R 4008
15 iunie 1907 Un lucru este să ne
consacrăm Domnului, ca să fim ai Lui şi să-I servim Lui chiar până la moarte, şi
alt lucru este să ducem la îndeplinire zi de zi acel serviciu în toate
amănuntele mici ale vieţii. Cuvintele Domnului nostru — că cel care este
credincios în cele mici va fi credincios şi în cele mai mari — sunt bine
ilustrate prin faptul că ar fi relativ uşor să ne sfârşim sacrificiul prin
sinucidere, sau chiar pe rug, şi un lucru mult mai greu să ne ţinem sacrificul
zi de zi pe altar în toate afacerile mici ale vieţii — în negări de sine, în
răbdare, în perseverenţă, în amabilitate frăţească, în gentileţe, să primim
insulte şi să nu insultăm, să fim loviţi mental şi fizic şi să nu ne răzbunăm;
această îndurare a unei morţi lente prin răstignire este mult mai grea. Dar
putem uşor vedea că planul Domnului este mult în avantajul nostru, în sensul că
în timp ce consacrarea este dovada unui spirit, a unei voinţe şi a unei intenţii
corecte, împlinirea ei treptată face tot mai mult ca să dezvolte asemănarea de
caracter a Domnului nostru în noi. De aceea apostolul ne îndeamnă să învăţăm să
ne bucurăm chiar şi în necazuri, ştiind că ele vor produce în noi diferite roade
şi haruri ale spiritului Domnului, pe măsură ce le primim în atitudinea
potrivită a inimii şi căutăm să învăţăm lecţiile pe care ele le
învaţă. Purtarea bună în
biserică Recunoscând că toţi
suntem deficitari potrivit cărnii, că nici unul dintre noi nu ajungem la
standarul divin al perfecţiunii şi că singura noastră perfecţiune este aceea a
inimii, a voinţei, nu trebuie să ne mirăm dacă ocazional avem unii din partea
altora încercări şi probe, supărări, totuşi, voinţa, dorinţa, intenţia fiecăruia
trebuie să fie să ne îndemnăm unul pe altul la dragoste şi fapte bune, şi nu la
mânie, ură şi fapte rele (Evr. 10:24). Pentru noi înşine trebuie să recunoaştem
cel mai înalt standard al asemănării lui Dumnezeu, iar în privinţa altora
trebuie să fim pregătiţi să îngăduim ca iubirea noastră pentru ei şi pentru
Domnul să acopere o mulţime de neajunsuri dacă le vedem. Şi fiecare, în măsura
în care el sau ea urmează această cale, este plăcut Domnului, este curat în
inimă — o copie a dragului Fiu al lui Dumnezeu — şi, acoperit cu haina meritului
Răscumpărătorului, este privit din punctul de vedere al lui Dumnezeu, nu după
carnea sa imperfectă, ci după inima sau voinţa sa perfectă din punctul de vedere
al intenţiei. Pentru noi “în biserică” nu înseamnă într-o casă de adunare, ci
printre poporul Domnului. Nici nu înseamnă numai când suntem adunaţi laolaltă,
ci cuprinde toate procedurile noastre cu ei, în fiecare zi şi tot timpul. Şi
toţi trebuie să dorim să învăţăm lecţia în privinţa felului în care trebuie să
ne purtăm în biserică sau printre membrii bisericii, corpul lui Cristos, cortul
Spiritului sfânt printre oameni. Peste tot în Biblie
Domnul pune în faţa noastră ca standard iubirea perfectă, şi de aceea trebuie să
presupunem că toţi care au trecut de standardul de prunci în Cristos şi au ajuns
la o măsură de cunoştinţă de Domnul prin Cuvântul şi spiritul său, recunosc
acest standard al iubirii şi caută să i se conformeze. De aceea trebuie să
presupunem că dificultăţile care se iscă din când în când printre aceştia sunt
în mare măsură din cauza dezvoltării imperfecte a cunoştinţei şi a experienţei
în aplicarea standardului iubirii, precum şi din cauza imperfecţiunilor cărnii.
