ÎNTĂRIŢI CU PUTERE
“… ca, potrivit cu bogăţiile slavei Sale, să vă
facă să vă întăriţi în putere, prin Duhul Lui, în omul
dinăuntru". — Efeseni
3:16 Poporul lui Dumnezeu, care nu are aici cetate stătătoare, ci prin multe
necazuri, încercări şi suferinţe îşi îndreaptă paşii către patria sa cerească,
are nevoie de multă întărire, multă putere de credinţă, curaj şi statornicie; de
fapt copiii lui Dumnezeu nu pot rezista până la sfârşitul căii lor fără aceste
trăsături caracteristice. De aceea creştinul este îndemnat să nu obosească în
facere de bine, ca la timpul potrivit să poată secera dacă nu va “cădea de
oboseală". Copilul lui Dumnezeu care doreşte să ajungă triumfător în ţara
promisă, Beula (Isaia 62:4, traducerea Cornilescu revizuita, nota de subsol; n.
t.) nu trebuie să cadă pradă slăbiciunii şi laşităţii, ci trebuie să caute ca
zilnic să-şi împrospăteze şi să-şi înnoiască puterea, pentru ca lună după lună
şi an după an să poată face progresul necesar şi
potrivit. Nu prin forţă, nici prin
tărie Totuşi, Domnul în mod repetat a atras atenţia poporului Său, împotriva
impresiei că ei trebuie să lupte, să umble sau să alerge pe calea vieţii cu
propria lor energie şi putere omenească. Poporul lui Dumnezeu, din vechime, a fost îndemnat
să aştepte, cu supunere pe Domnul fiind asigurat că El îi va înnoi puterea; El
va întări inimile celor care au fost plini de curaj — a acelora care au
exercitat credinţă, încredere dezinteresată în El. După ani lungi de exerciţiu,
sub conducerea Domnului,
psalmistul a învăţat să zică: “Domnul este tăria mea şi scutul meu; în
El mi se încrede inima şi sunt ajutat. De aceea îmi este plină de veselie inima
şi-L laud prin cântările mele. Domnul este tăria lor, El este cetăţuia
salvatoare a unsului Său." (Psalmul 28:7, 8). Şi iar, când Domnul a dat
profetului Zaharia viziunea profetică despre sfeşnicul de aur cu cele şapte
“lămpi" şi cu cei doi măslini, profetul a fost informat prin înger că implinirea
viziunii reprezentând Biserica din timpul Veacului Evanghelic şi serviciul ei de
mărturie, nu va fi îndeplinit prin înţelepciune şi putere omenească, ““nu se va
face nici prin forţă, nici prin tărie, ci prin Duhul Meu,” zice Domnul oştirilor!" (Zaharia 4:1-6).
Una
din cele mai importante lecţii pe care copilul lui Dumnezeu, urmaşul lui Cristos
trebuie s-o înveţe, de timpuriu, în experienţa creştină, este că Domnul este
izvorul puterii sale, că el numai prin puterea Spiritului lui Dumnezeu va fi
capabil să facă voia lui Dumnezeu, să lupte cu reuşită contra puterilor celui
rău din jurul său, pentru a-şi menţine în viaţă un standard înalt de dreptate şi
sfinţenie şi a face progres în peregrinajul său. “În Hristos, care mă
întăreşte" La
începutul acestui Veac, când Domnul S-a despărţit de ucenicii Săi şi le-a dat
sarcina să răspândească Mesajul şi să fie reprezentanţii Săi, le-a poruncit în
mod clar să aştepte în Ierusalim până vor fi îmbrăcaţi cu putere de sus. Ca şi
cum ar fi vrut să le zică: Iubiţii Mei ucenici, eu vreau ca voi, înainte de
toate să învăţaţi această lecţie importantă, că voi nu aveţi nici putere, nici
rezistenţă sau înţelepciune în voi înşivă să îndepliniţi ceva; Eu v-am dat o
mare şi importantă responsa-bilitate, prin aceea că v-am însărcinat ca apostoli
ai Mei să vestiţi mesajul divin înaintea oamenilor şi să fiţi purtătorii
speciali ai luminii pentru Biserica din tot timpul Veacului Evanghelic. Dar eu
doresc ca voi să înţelegeţi că nu aveţi nici o putere sau tărie în voi înşivă,
pentru a îndeplini cu succes această misiune; voi veţi putea face aceasta numai
în măsura în care veţi fi umiliţi şi pe deplin predaţi în mâinile lui Dumnezeu,
pentru a fi folosiţi de El, a fi ajutaţi şi întăriţi de Spiritul Său, de
Spiritul pe care peste puţine zile, după plecarea Mea de la voi, îl veţi primi.
