ÎN
CELE DIN URMĂ, AVEŢI CU TOŢII ACELAŞI CUGET
Menele pe datele de
6 şi 7 Decembrie, R2877 - 15 Septembrie 1901, pag. 294
,,În cele din urmă, fiţi cu toţii cu
acelaşi cuget (în armonie - în unire), având compasiune unul faţă de altul;
iubiţi ca fraţii, fiţi miloşi, fiţi amabili; nu întoarceţi rău pentru rău, nici
ocară pentru ocară; ci din contra, binecuvântând, ştiind că la aceasta aţi fost
chemaţi, ca să moşteniţi binecuvântarea” - 1 Pet. 3:8,
9.
Armonie nu înseamnă
asemănare. Mai curând înseamnă
unitate a diversităţii: şi acesta este înţelesul cuvântului Grecesc tradus prin
,,acelaşi gând” în textul nostru. Voinţa Domnului cu privire la poporul Său nu
preconizează asemănare exactă, ignorând cu totul caracteristicile şi însuşirile
individuale; ci din contra, diversitatea în armonie este mult mai de dorit decât
o asemănare; precum de exemplu, unitatea armonioasă a celor şapte culori
diferite constituie frumuseţea curcubeului. La fel şi în muzică: unul atinge o
coardă la pian sau la organ şi resultatul este armonie, unitate - varietatea
notelor produce melodia care nu poate fi obţinută din nici una din ele, nici din
uniformitatea aceluiaş conţinut. Acesta este gândul pe care ni le dau cuvintele
Apostolului cu privire la poporul lui Dumnezeu; ei au diferite temperamente şi
dispoziţii şi însuşiri naturale şi alchimia divină prin care umanul este
transformat în spiritual, vechea minte în cea nouă, nu destruge cu totul
elementele caracterului şi a dispoziţiei, şi nici nu este
intenţionată să le distrugă; ci
este intenţionată să înlăture de la fiecare zgura şi imperfecţiunea şi
discordia, şi astfel permite tuturor eventual să se unească şi să se dezvolte
într-un întreg armonios.
Cu toate acestea, Domnul nu se
aşteaptă ca această condiţie de completă armonie, să fie atinsă de către poporul
Său în clipa consacrării lor. Din contra, precum a indicat Apostolul în textul
nostru, această armonie este mai curând rezultatul, glorioasa desăvârşire -
decât începutul lucrării harului în poporul Domnului: el spune ,,în cele din
urmă”, nu la început, trebuie să fim de acelaşi cuget - în armonie. Sunt
necesari mulţi ani în şcoala lui Christos, pentru ca discipolii Săi să crească
astfel în har şi în cunoştinţă şi în iubire - înainte ca ei să atingă condiţia
glorioasă exprimată în textul nostru. chiar ,,în final”.
Apostolul Pavel sugerează că noi
trebuie atât să creştem în har şi în cunoştinţă, şi în iubire, încât să atingem
în inimă, în voinţă, statura omului perfect Christos. ,,Copilul” în Christos nu
are statura de ,,bărbat”, şi necesită la început laptele Cuvântului, şi apoi
,,hrana tare”, ca să poată creşte prin ea, şi în cele din urmă să atingă
condiţia ideală reprezentată în textul nostru - o condiţie de armonie cu Domnul
şi unul cu altul, ceea ce indică faptul că lucrarea harului a progresat bine -
că ţinta iubirii perfecte a fost bine atinsă în inimă, chiar dacă încă nu este
posibil a o exprima în mod deplin în orice cuvânt şi faptă a
vieţii.
Apostolulu Pavel descrie acestă
transformare a vieţii, această creştere, spunând: ,,Fiţi transformaţi prin
reînoirea minţii voastre”, dar deşi pentru a da această instrucţiune este
necesar puţin timp, şi nu este necesar mult de gândit pentru a fi de acord cu
această instrucţuine, pentru a te conforma acestor instrucţiuni este necesară
îndurare răbdătoare în facerea de bine - pentru a atinge deplin condiţiile de
transformare chiar în inimile noastre, astfel încât să voim bine, oricât
de dificil n-ar fi pentru noi să facem întotdeauna corect. Şi aici este
dificultatea: mulţi nu văd clar care sunt cerinţele, şi prin urmare trec prin
viaţă ca prin labirint, cu nedumerire, cu îndoieli, cu frică, lipsindu-i odihna
şi pacea şi binecuvântarea care ar trebui să vină dintr-o potrivită înţelegere
şi efort consistent.
