COMORI DEPUSE ÎN
CER “Nu vă strângeţi comori pe pământ,
unde molia şi rugina le strică şi unde hoţii le sapă şi le fură; ci stângeţi-vă
comori în cer, unde nici molia, nici rugina nu le strică, şi unde hoţii nu le
sapă şi nici nu le fură; căci unde este comoara ta, acolo va fi şi inima ta."
— Mat.
6:19-21 Comorile sunt lucruri de
valoare mare, păstrate pentru a se folosi mai târziu. Ele sunt de două feluri şi
anume, pământeşti şi cereşti. Omul firesc caută numai comori pământeşti.
Comorile cereşti pentru
el sunt necunoscute, şi a-i vorbi despre ele i se pare nebunie. Dar copilul lui
Dumnezeu, conceput de Spiritul sfânt, caută comori cereşti. Străduinţa lui în
căutarea şi câştigarea acestor comori se măsoară cu adâncimea consacrării sale,
cu aprecierea lucrurilor cereşti şi zelul său pentru cauza care îl îndeamnă să
caute moştenirea cerească. Totuşi, Creaţia Nouă se află încă într-un vas de lut şi înconjurată din
toate părţile cu lucruri atrăgătoare pământeşti. Noua Creaţie este ispitită, cum
sunt ispitite toate creaturile pământeşti. Dar Scriptura spune: “Nu v-a ajuns
nici o ispită care să nu fi fost potrivită naturii omeneşti. Şi Dumnezeu, care
este credincios, nu va îngădui să fiţi ispitiţi peste puterile voastre; ci,
împreună cu ispita, va pregăti şi ieşirea din ea, ca s-o puteţi suporta." (1
Corinteni 10:13). Cu alte cuvinte, ispitele care vin asupra oamenilor, în
general, vin şi asupra creştinului, dar atâta vreme cât creştinul rămâne în
Cristos, Dumnezeu pregăteşte întotdeauna o cale de scăpare pentru
el. Cuvintele Domnului, cuprinse în acest text, au fost scrise cu scopul de a
încuraja pe cei ce trec prin proba credinţei. Este adevărat că ispitele şi
încercările ce vin asupra creştinului, în timpul de acum, sunt mai multe şi mai
aspre decât în timpurile trecute. Dar aceasta este tocmai ceea ce trebuie să
aşteptăm. — Vezi Maleahi 3:1-3; 1 Corinteni
3:13-15. Unele din aceste ispite ne-au îndemnat să strângem comori pământeşti
pentru zile rele. Dar n-ar fi mai bine, ca în acest timp, să punem în comparaţie
comorile ce le-am putea strânge pe pământ cu acelea care, cu ajutorul lui
Dumnezeu, le-am putea strânge în cer? Aceste cuvinte ale Mântuitorului nu vor
avea nici o valoare pentru noi acum, dacă nu vom putea preţui câştigul ce
rezultă din strângerea comorilor cereşti. Comori
pamânteşti Comorile pământeşti sunt: avere, faimă, influenţă, familii şi prieteni,
bucuriile vieţii şi plăcerile omeneşti (să se observe, că nici una dintre
acestea nu sunt lucruri păcătoase). Întrebarea este: care este rezultatul celor
pământeşti şi care este rezultatul celor cereşti în ce priveşte viaţa veşnică?
Experienţa omenească a dovedit că toate comorile pământeşti sunt trecătoare şi
nu pot aduce pacea şi fericirea veşnică, celui ce le are. Averea strânsă prin
multă muncă se poate topi ca zăpada vara, sub razele fierbinţi ale soarelui.
Dacă cineva se ridică la treapta cea mai înaltă a gloriei pământeşti, în ziua
următoare poate fi aruncat în mijlocul reproşurilor şi dispreţului general. Din
cauza bogăţiei şi gloriei, puterea şi influenţa cuiva, pentru un timp, pot să
pară aproape fără margini, dar când vânturile adversităţii se ridică pe
neaşteptate în contra lui, atunci influenţa şi puterea sa dispar. Munca
stăruitoare şi economia pot să facă pe cineva stăpânul multor case şi pământuri,
dar acestea în timp de dezastru se risipesc şi lasă în urmă numai amintirea lor
tristă. Câţi tineri, băieţi şi fete, au pornit pe calea vieţii de familie cu un
soţ în care şi-au pus cea mai mare încredere, numai ca la urmă să-l afle
necredincios. Înţelepciune, muncă îndelungată şi străduinţe cinstite pot să ducă
la a avea o casă frumoasă şi luxoasă, condusă de o femeie şi mamă iubită,
însufleţită şi înveselită de copiii săi drăgălaşi şi ascultători; dar în scurtă
vreme această fericire şi bucurie trebuie să înceteze. Membrii familiei trebue
să se despartă, sau poate boala îşi pune amprenta ei asupra lor, şi apoi urmează
necaz şi moarte; şi unde odinioară domnea bucuria şi fericirea acum locuieşte
suferinţa şi nefericirea. Pentru ziua cea rea nimeni nu este în stare să depună comori pământeşti,
care să fie sigure şi trainice. Nici un pământean nu poate ridica un astfel de
zid pe care adversarii omeneşti să nu-l poată dărâma.
Amininteşte-ţi necazul şi jalea ce domneşte pe pământ; pierderea şi dezastrul mare pe care l-a
făcut războiul în casele odată paşnice şi fericite.