De aceea este îndemnul scriptural, să creştem în har şi în cunoştinţă şi să fim
tot mai mult umpluţi de spiritul Domnului, spiritul iubirii, spiritul minţii
sănătoase, spiritul amabilităţii frăţeşti, spiritul blândeţii, spiritul răbdării
— Spiritul sfânt. Sunt necesare
luptele? Răspundem că sunt uneori,
dar nu atât de des cum survin. Este doar un motiv de luptă autorizat, şi-l găsim
în cuvintele: “Luptaţi pentru credinţa care a fost dată sfinţilor o dată pentru
totdeauna” (Iuda 3). Dar deoarece spiritul luptei este mustrat peste tot în
Biblie, trebuie să înţelegem că ideea apostolului este că numai pentru punctele
importante ale credinţei trebuie să luptăm. Nu trebuie să dăm loc nimănui care
neagă personalitatea Tatălui ceresc şi care învaţă în biserică aceea că Dumnezeu
este un nimic mare, este numai un principiu al binelui; şi dacă există ceva bun
în sensul de a fi folositor în bucata de fier, sau de lemn sau de piatră, sau în
oricare altă materie, există tot atâta şi din Dumnezeu în ea. Trebuie să luptăm
serios împotriva unor astfel de filosofii deşarte, fiind nu numai străine de
credinţa care a fost dată o dată sfinţilor, dar şi antagoniste ei până la
ultimul grad. Trebuie să luptăm de asemenea pentru răscumpărare, fiindcă este
însăşi temelia credinţei date o dată sfinţilor — că Cristos a murit pentru
păcatele noastre potrivit Scripurilor şi a înviat pentru îndreptăţirea noastră.
Aceasta ar însemna o luptă împotriva diferitelor pretenţii false, cum este aceea
că Domnul nostru n-a fost făcut trup, ci a rămas fiinţă spirituală, pentru care
moartea n-a fost nicidecum posibilă — că El numai a luat pentru un timp corpul
uman, pretinzând numai că a fost El şi pretinzând numai că El a murit când a
murit corpul. Trebuie să ţinem la
credinţa dată o dată sfinţilor, că Domnul nostru a lăsat gloria pe care o avea
la Tatăl înainte de a fi lumea, că S-a umilit şi a fost făcut trup, şi că a
făcut aceasta nu ca exemplu, ci El, prin harul lui Dumnezeu, a “gustat moartea
pentru toţi”, a murit, cel drept pentru cei nedrepţi, ca să ne aducă la
Dumnezeu. Aceasta înseamnă în plus că trebuie să susţinem că moartea Lui a fost
o moarte reală, Cel drept pentru cei nedrepţi, altfel credinţa noastră în El ca
Mântuitor şi Răscumpărător ne-ar părăsi. Mai mult, dacă n-am crede că El a murit
în realitate, că S-a dat în realitate ca preţ corespunzător pentru tatăl Adam,
cumpărându-l astfel pe el şi rasa lui, cum am putea crede în învierea Lui din
morţi? Cum ar putea fi cineva înviat din morţi dacă n-a murit? De asemenea
trebuie să susţinem şi să luptăm serios pentru marele fapt că lucrarea lui
Dumnezeu de-a lungul acestui veac evanghelic este alegerea miresei lui Cristos —
biserica întâilor-născuţi — şi că această alegere, completată la a doua venire a
Domnului nostru, îşi va avea împlinirea prin învierea turmei mici la slavă,
cinste şi nemurire în împărăţie, ca preoţime împărătească sub Cristos, Capul lor
regal şi Marele Preot, pentru ca, în calitate de sămânţă spirituală a lui
Avraam, ei să împlinească Legământul Avraamic, “În sămânţa ta vor fi
binecuvântate toate familiile pământului”. Pentru toate aceste puncte
fundamentale ale religiei noastre, inclusiv declaraţia că păcatul a intrat în
lume prin încălcarea lui Adam şi că toţi suntem părtaşi la păcatul lui şi la
pedeapsa acestuia şi toţi avem nevoie de răscumpărare — toate aceste prime
principii ale credinţei trebuie să le aparăm, să luptăm pentru ele. A fi
indiferent la acestea şi a permite eroarea să se strecoare şi să fie promulgată,
învăţată în biserică, ar fi un păcat serios şi ar arăta necredincioşie din
partea celor care s-au angajat ca soldaţi ai crucii ca s-o
apere. Dar în afara acestor
puncte fundamentale, poporul Domnului trebuie să caute să exercite mare
moderaţie printre ei asupa oricărui punct de doctrină care nu este clar enunţat,
asupra înţelesului oricărei pilde neexplicate în Scripturi. Nu trebuie să fie
nici o dispută sau dezbinare nici în privinţa fratelui Russell sau a oricărui
alt frate. Fiecăruia să i se permită să-şi exercite propria judecată în privinţa
lucrurilor care nu sunt declarate în mod specific în Cuvântul lui Dumnezeu.