Fără îndoială că toţi au aflat faptul
că cei care manifestă cel mai adânc interes în planul divin nu sunt totdeauna
cei mai plăcuţi şi mai convenienţi oameni din lume: frecvent ei sunt atât de
combativi încât în mod continuu se mâhnesc pe ei înşişi cât şi pe prietenii lor
prin lipsă de înţelepciune sau prin dispoziţia lor spre ceartă şi dispută.
Însăşi calitatea pe care o menţionează Apostolul în acest text ca ,,asemănarea
în cuget” sau armonia, în mod special
lipseşte, natural, în dispoziţia a majorităţii celor care devin deplin
interesaţi în adevărul prezent. Şi unii au fost înclinaţi în grabă să condamne
doctrinele şi să zică: ,,Acesta nu este spiritul paşnic a lui Christos. Unde
este spiritul lui Christos acolo trebuie să fie iubire şi armonie”. Astfel zice
Apostolul: ,,În cele din urmă, fiţi cu toţii ded acelaşi cuget”. Şi
aceasta trebuie să fie păstrat în minte ca fiind rezultatul final al
disciplinării şi instruirii în şcoala lui Christos; prin atingerea din partea
noastră a dispoziţiei spre armonie (în timp ce în acelaşi timp loiali şi
curajoşi pentru adevăr) - putem cu siguranţă măsura creşterea noastră în har,
cunoştinţă şi iubire.
Dorim să sugerăm o explicare faptului
de ce atât de mulţi din poporul Domnului sunt dispuşi spre combativitate.
Dispoziţia de ceartă este rezultatul unei mari combativităţi - greşit
direcţionată, exercitată în mod greşit. Combativitatea în sine însăşi nu este o
calitate rea. Din contra, este o calitate bună - o calitate care este de fapt
indispensabilă pentru a atinge premiul pus în faţa noastră în Evanghelie. Cei
cărora le lipseşte combativitatea, le lipseşte fermitatea; le lipseşte
abilitatea de a trăi o viaţă dreaptă, în condiţiile prezente; ei sunt ca o
corabie pe râu care n-are vâsle, nici cârmă, nici propulsor. Ei nu pot face
nimic mai mult decât să plutească duşi de curent, deoarece le lipseşte
aparatajul care să-i facă în stare să se împotrivească. Sunt mulţi oameni buni,
foarte buni, cărora le lipseşte fermitatea, caracterul, combativitatea, şi care
nu pot pricepe nimic mai mult decât să plutească împreună cu curentul popular;
şi aceştia deseori sunt consideraţi ca ,,sfinţi” în timp ce de fapt ei nu sunt
nimic de felul acesta. Ei nu sunt nici măcar materialul din care Domnul îşi
alege ,,sfinţii” Săi. Ei nu sunt potriviţi pentru scopurile Sale de sub chemarea
prezentă a acestui veac Evanghelic; căci toţi cei ce sunt chemaţi acum să facă
parte din Biserica aleasă sunt chemaţi să fie ,,învingători”, chemaţi să fie
victorioşi; chemaţi să se împotrivească curentului popular; chemaţi să lupte
lupta bună a credinţei şi ascultării; şi cei cărora le lipseşte totalmente
fermitatea, combativitatea, caracterul, nu este posibil să se conformeze acestor
condiţii, şi nu sunt în alergare.
Deci, dacă cineva din cei care au
îmbrăţişat adevărul, şi care au fost atinşi şi atraşi de adevăr spre consacrare
faţă de Domnul, au simţit uneori perversitatea dispoziţiilor lor naturale -
dispoziţia de combativitate, de ceartă, şi s-au simţit descurajaţi în această
privinţă, fie ca aceştia să mulţumească lui Dumnezeu şi să se încurajeze. Să
înţeleagă că însăşi această dispoziţie constituie un calificativ pentru
înrolarea şi serviciul sub conducerea Căpitanului mântuirii noastre - cu toate
că un astfel de serviciu va însemna aducerea acestei dispoziţii contrare în
deplin acord cu spiritul iubirii, care, în cele din urmă, va însemna că
dispoziţia de ceartă va fi subjugată, şi combativitatea va fi îndreptată în altă
direcţie - în direcţia cea bună.
