VOI SUNTEŢI OPERA LUI
DUMNEZEU “Să nu vă conformaţi veacului
acestuia, ci să fiţi transformaţi, prin înnoirea minţii voastre, ca să puteţi
înţelege care este voia lui Dumnezeu, cea bună, plăcută şi
desăvârşită." —
Romani 12:2 Dacă cineva este în
Cristos, atunci este o Creaţie Nouă, scrie apostolul şi cu mare grijă el arată
în diferitele sale epistole treptele progresive pentru dezvoltarea Noii Creaţii.
Expresia “Creaţie Nouă" este o expresie plină de semnificaţii. Prin expresia
“Creaţie Nouă" se face o deosebire clară între toate procedurile de creare de
mai înainte şi această activitate a puterii divine, care aduce acum în existenţă
acest nou ordin de fiinţe. Aceasta este o nouă manifestare a înţelepciunii lui
Dumnezeu, cea de multe feluri, prin care se descoperă lungimea şi lăţimea
iubirii Sale, cum niciodată până acum n-a fost descoperită într-un mod atât de
minunat, deoarece apostolul ne spune, că noi suntem pregătiţi “spre lauda slavei
Sale", şi “ca să arate în veacurile viitoare nemărginitele bogăţii ale harului
Său, în bunătatea Lui faţă de noi, în Hristos Isus." (Efeseni 1:12; 2:7). Dacă
opera de creaţie de dinainte a lui Dumnezeu, în varietatea fără sfârşit şi peste
puterea noastră de înţelegere deplină, trezeşte în noi interes şi adâncă admiraţie, atunci cu
cât mai admirabilă şi mai încântătoare trebuie să fie o adevărată înţelegere a
iubirii şi puterii care se descoperă în această Creaţie Nouă a
Sa! Ce
privilegiu minunat am fi avut noi, dacă am fi putut vedea opera creaţiei lui
Dumnezeu, după cum fără îndoială a fost cazul cu îngerii lui Dumnezeu, din
timpurile necunoscute. Dar Dumnezeu ne-a arătat în Cuvântul Său, că noi avem o
favoare mai mare decât oştile îngereşti, prin aceea că posedăm multe din
cele mai mari manifestări ale iubirii şi puterii Sale. Prin asocierea
noastră cu Domnul, noi vom fi înălţaţi în viitorul fără sfârşit cu mult mai
presus decât aceste fiinţe spirituale, în ce priveşte natura şi poziţia,
deoarece El Şi-a pus iubirea Sa, în mod special asupra noastră. Când aflăm că
noi nu suntem numai observatorii acesteia din urmă, care este cea mai uimitoare
manifestare a puterii creatoare a lui Dumnezeu, ci chiar obiectul înaltelor Sale
intenţii şi hotărâri, ce mare bucurie şi mulţumire simţim noi! Şi aceasta este
tocmai ceea ce mărturiseşte Sfânta Scriptură că suntem: “Căci noi suntem
lucrarea Lui şi am fost creaţi în Hristos Isus pentru fapte bune", şi “Dumnezeu
este Acela care lucrează în voi şi vă dă, după buna Sa plăcere, şi voinţa şi
înfăptuirea." — Efeseni 2:10; Filipeni 2:13. Puterea prin care au fost făcute şi prin care se mişcă şi îşi au
existenţa mii şi mii de feluri de vieţi, este descoperită în noi în chipul cel
mai minunat. Deci, sigur, noi nu putem greşi în a fi recunoscători pentru
marele privilegiu de a fi astfel
transformaţi prin înnoirea minţii noastre în armonie cu voinţa divină, până vom
cunoaşte sau experienţa deplin buna, plăcuta şi desăvârşita voinţă a lui
Dumnezeu, a cărui ultim scop este asemănarea noastră cu ca-racterul şi natura
Fiului iubit a lui Dumnezeu. În
toată opera creaţiei Dumnezeu Şi-a ales acele elemente, puteri şi substanţe,
care au corespuns cu intenţiile Sale. Uneori întrebuin-ţează elementele şi
puterile nevăzute şi aduce în existenţă obiectele ce sunt conform hotărârii
Sale. El poate întrebuinţa materiile văzute, pulberea pământului, pentru
formarea unei creaturi “din pământ, făcut din ţărână". La formarea Noii Sale
Creaţii şi-a ales materialul dintre oameni, luând nu mulţi bogaţi sau nobili sau
înţelepţi, ci astfel de caractere care sunt potrivite cu intenţiile Sale