Fiecare să simtă o timiditate sau rezervă în privinţa promulgării unei doctrine
sau chestiuni care nu este învăţată în mod specific şi clar în Scripturi, şi mai
presus de toate, el să se asigure să nu înveţe niciodată sau să nu încerce să
înveţe speculaţii dacă el însuşi nu este convins în privinţa lor. Fiecare are
destul de luptat cu strâmbătatea propriei sale judecăţi imperfecte, fără ca
alţii să mai aduge la dificultăţile lui prin a repeta chestiuni pe care ei admit
că nu le înţeleg clar. Există mult în Cuvântul lui Dumnezeu care este simplu şi
clar şi bine dovedit, despre care putem vorbi şi la care ne putem gândi, încât
să nu fim scuzabili pentru speculaţiile largi. Scripturile declară: “Lucrurile
ascunse sunt ale Domnului Dumnezeului nostru, iar lucrurile descoperite sunt ale
noastre”. Deuter. 29:29. Răbdarea şi îngăduinţa
sunt recomandate Dacă un frate drag are o
teorie ciudată sau o idee fixă şi simte că nu poate sta liniştit până când nu o
prezintă bisericii, trebuie să i se dea o ocazie să se descarce — chiar dacă
n-ar fi recomandabil să fie ascultat în public mai larg, pentru ca vizitatorii
să nu tragă concluzia că ideile lui ciudate reprezintă ideea generală a
bisericii. Dar după ce a fost ascultat într-o ocazie şi judecata bisericii ar fi
că teoriile lui sunt neraţionale, nescripturale, el ar trebui să fie mulţumit cu
acea prezentare a ideii sale; şi dacă nu este mulţumit, ci doreşte să-şi
prezinte continuu teoria ca o marotă, iritând pe ceilalţi şi intervenind în
spiritul general al închinării şi al progresului în studiu, pare că ar fi
datoria bătrânilor să atragă atenţia asupra faptului şi să-i aducă aminte că a
fost ascultat şi de aceea insistenţa sa asupra subiectului este de natura luptei
(certei, n. t), nu pentru un punct fundamental al adevărului, ci pentru o
teorie, şi că astfel de luptă (ceartă, n. t.) este mustrată peste tot în
Scripturi ca fiind contrară voinţei Domnului şi binelui poporului Său, inclusiv
al lor, şi de aceea nu pot permite continuarea acelui lucru. Tit.
3:9. Apostolul vorbeşte despre
cei care “fac dezbinări (certuri, n. t.) şi nu ascultă de adevăr” (Rom. 2:8).