Dar în timp ce extragem tot curajul
posibil din gândul că Domnul doreşte şi caută şi cheamă o clasă luptătoare de
,,învingători”, care nu pot fi învingători decât dacă este ceva de cucerit, şi
care nu pot cuceri decât dacă posedă ceva din spiritul de combativitatre, de
cucernicie, cu toate acestea, să ne luăm în mâini, şi să ne dăm seama că
calitatea bună a combativităţii în orice instanţă a fost folosită greşit, şi că
din moment ce ne înrolăm ca ostaşi ai Crucii lui Christos combativitatea noastră
trebuie să fie îndreptată în direcţii noi. Trebuie mai întâi de toate să învăţăm
că combativitatea noastră nu trebuie să o folosim faţă de Domnul, încât să ne
opunem Domnului; ci că, din contra, trebuie să facem o deplină supunere a
gândurilor, cuvintelor şi a conduitei noastre Lui. Trebuie să ţinem minte că
combativitatea nu trebuie să fie folosită faţă de fraţi; căci dacă luptăm contra
fraţilor, luptăm împotriva lui Dumnezeu, împotriva adevărului, împotriva
membrilor tovarăşi din aceeiaşi companie. În loc de a ne lupta împotriva
fraţilor, trebuie să-i iubim, şi să ne luptăm pentru ei, în acelaşi fel cum
trebuie să ne luptăm pentru Domnul şi pentru Adevăr. Trebuie să ne mai aducem
aminte, că combativitatea noastră nu trebuie să fie exercitată împotriva
prietenilor noştri, sau a vecinilor noştri, sau împotriva lumii în general. Nu;
toţi aceştia au o mulţime de lucruri cu care să se lupte în afara opoziţiei
noastre. Din contra, ei au nevoie de simpatia noastră, de ajutorul nostru, ei au
nevoie de încurajarea noastră, ei au nevoie de tot ce le putem acorda în
direcţia ridicării.
LUPTÂND LUPTA
BUNĂ A CREDINŢEI
1 Tim.
6:12
Cum atunci, şi împotriva la ce trebuie
să ne exercităm noi combativitatea noastră, încât ea să fie bine direcţionată
spre plăcerea Domnului şi în serviciul cauzei Sale? Răspundem, că combativitatea
noastră, trebuie să fie îndreptată împotriva păcatului, şi exerciţiul acesteia
trebuie să înceapă cu noi înşine: lupta împotriva noastră înşine este cea mai
mare bătălie, şi avem Cuvântul Domnului în această direcţie că ,,cel ce-şi
controlează spiritul (mintea sa, voinţa) este mai bun decât cel ce cucereşte o
cetate”, deoarece acesta în acea măsură a învăţat să exercite combativitatea
unui adevărat caracter în direcţia corectă, în direcţia stăpânirii de sine. Doar
după ce avem experienţă considerabilă în luptă împotriva păcatului şi egoismului
din noi înşine, în scoaterea bârnei din ochiul nostru, în subjugarea mâniei,
răutăţii, urei şi vrajbei din inimile şi carnea noastră - doar atunci, şi prin
intermediul acestei lupte şi experienţe severe, vom fi pregătţi să ajutăm
fraţii, şi să ajutăm vecinii noştri în dificultăţile lor - să-i ajutăm să
învingă asalturile şi slăbiciunile lor.
Oricine începe cu lupta împotriva
păcatelor altora înainte ca să întreprindă o curajoasă luptă împotriva
slăbiciunilor şi greşelilor proprii, face o mare greşeală. Acesta are nevoie de
umilinţă şi compătimire ca să-i ajute pe alţii să-şi lupte
bătăliile lor, şi acestea nu pot fi obţinute fără ca mai întâi să lupţi
împotriva ta însuţi şi fără de a învăţa a aprecia cât de puternic este duşmanul
căruia trebuie să ne împotrivim, şi cât de complet este înrădăcinat păcatul şi
egoismul în toate fibrele cărnii. Acesta are nevoie chiar şi de a fi învins în
unele din aceste bătălii cu sine cu scopul de a avea o clară apreciere a
incapacităţii sale proprii de a învinge şi ca astfel să-l foeţeze să meargă la
tronul harului ceresc pentru a obţine îndurare spre ajutor. El are nevoie de
aceasta, deoarece, precum a spus Apostolul, atunci când suntem slabi suntem
tari; şi când suntem tari în încrederea în sine, şi prin urmare neglijăm să
mergem la Domnul, atunci suntem slabi şi expuşi la eşecuri în bătălie, şi să fim
învinşi de adversar - Ev. 4:16; 2 Cor. 12:10.
