1 FEBRUARIE
Urechile tale vor auzi după tine glasul care va zice: „Iată
drumul, mergeţi pe el!”, când veţi voi să vă mai întoarceţi la dreapta sau la
stânga. — Isa. 30:21
Dacă am ajuns la o răspântie — la o criză în experienţa noastră
— şi nu ştim încotro s-o luăm, la dreapta sau la stânga, atunci să ne oprim
imediat şi s-ascultăm glasul. Sau, cu alte cuvinte, să ne întoarcem imediat
către Cuvântul Domnului şi meditând asupra principiilor şi învăţăturilor sale şi
asupra ilustraţiilor lui referitoare la subiectul care ne dezorientează, să
căutăm a cunoaşte voinţa Domnului, cerând de asemenea conducerea Spiritului Său,
şi să ne străduim a ne aduce mintea într-o atitudine de iubire, supunere şi
încredere. — Z '95-6
2 FEBRUARIE
Căci dacă trăiţi trupeşte veţi muri. — Rom. 8:13; (Sf. Scr.
1874)
Ce înseamnă a trăi după trup? Înseamnă a trăi în conformitate
cu înclinaţiile şi dorinţele naturii umane căzute şi spre mulţumirea lor. Acesta
este cel mai uşor lucru. Nu se cere altceva decât să ne lăsăm nepăsători în
curentul naturii noastre vechi şi să încetăm lupta împotriva ei. Făcând astfel
începem a pluti în jos duşi de curent şi curând alunecarea devine din ce în ce
mai rapidă, iar împotrivirea din ce în ce mai grea. — Z '95-8
3 FEBRUARIE
Fiul meu, ia aminte la cuvintele mele, pleacă-ţi urechea la
spusele mele! ... Căci ele sunt viaţă pentru cei ce le găsesc şi sănătate pentru
tot trupul lor. -- Prov. 4:20,22
Puţini recunosc influenţa spiritului asupra trupului. Dumnezeu
a alcătuit astfel fiinţa noastră, încât gândurile nobile, curate şi sfinte să
aibă efect înălţător şi înnobilator nu numai asupra intelectului şi moralului
nostru, ci să aibă o influenţă înviorătoare şi asupra trupului nostru. Tot aşa
şi invers, fiecare gând (la fel şi fapt) necurat, ruşinos, indecent, nesfînt are
efect direct nu numai în degradarea minţii şi a principiilor morale, ci şi în
încolţirea seminţelor bolii, deja existente în constituţia rasei căzute. — Z.
'96-180
4 FEBRUARIE
„Ieşiţi din mijlocul ei, poporul Meu, ca să nu fiţi părtaşi
la păcatele ei şi să nu primiţi din pedepsele ei!” — Apoc. 18:4
Toţi care sunt vrednici să poarte numele „poporul Meu” vor auzi
şi vor asculta vocea Domnului, i se vor supune şi vor ieşi afară din Babilon şi
nu vor primi „din pedepsele” lui. Căci, ieşind din Babilon imediat ce văd starea
lui adevărată, ei dovedesc prin aceasta că niciodată n-au fost cu adevărat de
acord cu păcatele lui. Cei care rămân după ce văd Babilonul şi doctrinele sale
blasfematoare în lumina care străluceşte acum, sunt socotiţi că aprobă
blasfemiile şi că merită „pedepsele” la fel de mult sau chiar mai mult decât
clasa „neghină” a babilonienilor, căci ei au o lumină mai mare. — Z.'00-3
5 FEBRUARIE
Căci aceasta este voia lui Dumnezeu [cu privire la voi],
sfinţirea voastră ... — 1 Tes. 4:3
Dacă recurgem la Sfânta Scriptură pentru a afla voia lui
Dumnezeu, vom afla că marea lucrare pe care o cere Dumnezeu de la noi nu este
aceea pe care o facem pentru alţii, ci este lucrarea în noi înşine, la
subjugarea, cucerirea şi guvernarea noastră. Toate celelalte, cum ar fi
serviciul nostru în casa credinţei, faptele noastre bune pentru toţi oamenii,
acasă şi în misiune la străini, sunt secundare faţă de lucrul principal asupra
internului nostru. Căci, după cum zice apostolul inspirat, chiar dacă am
propovădui Evanghelia cu elocvenţă, chiar dacă am da toată averea săracilor,
chiar dacă am suferi martiraj pentru o cauză bună, fără de iubire şi spiritul
lui Hristos şi al Tatălui — dezvoltat în noi ca principiu conducător al vieţii —
nimic n-am fi din punct de vedere divin. — Z. '99-4
6 FEBRUARIE
Căci nici de la răsărit, nici de la apus, nici din deşert nu
vine înălţarea. Ci Dumnezeu este Cel care judecă: El coboară pe unul şi înalţă
