Fiii lui
Dumnezeu concepuţi de spirit şi
dezvoltarea lor “Dacă, prin Duhul,
faceţi să moară faptele trupului, veţi trăi. Căci toţi cei care sunt călăuziţi
de Duhul lui Dumnezeu sunt fii ai lui Dumnezeu.” Romani 8:13,
14. Numai cei care au
spiritul, dispoziţia, voinţa sau intenţia corecte pot ţine Legea divină, şi
numai pe aceia care sunt în armonie perfectă cu Dumnezeu îi va recunoaşte El ca
fii. Sfinţii îngeri sunt fii ai lui Dumnezeu pe plan îngeresc; heruvimii sunt
fii ai lui Dumnezeu pe planul lor de existenţă; iar Cristos şi Biserica în
glorie sunt fii ai lui Dumnezeu pe planul divin. Toţi aceştia sunt fii ai lui
Dumnezeu, totuşi ei există pe planuri diferite. Toţi sunt guvernaţi de Spiritul
lui Dumnezeu; şi dacă n-au acel Spirit ei nu pot fi recunoscuţi ca fii, căci
nimeni nu poate ţine Legea divină decât cei care au dispoziţia
divină. Adam înainte de a cădea a
fost fiul lui Dumnezeu (Luca 3:38). El a avut Spiritul lui Dumnezeu în sensul că
a avut spiritul, dispoziţia, voinţa, intenţia corecte. Dar după ce a devenit un
călcător al Legii divine a fost considerat păcătos. Toată rasa lui Adam este
încă păcătoasă cu excepţia celor care vin în Cristos. În Veacul Milenar însă,
rasa lui Adam va avea privilegiul de a veni în Cristos. El va fi Părintele
veşnic, Tatăl care va da viaţă veşnică tuturor celor care se vor supune
instrucţiunilor date sub Împărăţia Mesianică. Pentru a ajunge la acea
stare de aprobare divină, omenirea va trebui să aibă spiritul Adevărului şi va
trebui să se dezvolte pe linia aceea. Înainte de a fi socotiţi sau recunoscuţi
ca fii, ei vor trebui să aibă spiritul sau dispoziţa dreptăţii. Până când nu vor
dezvolta acel spirit, ei nu vor putea aduce un serviciu acceptabil; pentru că
Domnul caută pe acei închinători care să I se închine în duh şi adevăr. În
starea ei decăzută omenirea nu este capabilă să ţină Legea divină. Chiar şi în
timpul Veacului Milenar ei o vor ţine numai în parte, până când vor fi fost
aduşi înapoi la chipul lui Dumnezeu în trup. Geneza
1:26. Cine sunt fiii lui
Dumnezeu Până acum, potrivit
Scripturilor, au fost un număr foarte limitat de fii ai lui Dumnezeu pe pământ.
De-a lungul Veacului Iudeu Dumnezeu a fost Instructorul şi Îndrumătorul
poporului Său prin Moise şi prin profeţi; dar israeliţii n-au fost fii ai lui
Dumnezeu şi n-au avut conceperea Spiritului pentru calitatea de fii. Dimpotrivă,
ei au fost numai o Casă a Servitorilor (Evr. 3:5). Atunci Spiriul sfânt al lui
Dumnezeu n-a fost dat nimănui din rasa decăzută; căci Isus nu fusese glorificat.