Toţi cei care au ceva experienţă în
această direcţie, şi care au învăţat cum şi unde să-şi direcţioneze energiile
sale combative, află că există un mare teren de acţiune pentru a exercita orice
părticică de combativitate pe care o posedă. (1) În sine, în mod continuu;
precum declară Apostolul, : ,,Îmi ţin trupul în frâu, şi-l ţin în stăpânire; ca
nu cumva, după ce am propovăduit altora, să fiu dat afară” (1 Cor. 9:27). O cât
de multă energie şi cât de multă persistenţă în lupta bună a credinţei şi a
loialităţii faţă de Domnul, este necesar pentru cucerirea de sine: ,,aducând
orice gând (şi atât cât este posibil, orice cuvânt şi faptă) în robia ascultării
de Christos” (2 Cor. 10:5). Este mare câmp de lucru pentru combativitate; mare
câmp de lucru pentru toată contraversa şi împotrivirea pe care o vrem;
împotrivire la păcat şi la voinţa proprie, împotrivirea la voinţa cărnii şi
opoziţia faţă de ea la orice pas - omorând-o, distrugându-i afecţiunile şi
dorinţele. Nu e de mirare că Apostolul vorbind despre experienţe prezente
vorbeşte ca despre o luptă; nu e de mirare că el ne spune că noi trebuie să fim
pregătiţi să îndurăm greutate ca buni ostaşi ai Domnului Isus
Christos.
(2) Din moment ce victoria asupra sa
este obţinută, şi din moment ce noua minte a pus limite în orice părticică a
trupului cucerit, pentru a se păzi de ridicare de revoltă a acestuia, pentru a-l
ţine în supunere faţă de Împăratul împăraţilor şi Regele regilor - numaidecât
toate energiile rămase care por fi reţinute din stăpânirea de sine vor găsi
ample ocazii de utilizare în lupta pentru Domnul, lupta pentru fraţi, lupta
pentru adevăr, lupta contra erorii, lupta împotriva tuturor vicleniilor
diavolului: ,,căci nu suntem în ignoranţă de uneltirile sale”, precum declară
Apostolul.
(3) Pe măsură ce ochii înţelegerii
noastre au fost deschişi, mai tare şi mai tare, vedem marele conflict ce
progresează în toată lumea între dreptate şi păcat, între Domnul nostru şi
dumnezeul acestei lumi şi reprezentanţii săi orbi, care în mod ignorant găndesc
că fac un serviciu lui Dumnezeu şi care deseori sunt găsiţi că luptă împotriva
adevărului şi împotriva adevăraţilor ostaşi ai Crucii, fraţii lor, chiar la fel
cum a fost şi în cazul lui Pavel. Ne aducem aminte cum el, fiind Saul din Tars,
persecuta Biserica, folosind în mod greşit combativitatea sa într-o direcţie
greşită. Ne aducem aminte cum Domnul I-a zis pe cale: ,,Saul, Saul, de ce mă
persecuţi?” - De ce lupţi împotriva lui Dumnezeu, împotrivindu-te adevărului şi
cauzei acestuia? În cazul lui Pavel vedem cât de degrabă el a devenit cel mai
viteaz ostaş al crucii, îndată ce ochii înţelegerii lui au fost deschişi, ne
ezitând a preda viaţa sa în serviciul Domnului şi a fraţilor, cărora li se
împotrivea odată în mod ignorant.
Aceeaşi combativitate care a făcut din
Pavel un violent persecutor ulterior l-a făcut cel mai viteaz dintre apostoli în
apărarea adevărului. Şi la fel a fost şi cu alţi Apostoli. Cei care au avut cea
mai mare măsură de combativitate în mod natural, atunci când aceasta a fost
direcţionată pe căile potrivite, au devenit prin urmare cei mai puternici şi cei
mai viteji pentru adevăr. Petru de exemplu, plin de combativitate, şi la început
împiedicat în mod serios de ea, gata ca în apărarea Domnului să taie urechea
servitorului marelui preot, a fost foarte curajos ulterior în folosirea
talentelor sale spre lauda Domnului. Iacov şi Ioan, alţii doi special favorizaţi
şi recunoscuţi de către Domnul, şi folosiţi în mod special în serviciul
adevărului, au avut dispoziţie combativă, într-atât de mult, încât erau
cunoscuţi ca ,,fii tunetului”, şi ei au fost aceia care au fost atât de
înflăcăraţi faţă de Samariteni care au refuzat să-l primească pe Domnul în
cetatea lor, şi care erau atât de plini de iubire şi zel pentru Învăţător încât
au zis: ,,Doamne, vrei să chemăm să vină foc din cer să-i nimicească aceşti
oameni şi cetatea lor?”. Ei aveau combativitatea, ei aveau curajul, ei aveau
zelul; dar ei n-au învăţat încă cum să le direcţioneze, şi astfel a sugerat şi
Învăţătorul când a spus: ,,Nu ştiţi de ce spirit sunteţi conduşi. Fiul Omului a
venit nu ca să nimicească vieţile oamenilor, ci ca să-i salveze”. Încetul cu
încetul, când au fost unşi cu spiritul sfânt la Cinzecime, şi când au învăţat
treptat de ce spirit ei sunt conduşi (de ce spirit a fost condus Învăţătorul, şi
de ce spirit ei trebuie să fie conduşi ca ucenici ai Săi) ei au înţeles mai bine
cum combativitatea şi zelul lor trebuiau să fie folosite. Şi după aceea îi vedem
ostaşi loiali ai crucii, ne fugind de primejdie, îndurând greutatăţi ca buni
ostaşi ai Domnului Isus Christos, chiar până la moarte.