Fericită
parte În
timpul acesta, când cearta şi neînţelegera domneşte peste tot, în timpul acesta
când toate lucrurile pământeşti sunt zguduite din temelie, cât este de fericită
partea acelora care au strâns şi strâng încă comori în cer! Totuşi, dacă din
anumite motive am fost şi suntem ispitiţi să ne întoarcem, pentru un timp, să
strângem comori pământeşti, în dauna sau pierderea celor cereşti, dacă ne este
frică să nu ajungem în mizerie pământească din cauză că nu am strâns comori
pământeşti pentru zile mai rele, să ne aducem aminte de îndemnul apostolului:
“Purtarea voastră să fie fără iubire de bani. Mulţumiţi-vă cu ce aveţi acum,
căci El Însuşi a zis: “Nici decum n-am să te las, cu nici un chip nu te voi
părăsi.”" — Evrei 13:5. Dacă eşti descurajat pentru că ai pierdut comorile pământeşti şi dacă
faima şi cinstea între oameni, precum şi numele bun, le-ai pierdut şi toţi
prietenii pământeşti te-au părăsit, atunci adu-ţi aminte de bucuria care a
umplut inima ta când pentru întâia oară ai cunoscut pe Domnul. Apostolul zice:
“Aduceţi-vă aminte de zilele de la început, când, după ce aţi fost luminaţi, aţi
dus o mare luptă de suferinţe: pe de o parte, eraţi puşi ca privelişte în
mijlocul insultelor şi necazurilor, şi pe de alta, v-aţi făcut una cu aceia care
treceau prin aceleaşi suferinţe. Căci aţi avut milă de cei din închisoare şi aţi
primit cu bucurie răpirea averilor voastre, ca unii care ştiţi că aveţi în
ceruri o avuţie mai bună şi care rămâne." — Evrei
10:32-34. Nu
este neobişnuit, ca unii să-şi numere printre comorile pământeşti şi pe
prietenii lor care le sunt credincioşi, dar mai târziu când vin la cunoştinţa
adevărului şi se consacrează cu
totul să facă voia lui Dumnezeu, prietenii lor îi părăsesc. Pentru un timp ei
pot să se simtă mâhniţi de pierderea avută, dar când pe de altă parte se gândesc
că ei sunt acum în Cristos şi pe toţi care sunt în Cristos îi găsesc de o minte
şi un spirit cu ei, încep să înţeleagă că au găsit cu mult mai mulţi prieteni
decât au avut înainte şi pe aceştia toţi într-unul, în Isus
Cristos. Comorile
cereşti Pentru a fi întăriţi în credinţă şi pentru a dobândi o mai mare bucurie
să ne amintim, din nou şi din nou, de comorile cereşti care sunt veşnice şi pe
care Domnul le-a pregătit pentru cei care Îl iubesc şi Îl servesc cu
credincioşie. Născuţi în păcat şi concepuţi în fărădelege, toate comorile pe care
cineva le-ar putea strânge, fie acestea oricât de mari şi preţioase, nu pot
aduce celui ce le are viaţă şi fericire veşnică. Dar urmaşul lui Isus este
invitat să vină şi să înveţe despre Dumnezeu şi despre Cristos, în care sunt
ascunse toate comorile înţelepciunii şi cunoştinţei şi pe care a-L cunoaşte
înseamnă viaţă veşnică şi desfătări fără de sfârşit. (Ioan 17:3; Psalmul 16:11).
Fiind cu mintea luminată de Spiritul sfânt, creştinului îi este permis să vadă
unele din lucrurile minunate pregătite pentru el. El învaţă că Cristos “măcar că
era bogat, S-a făcut sărac pentru voi, pentru ca prin sărăcia Lui, voi să vă
îmbogăţiţi." (2 Corinteni 8:9); că Isus prin harul lui Dumnezeu a lăsat bogăţia,
onoarea şi gloria pe care le-a avut în cer şi a venit jos şi a suferit moartea
cea mai ruşinoasă pentru ca noi să putem fi aduşi iar la Dumnezeu. El a deschis
o cale la cer şi a făcut posibil ca creştinul să poată strânge comori în cer,
iar Părintele ceresc îl invită să vină şi să le depună acolo, asigurându-l că nu
se vor pierde niciodată. Viaţa, care este cea mai scumpă şi mai plăcută comoară
oricărei fiinţe inteligente, este acum pusă înaintea lui şi cu bucurie el
priveşte înainte la timpul când izvorul vieţii îi va fi descoperit pe
deplin. O comparaţie sau
asemănare Deşi este adevărat că la sfârşitul domniei milenare a lui Cristos toţi
oamenii de pe pământ vor fi pe deplin mulţumiţi cu partea lor, care va fi mult
mai mult decât au aşteptat sau au putut să-şi închipuie, totuşi pentru Mireasa
lui Cristos este prevăzută o binecuvântare cu mult mai mare decât cea
pământească. Ea va moşteni comorile nesfârşite ale cerului! Părintele ceresc are
plăcere şi voieşte ca noi întotdeauna să avem înaintea minţii noastre aceste
comori cereşti, pentru ca iubirea noastră să fie înrădăcinată în ele.