pe altul. — Ps. 75:6,7
Noi putem avea dorinţe şi aspiraţii de servire care niciodată
nu vor fi îndeplinite. Domnul poate vedea că nu vom fi în stare a purta
înălţarea şi onoarea pe care o căutăm. El ştie mult mai bine decât noi ce ne
serveşte spre bine şi de aceea vrea să ne încredem în purtarea Lui de grijă, nu
leneşi, ci silitori, nu nepăsători, ci veghetori, nu indiferenţi, ci plini de
dorinţă puternică şi serioasă de a îndeplini voia lui Dumnezeu; să fim însă
răbdători sub restricţii şi mulţumiţi de a fi uitaţi şi neglijaţi, aducându-ne
aminte că şi aceia servesc care numai „stau şi aşteaptă” şi că Domnul, în ceasul
bine ales de El, ne poate conduce spre îndeplinirea scopurilor Sale de har. — Z.
'95-11
7 FEBRUARIE
Dragostea nu face rău aproapelui; dragostea, deci, este
împlinirea legii. — Rom. 13:10
Acela care află că inima sa nu este în armonie cu legea Noului
Legământ, iubirea — mila, amabilitatea, blândeţea, bunătatea --, este lipsit de
dovada că în vreun înţeles al cuvântului este acceptat ca fiu al lui Dumnezeu şi
împreună moştenitor cu Hristos. Dacă din inimile noastre lipseşte dragostea
pentru fraţi, dragostea bunătăţii şi bunăvoinţei faţă de toţi oamenii şi chiar
faţă de animale, atunci nu se află în noi acel spirit care să ne ducă la bun
sfârşit în îndeplinirea sacrificiilor necesare în condiţiile prezente. Va fi
numai o problemă de timp la unii ca aceştia, când va ceda brusc puterea mândriei
sau îngâmfării care-i ţine pe calea jertfirii şi egoismul va pune complet
stăpânire pe ei. — Z. '98-201
8 FEBRUARIE
„Puţin credinciosule, pentru ce te-ai îndoit?” — Mat.
14:31
Ce trebuie să facem ca să biruim lipsa de credinţă, ce să facem
ca să ne crească credinţa? Răspundem, ca şi apostolii de demult, că trebuie să
ne rugăm: „Doamne măreşte-ne credinţa”. Apoi, trăind conform acestei rugăciuni,
fiecare trebuie să cultive credinţa în inima sa, prin aceea că: 1) necontenit să
reînnoiască în inima sa făgăduinţele divine, ajungând foarte familiar cu ele în
Cuvântul Tatălui; 2) tot mai mult şi mai mult să-şi aducă aminte că, făcând
legământ cu Domnul, aceste făgăduinţe sunt ale sale şi, în inima sa şi cu buzele
sale, el trebuie să le invoce ca fiind ale sale înaintea lui Dumnezeu în
rugăciune cu mulţumire. El trebuie să invoce acestea în gândurile sale şi în
discuţiile cu fraţii despre lucrurile sfinte. — Z. '00-170
9 FEBRUARIE
Întoarce-te suflete al meu, la odihna ta, căci Iehova ţi-a
făcut bine. — Ps. 116:7
Obişnuinţa de gândire a creştinului are într-adevăr mult de a
face cu progresul sau cu regresul spiritual, ea este de asemenea un indicator al
stării spirituale şi de aceea obişnuinţele bune ale gândirii trebuie cu
îngrijire cultivate. Prin „obişnuinţa gândirii” noi înţelegem condiţia normală
la care mintea se reîntoarce de obicei, ori de câte ori are răgaz. Câtă vreme
suntem ocupaţi cu datoriile active ale vieţii suntem nevoiţi să ne îndreptăm
puterile minţii spre lucrul ce-l avem în mâini, căci dacă facem un lucru doar în
mod mecanic, fără să ne concentrăm mintea asupra lui, nu-l putem face bine. Dar,
chiar şi aici, principiul creştin bine stabilit în caracter ne va conduce în mod
inconştient. Când însă încordarea muncii şi grija încetează pentru un timp,
gândirea — prin obişnuinţa de gândire stabilită —, ca acul busolei spre pol,
numaidecât se va întoarce la odihna sa în Dumnezeu. — Z. '95-250
10 FEBRUARIE
... Fii un model pentru credincioşi: în vorbire, în purtare,
în dragoste, în credinţă, în curăţie. — 1 Tim. 4:12
Fiecare creştin trebuie să se străduiască să fie un exemplu
vrednic de imitat, un exemplu de seriozitate, de străduinţă credincioasă de a
copia pe Hristos în viaţa sa zilnică, un exemplu de zel activ în serviciul Lui.
