“CEASUL ÎNCERCĂRII" W. T. 1 Noiembrie 1916, R5981
Este oare în zadar faptul că Domnul
şi-a instruit poporul, că timpul din urmă al acestei vârste Evanghelice va fi un
“ceas al încercării" asupra întregii lumi? (Apoc. 3:10). Cu siguranţă că n-am
fost învăţaţi de Domnul în zadar. Astfel, toţi cei loiali Lui îşi pun platoşa,
coiful şi încălţămintea şi-şi iau sabia şi scutul. Dacă n-am intrat în încercări
severe, ştim că trebuie să le aşteptăm şi să ne pregătim ca să avem experienţă
şi practică în măsură să ne putem apăra vitejeşte în “ceasul încercării".
Deoarece suntem învăţaţi că acest
“ceas al încercării" vine peste întreaga lume, ca şi peste biserică, înţelegem
că trebuie să fie ceva în aer, ca să spunem aşa, care va afecta pe toţi. Noi
credem că această încercare este ceva ce se răspândeşte treptat, în toate
direcţiile; şi Învăţătorul ne-a asigurat că, dacă aceste zile n-ar fi scurtate
prin stabilirea împărăţiei Sale în mâinile aleşilor, nimeni n-ar supravieţui.
Cum înţelegem, aceasta înseamnă că
spiritul egoismului şi ambiţiei, care deja operează între neamuri, le duce
nebuneşte la război pentru supremaţie comercială, un spirit care va creşte tot
mai mult, şi va cuprinde totul, pretutindeni. Acest spirit se vede în ţara
noastră în greve, etc., fiecare îşi caută propriile interese şi este dornic să
se lupte pentru poziţii, privilegii, onoruri etc. Dar pe noi ne interesează mai mult
biserica şi să vedem cum acest “ceas al încercării" va cuprinde poporul
Domnului. Ceea ce scriem este departe de ceea ce am dori, dar este datoria
noastră faţă de cauza şi faţă de poporul Domnului. Noi credem că o mare criză
este asupra studenţilor Bibliei şi că, cu cât aceasta se poate discerne mai
curând, cu atât se poate trece mai bine peste ea. Aceasta poate însemna
dezbinare dar, după cum declară apostolul, dezbinările sunt necesare uneori
pentru ca să se poată distinge învăţăturile, cursul şi metodele aprobate, şi
pentru ca să fie mai bine apreciaţi învăţătorii adevăraţi — 1 Cor. 11:18, 19.
Înainte de a
menţiona partea tristă, menţionăm una pentru încurajare generală: adică, după
câte ne dăm seama din relaţiile cu prietenii la convenţii, etc., n-a existat
niciodată un timp când în rândurile studenţilor Bibliei să fi existat un astfel
de spirit de supunere, blândeţe, răbdare, iubire, inteligenţă, credinţă şi
bucurie, ca şi acum. “FII ATENT LA TINE ÎNSUŢI"
Cu trisţeţe trebuie să spunem, că
multe necazuri şi pericole în biserică vin din partea bătrânilor şi diaconilor —
nu a tuturor, mulţumim lui Dumnezeu, ci a unei mici minorităţi dintre ei,
judecând după întrebările care ne vin din când în când de la oile nedumerite
care caută sfaturi cu privire la cursul potrivit pentru ele. Adevăraţii, loialii
servi în biserică trebuie să fie cu atât mai apreciaţi, cu cât poporul Domnului
îşi dă seama de diferenţa între aceştia şi cei neadevăraţi. Nu scriem acestea
pentru descurajarea necredincioşilor, ci mai degrabă pentru a le deschide ochii
asupra adevăratei situaţii, pentru ca ei să se elibereze de capcana
adversarului şi să devină ajutoare ale turmei Domnului, în loc de piedici.
