Cartea Apocalipsa Când deschizi această carte şi citeşti despre fiare monstruase, despre
foc din cer, şi grindină căzând pe pământ, cai înaripaţi sub formă de lăcuste,
păsări necurate şi urâte, iaz de foc, fum de pucioasă, etc., stai şi te întrebi:
dacă toate acestea sunt poveşti cu "pajuri şi cu zmei", ne aşteaptă
nenorociri apocaliptice? Ce legătură au toate acestea cu istoria Imperiului
Roman şi cu istoria Europei? Această carte nu are numai un mesaj mistic, ci ea
descrie alegoric şi evenimente istorice. Nu cred că este locul aici, şi nici în altă parte să încerc o descifrare
detaliată, a acestei cărţi, nu sunt capabil de acest lucru; dar comform
declaraţiei Mântuitorului, ea este o carte "dechisă" pentru a putea fi
cercetată. El i-a spus lui Ioan pe insula Patmos: "...Să nu pecetlueşti
cuvintele prorociei din cartea aceasta, (Apocalipsa) căci timpul
este aproape..."-- "...Frice de cine citeşte, şi de cei care
ascultă cuvintele acestei prorocii, şi păzesc cele scrise în ea, căci timpul
este aproape..."- Apoc. 22:10; 1:3.
Deci cartea aceasta are legătură şi cu timpul. " Timpul este
aproape". Cât de aproape a fost atunci, şi cât de aproape este acum? Ce sau
cine este aproape?. Cine este acum la uşi? - Matei 24:33- După părerea mea putem
încerca să înţelegem mesajul ei, cu o oarecare aproximaţie, şi deoarece această
carte conţine istorie ilustrată prin alegorii, vom încerca să ne folosim cu
prudenţă şi de istoria seculară, pentru a îmţelege simbolurile acestei
cărţi Ca o primă constatare: Dacă ea are un mesaj care vine de sus, acesta
trebuie să fie în armonie cu toate mesajele care vin de sus, de la Dumnezeu.
Prin mesaje care vin de sus eu înţeleg mesajul întreg al Sfintelor Scripturi şi
nu mesajele care vin prin telepatie, horoscop sau alte tipuri de magie; prin
medii spiritiste. "...Înţelepciunea de sus este mai întâi curată, apoi
paşnică,blândă,uşor de înduplecat, plină de îndurare şi de roade bune, fără
părtinire, nefăţarnică. Şi roada dreptăţii este semănată în pace pentru cei care
fac pace..."--Iacob 3:17-18. Mesajul care ne vine de sus, este:
"...nu vă temeţi, iată vă aduc o veste bună, (Evanghelos în greacă)
care va fi o mare bucurie pentru tot poporul; (de pe pământ)
căci astăzi în cetatea lui David vi s-a născut un Mântuitor, care este
Cristos Domnul..."--Luca 2:10-11. Biblia are un mesaj de iubire, dar cei drept acesta nu peste tot în
Scripturi este un mesaj de suprafaţă , ci unul ascuns. Este după cum zice
apostolul Pavel "taina ţinută ascunsă din veacuri"--Coloseni
1:26-27. Acest mesaj sună din timpuri străvechi, chiar din grădina Edenului:
--sămânţa femeii va zdrobi capul şarpelui.-Genesa 3:15 - Domnul
Isus spune că: "...Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea, că a dat
pe singurul Său fiu, pentruca ori cine crede în El să nu piară, ci să aibă viaţă
veşnică..."--Ioan 3:16 Observăm în Apocalipsa şapte îngeri cu şapte trîmbiţe, şi când aceştia
sună pe rînd, se întâmplă ceva acolo. Ei nu sună toţi deodată, aşa deci nici
evenimentele descrise acolo nu se amestecă unele cu altele ci se succed unele
după altele într-o înlănţuire istorică.. La început eu şi alţii am
înţeles greşit că toate evenimentele descrise acolo sunt o ilustraţie a modului
cum Dumnezeu va distruge lumea necredincioasă, în timp ce pe sfinţi îi va ridica
la cer; şi că aceste evenimente se vor desfăşura într-un timp foarte scurt,
probabil o zi de douăzeci şi patru de oare. Poate pare bizar ceea ce spun, dar în mod sigur, aceste evenimente se
desfăşoară pe o lungime de timp de trei mii de ani. Declaraţia Domnului din Luca
13:32 că El va lucra trei zile, şi cea a profetului Osea 6:2 că Dumnezeu ne va
da viaţa în două zile şi a treia zi ne va ridica este o funie împletită în trei
cu Apocalipsa. Perioadele acestea nu încep decât după Cristos. Dacă ar fi să le rezumăm
pe scurt am putea face trimitere la istoria seculară. Istoricii n-au dormit ci
le-au descris cu lux de amănunte. Este vorba cum s-a mai spus de istoria
ultimului imperiu din cele patru din cartea prorocului Daniel în cele două
ipostaze: Roma păgână şi Sfântul Imperiu Roman, până la revoluţia franceză, deci
până la Napoleon Bonaparte, care pune capăt domniei papale în Europa.
