Lecţii biblice
Notă - Vă rugăm să citiţi toate referinţele scripturale
Lecţia 10: Biserica lui Cristos
De
această dată
vom lua ca subiect Biserica lui Cristos
Cei mai mulţi oameni când se gândesc la biserică au în
vedere clădirea, sau instituţia. De exemplu în expresiile :
s-au construit multe biserici, biserica ortodoxă, catolică,
reformată, penticostală etc.
Se ridică aici nişte întrebări:
Ce este de fapt biserica? De ce sunt aşa multe diviziuni?
Care este biserica lui Cristos? Cum se alege ea? Care este
scopul alegerii ei?
Acest cuvânt
apare prima dată în Noul Testament în
Matei 16:18, unde Domnul nostru se
adresează lui Petru: „Şi Eu îţi spun:
tu eşti Petru (în greacă, Petros), şi pe această piatră (în
greacă, petra) voi zidi Biserica Mea”.
Apostolul Pavel scrie în epistolele sale adresându-se „către
Biserica Laodiceenilor” (Coloseni
4:16), sau „către
Biserica Tesalonicenilor” (1
Tesaloniceni 1:1). Desigur că el nu se
adresa unei clădiri, nici unei instituţii, ci se adresa
grupului de creştini din acea localitate. Deci
acel
grup de creştini erau numiţi biserică, şi nu purtau
nume de sectă, cult etc.
Cuvântul vine din grecescul
ecclesia, care înseamnă scos afară, separat, ales, prin mesajul
Evengheliei lui Cristos.
De unde este scos afară? Desigur din lume, dintre
mulţimea oamenilor. Despre aceasta vom vorbi mai târziu.
În
1
Corinteni 12:12 se spune: “Căci,
după cum trupul este unul şi are multe mădulare, şi după cum
toate mădularele trupului, cu toate că sunt mai multe, sunt
un singur trup, tot aşa este şi Hristos”. Deci există
un singur trup, o singură Biserică adevărată.
Ce trebuie să înţelegem
din expresia Domnului Isus, „pe
această piatră (în greacă, petra) voi zidi Biserica Mea”
(Matei 16:18)?
Răspunsul Domnului a venit după o discuţie cu ucenicii, când
i-a întrebat: „Cine zic oamenii că
sunt Eu, Fiul omului?” Ei au răspuns: „Unii
zic că eşti Ioan Botezătorul; alţii: Ilie; alţii: Ieremia
sau unul din prooroci.” „Dar voi” le-a zis El „cine ziceţi
că sunt?” Simon Petru, drept răspuns, I-a zis: „Tu
eşti Hristosul, Fiul Dumnezeului celui viu!” Isus a
luat din nou cuvântul, şi i-a zis: „Ferice
de tine, Simone, fiul lui Iona; fiindcă nu carnea şi sângele
ţi-a descoperit lucrul acesta, ci Tatăl Meu care este în
ceruri”.
Mulţimile erau confuze în privinţa Domnlui nostru,
oamenii nu
ştiau cine este şi Îl asociau cu diferiţi proroci. Atunci
Petru a spus: „Tu eşti Hristosul”.
Apoi ca răspuns la această afirmaţie a lui Petru, Domnul a
spus: „Pe această piatră voi zidi
Biserica mea”. Deci Domnul spune că pe acest mare
adevăr, că El este Fiul lui Dumnezeu, Îşi va zidi Biserica,
„trupul”, cum zice Ap. Pavel în
1 Cor. 12:12.
Prin urmare, Isus Cristos este acea piatră, El este temelia
Bisericii. Ap. Pavel (1
Corinteni 3:11) mărturiseşte acest lucru
astfel: „Căci nimeni nu poate pune o
altă temelie decât cea care a fost pusă, şi care este Isus
Hristos”.
Spuneam că în
Matei 16:18
sunt folosite două cuvinte greceşti diferite: Petros şi
petra. Petros se referă la Petru, iar petra se referă la
piatra de temelie a Bisericii, care după cum am văzut este
Isus Cristos. Domnul nostru face aici un joc de cuvinte, dupa cum
vedem.