speciale şi cu mila Sa neasemănat de mare, şi astfel să aducă în existenţă un
ordin de fiinţe cu totul nou, prin care să arate în veacurile ce vin iubirea Sa
peste măsură de mare. Din “gaura gropii" (Isaia 51:1) El Îşi adună materialul
neprelucrat, atrăgându-i la Isus Cristos, prin care sunt iertaţi de păcate şi
făcuţi fiii Săi şi le permite să se prezinte lui Dumnezeu, prin o deplină
consacrare, ca în sfârşit El să poată lucra în ei, a voi şi a face buna Sa
voinţă. Prin puterea Cuvântului şi a Spiritului Său, aceştia sunt “transformaţi
în acelaşi chip al Lui, din slavă
în slavă, prin Duhul Domnului", până când vor fi potriviţi pentru moştenirea
sfinţilor în lumină. Înţelegând felul general al activităţii lui Dumnezeu, este
foarte potrivit ca noi să fim adânc interesaţi în aceste posibilităţi, prin care
suntem chemaţi a fi conlucrători cu Dumnezeu, şi care pentru noi sunt de cea mai
mare însemnătate pentru toate eternităţile. Mărturia Spiritului în creşterea
noastră Ca
o mărturie clară a Spiritului sfânt, prin care putem cunoaşte că stăm în
favoarea divină, nu poate exista ceva mai sigur şi mai de dorit decât asigurarea
exprimată în textul de la început, când aceasta s-a adeverit în experienţele
noastre. Această expunere a apostolului nu este o frază greu de înţeles, ci una
practică, aceasta este o expunere a unui fapt evident şi foarte uşor de înţeles
“deoarece aşa cum el gândeşte în inima sa aşa este el". Oricine cunoaşte
influenţa gândurilor, în formarea caracterului, va înţelege uşor şi felul cum
putem fi transformaţi prin continua înnoire a minţii noastre sau mai bine zis,
prin preocuparea continuă în ceea ce priveşte voinţa perfectă a lui Dumnezeu. În
armonie cu toate textele Scripturii referitoare la acest subiect, acest text
învaţă că scopul lui Dumnezeu cu privire la progresul treptat al dezvoltării
noastre se va ajunge printr-o creştere, care prin iubirea lui Dumnezeu va fi
posibilă tuturor celor ce simt o mare bucurie în împlinirea voinţei perfecte a
lui Dumnezeu. După primele fapte ale credinţei noastre trebuie să urmeze o
continuă înnoire sau o întoarcere a minţii noastre la lucrurile lui Dumnezeu,
prin care înţelegem de ce şi pentru ce ne-a despărţit Dumnezeu de lucrurile
acestui pământ. Atunci va veni fericita asigurare că, dacă gândurile noastre
sunt astfel fixate şi idealurile noastre sunt centrate în lucrarea lui Dumnezeu
în noi, şi dacă Spiritul dat nu este împiedicat să domine în vieţile noastre
pentru a face aceste lucruri din ce în ce mai reale pentru noi, în cele din urmă
vom înţelege că Cel care este Autorul credinţei noastre va fi de asemenea
Desăvârşitorul, producând chiar acea sfinţenie fără care nimeni nu poate vedea
pe Dumnezeu. În
primele Sale declaraţii, cu privire la opera specială a Spiritului sfânt, Domnul
a explicat că aceasta va fi o operă de convingere despre păcat, despre judecată
şi despre dreptate. Aceasta este vrednică de o atenţie specială, deoarece ne
învaţă în mod clar că acestea sunt faptele fundamentale de care atârnă progresul
nostru mai departe. Dacă aceste lucruri nu au devenit o bază continuă a
credinţei noastre, atunci orice suprastructură construită se va dovedi slabă,
nedesăvârşită şi nemulţumitoare. De aceea, cât de important este ca noi să punem
o mare însemnătate pe necesitatea de a avea mâinile şi inimile
curate. “Fiţi sfinţi, căci Eu sunt sfânt" este un îndemn pe care îl aflăm
adeseori într-o formă sau alta în Cuvântul lui Dumnezeu. Şi astfel de aduceri
aminte, despre sfinţenia lui Dumnezeu, să ne ducă la o continuă înnoire a minţii
în ceea ce priveşte separarea noastră de tot ce nu este în armonie cu voinţa Sa.