Sugestia este că spiritul sau dispoziţia de ceartă se găseşte în general printre
aceia care nu trăiesc la înălţimea spiritului adevărului pe care ei deja l-au
recunoscut. Ei ai încercat să crească în cunoştinţă fără să crească în har — în
iubire, în amabilitate, blândeţe, supunere, răbdare etc.; şi cei care sunt
corecţi în inimă vor fi bucuroşi să observe că au această dificultate şi să o
corecteze, căci la ce ne-ar folosi să ne certăm pentru teoriile noastre şi să
cauzăm confuzie în biserica lui Dumnezeu, şi în final să fim mustraţi de Domnul
şi să nu putem trece la examenul iubirii perfecte şi al asemănării cu Cristos,
şi de aceea să fim socotiţi nevrednici de un loc în clasa miresei! Sigur astfel
de certuri, astfel de teoretizări, sunt vrednice de mustrarea apostolului şi
vrednice să le dăm atenţie. Îndemnul apostolului ca
“nimic să nu facem din duh de ceartă şi slavă deşartă” dă o altă sugestie pe
această linie, şi anume, că unii au în mod natural un spirit de ceartă, şi de
aceea au mai mult de biruit în această privinţă decât alţii. Se face aluzia că
unii au un spirit de slavă deşartă, de mândrie şi ambiţie, care îi vâră pe ei şi
pe alţii în dificultate. Dar trebuie oare să-i respingem pe cei care sunt din
fire combativi, din fire ambiţioşi? Trebuie oare să spunem că de aceea ei nu
sunt din corp şi să-i îndepărtăm? În nici un caz; mai degrabă să căutăm să fim
exemple în privinţa cursului potrivit prin conduita noastră, aşa încât să
imprimăm o lecţie asupra lor şi asupra tuturor cu care avem atingere. Ori de
câte ori vedem în altul un spirit greşit, primul nostru gând să fie: Am eu ceva
din această dispoziţie? Şi prima noastră corectare să fie în inima şi purtarea
noastră. Astfel scoţând paiul sau bârna din ochiul nostru, vom fi mai bine
pregătiţi să ne apropiem de fratele cu blândeţe şi amabilitate, şi în mod
cuviincios să-l ajutăm să iasă mai bine din această
dificultate. Bereenii care “luptă
până în pânzele albe” Unii dintre iubiţii fraţi
ai Domnului cu o inimă excelentă şi cu intenţie nobilă par să aibă o idee
nepotrivită în legătură cu studiile bereene. Ei par să-şi spună: Nu poate fi
decât o singură idee corectă asupra acestui subiect şi aceea este adevărul; şi
toţi de aici trebuie să dorească adevărul, şi vom lupta şi vom disputa această
chestiune dacă este necesar toată noaptea, şi ne vom împotrivi la această
chestiune până când unul renunţă şi vede că este greşit. Acesta este un gând cu
totul rău şi este producător de mare neplăcere şi dezavantaj, şi este o piedică
pentru spiritualitate în diferite adunări. Pe de o parte trebuie să-i apreciem
mai mult pe aceia care gândesc ei înşişi în legătură cu un subiect, decât pe
aceia care nu gândesc deloc şi care doar înghit o declaraţie prezentată de
alţii. Dar o anumită limită trebuie respectată: Domnul a avut mare răbdare cu
noi toţi în toată încetineala noastră în învăţare şi desigur că şi noi ar trebui
să fim răbdători unul cu altul. El dă învăţătură peste învăţătură, regulă peste
regulă, şi este încet la mânie şi bogat în îndurare, şi foarte generos faţă de
aceia care dau dovadă de dorinţa de a face voia Sa. Noi desigur că nu suntem
autorizaţi să facem mai puţin decât aceasta în numele Său şi ca reprezentanţi ai
Săi. Mai degrabă, faptul că ne dăm seama de îngustimea noastră în trecut să ne
facă foarte compătimitori cu alţii care văd greu, aud greu, înţeleg greu. De
aceea, fiecare să fie mulţumit dacă are o ocazie rezonabilă de a-şi prezenta
opinia asupra unei chestiuni şi să nu încerce să o impună şi să o preseze asupra
altuia. Dacă editorul şi-a declarat opinia şi unul sau mai mulţi nu văd
chestiunea exact aşa, şi chestiunea nu este fundamentală, atunci cursul potrivit
ar fi să fie lăsată acea chestiune la o parte şi să se permită ca Domnul, marele
Învăţător, prin providenţele Sale,
în cele din urmă să ne ducă treptat acolo unde vom putea vedea mai deplin
în acelaşi fel. În aceasta avem ocazia de a învăţa lecţia răbdării şi a
îngăduinţei, a amabilităţii frăţeşti, a blândeţii, a gentileţei — a
iubirii. “Să veghem unii asupra
altora ca să ne îndemnăm (provocăm, subsol — n.