În viaţa prezentă nu ne putem aştepta să fim modele de perfecţiune, modele de
glorie şi de frumuseţe morală supremă a sfinţeniei. Un astfel de model avem
numai în Hristos, Domnul nostru. Pavel niciodată n-a zis: „urmaţi-mi mie” sau
„urmaţi-ne nouă”, ci a zis „călcaţi pe urmele mele, întrucât şi eu calc pe
urmele lui Hristos” (1 Cor. 11:1). Apostolul a fost un mare exemplu de
străduinţă serioasă spre desăvârşire, dar nu de perfecţiune supremă, care a fost
numai în Hristos. Zelul lui Pavel şi extrema lui seriozitate în lupta de a copia
pe Hristos şi de a îndeplini voinţa Lui sunt cele pe care noi trebuie să le
imităm. — Z. '95-251
11 FEBRUARIE
Ferice va fi de voi când, din cauza Mea, oamenii vă vor
insulta, vă vor prigoni şi vor spune tot felul de lucruri rele şi neadevărate
împotriva voastră! Bucuraţi-vă şi săltaţi de veselie, pentru că răsplata voastră
este mare în ceruri; căci tot aşa au prigonit pe prorocii care au fost înainte
de voi. — Mat. 5:11,12
Împotrivirea şi persecuţia însoţesc inevitabil activitatea în
serviciul lui Dumnezeu şi trebuie să fie întâmpinate în mod logic şi deschis; şi
când acest mod nu-şi atinge scopul, atunci, după ce am atras atenţia în mod
serios asupra pericolelor unei astfel de proceduri, cel ce se opune cu voia să
fie lăsat să-şi urmeze mai departe calea iar noi să ne îndreptăm spre alţii cu
vestea bună a mântuirii. În împotrivirea de care a avut Domnul parte şi în modul
cum a întâmpinat-o sunt învăţături de mare preţ pentru cei supuşi la încercări
asemănătoare. — Z '94-368
12 FEBRUARIE
Dar răbdarea trebuie să-şi facă desăvârşit lucrarea, ca să
fiţi desăvârşiţi, întregi şi să nu duceţi lipsă de nimic. — Iac. 1:4
Nici un pas de înaintare nu se poate face fără de a practica
acest dar al răbdării; şi nici unul dintre daruri nu împodobeşte mai frumos
caracterul creştin, nu câştigă atât de uşor aprobarea conştiinţei lumii şi nu
glorifică atât de mult pe Dumnezeul tuturor harurilor, al cărui adevăr o
inspiră, ca răbdarea. Ea este blândeţe îndelung răbdătoare, care în mod serios
se străduieşte să pună stavilă valurilor imperfecţiunilor şi slăbiciunilor
omeneşti şi cu grijă migăloasă se străduieşte să recîştige asemănarea divină.
