Vă rog sa imi explicati rapirea biserici lui Christos si asemanarea cu rapirea lui Ilie in carul cu foc.
Scriptura care este interpretata de unii
ca invatand “rapirea” este 1Tesaloniceni 4:17. Desi unele
traduceri folosesc acest cuvant, traducerile mai noi nu-l mai
folosesc, deoarece dictionarele nu dau cuvantului grecesc “harpazỡ”
sensul de “rapire” asa cum
il inteleg unii crestini. (In Concordanta lui Strong acest
cuvant este la numarul 726).
Intelesul a ceea ce spune Pavel este ca cei
vii vor fi luati cu forta, ca si apucati si trasi sus de o mana
si vor fi alaturati celor inviati, in prezenta Domnului. Ne
imaginam o mare infuriata, inainte de-a fi potolita conform
Psalmului 65:7, oamenii credinciosi incercand din rasputeri sa
stea la suprafata, fara nici un o sansa previzibila, dar o mana
puternica ii apuca rand pe rand si-i ridica sus. In acest timp
ultima trambita va suna “impotriva cetatilor intarite si
turnurilor inalte” Osea 1:14-17.
A doua Scriptura de luat in considerare
este 1 Corinteni 15:51,52. Aici se spune de fapt ca “clipeala
din ochi” nu este aceeasi pentru toti. Afirmatia este ca “…
la cea din urma trambita.
Trambita va suna, mortii vor invia… si noi vom fi schimbati”.
Apocalipsa 10:7 ne spune ca trambita a saptea,
ultima trambita, va suna mai multe zile
si in timpul acestor zile se va sfarsi
taina lui Dumnezeu, adica Biserica lui Christos. (vezi si
Coloseni 1:26,27)
Suntem indreptatiti, intr-adevar, sa credem
ca Biserica lui Christos a fost tipificata in lucrarea si
experientele lui Ilie. El a fost luat de o forta supranaturala,
dar Isus, asemanandu-l pe Ioan Botezatorul cu Ilie, ne spune de
fapt ca luarea cu forta poate avea si alte forme.
La multi ani dupa moartea lui Ilie, proorocul
Maleahi (4:5,6) a zis: “Iata, va voi trimite pe proorocul Ilie,
inainte de a veni ziua Domnului, ziua aceea mare si infricosata.
El va intoarce inima parintilor spre copii, si inima copiilor
spre parintii lor…”
Deci nu este o surpriza ca invatatii legii
afirmau aceasta si ca ucencii l-au intreabat pe Isus despre
venirea lui Ilie (Matei 17:10:13).
Raspunsul lui Isus este ca intr-adevar “trebuie
sa vina intai Ilie… dar …
Ilie a si venit…
ei au facut cu el ce au vrut.
Tot
asa are sa sufere si Fiul omului…”
Isus ne spune ca profetia are
de fapt doua impliniri. Cheia oferita de Isus,
in acest raspuns, este ca nu trebuie sa cautam o
identitate literara intre lucrarea si
experientele lui Ilie cu cele ale lui Ilie care
trebuie sa vina, ci mai degraba una simbolica.
Adica, Ioan botezatorul a incercat sa intoarca
pe copii spre parintii lor, dar ei l-au omorat.
N-a fost ridicat intr-un car de foc si totusi a
fost “Ilie”. Dar, in mod simbolic, a fost de
fapt luat intr-un car de foc.
“Tost asa are sa sufere si
Fiul Omului” si tot asa o sa fie tratati si
ucenicii lui. Biserica lui Christos a chemat la
pocainta si credinta in Dumnezeu dar, desi
Evanghelia Imparatiei ajunge pana la “marginile
pamantului”, in zilele noastre se ridica o
impotrivire foarte violenta, in special
impotriva celor care nu se potrivesc chipului
veacului acestuia.
“Carul de foc” al lui Ioan a
fost temnita si taierea capului. “Carul de foc”
al lui Isus a fost crucea. “Carul de foc” al
adevaratei Biserici a lui Christos poate fi de
aceeasi natura.