În
cuvintele textului nostru, Domnul face o asemănare între comorile de acum şi
comorile din cer, şi ne invită să strângem comori care nu pot fi distruse de
rugină şi molie, pe care hoţii nu pot să le dezgroape şi să le fure. Oamenii de
pe pământ, prin averea lor mare, încearcă să stăpânească guvernămintele şi
pentru un timp reuşesc, dar după aceea se prăbuşesc, atât ei cât şi sistemele
lor. Celor chemaţi, probaţi şi credincioşi, Isus le-a zis: “… vă pregătesc o
împărăţie, după cum Tatăl Meu, Mi-a pregătit-o Mie, ca să mâncaţi şi să beţi la
masa Mea, în împărăţia Mea, şi să staţi pe scaune de domnie judecând cele
douăsprezece seminţii ale lui Israel." (Luca 22:29,
30). Ştiind însă, că din pricina imperfecţiunilor şi slăbiciunilor lor se vor
ivi, din când în când, temeri şi îndoieli în mintea credincioşilor, pentru a-i
încuraja şi îmbărbăta, Domnul Isus le-a zis: “Nu te teme, turmă mică, pentru că
Tatăl vostru a găsit plăcere să vă dea împărăţia." — Luca
12:32. Cât
va fi de mare averea celor ce vor moşteni această Împărăţie? Sfântul Pavel,
vorbind despre Isus Cristos ca şi Capul acestei Împărăţii spune: “… pe care L-a
pus moştenitor al tuturor lucrurilor" (Evrei 1:2). Iar celor care se vor dovedi
credincioşi până la sfârşit El le-a zis: “… suntem … moştenitori ai lui Dumnezeu
şi împreună moştenitori cu Hristos" (Rom. 8:17); voi vă veţi împărtăşi cu El la
toată slava şi bogăţia Lui cea fără de margini. Tot acest apostol, după ce
descrie unele aranjamente minunate ale lui Dumnezeu, exclamă: “O, adâncul
bogăţiei, înţelepciunii şi cunoştinţei lui Dumnezeu!" — Romani
11:33. Credincioşii vor fi bogaţi şi în aceea că ei vor fi de o valoare rară şi
specială. Domnul se referă la membrele Corpului Său astfel: ““Ei vor fi ai Mei”
zice Domnul oştirilor, “Îmi vor fi
o comoară deosebită, în ziua pe care o pregătesc Eu. Voi avea milă de ei, cum
are milă un om de fiul său care-i slujeşte.”" — Maleahi 3:17.
Faimă şi nume
bun Acela care ajunge cu faimă între contemporanii săi, trebuie să aibă şi un
nume bun. În toate veacurile următoare, Cel cu faima cea mai mare dintre toţi
(afară de Iehova) va fi Domnul nostru Isus Cristos. Numele Său este mai presus
de orice nume, şi “în Numele lui Isus să se plece orice genunchi al celor din
ceruri, de pe pământ şi de sub pământ, şi orice limbă să mărturisească, spre
slava lui Dumnezeu Tatăl, că Isus Hristos este Domn." — Filipeni 2:10,
11. Mireasa lui Cristos va fi asemenea Mirelui său şi se va împărtăşi de
toată faima şi slava numelui Său bun. Apostolul Ioan spune: “Preaiubiţilor, acum
suntem copii ai lui Dumnezeu. Şi ce vom fi nu s-s arătat încă. Dar ştim că,
atunci când Se va arăta El, vom fi ca El, pebtru că Îl vom vedea aşa cum este"
(1 Ioan 3:2). Apostolul Pavel spune: “Şi după cum am purtat chipul celui făcut
din ţărână, tot aşa vom purta şi chipul Celui ceresc." — 1 Corinteni
15:49. Faima şi onoarea Capului va fi împreună cu a membrilor, de nedespărţit.
Faima miresei şi numele ei bun, vor fi cele mai mari printre toate oştile
cereşti, pentru că Dumnezeu o va arăta ca un monument al puterii şi iubirii Sale
nemărginite. Vorbind despre aceasta, profetul lui Dumnezeu a zis: “De dragostea
Sionului nu voi tăcea, de dragostea Ierusalimului nu voi sta liniştit, până nu
se va arăta dreptatea lui ca lumina şi mântuirea lui ca o făclie care arde.
Atunci popoarele vor vedea dreptatea ta şi toţi împăraţii slava ta; şi-ţi vor
pune un nume nou, pe care-l ca hotărî gura Domnului. Vei fi o cunună a frumuseţii
în mâna Domnului, o diademă
împărătească în mâna Dumnezeului tău." — Isaia
62:1-3. Faima celor ce au adunat comori cereşti va fi răspândită în tot pământul,
căci toţi vor şti despre gloria lor şi vor cânta de mărirea lor. “Iar despre
Sion este zis: “Acesta şi acela în el s-au născut” … Domnul numără popoarele scriindu-le:
“Acesta s-a născut acolo. “" (Psalm 87:5, 6). “Voi face ca numele tău să fie
amintit în toate generaţiile; de aceea te vor lăuda popoarele, în veci de veci."
