ALEGEREA SERVITORILOR ÎN ADUNARE.
Fr.Cornel Brie.
1
Corinteni 14:33. “Căci
Dumnezeu nu este un Dumnezeu al neorânduielii, ci al păcii, ca în toate
Bisericile sfinţilor”.
1.Ordinea
şi armonia sunt inseparabile de caracterul lui Dumnezeu .În toata opera creerii
vedem
ordine, simetrie, unitate, perfecţiune.Fie că privim universul cu legile
cel guvernează,sau natura cu varietatea şi diversitatea ei,sau omul,coroana
creaţiunii cu frumuseţea simetria şi măreţiea lui,
în toate există o ordine şi armonie, ce poartă incontestabil pecetea Creatorului
Suprem.
2
.Orice
ordine si organizare îşi are la bază un cod de legi ,o doctrină,o disciplină,un
standard.
Standardul
creştinului este BIBLIA.-Cuvintul lui Dumnezeu !Este cunoscut faptul,ca
reversal,opusul ordinei şi disciplinei este
haosul,anarhiea,dezordinea,indisciplina şi acestea sau
instalat
pe pămînt,ca urmare a pacatului. Egoizmul şi ambiţiea duc lumea la anarhie şi
acest spirit a pătruns şi în biserică.
3.
Dar nu ar trebui să fie aşa în poporul credincios al Domnului.
Biserica
adevărată are spiritul Domnului,un spirit devotat adevărului,devotat regulei de
aur,
iubirii
frăţeşti,un spirit cu totul contrar ambiţiei şi
egoizmului.
4
.Să
remarcăm faptul,ca la baza ordinei şi disciplinei stă educaţiea în
adevăr,organizarea, organizare extrem de simplă,care se opune atât încătuşării
şi dictaturii orce nuanţă ar avea,cât şi anarhiei, organizare,care garantează
fiecărui membru o deplină libertate de aş folosi darul şi talentul, pentru al
glorifica pe Dumnezeu şi a edifica
pe fraţi!
5.
Cred că fiecare copil al lui Dumnezeu ar trebui să dorească a cunoaşte,ce ne
învaţă Scriptura, privitor la acest subiect, exstrem de important,pentru binele
spiritual al adunării.
*Nerecunoaşterea acestor reguli
Scripturale, denotă o gravă lipsă de interes pentru cuvântul Domnului. Iar a ne
opune ordniei şi disciplinei înseamnă, că suntem contaminaţi de un spirit
contrar spiritului Domnului,un spirit anarchic fie că recunoaştem sau nu
aceasta.
6.Toţi
copii cuminţi ai Domnului,să aibă ureci de auzit pentru a apreciea ce zice
Spiritul bisericii.
a)
*Fiecare adunare oricât ar fi de mică ,trebue să cunoască,să respecte ordinea şi
disciplina
Noii
Creaturi.
b)*Fiecare
adunare trebue să recunoască pe Domnul ca singurul ei Cap şi pe cei doisprezece
apostoli ca pe învăţătorii speciali pe care ea folosit Domnul, pentru a instrui
biserica sa dea lungul existenţei
sale.
***Privind
cu atenţie şi responsabilitate Cuvântul lui Dumnezeu vom observa că BIBLIEA
stabileşte:
1. Adunarea consacratilor
este forul -(adunarea) lui Dumnezeu in Biserica, singura autoritate cu putere de
a alege si a decide in absolut toate problemele ce privesc bunul mers al
adunarii. Matei 18:17.”Dacă nu vrea să asculte de ei, spune -l Bisericii; şi, dacă nu
vrea să asculte nici de Biserică, să fie pentru tine ca un păgîn şi ca un
vameş.
2. Batrinii nu sunt domni si stapini, ci servi ai adunarii care si-au
asumat responsabilitatea de-ai apara interesele spirituale si morale, cautind in orice fac sa placa nu
oamenilor, ci Domnului, care i-a pus in serviciu prin alegerea adunarii.
