ÎNTÂI CRISTOS ŞI CUVÂNTUL
SĂU (Faptul că Spiritul a făcut învăţători împotriva faptului că omul a făcut
învăţători) “Pe cine mă respinge şi nu primeşte
cuvintele Mele, are cine să-l judece: Cuvântul pe care l-am vestit Eu, acela îl
va judeca în ziua de pe urmă." “Nimeni să nu vă răpească premiul, făcându-şi
voia lui însuşi, în smerenie falsă şi închinare la îngeri, amestecându-se în
lucruri pe care nu le-a văzut, umflat de o mândrie deşartă prin gândurile firii
păcătoase, neţinându-se strâns de Capul, din care tot trupul, hrănit şi strâns
unit, prin încheieturi şi legături, creşte cu creşterea lui Dumnezeu."
— Ioan 12:48;
Coloseni 2:18, 19 Orice progres adevărat în
lucrurile sfinte şi orice creştere în viaţa spirituală trebuie să fie întemeiate
pe o recunoaştere potrivită a autorităţii lui Cristos şi a Cuvântului lui
Dumnezeu în Biserică. Probabil ar fi potrivit să spunem, că slăbiciunea
spirituală şi lipsa progresului în viaţa creştină, sunt mai condamnabile decât
orice altceva în eşecul creştinilor de a se ţine cum se cuvine “strâns de Cap"
şi a înflăcăra Cuvântul lui Dumnezeu în Biserică. Prevenirea apostolului este
împotriva atitudinii rele, care în toate timpurile a pus în pericol, mai mult
sau mai puţin, viaţa spirituală a Corpului lui Christos, atât în adunările mari
cât şi în cele mici. Prevenirea este împotriva pericolului de a privi prea mult
la noi sau la alţi oameni în Biserică şi a nu privi suficient spre Domnul, care
este într-adevăr Capul Bisericii care este Corpul Său. Unii membri arătaţi ca
atribuindu-şi funcţiile şi prerogativele
poziţiei Capului şi ignorând faptul că unul este capul Bisericii, tocmai
Cristos, sunt dispuşi, ca urmare a lipsei lor de respect faţă de Cristos, să
gândească prea mult despre ei înşişi, şi să-şi imagineze că toată greutatea şi
importanţa cauzei Domnului le revine lor; astfel ei îşi asumă prea multă
conducere şi responsabilitate. Două clase dojenite Apostolul spune mai
departe, atenţionând solemn pe alţii mai puţin proeminenţi în Biserică,
împotriva recunoaşterii şi sprijinirii unei astfel de poziţii greşite şi
nescripturale asigurându-i că bunăvoinţa lor este exagerată, dăunătoare lor
înşişi şi intereselor cărora doresc
să le servească; că îngerii care sunt mesagerii, reprezentanţii Bisericii (Apoc.
1:20; 2:1), nu trebuie să fie obiecte de închinare, deşi în măsura credincioşiei
şi a devotamentului lor faţă de Domnul, ei trebuie să fie stimaţi mult.