— Psalmul 45:17. Putere şi
influenţă Puterea şi influenţa nemărginită puse în mâinile unuia care este sfânt şi
apoi folosite în cauza sfântă a dreptăţii trebuie să dea un rezultat binefăcător
pentru toţi care doresc să se folosească de această binefacere. În starea
nedreaptă şi imperfectă de acum, omul foloseşte toată puterea şi influenţa de
care dispune în scopuri egoiste. Printr-o aşteptare plină de bucurie
credincioşii pot privi înainte, ca la una din comorile lor cereşti, la puterea
şi influenţa lor mare din viitor, care va fi fără margini şi care va fi folosită
în mod neegoist şi pentru cauza dreptăţii. Ei vor avea această comoară pentru că
ei vor fi o parte din Cristos, al cărui Cap, după învierea Sa, a declarat:
“Toată autoritatea Mi-a fost dată în cer şi pe pământ." — Matei
28:18. Privind din depărtare la puterea şi influenţa lui Cristos, pe care o va
folosi spre binele tuturor, profetul lui Dumnezeu a scris: “I s-a dat stăpânire,
slavă şi împărăţie, pentru ca toate popoarele, neamurile şi oamenii de toate
limbile să-I slujească. Stăpânirea Lui este o stăpânire veşnică şi nu va trece
nicidecum şi Împărăţia Lui nu va fi distrusă." (Daniel 7:14). Din cauza iubirii şi a atitudinii Sale
binevoitoare, putem fi siguri că Cristos va întrebuinţa această putere
întotdeauna spre bine; şi despre aceasta noi suntem asiguraţi când citim, că El
“va judeca pe cei săraci cu dreptate, şi va hotărî cu nepărtinire asupra celor
întristaţi ai ţării; va lovi pământul cu toiagul gurii Lui şi va omorî pe cel
rău cu suflarea buzelor Lui. Dreptatea va fi brâul coapselor Sale şi
credincioşia brâul mijlocului Său." — Isaia 11:4,
5. Că
Domnul va împărtăşi această putere şi influenţă cu mireasa Sa, şi că acestea
sunt o parte din comorile cereşti pe care urmaşii Lui au privilegiul să le
strângă în cer, în timpul de luptă, luptând lupta bună a credinţei, suntem
asiguraţi chiar de Domnul nostru când zice: “Celui care va birui îi voi da să
stea cu Mine pe scaunul Meu de domnie, după cum şi Eu am biruit şi M-am aşezat
cu Tatăl Meu pe scaunul Său de domnie." (Apocalipsa 3:21). “Celui care va birui
şi celui care va păzi până la sfârţit lucrările Mele, îi voi da stăpânire peste
neamuri." — Apocalipsa 2:26. De
multe veacuri omenirea sufere şi geme aşteptând până ce stăpânitorii acestor
comori cereşti vor arăta puterea şi influenţa dumnezeească pentru eliberarea ei.
Mare va fi comoara avută de Cristos, Cap şi corp, să împartă creaţiei gemânde
binecuvântările dumnezeeşti, pentru care scop a fost şi chemat, după cum citim:
“Eu, Domnul, Te-am chemat în
dreptate şi Te voi lua de mână, Te voi păzi şi Te voi pune ca legămâmt al
poporului, ca să fii Lumină popoarelor, să deschizi ochii orbilor, să scoţi din
temniţă pe cei legaţi şi din închisoare pe cei care locuiesc în întuneric." —
Isaia 42:6, 7. Case Oamenii care au multe case sunt mândri şi le numesc după numele lor (vezi
Ps. 49:11, 12). Ei le socotesc acestea ca şi comori, şi sufletul lor se
desfătează în ele; dar într-un singur ceas ele pot fi ruinate printr-o bombă sau
prin cutremur sau prin foc. Printre comorile veşnice, adunate în cer, de către
cei biruitori va fi locuinţa lor cerească, care va întrece orice aşteptare. “În
casa Tatălui Meu sunt multe locuinţe. Dacă n-ar fi aşa, v-aş fi spus, căci Eu mă
duc să vă pregătesc un loc." — Ioan 14:2. Nu
poate fi nici o îndoială, că Cristos şi Mireasa Lui, în slavă, vor avea o
locuinţă separată în cer. S-ar părea neînţelept a crede că Cristos va locui
într-o stare în care să poată fi văzut oricând de toate celelalte fiinţe. Dar
demnitatea şi rudenia dulce ce există între Mire şi Mireasă, este arătată clar
prin ceea ce spune Scriptura, că ei vor avea o locuinţă separată. (Acest gând
este deplin susţinut şi de templul lui Ezechiel.) Această locuinţă măreaţă va fi
condusă de Domnul Isus. El este Capul casei “fieşti". Această casă a fost
plănuită de Părintele ceresc înainte de întemeierea lumii şi este locaşul după
care credincioşii au dorit şi suspinat de-alungul căii lor obositoare (vezi 2
Corinteni 5:1). Psalmistul a descris frumos dorinţa credincioşilor: “Un lucru
cer de la Domnul şi-l doresc
fierbinte: aş vrea să locuiesc toată viaţa mea în casa Domnului, ca să privesc frumuseţea Domnului şi să mă minunez în templul
Său." — Psalmul 27:4. Familie Dumnezeu a întocmit familia pe pământ, a făcut-o sfântă şi iubită inimii
omului. Omului de treabă, femeii cinstite, copilului bun cel mai dulce şi mai
plăcut loc pe pământ le este familia, fie ea oricât de simplă. Cu toate acestea,
creştinul care se lipeşte de această casă sau familie pământească, ca de o