Fiecare membru consacrat al
adunarii trebuie sa studieze amanuntit aceste lucruri pentru a cunoaste exact
vointa Domnului, avind obligatia de-a actiona in armonie cu ea, indiferent de
consecinte. Referitor la alegerea servitorilor in adunare sa citam citeva
scripturi.
1
Cor. 12:27,28; 1 Tim. 3:1-8; 1 Pet. 5:1-5; Maleahi 2:7; Evrei 13:17; Fapt.
14:23.(Cetiţi)*
*1Cor.
12:27,28; “27 “Voi sînteţi trupul lui Hristos, şi fiecare, în parte,
mădularele lui”.
28
”Şi
Dumnezeu a rînduit în Biserică, întîi, apostoli; al doilea, prooroci; al
treilea, învăţători; apoi, pe ceice au darul minunilor; apoi pe cei ce au darul
tămăduirilor, ajutorărilor, cîrmuirilor, şi vorbirii în felurite
limbi”.
*1 Tim. 3:1-8; “Adevărat este cuvîntul acesta: ,,Dacă rîvneşte cineva să fie
episcop, doreşte un lucru bun.``
2.Dar
trebuie ca episcopul (Sau: privighetor.) să fie fără prihană, bărbatul unei
singure neveste, cumpătat, înţelept, vrednic de cinste, primitor de oaspeţi, în
stare să înveţe pe alţii. 3.Să nu fie nici
beţiv, nici bătăuş, nici doritor de cîştig mîrşav, ci să fie blînd, nu
gîlcevitor, nu iubitor de bani; 4.să-şi
chivernisească bine casa, şi să-şi ţină copiii în supunere cu toată cuviinţa.
5.Căci dacă cineva
nu ştie să-şi cîrmuiască bine casa lui, cum va îngriji de Biserica lui Dumnezeu?
6.Să nu fie întors
1.**Este
datoria adunarii sa observe darurile si talentele membrelor ei si sa se
foloseasca de ele pentru a glorifica pe Domnul si a se edifica pe sine in
credinta preasfinta. 2.Fiecare consacrat trebuie sa fie
sincer, drept, bun si totodata si iubitor. 3.*Adunarea trebuie sa stie ca in mina
ei are dreptul de a alege si de felul cum va alege va depinde progresul si
binecuvintarea ei viitoare. 4*** Fiecare
trebuie sa aiba curajul si forta de a vota potrivit constiintei sale in deplina
raspundere fata de Domnul.!!!***
5.*
**Adunarea trebuie sa stie ca este mai
bine fara batrini decit cu batrini care nu sunt vrednici, competenti pentru
aceasta slujba.!!!***
6.
*Adunarea trebuie sa fie informata ca este pagubitor sa aleaga pe cineva care nu
corespunde conditiilor si exigentelor Domnului. *(EXIGÉNT adj.
1. pretenţios, riguros, sever.)*
7.*
Adunarea trebuie sa cunoasca ca oricit de capabil ar fi un frate, oricit de mare
ar fi talentul sau oratoric pe care il poseda daca-i lipseste umilinta si
smerenia, o viata morala demna, el nu poate, el nu trebuie sa fie
ales.
8.***
Pedealta parte trebuie sa stim oricit ar fi un frate de umilit si consacrat
daca-i lipseste capacitatea de a invata el nu trebuie sa fie ales, gloria
viitoare o vom primi ca urmare a dezvoltarii roadelor si nu a faptului ca am
fost alesi sau nu batrin de adunare!!!
9.
*Adunarea trebuie sa stie ca desi ne straduim pentru iubire, totusi alegerea
unui frate trebuie facuta in stricta conformitate cu cerintele si *exigentele*
Domnului cu dreptatea si numai dupa aceea putem adauga iubire cita dorim. (*EXIGÉNT*, -Ă
adj. Care cere multă grijă, multă atenţie, care pretinde îndeplinirea
strictă a datoriei; pretenţios.)
***Iubirea in sensul simpatiei umane sau
teama de a se supara, nu are loc in aceasta situatie unde Cuvintul Domnului
fixeaza reguli precise de
urmat.***
10.