Cât de uşor se poate întâmpla, că unii ani de-a rândul trecând prin diferite
experienţe au făcut foarte puţin exerciţiu în ce priveşte înnoirea minţii. Cât
de uşor se poate întâmpla a ne odihni mulţumiţi, în aprecierea milei lui
Dumnezeu şi totuşi să dăm greş în ce priveşte umplerea inimii cu sfinţenia Sa,
cu ura Sa faţă de păcat, cu dorinţa arzătoare a sufletului ca să fim asemenea
Lui în acea sfinţenie. A medita la comuniunea noastră cu Dumnezeu şi a sta în
strălucirea razelor favoarei Sale este într-adevăr un gând care înnobilează. De
aceea să depunem toată silinţa să fortificăm şi să înnoim puterea minţii
noastre, până când cugetul mai înalt şi mai bogat va putea cuprinde inima
noastră, până când voinţa Sa va fi atât de stăpână asupra noastră încât într-o
anumită zi să avem, pe deplin, propria Sa sfinţenie şi să fim cu El, fiindcă
suntem asemenea Lui. Un semn sigur că iubim
dreptatea Deoarece depinde atât de mult de aprecierea noastră în ce priveşte
sfinţirea şi de dorinţa cu care o căutăm, devine un lucru de mare importanţă să
ne analizăm purtarea în mod amănunţit faţă de cerinţele sfinţirii. Dacă am fi în
contrazicere numai cu păcatele mai mari şi am înconjura numai greşelile mai
grosolane, prin aceasta am dovedi că nu înţelegem cum se cuvine cerinţele
sfinţirii. Dacă dorim să ajungem la o ancorare reală a credinţei şi a speranţei
noastre, aceasta trebuie să se găsească cel mai mult în mărturia că iubim
dreptatea şi urâm nedreptatea şi că suntem plini de dorinţa de a ne despărţi de
orice lucru ce este în legătură cu nedreptatea. Ca un test al condiţiei
adevărate al minţii noastre, ne-ar putea servi o examinare a sentimentelor în
faţa următoarelor texte ale Sfintei Scripturi: “… după cum Cel care v-a chemat
este sfânt, fiţi şi voi sfinţi". “Urmăriţi pacea cu toţi şi sfinţirea, fără care
nimeni nu va vedea pe Domnul." “Să ne curăţim de orice întinăciune a cărnii şi a
duhului, ducând până la capăt sfinţirea în frică de Dumnezeu". “… Dumnezeul
nostru este “un foc mistuitor”". Există încă o mulţime de texte ale Sfintei
Scripturi care, de asemenea, nu încurajează pe cei nesupuşi să umble pe căile
lor nedrepte, ci din contră ne îndeamnă a ne cerceta şi a ne examina până în
adâncul inimii. Pentru cei cu inima curată, aceste texte sunt mărgăritarele Cuvântului
lui Dumnezeu, a căror influenţe sunt pline de încurajare pentru inimile lor.