Prevenirea acestor membri este că printr-o astfel de umilire s-ar nesocoti cu
totul pe ei înşişi şi ar pune toată greutatea şi responsabilitatea şi influenţa
asupra acestor îngeri sau bătrâni, ceea ce ar fi greşit şi ar fi o încălcare a
voinţei Domnului, şi ar înseamna necredincioşie faţă de Cristos şi lipsă de o
adevărată apreciere a aranjamentelor Sale. Două clase, care iau o
poziţie opusă extremă, sunt mustrate astfel şi apostolul continuă să explice că,
dificultatea la amândouă grupurile este o lipsă de apreciere potrivită a Capului — Cristos, singurul şi
adevăratul Cap al Bisericii. Fie că sunt “umflaţi de mândrie", ca servitori ai Domnului, uzurpând locul
Domnului nostru în Biserică şi ignorând Cuvântul şi regulile Sale, fie
supunându-se la astfel de lucruri şi respectând pe acei care uzurpă poziţia
Domnului în Corpul Său — în fiecare caz dificultatea este aceeaşi — o lipsă de
apreciere adevărată a Cuvântului lui Dumnezeu şi lipsa de a recunoaşte pe
adevăratul Cap şi adevărata autoritate. În 2 Timotei 3:1,
apostolul ne asigură, că în zilele de pe urmă vor fi timpuri primejdioase: “căci
oamenii vor fi iubitori de sine, iubitori de bani, lăudăroşi, aroganţi,
insultători, neascultători de părinţi îşi de autorităţile mai înalte în
generalş, nemulţumitori, fără evlavie, fără afecţiune naturală, neînduplecaţi,
defăimători, neînfrânaţi, neîmblânziţi, neiubitori de bine, trădători,
obraznici, îngâmfaţi, iubitori mai mult de plăceri decât iubitori de Dumnezeu,
având o formă de evlavie, dar tăgăduindu-i puterea". (2 Timotei
3:2-5). Cu siguranţă, această
descriere se potriveşte bine zilelor noastre printre toate categoriile de creştini mărturisiţi, şi nu este de
mirare că ceva din acest spirit general caută să invadeze comunitatea sfinţilor
— micile adunări ale consacraţilor care se luptă să învingă lumea şi spiritul
ei. Faptul că apostolul scrie despre acestă problemă în cuvinte atât de
puternice, nu înseamnă vreo lipsă de compătimire din partea sa. Şi, cu
siguranţă, orice referinţă pe care o facem la aceste cuvinte, nu înseamnă lipsă
de compătimire din partea noastră. Dar această nelinişte a fost cea mai
dureroasă şi a chinuit Biserica de-a lungul Veacului Evanghelic şi este
păgubitoare, în special pentru acei fraţi care s-ar putea să accepte asemenea
idei nechib-zuite; nimic nu slăbeşte, mai sigur, forţa spiri-tuală şi va conduce
în întunericul de afară. Apostolul Iacov a scris o
prevenire solemnă faţă de pericolul ce-i înconjoară pe cei mai talentaţi din
poporul Domnului. El zice: “… nu fiţi mulţi învăţători, căci ştiţi că vom primi
o judecată îîncercareş mai aspră" (3:1). Apostolul a făcut aceasta din iubire
faţă de fraţi, datorită respectului său mare pentru ei şi pentru că a apreciat
serviciul lor şi a dorit ca ei să poată rămâne în favoarea Domnului nu numai
acum, ci de asemenea în viitorul fără sfârşit. A simţit necesar să insiste
asupra acestui punct, nu numai cu privire la cazurile particulare ci în mod
general. Din nou, în anii din
urmă, a devenit de cea mai mare importanţă, ca fraţii să analizeze cu grijă punctul de vedere al Domnului cu privire
la acest lucru şi să-şi aducă aminte, că El dă o stimă foarte mică braţului de
carne sau cuvântului omului. Peste tot în Biblie citim că trebuie să dăm
importanţă supremă Cuvântului lui Dumnezeu; peste tot în Noul Testament
importanţa este dată în mod constant lui Cristos, ca prima şi suprema autoritate
în Biserică; că cuvintele altora nu trebuie primite şi respectate, dacă nu sunt
în deplină armonie cu mesajul divin. Cineva, care evident a
privit în mod serios şi corect la lecţiile care trebuie să fie observate în
purtarea lui Dumnezeu cu Israel prin Moise, a scris despre acestea ceea ce
urmează, şi ni se pare foarte rezonabil: “Israel a trebuit să
asculte numai de “rânduielile, poruncile şi legile pe care Domnul le-a statornicit”. Ei
îisraeliţiiş n-au trebuit să dea ascultare poruncilor, tradiţiilor şi
doctrinelor oamenilor, ci Cuvintelor exacte ale viului Dumnezeu care i-a scăpat
şi eliberat din ţara Egiptului — locul robiei, întunericului şi
morţii. Aceasta trebuie să o
ţinem bine minte. Aceasta ne va păzi sufletul de multe ispite şi de multe