De aceea aşteptaţi până veţi primi binecuvântarea
promisă. Marele apostol Pavel, deşi n-a fost unul dintre aceia cărora Domnul, la
înălţarea Sa, le-a dat direct această însărcinare, a fost unul care a răspuns
repede când a venit timpul său să fie în serviciu. Epistolele sale arată, că el
în scurtă vreme a învăţat că puterea şi izvorul tăriei sale au fost în Domnul.
“Pot totul în Hristos, care mă întăreşte", este o mărturie frumoasă şi simplă a
unui om, care, din punct de vedere omenesc, a avut bune motive să se laude cu el
însuşi şi cu realizările şi talentele sale. Când a ajuns la sfârşitul
peregrinajului său pământesc, observăm cât de modeste şi totodată pline de
speranţă au fost cuvintele finale ale mărturiei sale: “m-am luptat lupta cea
bună" etc.. El nu s-a lăudat cu perfecţiunea cărnii sale, ci dimpotrivă a spus
că în continuu trebuie să lupte pentru a-şi ţine corpul în supunere faţă de
Spiritul şi mintea lui Cristos. El a învăţat să spună că nu se va lăuda decât cu
crucea Domnului Isus Cristos. Lauda Sa a fost în Domnul şi în puterea şi
înţelepciunea pe care Spiritul sfânt i le-a dat, şi care l-au fă-cut capabil
să-şi îndeplinească cu credincioşie însărcinarea, ca un reprezentant al lui
Cristos. “Am păzit credinţa" Apostolul nu s-a lăudat nici cu aceea că aşa de multe adunări a adus el
în existenţă sau că atâţia a convertit şi a botezat în credinţa creştină. El nu
s-a lăudat cu cunoştinţa în ce priveşte Cuvântul Domnului, nici cu talentul său
ca vorbitor, nici cu câte epistole a scris, nici cu întemniţarea şi suferinţa sa
pentru Evanghelie. Dimpotrivă, el simplu s-a lăudat că a luptat bine, a luptat
cu credincioşie, că a luptat atât de bine cât i-a fost cu putinţă, împotriva
păcatelor înconjurătoare şi împotriva slăbiciunii sale proprii. Şi nici cu aceea
nu s-a lăudat că el a întemeiat sau a format o credinţă, nici că el a explicat
Evanghelia în modul cel mai clar şi precis, prin care va face ca multe generaţii
după el să-L glorifice pe Dumnezeu şi să binecuvânteze poporul Său; lauda sa a
fost numai că a “păzit credinţa", credinţa care a dat-o Dumnezeu prin Cuvântul
Său inspirat, credinţa pe care el a primit-o şi care a fost dată întregului
popor a lui Dumnezeu; el a păstrat această credinţă, a rămas credincios în
această credinţă şi a trăit credinţa în viaţa sa. El nu a lepădat această
credinţă în schimbul unui blid de linte, de avantaj
pământesc. Pe
aceste două lucruri — că a păzit Cuvântul Domnului cu supunere şi că a luptat
pentru apărarea acestuia, după puterile lui cele mai bune, până la sfârşitul
călătoriei sale — s-a bazat speranţa sa la coroana bucuriei cu Mântuitorul său
şi cu toţi credincioşii în Împărăţie, la arătarea Sa.
