DISTRUGEREA SODOMEI

Pag. 23


DISTRUGEREA SODOMEI



Locuitorii Sodomei posedau o vale foarte bogata si comparativ cu altii evitau acel aspect al blestemului care spunea ca pâinea trebuie câstigata cu sudoarea fetei. Aceste conditii au dus la egoism si pacat, si Biblia o acuza ca - „traia în belsug si într-o liniste nepasatoare, ea si fiicele ei, si nu întarea mâna celui nenorocit si a celui lipsit. Ele s-au îngâmfat si au facut urâciuni înaintea Mea; de aceea le-am si nimicit, când am vazut lucrul acesta”. Ezec. 16:49, 50.

Dumnezeu a considerat potrivit sa faca din distrugerea sodomitilor un exemplu al soartei pacatosilor - moarte, nu tortura vesnica, ne spune Sf. Iuda. Isus spune: „A plouat foc si pucioasa din cer si i-a distrus pe toti”. Luca 17:29.

Dar Biblia învata ca sodomitii nu sunt distrusi fara nici o speranta, ca mila lui Dumnezeu prin Cristos îi include si pe sodomiti, asa pacatosi cum au fost. Isus Însusi spune, ca si profetul Ezechiel, ca la a doua venire a Sa, în Împaratia Sa Mesianica, El va face o încercare sau judecata a lumii în general, a tuturor celor care n-au avut o ocazie în viata actuala. Sodomitii vor avea atunci ocazia sa auda despre harul lui Dumnezeu, sa-l accepte si sa se bucure de el.

Isus a declarat ca în epoca aceea glorioasa starea sodomitilor va fi mai tolerabila decât a poporului caruia i-a propovaduit la prima venire a Sa. Dupa cum arata El, motivul este ca, daca sodomitilor li s-ar fi acordat ocazia care li s-a acordat celor din Horazin, Betsaida si Capernaum, ei s-ar fi pocait în sac si cenusa; de aceea în timpul viitor de încercare „va fi mai usor pentru tinutul Sodomei si Gomorei” decât pentru cei care au auzit si au respins Mesajul. Mat. 10:15; 11:21-24.

Profetia lui Ezechiel (16:49-61) este foarte explicita. Ea spune despre restabilirea si binecuvântarea lui Israel, si de asemenea mentioneaza ca sodomitii vor primi în acelasi timp favoare de la Dumnezeu - sub Noul Legamânt, sub Împaratia lui Mesia.



Pag. 25