Apocalipsa descrie evenimentele de după Napoleon până în anul 1914 când
acest imperiu sub forma diviziunilor sale reprezentate prin regatele Europei,
cele zece coarne ale fiarei a patra, se prăbuşeşte definitiv în primul şi
cel de al doilea război mondial; apoi spune că acest imperiu va căuta să se
ridice din nou pentru scurt timp (foarte probabil într-o variantă modernă) sub
forma de imagine a celui ce a fost. Această nouă formă este numită
"Chipul" sau "imaginea" primei fiare.-Apocalipsa
13:11-18 Apocalipsa spune că în perioada a şaptea numită "trâmbiţă" va
începe domnia lui Mesia (şi se pare că într-un sens a început pentrucă cartea
lui Daniel, cartea Apocalipsa, profeţii Isaia, Mica Zaharia, chiar Domnul în
relatarea evangheliştilor şi apstolii în epistolele lor, sugerează această
opinie, spunând că aceste imperii nu se vor prăbuşi la voia întâmplării, ci
datorită unei forţe invizibile venită de sus care se va implica la început
indirect în afacerile lumii dirijând cursul evenimentelor Daniel 2:44; 12:1-4;
Isaia 2:2; Mica 4:1; Zaharia 12:1-10; Luca 17:20-28 etc.) iar la final ea
descrie un paradis terestru în care pot încăpea toţi oamenii care vor asculta de
Cristos, după ce El va îndepărta puterile actuale de pe scena lumii, şi-l va
lega pe Satan.Apoc 20:13. "...El (Cristos) va şterge orice
lacrimă din ocii lor. Şi moartea nu va mai fi. Nu va mai fi nici
tânguire, nici ţipăt, nici durere, pentrucă lucrurile dintâi au
trecut..."-Apocalipsa 21:4. "Trâmbiţa a şaptea" nu se ocupă numai da Imperiul Roman şi de prăbuşirea
lui, ci după ce-l lasă în ruină descrie ridicarea altui imperiu (Împărăţia lui
Dumnezeu) pe ruinile celui vechi, imperiu care nu se va prăbuşi niciodată.
Împărăţia lui Dumnezeu pe pământ.- Daniel 2:44. Evenimentele din cartea Apocalipsa, sunt evenimente terestre, deşi vom
găsi scris " în cer s-au auzit glasuri putrnice..." Apoc.11:15. ..."o stea a
căzut din cer."etc. Apoc. 8:10. Şapte
Biserici, Şapte peceţi, Şapte trâmbiţe "Drumuri paralele" sau istorii paralele este un termen care se potriveşte
şi cărţii Apocalipsa în mod particular. Deşi în ansamblu istoria creştinilor se
aseamănă cu istoria evreilor, Apocalipsa desparte chiar istoria creştinilor în
două segmente: Partea de drum pe care o parcurge "grâul" şi partea de
drum pe care o parcurge "neghina" în aceiaşi perioadă de timp care este
Veacul (vârsta ) Evanghelic. Amândouă traversează acelaş spaţiu de timp, dar nu
merg pe acelaş drum. Înţelegem aceasta, chiar din declaraţia Domnului
Isus: "...Lăsaţi-le să crească împreună, până la seceriş..."--Matei
13:30. "Grâul " şi "neghina", adevărul şi eroarea au conveţuit împreună o mare
perioadă de timp. Între ele nu a existat niciodată o armonie, dar fiind obligate
să împartă acelaş teritoriu, ( vezi pilda cu năvodul din Matei cap. 13) au avut
o oarecare influenţă una aspra celeilalte. Influenţă pozitivă din partea clasei
"grâului" asupra clasei "neghinei" şi invers; Erorile doctrinale au fost aşa de
puternice şi formau o "ceaţă" aşa de densă încât Dumnezeu a intervenit la timp,
cam pe la începutul secolului al şaisprezecelea, pentru a curăţii santuarul
Său-Daniel 8:13-14. - dar această curăţire care a durat mai bine de trei secole,
n-a fost o lucrare de "seceriş", ci doar una care a deschis calea pentru
a începe această lucrare, pe la sfârşitul secolului al nouăsprezecelea.
Curăţirea începută în Europa s-a extins şi pe alte continente, mai ales în
America de nord unde s-a şi încheiat, după care din acelaş loc a început mai
târziu "secerişul" perioadei sau vârstei evanghelice. Dacă am face un test grilă, cu un şablon istoric şi l-am suprapune peste
cele şapte biserici, şapte peceţi şi şapte trâmbiţe, am
vedea ceea ce de fapt s-a întâmplat în perioada evului mediu, în timpul
renaşterii până în zilele noastre şi mai departe, în Europa în special şi în
America începând cu perioada de după colonizare, şi cu extensie pe tot teritoriu
de pe glob, din punct de vedere al bisericii adevărate (grâul) al
bisercii false ( neghina) legat de elementul doctrinar creştin şi
pseudocreştin. "Semănatul"
s-a făcut în perioada primei "trâmbiţe" a primei prezenţe a Mântuitorului, iar
"secerişul" se desfăşoară în perioada "trâmbiţei" a şaptea,
şi acesta trebuie să fie inaugurat de Mântuitorului la a doua Sa prezenţă. El
are potrivit Apocalips 14:14, dublă calitate de rege şi secerător şef.