Dacă Isus a zis: “Voi fiţi deci desăvârşiţi după cum şi Tatăl vostru Cel ceresc
este desăvârşit", şi dacă apostolul ne îndeamnă la despărţirea de toată
mânjitura trupului şi a spiritului, se înţelege prin aceasta că toţi aceia care
nu sunt sfinţi sunt excluşi din favoarea lui Dumnezeu? Da, într-adevăr! Şi
mulţumită lui Dumnezeu, că această măsură rămâne neschimbată. Dacă eu sunt
invitat a fi sfânt, atunci fără îndoială că pot fi sfânt, dacă vreau. Dacă
Dumnezeu a lucrat în mine pentru a voi astfel, atunci El este în stare a lucra
în mine ca să procedez în armonie cu cerinţa Sa, deoarece la Dumnezeu nimic nu
este cu neputinţă. Celor cu inima curată, măsura dreptăţii niciodată nu le este
prea înaltă. În timp ce aceştia, înnoindu-şi zilnic mintea, câştigă o înţelegere
tot mai clară cu privire la sfinţenia Lui şi primesc o înţelegere
corespunzătoare a condiţiilor lor proprii înafară de Cristos, aceasta îi face să
se bucure tot mai mult de puterea lui Dumnezeu, care este în stare să facă cu
mult mai mult pentru noi, decât am putea cere sau gândi. Noi iubim dreptatea
pentru că ne place şi urâm răul, de orice formă ar fi, fiindcă este urâciune
pentru noi. Şi având deplina asigurare, că Acela care a început în noi lucrul
bun este în stare să-l ducă la îndeplinire, întreaga noastră viaţă arată că
dreptatea perfectă este scopul gândului şi spernţei noastre şi ştim că într-o zi
vom ajunge această dorinţă, pentru că ne vom deştepta în asemănarea Sa —
opera lui Dumnezeu va fi îndeplinită în chipul cel mai glorios, fără
constrângere şi fără piedică, fiindcă mintea noastră se înnoieşte zilnic fiind
pătrunsă de influenţa perfectă a lui Dumnezeu. Pe
de altă parte, reacţiile noastre pot fi de aşa fel, încât să se poată vedea lipsa noastră în
dezvoltarea spirituală. Sunt unii care în loc să-şi înnoiască mintea în felul
acesta, favorabil în mod progresiv, se pare că au obiceiul de a trăi tocmai
contrar. Ei, de asemenea, sunt familiari cu textele Scripturii amintite mai sus,
dar sunt dispuşi a le privi dintr-un punct de vedere cu totul diferit. Poate,
dacă şi-ar exprima gândurile, ei ar zice tocmai ca servul care a primit numai un
talant: “fiindcă eşti un om aspru", deaceea nu m-am străduit să îndeplinesc
cerinţele Tale. Oare nu ne punem noi în această poziţie când privim
posibilităţile unei vieţi creştineşti, zicând: “Această cerere nu este pentru
mine. Eu am prea multe slăbiciuni, prea multe influenţe dinlăuntru şi dinafară
de învins, de aceea eu niciodată nu pot să fiu sau să devin aşa cum cer aceste
texte scripturale"? Noi trebuie să fim cu cea mai mare băgare de seamă în
această privinţă, deoarece nu numai că putem arăta o credinţă cu totul
insuficientă, ci totodată şi o lipsă serioasă a iubirii de dreptate. În felul
acesta ne putem pune o mare piedică, cu privire la lucrurile pe care Dumnezeu
vrea ca noi să le dorim şi să le facem. Curentul nu se poate ridica mai sus
decât izvorul său, şi dacă noi în felul acesta ne scuzăm decăderea şi lipsa de
speranţă, atunci cum am putea noi ajunge vreodată la posibilităţile ce sunt
arătate în textul nostru? Pentru astfel de oameni, cuvintele apostolului sunt o
puternică dovadă că punctul lor de vedere este fals. Voi sunteţi opera lui
Dumnezeu. Dumnezeu este Acela care lucrează în voi. Unde este iubire şi credinţă
vie şi fierbinte, acolo, înainte de a se putea pune vreo piedică în drum, este
înălţat strigătul: “Doamne, dacă vrei, poţi să mă curăţeşti" şi imediat după
această cerere Isus va răspunde: “… la Dumnezeu toate sunt cu putinţă", “crede
numai!". Într-o măsură foarte mare, noi înşine ne clasăm unde aparţinem în