După cât ne putem
da seama, aceleaşi condiţii predomină astăzi printre studenţii Bibliei, ca şi
cele asupra cărora apostolul a atras atenţia bătrânilor Bisericii din Efes, când
i-a însărcinat: “Luaţi seama dar la voi înşivă şi la toată turma peste care v-a
pus Duhul Sfânt episcopi ca să păstoriţi Biserica Domnului pe care a câştigat-o
cu însuşi sângele Fiului Său" (Fapte 20:28). Profeţia Sfântului Pavel a devenit
realitate: “După plecarea mea se vor vârî între voi lupi răpitori care nu vor
cruţa turma şi se vor scula din mijlocul vostru oameni care vor învăţa lucruri
ca să tragă pe ucenici de partea lor. De aceea vegheaţi, şi aduceţi-vă aminte
că, timp de trei ani n-am încetat zi şi noapte să sfătuiesc cu lacrimi, pe
fiecare din voi. Şi acum fraţilor, vă încredinţez în mâna lui Dumnezeu şi a
Cuvântului harului Său" — Fapte 20:29-32. CURSUL OPUS A DOI
DIN SERVII LUI DUMNEZEU Precum la început ambiţia a condus pe
Lucifer, făcând dintr-un serv glorios al lui Dumnezeu un adversar, tot aşa
spiritul lui a rămas de atunci primejdios toată vremea. Spiritul Învăţătorului
nostru a fost exact opusul acestuia “El s-a umilit până la moarte", în a face
voia Tatălui. Nu vedem nimic din spiritul mândriei, ambiţiei sau egoismului de
nici un fel, la Învăţătorul nostru. Suntem preveniţi de apostol să ne umilim
după exemplul Lui, dacă vrem să fim înălţaţi împreună cu El în împărăţia
Lui. Dar câţi par să uite cu totul aceste
Scripturi, pe care le aducem în atenţia poporului Domnului, ca esenţiale în
ajungerea la vreo poziţie în împărăţie. Din rapoartele prezentate nouă, se vede
că o stare îngrozitoare domneşte în unele adunări în preajma alegerilor. Servii
bisericii încearcă să fie conducători, dictatori — uneori conducând adunarea
spre obiectivul evident, alegerea lor şi a prietenilor lor ca bătrâni şi
diaconi. Am auzit de cazuri în care un bătrân a refuzat să vorbească unuia din
adunare pentru că acesta nu votase pentru el. Şi totuşi, fără îndoială că tocmai
acel bătrân se credea personificarea modestiei, umilinţei şi blândeţei.
O, este o ruşine ca un astfel de
spirit să aibă loc printre aceia care au cunoştinţa învăţăturilor Cuvântului lui
Dumnezeu şi a condiţiilor pe care putem avea vreo speranţă la comoştenire cu
Domnul. Desigur că există diferite grade de neruşinare în aceste lucruri. Unii,
pe tăcute încearcă să profite de adunare fixând alegerea la o dată favorabilă
lor şi prietenilor lor. Alţii, caută să împânzească adunarea cu prietenii lor,
aducând persoane relativ străine, care n-au nici gând să frecventeze regulat
adunarea, ci vin numai ca un act de prietenie, pentru a vota pentru unul din
prietenii lor. În plus, se poate aştepta în general
ca unii care manifestă o ambiţie de acest fel, de a fi conducători şi învăţători
şi de a ignora principiile regulii de aur ca şi instrucţiunile speciale ale noii
creaturi, să fie cei care aduc învăţături false. Acelaşi spirit ambiţios al
adversarului, care-i face să se străduie după onoare în adunare, pare să-i ducă
în a poza ca mari învăţători-aducători de lumină nouă. Aceasta deasemenea,
explică apostolul, este o caracteristică a lui Satan. El spune, “Nu-i de mirare
căci chiar Satana se preface într-un înger de lumină" — se face să apară
conducător printre copiii luminii — 2 Cor. 11:14. În multe cazuri, numai adunările sunt
de vină, după propria lor declaraţie. În unele cazuri, au fost alese în funcţia
de bătrâni, persoane care nici nu făcuseră o declaraţie de consacrare Domnului,
sau care nu-şi simbolizaseră consacrarea. De ce? Pentru că s-a întâmplat ca
adunarea să fie fără talente deosebite, iar cel care nu era frate, nouă creatură
în Cristos, a fost ales pentru că avea darul vorbirii. Ce s-ar putea aştepta de
la un astfel, ridicat ca învăţător printre studenţii Bibliei? Numai pagubă
pentru cauza şi persoana astfel promovată, contrar directivelor cuvântului
Domnului. Dacă omul natural nu poate primi lucrurile spiritului, cum ar putea el