Ioan 7:39. Scripturile vorbesc
despre Spiritul lui Dumnezeu ca fiind o influenţă specială venind de la Dumnezeu
asupra unei clase speciale, într-o manieră specială, de la un anumit eveniment —
şi nu înainte de acel eveniment. Această venire a Spiritului a fost
făcută vizibilă la Cincizecime, aşa încât să fie separată şi distinctă de orice
avusese loc vreodată înainte. Această putere sau influenţă este numită în
diferite feluri: Spiritul sfânt, Spiritul lui Dumnezeu, Spiritul lui Cristos,
Spiritul Adevărului, Spiritul unei minţi sănătoase, Spiritul de fiu. Diferitele
însuşiri descrise prin aceste nume sunt aplicabile aceleiaşi clase, şi anume,
acelora care sunt concepuţi de Spirit. Aceşti concepuţi de
Spirit sunt o clasă specială care şi-au luat crucea şi au devenit urmaşi ai lui
Cristos, şi care datorită acestui fapt sunt recunoscuţi de Tatăl prin conceperea
Spiritului sfânt. Acest Spirit al Adevărului aşa iluminează Biblia, încât
Revelaţia lui Dumnezeu poate fi înţeleasă mai bine de către aceia care au
Spiritul sfânt. Ei sunt în stare să înţeleagă lucrurile adânci ale lui Dumnezeu,
care nu pot fi înţelese fără el. În timp ce alţii care n-au Spiritul lui
Dumnezeu ar putea înţelege ceva Adevăr din Scripturi, această clasă specială are
însăşi esenţa Adevărului. Unii în mod natural
sunt atraşi spre Dumnezeu Ne amintim anumite
scripturi care vorbesc despre o conducere a poporului lui Dumnezeu înainte de
conceperea lor de Spiritul sfânt. Vorbind despre un fel de atragere pe care au
avut-o cei care după aceea au devenit ucenicii Săi, Domnul nostru a spus:
“Nimeni nu poate să vină la Mine, dacă nu-l atrage Tatăl” (Ioan 6:44). Această
atragere nu este lucrarea Spiritului sfânt de concepere, care le vine celor
acceptaţi de Dumnezeu prin Cristos şi care sunt primiţi ca fii. Dimpotrivă, cea
despre care Scripturile spun că este o atragere a lui Dumnezeu, şi pe care toţi
am avut-o, pare să fie o atragere naturală pe liniile cărnii, nu spre lucruri
păcătoase, ci spre sfinţenie, dar pe linii care aparţin omului
natural. De exemplu, când Dumnezeu
l-a creat pe Adam, în mod natural el L-a iubit pe Dumnezeu, în mod natural el a
dorit să-L servească pe Dumnezeu, în mod natural el a dorit să fie supus lui
Dumnezeu şi să-L adore. Toate aceste dorinţe au fost naturale pentru el fiindcă
era într-o stare naturală — starea în care a fost creat — pură. Păcatul a
făcut omenirea nenaturală. Dar chiar şi după ce păcatul a intrat şi a
stricat caracterul originar pe care i l-a dat Dumnezeu, anumite dorinţe după
Dumnezeu au rămas în inima umană — chiar şi printre oamenii depravaţi. Ei ar
vrea mai bine să fie în armonie cu El, să fie în relaţie cu El, să-L aibă ca
Protector şi Prieten. Dumnezeu nu atrage
omenirea prin nici un alt mijloc decât prin acea putere originară pe care El a
implantat-o şi care n-a fost cu totul pierdută prin căderea rasei lui Adam.
Toată omenirea a degenerat de la chipul lui Dumnezeu; dar dorinţa de adorare, de
dreptate, de armonie cu Dumnezeu este mult mai puternică în unii oameni decât în
alţii. În măsura în care cineva doreşte dreptatea, în acea măsură acela este
atras către Dumnezeu, Îl caută pe Dumnezeu, dacă din întâmplare L-ar găsi pe
Creatorul său. Îl caută pe Dumnezeu fiindcă doreşte să-L
găsească. Cum sunt
atraşi Aceasta este atragerea,
credem noi, pe care toţi o avem. Înainte de a ne preda lui Dumnezeu în
consacrare, am avut dorinţa să mergem la El, şi acea dorinţă a fost trezită în
noi. Dar era acolo înainte de a fi trezită. Apoi s-a întâmplat ceva ce ne-a
îndreptat gândurile către Dumnezeu. Poate a fost un necaz mare, o calamitate
care ne-a atras inima spre Dumnezeu; şi cu ea a venit simţământul că trebuie să
ducem la El necazul nostru. Împreună cu acea dorinţă a venit probabil gândul:
“Dumnezeu nu mă va auzi”. Aceasta este o concluzie foarte potrivită, fiindcă nu
există altă cale de apropiere de Dumnezeu decât prin Răscumpărătorul, care a
zis: “Eu sunt calea şi adevărul şi viaţa”. Întocmai cum sutaşul
roman Cornelius a avut nevoie de instrucţiuni cum să se apropie de Dumnezeu, tot
aşa sufletul care caută ajutor divin are nevoie de instrucţiuni. Noi credem
într-adevăr că mii şi mii au fost îndepărtaţi de Dumnezeu din cauza
interpretărilor greşite date de crezuri caracterului Său drept. Când oamenii vor
începe să-şi dea seama că Dumnezeu este iubitor, drept, îndurător, ei se vor
întoarce spre El. Găsim că acum unii sunt atraşi spre Dumnezeu prin Fotodrama CreaŢiei.