1.
Trâmbiţa nr.1 Apocalipsa 8:7 Şi cel dintâi a sunat din trâmbiţă. Şi au venit foc amestecat cu sânge,
care a fost aruncat pe pământ; şi a treia parte a pământului a fost arsă şi a
treia parte din copaci a fost arsă şi toată iarba verde a fost
arsă. (Să nu uităm că toate aceste sunt simboluri, sau cu alte cuvinte,
realităţi reprezentate prin simboluri, le vom găsi în paginile de istorie ca
evenimente dramatice care au schimbat cursul istoriei a unuia sau a mai multe
popoare.) Şi al doilea înger a sunat din trîmbiţă. şi ceva ca un munte mare de foc
aprins, a fost aruncat în mare; şi a treia parte din mare a devenit sânge. Şi a
treia parte din făpturile care erau în mare şi aveau viaţă au murit, şi a treia
parte din corăbii au fost distrusă. "Muntele" este simbolul unui imperiu. În cazul acesta pare a fi imperiul
Roman de apus. "Şi al treilea înger a sunat din trâmbiţă. şi a căzut din cer o stea
mare, care ardea ca o făclie; a căzut peste a treia parte din din râuri şi peste
izvoarele apelor.Şi numele stelei era Pelin. Şi a treia parte din ape a drvenit
pelin şi mulţi oameni au murit din cauza apelor, pentrucă se făcuseră
amare." "Şi al patrulea înger a sunat din trâmbiţă. Şi a fost lovită a treia
parte din soare şi a treia parte din lună, şi a treia parte din stele, pentruca
a treia parte din ele să fie întunecată, ziua să-şi piardă a treia parte din
lumina ei şi noaptea de asemenea". Soarele şi luna reprezintă evanghelia lui Cristos şi legea lui Moise .
Însemnătatea acestora a devenit parţial neclară, din cauza marei
apostazii. 5.Trâmbiţa nr.5 Apoc. 9:1 "Şi
îngerul al cincilea a sunat din trâmbiţă. Şi am văzut o stea care a căzut din
cer pe pământ şi i
s-a dat cheia fântânii Adâncului.Şi adeschis fântâna Adâncului. Din
fântână s-a ridicat un fum, ca fumul unui cuptor mare.şi soarele şi văzduhl s-a
întunecat de fumul fântânii. Şi din fum au ieşit nişte
lăcuste".....şamd. Probabil aceasta reprezintă pe Mahomed şi adepţii săi care au creat mari
probleme timp de secole Sfântului Imperiu Roman. 6. Trâmbiţa nr. 6 Apoc. 9:13 "Şi îngerul al şaselea a sunat din trâmbiţă. Şi am auzit un glas din cele
patru coarne ale altarului de aur, care este înaintea lui Dumnezeu, zicând
îngerului al şaselea care avea trâmbiţa: " desleagă pe cei patru îngeri care
sunt legaţi la râul cel mare Eufrat" Şi cei patru îngeri care stăteu gata pentru
ciasul ziua luna şi anul acela au fost deslegaţi ca să omoare a treia parte din
oameni...etc. O altă mare problemă pentru acest imperiu creştin, a fost apariţia
mişcării de protest în sânul bisericii Catolice, începută de către un călugăr
Catolic din Germania, la 31 Octombrie 1517 Luther Martin şi care din Europa a
traversat oceanul şi în America de nord. 7. Trâmbiţa a şaptea. Apocalipsa 11:15 Şi îngerul al şaptelea a sunat din trâmbiţă. Şi în cer s-au auzit glasuri
puternice, care ziceau: "Împărăţia lumii a ajuns a Domnului nostru şi a
Cristosului Său. Şi el va împărăţi în vecii vecilor. şi cei douăzeci şi patru de
bătrâni, care stau înaintea lui Dumnezeu pe scaunul lor de domnie, s-au aruncat
cu feţele în jos, şi s-au închinat lui Dumnezeu zicând: " Îţi mulţumim, Doamne
Dumnezeule Atotputernice, care eşti şi care erai, că ai luat puterea Ta cea mare
şi ai început să împărăţeşti. Şi neamurile se umplură de mânie, dar avenit
domniaTa şi timpul ca cei morţi să fie judecaţi şi să răsplăteşti pe robii Tăi
proroci, pe sfinţi şi pe cei care se tem de numele Tău, mici şi mari, şi să
distrugi pe cei care distrug pământul! Şi templul lui Dumnezeu care este în cer
a fost deschis şi s-a văzut chivotul legământului Său în templul Său. Şi au fost
fulgere, glasuri, tunete, un cutremur de pământ şi o grindină
mare..." Dacă cele şapte "trâmbiţe" sunt tot atâtea perioade istorice.
Înseamnă că perioada "semănatului" începe de la botezul Domnului la
Iordan, care corespunde cu prima "trâmbiţă" iar "secerişul"
trebuie să se realizeze la a doua prezenţă a Mântuitorului, ceea ce corespunde
perioadei "trâmbiţei" a şaptea. Mai mult de cât atât, acest
seceriş este inaugurat chiar de El. Aşa descrie Apocalipsa acest eveniment.