t.)” Dacă unul care este
certăreţ se lasă în voia lui, nu va avea nici o dificultate să provoce în alţii
resentimente şi fapte rele; dar apostolul îndeamnă ca, Spiritul sfânt al iubirii
locuind în inimile noastre, să veghem unii asupra altora şi să ne provocăm la
dragoste şi la fapte bune. Trebuie să ne studiem reciproc dispoziţiile naturale
dintr-un punct de vedere compătimitor, cu scopul de a ne ajuta unul pe altul să
trecem peste dificultăţi şi slăbiciuni. Şi cât de posibil este aceasta! Adesea
este posibil spunând un cuvânt amabil, blând, compătimitor, iubitor, pentru a
ajuta pe un frate sau pe o soră dragă să-şi păstreze echilibrul — să biruie
unele din slăbiciunile lui sau ale ei, a căror exprimare i-ar fi dăunătoare atât
lui însuşi cât şi bisericii sau altora. Cum ar trebui să studiem acest spirit al
ajutorării şi să-l recunoaştem ca spiritul ajutorării, spiritul iubirii! Să nu
uităm că un cuvânt blând, amabil şi gentil poate fi de ajutor şi poate îndepărta
mânia, dar cuvintele grele şi certăreţe, tăioase, sarcastice, aproape sigur vor
stârni mânia (Prov. 15:1). De aceea să studiem tot mai mult să fim blânzi faţă
de toţi şi plini de afecţiune unul faţă de altul, iertându-ne unul pe altul,
după cum Dumnezeu ne-a iertat pe noi în Cristos. Efes.
4:32. Un alt punct în care
îngăduinţa şi consideraţia par a fi foarte necesare este în privinţa alegerii
conducătorilor. Unii fraţi foarte devotaţi par să aibă impresia că ei n-ar
trebui să aibă nici o parte în alegerea ca bătrân a unuia pe care ei nu l-ar
putea susţine în toate amănuntele. Noi suntem de acord că nici o persoană
imorală nu trebuie aleasă sub nici un motiv în funcţia de bătrân, şi dacă se
găseşte că un bătrân este imoral, să i se ceară imediat demisia. Dar de obicei
nu acesta este motivul neînţelegerii: poporul Domnului n-ar alege niciodată cu
bună ştiinţă o persoană imorală ca purtător de stindard sau conducător în
lucrurile spirituale. Dar să presupunem că într-o adunare este o persoană pe
care majoritatea o consideră cu mult superioară şi mai bine calificată în toate
modurile decât orice altă persoană dintre ei să fie bătrân sau conducător, şi să
presupunem că unei minorităţi din adunare îi plac prezentările, sau manierele
sau altceva, ale unui alt frate, şi să prespunem că o altă minoritate are
preferinţă pentru alt frate, sau cel puţin o dorinţă să-l vadă adus în faţă în
serviciu public în biserică, crezând că are talente care ar putea fi folosite de
Domnul spre slava Sa. Ce să facă fiecare parte? Să lupte pe linii politice şi să
spună, noi avem puterea şi de aceea autoritatea să alegem pe omul nostru, iar
voi, fie vă alăturaţi nouă, fie plecaţi dintre noi? În nici un
caz! Aceasta ar putea fi
“politică bună” printre cei lumeşti, dar ar fi cu totul lipsit de armonie cu
spiritul iubirii care trebuie să stăpânească în biserică. Obţinând o
astfel de victorie am putea
răni pe unul sau pe mai mulţi dintre fraţii Domnului, am putea ofensa pe Domnul
şi ne-am putea face nouă înşine daună incalculabilă în alergarea noastră pentru
marele premiu. O astfel de “biruinţă” ar fi o înfrângere a scopurilor şi
aspiraţiilor noastre reale — o victorie pentru marele nostru adversar. Nu
trebuie oare să veghem unul asupra altuia şi să nu căutăm fiecare numai
propriile preferinţe, ci să căutăm să ne zidim unul pe altul în credinţa
preasfântă? Spiritul iubirii ar părea prin urmare să dicteze ca mai mult de un
bătrân să fie aleşi în astfel de caz — doi sau trei sau mai mulţi — după cum ar
