ÎMPARATII DARIUS SI CIRUS
Datorita integritatii sale, profetul Daniel a fost ridicat de catre împaratul Darius la mare cinste. Tovarasii lui îl urau din cauza ca împiedica coruptia. N-au cunoscut o alta cale prin care sa-l aiba la mâna pe Daniel decât pe seama religiei sale. Ei i-au sugerat împaratului Darius ce influenta ar rezulta pentru el daca ar da o porunca sa i se închine toti. I-au sugerat ca acest lucru i-ar impresiona pe oameni si i-ar face mai loiali guvernarii sale. Au facut sa se scoata un decret prin care oricine se închina vreunui alt dumnezeu în afara lui Darius sa fie aruncat în groapa leilor. Apoi l-au spionat pe Daniel si l-au acuzat.
Legea medo-persana spunea ca un decret împaratesc nu putea fi ignorat. Ca atare, desi împaratul Darius era foarte trist stiind ca administratorul sau cel mai credincios fusese prins, el era incapabil sa schimbe aranjamentul. Singura speranta era ca Dumnezeul lui Daniel putea face ceva pentru eliberarea lui.
Daniel a fost aruncat în groapa leilor, dar dimineata a fost scos nevatamat. Atunci din porunca împaratului acuzatorii au fost aruncati în groapa leilor unde fusese Daniel si au fost devorati. Dan. 6:14-24.
La sfârsitul celor 70 de ani de pustiire a Ierusalimului, Dumnezeu a influentat inima lui Cirus, care era atunci pe tron, sa scoata un decret prin care sa dea libertate tuturor israelitilor sa se întoarca în Palestina. El le-a dat chiar si bani, si a poruncit ca vasele din Casa Domnului, care fusesera luate înainte, sa fie înapoiate. S-au întors aproximativ cincizeci de mii de israeliti - atât de putini dintre cei multi luati în robie. Cei zelosi, plini de credinta în Fagaduinta Avraamica, s-au întors, au rezidit cetatea, si pe timpul lui Ezra au rezidit Templul. Ceilalti au devenit lumesti si i-a interesat Babilonul. Astfel Dumnezeu a separat zgura din Israel ca sa-i pregateasca pentru Mesia. Dar, când a venit ziua cercetarii lor, „israelitii cu adevarat” au fost putini comparativ cu întregul.
Istoria romantica a împaratesei Estera, sotia împaratului Ahasveros, urmeaza dupa perioada decretului scos de Cirus.