aranjamentul lui Dumnezeu. Dacă prin fapte dovedim că inimile noastre sunt pline
de dorinţă după o viaţă sfântă, aşa după cum ne este arătat în Cuvântul lui
Dumnezeu, atunci va fi uşor de stabilit. Pe de altă parte, dacă aruncăm de-o
parte aceste mari posibilităţi ca ireale pentru noi, sau le privim ca cerinţe
care depăşesc puterile noastre, şi între timp totuşi sperăm că prin mila lui
Dumnezeu vom ajunge undeva în Planul lui Dumnezeu, nu ne punem noi în cazul
acesta de partea marii mulţimi, a căror gânduri sunt îndreptate mai mult pentru
obţinerea milei în timpul vieţii prezente, şi care îşi primesc răsplata
neglijenţei lor la poarta morţii, în loc de a se ţine de aceia care au dorinţa
arzătoare ca la sfârşitul călătoriei lor să aibă sfinţenia lui Dumnezeu, o
dorinţă care niciodată nu-şi pierde speranţa, o iubire şi o credinţă care
niciodată nu va lăsa o speranţă atât de mare? Dezvoltându-şi Noua Sa Creaţie,
scopul special a lui Dumnezeu nu este, în primul rând, exercitarea îndurării
Sale iertătoare, ci mai degrabă îndeplinirea marelui scop final, la care astfel
a deschis uşa îndurării Sale — sfinţirea noastră. Pentru aceia care în continuu
se află într-o stare îndoielnică şi de decădere, în privinţa unei măsuri atât de
mari a sfinţeniei divine, vrem să repetăm gândul care este accentuat în textul
nostru: “să fiţi transformaţi, prin înnoirea minţii voastre, ca să puteţi
înţelege care este voia lui Dumnezeu, cea bună, plăcută şi desăvârşită" pentru
voi. Părăsiţi gândurile somnolente şi descurajatoare. Ridicaţi mintea, prin
înnoirea zilnică, asupra lucrurilor care prin puterea lui Dumnezeu sunt posibile
şi atunci veţi vedea lucruri mai mari — “crede numai!"
Creşterea în Cristos A
nu creşte trupeşte este o mare nenorocire. Noi putem fi fericiţi dacă am scăpat
de această nenorocire. Dacă un copil al nostru, după o creştere naturală normală
de mai mulţi ani, pe neaşteptate s-ar îmbolnăvi de ceva care i-ar opri
creşterea, cât de îngrijoraţi am fi noi. Dacă în ceea ce priveşte dezvoltarea
trupului şi a vieţii naturale este un lucru atât de trist, cu atât mai dureros
ar fi în creşterea copiilor spirituali. Ce trebuie să simtă Dumnezeu când unii
din copii Săi, pe neaşteptate, ajung într-o asemenea situaţie de imposibilitate
a creşterii? Creşterea, este o expresie biblică foarte obişnuită şi de aceea ar
trebui în continuu să fie păstrată în mintea noastră. “Întâi un fir verde, apoi
spic, după aceea grâu deplin în spic". “Pruncii născuţi de curând" au nevoie de
laptele curat al Cuvântului lui Dumnezeu. Caracterele mai dezvoltate au nevoie
de “hrană tare", pentru a cugeta drept asupra voinţei şi adâncimii lui Dumnezeu.
Ca şi clădire a lui Dumnezeu “să creştem ca să fim un Templu sfânt în Domnul" şi
în toată experienţa creştină, lucrarea începută în noi trebuie să înainteze până
când Cel care a fost Autorul ei devine şi Desăvârşitorul ei. Ce însemnătate
adâncă este, deci, în îndemnul apostolului, prin care suntem îndemnaţi să
creştem în Cristos! Acţiunile creşterii în viaţa tuturor animalelor şi plantelor sunt ascunse
în taine prea adânci pentru mintea omenească, şi de aceea nu pot fi înţelese pe
deplin. Dar, cu toate acestea noi putem înţelege legile ei ca să tragem lecţii
folositoare. Aceasta este foarte frumos ilustrat în declaraţiile sublime ale lui
Isus: “Uitaţi-vă cu atenţie cum cresc crinii de pe câmp: ei nici nu torc, nici
nu ţes; totuşi vă spun că nici chiar Solomon, în toată slava lui, nu s-a
îmbrăcat ca unul dintre aceştia". Gloria lui Solomon a fost rezultatul
acţiunilor omeneşti. Frumuseţea crinilor este datorită activităţii lui Dumnezeu.