Ce
încurajare există în această cunoştinţă pentru cel mai modest din poporul lui
Dumnezeu! Nu prin puterea noastră intelectuală sau fizică, nu prin lucrurile
admirabile şi nici prin oarecare faptă pe care noi o putem face, sau am făcut-o
pentru Domnul, pentru cauza Sa sau pentru poporul Său, putem noi spera la gloria
eternă; ci, pur şi simplu, trebuie să folosim cu credincioşie talentele noastre
şi ocaziile pe care Domnul ni le oferă, aşa cum a făcut apostolul. Noi trebuie
să păzim credinţa, în nici o împrejurare nu este voie s-o tăgăduim — nu putem fi
necredincioşi mărturiei Cuvântului lui Dumnezeu pentru a câştiga favoarea cuiva,
nici pentru a evita încruntarea cuiva. Noi păzim credinţa prin aceea că în
călătoria vieţii noastre respectăm diferitele principii pe care le include
credinţa. Dacă facem aceasta cu succes, atunci asemenea marelui apostol vom
lupta “lupta cea bună" a credinţei împotriva egoismului în toate formele sale,
în mod special împotriva egoismului din noi înşine, şi astfel sub îndrumarea
Domnului vom dezvolta tot mai mult Spiritul Său, Spiritul iubirii, Spiritul
sfânt. Rezultatul tuturor procedurilor va fi un caracter statornic şi întemeiat,
pe care Dumnezeu îl va accepta. Putere spirituală pentru a lucra pentru
Dumnezeu Însă, în timp ce noi încă luptăm în lupta vieţii şi înaintăm împotriva
duşmanului, trebuie să ştim bine cum putem fi întăriţi în putere prin Spiritul
Său, în omul dinăuntru; cum putem primi o măsură mai mare a acelui Spirit care
dă putere. Care creştin, care a avut experienţă în descurajările şi luptele căii
creştine, nu a învăţat că acea una, din cele mai importante metode prin care se
acordă puterea şi tăria de sus, este exerciţiul marelui privilegiu al rugăciunii
— acest privilegiu nepreţuit de mare al atingerii şi al comuniunii personale cu
Marele Spirit sau Tatăl tuturor spiritelor! Un
altul, a cărui scrieri mărturisesc o mare şi adâncă experienţă în cercetarea şi aflarea Domnului, declară
în mod sigur că “rugăciunea răbdătoare şi stăruitoare, comuniunea secretă cu
Dumnezeu, exerciţiul adânc şi
adevărat al sufletului în prezenţa Sa, prin care putem ajunge la o adevărată
apreciere despre noi înşine şi a lucrurilor din jurul nostru" are o mare
legătură cu gradul progresului nostru spiritual şi al primirii puterii Domnului;
“şi nu numai aceasta, dar primim şi puterea spirituală ca să lucrăm pentru
Dumnezeu printre fraţii noştri sau pentru lumea din afară. “Ilie era un om cu
aceleaşi slăbiciuni ca şi noi”; el se afla în mijlocul unei triste decăderi şi a
unei foarte răspândite înstrăinări a inimii de la Dumnezeu. El a văzut pe cei
credincioşi, dintre fiii oamenilor, căzând; el a văzut tendinţa răului
ridicându-se în jurul său şi lumina adevărului dispărând repede; altarul lui
Baal a înlăturat altarul lui Iehova şi strigătul preoţilor lui Baal a înăbuşit
cântările sfinte ale Leviţilor; cu un cuvânt, tot ce el a văzut a devenit o mare
grămadă de dărâmături. El a simţit aceasta; el a deplâns acest lucru; el a făcut
mai mult — el “s-a rugat cu stăruinţă”. Puterea spiritului
rugăciunii Cu
adevărat putem spune: este bine a aştepta pe Dumnezeu; aceasta nu duce numai la
rezultate fericite, care se arată în răspunsul lui Dumnezeu la rugăciunea
noastră, ci este şi o dulce mângâiere în însuşi acest exerciţiu. Ce fericire
adevărată este aceasta pentru credincioşii ispitiţi şi încercaţi, de a se afla
singuri cu Dumnezeu! Ce binecuvântător este a permite Spiritului Său să se
reverse şi afecţiunile să se înalţe către Acela, care singur este în stare să ne
ridice deasupra puterii deprimante a lucrurilor prezente, în liniştea şi lumina prezenţei Sale
binecuvântate! Fie ca toţi să fim găsiţi aşteptând mai mult pe Dumnezeu — făcând
din greutăţile zilei de astăzi o ocazie care să ne apropie de tronul milei, şi
astfel nu numai că vom exercita o influenţă binefăcătoare în jurul nostru, dar
inimile noastre vor fi mângâiate şi încurajate aşteptând în mod intim pe Tatăl,
deoarece niciodată n-a rămas neîndeplinită făgăduinţa: “… cei care aşteaptă pe Domnul îşi înnoiesc puterea” (Isaia
40:30 — traducerea K. J.; n. t.). Minunată făgăduinţă! Să o încercăm şi noi în
mod deplin! Noi
trebuie să fim mai mult în prezenţa lui Dumnezeu, cu adevăratul simţ al nevoilor
noastre; dacă simţim mai mult nevoile noastre, vom avea mai mult din spiritul
rugăciunii. Şi noi avem nevoie de spiritul rugăciunii — acel spirit, pe care
Dumnezeu îl pune în locul Său ca dătător, şi pe noi în locul nostru ca
primitori. Dar mulţi fac din rugăciune un fel de dumnezeu — lasă ca rugăciunile
lor să se pună între sufletele lor şi Dumnezeul rugăciunii. Cât de adesea suntem
noi înşelaţi prin rugăciuni numai de formă — prin exprimarea numai de formă a
cuvintelor care nu au nici o realitate în ele. Aceasta este o capcană
periculoasă. Noi trebuie să avem întotdeauna grijă ca rugăciunile noastre să fie
expresia spiritului nostru natural şi nu numai simţul superstiţios al unei
datorii."