comunica lucrurile spiritului, celor consacraţi Domnului? Cum am putea aştepta
ca Domnul să conducă pe unul care nu şi-a predat viaţa să-i fie urmaş Domnului
şi să fie învăţat de Cuvântul Lui? Alegerea unora
nepotriviţi este evident un păcat şi un blam pentru adunările care au
conducători nepotriviţi. Cum poate ajunge un astfel, într-o poziţie de a
reprezenta poporul Domnului, dacă nu este votat de popor? Când va învăţa poporul
Domnului că abilitatea de a vorbi în public este numai una din calităţile unui
bătrân? Am atras mereu atenţia cum a fost împiedicată cauza Domnului şi cum a
fost înăbuşită spiritualitatea printre fraţi, prin încercările de a imita
biserica nominală, promovând persoanele bune la vorbit dar cărora le lipsea
spiritualitatea. În asemenea cazuri,
nu este oare mândrie din partea adunării — o dorinţă de a apărea bine în trup în
faţa lumii? Dacă nu este aşa, de ce se aleg astfel de persoane? Dacă au făcut o
greşeală, de ce nu o corectează, într-o manieră liniştită şi hotărâtă? Când
bătrânii caută să aducă adunarea sub puterea şi controlul lor, şi reuşesc, nu
dovedeşte asta că adunării îi lipseşte tocmai calitatea pe care Domnul doreşte
s-o vadă: curajul, învingerea? Şi nu aduce adunarea prejudicii atât unui
astfel de conducător închipuit, cât şi sieşi, permiţându-i să reuşească în
metodele lui nescripturale? “ÎNŞELÂND ŞI FIIND ÎNŞELAŢI"
Ne-am referit deja la spiritul
ambiţios şi egoist din lume care duce la anarhie, şi tocmai am arătat cum
acelaşi spirit egoist, ambiţios, duce la anarhie în biserică. Prevedem un timp
de strâmtorare pentru lume, din acestă cauză, şi un timp de strâmtorare şi
pentru biserică. Lumea nu se poate curăţa ea însăşi de această clasă; pentru că
şi conducătorii şi conduşii au spiritul lumii care, sigur, creşte din ce în ce.
Dar nu este aşa în biserica lui Cristos. Al nostru este spiritul Învăţătorului,
spiritul loialităţii faţă de adevăr, spiritul regulii de aur, spiritul iubirii
frăţeşti, spiritul libertăţii şi întrajutorării, spiritul fidelităţii faţă de
ceea ce considerăm a fi adevărul. Este de neiertat pentru biserica posedată de
acest spirit, să continue sub dominaţia bărbaţilor ambiţioşi (şi uneori a
femeilor ambiţioase). Dacă n-au condus afacerile adunărilor lor cum se cuvine,
nu trebuie ei să înceapă imediat? Credem că este timpul să se pună în ordine
casa Domnului. Dar cineva va spune: “Am avea mari
necazuri dacă am încerca ceva contrar dorinţelor celor care ei înşişi s-au fixat
de noi, ca şi conducători şi stăpânitori ai noştri. Orice mişcare ar însemna
pericolul unei dezbinări a adunării; şi cum ne-am putea gândi la ceva ce ar
rezulta în aşa catastrofă?" Dar, întrebăm: ce
ar fi mai bine? Să fie o adunare mai mică, ce se conduce după principiile
Domnului, sau una mai mare, care susţine principii contrare prevederilor
Domnului, făcându-şi lor rău, împiedicându-şi influenţa şi încurajând un
conducător care este fie “lup", fie “oaie" indusă greşit într-un spirit de lup?
Încurajăm pe toţi fraţii care sunt în asemenea situaţie să se comporte eroic, să
nu facă nimic din spirit de ceartă şi mândrie, ci totul din blândeţe şi iubire,
ca să ajungă iarăşi la libertatea cu care Cristos ne-a făcut liberi şi să nu fie
iarăşi în sclavie omenească. SĂ NU UITĂM ŞI
ÎNCERCĂRILE DOCTRINALE În mod repetat, studenţii Bibliei ne
scriu că bătrânii lor încearcă să-i împiedice de a folosi publicaţiile
Societăţii Turnul de Veghere, ca manuale în studiul lor Biblic. Unii din aceşti
bătrâni merg până acolo încât spun adunării că ei nu sunt de acord cu multe din
lucrurile scrise în aceste manuale. Uneori, ca şi conducători, interzic
folosirea lor în adunări. Suntem întrebaţi ce ar fi de făcut în aceste
împrejurări. Răspundem că cei ce vor să urmeze pe
aceşti conducători, s-o facă; este dreptul lor. Le dorim bine. Dar noi să nu
mergem cu ei şi să nu ne supunem acestor fel de aranjamente, nici un moment.
