Cuvântul ,,răpire’’ îl găsim în Scriptură în 1 Tes.
4:17: ,,Apoi, noi cei vii, cari vom fi rămas, vom fi răpiţi
toţi împreună cu ei, în nori, ca să întâmpinăm pe Domnul în
văzduh; şi astfel vom fi totdeauna cu Domnul’’. Aici Pavel
se referă la speranţa binecuvântată şi mult aşteptată a
sfinţilor Domnului de-a lungul veacurilor creştine cu
privire la înviere: Ioan 14:3 ,,Şi după ce Mă voi duce şi vă
voi pregăti un loc, Mă voi întoarce şi vă voi lua cu Mine,
ca acolo unde sânt Eu, să fiţi şi voi’’. ,,Mă voi întoarce
şi vă voi lua cu Mine’’ – aceasta este una din principalele
bucurii aşteptate de către fiecare Creştin adevărat, şi
Pavel ne explică ordinea de lucruri cum aceasta se va
realiza, deoarece aflăm că ,,Dumnezeu
nu este un Dumnezeu al neorânduelii’’ - 1 Cor. 14:33.
El ne clarifică că atunci când Domnul se va întoarce
,,din ceruri’’ - 1 Tes. 1:10, referindu-se la ,,cei ce au
adormit în EL’’ - 1 Tes. 4:14: că mai ,,întâi vor învia cei
morţi în Christos’’ – 1 Tes. 4:16. Şi apoi, după aceea ,,noi
cei vii, cari vom rămânea până la venirea Domnului, nu vom
lua-o înaintea celor adormiţi’’, ,,Apoi, noi cei vii, cari
vom fi rămas, vom fi răpiţi toţi împreună cu ei, în nori, ca
să întâmpinăm pe Domnul în văzduh’’ versetele 14, 16. Deci
întâi - înviază credincioşii care au murit, şi apoi, în
continuare, nu în acelaşi timp, ci doar după aceasta – ,,noi
cei vii… la prezenţa Domnului (aici în textul originalul
Grecesc se află cuvântul grecesc ,,parousia’’, care
înseamnă prezenţă)’’, ,,nu vom lua-o înaintea celor adormiţi’’
ci ,,vom fi răpiţi toţi împreună cu ei,, ne vom alătura lor
,,împreună’’ în acelaşi loc nu în acelaşi timp, în armonie
cu acelaşi sens al locului, pentru cuvântul ,,împreună’’,
folosit de Apostol în 1 Tes. 5:10: ,,care a murit pentru noi,
pentru ca, fie că veghem, fie că dormim, să trăim împreună
cu El’’.
Acest loc, ,,în văzduh’’ unde ,,sunt
răpiţi’’ ,,împreună’’ toţi cei credincioşi la timpul
fiecăruia conform ordinii Dumnezeieşti, este acelaşi
,,văzduh’’, sau casa lui Satan, unde Satan domneşte nevăzut
ca ,,domn al puterii văzduhului’’ – Efes. 2:2, şi în care
,,văzduh’’ sau casă, Isus se întoarce ca Împărat pentru a-şi
stabili Împărăţia şi ,,a-l birui’’ - Luca 11:22, ,,a-l lega’’-
Matei 12:29, Apoc. 20:2 şi ,,a-i împarţi prăzile’’ – Luca
11:20-23; Isaia 53:12.
Acei care sunt vii în timpul
când Domnul se întoarce nu mai au nevoie să doarmă pentru a
aştepta în somnul morţii venirea Domnului, căci El atunci va
fi deja venit, nu va mai fi nevoie de aşteptat, ceea ce ne
declară apostolul în 1 Cor. 15:51, 52: ,,Iată, vă spun o
taină: nu vom adormi toţi, dar toţi vom fi schimbaţi, într'o
clipă, într'o clipeală din ochi, la cea din urmă trâmbiţă
(aceeaşi trâmbiţă din 1 Tes. 4:16 şi Matei 24:31). Trâmbiţa
va suna, morţii vor învia nesupuşi putrezirii, şi noi vom fi
schimbaţi’’. Şi mai sus în context, apostolul ne explică
detaliat despre această schimbare ,‚în nemurire’’ şi în ,,trup
ceresc’’ sau ,,duhovnicesc’’, şi anume: pentru ca ea să aibă
loc, ea nu poate avea loc altfel decât dacă nu ,,este
semănat trup firesc’’ şi ,,înviază trup duhovnicesc’’ şi ,,ce
semeni tu, nu înviază, dacă nu moare mai întâi’’ – vers.
37, 44, 42, 54.
Ceea ce este sumarizat în şi în
strânsă armonie cu declaraţia din versetul 50: ,,Ce spun eu,
fraţilor, este că nu poate carnea şi sângele să moştenească
Împărăţia lui Dumnezeu; şi că, putrezirea nu poate moşteni
neputrezirea’’.