1. Care este pentru noi însemnătatea practică a faptului că Isus este piatra de temelie a Bisericii?
În Matei 16:18, observăm că Isus spune „biserica Mea”, nu
spune bisericile mele. Ca atare este numai o biserică
adevărată, nu mai multe.
Dar care este aceea?
De ce sunt aşa multe diviziuni astăzi? Să citim o
scriptură care arată un fenomen din biserica timpurie.
1 Corinteni 3:3, 4: „Pentru că tot lumeşti sunteţi. În adevăr,
când între voi sunt zavistii, certuri şi dezbinări, nu
sunteţi voi lumeşti şi nu trăiţi voi în felul celorlalţi
oameni? Când unul zice: „Eu sunt al lui Pavel!” Şi altul: „Eu
sunt al lui Apolo”: nu sunteţi voi oameni de lume?”
Ce vedem aici? Vedem că deja în timpul apostolilor unii au
început să facă diviziuni, spunând că aparţin de diferiţi
creştini, că
sunt ai lui Apolo sau ai lui Pavel. Ap. Pavel
condamnă acest lucru spunând că este lumesc.
Oare nu se întâmplă aşa şi astăzi? Când doi creştini se
întâlnesc şi vorbesc despre religie, una din primele
întrebări este: la ce biserică mergi, sau de ce biserică
aparţii? A fost aceasta o întrebare în biserica timpurile?
Desigur că nu!
Potrivit Bibliei,
să vedem care este acea Biserică adevărată. Citim:
Evrei 12:23: „De Biserica celor întâi-născuţi, care sunt
scrişi în ceruri, de Dumnezeu, Judecătorul tuturor, de
duhurile celor neprihăniţi, făcuţi desăvârşiţi.”
Observăm? „Biserica celor întâi-născuţi.”
Mai citim despre aceasta în
Coloseni 1:18: „El este Capul
trupului, al Bisericii. El este începutul, cel întâi-născut
dintre cei morţi, pentru ca în toate lucrurile să aibă
întâietatea.” „Trupul Lui”, unica biserică, nu este
divizată, este numai una.
2. De ce biserica este asemănată cu trupul lui Cristos? Efeseni 5:23-27.
„Numele lor sunt scrise în ceruri”, adică răsplata celor
care vor face parte din biserică va fi
natura spirituală.
Dar cum ajungem acolo, cum ajungem să facem parte din acea
biserică a căror nume este scris în ceruri?
Ap. Ioan spune: Apocalipsa 17:14: „Ei se vor război cu Mielul; dar Mielul
îi va birui, pentru că El este Domnul domnilor şi Împăratul
împăraţilor.
Şi cei chemaţi, aleşi şi credincioşi, care sunt
cu El, de asemenea, îi vor birui.” Ştim că Mielul Îl
reprezintă pe Domnul Isus: „... Iată Mielul lui Dumnezeu,
care ridică păcatul lumii!”
Ioan 1:29. Împreună cu Domnul
Isus în ceruri trebuie să fie şi trupul Lui, biserica. Dar
am observat că sunt trei lucruri importante pentru a face
parte din acea biserică?
Chemat
Ales
Credincios
ACESTA este răspunsul la întrebarea noastră. DECI BISERICA
LUI CRISTOS este compusă din acei creştini sinceri care sunt
chemaţi, sunt aleşi şi rămân credincioşi până la moarte.
Trei lucruri esenţiale.
Această biserică nu este compusă din organizaţii omeneşti, adunări, congregaţii religioase, ci
din persoane individuale, care împlinesc condiţiile cerute
de Domnul.
Dar, va spune cineva, cum rămâne cu adunările, că doară nu
putem sta separaţi. Trebuie să ne adunăm cu alţii de aceeaşi
credinţă, fiindcă şi Ap. Pavel ne îndeamnă foarte serios să
ne adunăm laolaltă pentru părtăsie spirituală, pentru zidire
reciprocă în credinţă, spunând: „Să nu părăsim adunarea
noastră” (Evrei 10:25). Deci, nu sunt toate acestea
biserici? Sunt biserici într-adevar, din punctul de vedere
uman, dar noi vorbim aici despre acel unic trup, acea unică
biserică, pe care omul n-o poate vedea, care este cunoscută
numai de Domnul.