Această lecţie nu trebuie să ne înveţe inactivitate, ci trebuie să ne arate
secretele fundamentale ale creşterii şi să ne întărească faptul că, prin
gândurile şi străduinţele proprii nici un om nu poate adăuga la lungimea sa nici
măcar un centimetru. Creşterea vine de la sine, şi după cum se întâmplă cu
crinii aşa se întâmplă şi cu noi. În fond este faptul sustragerii puterilor din
pământ şi din razele soarelui şi din atmosferă. Petru ne spune: “… prin care El
ne-a dat făgăduinţele Lui nespus de mari şi scumpe, ca prin ele să vă faceţi
părtaşi firii dumnezeieşti". Aici este pământul în care caracterele noastre
trebuie să prindă rădăcină; şi cum repetăm tot mereu în minte aceste făgăduinţe,
suntem influenţaţi de condiţiile fixate în aceste făgăduinţe, şi fiind mişcaţi
în mod favorabil de natura excepţională a privilegiilor pe care ele le cuprind,
curând ele devin aşa parte din experienţa noastră, încât înţelegem declaraţia
apostolului ca o realitate vie în vieţile noastre. Pavel ne îndeamnă să ne
îndreptăm gândurile asupra lucrurilor care sunt curate, drepte, bune, vrednice
de iubit, asupra lucrurilor care sunt vrednice de laudă, care sunt bune, şi în
timp ce zi de zi facem aceasta, se va îdeplini în noi o operă de schimbare. “Dar
noi toţi privim cu faţa descoperită, ca într-o oglindă, slava Domnului şi suntem
transformaţi în acelaşi chip al Lui, din slavă în slavă, prin Duhul Domnului."
În felul acesta ne însuşim acele puteri care ajută, dezvoltă şi pregătesc viaţa
noastră spirituală. Ochiul natural nu observă lucrarea Spiritului sfânt în
aceste consideraţii şi cugete sfinte, în această dorinţă arzătoare după
sfinţenie, în această sete şi foame binecuvântată după dreptatea divină, şi
Dumnezeu care tratează cu respect credinţa noastră va ţese aceste elemente în
caracterul nostru prin acelaşi Spirit sfânt. Împărţind drept Cuvântul
adevărului Cu
privire la hrana noastră naturală, recunoaştem necesitatea combinării anumitor
substanţe folositoare în proporţii corespunzătoare, ca să putem trage din ele
cel mai mult pentru puterea fizică. Tot atât de important este acest principiu
în viaţa spirituală. “Toată Scriptura este insuflată de Dumnezeu şi de folos",
şi de aceea este datoria fiecărui om a lui Dumnezeu, să recunoască proporţia şi importanţa combinării a tot
felul de hrană conţinută în Biblie. Dacă suntem atenţi la ceea ce spune Spiritul
Bisericii, atunci nu vom avea nici o dificultate în a recunoaşte, că cea mai
mare parte a gândurilor noastre, trebuie să fie îndreptate la ajungerea unui
caracter sfânt, despre care vrem să vorbim mai
departe. Viaţa evlavioasă, comuniunea intimă cu Dumnezeu, viaţa de rugăciune după
cum ne este arătată de Isus, viaţa păcii şi a bucuriei în Spiritul sfânt,
aceasta este viaţa asupra căreia apostolii au pus o mare însemnătate. Să
cercetăm învăţăturile Noului Testament cu atenţie, şi atunci vom observa punctul
asupra căruia se pune aşa de mult accent în ce priveşte importanţa unei clare
cunoştinţe a iluminării lăuntrice, a transformării şi a relaţiei cereşti. Isus a