Este culmea impertinenţei din partea unui conducător, să se impună în aşa o
manieră şi să încerce să spună Bisericii ce să facă şi ce să nu facă. Aşa cum
puterea de alegere este în mâinile bisericii, tot aşa este şi puterea de
destituire în mâinile lor. Recomandăm adunărilor să voteze scoaterea din funcţie
a acestora, spunându-le amabil că serviciul lor nu mai este dorit. Poate pe un
scaun din spate pentru un timp, şi având posibilitatea de a reflecta asupra
problemei, măsura luată va fi spre binele lui, şi adunarea poate fi ajutată de
asemenea, chiar dacă nu este nimeni în adunare capabil să vorbească public, sau
obişnuit să conducă adunarea. Ar fi cu mult mai bine să fie numit unul dintre
voi care să îndeplinească funcţia de conducător, sau să se procedeze cu rândul
pentru deschiderea şi încheierea adunărilor — astfel ca să vi se păstreze
libertatea şi să se continue activitatea de adorare şi studiu după preceptele
cuvenite. Să facem o deosebire între
învăţăturile hotărâte de Biblie — doctrinele lui Cristos — şi variantele uşor
diferite de exprimare a acestor doctrine. Nu putem aştepta ca două persoane să
folosească exact aceleaşi cuvinte, dar există anumite doctrine fixe, neclintite
din punct de vedere al majorităţii studenţilor Bibliei. Oricine nu este în
armonie cu aceste pretenţii, să nu fie încurajat nici în cel mai mic grad, ci
dimpotrivă, descurajat. Dacă are păreri diferite, să nu-l persecutaţi — nu
urmaţi modelul Evului Mediu, ci urmaţi cursul cuvenit, de a-l lăsa să “se adune
cu sine", sau cu atâţia câţi preferă să vadă problemele ca şi el.
Până acuma n-am sfătuit atât de
hotărât la aceasta, dar ne dăm seama că multe oi dragi sunt tulburate,
împiedicate în dezvoltarea lor şi constrânse. Vedem că, proporţional, acei
bătrâni şi diaconi devin mai îndrăzneţi; de unde şi nevoia ca toţi cei care au
spiritul corect şi-şi dau seama că sub conducerea Domnului, în studiul nostru al
planului divin al vârstelor, n-am urmat “basme meşteşugit alcătuite" să ia acum
o poziţie hotărâtă, pentru binele lor, pentru binele conducătorilor care
manifestă un spirit greşit şi pentru binele publicului, care acuma se
interesează de calea Domnului ca niciodată înainte. Deşi încurajăm
hotărârea şi curajul, nu încurajăm spiritul de ceartă, sau de pisălogeală şi de
găsire de greşeli printre servii credincioşi ai Domnului, care arată spirit
umilit şi acordă adunării drepturile şi libertăţile ei şi care caută să
“servească bine". Repetăm: “Nu faceţi nimic din spirit de ceartă sau mândrie
deşartă ci toate spre gloria lui Dumnezeu" şi cu singurul obiectiv de a curăţa
biserica de influenţa acelora care n-ar fi trebuit să fie aleşi, sau fiind aleşi
într-o stare potrivită, au dovedit după aceea un spirit corupt şi ambiţios.
Iarăşi sfătuim în legătură cu aceştia hotărâre, dar blândeţe; şi dacă se căiesc,
milă, pentru ca mai târziu, dacă este posibil, să li se redea încrederea.
Apostolul a scris: “Aud că sunt dezbinări între voi, şi în parte cred. Pentru că
trebuie să fie şi partide între voi ca să iasă la lumină cei găsiţi buni" (1
Cor. 11:18, 19). Evident, şi aici trebuie să vină dezbinarea, şi cu cât mai
repede, cu atât mai bine pentru adevăr şi pentru cei ce-l iubesc.