Această combativitate naturală
consacrată lui Dumnezeu, şi corect direcţionată prin spirit, l-a făcut pe Petru
şi pe un altul, când au fost ameninţati, şi li s-a poruncit de către Sanhedrid
să nu mai predice în numele lui Isus, să se împotrivească cu curaj acestei
restrângeri ilegale asupra libertăţilor şi drepturilor lor ca evrei, sub Lege,
şi să fie ascultători vocii chemării cereşti, şi să declare: ,,Dacă este mai
corect în faţă lui Dumnezeu, să ascultăm de voi mai mult decât de Dumnezeu,
judecaţi voi. Dar noi nu putem vorbi decât despre lucrurile pe care le-am văzut
şi autizt” (Fapte. 4:19-20). Domnul ştia pe cine a ales ca apostoli ai Săi, şi
noi vedem clar că un om slab, ezitant, inert n-ar fi servit cauza aşa precum au
făcut-o aceia pe care i-a ales Isus. Şi este destul de rezonabil să susţinem că
Domnul în mod similar de-a lungul acestui veac, caută şi alege caractere
puternice, cei care au curajul să facă ceea ce este corect; care au curajul să
întâmpine privirea încruntată a lumii şi
dispreţul şi batjocura ei, persecuţia ei datorită fidelităţii faţă de
Donmul şi faţă de fraţi. Aceasta este învingerea - şi oricine dacă îşi dă seama
că îi lipseşte în orice măsură aceste calităţi, aceştia să cultive această combativitate în această
direcţie potrivită - să se lupte cu slăbiciunea, cu păcatul, cu slujirea la
acele lucruri care sunt contrare Domnului şi Cuvântului
Său.
CREDINŢA ŞI MESAJELE LA FEL
ESENŢIALE
Dar combativitatea una singură n-ar fi
suficientă. Pentru a folosi combativitatea în mod corect este nevoie în mod
proporţional şi de credinţă. De aceea, auzim cuvintele Domnului nostru: ,,Ceea
ce obţine victorie asupra lumii, este credinţa voastră”. Credinţa în Domnul
trebuie să fie puterea care să mişte poporul Său şi să-i însufleţească. Nu
credinţa în crezuri, nu credinţa în oameni, nu credinţa în sine însăşi, ci
credinţa în Domnul şi în făgăduinţele Sale nespus de mari şi scumpe. Precum
cârma vaporului reprezintă combativitatea sa, prin care se luptă şi împinge
valurile, şi astfel este în stare să meargă împotriva curentului, la fel puterea
aburului la vapor, prin motorul său, reprezintă credinţa, care trebuie să fie în
spatele combativităţii, pentru a putea exercita combativitatea - să ne facă în
stare să îndurăm greutăţi, să ne direcţioneze în lupta bună a credinţei şi să
sperăm la răsplata pe care s-o obţinem.
În acelaşi fel combustibilul şi
cazanul generând aburul reprezintă Cuvântul şi providenţele lui Dumnezeu, care
produc în noi cauza, puterea credinţei care ne însufleţeşte în rezistenţa la
curent. Făgăduinţele nespus de mari şi scumpe ale Cuvântului divin ne-au fost
date ca bază a credinţei - ca şi combustibil dat pentru a produce puterea în noi
de a dori şi de a face buna plăcere a lui Dumnezeu (Fil. 3:12). Şi
prin urmare aceste făgăduinţşe îndurătoare nu trebuiesc neglijate; ele trebuie
să fie folosite în mod continuu şi trebuie să fie în continuu în noi ca să ne
însufleţească. Şi energia trebuie să fie aplicată, şi trebuie să progresăm în
mod proporţional împotriva cursului acestei lumi, dacă dorim să obţinem
condiţiile glorioase la care am fost chemaţi.