comoară a sa, adică care-şi pune dragostea în ele spre a neglija comorile
cereşti, se va afla la urmă înşelat şi va plânge cu amar deoarece, ca şi toate
altele, şi acestea sunt trecătoare. Dar acela care adună comori în familia şi
casa cerească va fi fericit veşnic. Această familie dumnezeiească va avea ca şi
Cap pe Isus Cristos cel glorificat şi 144.000 de membri glorioşi, care vor fi
asemenea Domnului lor. În locuinţa regală, ea va avea o măreţie deplină şi va fi
servită de alte fiinţe spirituale, care au fost spălate, curăţate şi albite în
sângele (meritul) Mielului (vezi Psalmul 45:13-15; Apocalipsa 7:14, 15). În
fruntea acestei măreţe familii va fi Părintele ceresc, “plinătatea Celui care
umple totul în toţi" şi care va avea o deosebită plăcere în membrii acestei
familii fericite. Ce familie minunată va fi aceasta! Dumnezeu a hotărât această
familie încă înainte de întemeierea lumii spre însăşi lauda şi mărirea numelui
Său. Această casă şi familie va fi eternă. Nu va fi acolo despărţire,
nici inimi frânte, nici chiar cugete de aceast fel. Ea va fi bucuria şi plăcerea
lui Iehova. “Căci Domnul a ales
Sionul, l-a dorit ca locuinţă a Sa." (Psalmul 132:13). Perfecţiunea şi
frumuseţea ei vor fi observate
printre lucrurile minunate ale lui Iehova, şi prin ea Iehova va străluci
spre binecuvântarea tuturor celorlalte creaturi ale Sale. “Din Sion,
perfecţiunea frumu-seţii, de acolo străluceşte Dumnezeu." (Ps. 50:2; traducerea
Cornilescu — n. t.) “Domnul
iubeşte porţile Sionului, mai mult decât toate locaşurile lui Iacov." —
Psalmul 87:2. Cu
toate că fiinţele pământeşti nu vor putea vedea niciodată cu ochiul natural
slava, frumuseţea şi dulceaţa acelei familii, totuşi ei vor avea cunoştinţă
despre aceasta şi se vor bucura. “Măreţ este Domnul şi foarte vrednic de laudă, în
cetatea Dumnezeului nostru, pe muntele sfinţeniei Lui. Frumoasă înălţime,
bucuria întregului pământ este Muntele Sionului" — Psalmul 48:1,
2. Creştinul poate să întâmpine oarecare greutăţi, în a lăsa toate la o
parte şi a sacrifica comorile pământeşti şi numele său bun. El va da de multe
piedici şi va trece prin multe probe şi suferinţe adunând comori cereşti, dar
“uitând ce este în urmă" şi ţinând privirea la comorile viitoare, din cer, şi cu
credinţă şi zel înaintând spre ele poate fi vesel ştiind că în curând va intra
în casa lui cerescă, nefăcută de om şi eternă în cer la Dumnezeu, ca acolo să
fie pe vecie un membru din acea familie fericită a Tatălui său. Şi în timp ce
îşi adună, cu credincioşie şi zel, comorile cereşti prin credinţă poate gusta
aceste prospecte şi poate înţelege rostul cuvintelor psalmistului: “… înaintea
feţei Tale sunt bucurii nespuse şi desfătări veşnice la dreapta Ta." — Psalmul
16:11. Profetul Ezechiel descrie, în viziune profetică, gloria acelei locuinţe
cereşti care este o parte din comorile sau averile strânse de creştin în cer. El
descrie pe membrii ce vor fi preoţii acelei locuinţe, turma mică, ca pe
cântăreţii cei mai iscusiţi din Israel care vor cânta laudă şi glorie lui
Iehova, slăvind numele şi îndurările Lui înaintea miliardelor de oşti cereşti,
şi vor da binecuvântările la miliardele de pe pământ. În camerele sfinte ale
acestei locuinţe cereşti, preoţii vor petrece în ospeţele lor de iubire şi se
vor bucura văzând cum miliardele de răscumpăraţi ai pământului se prezintă în
consacrare şi înaintează pe calea înaltă a sfinţeniei către desăvârşirea avută
de părintele Adam, spre slava Creatorului lor. Vezi Ezechiel 40:44-46; 44:15,
16. Prieteni Cuvântul prieten are o semnificaţie adâncă, care numai în puţine alte
cuvinte se află. Isus îl foloseşte în înţelesul cuvântului iubire. De fapt
prietenia este o reprezentare a iubirii în acţiune (în fapte sau comportament).
Ionatan şi David au fost exemple de o prietenie adevărată (1 Samuel 18:1-4; 2
Samuel 1:25, 26), dar o prietenie ca aceasta este un lucru rar între oameni. De
multe ori se întâmplă, că unul îşi pune absolută încredere în cineva ca prieten,
numai ca la urmă să se afle înşelat. Acela care arată prietenie şi credincioşie
faţă de tine când îţi merge bine, dar te părăseşte când ajungi în valurile
adversităţii nu este prieten adevărat; de fapt nu este prieten deloc. Acela care
îţi mărturiseşte prietenie când eşti onorat de alţii şi te trădează sau
tăgăduieşte când suferi persecuţie şi ruşine pentru cauza dreptăţii, în nici un
înţeles nu poate fi considerat prieten. (Prietenia este demonstrarea
devotamentului adevărat). De aceea, prieten nu este acela care te iubeşte în
anumite timpuri, ci acela care te iubeşte neîncetat, prin toate împrejurările.
