Noua Creaţie - Prefaţa autorului Mare parte din lucrarea fiecărui slujitor al lui Dumnezeu se
face în ascuns -- adică, asemenea ţesătorului unui covor frumos, noi stăm în
spate, văzând puţin din rezultatele muncii noastre şi având încredere că la
timpul cuvenit al Domnului vom auzi „bine rob bun” şi vom vedea ceva roade. „Cum
mă voi trezi, mă voi sătura de chipul Tău.” Cu toate acestea, Domnul foarte îndurător ne-a dat încurajare
în privinţa influenţei acestui volum în inimile poporului lui Dumnezeu din
diferite părţi ale lumii. Am avut plăcerea să auzim din partea multora în
privinţa binecuvântărilor primite printr-o mai bună înţelegere a îndreptăţirii,
sfinţirii şi eliberării promise Bisericii în Cuvântul lui Dumnezeu. Mulţi alţii
ne-au spus despre binecuvântările primite din sfatul scriptural dat soţilor şi
soţiilor, părinţilor şi copiilor, în privinţa căilor de pace, dreptate şi
creştere în har. De asemenea mulţi ne-au informat despre marile binecuvântări şi
ajutor în privinţa datoriilor, privilegiilor şi obligaţiilor Bătrânilor şi
Diaconilor, şi în privinţa ordinii scripturale în Ecclesie. Ne bucurăm de aceste
lucruri şi avem încredere că lucrarea bună va continua sub îndrumarea divină,
spre lauda Domnului nostru şi spre mângâierea şi edificarea poporului Său. Atragem atenţia asupra faptului că de când a fost scris acest
volum, lumina în privinţa marilor Legăminte ale lui Dumnezeu a devenit mai
clară. Vedem acum că Legământul Legii a fost o preumbrire a Legământului Nou (al
Legii), care este pe cale să fie stabilit la a Doua Venire a lui Isus, de către
marele Mijlocitor, Isus Capul şi Biserica corpul Său -- antitipul lui Moise care
a scris: „Domnul Dumnezeul vostru vă va ridica, dintre fraţii voştri, un Proroc
ca mine”. Moise a fost numai un tip al acestui Proroc mai mare, iar Legământul
Legii pe care Moise l-a mijlocit a fost numai un tip sau o preumbrire a
Legământului mai mare al Legii din Veacul Milenar. Dumnezeu a ridicat întâi pe Isus, Capul acestui mare
Mijlocitor, când L-a înviat dintre morţi. De atunci El ridică ((ii))
Biserica, în calitate de Creaţie Nouă; iar când toţi fraţii din Corpul lui
Cristos vor fi fost adunaţi din lume printr-o cunoştinţă a Adevărului, sfinţiţi
de Spiritul sfânt şi găsiţi vrednici prin credincioşie până la moarte, şi când
toţi vor fi fost ridicaţi prin puterea lui Dumnezeu de la condiţiile pământeşti
la condiţiile cereşti ca şi Corp al lui Cristos, marele Melhisedec antitipic va
fi complet, Preot pe Tronul Său -- marele Mijlocitor al Noului Legământ va fi
întronat în putere divină. Atunci va intra în vigoare Noul Legământ, aşa cum i-a
spus Dumnezeu lui Israel: „@Iată, vin zile#, zice Domnul, @când voi face cu casa
lui Israel şi cu casa lui Iuda un legământ nou#”. Mijlocitorul antitipic, după ce a plătit Dreptăţii divine pe
deplin şi pentru totdeauna Preţul de Răscumpărare pentru Adam şi pentru rasa
lui, va prelua controlul deplin şi sub acel Legământ Nou, astfel sigilat, va
începe lucrarea de binecuvântare şi restabilire a tuturor celor doritori şi
ascultători din rasa lui Adam. Toţi care vor veni în armonie cu Domnul vor fi
socotiţi ca parte din sămânţa pământească a lui Avraam, până când în cele din
urmă, la sfârşitul Mileniului, toţi care vor exercita credinţă şi ascultare vor
fi cunoscuţi de Domnul ca sămânţa lui Avraam. „Devenind acea sămânţă, se vor
binecuvânta toate familiile pământului.” În mod nepotrivit, denumirea Noul Legământ, care se referă la
lucrarea lui Dumnezeu cu lumea în timpul Mileniului, a fost folosită în privinţa
Legământului care este acum în vigoare în acest Veac Evanghelic pentru Biserică.