Recent am auzit despre un avocat care simţea
că şi-a pierdut cu totul sprijinul în Dumnezeu, dar ca rezultat al vizionării
Fotodramei, s-a apropiat de Dumnezeu şi s-a
consacrat. Acesta, credem noi, este
modul în care suntem atraşi spre Tatăl, a cărui influenţă este legată de tot ce
este frumos, armonios în natură. Numai când avem dorinţa să ne întoarcem la
Dumnezeu suntem gata să fim îndrumaţi de marele Avocat; deoarece, când mergem la
Avocat, El spune foarte clar: “Nu te pot primi decât cu o condiţie”. Acea
condiţie, ne spune El, este să ne luăm crucea şi să-L urmăm (Mat. 16:24). Prin
urmare, n-ar fi înţelept să-i spunem nimănui despre calea îngustă decât dacă
acesta a avut o atragere spre Dumnezeu. Vedem deci o distincţie
foarte clară între atragerea Tatălui — acea atragere care continuă peste tot —
şi ceea ce în Scripturi se numeşte Spiritul lui Dumnezeu. Acel Spirit este dat
numai fiilor lui Dumnezeu. “Căci toţi cei care sunt călăuziţi de Duhul lui
Dumnezeu sunt fii ai lui Dumnezeu” (Rom. 8:14). Spiritul pune stăpânire pe ei
conducându-i în diferite moduri — uneori punându-le în mână proprietate, uneori
luând-o de la ei, uneori permiţând să vină boală peste ei. Experienţele acestor
fii ai lui Dumnezeu le permit să crească în har, în cunoştinţă şi iubire, şi
astfel să fie potriviţi şi pregătiţi pentru poziţii pe planul
spiritual. Spiritul turnat peste
toată omenirea În timpul Veacului
Milenar lucrurile vor fi cumva diferite de cum sunt acum. Cristos va avea
reprezentanţi în faza pământească a Împărăţiei şi Cuvântul lui Dumnezeu va merge
prin ei la oameni. Toţi aceia care atunci vor fi atraşi spre Dumnezeu vor fi
privilegiaţi să vină în relaţie cu El prin consacrare. Ei vor primi atunci
Spiritul lui Dumnezeu în sensul binecuvântării, dar nu în sensul
conceperii, cum îl primeşte Biserica acum. Vrednicii din Vechime vor
fi reprezentanţii pământeşti ai Împărăţiei Mesianice. Însă Cristosul va fi
marele Învăţător în glorie, de la care va veni toată instruirea prin aceşti
reprezentanţi pământeşti. Când oamenii vor începe să primească cunoştinţa
adevărată, reală despre caracterul glorios al lui Dumnezeu, ei vor începe să
vadă ce inferiori sunt. Atunci vor fi în stare să primească
învăţătura. Nimeni însă nu va fi
obligat să primească învăţătura; dar oricine va fi în dezacord cu Împărăţia,
asupra lui se vor pune restricţii. Profetul Zaharia vorbind despre afacerile
pământeşti în Împărăţie spune: “Dacă unele din familiile pământului nu se vor
sui la Ierusalim ca să se închine înaintea Împăratului, Domnul oştirilor, nu va cădea ploaie
peste ele” (Zah. 14:17). Dacă interpretăm cuvântul ploaie simbolic,
înţelegem că ideea este că asupra acelor popoare nu va fi Binecuvântare Divină —
dacă n-ar fi ploaie, n-ar fi roade. Dar ploaia, binecuvântarea, ar fi peste cei
în armonie cu Domnul. Când oamenii vor veni în
armonie cu Dumnezeu, ei îşi vor consacra viaţa şi corpul în serviciul Lui.