PRIN SPIRITUL MEU,
SPUNE DOMNUL Să nu uităm niciodată instrucţiunea
apostolului “Omul natural nu primeşte lucrurile spiritului lui Dumnezeu şi nici
nu le poate cunoaşte, pentru că ele se recunosc spiritual" (1 Cor. 2:14). În
plus, experienţa ne demonstrează că, chiar după ce am fost concepuţi de spirit
sfânt, capacitatea noastră de a înţelege lucrurile spirituale depinde nu numai
de studierea Scripturii, care ne poate face înţelepţi, ci şi de măsura de spirit
sfânt ce-l posedăm. De unde îndemnul apostolului “Fiţi plini de spirit" — Efes.
5:18. Aceasta înseamnă că numai cei
concepuţi de spirit pot înţelege lucrurile adânci ale lui Dumnezeu şi că
înţelegerea lor va fi în măsura în care ajung tot mai mult la o umplere, la o
îmbibare cu spiritul sfinţeniei, spiritul lui Dumnezeu, spiritul lui Cristos,
spiritul adevărului. Fiecare student al Bibliei trebuie să-şi dea seama că dacă,
ca nouă creatură, umblă după carne şi nu după spirit, mintea lui se va întuneca,
mai mult sau mai puţin, şi nu numai că va descreşte capacitatea lui de a
înţelege lucrurile adânci ale lui Dumnezeu, dar şi ceea ce a ştiut din cuvânt va
scădea; şi că, dimpotrivă, dacă trăieşte aproape de Domnul — umblând după
spirit, nu după trup — ţinerea de minte a Cuvântului divin şi capacitatea de a-i
aprecia spiritul, cresc. În plus, să ţinem minte că nu toţi cei
educaţi şi talentaţi se bucură de înţelegerea corectă a Cuvântului Domnului, ci
aceasta vine la cei cu inima supusă şi înclinată spre învăţătură, care studiază
cuvântul Domnului, îl trăiesc şi-i absorb spiritul. Astfel am explicat pentru
noi declaraţia divină: “Nu prin tărie (mărime), nu prin putere ci prin Spiritul
Meu, spune Domnul oştirilor" — Zah. 4:6. Lecţia pentru noi este că nu are
importanţă cât de mare, cât de capabil este un frate sau o soră; aceasta nu-l va
face potrivit pentru a fi conducător al poporului Domnului, dacă nu are în plus
atotimportantele caracteristici — întâi, cunoaşterea Cuvântului lui
Dumnezeu; şi al doilea, posesiunea în bună măsură a spiritului adevărului — unul
căruia cu îndrăzneală să i se încredinţeze slujba de ambasador al Domnului.
Nimeni altul să nu fie recunoscut ca învăţător sau conducător printre poporul
Domnului. Ideea creştinătăţii este că numai cei mari, învăţaţi, talentaţi
trebuie să fie ispravnici ai Cuvântului lui Dumnezeu, dar prezentarea
Bibliei este contrară acestei idei. “Spiritul Domnului Dumnezeu este peste
Mine pentru că El m-a uns să vestesc veştile bune celor umiliţi" — Isa. 61:1.
În vederea acestor lucruri, ne simţim
îndreptăţiţi să îndemnăm adunările de studenţi ai Bibliei de pretutindeni, să
preţuiască mult pe astfel de fraţi bătrâni care arată spiritul Domnului, al
blândeţii, amabilităţii, răbdării, iubirii frăţeşti, îndelungii răbdări,
iubirii, — pe cei care au o bună cunoştinţă a cuvântului lui Dumnezeu şi a
planului divin şi manifestă aprecierea spiritului adevărului, spiritului
sfinţeniei şi au capacitatea de a învăţa; dar, dimpotrivă, toţi alţii să
fie refuzaţi. ÎNTREBĂRILE V. D. M.
Demult, am atras atenţia asupra
faptului că unele din titlurile date de biserica nominală slujitorilor ei, sunt
cu totul nescripturale: reverend, reverendissim, doctor în teologie, etc.