Legământul nostru, desigur, este un legământ nou în sensul că este diferit de
Legământul Evreiesc de la Muntele Sinai, dar nu este Legământul Cel Nou.
Legământul Bisericii este menţionat în Biblie ca „Legământul prin Jertfă”.
Pentru cititorii acestui volum va fi folositor să reţină aceste lucruri. Toate
aceste Legăminte sunt legate unele de altele. Toate au fost reprezentate şi
simbolizate prin Avraam şi prin Legământul pe care Dumnezeu l-a făcut cu el.
Biserica este numită Sămânţa Spirituală a lui Avraam şi este asemănată cu
stelele cerului. Oamenii din lume, pe măsură ce vor veni în armonie cu Dumnezeu,
vor deveni sămânţa pământească a lui Avraam, ((iii)) ca nisipul de pe
ţărmul mării. Sămânţa Spirituală va fi canalul pentru binecuvântarea seminţei
naturale. Subiectul Îndrepăţirii nu s-a schimbat, ci s-a lărgit şi s-a
clarificat. Dacă ar scrie acest volum astăzi, autorul ar face unele uşoare
modificări de exprimare, dar fără nici o schimbare importantă în privinţa
sensului şi aplicării cuvântului Îndreptăţire. Vedem acum că o îndreptăţire la viaţă este un lucru, iar o
îndreptăţire la mai multă sau mai puţină prietenie cu Dumnezeu este alt lucru.
De exemplu, Avraam şi credincioşii de dinainte de Cincizecime au fost
îndreptăţiţi la prietenie cu Dumnezeu şi să aibă mai multă sau mai puţină
comunicare cu El prin rugăciune etc., dar ei n-au putut avea îndreptăţire
deplină până când Sângele Ispăşirii a fost vărsat şi până când acesta a fost
prezentat şi acceptat de Justiţia divină -- Tatăl. Întocmai aşa s-ar putea spune
şi despre păcătosul care se apropie astăzi de Dumnezeu, că este pe calea
îndreptăţirii -- el ar avea mai mult din favoarea lui Dumnezeu decât dacă ar fi
întors spre păcat. Cândva am vorbit despre un păcătos în această stare ca fiind
îndreptăţit, fiindcă el credea în Isus ca Răscumpărătorul său şi se îndrepta
spre o deplină consacrare. Acum vedem că în timp ce atitudinea păcătosului, ca
şi aceea a Vrednicilor din Vechime, ar putea fi numită „îndreptăţire de probă”,
ea n-ar ajunge la starea unei depline, complete îndreptăţiri din păcat până când
păcătosul s-ar prezenta deplin în consacrare marelui nostru Preot Isus şi ar fi
acceptat de El în numele Tatălui. Atunci, sub acoperirea meritului atribuit al
sacrificiului lui Cristos, păcătosul ar fi acceptabil pentru Tatăl sub Haina lui
Cristos şi ar fi conceput de Spirit. Este o fericire pentru masele care au auzit despre Isus şi au
crezut în parte, că starea lor înaintea Domnului nu este aceea a deplinei
îndreptăţiri, că El refuză să-i îndreptăţească pe deplin înainte de a deveni
ucenicii Săi prin legământ, urmaşi în urmele Sale. Aceasta este fiindcă
îndreptăţirea poate veni doar o dată pentru fiecare persoană, şi dacă persoana
ar folosi rău acea îndreptăţire şi n-ar obţine viaţa ((iv)) veşnică, ar
fi într-o stare mai rea decât dacă n-ar fi fost niciodată îndreptăţită. Dacă nu
este îndreptăţită şi concepută de spirit în prezent, nu este din Biserică, dar
va avea parte de meritul sacrificiului lui Cristos şi de îndreptăţirea pe care o
va oferi Împărăţia Sa fiecărui membru al familiei umane -- aparte de Biserică --
Biserica primind lucrul acela mai bun pe care-l are Dumnezeu în păstrare pentru
cei care-L iubesc -- glorie, onoare, nemurire, natura divină. Multora li se va părea că nu merită a fi menţionate aceste
distincţii fine asupra subiectului îndreptăţirii; şi totuşi, primind această
apreciere mai clară a Planului divin, avem plăcerea s-o transmitem tuturor celor
care sunt flămânzi şi însetaţi după dreptate -- tuturor celor care studiază
Biblia, de pretutindeni. Rugăciunea autorului este ca Domnul să continue să
binecuvânteze acest volum pentru binele poporului Său. Charles T. Russell
Brooklyn, N. Y.
1 octombrie
1916