" Apoi m-am uitat şi iată un nor alb; şi pe nor şedea
cineva care semăna cu un Fiu al Omului; pe cap avea o cunună de aur, iar în mână
o seceră ascuţită. Şi un alt înger a ieşit din templu, strigând cu glas tare
celui care şedea pe nor: " Trimite secera Ta şi seceră, pentrucă a venit ciasul
să seceri şi secerişul pământului este copt" Atunci Cel care şedea pe nor Şi-a
aruncat secera pe pământ. Şi pământul a fost secerat...."Apoc.
14:14. Totul aici este legat de prezenţa a doua oară a Domnului Isus Cristos;
atât domnia Sa începută, (dar deocamdată nediscernută de lume- Luca 17:20)
reprezentată prin coroana de aur de pe cap cât şi începutul secerişului,
simbolizat prin secera din mână. Acest Fiu al Omului cu coroană de aur pe cap este regele Isus întors a
doua oară în dubla sa calitate de rege şi secerător şef. Este vorba de începutul
domniei lui Cristos concomitent cu despărţirea "grâului" de
"neghină" în scerişul vârstei evanghelice, "seceriş" care
se face la începutul domniei Sale. Când vorbim de seceriş, vedem şi aici asemănarea sau paralelismul dintre
evrei şi creştini. În acel secriş a fost despărţit "grâul" de "plevă" iar în
acesta descris în Apocalipsa se desparte grâul de neghină.
Focul din prima râmbiţă s-ar putea să fie în legătură cu
"focul" în care a fost aruncată "pleava" poporului Evreu . Acel
"foc" a cuprins şi Imperiul Roman "muntele de foc" căzut
în mare" în timpul celei de a doua trâmbiţă. Istoricii spun că acest
"munte" a căzut în anul 476 d. Cr. în "mare", în mâna lui Odoacru
căpetenia Herulilor, popor barbar, care a făcut parte din valul de popoare
migratoare a acelor secole instabile ca marea. Acel "foc" despre care a
profeţit Ioan botezătorul în Matei 3:12 reprezintă distrugerea Ierusalimului, şi
a statului lor naţional . Domnul a spus la adresa lor : "...ţi se lasă
casa pustie..." şi aşa a fost. Păstrând proporţiile un "foc"
asemănător s-ar putea abate asupra creştinismului neregenerat, " neghina
" din pildă. Trâmbiţa a şasea pare a se ocupa de mişcarea de protest în sânul
bisericii catolice începută în prima jumătate a secolului al xvi-lea ceea ce a
dus la marea reformă. Şapte biserici care sunt în
ASIA-Apoc.1;4 Acum să aruncăm o privire asupra istoriei Imperiului Roman şi dintr-o
altă perspectivă, acea a adevăraţilor creştini. Ce şi de la cine, au avut ei de
suferit, în cei două mii de ani de creştinism. "Cele şapte biserici care sunt în Asia", este o descriere a întregii
istorii a Bisericii lui Dumnezeu în starea ei de amestec: grâu
şi neghină, dealungul vârstei evanghelice. Limbajul este simbolic
dar este scris în aşa fel, ca să se poată înţelege şi în sen literal, pentru a
ascunde pentru un timp însemnătatea înţelesului simbolic. Cuvântul "Asia" după dicţionarul biblic înseamnă:
"mlăştinos" sau Europa. Aşa dar am putea traduce . " cele şapte
biserici care sunt de pe întreg teritoriului Imperiului Roman cu capitala in
Europa în perioada celor "şapte trâmbiţe", perioada creştină de circa
două mii de ani, cu specificaţia că noi ne găsim astăzi tot în perioada
"trâmbiţei" a şaptea, chiar dacă Imperiul Roman nu mai
există. In "Cele sapte Biserici care sunt in Asia" putem discerne mesajul divin
adresat bisericii dea lungul istoriei creştine, în care este arătată pas cu pas
proporţia de "grâu" şi "neghină." Apocalipsa 2:1-7 Biserica
EFES.--(prima perioadă sau"Tâmbiţă")-- Destrămarea statului
iudeu. Mesajul bisericii din Efes de pe timpul apostolilor în perioada primei
"trâmbiţe": Apocalipsa 2:12-17---PERGAM--( din perioada sau-"TRÂMBIŢA" A TREIA).-
perioada de după Constantin cel Mare.--Corupţia celor de la putere în
creştinism: Balaam-ii şi nicolaiţii. Din greacă: Nike+laos
-- conducători peste popor. "şi îngerului bisericii din Pergam scriei: "Iată ce zice Cel care are
sabia ascuţită cu două tăişuri: "Ştiu unde locuieşti, acolo unde este scaunul de
domnie al satanei. Tu ţii numele Meu şi n-ai tăgăduit credinţa Mea, nici chiar
în zilele când Antipa ( anti-PAPA) martorul meu credincios, a fost ucis la voi,
acolo unde locueşte satan. Dar am câteva lucruri împotriva ta: tu ai acolo nişte oameni, care ţin
învăţătura lui Balaam, care a învăţat pe Balac, să arunce o cursă înaintea
fiilor lui Israel, ca ei să mânânce din lucruri jertfite idolilor, şi să comită
desfrânare. Totaşa tu ai câţiva care, de asemenea ţin învăţătura nicolaiţilor.
