860) OAMENI DECĂZUŢI—Nu pot intra în legămînt cu
Iehova. (Q268-1) Întrebare (1913)—1—Tu spui că omul
decăzut nu poate intra în legămînt cu Dumnezeu. Pe ce bază a făcut Dumnezeu un
legămînt cu Israel? O astfel de restricţie s-ar aplica şi lui Moise, el fiind de
asemenea decăzut? Răspuns—Moise a fost imperfect pentru că Biblia ne spune că nimeni nu este
perfect, niciunul. Cînd spunem că Dumnezeu n-ar putea face un legămînt cu omul
decăzut, ideea nu este că El n-ar putea, ci că n-ar face. Ar fi un lucru
nefolositor să facă un legămînt cu omul decăzut pentru că nu l-ar putea ţine. În
cazul lui Israel, Dumnezeu a spus: Voi binecuvînta sămînţa lui Avraam şi pe voi,
moştenitorii naturali ai lui Avraam. V-ar place să vă iau ca să fiţi poporul
Meu? Dacă da, dacă aşa credeţi, vă voi da o şansă să încercaţi. Vă voi da o
lege, şi dacă puteţi ţine această lege voi fi de acord ca în virtutea ţinerii
legii să fiţi perfecţi, şi dacă sunteţi perfecţi veţi fi în stare să o ţineţi şi
să trăiţi veşnic, dar dacă nu reuşiţi veţi muri. Aşa că a existat o înţelegere
de probă, o înţelegere temporară. Dumnezeu a avut dreptul să facă aceasta. Nu
înseamnă că Moise a fost perfect. Dumnezeu a spus, dacă vreţi să încercaţi, vă
voi trata ca şi cum aţi fi perfecţi. Vă voi da sacrificii care să reprezinte
adevăratele sacrificii, şi aceste sacrificii oferite an de an vă vor acoperi
tipic; veţi fi socotiţi ca şi cum aţi fi drepţi timp de un an, şi în acel an Îmi
veţi putea arăta cum puteţi ţine legea Mea. Dacă puteţi ţine legea, Eu voi face
restul. 861) OCAZIE—Cînd va înceta ocazia de a ajuta financiar adevărul.
(Q513-2) Întrebare (1911)—1—Cît de curînd va
înceta ocazia de a ajuta financiar cauza adevărului? Răspuns—Aceasta depinde de cît de curînd mori. Poate înceta în această seară
pentru unii dintre noi. Nu ştiu. Cred că procedeul corect este să trăim după
propria noastră judecată, după providenţa lui Dumnezeu. Dacă tot ce avem
aparţine Lui, folosiţi-vă cea mai bună înţelepciune pe care ţi-o dă azi, şi cînd
vine ziua de mîine, foloseşte-ţi cea mai bună înţelepciune pe care o ai atunci.
Lasă ca Domnul să hotărască cît de curînd va înceta ocazia. Dacă El nu ţi-a dat
azi ocazii, atunci nu le folosi; nu trebuie să-ţi faci griji pentru ceea ce nu
poţi face. Am cunoscut unii prieteni creştini care erau tare îngrijoraţi că nu
puteau face ceva. Gîndul meu este că Dumnezeu nu aşteaptă de la noi să facem
ceea ce nu putem face. Trebuie să fim îngrijoraţi pentru ceea ce este posibil să
facem. Cum putem să ne rînduim paşii după Cuvîntul Său? Ce putem face ca Lui
să-i placă şi să-i servească cauza? Fiecare să decidă aceasta pentru sine. Ştiţi
că eu niciodată nu solicit bani. 862) OM—Referitor la Omul Isus Cristos.