Să vedem acum
cele trei lucruri importante pentru a face parte din acea
biserică:
Chemat
Vom menţiona câteva scripturi care ne lămuresc ce înseamnă
a fi chemat.
Matei 22:14: „Căci mulţi sunt chemaţi, dar puţini sunt
aleşi.” Aici vedem cele două etape menţionate anterior:
chemaţi apoi aleşi.
Dar ce înseamnă a fi chemat, de unde
sunt chemaţi aceştia?
1 Petru 2:9: „Voi însă sunteţi o seminţie aleasă, o
preoţie împărătească, un neam sfânt, un popor pe care
Dumnezeu Şi l-a câştigat ca să fie al Lui, ca să vestiţi
puterile minunate ale Celui ce v-a chemat din întuneric la
lumina Sa minunată.”
Deci aceştia sunt chemaţi din
întuneric, din păcat, din lume. Domnul nostru ne spune
acelaşi lucru: „Dacă aţi fi din lume, lumea ar iubi ce este
al ei; dar, pentru că nu sunteţi din lume, şi pentru că Eu
v-am ales din mijlocul lumii, de aceea vă urăşte lumea”.
Ioan 15:19.
Aceştia sunt cei
care
Recunosc că sunt păcătoşi
Îl acceptă pe Isus ca salvatorul lor
Dau dovadă de credinţă în Domnul Isus
3. La ce ne cheamă Dumnezeu? 1 Cor. 1:2; Col. 3:15
Ni se spune că
sunt mulţi chemaţi.
Ce înseamnă că sunt mulţi chemaţi?
Uitându-ne în jurul nostru vedem că sunt mulţi oameni care
merg la biserică, cred în Isus şi încearcă în măsura puterii
lor să se ferească de păcat.
Sunt oare chemaţi toţi aceştia?
Credem că nu. Cuvântul mulţi nu înseamnă că sunt mulţi în
comparaţie cu cei necredincioşi, ci în comparaţie cu cei
aleşi, care au acceptat chemarea. Unii rămân la acest pas al
credinţei în Domnul Isus şi al pocăinţei, nu merg mai
departe spre dedicare completă.
Oamenii din lume în general sunt chemaţi la pocăinţă, să
se cureţe de păcate mai întâi. Chiar şi Apostolul Pavel ne
spune că pocăinţa şi credinţa în Dumnezeu sunt subiecte
începătoare. Evrei 6:1.
Dintre aceştia credincioşi în Dumnezeu şi în jertfa
răscumpărătoare a Domnului Isus, care se spală de păcate cât
pot ei mai bine, Dumnezeu cheamă deci şi alege pe cei care
primesc chemarea, dedicându-se complet lui Dumnezeu şi
serviciului Său.
„El ne cheamă să călcăm pe urmele Lui". DA! Aceasta include
mult mai mult decât numai o credinţă în El. Apostolul spune:
„Şi la aceasta aţi fost chemaţi; fiindcă şi Hristos a
suferit pentru voi, şi v-a lăsat o pildă, ca să călcaţi pe
urmele Lui.”
1 Petru 2:21.
Credinţa în
Dumnezeu trebuie să fie urmată de fapte, de schimbări în
viaţa noastră. Ap. Iacov ne spune: „Tot aşa şi credinţa:
dacă n-are fapte, este moartă în ea însăşi.” Iacov 2:17.
Ce fapte aşteaptă Domnul de la noi? Exact această întrebare
I-a fost adresată Domnului Isus. Citim în
Ioan 6:28:
„Ei I-au zis: „Ce să facem ca să săvârşim lucrările lui
Dumnezeu?” Acum să vedem ce a răspuns Învăţătorul nostru:
Ioan 6:29 „Isus le-a răspuns: „Lucrarea pe care o cere
Dumnezeu este aceasta: să credeţi în Acela pe care L-a
trimis El.”