Pocăeşte-te deci, altfel voi veni tine curând şi mă voi război cu ei, cu sabia
gurii Mele. Cine are urechi de ascultat cea ce zice Duhul bisericilor: " Celui
care va birui, îi voi da din mana ascunsă, şi-i voi da o piatră albă, şi pe
piatra aceasta este scris un nume nou, pe care nu-l ştie nimeni, decât acela
care-l primeşte. Apocalipsa 2: 18-29---TIATIRA.--( din perioada sau"TRÂMBIŢA" A
PATRA.) " Şi îngerului bisericii din Tiatira scrie-i: "Iată ce zice Fiul lui
Dumnezeu, care are ochi ca para focului, şi ale cărui picioare sunt ca bronzul
strălucitor: "Ştiu faptele tale, dragostea ta, răbdarea ta, şi faptele tale de
pe urmă, că sunt mai multe decât cele dintâi. dar iată ce am împotriva ta: tu
laşi ca Izabela , femeea aceea care îşi zice ea însăşi prorociţă, să înveţe şi
să ducă pe căi greşite pe robii Mei, să comită desfrânare şi să mânânce din
lucrurile jertfite idolilor. I-am dat timp să de pocăiască, dar nu vrea să se
pocăiască de desfrânarea ei. Iată, o arunc bolnavă în pat.; şi celor care comit
adulter cu ea, le trimit un necaz mare, dacă nu se vor pocăi de faptele ei. Voio
lovi cu moartea pe copii ei; şi toate bisericile vor cunoaşte că "Eu sunt Cel
care cercetez rărunchii şi inimile"; şi voi răsplăti fiecăruia dintre voi după
faptele voastre. Vouă însă tuturor celor din Tiatira care nu aveţi învăţătura
aceasta, şi nu a-ţi cunoscut " adâncimile satanei", cum le numesc ei, vă zic: "
Nu pun peste voi altă greutate. Numai ţineţi cu tărie până voi veni. Celui care
va birui şi celui care va păzi până la sfârşit lucrările Mele, îi voi da
stăpânire peste neamuri. Le va păstori cu toiag de fier şi le va zdrobi ca pe
nişte vase de lut, cum am primit şi Eu de la Tatăl Meu. Şi-i voi da luciafărul
de dimineaţă. Cine are urechi să asculte ceea ce duhul zice
bisericilor". Aici se face aluzie la regina idolatră a celor zece seminţii a lui
Israel, cu capitala în Samaria, din vremea prorocului
Ilie. Dacă vom citi istoria acelei regine şi a prorocului Ilie din Vechiul
Testanent în "1Împăraţi" începând de la capitolul 17, vom vedea în creştinism, o
istorie asemănătoare cu cea descrisă mai sus. Adevărata biserică este reprezentată şi prin prorocul Ilie, care în
această ilustraţie, reprezintă pe adevăraţii creştini (grâul din pildă) care s-u
opus idolatriei din biserica Catolică. În perioadele Pergam, Tiatira şi Sardes
de după, cădera Imperiului Roman şi până la marea reformă, aceştia au fost
vânaţi de faimoasa Inchiziţie papală şi exterminaţi fără milă prin torturi
îngrozitoare şi ardere de vii pe rug. Biserica "Sardes" din perioada "tâmbiţei" a cincea Apocalipsa 3:1-6. Dacă nu veghezi voi veni ca un hoţ şi nu vei şti în care cias voi veni
asupra ta. Dar înainte de aceasta, armatele sfinte ale Papei au trecut prin foc şi
sabie comunităţi întregi de creştini din Piemont urmaşi ai lui Petru Valdo, un
opozant al doctrinelor papale, din evul mediu timpuriu. Eu
vin curând.
Păstreză ce ai ca nimeni să nu-ţi ia cununa......." ( vom observa că la următoarea şi ultimă biserică, Laodicia, cap
3:20, i se spune: "Eu stau la uşă şi bat" cu alte cuvinte: " M-am întors
personal, sunt prezent pe pământ a doua oară") "Pe pământ" nu înseamnă neapăret
pe sol; ci nevăzut în atmosfera pământului. Dar unde este Israel în toate aceste perioade istorice? Ca organizare
statală, el nu a existat. "Casa" lui a rămas pustie, exact cum a profeţit Domnul
Isus, şi Ierusalimul călcat în picioare de neamuri până când au expirat
timpurile neamurilor (1914)--Luca 21:24. El va reapare ca "Smochin înverzit"
(Matei 24:30-33) pe scena lumii în a şaptea mie de ani de la Adam sau "Trâmbiţa
a şaptea" cum o numeşte Apocalipsa această perioadă. Ca indivizi au ajuns pe
toate meridianile şi paralelele globului. Cimitirile lor sunt peste tot
pământul. Au ajuns de batjocura lumii, dar totuşi Dumnezeu nu i-a uitat, şi i-a
adus înapoi în ţara lor, exact cum a profeţit Moise în Deutoronom 4:30-31;
Ieremia 16:14-18; Isaia 40:2 etc. Anul 1517 este un an cunoscut, dar următorul mai puţin, deşi şi acesta
este la fel de important, pentrucă în acest an 1846, a luat fiinţă " Alianţa
evanghelică" şi este în legătură cu profeţia din Daniel 8:14, de care nu este
loc să ne ocupăm acum. Biserica Laodicea, este biserica creştină în ansamblu de după reformă, şi
mesajul adresat ei se adresează şi creştinilor acestui început de secol xxî.