*Adunarea nu trebuie sa uite ca votul unei simple majoritati nu este suficient
ca cineva sa fie ales batrin, adunarea trebuie sa caute candidati care sa obtina voturile tuturor
sau aproape a tuturor.
11.
*Adunarea are posibilitatea de-a alege batrini pentru diferite servicii,
potrivit darurilor si talentelor fiecaruia.
Fiecare ales trebuie
cu multa cumpatare sa hotarasca pentru sine masura pe care o are din darurile
lui Dumnezeu si prin urmare masura
responsabilitatii si a serviciilor pe care si le-asuma, nu exista nici o
sugestie in Scriptura ca o persoana care nu este calificata pentru o lucrare
care este de facut, trebuie considerata ca fiind hotarita de Domnul pentru acea
pozitie pentru care ii lipseste darul si capacitatea in mod special, ci mai
degraba este datoria ca-n Corpul lui Cristos fiecare sa fie destul de modest,
destul de smerit, pentru a servi conform talentelor si capacitatilor sale pentru
a face ce poate si nu, ce nu poate.
***Daca s-ar recunoaste aceste principii
morale de conduita cit de putini ar indrazni sa caute locurile de frunte si sa
traga sforile pentru pozitii de cinste dupa cum este la moda in
politica.
12.*
Adunarea are dreptul sa stabileasca numarul batrinilor serviciile lor, durata
alegerii, cit si programul si caracterul intrunirilor.
13.*
Adunarea trebuie sa-si pastreze libertatea la care ne-a chemat Hristos si sa nu
permita nici unui batrin sa stapineasca cu asprime.
14.
*Adunarea are dreptul si datoria de a destitui oricind pe un batrin care-si
neglijeaza sau depaseste atributiile.
15.
*Adunarea trebuie sa vegheze ca batrinii alesi sa respecte programul, orele
stabilite cit si caracterul intrunirilor pe care l-a
hotarit.
16.
*Adunarea trebuie sa evite obiceiul de-a vina greselile batrinilor, deci nu de-a
critica, fiecare dintre noi avem greselile noastre
proprii.
17.*
Suntem incurajati sa apreciem Spiritul Domnului, spiritul consacrarii,
cunostinta Adevarului, cit si talentul de-al prezenta oriunde s-ar gasi acestea,
dar avem datoria de-a respinge orice interpretare care vine in conflict cu
principiile Adevarului.
18.*
Fiecare trebuie sa stie a fi multumit pedeplin dupa ce si-a exprimat gindul si
preferinta, preferinta sa acceptind votul majoritatii, fie ca corespunde sau nu
vointei sale.
19.
*Adunarea nu trebuie sa recunoasca pe aceia care doresc sa fie mari, pe aceia
care cred ca serviciul de batrin este dreptul lor si nu recunosc ca aceasta,
acesta il obtin prin votul adunarii.
20.*
Nimeni nu are dreptul de a fi suparat ca cineva nu a votat pentru el, credem ca
atitudinea fiecaruia trebuie sa fie aceea de a accepta vocea adunarii, fie ca a
fost ales sau nu, ca si batrin.
Ar putea fi doua variante pe care sa ne
multumeasca pe unii dintre noi:
1.*
Alegerea unui frate care nu are calitatile necesare, aceasta ar insemna o
greseala din partea adunarii, insa Domnul va sti sa conduca lucrurile in asa fel
incit adunarea sa experienteze lectiile de care are
nevoie.
2.*
Nealegerea unui frate competent si aceasta este o greseala din partea adunarii,
dar si in acest caz cel care are capacitatea de-a invata va observa ca
providenta Domnului ii va deschide un alt teren de a-si folosi darul si talentul
pe care il poseda.
Fiecare isi exercita dreptul
conform constiintei sale.
In concluzie, reamintim ca
nu poate fi ales nimeni care este:
1.
Incapatinat, indaratnic, ambitios, nu vrea sa cedeze
2.
Minios, irascibil, suparacios, iritabil *(IR-BIL,-Care se supără, se înfurie uşor,
iute la mânie;)
3.
Dedat la vin, obiceiul de a folosi alcool
4.