Aţi observat?
Lucrarea şi faptele principale sunt „să credem în Isus
Cristos”.
Cineva ar putea spune: „Eu cred în Isus de mult timp”. Da,
e bine, e corect, dar Domnul nostru se referă la o credinţă
adâncă, o credinţă care dezvoltă încredere, ascultare de
poruncile Lui. Într-o împrejurare Isus le-a spus celor care
crezuseră în El: „Dacă rămâneţi în cuvântul Meu, Sunteţi
într-adevăr ucenicii Mei”. Ioan 8:31.
Apoi această credinţă va creşte şi va cuprinde încă mai
mult. Ap Pavel ne spune:
„Căci cu privire la Hristos, vouă vi s-a dat harul nu
numai să credeţi în El, ci să şi pătimiţi pentru El”
Filipeni 1:29. Asta va însemna lepădare de sine, sacrificiu.
Dar ce observăm când ne uităm la majoritatea creştinilor?
Vedem că mulţi nu fac acest pas următor de a urma cu
adevărat pe Domnul.
Ei se opresc la primul pas, al pocăinţei
şi al unei credinţe simple în Dumnezeu şi în Domnul Isus,
fără faptele credinţei.
Domnul spune că „puţini sunt aleşi”.
Matei 22:14.
Ce înseamnă a fi ales?
Aceştia sunt cei care, după cum am citit, „calcă pe urmele
Domnului Isus”. 1 Petru 2:21.
Ce înseamnă a călca pe urmele Lui?
Avem un răspuns la întrebare: „Atunci Isus a zis
ucenicilor Săi: „Dacă voieşte cineva să vină după Mine, să
se lepede de sine, să-şi ia crucea, şi să Mă urmeze.”
Matei
16:24.
Ce înseamnă a ne lepăda de noi înşine? Înseamnă a lepăda
voinţa noastră veche şi a urma voinţa divină, exact cum a
făcut Domnul nostru. „Atunci am zis: „Iată-Mă (în sulul
cărţii este scris despre Mine), vin să fac voia Ta,
Dumnezeule!”
Evrei 10:7.
4. Care este deosebirea între dorinţele naturale omeneşti şi ceea ce aşteaptă Dumnezeu de la noi?
Galateni 5:19-24
Aceasta Domnul Isus a făcut-o de bună voie. El
mărturiseşte aceasta când spune: „...Pentru că nu caut să fac
voia Mea, ci voia Tatălui, care M-a trimis.” Ioan 5:30.
Aceasta înseamnă un proces de transformare a minţii
noastre. Ap Pavel exprimă acest proces foarte clar: „Să nu
vă potriviţi chipului veacului acestuia, ci să vă prefaceţi,
prin înoirea minţii voastre, ca să puteţi deosebi bine voia
lui Dumnezeu: cea bună, plăcută şi desăvârşită.” Romani
12:2.
Ce frumos standard este pus înaintea noastră!
Deci, ne vom transforma treptat gândirea de la una
naturală, la una spirituală (Coloseni 3:2).
Ambiţiile noastre pământeşti vor fi schimbate spre cele
eterne, ne vom aduna comori în cer (Matei 6:20).
Vom realiza că nu suntem ai noştri, ci am fost cumpăraţi cu
sângele scump al Domnului Isus, şi aceasta va inspira în noi
o dorinţă de a proslăvi pe Dumnezeu. „Căci aţi fost
cumpăraţi cu un preţ. Proslăviţi, deci, pe Dumnezeu în
trupul şi în duhul vostru, care sunt ale lui Dumnezeu.”
1 Corinteni 6:20.
Astfel vom fi aleşi să fim ambasadorii lui Cristos în
această lume (2 Cor. 5:20). Aceasta înseamnă că va trebui să
reprezentăm o altă ţară, o altă împărăţie, vom fi
reprezentanţii lui Dumnezeu în această lume. Vom deveni o
seminţie aleasă, cum spune Ap. Petru: „Voi însă sunteţi o
seminţie aleasă, o preoţie împărătească, un neam Sfânt, un
popor pe care Dumnezeu Şi l-a câştigat ca să fie al Lui, ca
să vestiţi puterile minunate ale Celui ce v-a chemat din
întuneric la lumina Sa minunată.”