Atunci vor începe să primească binecuvântările în mintea şi corpul lor; şi în
acest sens al cuvântului vor primi mai mult din Spiritul Domnului — Spiritul
minţii Sale. Astfel prin Adevărul Său şi prin judecăţile divine din timpul
acela, Domnul “va turna Duhul Său peste orice făptură” (Ioel 2:28). În măsura în
care vor primi Spiritul Său, vor veni în atitudinea de
fii. Dar chiar şi atunci, ei
nu vor fi fii în sensul deplin al termenului. Am putea spune că Biserica nu sunt
fii în sensul deplin al cuvântului, ci noi vom fi fii într-adevăr când vom avea
schimbarea învierii. Tot aşa în Veacul Milenar, pe măsură ce oamenii vor veni în
armonie cu Împărăţia Mesianică aranjată divin, se vor apropia tot mai mult de
standardul de fii. Până la sfârşitul Veacului Milenar vor fi atins acea stare
sau mentalitate pe care a avut-o Adam când a fost perfect. Toată această
binecuvântare o vor primi prin Cristos şi prin Biserica asociată cu
El. Lucrarea Spiritului în
Biserică Pentru că Domnul nostru
va da omenirii viaţă veşnică, El este numit “Părintele veşniciei”, Tatăl care dă
viaţă veşnică (Isa. 9:6). Toţi cei doritori şi ascultători vor deveni copiii Săi
în timpul Mileniului. Apoi, la încheierea Împărăţiei Mesianice, copiii lui
Cristos vor fi prezentaţi, cum s-ar zice, Marelui lor Tată. Deoarece vor fi fiii
lui Cristos, care este Fiul lui Dumnezeu, Tatăl ceresc va fi Marele lor Tată.
Atunci toată lumea va fi venit înapoi în armonie cu Dumnezeu ca fii ai lui
Cristos. În acest Veac Evanghelic
însă Dumnezeu nu lucrează cu lumea. Orice frumuseţe naturală care există în lume
este rezultatul lucrării Puterii lui Dumnezeu într-un mod general. Textul nostru
nu se referă la această lucrare a Puterii sau Spiritului lui Dumnezeu, ci la
influenţa Sa asupra inimii oamenilor. În scrierile Noului Testament se face
referire la cei care au devenit poporul Său făcând o deplină consacrare de sine
şi apoi fiind concepuţi de Spirit sfânt ca Noi Creaţii în Cristos (2 Cor. 5:17).
Toţi aceştia sunt primitorii grijii divine speciale.
Scripturile vorbesc
despre Spiritul Adevărului, Spiritul Tatălui, Spiritul lui Cristos. Toţi aceştia
sunt termeni sinonimi, care reprezintă influenţa divină exercitată asupra
poporului lui Dumnezeu. După ce am fost concepuţi de Spirit, trebuie să ne
amintim că, aşa cum sugerează apostolul, trebuie să fim perfecţionaţi. Trebuie
să avem o anumită dezvoltare. Progresăm până când în final ne naştem la Întâia
Înviere. Atunci va fi atinsă perfecţiunea, nu înainte. Între timp, pentru a fi
pregătiţi pentru acea înviere, trebuie să aibă loc o anumită
dezvoltare. Pregătirea pentru
stările spirituale În contextul nostru,
apostolul ne spune cum putem ajunge la această stare a vieţii, cum să ne
pregătim pentru naşterea din Spirit la timpul cuvenit. El spune că o astfel de
dezvoltare se va obţine prin Spiritul sau Puterea lui Dumnezeu. Acest Spirit
operează în diferite feluri. De exemplu, Mesajul lui Dumnezeu se aplică la
Biserică. Prin urmare, cu cât înţelegem mai bine Planul lui Dumnezeu, cu atât va
fi mai mare Puterea din inimile noastre; şi cu cât consacrarea noastră voinţei
divine va fi mai adâncă, cu atât vom avea mai multă compătimire şi cu atât va fi
mai mare dorinţa noastră să facem buna plăcere divină.