putea fi interpretat în mod rezonabil materialul existent şi dorinţele grupului,
fără a încălca îndrumările generale ale Cuvântului Domnului. O decizie corectă
şi raţională ar fi aceea care ar fi proporţională cu numărul fraţilor. Unii ar
putea fi găsiţi în mod special adaptaţi pentru conducerea unui fel de adunări,
iar alţii pentru a altui fel, şi apostolul arată că noi avem nevoie de fiecare
membru al corpului, aşa încât nici chiar ochiul nu poate spune mâinii sau
piciorului — nu am nevoie de voi. Ideea pe care trebuie să o avem în minte este
că există loc din belşug pentru tot poporul Domnului să facă
serviciu. Când apostolul arată
calităţile unui bătrân, el menţionează idealul. Întocmai cum Domnul nostru
menţionează idealul pentru noi toţi când spune: “Fiţi ca Tatăl vostru care este
în ceruri”. Noi nu putem fi ca Tatăl din cer pe deplin, complet, dar Îl putem
avea pe El ca standard sau model la care ne străduim să ajungem. În mod
asemănător, puţini bătrâni pot ajunge la standardul calităţilor menţionate de
apostol, dar aceste calităţi să nu fie trecute cu vederea de nimeni în
exprimarea alegerii, sau mai degrabă în exprimarea a ceea ce ei cred că este
alegerea Domnului în această chestiune. “Îngăduiţi-vă unul pe altul în dragoste”
spune apostolul. O, cum această îngăduinţă şi considerare reciprocă a
preferinţelor, gusturilor, vederilor ar ajuta să ne facă pe toţi din ce în ce
mai asemenea gloriosului nostru Domn şi cum ar netezi multe din zbârcituri şi
dificultăţi, şi ar aduce pace în fiecare mic grup de popor al Domnului! Nu ne
gândim şi nici nu ne străduim după acel fel de pace şi linişte care predomină în
cimitire sau în camera de dormit, ci felul pe care Domnul îl aprobă printre cei
care sunt treji şi vii şi complet consacraţi Lui, şi care se îngăduie şi
veghează unul asupra altuia datorită iubirii pentru Cap şi pentru toţi aceia
care caută să umble în urmele Sale. “Iubirea nu caută folosul
său” Tot poporul Domnului
trebuie să ajungă treptat să se ruşineze tot mai mult de un spirit şi o
dispoziţie care caută la ale sale, şi să aprecize tot mai mult spiritul iubirii,
care nu se gândeşte la interesele personale, ci la binele altora, în special al
celor din casa credinţei. Dacă un frate gândeşte că are ceva talente pe care
i-ar plăcea să le folosească în serviciul Domnului în biserică, este potrivit ca
el să fie atent la ocazia de a le folosi, dar este de asemenea potrivit ca el să
evite să se impună pe el sau să-şi impună serviciile asupra bisericii. În timp
ce ar fi bucuros să slujească biserica mărinimos, fără bani sau alt preţ, în
timp ce ar fi bucuros să-şi dea timpul, puterea, energia şi orice talent în
serviciul adevărului, spiritul smereniei şi spiritul înţelepciunii ar trebui
să-l împiedice să-şi impună serviciile asupra bisericii mai mult decât aceasta
ar putea aprecia. Mai bine s-o ia cu blândeţe şi să aibă încredere că Domnul va
conduce şi în cele din urmă va indica cine va servi biserica şi în ce măsură o
va servi în acea calitate. Această cale, calea Domnului, calea scripturală, se
va găsi a fi cea mai înţeleaptă — orice altă cale, mai curând sau mai târziu, va
aduce dificultăţi tuturor celor implicaţi. “Cel pe care Fiul îl
face liber” Pentru mulţi dintre noi
este greu să ne păstrăm echilibrul în privinţa libertăţilor personale; suntem în
mare măsură influenţaţi de obiceiurile şi practicile celor din jurul nostru şi