(1 Petru 2:9).
Ne dăm seama la ce standard înalt trebuie să ne ridicăm şi
responsabilitate mare avem dacă zicem că suntem creştini
adevăraţI?
Ap. Petru spune că vom deveni o preoţime împărătească. El
face o comparaţie cu preoţii care erau aleşi din seminţia lui
Levi ca să slujească în templu. Dar desigur ne vom întreba:
Ce trebuiau să facă acei preoţi pentru a fi în serviciul lui
Dumnezeu?
Citim în Leviticul 8:33: „Timp de şapte zile, să nu ieşiţi
deloc din uşa cortului întâlnirii, până se vor împlini
zilele pentru închinarea voastră în slujba Domnului; căci
şapte zile se vor întrebuinţa pentru închinarea voastră în
slujba Domnului.”
Ce înseamnă a fi închinat în serviciul Domnului? În
ebraică spune „Trebuiau să fie consacraţi în serviciul
Domnului”.
Această „închinare” sau „consacrare” în serviciul Domnului
este tocmai ce ne spune Domnul nostru în a doua parte a
scripturii din Matei 16:24: „Să-şi ia crucea, şi să Mă
urmeze.”
Această cruce nu se referă la o cruce literală.
Tot acest apostol mai scrie în altă epistolă: "Cei
ce Sunt ai lui Hristos Isus, şi-au răstignit firea
pământească împreună cu patimile şi poftele ei". Galateni 5:24
Deci vedem ce înseamnă această crucificare sau
răstignire. Ap. Pavel
ne mai spune ce înseamnă aceasta: „Vă îndemn, deci, fraţilor,
pentru îndurarea lui Dumnezeu, să aduceţi trupurile voastre
ca o jertfă vie, sfântă, plăcută lui Dumnezeu: aceasta va fi
din partea voastră o slujbă duhovnicească.” Romani 12:1.
Desigur că Ap. Pavel nu îndemna pe creştini să
se sacrifice literal.
Această „jertfă vie” a
„trupurilor noastre”, se referă la
drepturile umane şi plăcerile trupului care sunt în lume,
privilegiile pe care le avem pe drept în această lume. Toate
acestea trebuie să fie jertfite pentru Dumnezeu. Acestea vor
implica timp, efort, bani, talente, influenţă şi
tot ce avem, deoarece „Cui i s-a dat mult, i se va cere mult;
şi cui i s-a încredinţat mult, i se va cere mai mult.”
Luca
12:48.
5. De ce este important să lăsăm tot ce este în lume şi să urmăm pe Domnul nostru? 1 Ioan 2:15-17.
Într-o împrejurare un tânăr bogat s-a apropiat de Isus şi
l-a întrebat: „Bunule Învăţător, ce trebuie să fac ca să
moştenesc viaţa veşnică?” (Luca 18:18). Domnul nostru i-a
spus că mai întâi trebuie să păzească poruncile, aşa cum am
amintit anterior, că primul pas este credinţa şi ascultarea.
Tănărul bogat a spus că a făcut aceasta din tinereţea lui.
Apoi Domnul Isus i-a spus: „Îţi mai lipseşte un lucru: vinde
tot ce ai, împarte la săraci, şi vei avea o comoară în
ceruri. Apoi, vino şi urmează-Mă.”
Luca 18:22.
Desigur că Domnul Isus n-a avut în vedere ca el să vândă
literalmente tot ce are. El a vrut să spună că tot ce are să
fie folosit pentru serviciul Domnului, viaţa
lui să fie spre a servi pe alţii cu tot ceea ce are.
6. Cum îl putem servi
pe Dumnezeu în mod practic? Matei 25:35-40.
