Scripturile ne invaţă
sa nu avem pofte si sa nu fugim dupa lucrurile trecatoare ale
acestei lumi....dar totuşi cum sa luptam cu eul nostru astfel
incāt sa ne displaca lucrurile pentru care fugeam pina acum si
care prin natura noastra decazuta le-am practica cu mare placere
numai interzise de n-ar fi, si mai mult decit atit, īncă si sa
ne placa sa facem cu rivnire si zel ceea ce trebuie sa faca un
creştin adevarat limitindu-ne de la atitea oferte materialiste
care ne inconjoara si ne-ar putea ispiti sa ocupe din nou un loc
proeminent in inima noastra chiar pe neobservate? Mai pe scurt:
Cum sa fac sa-mi placa ce trebuie sa-mi placa...si cum sa fac sa
nu-mi placa aceea ce tare mi-a placut pina acum...dar nu este
bine?
Credem ca orice om sincer
isi pune intrebari de acest gen, atunci cand se gandeste sa
urmareasca "pacea . şi sfinţirea, fără care nimeni nu va vedea
pe Domnul."Evrei 12:14
"Căci, cine dintre voi,
dacă vrea să zidească un turn, nu stă mai īntīi să-şi facă
socoteala cheltuielilor, ca să vadă dacă are cu ce să -l
sfīrşească?" Luca 12:48
Deci,
Cum sa
luptam cu eul nostru astfel incit sa ne displaca lucrurile
pentru care fugeam pina acum si care prin natura noastra
decazuta le-am practica cu mare placere-numai interzise de n-ar
fi?
Pare imposibil, nu-i asa?
Asa i se parea si lui Nicodim cand i s-a spus ca trebuie sa se
nasca din nou. Ioan 3:4-7 Uneori pare mai usor pentru o camila
sa treaca prin urechile acului decat pentru noi sa ne indreptam. Şi totusi, raspunsul este cel dat de Isus: ,,Ce
este cu neputinţă la oameni, este cu putinţă la Dumnezeu" Luca
18:25-27
Ce ni se cere noua, deci?
"O īncredere neclintită īn lucrurile nădăjduite, o puternică
īncredinţare despre lucrurile cari nu se văd", Credinta
prezentata in Evrei 11, pe care va rugam sa-l cititi cu atentie.
Isus le-a zis: ,,Adevărat
vă spun că, dacă aţi avea
credinţă cīt un grăunte de muştar, aţi zice muntelui
acestuia: ,Mută-te de aici colo`, şi s'ar muta;
nimic nu v'ar fi cu
neputinţă. Matei 17:20
Dupa importanta care se da
credintei, in Biblie, sau citind Romani 7:14-25, cineva ar putea
crede ca Dumnezeu ne va schimba in mod miraculous sau ne va
mantui asa cum suntem, marturisind numai credinta si fara a
necesita nici un efort din partea noastra.
Credem ca Dumnezeu
trateaza cu noi dupa principiul vointei libere. Isus ne cheama "Veniţi
la Mine, toţi cei trudiţi şi īmpovăraţi, şi Eu vă voi da odihnă"
Matei 11:28 si daca cineva vine la El, "din inima lui vor curge
rīuri de apă vie, cum zice Scriptura". Ioan 7:38 El ne-a "chemat
din intuneric la lumina Sa minunata." 1 Petru 2:9
Intelegem ca, cine
raspunde acestei chemari se simte, intr-o masura oarecare, "trudit
si īmpovărat" si se vede in intunerec, dorind cu sinceritate sa
iasa la lumina Sa minunata si sa primeasca odihna. Avand parte
de lumina, intelegem repede ca dupa omul din lăuntru am vrea sa
facem voia lui Dumnezeu si ca in minte am primit a lege
deosebita, in dezacord cu legea care ne carmuiesete madularele,
intelegem "Căci firea pămīntească pofteşte īmpotriva Duhului, şi
Duhul īmpotriva firii pămīnteşti: sīnt lucruri potrivnice unele
altora, aşa că nu puteţi face tot ce voiţi". Galateni 5:17
"Acum dar nu este nici o
osīndire pentru ceice sīnt īn Hristos Isus, cari nu trăiesc după
īndemnurile firii pămīnteşti, ci după īndemnurile Duhului".
umblarea după lucrurile firii pămīnteşti, este moarte, pe cīnd
umblarea după lucrurile Duhului este viaţă şi pace. Fiindcă
umblarea după lucrurile firii pămīnteşti este vrăjmăşie
īmpotriva lui Dumnezeu, căci, ea nu se supune Legii lui Dumnezeu,
şi nici nu poate să se supună. Deci, ceice sīnt pămīnteşti, nu
pot să placă lui Dumnezeu". Romani 8:1-16
Potrivit cu Romani 12:1,2,
prin credinta trebuie sa ajungem la o minte noua si ne trebuie o
vointa noua, ca sa aplicam in viata ceea ce mintea noua ne arata
ca fiind "voia lui Dumnezeu: cea bună, plăcută şi desăvīrşită".
Omul cu mintea noua
recunoaste ca "drepte si adevarate" legile si oranduirile lui
Dumnezeu, care ne porunceste "s-o rupem cu paganatatea", sa
umblam "carmuiti de Duhul", sa "nu iubim lumea nici lucrurile
din lume", sa nu ne "potrivim chipului veacului acestuia", sa nu
lasam ca pacatul sa domneasca in corpurile noastre muritoare, sa
aducem trupurile noastre ca o "jertfă vie, sfīntă, plăcută lui
Dumnezeu".
Daca ne-am predat cu adevarat lui Dumnezeu, zicand: "vin sa fac
voia Ta, Dumnezeule", n-ar trebui sa existe targuiala intre
mintea noua si fire. Nu este loc pentru un om cu mintea indoita!
Daca mintea nu este convinsa ca un lucru sau o fapta oarecare
este pacat, si daca nu "ne doare" acest pacat, atunci lupta este
pierduta.
Credem ca nu este gresit sa aplicam indemnul apostolului Iacov
(1:5-8) in felul urmator: "Dacă vreunuia dintre voi īi lipseşte
ceva sau nu poate ceva, sa ceară de la Dumnezeu, care dă tuturor
cu mīnă largă şi fără mustrare, şi īi va fi dat sau va fi ajutat.
Dar sa ceară cu credinţă, fără să se īndoiască deloc: pentrucă
cine se īndoieşte, seamănă cu valul mării, turburat şi īmpins de
vīnt īncoace şi īncolo. Un astfel de om să nu se aştepte să
primească ceva dela Domnul, căci este un om nehotărīt şi
nestatornic īn toate căile sale."
Isus le-a zis: ,,Adevărat vă spun că,
dacă aţi avea credinţă
cīt un grăunte de muştar, aţi zice muntelui acestuia: ,Mută-te
de aici colo`, şi s'ar muta;
nimic nu v'ar fi cu
neputinţă. Matei 17:20
Referitor la acest subiect vă recomandăm să
citiţi următoarele articole care arată foarte lămurit
lupta īntre voinţa nouă şi eul nostru şi paşii necesari īn
această luptă:
CUM AJUNGEM LA DEZVOLTARE CA NOI CREAŢII
CUVENITA OMORĀRE A TRUPULUI