Răbdarea este înceată la mânie şi bogată în milă, este grabnică să înţeleagă
căile adevărului şi ale dreptăţii şi promptă să umble în ele; recunoaşte
imperfecţiunile sale şi compătimeşte cu lipsurile şi imperfecţiunile altora. —
Z. '93-295
13 FEBRUARIE
Dragostea ... nu se gândeşte la rău. — 1 Cor. 13:5
Oricine nesocoteşte poruncile Domnului cu privire la
„presupunerile rele” îşi pune singur cursă, oricât de precaut ar umbla în alte
privinţe, căci o inimă plină de îndoieli şi suspiciuni faţă de semenii săi este
mai mult de jumătate gata să se îndoiască şi de Dumnezeu. Spiritul de amărăciune
şi de acreală este în luptă cu spiritul Domnului, cu spiritul iubirii; ori unul
ori altul trebuie să învingă. Trebuie să ne eliberăm de spiritul rău, altfel el
murdăreşte noua creatură şi o face „dezaprobată”. Dimpotrivă, dacă noua natură
învinge ca un „biruitor”, o va face în acest mod: dacă presupunerile rele sunt
învinse, jumătate din lupta împotriva dificultăţilor şi ispitelor prezente este
câştigată. — Z. '98-84
14 FEBRUARIE
„Căci din cuvintele tale vei fi îndreptăţit şi din cuvintele
tale vei fi condamnat.” — Mat. 12:37
Domnul consideră fiecare cuvânt al nostru ca un indicator al
inimii noastre. Dacă vorbele noastre sunt răzvrătite, nesincere, neserioase,
uşuratice, neprietenoase, nerecunoscătoare, nesfinte sau necurate, Dumnezeu ne
judecă inima pe baza principiului „din plinătatea inimii vorbeşte gura”. Este
imposibil ca noi, fiind făpturi imperfecte, să fim întotdeauna perfecţi în vorbe
şi fapte. În ciuda celor mai bune străduinţe ale noastre vom greşi uneori în
cuvânt cât şi în faptă; totuşi, ceea ce trebuie să căutăm cu cele mai vii şi
sincere eforturi este stăpânirea perfectă a cuvintelor şi a căilor noastre. — Z.
'96-32
15 FEBRUARIE
Dar cine păzeşte Cuvântul Lui, în el dragostea lui Dumnezeu
a ajuns în adevăr desăvârşită. — 1 Ioan 2:5
Proba este ascultarea. În măsura în care respectăm Cuvântul
Domnului, în aceeaşi măsură iubirea lui Dumnezeu este desăvârşită în noi. Căci
dacă am dobândit mintea lui Hristos, Spiritul Sfânt, Spiritul lui Dumnezeu,
efectul asupra noastră va fi atât de a vrea cât şi de a face după buna Sa
plăcere, pe măsura capacităţii noastre. Această capacitate trebuie să crească
mereu, din an în an. Şi, deşi nu putem spera să fim desăvârşiţi până când vom fi
„schimbaţi”, la înviere, când vom primi trupuri noi, totuşi, în spiritul minţii
noastre trebuie să păstrăm o legătură atât de strânsă cu Domnul încât să putem
avea o continuă părtăşie cu El. — Z. '97-312
16 FEBRUARIE
... În slavă şi în dispreţ, în vorbire de rău şi în vorbire
de bine; ca nişte înşelători, măcar că spunem adevărul ... nu dăm nimănui nici
un prilej de poticnire, pentru ca slujba să nu fie defăimată. — 2 Cor.