greutăţi. Îi auzim pe unii vorbind mult despre supunere şi despre moralitate, despre predarea voinţei
proprii şi a ne supune autorităţilor. Toate acestea sună foarte frumos şi au o
mare greutate pentru un mare număr de oameni foarte religioşi şi morali; dar
când oamenii ne vorbesc despre supunere, noi trebuie să le punem întrebarea:
supunere la ce? Când ei ne vorbesc depre predarea voinţei noastre, trebuie să-i
întrebăm: cui să ne predăm voinţa? Când ne vorbesc despre supunerea faţă de o
autoritate, atunci trebuie să insistăm ca ei să ne spună cine a dat această
autoritate şi pe ce se bazează ea. Această întrebare este de
cea mai mare importanţă pentru fiecare membru din casa credinţei. Există mulţi
oameni foarte sinceri şi foarte serioşi, cărora li se pare încântător să fie
eliberaţi de neliniştea gândurilor lor în ce priveşte sfera lor de acţiune şi
serviciul lor şi aceste gânduri să le pună asupra altora care sunt mai înţelepţi
decât ei. Lor li se pare un lucru foarte comod şi foarte plăcut ca acţiunile lor
zilnice să fie îndrumate de un
specialist cu o pregătire înaltă. Aceasta eliberează inima de o mare povară şi
responsabilitate, şi pare ca o umilinţă şi neîncredere în sine, a te supune la o
oarecare autoritate. Dar noi suntem obligaţi înaintea lui Dumnezeu a căuta cu
îngrijire temeiul autorităţii la care trebuie să ne supunem, altfel ne putem
găsi cu totul într-o atitudine falsă." O
construcţie a superstiţiei După ce s-a referit la
marea profanare în tot Sistemul Catolic Papal şi la principiile privind
adevărata conducere şi autoritate în Biserică, şi după ce a făcut aluzie
la diferitele oficii de autoritate care au fost create în Biserică prin papism,
acest scriitor pune întrebarea: “Unde se găseşte în paginile Noului Testament
ceva, în cel mai mic grad, asemănându-se unei astfel de instituţii a puterii şi
autorităţii în Biserică? Unde putem găsi o autoritate pentru vreuna din aceste
slujbe?" Şi el răspunde: “Desigur, nu există absolut nici un lucru sau o umbră a unei astfel de slujbe." Şi
noi, în aceste zile, putem întreba cu acelaşi zel şi tărie: unde aflăm în
paginile Noului Testament o dovadă care să justifice numirea autorităţii şi a
puterii asupra Bisericii, care autoritate să fie centrată într-un om sau într-o
societate a oamenilor? Unde aflăm în Biblie vreun text care să autorizeze pe un
oarecare om sau o societate omenească în forma unei organizaţii, sau s-o
împuternicească să se ridice în Biserică şi să se numească pe sine “organizaţia
lui Dumnezeu" sau “canal", şi să pretindă a fi inspirată cu putere şi autoritate
să controleze şi să conducă Biserica în ce priveşte toate problemele doctrinei
şi ale serviciului? Şi noi putem răspunde despre oricare situaţie de felul
acesta, care există astăzi, cu cuvintele celui pe care l-am citat: “Noi nu ne
îndoim să afirmăm că întregul sistem, de la temelie până la piatra din vârf este
o clădire a superstiţiei, opusă în egală masură atât vocii naturii, cât şi vocii
lui Dumnezeu". Acei care domnesc peste
voi Este adevărat că în
Biserica primară au existat oameni care au fost puşi în poziţii de învăţători ai
Bisericii, şi există anumite îndemnuri, cum este în Evrei 13:17: “Ascultaţi de
mai-marii voştri şi fiţi-le supuşi, căci ei veghează asupra sufletelor voastre,
ca unii care au să dea socoteală, pentru ca să poată face lucrul acesta cu
bucurie, nu suspinând, căci aşa ceva nu v-ar fi de nici un folos". La fel se
amin-teşte şi în 1 Cor. 16:15, 16 şi în 1 Petru
5:1-4. Unii ar putea să întrebe:
“Nu îndreptăţesc aceste texte ale Scripturii principiul recunoaşterii şi
supunerii faţă de unii în Biserică? Şi dacă este aşa, cum ne putem noi împotrivi
autorităţii omeneşti?" Ca răspuns la această întrebare nu putem face ceva mai
bun decât să cităm mai departe pe scriitorul amintit mai
sus: “Oriunde Cristos dă un
dar spiritual, fie acesta darul de învăţător sau darul de supraveghetor sau de
păstorire, este datoria şi privilegiul creştinilor să recunoască şi să aprecieze
astfel de daruri. A nu face aceasta, înseamnă a respinge propriile noastre
favoruri. Dar trebuie să ţinem bine în minte, că în toate cazurile acestea,
darul trebuie să fie o realitate — un lucru evident, palpabil, dat de Dumnezeu.