În timp ce ar trebui să ţinem minte
întotdeauna (căci de altfel vom fi descurajaţi), că obţinerea controlului asupra
spiritelor noastre, asupra minţilor noastre, şi aducerea acestora în deplin
acord, deplină armonie cu Domnul, şi, atât cât este posibil, în acord cu toţi
din poporul Domnului care sunt în acord cu El, trebuie să fie ,,în cele din
urmă”, cu toate acestea nu trebuie să amânăm dorinţa noastră de a ajunge acea
dezvoltare finală şi măreaţă la care Apostolul ne îndeamnă în textul nostru. În
mod continuu trebuie să avem aceasta înaintea noastră ca standartul, idealul,
ţinta, şi deşi putem cădea din timp în timp, dacă suntem în mod corect antrenaţi
în această direcţie vom fi mai puternici ca rezultat al oricărei căderi;
deoarece fiecare eşec ne va arăta
mult mai clar decât am putut discerne anterior punctele slabe ale caracterului
nostru, care rezultă în mod natural din căderea noastră. Şi dacă fiecare punct
slab ar fi notat cu atenţie şi
păzit potrivit în ceea ce priveşte viitorul, încetul cu încetul, prin harul lui
Dumnezeu şi sub direcţia marelui nostru Învăţător, prin Cuvântul şi exemplul
Său, şi prin conducerile providenţiale, vom ajunge la acea condiţie discretă,
acea condiţie armonioasă, care se va potrivi expresiei textului. Şi pentru
aceştia, când vor privi înapoi, chiar eşecurile care ulterior sunt recunoscute,
aducând o mai mare întărire împotriva uneltirilor Adversarului şi a
slăbiciunilor cărnii, pot fi văzute ca fiind supravegheate de către Domnul
pentru binecuvântarea noastră conform promisiunii sale că toate lucrurile vor
lucra împreună spre binele celor care Îl iubesc.
Pe măsură ce în cele din urmă,
atingem armonia într-o măsură tot mai mare şi mai mare - până la gradul de
supunere a dispoziţiilor noastre naturale de împotrivire, acordând în mod
treptat aceste tendinţe combative cu Domnul şi Cuvântul Său, şi Spiritul Său, şi
în acord cu cei care sunt ai Lui, ostaşii tovarăşi în această bătălie pentru
dreptate, condiţia noastră va fi cea pe care o descrie aici Apostolul; şi anume
- vom avea compasiune unul faţă de altul. Ne vom aştepta să vedem şi vom vedea
,,fraţii” sforţându-se să pună stăpânire pe sine şi vom fi compătimitori,
miloşi; astfel încât dacă ei vor greşi prin slăbiciunea cărnii, vom fi bucuroşi
să restabilim pe un atare cu spiritul blândeţei, aducându-ne aminte de asemenea
ca nu cumva să fim ispitiţi şi noi (Gal. 6:1). Îi vom iubi aşa cum trebuie să se
iubească fraţii - din inimă,
deplin, o astfel de iubire şi o astfel de simpatie, o astfel de compasiune, care
ne va conduce sa facem totul ce este în puterea noastră pentru a-i ajuta; în mod
special în ceea ce priveşte ajutorul spiritual, în învingerea păcatului, şi în
creşterea în har şi cunoştinţă şi iubire; dar, cu toate acestea, de asemenea şi
în afacerile temporale atât cât avem ocazie, atât cât este posibil pentru
noi.
Această compasiune şi iubire frăţească
printre fraţii spirituali, chiar şi în privinţa lucrurilor temporale, cu
siguranţă nu poate fi mai mică ca cea care este între fraţii naturali. Cu
adevărat, deoarece relaţia spirituală este mai înaltă, mai nobilă, mai mare din
cele două, fără a reduce nimic de la iubirea şi obligaţiile faţă de frăţietatea
naturală, aceasta implică că spiritualul va apela la noi cu mult mai puternic,
astfel încât vom face totul pentru un frate în Christos în afaceri temporale la
fel cum am face pentru orice frate pământesc - şi mult mai abundent. Apostolul
pune acest standart, spunând că noi trebuie să: ,,facem bine la toţii oamenii
atât cât avem ocazii, în special celor din casa
credinţei”.