6:8,3
În vreme ce ne îndeplinim îndatoririle după cele mai bune
puteri ale noastre şi când este evident că binecuvântarea şi favoarea lui
Dumnezeu sunt asupra noastră şi asupra lucrului nostru în cel mai înalt grad,
deodată pot apare necazuri, se pot ivi împotriviri, puterile întunericului par
să triumfe şi pentru un moment putem apare ca vinovaţi înaintea oamenilor şi
parcă şi providenţa divină ne-ar fi părăsit. Astfel de experienţe, fără
îndoială, sunt foarte folositoare, căci, deşi cântăm:
totuşi, aceasta poate fi doar o laudă goală, dacă nu am trecut
prin experienţe grele, care să dezvolte în noi o astfel de credinţă şi o astfel
de încredere, încât să ne ţinem de mâna Domnului şi să fim şi în cel mai
întunecos ceas încrezători în providenţa divină. — Z. '01-314
17 FEBRUARIE
Luaţi jugul Meu asupra voastră ... căci jugul Meu este bun
şi sarcina Mea este uşoară. — Mat. 11:29,30
Acei ce poartă acest jug au asigurarea Cuvântului divin că
toate lucrurile lucrează împreună spre binele lor şi cu cât sarcina lor este mai
grea, cu atât mai mare le va fi binecuvântarea şi răsplata, în curând; cu cât
mai aspre le sunt experienţele timpului prezent, cu atât mai strălucitoare va fi
gloria lor, cu atât mai strălucitor va fi caracterul lor şi cu atât mai cizelaţi
şi potriviţi vor fi pentru Împărăţia cerească. Din acest punct de vedere orice
sarcină este uşoară, pentru că jugul nostru este apreciat şi este atât de uşor
şi rezonabil; în plus sarcina noastră este aşa de uşoară pentru că Domnul este
cu noi în acest jug. — Z '00-137
18 FEBRUARIE
... Iehova Dumnezeul vostru vă pune la încercare ca să ştie
dacă iubiţi pe Iehova Dumnezeul vostru, din toată inima voastră şi din tot
sufletul vostru. — Deut. 13:3
Împărăţia este menită numai acelora care, din harul lui
Dumnezeu, vor deveni în inimă asemenea lui Isus, în aceea că vor iubi pe Domnul
din toată inima şi din tot sufletul şi vor fi capabili să zică: „facă-se nu voia
mea, ci a ta”. Nici o altă condiţie nu ne poate face vrednici de Împărăţie, ci
numai aceasta a supunerii depline faţă de Domnul, pentru că nici o altă condiţie
nu înseamnă subordonare completă şi iubire deplină faţă de Dumnezeu. Să nu uităm
că toate lucrurile cereşti, pe care „ochiul nu le-a văzut, urechea nu le-a auzit
şi la inima omului nu s-au suit”, Dumnezeu le-a rezervat pentru cei care Îl
iubesc pe El în cel mai înalt grad. — Z '98-40
19 FEBRUARIE
Toate lucrurile sunt curate pentru cei curaţi; dar pentru
cei necuraţi şi necredincioşi, nimic nu este curat, ci şi mintea şi conştiinţa
le sunt întinate. Ei mărturisesc că Îl cunosc pe Dumnezeu, dar cu faptele Îl
tăgăduiesc, căci sunt o urâciune, nesupuşi şi netrebnici pentru orice faptă
bună. — Tit 1:15,16
Ce groaznică este starea aceasta şi cât de atent trebuie să fie
tot poporul Domnului ca nu numai să aibă inima şi mintea curată, ci şi
conştiinţa să şi-o păstreze foarte sensibilă şi în strânsă armonie cu cuvântul
lui Dumnezeu. Această stare poate fi menţinută numai dacă ne vom judeca pe noi
înşine adeseori şi cu stricteţe, după standardul pe care Dumnezeu ni l-a dat —
legea Lui de iubire.
20 FEBRUARIE
Dacă i se pare cuiva că este religios şi nu-şi înfrânează
limba ... religia unui astfel de om este zadarnică. — Iac. 1:26
Deoarece limba este indiciul inimii, căci „din plinătatea
inimii vorbeşte gura”, limba neînfrânată, care vorbeşte invi-dios, egoist, amar,
lăudăros, defăimător, dovedeşte că inima din a cărei plinătate se revarsă
acestea este nesfinţită, grav lipsită de spiritul lui Hristos. În acest caz, la
orice grad al religiozităţii am fi ajuns, este zadarnic, căci acea inimă nu este
mântuită şi nici în starea de a fi mântuită. Dar Medicul Bun ne-a arătat
antidoturile otrăvirii sufletului, acele leacuri care, dacă le luăm corect, după
