În răspunsul
nostru la această întrebare vom analiza 3 subiecte importante:
1.
Ce înseamnă expresia Biblică “a fi mântuit”?
2.
Ce înseamnă botezul în apă?
3.
Dacă trecem la o altă religie, trebuie să luăm botezul în apă?
Apostolul
Pavel ne spune în
1 Timotei 2:4:
"...care voieşte ca toţi oamenii să fie mântuiţi şi să vină la
cunoştinţa adevărului".
Ce observăm aici?
- Două lucruri importante:
Domnul vrea ca toţi oamenii să
fie mântuiţi
Domnul vrea ca toţi oamenii să vină la
cunoştinţa adevărului.
Noi ştim cu toţii că oamenii sunt sub condamnarea morţii
din cauza lui Adam şi numai prin Isus putem deveni vii,
"toţi
vor învia în Cristos"
(2
Corinteni 15:22).
Ap. Pavel spune în
Romani 5:18: "Astfel,
deci, după cum
printr-o singură greşeală
a venit o osîndă,
care a lovit pe toţi
oamenii,
tot aşa, printr-o
singură hotărâre de iertare a venit pentru toţi oamenii
o hotărâre de neprihănire care dă viaţa." Scripturile ne spun că
"toţi sunt sub păcat" (Galateni
3:22). David, omul după
inima lui Dumnezeu, ne spune: "Iată că
sunt născut în nelegiuire şi în
păcat m-a zămislit mama mea"
(Psalmi 51:5). Iov ştia că
nu putea să stea în faţa lui Dumnezeu fără un Răscumpărător. El
spune: "Dar ştiu că Răscumpărătorul meu
este viu şi că se va ridica la urmă pe pământ".
Iov 19:25
"Dreptatea
este temelia scaunului de domnie al lui Dumnezeu"
(Psalmul
89:14). Dreptatea a cerut
un preţ corespunzător pentru viaţa perfectă a lui Adam, acea
viaţă care a fost pierdută în grădina Edenului. "Viaţă pentru viaţă" (Exodul
21:23). Citim că în toate
ţările au existat şi există martiri care îşi sacrifică viaţa
pentru libertatea ţării lor. Credeţi că nu s-ar fi gasit nimeni
care să fi dorit să moară pentru întreaga rasă umană?
DESIGUR că s-ar fi găsit,
dar
NIMENI
din rasa lui Adam nu putea să fie un preţ corespunzător.
De ce? Psalmistul spune: "Dar
nu pot să se răscumpere unul pe altul, nici să dea lui Dumnezeu
preţul răscumpărării"
(Psalmi
49:7).
De ce? Fiindcă dreptatea
cerea o viaţă perfectă. Dar Dumnezeu ne spune: "Îi voi răscumpăra din mâna locuinţei morţilor, îi voi
izbăvi de la moarte. Moarte, unde îţi este ciuma? Locuinţă a
morţilor, unde îţi este nimicirea? Căinţa este ascunsă de
privirile Mele!"
(Osea
13:14).
Cum face Dumnezeu aceasta? "Atât de mult
a iubit Dumnezeu lumea,
că a dat pe singurul Lui Fiu, pentru ca oricine crede în El, să nu piară, ci să aibă
viaţa veşnică"
(Ioan 3:16). Acum
înţelegem de ce a trebuit să-L trimită pe Isus. Ca să fie un
preţ corespunzător.
Dar ce
înseamnă "a
fi mântuit",
din
1 Timotei 2:4 şi din multe
alte
versete?
Înseamnă exact
ceea ce
am menţionat, înseamnă a fi scos sau eliberat de această
condamnare
adamică
sub
care fiecare om
se naşte.
Apostolul Pavel ne spune:
"Acum,
deci, nu este nici o osîndire (condamnare) pentru cei ce sunt în
Hristos Isus"
(Romani
8:1),
deci prin Cristos suntem salvaţi de
acea osândire. "Cu toate că eram
morţi în greşelile noastre,
ne-a
adus la viaţă împreună cu Hristos"
(Efeseni
2:5),
suntem "cumpăraţi
cu sângele lui Cristos" din puterea morţii pe care
a adus-o Satan în lume.
1 Corinteni 7:23.
Deci am văzut ce înseamnă cuvântul
"mântuire"
- a fi eliberat de
jugul morţii adamice în care suntem născuţi (Romani 3:23).
Pentru a fi un
adevărat urmaş al lui Isus şi a fi salvat din această moarte
adamică sunt câţiva paşi importanţi pe care o persoană trebuie
să îi facă pentru a deveni un urmaş adevărat al lui Christos.
Citim cuvintele Domnului Isus din
Luca 9:23: „Apoi a zis tuturor: „Dacă voieşte
cineva să vină după Mine, să se lepede de sine, să-şi ia crucea
în fiecare zi, şi să Mă urmeze”.