(Q451-3) Întrebare (1910)—3—La cine să înţelegem
că se referă 1 Tim. 2:5, 6 prin cuvintele "omul Isus Cristos"? Răspuns—Răspunsul este că după înţelegerea mea omul Isus Cristos nu înseamnă
Biserica. Omul Isus Cristos care S-a dat pe Sine, după înţelegerea mea, se
referă direct la Isus Domnul nostru cînd a fost om, şi la botezul Său S-a predat
pe Sine şi Dumnezeu L-a acceptat ca Mijlocitor între Dumnezeu şi lume. Nu că a
făcut lucrarea de mijlocire atunci; nu, deloc. Ci atunci a devenit Mijlocitorul.
Este adevărat că El S-a născut să fie Mijlocitor cînd era copil, dar n-a fost
recunoscut ca atare atunci. Numai după consacrare a fost recunoscut de Dumnezeu
ca Mijlocitor. Acesta este cel în care Îmi găsesc plăcerea. De ce? El trebuie să
fie marele Rege, marele Preot. Ce va face ca Rege şi ca Preot? El va mijloci
între Dumnezeu şi lume. Va fi o mijlocire rodnică? O, da; "timpurile de
înviorare să poată veni prin prezenţa Domnului şi să trimită pe Cel care a fost
rînduit mai dinainte pentru voi: pe Isus Cristos, pe care cerul trebuie să-L
primească pînă la timpurile restabilirii tuturor lucrurilor, despre care
Dumnezeu a vorbit prin gura tuturor sfinţilor Săi proroci din vechime" (Fapt.
3:19-21). Îşi va menţine El întotdeauna poziţia ca omul Isus Cristos, sau va
împărtăşi, în vreun sens al cuvîntului, aceasta cu Biserica? Răspund că după
Cuvîntul lui Dumnezeu, din lume se adună un Corp, care este Biserica, şi ea va
fi părtaşă cu El la Regalitate, şi ungerea Lui coboară peste membrii Corpului
Său care sunt unşi să fie regi pe tronul Său. Ca şi Corp al Său, ei sunt părtaşi
la ungerea Sa ca Mare preot, după cum este ilustrat în Psalmul 133, unde citim
că uleiul a fost turnat pe capul lui Aaron, marele preot, şi a curs în jos chiar
pînă la marginea veşmintelor lui. Aceasta reprezintă că tot Corpul lui Cristos
este uns, şi ei sunt Cristosul, sau Mesia, pentru că au fost unşi, deoarece
cuvîntul "uns" înseamnă "Cristos". Deci dacă, după cum spune apostolul, "Aţi
primit ungerea", este pentru că sunteţi membri ai celui uns (1 Ioan 2:27). Dacă
sunteţi unşi să fiţi Mijlocitorul, atunci sunteţi unşi şi ca Regi şi Preoţi ca
să puteţi participa cu El ca membri ai marelui Mijlocitor care-Şi va face marea
lucrare între Dumnezeu şi oameni în timpul Veacului Milenar. 863) OM MATUR—Pînă vom ajunge toţi.
(Q531-1) Întrebare (1911)—1—Ce se înţelege prin om
matur în textul care spune, "Pînă vom ajunge toţi la unitatea credinţei şi a cunoştinţei Fiului
lui Dumnezeu, la starea de om matur"? Efes. 4:13. Răspuns—Care om matur? Cum putem noi toţi să ajungem la starea deplină de om
matur? Acesta este omul matur la care se referă frecvent apostolul; de exemplu,
în cap. 3 din Fapte citim, Moise într-adevăr a spus părinţilor voştri, Domnul
Dumnezeul vostru vă va ridica dintre fraţii voştri un profet. Acel profet, acel
mare Învăţător este Mesia. Acela este omul matur. Isus este capul lui Mesia.