Aceasta de sigur nu înseamnă că
trebuie să fim neglijenţi faţă de cei care sunt cei mai apropiaţi, din casa
noastră, şi faţă de care avem responsabilităţi speciale; dar aceasta înseamnă că
în afară de acestea, fraţii spirituali ar trebui să aibă locul întâi în inimile
noastre şi în simpatiile noastre şi în iubirea noastră, şi în toate ce ar putea
implica acestea în ceea ce priveşte împărtăşirea cu ei a bunurilor spirituale şi
temporale de care ne bucurăm, conform necesităţilor lor. Cei care au atins
această condiţie de armonie din inimă cu Domnul şi cu planul Său de har vor avea
o astfel de experienţă în ajungerea la această poziţie încât aceasta îi va face
compătimitori faţă de alţii - înţelegători în dificultăţile şi încercările
altora; şi aceasta îi va face ,,amabili”, politicoşi, ,,moderaţi faţă de
toţi”.
Cu un cuvânt, conform standartului
Scriptural, Biserica aleasă trebuie să fie cel mai lustruit, cel mai delicat,
cel mai politicos, cel mai generos, cel mai blând popor din toate popoarele
lumii - şi toate acestea trebuie să fie în sensul cel mai absolut; nu numai în
sensul unei forme pe dinafară şi a unei aparenţe de amabilitate, blândeţe, etc, atât de
comună în lume; ci trebuie să fie o blândeţe, o amabilitate, care izvorâşte din
inimă, care izvorâşte dintr-o apreciere a spiritului Domnului şi a spiritului
adevărului, spiritului iubirii, de asemenea şi spiritului dreptăţii. Este un
mare lucru să învăţăm să fim drepţi în toate, şi în toate afacerile nostre să
facem altora aşa precum am dori ca alţii să ne facă nouă; ca să le acordăm lor
aceleaşi libertăţi de care noi singuri am dori să ne bucurăm. Cu adevărat, legea
lui Dumnezeu este o lege minunată, şi cu adevărat poporul care este învăţat de
Domnul şi antrenat în armonie cu voinţa divină, trebuie să fie un popor
deosebit, zelos pentru fapte bune.
Oamenii combativi (atât timp cât sunt
în carne) întotdeauna vor simţi o dispoziţie de a se răzbuna; dar cei care au
învăţat de la Domnul lecţia stăpânirii de sine, şi care şi-au dezvoltat
blândeţea şi amabilitatea frăţească şi compasiunea, prin acestea vor fi
pregătiţi să realizeze cerinţele textului nostru - să nu întoarcă rău pentru
rău, sau ocară pentru ocară. Şi privind spre Domnul ca la model vor vedea cum a
fost cu el: ,,Când a fost ocărât n-a răspuns cu ocară”. Aceasta nu este de aceea
că duşmanii Săi au găsit în El ceva ce ar putea fi în mod destul de potrivit şi
drept ocărât sau vorbit de rău, nici deoarece vrăjmaşii Săi erau atât de aproape
de prefecţiune încât El nu putea găsi nimic de ocară sau de vorbit de rău în ei;
ci deoarece El a fost atât de plin de supunere faţă de voinţa divină încât a
fost în stare să ia batjocurile şi ocările poporului, şi să le ducă pe acestea
cu umilinţă şi răbdare, şi să-şi aducă aminte că chiar la aceasta a şi fost
chemat, ca să îndure cu răbdare şi să înveţe lecţiile, şi să se dovedească
pe sine credincios, şi să dezvolte şi să demonstreze caracterul Său adevărat, şi
să simtă şi să manifeste compasiunea Sa faţă de popor, în orbirea şi ignoranţa
lor, şi iubirea Sa faţă de ei.