Schimbarea care se
petrece în inimile noastre nu este nici prin oameni nici de la oameni. Dumnezeu
a început această lucrare în noi. De aceea trebuie să privim spre El pentru a
completa lucrarea pe care a început-o în inimile noastre prin Mesajul pe care ni
l-a dat. Aşa că mergem la El în rugăciune şi studiem Cuvântul Său, ca să
cunoaştem sensul acelui Cuvânt şi astfel să fim ajutaţi să-i dăm expresie în
vieţile noastre. Întocmai cum ne trebuie hrană pentru a ne întări corpurile
muritoare, tot aşa trebuie să avem şi hrană spirituală pentru a întări Noua
Creatură. Dumnezeu ne-a dat această hrană spirituală din abundenţă, pentru a
obţine putere spirituală să-I înţelegem voinţa mai bine decât
înainte. Această acţiune a lui
Dumnezeu prin Spiritul sfânt este o lucrare treptată. Atât de înceţoşaţi suntem
de erorile crezurilor noastre anterioare, încât nu suntem pregătiţi să vedem la
prima privire lucrurile adânci ale lui Dumnezeu. De aceea avem nevoie să
studiem, să ne întâlnim cu cei de aceeaşi credinţă preţioasă. Astfel suntem
ajutaţi să vedem lucrurile adânci. Voia lui Dumnezeu în
privinţa noastră Ajungând să înţelegem
chestiunea mai clar, gândul nostru asupra subiectului se schimbă treptat. La
început când am venit la Dumnezeu, am gândit că voia lui Dumnezeu în privinţa
noastră a fost să ne bucurăm, să trăim bine, să avem o viaţă morală şi să ne
îngrijim corpul; că din moment ce suntem poporul lui Dumnezeu trebuie să avem
abundenţă şi că aceia care nu pot trăi în armonie cu Dumnezeu vor fi distruşi.
Acesta ar fi gândul omului natural. Apostolul spune că omul natural nu poate
vedea lucrurile Spiritului lui Dumnezeu, fiindcă ele se înţeleg spiritual. Dar
nu acesta este modul lui Dumnezeu de a lucra cu noi.
Curând începem să
înţelegem că Tatăl nostru ceresc ne pregăteşte pentru lucrurile spirituale,
arătându-ne cum să distrugem starea pământească şi cum va fi dusă la capăt
aceasta. Acesta este un gând nou pentru noi; şi ne întrebăm: Vrea Dumnezeu să
dau la moarte, să omor, să distrug starea pământească? Nu trebuie să caut să-mi
cultiv talentele şi să trăiesc o viaţă naturală? Omul natural spune:
Urmăreşte lucrurile naturale; fă cum îţi place atâta vreme cât nu te amesteci în
drepturile altora. Dar Noua Creatură nu trebuie să dea atenţie înclinaţiilor
naturale ale cărnii. Noi I-am cerut Domnului să ne transforme, să ne înnoiască
mintea şi în cele din urmă să ne dea ceea ce ne-a promis. De aceea noi nu
aparţinem deloc lumii şi cursul nostru trebuie să fie cel marcat în
Scripturi. Lucrarea Noii
Creaturi Textul nostru nu vrea să