Dar
nu numai ca şi copii individuali ai lui Dumnezeu şi ca urmaşi ai Domnului Isus
putem fi întăriţi cu putere în omul dinăuntru prin exerciţiul nostru spiritual
zilnic al privilegiului de comuniune şi părtăşie sfântă cu Dumnezeu, ci şi ca şi
comunităţi sau adunări ale poporului Său putem fi mai departe ajutaţi şi
întăriţi cu putere sfântă unind rugăciunile noastre după cum se roagă poporul
Său în comun, şi vorbind adesea unii cu alţii despre aceasta sau aceea parte
sfântă a credinţei noastre sfinte, şi în felul acesta încurajându-ne şi
clădindu-ne unii pe alţii în această credinţă. “Un exerciţiu, care se pare că
este neglijat, într-un chip atât de dureros printre creştini, când el este atât
de necesar, este rugăciunea în comun. Se va observa, în general, că viaţa şi
puterea colectivă, serviciul şi mărturia vor fi în proporţia în care, în mod
colectiv este aşteaptat Domnul. Unde nu există adunări pentru rugăciune, acolo
cu siguranţă va fi o lipsă de serviciu şi de mărturie; interesele Bisericii lui
Dumnezeu nu sunt realizate, şi ca o consecinţă, lucrurile pământeşti vor ocupa
un loc proeminent, necuvenit în mintea creştinilor. Dacă am simţit slăbiciunea
noastră colectivă, atunci va fi o mărturisire comună a acelei slăbiciuni şi pe
lângă aceasta o înnoire a puterii noastre colective. Eu cred că se va
putea observa, că toate acţiunile
importante în poporul lui Dumnezeu au fost rezultatul rugăciunilor sincere
unite. Şi, sigur noi putem spune că este firesc să fie aşa. Noi să nu aşteptăm
ca Dumnezeu să Îşi reverse îndurarea Sa însufleţitoare asupra acelora care rămân
mulţumiţi în starea lor moartă şi rece. Cuvântul spune: “deschide-ţi gura larg
şi ţi-o voi umple!”. Cum putem noi aştepta să primim mai mult, dacă noi suntem
mulţumiţi cu ceea ce avem? Să dea Domnul ca ţinta fiecărui cititor creştin să
fie, să provoace pe tovarăşii săi creştini în jurul său, să caute pe Domnul în
rugăciuni unite, şi atunci fiecare poate fi sigur că rezultatele fericite se vor
putea vedea repede". “Ca nişte prunci născuţi de curând, să
doriţi … laptele … curat" Învăţătura clară a Scripturii arată că întărirea cu putere a omului
dinăuntru nu se îndeplineşte instantaneu, ci în mod treptat, în decursul anilor,
după cum inima reacţionează prin supunere la instrucţiunile Cuvântului divin şi
la providenţele Domnului. Şi nu numai atât, dar această întărire este descrisă
ca un proces în care trebuie să fie o lucrare împreună cu Dumnezeu în edificarea
credinţei, speranţei şi iubirii. Ne amintim că una din ilustraţiile folosite în
Scripturi pentru a arăta viaţa de credinţă şi procesul dezvoltării graduale este
acela al unui copil nou născut. Cu toate că mulţi din poporul Domnului, după
viaţa lor naturală, pot fi persoane mature din punct de vedere al vârstei,
totuşi în ce priveşte viaţa lor spirituală sau viaţa credinţei, ei pot fi încă
prunci. Şi apostolul îi sfătuieşte ca pe copiii născuţi de curând să dorească
serios şi să caute laptele adevărat al Cuvântului — adevărurile simple şi