Şi la fel trebuie să fie şi cu noi pe
măsură ce creştem în asemănarea în caracter cu Domnul nostru. Noi de asemenea
vom fi mai puţin dispuşi să răspundem cu ocară celor care ne ocărăsc, şi să
bârfim pe cei ce ne bârfesc. De asemenea vom fi gata să suferim pierderea
tuturor lucrurilor, şi să facem aceasta cu bucurie; da, chiar să ne bucurăm în
încercările şi dificultăţile timpului prezent, ştiind, aşa precum declară
Apostolul, că toate acestea lucrează împreună pentru noi o greutate veşnică de
slavă. Observăm aici armonia dintre declaraţia lui Petru în această direcţie cu
cea a Domnului nostru: ,,Binecuvântaţi pe cei ce vă blastămă, binecuvântaţi şi
nu blestemaţi” (Fil. 3:8; 2 Cor. 4:17; Mat. 5:44; Rom. 12:14). Deci Apostolul
zice că noi trebuie mai bine să răspundem cu binecuvântare. Dacă n-am ajuns încă
la acest înalt standart care este la sfârşitul cursei noastre, care este ţinta
iubirii perfecte, unde să iubim pe vrăjmaşi şi suntem gata şi doritori şi
nerăbdători să-i binecuvântăm, să-i ajutăm, să dorim ridicarea lor din întuneric
şi degradare, şi să le dorim şi să le facem tot ceea ce putem în armonie cu
acestea, şi cu planul divin, să nu ne descurajăm; dar să depunem efort ca cât de
curând posibil să putem atinge acest punct, care este ţinta caracterului
perfect. Căci, precum zice Apostolul: ,,la aceasta am fost chemaţi, să moştenim
binecuvântarea”.
MOŞTENIREA
BINECUVÂNTATĂ
PENTRU CARE
SUNTEM ÎN PREGĂTIRE
Noi am fost chemaţi să fim o Preoţie
Împărătească, sub Isus, Marele Preot Împătaesc al mărturisirii noastre. Suntem
instruiţi în Scripturi că această preoţime împărătească trebuie să fie mijlocul
lui Dumnezeu de-a lungul veacului Milenar pentru aducerea binecuvântării
omenirii, şi ,,la aceasta am fost chemaţi” ca să putem fi potriviţi pentru
această preoţie. Apostolul ne spune că pentru pregătirea Domnului noastru Isus
şi pentru testarea sa pentru a se potrivi poziţiei de mare preot, a fost necesar
ca el să fie ispitit, încercat, şi să fie supus să sufere, astfel ca atunci când
va veni timpul pentru exercitarea autorităţii şi puterii oficiului Său, El să
poată fi un mare preot îndurător şi credinsios. În acelaşi fel este necesar ca
toţi cei care vor face parte din această Preoţie Împărătească să aibă astfel de
experienţe acum care vor dezvolta în ei în acelaşi fel aceste principii ale
adevărului, dreptăţii - astfel de experienţe care să-i conducă spre a iubi
dreptatea şi a urâ nedreptatea, astfel de experienţe în lupta cu sine şi în
obţinerea controlului (cel puţin atât cât este posibil în ceea ce ţine de minte,
de voinţă) care îi vor face victorioşi şi care vor dezvolta în ei aceste haruri
ale spiritului menţionate de către Apostol, amabilitatea frăţească, compasiunea,
îndurarea. Toate aceste calităţi vor fi necesare pentru lucrarea cu lumea de-a
lungul veacului Milenar. Ei vor fi preoţi îndurători şi credincioşi,
deoarece ei vor şti cum să simpatizeze cu lumea sărmană în condiţia sa
căzută, şi cum să facă îngăduinţe pentru diferitele lor eforturi spre
recăpătarea perfecţiunii care va fi stabilită atunci prin procesul
restabilirii.
Vom fi regi în acelaşi timp şi preoţi.
Ca regi, vom fi înzestraţi cu putere să guvernăm lumea. Aceasta va fi o
ulterioară folosire în mod potrivit a combativităţii; dar noi nu suntem
potriviţi şi nici pregătiţi să guvernăm lumea în timpul prezent; şi prin urmare
Domnul îşi îndeamnă poporul său spre aşteptare, şi să tânjească şi să se roage
ca sa vie Împărăţia Sa, şi ca voia Sa să se facă - ca să fie înzestraţi cu
putere şi autoritaete cerească. Aceşti împăraţi ,,aleşi” şi preoţi vor fi cu
totul calificaţi să-şi exercite puterea cu moderaţie, căci atunci ei vor avea
corpuri noi care vor fi în perfect acord cu noile minţi; noile minţi care acum
se dezvoltă, disciplinează şi sunt aduse la acel standart al iubirii perfecte,
care este plină de îndurare, compasiune, amabilitate frăţerască şi armonie. Cât
de necesar dragi fraţi, este deci să învăţăm aceste lecţii , dacă dorim să fim
pregătţi să fim folosiţi în gloriosul serviciu al Împărăţiei care atât de curând
va fi stabilită.