1
Ce vom zice dar că a
căpătat, prin puterea lui, strămoşul nostru Avraam?
2
Dacă Avraam a fost socotit
neprihănit prin fapte, are cu ce să se laude, dar nu înaintea lui
Dumnezeu.
3
Căci ce zice Scriptura?
,,Avraam a crezut pe Dumnezeu, şi aceasta i s'a socotit ca
neprihănire.``
4
Însă, celui ce lucrează,
plata cuvenită lui i se socoteşte nu ca un har, ci ca ceva datorat;
5
pe cînd, celui ce nu
lucrează, ci crede în Cel ce socoteşte pe păcătos neprihănit, credinţa pe
care o are el, îi este socotită ca neprihănire.
6
Tot astfel, şi David
numeşte fericit pe omul acela, pe care Dumnezeu, fără fapte, îl socoteşte
neprihănit.
7
,,Ferice``, zice el, ,,de
aceia ale căror fără de legi sînt iertate, şi ale căror păcate sînt
acoperite!
8
Ferice de omul, căruia nu
-i ţine Domnul în seamă păcatul!``
9
Fericirea aceasta este
numai pentru cei tăiaţi împrejur sau şi pentru cei netăiaţi împrejur? Căci
zicem că lui Avraam credinţa ,,i -a fost socotită ca neprihănire.``
10
Dar cum i -a fost
socotită? După, sau înainte de tăierea lui împrejur? Nu cînd era tăiat
împrejur, ci cînd era netăiat împrejur.
11
Apoi a primit ca semn
tăierea împrejur, ca o pecete a acelei neprihăniri, pe care o căpătase
prin credinţă, cînd era netăiat împrejur. Şi aceasta, pentru ca să fie
tatăl tuturor celor cari cred, măcar că nu sînt tăiaţi împrejur; ca,
adică, să li se socotească şi lor neprihănirea aceasta;
12
şi pentru ca să fie şi
tatăl celor tăiaţi împrejur, adică al acelora cari, nu numai că sînt
tăiaţi împrejur, dar şi calcă pe urmele credinţei aceleia, pe care o avea
tatăl nostru Avraam, cînd nu era tăiat împrejur.
13
În adevăr, făgăduinţa
făcută lui Avraam sau seminţei lui, că va moşteni lumea, n'a fost făcută
pe temeiul Legii, ci pe temeiul acelei neprihăniri, care se capătă prin
credinţă.
14
Căci, dacă moştenitori
sînt ceice se ţin de Lege, credinţa este zădarnică, şi făgăduinţa este
nimicită;
15
pentrucă Legea aduce
mînie; şi unde nu este o lege, acolo nu este nici călcare de lege.
16
Deaceea moştenitori sînt
ceice se fac prin credinţă, pentruca să fie prin har, şi pentruca
făgăduinţa să fie chezăşuită pentru toată sămînţa lui Avraam: nu numai
pentru sămînţa aceea care este supt Lege, ci şi pentru sămînţa aceea care
are credinţa lui Avraam, tatăl nostru al tuturor,
17
dupăcum este scris:
,,Te-am rînduit să fii tatăl multor neamuri.`` El, adică, este tatăl
nostru înaintea lui Dumnezeu, în care a crezut, care înviază morţii, şi
care cheamă lucrurile cari nu sînt, ca şi cum ar fi.
18
Nădăjduind împotriva
oricărei nădejdi, el a crezut, şi astfel a ajuns tatăl multor neamuri,
dupăcum i se spusese: ,,Aşa va fi sămînţa ta.``
19
Şi, fiindcă n'a fost slab
în credinţă, el nu s'a uitat la trupul său, care era îmbătrînit, -avea
aproape o sută de ani, -nici la faptul că Sara nu mai putea să aibă
copii.
20
El nu s'a îndoit de
făgăduinţa lui Dumnezeu, prin necredinţă, ci, întărit prin credinţa lui, a
dat slavă lui Dumnezeu,
21
deplin încredinţat că El
ce făgăduieşte, poate să şi împlinească.
22
De aceea credinţa aceasta
,,i -a fost socotită ca neprihănire.``
23
Dar nu numai pentru el
este scris că ,,i -a fost socotită ca neprihănire``;
24
ci este scris şi pentru
noi, cărora de asemenea ne va fi socotită, nouă celor ce credem în Cel ce
a înviat din morţi pe Isus Hristos, Domnul nostru,
25
care a fost dat din
pricina fărădelegilor noastre, şi a înviat din pricină că am fost socotiţi
neprihăniţi.