Lucrul acesta ni-l spune Domnul şi nouă. El îi alege pe
acei care au o dorinţă sinceră de a-şi trăi viaţa în
serviciul Domnului şi a cauzei Lui.
Ap. Pavel ne spune aceasta prin cuvintele: „Şi El a murit
pentru toţi, pentru ca cei ce trăiesc, să nu mai trăiască
pentru ei înşişi, ci pentru Cel ce a murit şi a înviat
pentru ei.”
2 Corinteni 5:15.
La fel cum El a murit pentru noi toţi, murim şi noi faţă
de păcat şi de lucrurile pământeşti trecătoare, „Căci voi
aţi murit, şi viaţa voastră este ascunsă cu Hristos în
Dumnezeu” (Coloseni 3:3). Şi numai atunci vom putea spune
împreună cu Apostolul că „viaţa voastră este ascunsă cu Hristos în Dumnezeu”.
Acesta este botezul adevărat, despre care spune Ap. Pavel
în
Romani 6:3: „Nu ştiţi că toţi cîţi am fost
botezaţi în Isus Hristos, am fost botezaţi în moartea Lui?”
Această viaţă de sacrificiu începe cu un legământ între noi
şi Dumnezeu, un legământ că Îl vom urma până la moarte orice
nu s-ar întâmpla în viaţa noastră. „Prietenia Domnului este
pentru cei ce se tem de El, şi legământul făcut cu El le dă
învăţătură.”
Psalmi 25:14.
DA! Deci am văzut că aleşii sunt cei care au făcut pasul
următor după credinţă –
pasul de sacrificiu în urmele
Domnului. Aceştia sunt aleşi de Dumnezeu pentru a fi poporul
lui, „o seminţie aleasă, o preoţie împărătească, un neam
Sfânt, un popor pe care Dumnezeu Şi l-a câştigat ca să fie
al Lui, ca să vestiţi puterile minunate ale Celui ce v-a
chemat din întuneric la lumina Sa minunată”.
Dar Ap. Ioan ne spune că şi după ce suntem aleşi mai avem
o probă de trecut: „să fim găsiţi credincioşi”
Apoc. 17:14.
După ce ne predăm în serviciul Domnului, un lucru
important se întâmplă în viaţa noastră. Ap. Iacov (1:18)
spune: „El, de bună voia Lui, ne-a născut prin Cuvântul
adevărului, ca să fim un fel de pîrgă a făpturilor Lui.”
Adică începe o viaţă nouă. De la acest punct începe o viaţă
nouă: „Dacă este cineva în Hristos, este o făptură nouă.
Cele vechi s-au dus: iată că toate lucrurile s-au făcut noi”
(2 Corinteni 5:17). DA,suntem
o nouă creatură, care are nevoie de lucruri spirituale pentru a se dezvolta. Ap. Pavel
spune Galateni 2:20: „Am fost răstignit împreună cu Hristos,
şi trăiesc... dar nu mai trăiesc eu, ci Hristos trăieşte în
mine. Şi viaţa pe care o trăiesc acum în trup, o trăiesc în
credinţa în Fiul lui Dumnezeu, care m-a iubit şi S-a dat pe
Sine însuşi pentru mine”.
7. Care este condiţia pe care trebuie să o îndeplinim înainte ca Dumnezeu să conceapă o nouă creatură în noi?
Deci este important ca după ce am fost chemaţi şi apoi
aleşi de Dumnezeu, să progresăm, să stăm în picioare. Ap.
Pavel, care a fost chemat într-un mod special de Dumnezeu şi
a îndeplinit aşa o mare misiune, se îngrijora ca nu cumva să
fie lepădat, adică să fie găsit necredincios până la urmă.
Citim 1 Corinteni 9:27: „Ci mă port aspru cu trupul meu,
şi-l ţin în stăpânire, ca nu cumva, după ce am propovăduit
altora, eu însumi să fiu lepădat.”
Apoi în
Efeseni 6:13 ne îndeamnă să luăm TOATĂ armătura lui Dumnezeu. De ce toată? El continuă: „Ca să vă puteţi
împotrivi în ziua cea rea, şi să rămâneţi în picioare, după
ce veţi fi biruit totul”.