Dumnezeu ridică pe Mesia, ridică acel mare Profet, acel mare Preot, acel mare
Rege, acel mare Judecător, acel mare Om, în acest sens mai larg în care folosim
uneori cuvîntul "Om" — sensul figurativ, capul şi membrele. Deci acesta este
gîndul apostolului cînd spune că mîna nu poate spune piciorului, Nu am nevoie de
tine, nici ochiul către mînă, Nu am nevoie de tine, pentru că fiecare membru al
corpului este necesar. Care corp? Acest mare om. De ce Dumnezeu ridică un mare
om? Răspundem că acest mare om, sau imaginea unui om, se referă la biserică —
Isus capul şi biserica corpul Său. Acesta este marele Mesia pe care Dumnezeu îl
ridică de mai bine de 1800 de ani — ridicîndu-l dintre fraţii voştri. Acesta
este Mesia despre care a vorbit Moise, zicînd, "În adevăr, Moise a zis: Domnul
Dumnezeul vostru vă va ridica, dintre fraţii voştri un proroc ca mine" (Fapt.
3:22). El n-a spus că vor trece 1800 de ani pentru a-l ridica, dar au trebuit
1800 de ani şi încă nu este complet ridicat. Aşa că apostolul în acest text
spune că atunci cînd Domnul nostru S-a înălţat la Cer a dat daruri oamenilor
pentru a se împlini ce scrie în Scripturile Vechiului Testament; pe unii să fie
apostoli, pe unii profeţi şi pe unii evanghelişti etc., pentru serviciu. Ce este
aceasta? Pentru a servi. Ce serviciu? În serviciul Bisericii, serviciul
adevărului, serviciul corpului lui Cristos. Cu ce scop şi cît timp? Pînă cînd
toţi vom veni — pînă cînd prin procesul vestirii Evangheliei şi al întregii
lucrări pentru care s-au dat aceste daruri va înainta şi va fi îndeplinit — pînă
cînd toţi, chiar şi ultimul membru, vom veni în legătură ca membri ai acelui
corp glorios — acel om glorios care va avea stăpînirea lumii după cum a arătat
Dumnezeu. Şi apostolul Pavel se referă la acelaşi om cînd spune că Dumnezeu a
luat pe unii dintre evrei şi pe unii dintre neamuri şi a făcut din aceştia un om
nou; făcînd astfel pace sau făcînd echilibru între evrei şi neamuri. Membrii
pincipali erau evreii. Domnul Isus Însuşi, şi membrii de la început ai acestui
om au fost luaţi din naţiunea evreiască şi apoi unii dintre neamuri. Aşa că
acest mare om al cărui cap este Isus va fi compus din evrei şi neamuri prin
natură, care, în timpul domniei de o mie de ani a lui Mesia, vor domni glorios
şi vor împlini toate proiectele glorioase pe care Tatăl Ceresc a făcut să fie
scrise în Scripturile din Vechiul Testament şi despre care au vorbit şi Domnul
nostru şi apostolii. 864) OPRIND PE ALŢII—De ce să fie oprit serviciul lui Dumnezeu?
(Q279-4) Întrebare (1910-Z)—4—De ce au oprit
ucenicii pe omul pe care l-au găsit scoţînd afară draci? De ce nu l-au lăsat să
continue şi să facă tot ce poate să-i scoată afară? Care a fost baza obiecţiei
lor? Răspuns—Evident apostolii cînd au fost trimişi au avut sentimente foarte
similare cu acelea care predomină azi. Prietenii noştri catolici, de exemplu, ar
spune: Voi nu aveţi numirea Apostolică; de aceea nu puteţi predica. Nu puteţi
servi în calitate religioasă. Prietenii noştri Episcopali ar părea să spună: Nu,
Episcopul Episcopal n-a pus peste voi mîinile sale sfinte. Puţină dispoziţie de aceeaşi natură manifestă aproape toate
denominaţiile — Ce autoritate aveţi voi? Aşa că ucenicii, găsind un om care
scotea afară draci în numele lui Isus, au spus: Ce autoritate ai tu să scoţi
afară draci? Isus nu te-a trimis ca unul din cei 12; nu te-a trimis ca unul din
cei 70; n-ai ce căuta în această lucrare. Răspunsul Domnului nostru
le-a arătat că ei lucrau sub o vedere greşită. În timp ce ei erau special însărcinaţi să facă
minuni, dacă altcineva putea face aceleaşi lucruri, nu era misiunea lor să-l
oprească sau să obiecteze în nici un sens al cuvîntului, ci mai curînd să aibă o
vedere mai largă, de simpatie, şi să spună: Dragul meu prieten, văd că scoţi
afară draci. Faci o lucrare bună. Noi ne bucurăm că-i poţi scoate afară din
bieţii oameni şi pe care-i poţi uşura. Faptul că n-ai urmat cu noi arată că nu-L
cunoşti pe Învăţătorul nostru şi noi ne-am bucura să vii şi să-L cunoşti.