Acestea nu numai că sunt opuse spiritului dar şi literei Scripturilor. Am atras
atenţia că, cuvintele bătrân, diacon, pastor sunt Scripturale. Deasemenea am
atras atenţia asupra denumirii latine Verbi Dei Minister (Slujitor al Cuvântului
lui Dumnezeu), şi am declarat că aceasta exprimă exact gândul Biblic, şi anume,
orice reprezentant al lui Cristos care vorbeşte public, este un slujitor al
Cuvântului divin — nu un slujitor al crezurilor omeneşti. Toţi studenţii
Bibliei, aprobaţi de Dumnezeu şi de poporul Său, sunt în mod necesar slujitori
ai Cuvântului divin — fiecare după talentele, ocaziile şi restricţiile lui, aşa
cum sunt prezentate în Biblie. În vederea faptului că un bun număr de
adunări de studenţi ai Bibliei par să nu fie destul de pretenţioşi cu privire la
calităţile celor pe care-i aleg ca reprezentanţi ai lor, noi am formulat un
număr de întrebări pe care le-am numit întrebări V.D.M. gândind că studierea
acestor întrebări va fi folositoare pentru toţi, şi că răspunsurile la ele vor
ajuta să se selecţioneze aceia care au o cunoştinţă rezonabilă a Cuvântului
divin, şi a căror misiune, prin urmare, se poate spera să fie profitabilă şi nu
dăunătoare. Aceste întrebări nu sunt sectare, dar sunt potrivite pentru orice
slujitor, din orice denominaţiune. Nici nu
sunt intenţionate să prindă sau să poticnească neştiutorii. Ele sunt
întrebări absolut de bună credinţă, răspunsurile cărora să fie folositoare
fiecărui individ şi în special folositoare în desemnarea celor potriviţi să fie
învăţători şi conducători printre poporul Domnului. Acestea au fost pregătite şi trimise
peregrinilor — predicatorilor care călătoresc trimişi sub auspiciile Societăţii
Turnul de Veghere şi tuturor reprezentanţilor Societăţii, în orice calitate s-ar
afla. Apoi au venit cereri de la bătrâni şi diaconi din diferite părţi, precum
şi de la alţi studenţi ai Bibliei. Noi am sfătuit ca întrebările să fie studiate
şi să se răspundă la ele, aşa cum sunt formulate, de către toţi studenţii
Bibliei. Am primit multe cereri; şi multe din acestea au fost completate şi
returnate. Recomandăm tuturor adunărilor, ca orice frate care nu poate răspunde
la întrebări în mod rezonabil, să nu fie considerat reprezentant potrivit.
Pentru ca toţi studenţii Bibliei să
aibă aceste întrebări şi să remarce simplitatea lor, le publicăm în cele ce
urmează. Fraţii Sturgeon, Burgess şi Stephenson au numit un comitet pentru
examinarea răspunsurilor trimise de peregrini. N-avem nici o îndoială că fiecare
răspuns va fi găsit, în mare, satisfăcător. Nimeni nu va fi respins fără o
pricină serioasă; şi aceasta va fi comunicat la timp. Prin vot, adunarea din New
York a hotărât că nimeni nu-i poate servi ca bătrân sau diacon, dacă nu poate da
răspunsuri satisfăcătoare. Recomandăm acest lucru tuturor. Examinatorii
răspunsurilor ar putea fi, ori un comitet din adunare, ori reprezentanţii
Societăţii, după dorinţă. ÎNTREBĂRI PENTRU AVANSAŢI
1. Care a fost primul act creator al
lui Dumnezeu? 2. Care este
înţelesul cuvântului “Logos" în asociere cu Fiul lui Dumnezeu şi ce înseamnă
cuvintele Tată şi Fiu? ?. Când şi cum a intrat păcatul în lume?
?. Care este pedeapsa divină pentru păcat? Cine
sunt păcătoşii? ?. 5. De ce a fost
necesar pentru “Logos" să devină trup? şi a fost El “încarnat"?
6. Ce natură a avut Omul Isus Cristos
de la naştere la moarte? 7. Ce natură are
Isus de la înviere şi care este legătura Lui oficială cu Iehova?
8. Care este munca
lui Isus în timpul acestei vârste evanghelice de la Rusalii până acum?
?. Ce a făcut Iehova pentru lume până acum şi ce a
făcut Isus? ?. Care este scopul divin cu privire la biserica
completă? ?. Care este scopul divin cu privire la lume?
