Este pacat cand o femeie se desparte
de barbatul ales dupa care se casatoreste cu altul,iar intr-un
final aceasta femeie sa botezat.Fostul ei barbat mai are voie sa
se casatoreasca cu o alta pers botezata,el nu este botezat dar
se va boteza si el,oare este pacat.
Pare un caz destul de complicat, intr-adevar.
Stim ca Dumnezeu ar dori ca toti oamenii sa se pocaiasca, sa se
boteze, "sa fie mantuiti si sa vina la cunostinta Adevarului" 1
Timotei 2:4, dar nu credem ca putem da dezlegare cuiva sau
osandi pe cineva intr-o astfel de situatie. Singurul lucru pe
care-l putem face este sa prezentam principiile care, credem noi,
se pot extrage din Scripturi in ceea ce priveste divortul si
pocainta.
Consideram ca nu-i greu sa dovedim ca
divortul nu este dupa voia lui Dumnezeu (Maleahi 2:16) si ca
recasatoria, considerata in Biblie preacurvie, este de asemenea
un pacat.
Va rugam sa cititi: Matei 5:31,32; Matei
19:3-9; (Marcu 10:2-12; Luca 16:18); 1 Corinteni 7:11,12.
Facand un rezumat al acestor Scripturi, putem
trage urmatoarele concluzii:
1. Cine se desparte de partenerul de
casatorie (afară numai de pricină de curvie) si se recasatoreste,
pacatuieste.
2. Partenerul parasit este pus in situatia
de-a pacatui si, daca se recasatoreste, de asemenea pacatuieste.
3. Daca se despartesc si nu se mai casatoresc,
se pare ca nu pacatuiesc.
4. Cine se casatoreste cu oricare din acestia
pacatuieste.
Pe baza acestor considerente, crestinii au
fost destul de radicali in ceea ce priveste divortul. Dar, in
present, tot mai multi servitori ai amvonului incearca sa faca
biserica o institutie cu bratele deschise catre divortati si
personae cu alte pacate, netolerate odinioara. Sunt prea multe
personae cu un astfel de statut pentru a fi ignorate, iar lumea
din zilele noastre ironizeaza si acuza radicalismul religios.
Partea trista este ca divortul devine un lucru din ce in ce mai
comun chiar in randurile membrilor botezati ai bisericilor.
Se
pare ca bisericile, in general, simt tot mai multa nevoie sa
iasa de sub umbrela ridicolului, iar predicatorii conservatori
se afla marginalizati sau sub mari presiuni pentru a-si modera
tonul.
Care ar fi baza Scripturala pentru cei ce
imbratiseaza o astfel de atitudine? Iata doar doua Scripturi,
care afirma ca "oamenilor li se va ierta orice pacat sau orice
blasfemie, inafara de blasfemia impotriva Duhului Sfant" si "Sangele
lui Isus, Fiul sau, ne curateste de orice pacat", Matei 12:31,
1Ioan 1:7. Avem, de asemenea, doua exemple in care aceste doua
Scripturi au fost aplicate: Isus nu a condamnat-o pe femeia
prinsa in adulter (Ioan 8:11) iar Pavel a fost transformat,
dintr-un prigonitor al bisericii intr-un proeminent vestitor al
Evangheliei.
Deci, care ar fi parerea noastra cu privire
la aceasta complicata chestiune?
Desigur, in primul rand, nu vrem sa
rastalmacim Scripturile spre pierzarea noastra sau a altcuiva
(2Petru 3:16) si nu am vrea sa incurajam pe cei carora li s-ar
putea potrivi cuvintele lui Ieremia (2:33). Dar, in al doilea
rand, nu vrem sa luam locul Dreptului Judecator (Iacob 4:12,
1Petru 2:23), in fata caruia stam cu totii, si sa negam dreptul
la botez a celor ce se pocaiesc. El cerceteaza "inima si
rarunchii" (Ieremia 11:20) si se uita la inima omului (1Samuel
16:7).
Cheia raspunsului la o astfel de intrebare ar
putea fi in Psalmi 38:18, "Domnul este aproape de cei cu inima
īnfrīntă, şi mīntuieşte pe cei cu duhul zdrobit."
Credem ca aceasta ar fi lectia din Luca
7:37-48 si Filipeni capitolul 3 si alaturam aici indemnurile
Apostolului Pavel:
"Sa ne apropiem dar cu deplină īncredere de
scaunul harului, ca să căpătăm īndurare şi să găsim har,
pentruca să fim ajutaţi la vreme de nevoie." (Evrei 4:16). "Caci,
noi avem un Mare Preot sfīnt, nevinovat, fără pată, despărţit de
păcătoşi, şi īnălţat mai pe sus de ceruri. care S'a adus jertfă
pe Sine īnsuş si. de aceea poate să mīntuiască īn chip
desăvīrşit pe cei ce se apropie de Dumnezeu prin El". (Evrei
7:25-27)
De asemenea, credem ca orice pacatos, in
cautarea pocaintei, trebuie sa se cerceteze pe sine insusi si sa
afle ceea ce este si ce vrea sa devina. Fiecare trebuie sa-si
raspunda singur la urmatoarele intrebari:
1. Am eu acelasi spirit pe care l-a
marturisit Pavel in Filipeni 3:8-11 si cel dovedit de femeia
pacatoasa din Luca 7:37,38, ori, sunt doar un pui de naparca,
fugind de mania viitoare? (Matei 3:7)
2. Ma intorc eu sa aduc slava lui Dumnezeu
(Luca 17:18), sau sa fiu un dusman al crucii lui Christos? (Filipeni
3:18)
Dumnezeu isi cauta un popor care sa-I poarte
Numele (Fapte 15:14), in care Christos trebuie sa ia chip (Gal.
4:19). "Si fără credinţă este cu neputinţă să fim plăcuţi Lui!
Căci cine se apropie de Dumnezeu, trebuie să creadă că El este
şi că răsplăteşte pe cei ce -L caută. (Evrei 11:6)
In final, daca cineva se apropie de Dumnezeu
si vrea sa se boteze, sau chiar daca a facut botezul, credem ca
este bine sa aiba in minte urmatoarea incurajare: "Tot asa, vă
spun că va fi mai multă bucurie īn cer pentru un singur păcătos
care se pocăieşte, decīt pentru nouă zeci şi nouă de oameni
neprihăniţi cari n'au nevoie de pocăinţă." (Luca 15:7) si
urmatoarea avertizare: ,,Nu va inselati: ,Dumnezeu nu Se lasa sa
fie batjocorit.' Ce seamana omul aceea va si secera" Galateni
6:7.
Indulgenta pastorului sau dezlegarea acordata
de preot nu ne vor folosi la nimic, cand vom sta in fata
scaunului de judecata.
Fie ca Domnul sa va lumineze si sa va
calauzeasca in ceea ce aveti de facut!