“Prietenul adevărat iubeşte oricând, şi în nenorocire ajunge ca un frate."
(Proverbe 17:17). Până am fost în lume, având de-a face cu lucruri nestatornice, noi n-am
putut afla fericirea adevărată. Rătăcind prin pustiul societăţii omeneşti pe căi
deşarte, flămânzind şi însetând după dreptate şi adevăr, pe care nu le puteam
afla, sufletul nostru s-a obosit. Atunci am strigat către Dumnezeu şi Tatăl
ceresc ne-a atras la Fiul Său iubit. Apoi am învăţat că Isus, din cauza iubirii
Sale, a murit pentru noi ca să avem viaţă şi să o avem din belşug, şi să ne
bucurăm de binecuvântările care sunt asociate cu viaţa. Noi am auzit cuvintele
Lui spunându-ne: “Nimeni nu are o iubire mai mare decât acel care îşi dă viaţa
pentru prietenii săi. Voi sunteţi prietenii Mei, dacă faceţi ceea ce vă
poruncesc Eu." (Ioan 15:13, 14). Când ne-am predat inimile noastre Domnului şi
El ne-a primit în mod binevoitor, şi când am fost îndreptăţiţi şi concepuţi la o
viaţă nouă, atunci am primit pacea lui Dumnezeu care întrece orice ştiinţă. Iar
inimile noastre erau pline de bucurie şi limba noastră nu a putut să nu
cânte: “Am
găsit un bun bun amic, Pân
nu-l ştiam m-a iubit; Cu
iubirea Lui m-a atras, De
El sunt eu legat strâns". Atunci, pentru prima dată, am început să cunoaştem însemnătatea comorii
cereşti, şi răspunzând invitaţiei Domnului să adunăm comori în cer, am început
prin harul Său să lucrăm. După cum am progresat pe calea îngustă, prin
strâmtorări, piedici şi încercări grele, am învăţat că astfel de situaţii
neplăcute şi experienţe sunt foarte necesare înainte de a intra în posesia
comorilor adunate în cer, întocmai cum a avut de luptat David înainte de a
ajunge pe tron. Am aflat că scumpul nostru prieten, Isus Cristos, a călătorit
singur pe această cale înainte de noi şi acum, ca fratele nostru mai mare, El
simpatizează cu noi, susţinându-i zilnic şi în fiecare moment pe cei care sunt
adevăraţii Săi prieteni şi astfel noi continuăm
cântarea: “Îmi strânge lanţul inima, Şi
nimic nu-l va frânge, Căci eu-s al Lui şi El al meu, Şi-n veci n-a fi schimbare". Prietenia lui Isus nu se poate aprecia la justa valoare. Cine nu s-ar
bucura să aibă un astfel de prieten? “Cine iubeşte curăţenia inimii şi are
bunăvoinţa pe buze este prieten cu împăratul." (Proverbe
22:11). Dulceaţa prieteniei între copiii lui Dumnezeu, adeseori se strică prin
neînţelegeri sau mai bine zis, prin înţelegeri greşite. De fapt, cea mai multă
suferinţă pe care o îndură fraţii între ei este din cauză că se înţeleg greşit
unii pe alţii. Aceasta este datorită imperfecţiunii şi slăbiciunii fiecăruia. Şi
când noi încercăm să arătăm şi să descoperim slăbiciunile fraţilor noştri,
comuniunea şi rudenia noastră nu va fi atât de dulce cum ar fi când noi am
asculta de cuvintele sfinte (vezi Proverbe 17:9). Dar creştinul cu inima curată
şi care păstrează prietenia adevărată va căuta să ascundă asemenea lipsuri,
supunându-se îndemnului apostolului: “Mai înainte de toate, să aveţi o dragoste
ferbinte unii pentru alţii, căci dragostea acopere o mulţime de păcate." (1
Petru 4:8). Când vor fi trecut toate nedesăvârşirile şi noi vom fi îmbrăcaţi cu
acel corp glorios, după care ne luptăm şi ne este promis, atunci nu vor mai fi
nici un fel de înţelegeri greşite sau neînţelegeri între noi, ci iubirea
perfectă şi bucuria prieteniei desăvârşite şi adevărate va fi neîntreruptă şi
veşnică. Unii dintre credincioşii Domnului, călătorind împreună pe calea îngustă,
au învăţat a se înţelege mai pe deplin, şi nimic nu le-a atras inimile aşa
aproape una de alta şi nu i-a făcut în stare să-şi cunoască atât de bine
calităţile, ca trecerea prin acelaşi foc al strâmtorării. Aceasta se arată în
mod minunat în epistola lui Pavel către Filipeni, unde fraţii au trecut prin acelaşi fel
de încercări grele şi au văzut arătându-se în fiecare aceeaşi dispoziţie
adevărată care se cuvine să o aibă creştinul; inimile lor au fost legate
printr-o prietenie statornică şi adevărată. Nimic altceva nu putea întări
această prietenie. Ne putem închipui, cum această prietenie spirituală începută
aici pe pământ, va fi în mod deosebit dulce când va fi desăvârşită în frumuseţe
şi în sfinţenie şi plină de bucurie în casa noastră din cer. Ea va da un miros
dulce spre lauda şi gloria Regelui şi Părintelui nostru
ceresc. Toţi aceia care-L iubesc pe Domnul şi creaţia Sa, iubesc şi frumuseţea
florilor. Este clar că în Împărăţia cerului nimic nu va fi ce ar putea
reprezenta atât de bine mirosul plăcut al florilor ca şi prietenia ce va exista
între membrii acelei familii regale. În adevăr, dulce va fi prietenia care a
fost începută şi dezvoltată aici între fraţi, iar când aceasta va fi
transplantată în grădina cerească şi în atmosfera curată de acolo, ea va avea o
frumuseţe rară şi un miros nespus de minunat. Ce
comoară minunată va fi aceasta, în cer! Această prietenie dulce şi adevărată,
dintre membrii familiei dumnezeeşti, va fi o reprezentare a caracterului nobil,
care îşi va atrage zâmbetul şi plăcerea Părintelui ceresc, asigurându-l pe
fiecare membru de prietenia Sa şi a Domnului nostru Isus. Aceasta va fi una din
răsplăţile ce se va da acestora pentru credincioşia de acum. O, ce răsplată!