Aici nu este vorba de un om, care-şi însuşeşte un anumit oficiu sau o poziţie,
sau care este numit de tovarăşii săi într-un aşa numit serviciu. Toate acestea
sunt cu totul fără valoare şi încă mai rele decât nefolositoare; aceasta este un
îndrăzneţ amestec nejustificat asupra unui domeniu sfânt, care mai devreme sau
mai târziu reduce aprecierea faţă de Dumnezeu. Orice serviciu adevărat
vine de la Dumnezeu şi are ca bază posedarea unui dar real, primit de la Capul
Bisericii, aşa că noi pe drept putem spune: fără dar nu este serviciu. În toate
textele citate mai sus, vedem un dar real pe care l-a avut cineva, şi lucrarea
adevărată (a Spiritului) îndeplinită. Mai mult, vedem o inimă credincioasă
pentru mieluşeii şi oile turmei lui Cristos; vedem har şi putere
divină. Când apostolul îndeamnă
pe tesaloniceni, să “recunoască” şi să “preţuiască” anumite persoane, pe ce-şi
întemeiază el acest îndemn? Oare îşi întemeiază el acest îndemn numai pe simpla
presupunere a unui titlu, a unei slujbe sau poziţii? Pe nici unul din aceste
motive. El are ca bază a acestui îndemn faptul real şi binecu-noscut, că aceste
persoane i-au “condus în Domnul şi i-au sfătuit”. Şi de ce “să-i preţuiască
foarte mult, în dragoste”? Oare pentru slujba sau titlul lor? Nu, ci “din
pricina lucrării lor”. Şi pentru ce au fost corintenii îndemnaţi să se supună
casei lui Ştefana? A fost aceasta pentru un titlu fără valoare sau pentru
însuşirea unei slujbe? Nicidecum, ci
pentru că ei “s-au dedicat cu totul în slujba sfinţilor”. Ei au fost cu
adevărat în lucrare. Ei au primit dar şi îndurare de la Domnul, şi ei au avut o
inimă pentru poporul Său. Ei nu s-au lăudat cu slujba lor şi nu au insistat
asupra titlurilor lor, ci dându-se pe ei cu devotament în serviciul lui Cristos,
au servit poporului Său drag. Aceasta este baza
adevărată pentru a servi în Biserică. Nu este nicidecum autoritatea omenească,
ci darul divin şi puterea spirituală date prin Cristos servitorilor Săi, puse în
aplicare de ei, în răspundere faţă de El, şi recunoscute cu mulţumire de sfinţii
Săi. Se poate ca cineva să se pună
a fi un învăţător sau un păstor, sau cineva poate să fie numit de către
tovarăşii săi pentru slujba sau titlul de păstor, dar dacă el nu posedă un
anumit dar de la Capul Bisericii, atunci totul este numai o prefăcătorie, o
presupunere falsă, o îngânfare goală şi vocea sa va fi vocea unui străin, pe
care adevăratele oi ale lui Cristos nu o cunosc şi ar trebui să nu o recunoască
— Ioan 10:27, 5. Dar pe de altă parte,
unde este un învăţător cu darul de la Dumnezeu, iubitor, înţelept, credincios,
un păstor harnic care veghează asupra sufletelor, care plânge pentru ei, care
stă la dispoziţia lor întocmai ca o doică bună, gingaşă, şi care este în stare
să le spună fraţilor: “Acum, da, trăim, fiindcă voi staţi tari în Domnul” (1
Tesaloniceni 3:8) — unde s-au găsit aceste lucruri, nu va fi greu a le
recunoaşte şi a le aprecia. Cum cunoaştem noi un dentist bun? Văzând numele său
pe o placă de alamă? Nu, ci după lucrul său. Cineva se poate numi pe sine, de
mii de ori că este un dentist bun, dar dacă el nu este decât un meseriaş
neîndemânatic, cine se va gândi să se folosească de serviciile
lui? se
bazează pe autoritate omenească Aşa este în toate
afacerile omeneşti şi tot aşa este şi în ce priveşte serviciul. Dacă un om are
un dar el este un servitor; dacă el nu are acest dar, atunci nici o numire,
autoritate şi ordinare din lume nu-l pot face un servitor al lui Cristos.