Ioan zicea: “ Cel ce vine
dupa mine…
va va boteza cu Duh
Sfant si cu foc” (Mat. 3:11), iar Isus a zis: “Veti
putea fi botezati cu botezul cu care am sa fiu
botezat eu?” (Mark 10:38,39). Da, “Dumnezeu ne
poarta totdeauna in carul Lui de biruinta in
Christos” (2Cor. 2:14), chiar daca este un botez
de foc. Isus “a iesit biruitor asupra lor prin
cruce” (Col. 2:15).
Aceste lucruri sunt
exprimate, in mod simbolic, in alte Scripturi,
unde ni se spune ca Domnul a incalecat pe caii
Lui si
s-a suit in carul Lui de
biruinta (Hab.
3:8),
El vine in mijlocul unui foc mistuitor,
in mijlocul inecului, furtunii si pietrelor de
grindina (Is. 30:27-30), iar
Biserca
Sa va fi inaltata,
morti si vii impreuna, “in nori,
ca sa intampinam pe Domnul
in vazduh”. (1
Tes. 4:17) Nu uitati ca nici o Scriptura nu se
talcuieste singura!
Deci, paragraful citat in
continuare, din Sudii in Scripturi vol. 2 cap 8,
ni se pare in armonie cu Scripturile amintite:
“Ilie a fost separat de
scenele pamantesti de un car de foc,
reprezentativ a gloriei si inaltarii spirituale
care-i asteapta, la sfarsitul alergarii
pamantesti, pe cei apartinand Bisercii care sunt
in viata in zilele din urma. Dar ar trebui sa ne
amintim de asemenea ca el a fost luat de un
vartej sau furtuna; iar furtuna este un symbol
al stramtorarii, si in aceeasi masura carul de
foc este un symbol al victoriei si evadarii
glorioase din acea stramtorare.”
Mai intâi Domnul Isus a
promis că se duce sus, la Tatăl, să pregătească acestei Biserici
un loc, spunând: "În casa Tatălui Meu sunt multe locaşuri....mă
duc să vă pregătesc un loc. (Ioan 14:2-3). Deşi Domnul s-a
adresat prin aceste cuvinte numai apostolilor –
pentru că apostolii sunt temelia (Cetăţii; Apocalipsa
21:14), cununa Bisericii (Apocalipsa 12:1) – mesajul este
adresat întregii Biserici ai cărei membrii, împreună cu
apostolii, sunt...."logodiţi cu un bărbat” ca să fie înfăţişaţi
“înaintea lui Christos ca pe o fecioară curată" (2 Corinteni
11:2).
Când aceştia toţi vor fi
trecut dincolo de văl, dincolo de unde poate privi omul, vor
face un ospăţ mare numit în Apocalipsa: "Nunta Mielului" (Apocalipsa
19:7).
Aşadar Domnul s-a dus la Tatăl.
Dar cum? S-a dus fără să
moară? Nu! Aşa şi Biserica, chiar dacă este răpită ca Ilie,
numaidecât trebuie să moară (Psalmul 82:6-7). Apostolul Pavel
vorbeşte de răpire în 1Tes. 14:17 (şi vom reveni asupra acestor
versete). Dar tot Pavel face precizarea în altă parte că: ".. .
nu poate carnea şi sângele să moştenească împărăţia lui Dumnezeu
(1Corinteni 15:50). În aceste condiţii, răpirea Bisericii
înseamnă învierea Bisericii şi nu răpirea ei în aceste corpuri
de carne şi sânge.
Acum să revenim la
versetele care vorbesc despre răpire, la 1 Tesaloniceni 14
:15-17, pe care le cităm aici: "...Iată în adevăr ce vă spuneam
prin cuvântul Domnului: noi, cei vii care vom rămânea până la
venirea Domnului, nu vom lua-o înaintea celor adormiţi. Căci
Însuşi Domnul cu un strigăt, cu glasul unui arhanghel şi cu
trâmbiţa lui Dumnezeu, se va pogorî din cer şi întâi vor învia
cei morţi în Christos. Apoi noi, cei vii, care vom fi rămas, vom
fi răpiţi toţi cu El în nori, ca să întâmpinăm pe Domnul în
văzduh; şi astfel vom fi totdeauna cu Domnul"
Cât despre Ilie şi el a
murit, chiar dacă a fost răpit. Cum aşa? Este posibil, pentru că
"După cum toţi mor în Adam (deci şi Ilie) tot aşa toţi vor învia
în Christos (1 Corinteni 15:22). Da! Dar Biserica are parte de
întâia înviere, în schimb Ilie şi ceilalţi profeţi nu (Evrei
11:13,39 -40; Apocalipsa 20:6). Experienţele lui Ilie Tişbitul
(1 Regi de la capitolul 17 până la 2 Regi 2:11) sunt foarte
asemănătoare cu experienţele adevăratei Biserici Evanghelice.