Timpul activităţii ei pe pământ, se suprapune peste evenimentele din timpul de
început, a celei de a şaptea perioadă pe care Apocalipsa o numeşte generic:
"Trâmbiţa a şaptea." Din punct de vedere politic noi ne situăm în
perioada a şaptea de la Ano Domini, dar şi din puct de vedere religios
(bisericesc) suntem tot în a şaptea perioadă. "Trâmbiţa a şaptea" care este o
perioadă de o mie de ani, este la începutul ei, aceiaşi perioadă cu perioada
bisericii din Laodicea. De fapt în aceiaşi situaţie au fost şi celelalte
"trâmbiţe" şi "biserici", cu deosebirea că perioada bisericii din Laodicea nu va
acoperi decât începutu-l celei de a şaptea "trâmbiţă" sau mie de ani. Cele lalte
perioade sau "trâmbiţe" n-au fost de câte o mie de ani, ci istoria de la Domnul
încoace până la anul 1874, an de început a celei de şaptea mie de ani de la
Adam.
Două mii de ani de istorie creştină au trecut, aşa deci de
multe nenorociri descrise în această carte am scăpat.
Dacă istoria iudeilor
se găseşte în paginile Bibliei, şi creştinii ar putea face săpături în
Biblie nu numai săpături arheologice, pentrucă tot acolo ar da şi de istoria
lor, iar cartea Apocalipsa este de fapt o carte de istorie scrisă în simboluri,
exact cum scrie în Apocalipsa 1:1: ( Cornilescu revizuită, Nitzulescu,
traducerea Lumii Noi etc.)"...Descoperirea lui Isus Cristos, pe care I-a
dat-o Dumnezeu, ca să arate robilor Săi lucrurile care au să se întâmple în
curând; şi El le-a făcut-o cunoscut prin semne..." adică simboluri, (metafore şi alegorii).
"Cele şapte
trâmbiţe, sunt şapte perioade şi evenimentele lor".
Partea de drum pe care o parcurge neghina se numeşte "cele şapte
trâmbiţe", acea care o parcurge grâul "cele şapte biserici", iar ceea
ce are legătura cu doctrina creştină se numeşte "cele şapte peceţi"
Aceste toate se încadrează în acelaş spaţiu de timp. Cu alte cuvinte: crestinii
adevarati si cei falsi au trait perioada evului mediu, a renasterii si o parte
din perioada moderna sub o cupola protectoare numita POPORUL LUI DUMNEZEU. Dar
incepind cu perioada a saptea numita si "trambita a saptea" Dumnezeu desparte
"graul de neghina", "pestii" buni de cei rai, pri mesajul cuvantului Sau:
"Iesiti din Babilon poporul Meu", pentru ca crestinismul a devenit un Babilon de
crezuri contradictorii unele cu altele, dar mai ales cu cuvantul lui
Dumnezeu.--Ieremia 51:6-11; Apocalipsa 18:4.
2. Trâmbiţa nr.2 Apoc. 8:8
3. Trâmbiţa nr.3 Apoc.
8:10
Otrăvirea apelor înseamnă otrăvirea învăţăturilor, care este acelaş lucru
cu schimbarea culorii cailor la ruperea peceţilor. "Caii"
însemnând doctrine care au suferit dealungul timpului, modificări. Adevarul
curat calul alb, iar învăţăturile pagane altoite pe
arborele crestin ilustrate de ceilalţi cai, ceea ce a
produs o invatatura semi crestina, iar in unele cazuri lipseste total evanghelia
crestina, cum este de fapt invatatura demonica a chinului vesnic.
Trâmbiţa nr.4 Apoc.
8:12
Moartea aici pare a fi un simbol al dispariţiei unui sistem de valori şi
înlocuirea lui cu altul într-o anumită proporţie "atreia parte". Nu o
moarte a persoanelor fizice.
Apocalipsa 11:15 "...şi îngerul al şaptelea a sunat din
trâmbiţă.şi în cer s-au auzit glasuri puternice care ziceau: Împărăţia lumii a
ajuns a Domnului nostru şi a Cristosului Său.." versetul 17: " Îţi mulţumim
Doamne Dumnezeule Atotputernice, care eşti şi care erai, că ai luat puterea Ta
cea mare şi ai început să împărăţeşti..."