spună că noi trebuie să ne omorâm corpul în felul în care cred unii. Potrivit
istoriei, în trecut au fost unele suflete serioase care şi-au biciuit trupul
până şi-au produs dureri mari şi apoi au purtat haină de păr etc. Uneori aceste
torturi trupeşti au fost duse atât de departe încât pielea era acoperită de
răni. Alţii au întreprins omorârea trupului prin aceea că s-au întins jos ca
alţii să calce peste ei etc. Noi nu ne putem îndoi că cei care fac aceste
lucruri trebuie să aibă un motiv să le facă şi nu putem gândi că este un motiv
rău; totuşi, credem că acei care fac astfel de lucruri au o concepţie greşită
despre înţelesul textului nostru. Prin expresia “faceţi să
moară faptele trupului”, Scripturile vreau să spună că poporul lui Dumnezeu
trebuie să-şi omoare în ei toate practicile naturale care nu sunt în armonie cu
Spiritul lui Dumnezeu. Noi toţi suntem născuţi păcătoşi, spune Biblia, şi de
aceea nu trebuie să urmăm înclinaţia naturii noastre decăzute. Noi trebuie să
avem Spiritul lui Dumnezeu, Spiritul sfânt, care ne va conduce pe calea pe care
trebuie să mergem. Trebuie să omorâm fiecare înclinaţie a corpului care nu este
susţinută de mintea cea nouă. Există anumite însuşiri
ale corpului muritor care trebuie distruse şi de aceea trebuie luptat împotriva
lor întotdeauna. Apoi există alte însuşiri care trebuie folosite în serviciul
dreptăţii. Odată am fost sub păcat; dar acum avem minte nouă. De aceea trebuie
să tratăm creatura veche ca pe un vas de pământ. Sub îndrumarea Spiritului sfânt
trebuie să ştim cum să facem aceasta. Primul pas al acestui proces este să
socotim mort corpul nostru. Socotindu-l mort faţă de păcat şi faţă de orice este
de natură pământească, trebuie apoi să-l socotim viu în sensul trezirii,
însufleţirii tuturor tendinţelor, însuşirilor care pot fi aduse în serviciul lui
Dumnezeu. Acesta este al doilea pas. Bătălia zilnică a
celor concepuţi de Spirit După ce am fost concepuţi
de Spirit suntem Creaţii Noi. Suntem liberi de corpul nostru în fiecare sens al
cuvântului. Oricare părţi din natura umană pe care le găsim în opoziţie cu
Dumnezeu şi cu voinţa Sa, trebuie să le omorâm imediat ce le descoperim. Acest
proces este o războire continuă, luptă împotriva naturii vechi. Apostolul îl
numeşte în mod clar război între trupul omenesc şi Spirit. Dar în timp ce ne
războim împotriva anumitor elemente care sunt legal moarte, aflăm că trupul
omenesc nu este mort în realitate. Dar dacă trăim potrivit Spiritului
şi nu potrivit cărnii, Dumnezeu nu va recunoaşte carnea, nici noi n-o vom
recunoaşte. Noi vom recunoaşte numai Noua Creatură.
Bătălia este zilnică.