învăţăturile şi doctrinele fundamentale. Acestea sunt învăţături clare ale
Scripturii, cum ar fi cele despre: perfecţiunea şi gloria omului original, care
a fost creat după chipul lui Dumnezeu; căderea rasei la prima încercare şi
nimicirea sa în stricăciune şi moarte; răscumpărarea rasei, ca rezultat al
plătirii unui preţ corespunzător — omul Isus Cristos, care S-a dat pe Sine preţ
de răscumpărare pentru toţi; eliberarea reală şi finală a rasei răscumpărate la
timpul cuvenit al lui Dumnezeu. Acei care primesc aceaste adevăruri cu credinţă simplă şi copilărească şi
care se străduiesc să înconjure răul sub toate formele lui: viclenia, făţărnicia
şi invidia şi toată vorbirea de rău, şi care se străduiesc să trăiască vrednici
de această mântuire, socotind un serviciu înţelept să se consacreze cu totul
serviciului lui Dumnezeu, sunt primiţi de El ca fii şi moştenitori — ca fii
spirituali. Cuvântul Domnului ne asigură că aceşti micuţi sunt foarte preţuiţi
în ochii Domnului. Despre aceştia a vorbit Domnul când a zis către apostol:
“Paşte mieluşeii Mei!". Şi altă dată i-a prevenit pe învăţătorii falşi spunând:
“Dar dacă cineva va face să se poticnească unul din aceşti micuţi care cred în
Mine, ar fi mai bine pentru el să i se lege de gât o piatră de moară şi să fie
aruncat în mare." Şi iar, El îşi arată îngrijirea serioasă pentru aceşti mici
copii ai familiei Sale în ilustraţia unui păstor gentil, care se îngrijeşte
pentru un miel slab şi rătăcit: “… nu este voia Tatălui vostru cel din ceruri,
să piară unul măcar din aceşti micuţi". Noi trebuie să înaintăm spre
perfecţiune Dar, deşi acestor copii în Cristos, din cauza slăbiciunilor, a lipsei de
experienţă li se dă o îngrijire deosebită şi sunt foarte iubiţi de Domnul şi
deşi spiritul lor blând şi uşor de condus este pus înaintea tuturor ca un
exemplu, totuşi este mai mult ca sigur că nu este voia lui Dumnezeu ca ei
totdeauna să rămână copii. Dacă El le recomandă laptele Cuvântului, o face cu
scopul ca ei prin acesta să crească şi să iasă din starea de copilărie şi să
ajungă la maturitatea vieţii spirituale, ca să nu mai fie “copii, aruncaţi şi
duşi încoace şi încolo de orice vânt de învăţătură" (Efeseni 4:14). În viaţa
fiecărui copil sănătos al lui Dumnezeu, care creşte, trebuie să vină un timp
când este în stare să părăsească primele principii ale învăţăturilor lui Cristos
— doctrinele de bază — avându-le gravate, stabilite şi înrădăcinate în minte şi
de aceea nu mai are nevoie să le studieze din nou — dar să continue să crească
în puterea spirituală, în tărie, în har şi în cunoştinţa adevărului, spre
perfecţiune. Apostolul Pavel a mustrat pe unii din timpul său pentru că n-au crescut,
zicând: “Căci deşi de mult trebuia să fiţi învăţători, aveţi iarăşi nevoie de
cineva să vă înveţe cele dintâi adevăruri ale cuvintelor lui Dumnezeu şi aţi
ajuns să aveţi nevoie de lapte, nu de hrană tare. Căci oricine are parte numai
de lapte, este neobişnuit cu cuvântul despre dreptate, căci este un prunc."