Lucrarea de reformă şi seceta din timpul lui Ilie le găsim şi în
perioada evanghelică, iar în răpirea lui Ilie putem vedea mental
cum vor trece din această viaţă ultimii membrii ai acestei clase
nobile, ai Bisericii.
Dacă citim cu atenţie 1
Tes. 14:15-17 vom observa câteva lucruri extrem de importante.
Apostolul spune că noi, cei vii, care vom rămânea până la a doua
prezenţă a Domnului, nu vom lua-o înaintea celor adormiţi.
Despre cine este vorba aici? Despre profeţi? Nu! Despre ceilalţi
oameni necredincioşi? NU! Ci despre această clasă a Bisericii,
cei întâi născuţi din morţi dintre oameni (Evrei 12:22). În
1Tesaloniceni 4:15-17 Pavel spune că primul lucru care L-a făcut
Domnul Isus la întoarcerea Sa a doua oară a fost să-i învie pe
cei morţi în Christos. Morţi în Christos nu înseamnă morţi în
Adam ( 1 Cor 15:22).
Ce înţelegem de aici?
Înţelegem că există o anumită ordine a învierii. Profetul Daniel
numeşte “fericiţi” pe cei care vor ajunge la sfârşitul celor
1335 de zile. Pe scurt, acest lucru înseamnă că unii sfinţi au
fost în aceste corpuri de carne când s-a întors Domnul, dar nu
au putut fi glorificaţi (în cer) înaintea apostolilor şi a
celorlalţi care au murit şi au aşteptat în mormânt, au dormit
până a sosit "ziua aceea" (2 Timotei 4:8). Deci, Domnul la
întoarcere a dat mai întâi coroanele vieţii celor din mormânt.
Noi, cei vii, care trăim acum în zilele prezenţei a doua a
Domnului, poate vom sfârşi calea în moarte ca Ioan Botezătorul,
sau poate vom avea parte de moarte naturală, dacă aşa va vedea
de bine Domnul. Oricum, toţi trebuie să moară, dar nu toţi
trebuie să doarmă, precum zice tot Pavel. De la a doua prezenţă
a Domnului, sfinţii, deşi mor, sunt schimbaţi instantaneu în
corpuri spirituale. Acest lucru este arătat de apostolul Pavel
în 1Corinteni cap. 15:51-52. Aceştia sunt RĂPIŢI în nori. Norii
înseamnă necazuri mari. Despre Domnul de asemenea este scris că
vine pe nori, ceea ce înseamnă timp de necaz (vezi Daniel 12:
1-4); Domnul s-a întors când lumea este extrem de rea (vezi Luca
17 :26 –28).
Ilie a fost răpit într-un
car de foc şi în vârtej de vânt, ceea ce înseamnă că ultimii
membrii ai clasei Bisericii vor pleca spre cer când pe pământ va
începe marele necaz, care n-a mai fost şi nici nu va mai fi.
Deci, de când Domnul s-a întors, de vreo 137 de ani (azi suntem
in 2011) Apostolii şi cei care au murit înainte de întoarcerea
Domnului au înviat toţi deodată, iar noi cei vii care am rămas
suntem numiţi de Apocalipsa ca fericiţi, sau mai fericiţi decât
ceilalţi, pentru că momentul morţii înseamnă momentul RĂPIRII.
Acolo scrie aşa : „...Fericiţi de acum încolo de morţii care mor
în Domnul. Da, zice Duhul. Ei se odihnesc de ostenelile lor căci
faptele lor îi urmează (Apocalipsa 14:13).
Pentru a citi mai multe referitor la experienţele lui Ilie şi
cum sunt ele un tip al Bisericii vă rugămsă faceţi
click aici