trebuie să ascultăm continuu la vocea Domnului din Cuvântul Său. Fiindcă în
Babilon este obişnuinţa de a nu se face nimic fără rânduire, uneori printre cei
care sunt mai puţin dezvoltaţi în har şi în adevăr se strecoară un simţământ
care este cumva în acord cu aceasta: de exemplu simţământul că nu trebuie ţinută
nici o adunare decât dacă este fixată de biserică şi este condusă de unul dintre
bătrânii aleşi. Există avantaje care derivă dintr-o recunoaştere a unităţii
bisericii şi din fixarea adunărilor în privinţa locului şi timpului în care să
fie cele mai folositoare, şi să fie conduse de către cei apreciaţi a avea
calităţi superioare. Dar nu trebuie să pierdem niciodată din vedere faptul că
nici Domnul nici apostolii n-au pus limitări asupra libertăţilor indiduale, şi
nici noi să nu facem aceasta. Să observăm cuvintele Domnului nostru: “Acolo unde
doi sau trei sunt adunaţi pentru numele Meu, acolo sunt şi Eu în mijlocul lor”
(Mat. 18:20). Făgăduinţa aceea este tot atât de adevărată astăzi ca întotdeauna
şi nu pune nici o restricţie asupra nimănui din poporul
Domnului. De aceea, dacă vreunii
din poporul Domnului simt că interesele lor spirituale nu sunt servite prin
aranjamentele deja făcute de biserică, ei sunt deplin liberi să pornească o
adunare care să le fie mai folositoare — orice fel de adunare care nu este în
conflict cu prevederile Scripturii. În cazul în care pare a se prezenta o astfel
de necesitate, sfatul nostru este ca ei să caute să fixeze astfel de adunări la
timpul şi în locul care să nu vină în conflict cu cele fixate de adunarea
generală. Atunci dacă este de dorit, după cum susţinem că este în general, ca
biserica să preia supravegherea generală a acestor chestiuni, ea ar trebui să-şi
recunoască responsabilitatea şi să fixeze un număr suficient de adunări şi de
felul dorit, şi sub astfel de conducere care să satisfacă necesităţile poporului
iubit — pentru ca toţi să fie hrăniţi, toţi să fie întăriţi, toţi să facă
progres şi toţi să fie menţinuţi în unitatea inimii şi în iubire, părtăşie şi
cooperare. Aceasta ar putea fi o
ocazie la fel de potrivită ca altele, să menţionăm iarăşi, ceea ce a fost deja
menţionat în Studiile în Scripturi, Vol. VI, şi anume că, în opinia noastră,
iubita turmă a Domnului creşte cel mai mult în har şi în putere acolo unde
adunărilor de experienţe şi grupurilor bereene şi studiilor cu Volumele li se dă
un rol foarte proeminent printre adunările lor. În aceste adunări sociale, în
special în adunările dedicate mărturisirii experienţelor, rugăciunii şi laudei,
prietenii dragi au ocazii de a veni în contact compătimitor unii cu alţii, ceea
ce este foarte folositor şi ceea ce-i leagă cu legătura iubirii creştine poate
mai mult decât oricare alte adunări. În biserica din Allegheny aceste adunări se
ţin în fiecare miercuri seara, şi sunt opt la număr în diferitele părţi ale
Pittsburgului şi ale suburbiilor. Frecvenţa medie în utimul trimestru a fost de
peste o sută cincizeci, şi influenţa acestor adunări este, credem noi,
excelentă. Ce bucuroşi am fi dacă toţi cei dragi care pot, le-ar frecventa şi
s-ar împărtăşi din influenţele lor înviorătoare. Mulţi, suntem siguri, dacă ar
fi obligaţi să aleagă numai un fel de adunare, ar vota pentru adunarea de
experienţe, sau altfel, ca experienţele să fie făcute o parte importantă din
alte adunări. Să nu uităm că acesta este în mare parte felul de adunare descris
de apostol în 1 Corinteni 14:26 unde zice “Când vă adunaţi laolaltă”.