recunoscut foarte bine, că lucrurile adânci ale vieţii spirituale nu le-a putut
împărtăşi ucenicilor Săi, care trăiau în imediata Sa apropiere. Dacă trăsăturile
speciale ale mesajului Său, ar fi fost numai o veste bună a unei mari bucurii
pentru tot poporul, atunci fără îndoială că El încă înainte de moartea şi
învierea Sa ar fi putut face cunoscut toate lucrurile ucenicilor Săi, deoarece o
astfel de veste se poate înţelege uşor de omul natural. Dar nu mai înainte,
decât atunci când Spiritul sfânt a fost dat şi mintea apostolilor a fost
luminată, a fost posibil să li se facă cunoscute marile adevăruri, cu privire la
“Hristos în voi, nădejdea slavei" şi
“pe care i-a cunoscut mai dinainte, i-a şi hotărât mai dinainte să fie
asemenea chipului Fiului Său". Deci, dacă în expunerea Cuvântului adevărului,
făcută de către noi, nu am identificat importanţa specială a creşterii noastre,
în adevărata sfinţenie şi într-o adâncă viaţă spirituală, atunci noi am încetat
de a mai lucra în armonie cu sfatul apostolului, şi astfel am împiedicat opera
lui Dumnezeu în inimile noastre. Importanţa vieţii de
rugăciune Am
dori noi să experienţăm o bucurie şi o pace mai adâncă şi să dezvoltăm o
credinţă mai puternică în puterea Cuvântului lui Dumnezeu, care să ne
transforme? Să deschidem inimile şi viaţa noastră influenţei Sale creatoare şi
activităţii Spiritului Său, şi atunci urmările binecuvântate vor umple inimile
noastre de bucurie. Despre importanţa vieţii de rugăciune, aşa cum aceasta este
învăţată în Biblie, nu există nici o îndoială. Deoarece nu este nevoie să
continuăm punând din nou temelia principiilor, să mergem înainte spre
desăvârşire. Să mergem aşa cum au făcut ucenicii şi să-L rugăm pe Învăţătorul să
ne înveţe a ne ruga, să facem ca rugăciunea să fie viaţa noastră şi nu numai o
datorie. Să studiemm subiectul rugăciunii, cerându-I lui Dumnezeu, în mod
serios, să ne descopere posibilitatea de a ne adânci iubirea pentru comuniunea
ascunsă, să ne crească credinţa noastră pentru a primi, şi astfel va creşte viaţa noastră
spirituală. Această reînnoire a minţii noastre, producând o atmosferă prielnică
în care Spiritul sfânt acţionează va asigura creşterea pe care o căutăm
— opera lui Dumnezeu progresează spre desăvâşirea
sa. Gândindu-ne la adâncimea minţii spirituale a lui Pavel sau a lui Ioan sau
a unui alt caracter demn de încredere, din trecut sau din prezent, nu ne simţim
noi atraşi de o dorinţă arzătoare după o astfel de stare? Dacă acesta este
cazul, atunci să-I permitem lui Dumnezeu să facă acest lucru pentru noi. Să ne
petrecem timpul având în minte lucrurile spirituale, evlavioase, înălţătoare. Să
deschidem minţile noastre influenţei şi conducerii Spiritului care ne vor face
capabili să înţelegem împreună cu toţi sfinţii, din trecut şi din prezent,
lungimea şi lăţimea, înălţimea şi adâncimea iubirii dumnezeieşti, şi atunci vom
avea o creştere mai sigură şi o viaţă mai desăvârşită. Întocmai ca şi crinii,
atunci ne vom putea însuşi unele puteri, care îndeplinesc creşterea nostră.