Această numire poate să-l facă un servitor al unei religii; dar un servitor al
unei religii şi un servitor al lui Cristos — un servitor în creştinătate şi un
servitor în Biserica lui Dumnezeu sunt două lucruri total diferite. Orice
serviciu adevărat vine de la Dumnezeu; el se bazează pe autoritatea divină, şi
scopul său este să aducă sufletul în prezenţa lui Dumnezeu şi în legătură cu El.
Dar, din contră, serviciul fals vine de la oameni; el se bazează pe autoritate
omenească şi are ca scop să lege omul de om. Prin aceasta se vede marea
deosebire între aceste două servicii. Cel dintâi conduce pe om la Dumnezeu, pe
când cel din urmă conduce departe de Dumnezeu. Cel dintâi hrăneşte, întreţine şi
întăreşte viaţa nouă, cel de al doilea împiedică progresul său pe orice cale
şi-l aruncă în îndoială şi întuneric. Într-un cuvânt, putem spune că adevăratul
serviciu este de la Dumnezeu, prin El şi pentru El; serviciul fals este de la
om, prin om şi pentru om. Pe cel dintâi îl apreciem mai mult decât putem spune,
iar pe cel din urmă îl respingem cu toată energia fiinţei
noastre." În fiecare caz, unde se
ridică în Biserică întrebarea importantă cu privire la autoritatea prin care
oamenii au aşezat capi şi învăţători, adevăratul ucenic se va simţi îndemnat, în
mod instinctiv, să întrebe singurul izvor adevărat al luminii şi al
înţelepciunii despre acest subiect; şi aici află, de la un capăt la altul, în
repetate rânduri marele adevăr, că Cristos singur este Capul Bisericii, şi că orice argument
trebuie să se bazeze pe acest fundament. De aceea, nimeni să nu presupună, în
aceste zile, nici măcar o clipă, că toate s-ar prăbuşi, dacă el nu ar cosolida
corabia — că ei sunt importanţi în programul divin în oricare mică parte a
Sionului. Toate aceste idei îngânfate sunt pentru a-L trăda pe Căpitanul
mântuirii noastre, pentru că El ne-a spus şi noi credem Cuvântul Său:
“despărţiţi de Mine nu puteţi face nimic". Fiecare membru din corpul lui
Cristos, pe care Domnul, în oarecare înţeles al cuvântului, l-a pus în Biserică
pentru a-I servi cauza, trebuie să înţeleagă că el nu este nicidecum important
în dezvoltarea planului divin, că este o favoare pur şi simplu, că i s-a acordat
o parte în dezvoltarea acestui plan şi că binecuvântările, pe care el le-a
primit zi de zi, au fost mai mult decât o compensare a unui serviciu neînsemnat
sau al unei jertfe din partea sa. În loc să se simtă o persoană principală şi
importantă, el ar trebui să se simtă umilit, gândindu-se că i s-a permis să aibă
o parte în marele plan al lui Dumnezeu, ca servitor între fraţii săi, şi el ar
trebui să înţeleagă clar că după cum este de sigur că Domnul este Capul
Bisericii, tot aşa este de sigur că oricine, care încetează să ocupe funcţia de
încredere într-o manieră potrivită va fi înjosit şi probabil va pierde
privilegiile şi ocaziile, păgubindu-se pe sine şi pe
alţii. Acei fraţi şi surori
blânzi şi umiliţi din Biserică nu ar trebui să permită, în mod tacit, nici unuia
să se înalţe şi să-şi atribuie o poziţie sau o slujbă printre ei considerându-se
“canal" divin, de care trebuie să asculte. A ceda în faţa unora ca aceştia, nu