Prin ei Dumnezeu va arăta bogăţia darului Său în Veacurile ce vor urma, tuturor
fiinţelor ce vor fi create în miliardele de lumi în veci vecilor.
Având în minte această comoară mare, pe care o putem strânge în cer acum,
să depunem toată silinţa în
strângerea ei; şi făcând aceasta, mergând pe calea ce o avem înaintea noastră,
vom învăţa să avem o prietenie frăţească şi adevărată, care este cunoscută numai
acelora a căror moştenire este Împărăţia cerească. Bucuria sau plăcerile
vieţii Cea
mai mare dorinţă a tuturor fiinţelor cu mintea sănătoasă este viaţa veşnică
într-o stare de fericire perfectă. Sunt oameni pe pământ care cu bucurie ar
sacrifica orice comori pământeşti numai să-şi poată câştiga viaţa veşnică,
însoţită de bucurie nesfârşită! Întorcându-ne ochii spre cer să privim altă
comoară mare şi scumpă, pe care Dumnezeu o păstrează acolo pentru cei care-L
iubesc pe El mai presus de toate. Aceasta este viaţa inerentă, izvorul de viaţă
sau natura divină, o viaţă fără sfârşit care nu se poate distruge. Şi aceia care
vor avea această comoară vor fi asemenea Domnului Isus şi vor locui împreună cu
El pentru totdeauna. Acesta se pare un lucru prea mare, prea minunat pentru noi,
dar cu toate acestea noi ştim că este adevărat, deoarece Tatăl nostru ceresc
ne-a spus-o în Cuvântul Său: că “Dumnezeiasca Lui putere ne-a dăruit tot ce
priveşte viaţa şi evlavia, prin cunoaşterea Celui care ne-a chemat prin slava şi
virtutea Sa, prin care El ne-a dat făgăduinţele Lui nespus de mari şi scumpe, ca
prin ele să vă faceţi părtaşi firii dumnezeieşti" (2 Petru 1:3, 4). Aceste
promisiuni dumnezeieşti sunt hrana şi băutura noastră zilnică, susţinându-ne în
străduinţele noastre de a strânge comori cereşti. Scumpul şi adevăratul nostru
prieten ne spune: “… oricui va bea din apa pe care i-o voi da Eu, în veac nu-i
va fi sete; ci apa pe care i-o voi da Eu, se va face în el un izvor de apă,
ţâşnind în viaţă veşnică." (Ioan 4:14). Însăşi amăgiţi şi amăgind
pe alţii Unii predicatori au spus şi spun oamenilor că toţi aceia care aparţin
formei lor de religie şi bisericii lor şi trăiesc o oarecare viaţă cinstită,
prin aceasta strâng comori în cer şi cu siguranţă le vor moşteni la moarte.
Mulţi dintre ei au mers atât de departe, încât spun că dacă cineva moare pe
câmpul de luptă, fie că el a avut sau nu vreo credinţă în Cristos, merge direct
în cer. Bineînţeles, teoria lor nu este susţinută de Cuvântul lui Dumnezeu.
Credinţa lor în acest punct este tot atât de neînţeleaptă ca şi învăţătura lor,
care spune că cei răi vor fi chinuiţi de diavoli într-un iad (în foc), în vecii
vecilor. Dumnezeu prin îndurarea Sa a pregătit pentru fiecare om, fie că a fost
membru la vreo biserică nominală sau nu, o ocazie de a-şi dobândi viaţa veşnică.