(Evrei 5:12, 13). Deci, poporul Domnului nu trebuie să trăiască continuu cu
lapte, ci cu tot Cuvântul ce iese din gura lui Dumnezeu. Unele din aceste
Cuvinte sunt adevărurile simple amintite mai sus — laptele, iar altele sunt adevăruri mai
adânci, hrană mai tare, pentru aceia care după ce au fost hrăniţi sau crescuţi
cu laptele curat, au crescut şi au dezvoltat fermitatea şi puterea caracterului
creştinesc. Apostolul zice că această hrană mai tare, este pentru oamenii maturi
pentru aceia a căror judecată s-a deprins, prin exerciţiu să deosebească binele
şi răul. El, de asemenea, i-a atenţionat faţă de urmările înspăimântătoare în
caz de cădere. Un timp al multor doctrine
contradictorii Este însă de cea mai mare însemnătate, ca poporul Domnului să nu
primească ca mâncăruri tari, ca adevăruri spirituale adânci, ceea ce este mai
mult sau mai puţin murdărit, amestecat cu eroare, sofism, învăţătură omenească
şi speculaţie. Astăzi există mulţi pretinşi învăţători ai lucrurilor spirituale,
care se străduiesc să facă cunoscut altora părerile şi doctrinele lor. Nu toate
doctrinele învăţate în zilele noastre sunt sănătoase; ele se contrazic între ele
şi dau naştere la controverse şi lupte. De fapt se va recunoaşte uşor, că mult
din învăţătura care se propagă astăzi de mulţi învăţători, este foarte
nesănătoasă şi nesigură deoarece nu poartă în sine semnele Spiritului Domnului,
şi nici nu este susţinută de Cuvântul Său. Diferite teorii şi mult ce este pură
speculaţie, şi nu este întemeiat pe deplin pe Cuvântul divin este vestit şi
publicat de către diferiţi învăţători care, după cum declară apostolul, încearcă
să tragă ucenici după ei; şi serviciul acestora nu are, deci, o influenţă
sănătoasă, de a întări pe sfinţi în putere şi în toate calităţile spirituale ale
unei Creaturi Noi în Cristos Isus. De aceea apostolul îndeamnă pe toţi credincioşii să fie smeriţi şi să aibă
mare grijă şi mult discernământ spiritual, pentru a putea deosebi între ce este
bine şi ce este rău. Dacă copiii în Cristos sunt hrăniţi cu lapte contrafăcut — cu
amestecătură de adevăr şi eroare, care întotdeauna dă naştere la confuzie —
rezultatul va fi că ei se vor îmbolnăvi şi vor muri, dacă nu vor părăsi imediat
hrana nesănătoasă şi nu vor căuta laptele curat şi nu-l vor folosi. Adesea se
întâmplă, că nu se caută cu destulă grijă laptele curat al Cuvântului de către
copiii în Cristos, şi mulţi dintre cei ce sunt maturi sunt, de asemenea, fără
grijă în aceea că pun lapte care nu este curat înaintea copiilor. Tot aşa se
poate ca şi hrana tare sau adevărurile mai adânci, mai mult sau mai puţin să fie
murdărite printr-o amestecătură de eroare şi expunere greşită, şi rezultatul va
fi că persoana care se hrăneşte din acestea va slăbi şi se va îmbolnăvi
spiritual, sau cel puţin va rămâne slab şi nu va reuşi să fie întărit cu putere,
cum intenţionează Domnul. Este de mare importanţă pentru tot poporul adevărat al
Domnului să aibă în minte sfatul apostolului, să dorească şi să caute numai ceea
ce este curat şi necontaminat din Cuvântul Domnului, fie aceasta lapte sau
mâncare tare a acelui Cuvânt, şi să respingă orice altceva cu hotărâre. Cuvintele unui om a lui Dumnezeu, în legătură cu aceasta sunt pline de
putere: “Dacă noi ne hrănim, de fapt cu Cuvântul lui Dumnezeu, atunci vom
respinge cu siguranţă, falsificarea lui Satan. Acesta este cel mai bun mijloc
pentru a scăpa din toate mrejele erorii, orice formă ar avea ele. “… oile merg
după el, pentru că îi cunosc glasul. Dar ele nu merg după un străin, ci fug de
el, pentru că nu cunosc glasul străinilor.” (Ioan 10:4, 5). Nu este necesar a
cunoaşte glasul străinilor, ca să ne putem întoarce de la ei; tot ce ni se cere,
este să cunoaştem glasul “Păstorului bun". Acesta ne va apăra împotriva
influenţei rătăcitoare a fiecărui glas străin. În timp ce mă simt provocat a
preveni pe cititori împotriva vocilor false, cu privire la taina divină a
umanităţii lui Cristos, nu consider necesar a discuta despre învăţăturile
rătăcitoare, ci voi căuta mai bine ca, cu ajutorul lui Dumnezeu, să înarmez pe
cititor împotriva lor, prezentând învăţătura Scripturii cu privire la acest
subiect". Rugăciunea lui Pavel pentru
Biserică Deci, poporul Domnului să-şi graveze din nou în minte că el trebuie să
fie întărit cu putere prin Spiritul Său în omul dinăuntru. Noi nu putem face
nimic dacă puterea sfântă a Domnului nu intervine şi nu îndeplineşte în viaţa
noastră personală ceea ce este voinţa bună, bineplăcută şi desăvârşită a lui
Dumnezeu. Nu numai atât, ci aşa cum a remarcat cineva: “Mintea sau spiritul
lumii trebuie scos afară din inimile noastre, în măsura în care vrem să le
umplem cu Spiritul, mintea, influenţa sfântă. Voinţa proprie trebuie, de
asemenea, să cedeze locul. Şi fiindcă în măsura în care ne golim de toate
celelalte lucruri suntem pregătiţi să primim din plinătatea Lui, de aceea Domnul
vrea ca noi să ajungem la această stare a dorinţei sincere, de umplere cu
Spiritul Său de sfinţenie, ca să putem fi dispuşi şi nerăbdători să scoatem şi
să stârpim orice altă influenţă şi voinţă împotrivitoare.