Toate membrele noastre trebuie aduse în armonie cu Dumnezeu şi cu voinţa Sa. Noi
trebuie să ne străduim să vedem totul din punctul de vedere divin. Ideea nu este
că vom desăvârşi vreodată aceste corpuri muritoare, ci că în timp ce trăim pe
pământ şi avem de-a face cu aceste corpuri, datoria şi privilegiul nostru este
să determinăm corpul să facă voinţa Noii Creaturi. Corpurile noastre au fost
roabe ale Păcatului. Acuma noi spunem: “Am dreptul să stăpânesc acest corp. Sunt
o Creatură Nouă, dar acesta este corpul meu. Îmi voi creşte puterea peste acest
corp şi-l voi folosi tot mai mult în serviciul Domnului. N-am intenţia să fac
lucruri nechibzuite — să sar de pe un acoperiş ca să văd dacă corpul îmi va
rămâne viu; dar sub îndrumarea Spiritului sfânt trebuie să scot din el cât pot
de mult, în serviciul noului Învăţător”. Toate acestea sunt
necesare pentru dezvoltarea noastră în caracter. Dumnezeu a chemat Biserica la
glorie, onoare, nemurire şi comoştenire cu Cristos. Dacă nu ne dovedim
biruitori, nu vom fi niciodată gata pentru o înălţare atât de mare. Această
poziţie înălţată nu va fi dată nici unui muritor numai fiindcă zice că doreşte
să fie ceva diferit de ceea ce este. Dimpotrivă, noi trebuie să lucrăm la
mântuirea noastră cu frică şi cutremur. Cei care declară consacrare deplină lui
Dumnezeu trebuie să demonstreze aceasta prin aceea că vor îndepărta tot ce este
contrar voinţei divine. Pe măsură ce vor căuta să-şi edifice caracterul, ei se
vor “întări în Domnul şi în puterea tăriei Lui”. Cei care vor urma acest curs
până la capăt sunt clasa pe care El o caută şi numai aceia se vor dovedi
vrednici de locul care li se va da celor “mai mult decât biruitori”.
Bucuroşi în
necaz Lumea va avea o mie de
ani când îşi va aduce corpurile în armonie cu voinţa lui Dumnezeu. Treptat
omenirea va ajunge la poziţia în care va fi cu totul loială Domnului. Inima de
piatră va fi îndepărtată. Celor care prin ascultare vor ajunge la această stare
Dumnezeu va binevoi să le dea viaţă veşnică. Dar în privinţa Bisericii
este diferit. În acest Veac Evanghelic Domnul alege şi îndrumă pe aceia care din
proprie voinţă doresc să-şi dea viaţa în serviciul Său. Ei Îl iubesc şi El
binevoieşte să-i numească sfinţii Săi. Nimic ce este bun nu va fi reţinut de la
această clasă. Ochi n-a văzut, ureche n-a auzit ce are Dumnezeu în păstrare
pentru cei care-L iubesc — cei care prin consacrare au fost concepuţi de
Spiritul sfânt şi care merg înainte din har în har, trăind nu după trup, ci după
Spirit. Pentru această clasă Dumnezeu a pregătit chiar cele mai bune lucruri ale
Sale. Acestei clase Scripturile
îi spun că “prin multe necazuri trebuie să intrăm în Împărăţia lui Dumnezeu.”
Unii ar putea spune că acestora le este greu. Dar toţi creştinii pot fi de acord
că este posibil să ajungem la acel grad de dezvoltare unde ne putem bucura în
toate aceste experienţe în care carnea este omorâtă. Aceasta nu se întâmplă
fiindcă noi suntem atât de deosebiţi de alţi oameni încât nouă ne place ce lor
nu le place, ci fiindcă noi vedem un motiv pentru care este permisă această
strâmtorare. Noi ştim că acesta este planul lui Dumnezeu pentru noi; şi prin
aceste dovezi de omorâre a voinţei cărnii, a lucrurilor cărnii, vedem că creştem
în favoarea Tatălui nostru ceresc. În inimile acestora
domneşte pacea lui Dumnezeu. Ei ştiu că toate afacerile lor sunt sub
supraveghere divină. Lumea îşi are necazurile, temerile şi presimţirile ei
negre. Dar cei care şi-au pus încrederea în Domnul au o pace pe care lumea n-o
poate nici da nici lua. Dar noi nu-i putem explica aceasta lumii; căci ea nu
poate înţelege. R —
5582 / decembrie 1914 “… să vă umpleţi de
cunoaşterea deplină a voii Lui, în orice fel de înţelepciune şi de pricepere
duhovnicească, ca să umblaţi într-un chip vrednic de Domnul, ca să-I fiţi
plăcuţi în orice lucru, aducând rod în tot felul de fapte bune şi crescând în
cunoaşterea lui Dumnezeu, întăriţi cu toată puterea, potrivit cu tăria slavei
Lui, pentru orice răbdare şi îndelungă îngăduinţă, cu bucurie.” Colos.
1:9-11