?. Care va fi soarta celor care nu se pot corecta
până la sfârşit? 1. Care vor fi binecuvântările sau răsplăţile
pentru lume prin ascultare, în împărăţia mesianică? 2. Prin ce paşi poate veni un păcătos în legătură
vitală cu Cristos şi cu Tatăl ceresc? 3. După ce un creştin a fost conceput de spirit
sfânt, care este cursul său, aşa cum e îndrumat în Cuvântul lui Dumnezeu?
16. V-aţi întors de la păcat pentru a
servi viului Dumnezeu? 17. Aţi făcut o
deplină consacrare Domnului şi serviciului Său, a vieţii, a tuturor puterilor şi
talentelor voastre? 18. Aţi simbolizat
această consacrare prin scufundarea în apă? 19. Aţi făcut
juruinţa de sfinţenie a vieţii publicată de Asociaţia Internaţională a
Studenţilor Bibliei? ?. Aţi citit amănunţit şi cu grijă cele 6 vol. de
studii în Scripturi? ?. Aţi căpătat lumină şi folos din ele?
22. Credeţi că aveţi o cunoştinţă bună
şi permanentă a Bibliei care vă va face mai eficienţi ca servi ai Domnului, tot
restul vieţii? NOTĂ: Desigur, se aşteaptă că fiecare
persoană care completează unul din aceste rapoarte, o va face din propriile
cunoştinţe şi nu întrebând sau copiind răspunsurile de la alţii. Pot fi însă
consultate — Biblia, Studiile, Tabernacolul, şi pot fi date citate din ele.
RĂSPUNS LA OBIECŢIUNI
PRESUPUSE La cele precedente s-a ridicat o singură
obiecţiune: teama că este babilonic, sectar. O, este uimitor cum marele adversar
se străduieşte întotdeauna să facă din bun rău, din lumină întuneric. Metoda
Babilonului este să ia toată puterea şi autoritatea din mâinile poporului lui
Dumnezeu şi să o pună în mâinile unei persoane sau a unui grup de predicatori,
episcopi sau bătrâni. Scopul nostru continuu este să păstrăm libertatea fiecărei
eclesii şi fiecare să-şi recunoască autoritatea şi responsabilitatea.
Răspunsul nostru la obiecţiunea
fratelui poate fi interesant pentru toţi cititorii, aşa că-l prezentăm:
Dragă frate, sunt bucuros să constat
că eşti plin de griji faţă de toate drepturile şi libertăţile bisericii lui
Dumnezeu, precum şi grijuliu să te opui la tot ce ar părea sectar.
Îţi aduc aminte că este sectară orice
încercare, din partea multor grupuri sau adunări, de a avea controlul în materie
de doctrină şi practică. Noi nu sugerăm nimic de felul acesta, ci ne opunem tot
atât de mult ca şi tine. Nu încercăm să stabilim nici o lege sau regulă care
trebuie să guverneze toate adunările poporului Domnului, ci sugerăm doar ca ele
să-şi stabilească ordinea în mijlocul lor. De exemplu: fiecare membru, al
fiecărei adunări, în votarea bătrânilor şi diaconilor, înainte de a vota să ia
în considerare calităţile acelora pe care-i votează: 1. Care sunt declaraţiile
lui cu privire la credinţa în învăţăturile Bibliei asupra punctelor
fundamentale. 2. Dacă cel propus are sau nu o înţelegere clară a adevărului, aşa
ca să poată învăţa pe alţii. 3. Dacă a făcut sau nu o consacrare
deplină Domnului şi a simbolizat această consacrare. 4. Dacă manifestă sau nu o
viaţă morală superioară şi dacă este sau nu în acord cu idealurile înalte, aşa
cum sunt prezentate în juruinţă. Până acum, adunările au fost obligate
să facă doar presupuneri asupra acestor puncte, dar propunerea noastră este să
nu facă doar presupuneri, ci să ceară fraţilor setul nostru de întrebări V. D.
M. sau alte întrebări fixate de adunare şi să ceară răspunsurile la ele înainte
de a decide dacă cei propuşi sunt reprezentanţi potriviţi ai adunării, ca servi
onoraţi ai ei. Aceasta menţine autoritatea adunării, bisericii, cum nu o face
nici un sistem sectar şi face din adunare judecătorul aptitudinilor
reprezentanţilor ei, aşa cum Biblia îndrumă să fie arătat prin punerea mâinilor
şi orânduirea sau autorizarea unuia să servească drept reprezentant al adunării.