Făcând aşa, nu va trebui să ne îngrijorăm în ce priveşte creşterea, ci ea se va
îndeplini atunci cu totul de la sine. Dacă ne este dăruită o imagine a unei
vieţi mai rodnice, fie prin Cuvântul lui Dumnezeu însuşi sau prin viaţa unui
oarecare sfânt al lui Dumnezeu, şi inimile noastre doresc să se bucure de o
astfel de stare, să ne amintim că o astfel de dorinţă repetată asupra căreia s-a
meditat, adusă înaintea lui Dumnezeu cu recunoştinţă, în cele din urmă va aduce
în inimile noastre fructele ei binecuvântate. Opera lui Dumnezeu va înainta
atunci, în mod liniştit. Minţile noastre îndreptate în sus, însuşindu-şi
Cuvântul Său, intrezărind scopul Său îndeplinit în vieţile noastre vor
experienţa această binecuvântată transformare. Dacă-I permitem lui Dumnezeu să
facă acest lucru, despre care suntem siguri că noi singuri niciodată nu-l putem
face, cât de bogată va fi înţelegerea noastră că El este hotărât să lucreze în
noi în conformitate cu buna Sa plăcere, chiar sfinţirea noastră şi de asemenea
să lucreze în noi lucrurile care reprezintă deplina cooperare cu El în
dezvoltarea Noii Sale Creaţii. “Care este nivelul vieţii
mele" În
concluzie, după ce gândurile noastre au fost ridicate la nivelul lor
corespunzător, să cităm cuvintele unui om, care a înţeles frumuseţea metodelor
lui Dumnezeu şi activitatea Sa în noi: “Credinţa se foloseşte de atotputernicia lui Dumnezeu, de puterea care a
sculat pe Isus din mormântul lui Iosif şi L-a aşezat de-a dreapta majestăţii
Sale în cer, de puterea cu ajutorul căreia Isus a umblat peste valurile
înfuriate şi S-a înălţat sus pe planul nevăzut, unde Îşi menţine locul pe tronul
lui Dumnezeu, faţă de toţi agresorii întunericului. Este imposibil a trăi o
viaţă înaltă sau o viaţă cerească, care este sigur a noastră, fără înălţarea şi
fără puterea divină. Aceasta însă este prin ajungerea credinţei potrivite … Este
foarte important pentru fiecare să se întrebe: “Care este nivelul vieţii mele”?
Este acest nivel al meu sau al aproapelui meu sau a lui Dumnezeu? Trăiesc eu ca
unul care m-am ridicat şi urc împotriva a ce este păcat şi moarte, în timp ce
deasupra este neschimbata lumină a eternităţii? Vai! Atâţia dintre noi ne
coborâm aprecierea poziţiei noastre la condiţia modestă a experienţelor noastre,
în loc să căutăm să ne ridicăm nivelul experienţei şi practicii la înălţimea
poziţiei noastre în Isus! Credinţa, dacă este exercitată în mod drept, îndeplineşte două lucruri.
Întâi, ea recunoaşte că i se cuvine o poziţie pe care de fapt noi nu o simţim,
dar pe care îndrăzneşte să o susţină în baza autorităţii Cuvântului lui
Dumnezeu. Al doilea, ea se bazează pe puterile dumnezeieşti, pentru a face acea
poziţie o realitate în experienţa sa din fiecare zi şi din fiecare oră.
Şi
numai dacă noi trăim astfel, viaţa va deveni fericită şi folositoare. Puterea sa
de rezistenţă va fi concretizată într-un psalm, asemenea celui cântat de
păstorul şi regele David, cu sute de ani în urmă. Acesta poate începe cu
povestirea îngrijirii unui păstor faţă de o oaie pierdută şi rătăcită. Dar nu va
rămânea pentru totdeauna în această poziţie; ea se va ridica sus, se va avânta
şi va cânta aproape de porţile cerului; îşi va petrece zilele pe acel platou,
unde Însuşi Dumnezeu este Soarele, şi în cele din urmă va trece în acea casă
glorioasă în care fiecare locuitor poate adeveri, fără cea mai mică umbră de
presupunere sau teamă: “… voi locui în casa Domnului pe vecie” (traducerea K. J. —
n. t.)." Vestitorul Împărăţiei lui
Cristos din 01. 06. 1931