Evident, acesta este gândul apostolului în rugăciunea sa pentru Biserica
din Efes: “… aşa încât Hristos îSpiritul lui Hristosş să locuiască în inimile
voastre prin credinţă îîn mod figurativ El să stea ca împărat, conducător,
îndrumător al fiecărui cuvânt, gând şi faptăş, fiind înrădăcinaţi şi întemeiaţi
în dragoste îSpiritul sau dispoziţia sfântăş ca să puteţi înţelege pe deplin,
împreună cu toti sfinţii, care este lărgimea, lungimea, adâncimea şi înălţimea;
şi să cunoaşteţi dragostea lui Hristos, care întrece orice cunoştinţă, ca să vă
umpleţi de toată plinătatea lui Dumnezeu.” (Efeseni 3:17-19). Cel care
este umplut cu Spiritul lui Cristos şi cu o apreciere deplină a iubirii pe care
El a manifestat-o, va avea Spiritul Tatălui în masură deplină.
Textul nostru (Luca 11:13), face o comparaţie între părinţii pământeşti
buni care dau hrană naturală copiilor lor, şi Părintele nostru ceresc bun, care
dă Spiritul Său sfânt celor care I-l cer. Dar, după cum părintele pământesc pune
hrana la îndemâna familiei sale, dar nu le-o impune cu forţa, tot aşa Părintele
nostru ceresc a pus la îndemâna familiei Sale spirituale proviziile bune ale
harului Său, dar nu ni le impune cu forţa. Trebuie să ne fie foame şi sete după
ele, trebuie să le căutăm, nu cu îndoială, ci cu credinţă în privinţa
dispoziţiei Lui de a ne da daruri bune. Prin urmare, când ne rugăm pentru Spirit
sfânt şi pentru a fi umpluţi cu Spiritul Domnului, trebuie să privim în jurul
nostru şi să găsim prevederea pe care El a făcut-o ca răspuns la aceste
rugăciuni, pe care El astfel a inspirat-o şi a
îndrumat-o. Copiii în Cristos caută semne
exterioare Găsim aceste provizii în Cuvântul adevărului, dar nu este destul să găsim
unde sunt. Dacă dorim să fim umpluţi trebuie să mâncăm; în mod sigur trebuie să
ne împărtăşim din proviziile binecuvântate, altfel nu vom avea satisfacţia pe
care mâncarea a fost intenţionată să o dea. Cel care nu mănâncă de la o masă
plină, va rămâne flămând ca şi cum n-ar fi deloc hrană. După cum cererea
binecuvântării asupra hranei nu ne va sătura, ci va trebui după aceea să ne
împărtăşim din ea, tot aşa posesia Cuvântului lui Dumnezeu şi cererea noastră să
fim umpluţi de Spirit nu ne vor fi de ajuns; trebuie sa mâncăm Cuvântul lui
Dumnezeu dacă vrem să obţinem din el Spiritul Său. Învăţătorul nostru a spus: “… cuvintele pe care vi le-am spus Eu sunt duh
şi sunt viaţă.” (Ioan 6:63); şi despre toţi care sunt umpluţi cu Spirit este
adevărat, cum spune profetul, “Când am primit cuvintele Tale, le-am înghiţit”
(Ieremia 15:16; Apocalipsa 10:9). Este absolut inutil să ne rugăm, Doamne,
Doamne, dă-ne Spirit, dacă neglijăm Cuvântul adevărului pe care acel Spirit l-a
dat pentru umplerea noastră. Dacă noi doar ne rugăm pentru Spirit şi nu folosim
mijloacele potrivite să obţinem Spiritul adevărului, vom continua să fim cel
mult “prunci în Hristos”, căutând semne exterioare ca dovadă a relaţiei cu
Domnul, în locul mărturiei interioare, prin Cuvântul adevărului, pe care El l-a
dat." Apostolul Petru după ce a îndemnat pe fraţi să primească adevăruri
spirituale curate, ca prin acestea să crească, el le arată care ar fi unele din
manifestările puterii care o primesc fiind hrăniţi spiritual şi crescând.