Scrisoarea ta mai lasă să se înţeleagă
o întrebare cu privire la numirea a trei fraţi pentru examinarea răspunsurilor.
Eu răspund că fiecare adunare are
dreptul să recunoască sau să numească anumiţi fraţi, în a căror judecată are
încredere adunarea, pentru a examina răspunsurile la întrebări şi pentru a
raporta dacă, după judecata lor, s-a răspuns nesatisfăcător la unele, aşa încât
adunarea să poată lua hotărârea finală. Aceasta pare mai uşor decât ca fiecare
membru al adunării să citească răspunsurile înainte de a vota. Totuşi rămâne să
hotărască adunarea acest lucru. În adunarea din New York City s-a votat în
unanimitate să aibă încredere într-un comitet de examinare format din trei fraţi
capabili. Cu privire la juruinţă: Scrisoarea ta
pare să spună că ai ceva împotriva ei şi gândeşti că nu trebuie cerută o
recunoaştere a principiilor ei. În loc să spui ce este în juruinţă, la care
obiectezi te ascunzi în spatele motivului că expresiile din juruinţă nu se
găsesc în forma aceea în Scripturi. Îţi amintesc faptul că nimic din limba
engleză nu se află în Scripturi, pentru că au fost scrise într-o altă limbă; şi
mai mult, cântările noastre nu se găsesc în Scripturi; şi ceeace noi credem a fi
declaraţiile clare ale credinţei noastre, nu se găsesc în Scripturi chiar în
termenii în care le-am exprima astăzi. Scripturile aşează pentru noi principiile
generale ale vieţii drepte şi baza adevărată a credinţei dată odată sfinţilor.
Noi trebuie ca tot ce cântăm, tot ce predicăm, ne rugăm, scriem şi facem, să
căutăm să fie conform principiilor prezentate în Scripturi. Marea masă a
cititorilor Turnului de Veghere ne-au informat că ei cred că felul de
exprimare al juruinţei este în deplină armonie cu esenţa şi spiritul Cuvântului
lui Dumnezeu. Dacă aşa este, şi vreun frate este în opoziţie cu ea, nu este oare
fratele acela în opoziţie cu spiritul Cunvântului lui Dumnezeu? Şi dacă este
aşa, poate el fi reprezentant al unei adunări de studenţi ai Bibliei, ca bătrân
sau diacon al ei? Gândim că nu. Dacă se află vreo greşeală în juruinţă — dacă se
poate arăta că este, în vreun sens sau grad, antagonist, sau nu este în
armonie cu litera şi esenţa Cuvântului lui Dumnezeu noi vrem s-o ştim clar —
toţi studenţii Bibliei ar vrea s-o ştie. Dar nimeni n-a arătat nici un
antagonism şi nici o abatere de la litera şi spiritul Bibliei, în litera şi
spiritul juruinţei. De aceea, sfătuim pe toţi şi credem că oricine nu voieşte să
primească juruinţa, să şi-o însuşească, are ceva probleme cu sine — fie capul,
fie inima nu este în armonie cu litera şi spiritul Cuvântului lui Dumnezeu; şi
nu este potrivit de bătrân sau diacon. Am încredere, dragă frate, că citind
aceasta, cumpănind şi rugându-te, îţi vei da seama că ai greşit în judecata ta
dintâi. Sau, dacă crezi că sunt puncte pe care nu le-am luat în considerare şi
nu ţi-am răspuns la ele amănunţit, îmi va face plăcere să-mi declari acele
puncte. Îţi amintesc aici, că această juruinţă
este făcută Domnului, şi nu fraţilor. De aceea, oricine declară că şi-a însuşit
juruinţa, nu s-a făcut sclav fraţilor; el doar a declarat fraţilor obligaţia pe
care şi-a recunoscut-o şi pe care a declarat-o faţă de Domnul şi deci n-ar fi
treaba fraţilor să cerceteze afacerile fratelui care declară că şi-a însuşit
juruinţa, nici înainte nici după declaraţia sa. Respectarea juruinţei este între
el şi Domnul. Nici nu-i scad şi nici nu-i cresc responsabilităţile faţă de
adunare şi faţă de fraţi. Declaraţia că a primit juruinţa este doar o informare
a fraţilor că el recunoaşte şi caută să urmeze un standard înalt de viaţă
morală.