Să nu uităm de norul alb pe care şade
Domnul. Acesta reprezintă necazuri mari. cartea lui Daniel spune că atunci când
va începe să domnească Domnul vor fi un mare necaz în lume. Daniel
12:1
Ioan Botezătorul spune că evreii au avut secerişul lor
separat de cel al creştinilor. "...Acela Îşi are lopata în mână, Îşi va
curăţi cu desăvârşire aria, şi Îşi va strânge grâul în grânar; dar pleava o va
arunca într-un foc care nu se stinge..."-Matei
3:12
"Trâmbiţele" trei, patru cinci şi şase, sunt perioade
care au urmat după cădera imperiului Roman de apus. În aceste perioade Imperiul
Roman îmbracă haină creştină. Este perioada domniei papale în Europa. Aceasta
este o perioadă zbuciumată; este perioada războaielor sfinte, numite
"cruciade"pentru eliberarea Ierusalimului de sub stăpânirea
necredincioşilor, perioada de exterminare a "ereticilor"de către
Sfânta Inchiziţie- tribunalul eclesiastic-a peste cinzeci de milioane de
rătăciţi de la credinta Catolica. Urmează invaziile de "lăcuste" din
trâmbiţa a cincea care după unii sunt hoardele de tătari a lui Gingis Han şi
Timur Lenk, iar mai târziu a turcilor selgiucizi şi otomani care au făcut viaţa
grea Sfântul Imperiu Roman, de răsărit (bizantin) ceea ce a dus la
căderea acestuia, în mâna Turcilor Otomani, odată cu cucerirea de către aceştia,
a Constantinopolului în anul 1453 d. Cr.
Dacă
ne mărginim numai la sensul literal, pierdem adevăratul sens. De exemplu: Cele
şapte comunităţi creştine din Asia Mică de pe vremea Apostolului Ioan, cele din
Efes, Smirna, Pergam, Tiatira, Sardes, Filadelfia şi Laodicea nu puteau prelua
numai pentru ele întregul mesaj al cărţii Apocalipsa, deşi nu ne îndoim că
stările de credinţă sau de decădere s-au potrivit şi lor; şi să nu uităm că
aceste localităţi sunt astăzi pe teritoriul Turciei care l-a cucerit la mijlocul
secolului al xv-lea în timpul "trâmbiţei" a 5-a înlăturând religia creştină, şi
întroducând Islamul.
Îngerului bisericii din Efes scrie-i:
" Iată ce zice Cel care ţine cele şapte stele în mâna
Lui cea dreaptă, şi Cel care umblă prin mijlocul celor şapte sfetnice de aur: "
ştiu faptele, munca ta şi răbdarea ta,şi că nu poţi să suferi pe cei răi; că ai
pus la încercare pe cei care zic că sunt apostoli şi nu sunt şi iai găsit
mincinoşi; şi ai răbdare, ai soferit din cauza numelui Meu şi n-ai
obosit.
Dar ce am împotriva ta este că ţi-ai părăsit dragostea dintâi. Adu-ţi
aminte de unde ai căzut, pocăeştete şi fă faptele dintâi. Altfel voi veni la
tine şi-ţi voi lua sfetnicul din locul lui, dacă nu te pocăeşti. Ai însă lucrlu
acesta că urăşti faptele nicolaiţilor, pe care şi Eu le urăsc. Cine are urechi
să asculte ce zice Duhul bisericilor: Celui care va birui, îi voi da să mânânce
din pomul vieţii, care este în raiul lui Dumnezeu."
Aceasta este perioada
evanghelică din timpul apostolilor, în perioada evenimentelor "trâmbiţei"
a întâia, evenimente simbolizate prin "foc" etc , care au dus la
distrugerea statului evreu, începând cu distrugerea Ierusalimului de către
Titus. În această perioadă "neghina " se arăta prin : "Apostoli
mincinoşi" şi "nicolaiţi"
"Trâmbiţa (perioada) a doua corespunde
cu perioada a doua a bisericii, numită: perioada "Smirna"
Aceasta este perioada din timpul persecuţiilor
care au provenit de la Roma păgână.
Apocalipsa
2:8-11---SMIRNA.---( perioada sau " Trâmbiţa" a doua).- Căderea Imperiului Roman
de Apus
" Îngerului bisercii din Smirna scriei: "Iată ce zice
Cel dintâi şi cel de pe urmă, Cel care a murit şi a înviat:"ştiu necazul tău şi
sărăcia ta ( dar eşti bogat) şi batjocurile din partea celor care zic că sunt
iudei şi nu sunt, ci sunt o sinagogă a Satanii.Nu te teme nicidecum de ce vei
suferi. Iată, diavolul va arunca în închisoare pe unii dintre voi, ca să fiţi
încercaţi. Şi vei avea un necaz de zece zile. Fii credincios până la moarte
şi-ţi voi da cununa vieţii. Cine are urechi să asculte ceea ce Duhul zice
bisericilor."
"Iudeii" falşi de aici sunt creştinii falşi, iar
cele "zece zile" sunt cei zece ani de persecuţii din timpul lui
Diocleţian ultimul împărat al Romei păgâne.