Vedem
două cerinţe importante:
Să se lepede de sine
Să-şi ia crucea în fiecare zi şi să Mă
urmeze
Dacă vom înţelege cu adevărat aceste două
cerinţe,
vom vedea cât de strâmtă într-adevăr
este poarta şi îngustă calea,
care duce la viaţă Mate 7:13,14
Înainte de lepădarea de sine este
pocăinţa, care implică
recunoaşterea păcatului care locuieşte în noi, căinţă şi
întoarcere completă de la păcat la dreptate.
„Pocăiţi-vă, deci, şi întoarceţi-vă la Dumnezeu, ca să vi se
şteargă păcatele” (Fapte
3:19). „Lepădare de sine” înseamnă însă mai mult,
înseamnă sacrificarea propriilor dorinţe şi apetituri. Foarte
important este ceea ce spune Ap. Pavel în
Romani
12:1: „Vă îndemn, deci, fraţilor,
pentru îndurarea lui Dumnezeu, să aduceţi trupurile voastre ca o
jertfă vie, sfântă, plăcută lui Dumnezeu: aceasta va fi din
partea voastră o slujbă duhovnicească”. Ce înseamnă a „ne
prezenta trupurile ca o jerfă vie”? Înseamnă a sacrifica pentru
Dumnezeu toate dorinţele trupului, înseamnă a lăsa în urmă
speranţele noastre umane şi pământeşti, a fi străini şi călători
pe acest pământ.
1 Petru
1:17; 1 Petru 2:11
„A
ne lua crucea în fiecare zi şi a-L urma” – aceasta înseamnă
o viaţă de sacrificiu până la moarte. Am
observat că
pocăinţa
nu include sacrificiu, că nu este
suficient a ne pocăi, ci trebuie mai mult, trebuie să „murim”
împreună cu Domnul, adică să ne jertfim viaţa în slujba lui
Dumnezeu.
2
Timotei 2:11: „Adevărat este
cuvântul acesta: dacă am murit împreună cu El, vom şi trăi
împreună cu El”.
Filipeni 1:29:
„Căci cu privire la Hristos, vouă vi s-a dat harul nu numai să
credeţi în El, ci să şi pătimiţi pentru El” – Deci numai
credinţa în sângele lui Cristos nu este suficientă, trebuie şi
să pătimim cu El.
Acum ajungem la
întrebarea principală, ce este botezul în apă?
După cum am
văzut, voia lui Dumnezeu cu privire la noi este să ne predăm
inimile şi voinţa noastră Lui. Botezul în apă este numai un
simbol al devotării şi consacrării noastre Domnului, este un
simbol a ceea ce deja a avut loc în inimile noastre.
Ap Pavel îi scrie
ucenicului său Timotei. Citim: “Luptă-te lupta cea bună a
credinţei; apucă viaţa veşnică la care ai fost chemat, şi pentru
care ai făcut aceea frumoasă mărturisire înaintea multor Martori.”
1 Timotei 6:12. Ce observăm aici? El spune despre o mărturisire
înaintea mulor martori, el spune despre acel simbol în apă pe
care Timotei la făcut ca simbol al devotării sale lui Dumnezeu.
Să mai citim un
pasaj important din Scripturi referitor la botez. Este atunci
când Petru s-a dus săţl boteze pe Cornelius, primul convertit
dintre Neamuri. După ce Petru a vorbit, acei care ascultau acolo
au realizat voia lui Dumnezeu, si s-au predat cu totul Domnului.
Imediat atunci şi Spiritul Sfânt a venit asupra lor. Apoi abia
după ce spiritul sfânt a venit asupra lor Petru a zis: „Se poate
opri apa ca să nu fie botezaţi aceştia, care au primit Duhul
Sfânt ca şi noi?” Fapte 10:47
Ce vedem de aici?
Vedem că ei deja primise spiritul sfânt şi după aceea au fost
botezaţi. Apoi botezul a fost numai un simbol a ceea ce deja a
avut loc în inima lor.
Deci de aici am
văzut că lucrul principal care ne face pe noi creştini adevăraţi
este ceea ce se întâmplă în inimile noastre, este consacrarea
noastră deplină Domnului – Romani 12:1. Noi să nu punem
importanţă mai mare pe simbolul botezului în apă decât pe ceea
ce într-adevăr trebuie să se întâmple în inimile noastre.
Exact această
greşeală au făcut-o evreii, şi Ap Pavel i-a mustrat spunându-le:
Romani 2:28,29 “Iudeu
nu este acela care se arată pe dinafară că este Iudeu; şi tăiere
împrejur nu este aceea care este pe dinafară, în carne. Ci Iudeu
este acela care este Iudeu înăuntru; şi tăiere împrejur este
aceea a inimii, în duh, nu în slovă; un astfel de Iudeu îşi
scoate lauda nu de la oameni, ci de la Dumnezeu.”
Vedem că ei
credeau că dacă fac tăierea împrejur pe dinafară era suficient,
dar Pavel spune că, adevărata tăiere estea cea din inimă,
înăuntru.
Referitor la adevărata
biserică avem un studiu biblic detaliat. Faceţi
click
aici: Biserica adevărată