numai că ar face o pagubă fratelui sau grupului de fraţi care-şi asumă o astfel
de funcţie, încurajându-i pe o cale rea, dar ei sunt necredincioşi faţă de
adevăratul Cap al Bisericii. Acela care se supune la astfel de condiţii şi
pretenţii, dovedeşte că el nu apreciază cum se cuvine libertatea prin care
Cristos îi face liberi şi dovedeşte, fie că el este încă numai un copil în
Cristos, fie că a adormit în ce priveşte vigilenţa potrivită cu privire la
onoarea Bisericii şi a Capului. Cel mai umil, cel mai
slab şi cel mai neînsemnat membru din Corpul lui Cristos, în ochii Domnului este
mai calificat a învăţa decât aceala care se laudă, se înalţă şi se străduieşte a
ocupa poziţia de învăţător în Biserică în locul Capului. Observă bine cuvintele
apostolului: “… amestecându-se în lucruri pe care nu le-a văzut, umflat de o
mândrie deşartă prin gândurile firii păcătoase, neţinându-se strâns de Capul,
din care tot trupul, hrănit şi strâns unit, prin încheieturi şi legături, creşte
cu creşterea lui Dumnezeu". Cât de important este în
aceste timpuri, ca fiecare ucenic adevărat al lui Cristos să cunoască foarte
bine particularităţile unui adevărat învăţător, a unui îndrumător spiritual în
Israel! “În toate cazurile unde este
un dar adevărat şi îndurare este un privilegiu măreţ să ne supunem,
deoarece recunoaştem pe Cristos în persoana şi serviciul iubiţilor Săi
servitori. Pentru o minte
spirituală, nu este greu să recunoască adevărata binecuvântare şi putere. Noi
putem uşor şti dacă cineva urmăreşte din iubire adevărată să hrănească sufletele
noastre cu pâinea vieţii şi să ne conducă în căile lui Dumnezeu, sau dacă cineva
urmăreşte să se înalţe pe sine şi
să-şi susţină interesele sale proprii. Cei ce trăiesc în apropierea Domnului pot
face uşor deosebire între adevărata putere şi aroganţa falsă. De altfel, noi
niciodată nu vom afla pe adevăraţii servitori ai lui Cristos să se laude cu
autori-tatea lor, sau cu slujba lor; ei îşi fac lucrarea şi lasă ca aceasta să
vorbească de la sine. În cazul binecuvântatului apostol Pavel, îl aflăm
referindu-se din nou şi din nou la dovezile clare ale serviciului său — la
mărturia indiscutabilă dată de convertirea şi binecuvântarea celor cărora le
vorbea sau le scria. El le-a putut spune bieţilor corinteni greşit îndrumaţi,
când sub influenţa vreunuia cu pretenţii, care se înălţa pe sine, i-au pus sub semnul întrebării, în mod
nechibzuit, funcţia de apostol: “căci voi căutaţi o dovadă că în mine vorbeşte
Hristos … Pe voi înşivă cercetaţi-vă dacă sunteţi în credinţă”. (2 Corinteni
13:3, 5). Aceasta a fost arătat în
relaţiile sale apropiate cu ei. Ei înşişi erau dovezi vii ale serviciului său.
Dacă serviciul său nu a fost de la Dumnezeu, ce şi unde erau ei? Dar aceasta a
fost de la Dumnezeu, şi aceasta a fost bucuria, mângâierea şi forţa sa. El a
fost un “apostol nu de la oameni, nici prin om, ci prin Isus Hristos şi Dumnezeu
Tatăl care L-a înviat dintre cei morţi”. El s-a lăudat cu originea serviciului
său, şi cu privire la caracterul său el s-a referit numai la o singură dovadă
văzută, care a fost suficientă pentru a convinge pe fiecare cugetător adevărat.