Şi aşa credem că trebuie să fie şi cu noi. Oricînd găsim pe cineva
făcînd o muncă bună, ajutînd lumea în vreun sens al cuvîntului, fie prin
menţinerea unei misiuni sau ajutarea păgînilor, fie prin ajutarea unui băiat
care vinde ziare sau prin altă muncă, ajutînd să se opună păcatului sau să se
uşureze suferinţa, noi trebuie să simpatizăm în măsura în care vedem că au inimi
bune, intenţii bune, dorinţe bune. În loc să lucrăm împotriva lor sau să-i
împiedicăm în vreun fel, noi trebuie să le spunem un cuvînt de încurajare şi să
încercăm să-i conducem spre lumină mai multă. Aceasta nu înseamnă că trebuie să
urmăm împreună cu ei şi să lăsăm însărcinarea noastră specială de învăţare a
Adevărului pe care Domnul ne-a dat-o, dar înseamnă că nu trebuie să obiectăm la
folosirea de către Domnul a diferiţilor agenţi pentru împlinirea lucrării Sale.
Nu trebuie să gîndim că numai noi avem privilegiul de a ne angaja în lucrarea
Sa; că avem drepturi exclusive asupra lucrării Sale şi putem împiedica pe alţii
să facă ceea ce ei sunt în stare să facă şi se bucură făcînd. 865) OSPĂŢUL NUNŢII—Cînd şi ce este acesta?
(Q462-2) Întrebare (1906)—2—În ce va consta
ospăţul nunţii sau petrecerea nupţială a Mielului, la care vor fi invitate
fecioarele, însoţitoarele Miresei şi cînd va avea loc? Răspuns—Răspunsul nostru este că aceasta este o ilustraţie. Invitaţia
există, mireasa vine şi intră la nuntă, uşa se închide şi are loc nunta. Astfel
este reprezentată unirea dintre Cristos şi Biserică. Cînd va avea loc? Cînd
ultimul membru al corpului îşi va fi terminat cursul şi va fi fost schimbat la
gloria Domnului, atunci va avea loc căsătoria, adică unirea va fi completă. Vor
avea un ospăţ şi vor şedea jos cu cuţite, furculiţe şi linguri şi vor avea ceva
de mîncat? Nu, nu acest fel de ospăţ. Noi avem aici un ospăţ la această
convenţie, dragi prieteni, fără cuţite sau furculiţe. Noi avem un ospăţ din
Cuvîntul şi adevărul lui Dumnezeu. Domnul reprezintă aceasta ca pe un mare
ospăţ, un mare timp de binecuvîntare; noi nu ştim ce este. El ne dă unele
ilustraţii luate din lucrurile pămînteşti pentru a ne da numai o sugestie că
există ceva mare ce întrece puterea de descriere. Cine va fi acolo? Răspunsul
nostru este că mireasa lui Cristos va fi acolo, mirele şi fecioarele,
însoţitoarele miresei care o urmează. Ei sunt reprezentaţi ca o mare mulţime.
Profetul spune că şi ei vor fi aduşi aproape, în prezenţa
Regelui. Mulţumim lui Dumnezeu că marea mulţime va fi invitată să ia parte la
ospăţul nunţii Mielului, să ia parte la binecuvîntările şi favorurile glorioase
ale lui Dumnezeu, care le vor face inimile să se bucure, şi îi va compensa
pentru toate încercările şi dificultăţile din timpul
prezent.