Deci
trebuie să biruim şi să rămânem credincioşi
în biruinţă.
După cum am văzut, răsplata Bisericii va fi nemurirea, o
înviere la natura spirituală, asemenea Domnului Isus
Cristos. Ei vor fi înviaţi în trup spiritual „neputrezitor”
– 1 Cor 15:53, 1 Ioan 3:2. Vor fi
"împăraţi şi preoţi"
împreună cu Domnul Isus (Apoc 20:6), şi vor şedea „pe scaune
de Domnie” cu Domnul Isus (Luca 22:30).
Pe ei îi îndeamnă Ap. Ioan: „Fii credincios până la
moarte, şi-ţi voi da cununa vieţii” (Apoc. 2:10). Ca atare este
important ca înainte de a primi această cunună, „să fim
credincioşi până la moarte”, să fim credincioşi legământului
pe care l-am făcut cu Dumnezeu. Iar în
Filipeni 2:12:
„Astfel, deci, prea iubiţilor, după cum totdeauna aţi fost
ascultători, duceţi până la capăt mântuirea voastră, cu
frică şi cutremur”.
8. Este posibil ca odată ce am devenit copii ai lui Dumnezeu să pierdem acea legătură şi să murim? Evrei 6:4-6.
Dacă vom fi credincioşi până la moarte, dacă ne vom duce
până la capăt mântuirea, vom putea spune şi noi asemenea Domnului
Isus:
Ioan 17:4, 5: „Eu Te-am proslăvit pe pământ, am sfârşit
lucrarea pe care Mi-ai dat-o s-o fac. Şi acum, Tată,
proslăveşte-Mă la Tine însuţi cu slava pe care o aveam la
Tine, înainte de a fi lumea.” Domnul Isus a ştiut că a făcut voia Tatălui din ceruri. La
fel Ap. Pavel care L-a urmat pe Domnul, a spus la sfârşitul
vieţii lui:
2 Timotei 4:7,8: „M-am luptat lupta cea bună, mi-am
isprăvit alergarea, am păzit credinţa. Deacum mă aşteaptă
cununa neprihănirii pe care mi-o va da, în „ziua aceea”
Domnul, Judecătorul cel drept. Şi nu numai mie, ci şi
tuturor celor ce vor fi iubit venirea Lui.”
Mulţumim lui Dumnezeu că prin promisiunile Sale ne-a dat
„o speranţă vie” şi putem înţelege cu adevărat care este
adevărata Biserică despre care ne vorbeşte Biblia.
Deci, în lumina Scripturilor, să ne uităm fiecare la noi
înşine şi să vedem unde ne aflăm, care este starea noastră,
ce mai avem de făcut pentru a ne curăţi şi a trăi mai
aproape de Tatăl Luminilor.
Numele Domnului Să fie slăvit în toate, AMIN!
Întrebări generale
9. Ce înseamnă termenul scriptural “Biserica lui Cristos”?
10. Care sunt paşii principali pentru a face parte din acea Biserică?
11. De ce mulţi creştini se opresc la primul pas menţionat în acest studiu, la pasul chemării?
12. De ce numai pocăinţa nu este suficientă pentru a deveni un fiu al lui Dumnezeu?
13. Care este răsplata promisă celor care sunt chemaţi, aleşi şi găsiţi credincioşi?
14. Care este
scopul chemării şi pregătirii Bisericii lui Cristos? Geneza
22:10; 1 Cor. 6:2, 3; Apoc. 20:6.
15. Spuneţi ce scriptură sau ce explicaţie v-a plăcut mai mult din acest studiu, şi ce lucruri noi aţi aflat?
16.
Aveţi unele întrebări sau lucruri care vi se par că nu sunt în armonie cu scripturile prezentate în această lecţie?
Numele şi
prenumele
Adresa de e-mail
Vă rugăm să ne
scrieţi adresa
corectă de
e-mail.
Dacă nu va fi corectă, nu
vă vom putea trimite lecţia
următoare
|