În cazul său el a putut spune într-adevăr, că nu vorbirea sa, ci puterea lui
Dumnezeu a fost cea care i-a condus pe ei la pocăinţă. Aceasta trebuie să fie
într-o măsură oarecare în fiecare caz. Noi trebuie să vedem puterea; noi trebuie
să avem fapte reale înaintea noastră. Dacă ni s-ar spune: Noi
nu trebuie să judecăm, noi răspundem, că suntem obligaţi să judecăm. “Păziţi-vă
de proroci mincinoşi”, zice Scriptura, şi cum ne-am putea păzi dacă nu i-am
judeca? Dar cum să judecăm? “Îi veţi cunoaşte după roadele lor”. Oare poporul
lui Dumnezeu nu poate vedea deosebirea între un om care vine la ei în puterea
Spiritului, având daruri de la Capul Bisericii, plin de iubire faţă de ei,
dorind serios adevărata binecuvântare,
căutând nu ceea ce ei aveau, ci pe ei — un servitor al lui Cristos sfânt,
amabil, umilit, lipsit de egoism şi între un om care vine la ei cu un titlu pe
care şi l-a însuşit personal, sau i-a fost acordat de oameni, fără vreun semn
care să arate că are ceva divin sau ceresc în lucrarea sau viaţa sa? Desigur ei
pot; nimeni nu va pune la îndoială un fapt atât de
evident. În final, vedem în
capitolul doi din Apocalipsa, Biserica din Efes lăudată pentru că “a pus la
încercare pe cei care se zic că sunt apostoli şi nu sunt”. Cum i-ar fi putut
recunoaşte dacă noi nu trebuie să judecăm? Nu este foarte evident cititorului că
este o utilizare falsă a cuvintelor Domnului din Matei 7:1: “Nu judecaţi, ca să
nu fiţi judecaţi” şi, de asemenea, a cuvintelor apostolului din 1 Corinteni 4:5:
“De aceea să nu judecaţi nimic înainte de vreme”? Este imposibil ca Scriptura să
se poată contrazice pe ea însăşi. De aceea, oricare ar fi adevăratul sens al
cuvintelor Domnului, “nu judecaţi”, sau ale apostolului: “Nu judecaţi nimic”,
este absolut sigur, că înţelesul lor nu poate, nici pe departe, să împiedice
responsabilitatea importantă a tuturor creştinilor de a cerceta darul, doctrina
şi viaţa tuturor care ocupă poziţia unui predicator, învăţător şi păstor în
Biserica lui Dumnezeu. Întotdeauna, scopul
tuturor servilor adevăraţi ai lui Cristos va fi să-i conducă pe cei cărora le
servesc pe calea adevărată a supunerii faţă de Cuvântul lui Dumnezeu. Capitolul
cinci din Deuteronom, cât şi întreaga carte, ne arată foarte clar cum Moise,
acel eminent serv al lui Dumnezeu, întotdeauna a căutat şi a muncit cu toată
energia să întipărească în mintea adunării lui Israel nevoia urgentă a supunerii
fără rezerve la toate legile şi hotărârile lui Dumnezeu. El nu a căutat nici o
poziţie de autoritate; el niciodată nu a domnit peste moştenirea lui Dumnezeu.
Singurul său subiect mare, de la început până la sfârşit, a fost supunerea.