Deci schimbarea este prin moarte:
,,Adevărat, adevărat, vă spun, că, dacă grăuntele de grâu,
care a căzut pe pământ, nu moare, rămâne singur; dar dacă
moare, aduce multă roadă’’ – Ioan 12:24. Şi Domnul confirmă
cum putem căpăta coroana nemuririi lui Ioan în Apoc. 3:10:
,,Fii credincios până la moarte, şi-ţi voi da cununa vieţii’’.
Căci numai dacă ne ,,pierdem viaţa’’ pentru Isus şi
Evanghelie, putem ,,câştiga viaţa’’ - Matei 10:39; 16:25;
Marcu 8:35; Luca 9:24; 17:33. De asemenea dacă vrem să fim
urmaşi adevăraţi ai Domnului conform 1 Ioan 2:6: ,,Cine zice
că rămâne în El, trebuie să trăiască şi el cum a trăit Isus’’,
ca să fim printre cei care să fie răpiţi trebuie să ţinem
minte că ,,Ucenicul nu este mai pe sus de învăţătorul său,
nici robul mai pe sus de domnul său. Ajunge ucenicului să
fie ca învăţătorul lui, şi robului să fie ca domnul lui’’ -
Matei 10:24,
25;
Să trăim deci şi să fim ,,ca
Domnul’’! Vrem să fim ca Domnul nostru ?: să mergem până la
capăt ca El – până la moarte ca EL ,,ca domnul lui’’ – vers.
25. Sau suntem noi mai mari sau mai pe sus de Domnul ca să
fim schimbaţi fără să murim cum s-a întâmplat cu El - ? Ioan
13:16, 15:20. Deci ca să fim urmaşi în mod desăvârşiţi ai
Domnului – vom fi ca El chiar şi urmându-l în moarte: ,,Ucenicul
nu este mai pe sus de învăţătorul lui; dar orice ucenic
desăvârşit va fi ca învăţătorul lui’’ - Luca 6:40.
V-aţi gândit vre-odată: de ce apostolul Pavel în textul în
discuţie de la 1 Tes. 4:15-17, consideră atât de vrednic de
menţionat şi de explicat, încât se stăruie să detalieze că:
mai întâi învie credincioşii morţi şi apoi sunt răpiţi cei
vii?; ce importanţă are această ordine, de ce el acordă
atâta atenţie acesteia?; dacă nu ne-ar indica el această
ordine în mod special, care ar fi deosebirea? ce nu am şti
noi, ce ni se comunică aici?; Fără această explicare n-ar fi
logic şi clar conform altor scripturi că atunci când vine
Domnul, unii credincioşi cu siguranţă vor fi deja morţi şi
alţii vii şi: sau 1). întâi vor învia cei morţi şi se vor
alătura Domnului şi apoi cei vii; sau 2). întâi se vor
alătura cei vii la Domnul, după care fapt, vor învia şi cei
morţi? De ce a fost atât de important să ne comunice că se
va împlini scenaruil (1).
Răspunsul îl găsim în
Apoc. 14:13, unde scrie: ,,Şi am auzit un glas din cer, care
zicea: ,,Scrie: Ferice de acum încolo de morţii, cari mor în
Domnul!`` -,,Da``, zice Duhul; ,,ei se vor odihni de
ostenelile lor, căci faptele lor îi urmează!``’’. Deci Pavel
ne explică că pentru cei ,,care mor în Domnul’’ este un
moment ,,de acum încolo’’, adică de la întoarcerea Domnului,
când după cum am remarcat cuvintele Apostolului mai sus: nu
le va mai fi necesar să aştepte în somnul morţii, ,,ei se
vor odihni de ostenenile lor’’şi ,,faptele lor continuă (din
originalul grecesc)’’. Deci Pavel a vrut să ne clarifice că
de la a doua venire a Domnului cei care sunt morţi ,,în
Domnul’’ sunt înviaţi şi cei care de atunci încolo ,,mor în
Domnul’’, sunt îndată ,,răpiţi’’ schimbaţi ,,într-o clipă,
într-o clipeală din ochi’’ - 1 Cor. 15:52, şi fiind
îmbrăcaţi în slavă şi nemurire ,,continuă faptele lor’’ fără
,,osteneală’’ şi fără aşteptare.
Acesta este unicul
sens în care putem înţelege cu privire la cei ,,care mor în
Domnul’’ că ,,de acum încolo’’ ,,faptele lor continuă’’ ,,se
vor odihni de ostenelile lor’’ spre deosebire de cei care au
murit până la întoarcerea Domnului care au trebuit să
aştepte în somnul morţii.
Deci pe scurt: răpirea
celor care sunt vii după ce Domnul se întoarce, sau
schimbarea spre starea cerească, are loc într-o clipă,
într-o clipeală din ochi pentru fiecare care ,,moare în
Domnul’’.