Bataus, care-i place sa dueleze, ii plac luptele de
cuvinte
5.
Lacom de cistig mirsav, o forma de egoism periculos
6.
Certaret, artagos care cauta cearta
7.
Intors de curind
*** Si nici unul care are urmatoarele insusiri
sa nu ramina neales:***
Umilinta, cunoasterea corecta a
Scripturii, capacitatea de-a expune clar Adevarul, Spiritul Adevarului, viata
evlavioasa, comportament smerit si spirit sacrificator de sine, capacitatea de a
pastra ordinea in adunare, sa fie primitor de oaspeti, iubitor de bine,
cumpatat, drept, sfint, infrinat, vrednic de cinste, blind, sa-si conduca bine
casa si sa-si tina copiii in supunere cu toata seriozitatea, sa aiba o marturie
buna dela acei din afara.
***Suntem obligati sa privim
cel putin trei aspecte ale vietii unui candidat:
1.
Activitatea lui in adunare. 2. Ce se intimpla, ce este in familia
lui.
3.
Cum il califica cei din afara, lumea.
* Adunarea are datoria sa
cunoasca, sa respecte aceste principii pe care Domnul le-a stabilit pentru
poporul Sau.
*Are datoria sa vegheze permanent asupra
activitatii batrinilor, incurajindui si criticindui in mod iubitor,
constructiv.
*Are datoria sa vegheze asupra ordinei si
disciplinei in mijlocul ei.
21.Este evident ca neglijarea acestor
responsabilitati din partea adunarii, imaturitatea si lipsa de unitate a
batrinilor, este cauza principala a difficultăţilor, incordarilor, tensiunilor
din mijlocul adunarii.
22.Este trist sa vezi turma Domnului
risipita, pe unele oi ranite, altele sfisiate, altele slabe si-nfometate si
aceasta in special din cauza neglijentei pastorilor.
Iata mustrarea ferma a Domnului pentru
poporul lui Israel: Ezechiel
34:3,10
3.”Voi
mîncaţi grăsimea, vă îmbrăcaţi cu lîna, tăiaţi ce e gras, dar nu paşteţi
oile”.
10
“Aşa
vorbeşte Domnul Dumnezeu: ,,Iată, am necaz pe păstori! Îmi voi lua înapoi oile
din mînile lor, nu -i voi mai lăsa să-Mi pască oile, şi nu se vor mai paşte nici
pe ei înşişi; căci Îmi voi izbăvi oile din gura lor, şi nu le vor mai sluji ca
hrană!``Acolo unde domneste adevarata iubire pentru Domnul si adevarul Sau, va
fi mai usor de-a rezolva toate aceste probleme. Se recunoaste un principiu ca
alegerea servitorilor in adunare este o chestiune delicata, dificila, o
chestiune care cere un consum psihic considerabil, un test al maturitatii
spirituale. Cu toate acestea credem ca dezvoltarea unei adunari,cresterea
spirituala, se poate examina sau dovedi nu numai prin cunoasterea corecta a
Scripturii, prin zel, blindete, iubire, asemanare cu Domnul, dreptate,
gentilete, ci si prin pastrarea ordinei si disciplinei, si mai ales prin
capacitatea adunarii de a-si alege batrini intr-un climat de liniste, de
deschidere, seriozitate, sinceritate, lipsit de tensiune, ambitie, compromis,
minie, suparare si alte asemenea”.
**In final, va sugeram dragi frati si
surori consacrate, sa va exercitati dreptul de-a vota numai conform constiintei
voastre si Domnul va va binecuvinta, iar pe voi dragi frati care veti fi alesi
nu ca stapini, domni sau dictatori, ci ca servi sau slugi ai Adevarului,
indepliniti-va serviciile pentru care a-ti fost alesi de adunare cu umilinta, cu
intelepciune dar mai presus de toate cu dragoste. Ioan 10:27;10:5.27”Oile Mele ascultă
glasul Meu; Eu le cunosc, şi ele vin după Mine.
5”Nu merg deloc după un străin; ci fug de el,
pentrucă nu cunosc glasul străinilor.``
AMIN !!!