PILDA OILOR SI CAPRELOR

Pag. 62


PILDA OILOR SI CAPRELOR



Aceasta pilda ilustreaza conditiile Împaratiei dupa ce Biserica va fi glorificata si Împaratia va fi stabilita. Ea îsi va începe împlinirea „când va veni Fiul Omului în slava Sa, cu toti sfintii îngeri”. Toate neamurile, inclusiv cei care dorm acum în moarte, vor fi în încercare înaintea scaunului de judecata al lui Cristos, pentru a se determina vointa sau lipsa vointei lor de a veni pe deplin în armonie cu Dumnezeu si a primi binecuvântarea divina a vietii vesnice, sau, dimpotriva, a muri în moartea a doua.

Cei care dezvolta o dispozitie îndaratnica, de capre, vor trece în dizgratia lui Mesia, reprezentata prin stânga Lui. La încheierea Mileniului, separarea va fi afectat întreaga familie umana si va fi adus pe toti într-una din cele doua clase. O clasa va fi rasplatita cu „darul lui Dumnezeu, viata vesnica”. Cealalta clasa, nevrednicii, vor primi pedeapsa prevazuta de Dumnezeu, si anume, nimicirea - kolazin, îndepartarea de la viata. „Sufletul care pacatuieste, acela va muri.”

Nimicirea lor este reprezentata simbolic prin foc si a fost ilustrata prin focul din Valea Hinom (tradus gresit „iad”), în care era distrus gunoiul din Ierusalim. Valea Hinom (greceste, Gheena) era odata foarte adânca. Numai trupurile animalelor moarte erau aruncate în ea, inclusiv ale criminalilor foarte înraiti. Ea simboliza lipsa sperantei - anihilare. Isus a folosit Ierusalimul ca o imagine a Noului Ierusalim. Aceasta vale, Gheena, a prefigurat moartea a doua, din care nu va mai fi rascumparare - revenire.

Anterior Gheena fusese numita Tofet. Când Israel a devenit idolatru, acolo s-a ridicat statuia lui Moloh, iar pe bratele statuii se ardeau copii de vii - ca jertfe - diavoleste. Regele bun Iosia a transformat-o în loc pentru gunoaie.

Piosii nostri parinti ne-au furnizat idoli mai rai - idoli-crezuri! Ei ne-au învatat sa sacrificam acestora milioanele de pagâni si copii care nu sunt alesi acum. Dar ziua lor s-a sfârsit! Multumim lui Dumnezeu! Acum avem vederi mai sanatoase despre Dumnezeu si o interpretare mai adevarata a Bibliei.



Pag. 64