Toţi oamenii care mor şi au murit, fără să cunoască pe Cristos şi planul lui
Dumnezeu, vor fi sculaţi din groapă şi vor primi o cunoştinţă clară despre
aranjamentele darului lui Dumnezeu şi o ocazie să primească binecuvântările
restatornicirii. O
răsplată care se va da membrilor corpului lui Cristos va fi să ridice şi să
binecuvânteze neamul omenesc cu viaţă. Totuşi aceia cărora li s-a adresat Domnul
şi pe care i-a îndemnat să strângă comori în cer sunt numai aceia care au crezut
în El în timpul Veacului Evanghelic, de sacrificiu, şi care au făcut o
consacrare deplină cu scopul de a face voia lui Dumnezeu, jertfindu-şi viaţa şi
tot ce au pe altarul Său şi care după aceea se străduiesc, prin multă muncă şi
trudă, să ducă acel legământ de jertfă la îndeplinire. Aceştia sunt chemaţi cu o
chemare cerească să devină membri în corpul lui Cristos, în familia divină, şi
în scopul acesta sunt invitaţi să părăsească familia adamică (Psalmul 45:10,
11). Speranţa lor pentru o astfel de poziţie se bazează pe promisiunile mari şi
preţioase date de Iehova Dumnezeu. Pentru a putea strânge acele comori acolo,
acum, ei trebuie să se conformeze voinţei lui Dumnezeu; şi voia lui Dumnezeu se
poate afla prin o studiere, cu îngrijire a planului Său. “Oricine are nădejdea
aceasta în El, se curăţeşte, după cum El este curat." (1 Ioan 3:3). Acestora
Domul le-a zis: “Voi fiţi deci desăvârşiţi, după cum Tatăl vostru Cel ceresc
este desăvârşit." (Matei 5:48). Aceasta înseamnă perfecţiunea caracterului, cum
a fost a Domnului. Un astfel de caracter nu se dezvoltă într-o zi sau o
săptămână sau o lună, ci rezultă din o străduinţă cu credincioşie şi răbdare în
a ne conforma după rânduielile şi principiile date nouă de Domnul, ca o lege
pentru dezvoltarea creaturii noi. Încă înainte de întemeierea lumii, Dumnezeu a prevăzut alegerea şi
dezvoltarea acestei noi creaturi, şi “pe aceia pe care i-a cunoscut mai
dinainte, i-a şi hotărât mai dinainte să fie asemenea chipului Fiului Său"
(Romani 8:29). De aceea, acei care ar dori să adune comori în cer, mai întâi de
toate trebuie să umble în urmele lui Isus, făcând cu bucurie voia Părintelui; ei
trebuie să fie acei care au plăcere în lucrurile de sus şi nu în cele
pământeşti, şi apoi aleargă cu răbdare după premiul pus înaintea lor. Aceştia
sunt acei care prin orice împrejurări caută cu sârguinţă să-şi facă alegerea şi
chemarea lor sigură. Probele
esenţiale Pentru a aduna comori cereşti, întocmai ca şi pentru a aduna comori
pământeşti, se cere muncă. Dar pentru a aduna comori cereşti se cere, în plus:
credinţă, cunoştinţă, înfrânare, răbdare stăruitoare, dragoste frăţească şi
iubire pentru toţi oamenii. Să sperăm că aceste roade ale Spiritului sfânt care
formează caracterul, se vor înmulţi pe măsură ce creştinul se apropie de casa
lui veşnică în cer. Totuşi, mai întâi trebuie să vină timpul de încercare, când
fiecare potrivit aranjamentului dumnezeiesc, va fi pus pe probă spre a se vedea
dacă el sau ea a fost destul de sârguincios în strângerea comorilor cereşti.
Prin urmare, nu trebuie să fim surprinşi când proba vine şi unul cade într-o
parte şi altul într-alta, ci trebuie să fim pregătiţi pentru orice probă.
“Ferice de cine rabdă ispita! Căci, după ce va fi găsit bun îprobat şi ieşind
victorios din probăş, va primi cununa vieţii, pe care El a promis-o celor care
Îl iubesc." (Iacov 1:12) Creştinului învingător, care luptă o luptă bună a
credinţei până la sfârşit, arătând devotament pentru Domnul şi fraţii Săi şi
pentru cauza dreptăţii, îi este promisă moştenirea acestei comori cereşti. Numai
acestora li se adresează Căpitanul mântuirii noastre astfel: “Fii credincios
până la moarte şi-ţi voi da cununa vieţii." (Apocalipsa
2:10). Este adevărat că, creştinul adunând aceste comori cereşti trebuie să
îndure suferinţe, prigoniri, lipsuri şi batjocuri; dar acestea par neînsemnate
faţă de gloria ce va urma. Sfântul Pavel era un om cu talente mai mari decât
oamenii de rând, dar el pe toate acestea le-a jertfit. El a fost un creştin care
a suferit mai mult decât oricare altul pentru cauza dreptăţii, şi totuşi a zis:
“Eu socotesc că suferinţele din timpul de acum nu sunt vrednice să fie puse
alături cu slava viitoare, care va fi descoperită faţă de noi." (Romani 8:18).
“Căci întristările noastre uşoare şi de o clipă lucrează pentru noi mai presus
de orice măsură o greutate veşnică de slavă." (2 Corinteni
4:17). Acum este cu neputinţă a vedea clar aceste comori cereşti şi bucuria
nespusă ce va fi partea acelora care le vor avea ca moştenire veşnică. Însă, în
măsura în care ochii înţelegerii noastre se deschid mai larg, în aceeaşi măsură
ni se lărgeşte şi vederea credinţei şi mărimea şi frumuseţea lor este tot mai
clară; dar când vom fi transformaţi în asemănarea Domnului şi Mântuitorului
nostru şi vom privi aceste comori cu ochii descoperiţi, aflând că sunt ale
noastre pe vecie, atunci nu numai că vom fi răsplătiţi fără margini pentru toate
suferinţele şi greutăţile pe care le-am îndurat, dar bucuria noastră nu va avea
margini şi plăcerile adevărate vor fi ale noastre pentru eternitate, şi locuind
în casa lui Iehova vom continua a cunoaşte caracterul Său minunat şi vom privi
frumuseţea Lui în toate
eternităţile.