Acesta a fost conţinutul tutror cuvântărilor sale — supunere, nu lui, ci Domnului". Toţi, pe care Domnul i-a
aşezat în Corp fie într-o poziţie umilă sau într-un loc remarcabil, pot fi
îndemnaţi, pe bună dreptate, să-şi amintească cuvintele apostolului, că Domnul
nostru S-a smerit şi apoi a fost înălţat, aceasta demonstrând principiul care
acţionează în programul Tatălui, la care trebuie să se supună toţi membrii
Preoţimei Împărăteşti, dacă voiesc să fie înălţaţi la timpul cuvenit. Apostolul
încheie cu concluzia: “Smeriţi-vă deci sub mâna cea tare a lui Dumnezeu, pentru
ca, la timpul potrivit, El să vă înalţe". Este important ca întotdeauna să ne
amintim că timpul prezent nu este timpul cuvenit pentru înălţare; a ne înălţa pe
noi sau pe alţii, în împrejurările prezente, ar însemna a ne expune marelui
pericol al căderii; deci, toţi care sunt cu inima serioasă şi umilită trebuie să
privegheze şi să se roage, ca în această privinţă să nu cadă în ispită, după cum
s-a întâmplat la începutul Veacului Evanghelic cu unii din această clasă, care
s-au împiedicat tocmai de această piatră de poticnire, care a fost cea mai
periculoasă. Ne amintim că aceasta s-a îmtâmplat chiar între apostoli, când a
avut loc controversa în legătură cu cel care ar fi cel mai mare în Împărăţie. Să
ne amintim, de asemenea, cuvintele de dezaprobare ale Domnului îndreptate
împotriva lor: “Adevărat vă spun, dacă nu vă veţi întoarce şi nu veţi deveni ca
nişte copilaşi, cu nici un chip nu veţi intra în împărăţia cerurilor." (Matei
18:3). Astfel Domnul nostru a accentuat că umilinţa este unul din principiile de
bază, care este necesar pentru cei ce voiesc să ocupe un loc în Împărăţie. Numai
aceia, care în timpul prezent au învăţat bine această lecţie, vor fi calificaţi
pentru responsabilităţile acelor poziţii de onoare pe care le vor avea când vor
sta cu Cristos pe tronul Său. Locul cel mai înalt este cel mai de
jos Deci, să avem credinţă şi
răbdare, să aşteptăm timpul potrivit al Domnului când se va acorda adevărata
onoare şi înălţare. Multe din străduinţele de-a apuca şi a deţine autoritate în
Biserică au început, mai întâi, cu cele mai bune intenţii, cu dorinţa de a lucra
pentru cele mai înalte interese ale Bisericii. În astfel de cazuri credinţa nu
este destul de tare pentru a recunoaşte, că noi nu suntem de neapărată trebuinţă
în planul lui Dumnezeu şi că Domnul este capabil să supravegheze fiecare
întâmplare şi fiecare împrejurare conform voinţei divine. O credinţă mai mare în
puterea Domnului, de a regla toate afacerile Bisericii, vor zădărnici într-o
mare măsură străduinţele unora din poporul Său de a conduce interesele Bisericii
după înţelep-ciunea şi iscusinţa lor. De aceea, să ne amintim că Domnul este
capabil şi dispus să îndepli-nească
toate lucrurile conform sfatului şi voinţei Sale şi că noi, de asemenea, vom
face bine amintindu-ne că cele mai înalte locuri ale noastre sunt cele mai de
jos, că cea mai mare stăpânire este stăpânirea de sine, şi că orice succes am
putea avea uzurpând locul şi autoritatea Domnului nostru şi al Cuvântului Său,
fără îndoială ar fi, în cele din urmă, în dezavantajul noastru. Deci pentru a ne
putea păstra locul în Corpul lui Cristos, cât şi pentru interesele Bisericii şi
onoarea Domnului, trebuie să ne păstrăm eul sub control, conform cuvin-telor
poetului, prin care şi-a exprimat gândul său: “A nu fi nimic,
nimic Stând la picioarele
Lui Ca şi un vas stricat şi
gol, Ce e al
Maestrului. El m-ar umplea
desigur, Că slujindu-I în toate
Lui, Ar curge peste
mine Sfântă-ndurarea
Lui". Exemplul şi cuvintele
apostolului ar trebui să stea întotdeauna înaintea ochilor minţii noastre: “Căci
noi nu ne predicăm pe noi înşine, ci pe Hristos Isus ca Domn, iar noi înşine
suntem robii voştri, pentru Isus." (2 Corinteni
4:5). Vestitorul Împărăţiei lui Cristos din 01.02.
1929