Observăm cât de izbitor răzbate din spusele Domnului asemănarea cu
poporul lui Israel? Apocalipsa s-a scris cu multe secole după ce personaje ca
Izabela , Balaam , Balac din perioada judaică erau dispărute de pe
pământ; dar caracterul lor idolatru şi pervers se regăseşte în creştinismul
apostat, începând chiar din timpul apostolilor. Pavel scria: "....taina
fărădelegii a şi început să lucreze, trebuie numai ca cel ce o opreşte acum, să
fie dat la o parte..."--2 Tes. 2:7. şi din nou: " ....Ştiu că după
plecarea mea se vor strecura între voi lupi grozavi care nu vor
cruţa turma..." Faptele Apostolilor 20: 29..
Pavel a plecat, iar
lupii s-au strecurat, şi au devenit ciobani la
oi.
Apocalipsa spune aici că, la fel
ca Israel odinioară, şi creştinii au apucat drumul idolatriei, călăuziţi chiar
de către biserica ( Izabela) care trebuia să-i ducă la adevărata închinare.
Istoria spune că cea mai puternică şi glorioasă biserică din toate timpurile, a
fost biserica Romei. Dar paralel cu aceasta a existat adevărata biserică,
reprezentată în Apoc. 12: 1 ca o femee învăluită în soare cu luna sub picioare
şi cu o cunună de douăsprezce stele pe cap, în timp ce biserica Romei este
ilustrată printr-o femee îmbrăcată în purpură regală călărind o fiară -(Imperiul
Roman), fiara a patra, din cartea lui Daniel capitolul doi.-Apoc. capitolul
17.
Spre cinstea lui defunctul
Suveran Pontif ş-a cerut scuze în mod public, în numele Bisericii Catolice
pentru ororile săvârşite da aceasta în Evul Mediu; dar se pare că Dumnezeu nu
ş-a încheeat socotelile cu această biserică. "... i-am dat timp să se pocăiască, dar nu
vrea să se pocăiască de desfrânarea ei. Iată o arunc bolnavă în pat; şi celor
care comit adulter cu ea, le trimit un necaz mare, dacă nu se vor pocăi de
faptele ei. Voi lovi cu moartea pe copii ei; şi toate bisericile vor cunoaşte că
"Eu sunt Cel care cercetez rărunchii şi inimile; şi voi răsplăti fiecăruia
dintre voi după faptele voastre..."--Apo.
2:22-23.
Şi îngerului bisericii din Sardes scrie-i: "
Iată ce zice Cel care are şapte duhuri a lui Dumnezeu şi cele şapte stele: "
ştiu faptele tale că î-ţi merge numele că trăeşti, dar eşti mort. Veghează şi
întăreşte ce rămâne, care e pe moarte, căci n-m găsit faptele tale desăvârşite
înaintea Dumnezeului Meu. Adu-ţi aminte, deci cum ai primit şi ai auzit.
Păstrează şi pocăeştete!
Totuşi ai în Sardes câteva
nume care nu ş-au pătat hainele. Ei vor umbla cu Mine îmbrăcaţi în alb, fiindcă
sunt vrednici....
Aceasta
este perioada de dinaintea marii reforme iniţiată de Luther. Este perioada celor
mai sângeroase persecuţii în care a căzut ca victimă a intoleranţei religioase
Jan Hus (1369-1415) despre care Dicţionarul Enciclopedic spune că a fost:
"...reformator Ceh. Magistru şi
rector al universităţii din Praga... excomunicat în 1410 condamnat ca eretic de
conciliul din Constantza şi ars pe rug."
Nici evreii răspândiţi prin
Europa, mai ales cei din Spania, n-au scăpat de ascuţişul sabiei papale, prin
faptul că ei l-au restegnit pe Cristos; fiind forţaţi să se convertească la
creştinism. Oamenii de ştiinţă ca Giordano Bruno sau Galileo Galilei n-au scăpat
nici ei de mâna lungă a inchiziţiei. Apocalipsa 3: 7-11- Filadelfia în
perioada sau"trâmbiţa" a şasea "Îngerului Bisericii din Filadelfia scrie-i: "
Iată ce zice Cel Sfânt, Cel Adevărat, Cel ce ţine cheea lui David, Cel ce
deschide, şi nimeni nu va închide, Cel ce va închide şi nimeni nu va deschide: "
ştiu faptele tale: iată că ţi-am pus înainte o uşă deschisă, pe care nimeni nu o
poate închide, căci ai puţină putere, şi ai păzit cuvântul Meu şi n-ai tăgăduit
cuvântul Meu. Iată că îţi dau din cei ce sunt în sinagoga satanei, care zic că
sunt iudei şi nu sunt, ci mint; iată că îi voi face să vină să se închine la
picioarele tale, şi să ştie că te-am iubit. Fiindcă ai păzit cuvântul răbdării
Mele, te voi păzi şi Eu de ciasul încercării, care are să vină peste lumea
întreagă, ca să încerce pe locuitorii pământului.
Aceasta este perioada de la
1517-1846, finalul marii mişcări de reformă odată cu înfiiţarea "Alianţei
Evanghelice". Este în acelaş timp perioada renaşterii artei şi ştiinţei după o
lungă hibernare din întunecatul ev mediu al ignoranţei şi misticismului
religios.