Spiritul resemnării şi al supunerii faţă de voinţa şi conducerea lui Dumnezeu,
se va observa în creşterea acestora. Aceştia vor manifesta acea măsură de
statornicie şi tărie creştină, încât vor putea suporta cu răbdare suferinţele,
loviturile şi experienţele întunecate ale vieţii. Ei nu se vor amărî nici nu vor
fi indignaţi faţă de aceia care au fost folosiţi ca instrumente pentru că aşa
spune apostolul, “şi la aceasta aţi fost chemaţi; fiindcă şi Hristos a suferit
pentru voi şi v-a lăsat un exemplu, ca să călcaţi pe urmele Lui. “El n-a făcut
păcat şi în gura Lui nu s-a găsit viclenie”. Când era insultat, nu răspundea cu
insulte; şi când suferea, nu ameninţa, ci Se încredinţa în mâinile Celui care
judecă drept". Ce putere admirabilă, ce putere minunată a fost manifestată prin
Fiul lui Dumnezeu! Cu siguranţă El a fost întărit cu putere în omul dinăuntru
prin Spiritul lui Dumnezeu, ca să fie în stare să rămână statornic şi supus faţă
de voinţa divină în cele mai grele împrejurări. “Domnul Dumnezeul vostru vă pune
la încercare" Apostolul Pavel îndeamnă, de asemenea: “Uitaţi-vă bine la Cel care a
suferit din partea păcătoşilor o împotrivire aşa de mare faţă de Sine, ca nu
cumva să vă pierdeţi inima şi să cădeţi de oboseală în sufletele voastre."
(Evrei 12:3). A privi la El înseamnă a lua cunoştinţă, a avea în minte, a medita
şi a nu uita uşor cum a suportat Domnul nostru încercările şi împotrivirile de
la cei păcătoşi. Din aceasta iar putem lua o învăţătură foarte importantă pentru
timpul nostru. Acesta este un timp în care se răspândesc o mulţime de zvonuri
rele, din cauză că există foarte mult spirit de intoleranţă, de amărăciune, de
mânie; un timp în care fraţii credincioşi în Cristos sunt vorbiţi de rău, şi
este nevoie de o mare măsură a Spiritului de sus, pentru ca aceia care doresc să
umble cu succes în urmele Învăţătorului divin, să nu folosească expresii
jignitoare la adresa cuiva şi să nu răsplăteas-că nimănui rău pentru rău. Noi
avem libertatea să arătăm spiritul îndelungii răbdări faţă de cei care ne fac
rău, deoarece aceasta este suma însuşirilor iubirii arătată de apostol, despre
care zice că ea (iubirea) este îndelung răbdătoare şi plină de bunătăţi. Ea se
gândeşte să facă tuturor numai bine, să binecuvânteze şi nu să
blesteme. Poporul Domnului din timpul nostru, prin experienţele sale, a avut de
suportat unele împotriviri de la oameni, de la păcătoşi; dar ei nu s-au
împotrivit încă până la sânge. Ei n-au trecut încă prin experienţe grele cum a
trecut Domnul. Dacă recunoaştem că noi suntem creaturi slabe şi imperfecte, ca
semenii noştri, iar El a fost sfânt, nevinovat şi nepătat, atunci este bine să
ne gândim şi la aceea că El a suportat împotrivirile păcătoşilor cu răbdare.
Când a ajuns în încercări grele, El nu le-a socotit acestea ca venind numai din
partea persoanei care le-a produs, ci pe de altă parte le-a socotit ca fiind sub
supravegherea Tatălui. Deci, dacă Tatăl a permis, ca astfel de experienţe să
vină peste Domnul, El a simţit că de aceea au venit ca să-Şi dovedească
supunerea prin îndelunga răbdare, după cum El a spus: “Nu voi bea paharul care
Mi l-a dat Tatăl?" Aşa este cu tot Israelul spiritual. “Domnul, Dumnezeul vostru vă pune la
încercare". În măsura în care suntem în stare să privim experienţele vieţii
noastre din punctul de vedere al Domnului, în acea măsură putem fi liniştiţi.
Dacă Tatăl îngăduie experienţe grele pentru încercarea noastră, pentru ca prin
acestea să fim “întăriţi în putere", sau pentru încercarea şi probarea altora,
pe căi pe care noi nu le putem înţelege, este privelegiul nostru de a ne bucura
ca voia Lui să se facă în vieţile noastre. Vestitorul Împărăţiei lui
Cristos din dec. 1932