îndrumare, vor îndulci inima amărâtă. — Z. '99-215
21 FEBRUARIE
Căci tu eşti stânca mea, cetăţuia mea. Pentru Numele Tău,
condu-mă şi călăuzeşte-mă! — Ps. 31:3
După ce Domnul ne-a dat anumite lecţii şi experienţe, dintre
care unele au ajuns la noi în împrejurări paşnice şi liniştite, ordinea
procedurii se poate schimba şi manifestarea providenţelor Domnului poate duce la
întreruperea acestor împrejurări care au fost favorabile şi nefavorabile în
unele privinţe -- ducând la împrejurări şi condiţii noi. Nu se cuvine pentru
adevăratul israelit spiritual să murmure, să se plângă sau chiar să-şi exprime
alegerea, ci să caute conducerea Domnului. Dacă poate distinge conducerea
providenţei divine, chiar dacă ar fi în condiţii de pustiu şi mai aspre şi mai
puţin de dorit decât cele în care se afla mai înainte, el trebuie să urmeze
conducerea Domnului încrezător, cântând cântecele credinţei şi ale încrederii. —
Z. '02-249
22 FEBRUARIE
Purtarea voastră să fie fără iubire de bani. Mulţumiţi-vă cu
ce aveţi acum. — Evr. 13:5
Rugăciunile egoiste costă prea mult. Unii au dobândit bogăţie,
dar au pierdut adevărul şi slujba lui; unii au primit sănătate, ca apoi să afle
că s-au expus la încercări nu mai puţin grele decât boala. Alţii şi-au recăpătat
din gura morţii pe iubiţii lor, ca apoi să regrete că Dumnezeu le-a ascultat
rugăciunea sau, şi mai corect, să regrete că n-au primit înţelepciunea şi
providenţa Domnului cu încredere şi mulţumire, fără să se plângă ... Israelul
spiritual ar trebui să se folosească în mod înţelept de lucrurile pe care le are
la îndemână, acceptând toate cu recunoştinţă, ca daruri de la Dumnezeu.
Rugăciunile lor ar trebui să fie pentru daruri spirituale, între altele pentru
îndurare răbdătoare şi mulţumirea inimii. — Z. '02-250
23 FEBRUARIE
„Eu, zice Domnul, te voi învăţa şi-ţi voi arăta calea pe
care trebuie s-o urmezi; te voi sfătui cu ochiul asupra ta.” — Ps. 32:8
Una din lecţiile cele mai însemnate pentru israeliţii
spirituali este ca, în toate lucrurile vieţii, să caute conducerea Domnului.
Niciodată să nu încerce să facă ceva, fie lucruri ale vieţii acesteia, fie
lucruri spirituale, fără să caute să observe voia Domnului cu privire la aceasta
... Noi înaintăm spre Canaan şi ştim că noi experienţe ne aşteaptă, prin care
trebuie să trecem înainte de-a putea ajunge la moştenirea făgăduinţelor. Lecţia
pentru noi este ca imediat şi cu totul să ne supunem conducerii Domnului, fără
murmur — cu bucurie. Aceasta însă numai de la aceia se poate aştepta care au
învăţat lecţiile dăruite lor mai înainte şi mai ales lecţiile credinţei — ale
încrederii în puterea, bunătatea şi credincioşia Domnului. — Z. '02-251,249
24 FEBRUARIE
Căci ceea ce era cu neputinţă în lege, pentru că era slabă
prin trup, a făcut Dumnezeu, trimiţând pe Fiul Său în asemănarea trupului
păcătos şi pentru păcat, condamnând păcatul în trup; ca dreptatea legii să se
împlinească în noi, care umblăm nu după trup, ci după Spirit. — Rom. 8:3,4; (Sf.
Scr. 1874)
Câtă întărire şi mângâiere este în aceste asigurări!
Într-adevăr, cuvinte minunate de viaţă sunt acestea! Ele ne umplu de speranţă.
Dacă în loc de perfecţiunea absolută a trupului Dumnezeu primeşte de la noi
intenţiile desăvârşite ale inimii, atunci, într-adevăr, avem nădejde că vom
ajunge la ţinta pusă înainte — perfecţiunea. Noi putem umbla după Spirit, deşi
în ce priveşte trupul nostru muritor nu putem atinge cerinţele Spiritului.
Mintea noastră poate atinge Spi-ritul, intenţiile noastre pot fi perfecte şi
chiar aceasta caută Tatăl nostru Ceresc în noi — perfecţiunea intenţiei. — Z.
'02-248
25 FEBRUARIE
„Omul va trăi nu numai cu pâine, ci cu orice cuvânt care
iese din gura lui Dumnezeu.” — Mat. 4:4
Trebuie să învăţăm că viaţa omului constă nu din abundenţa
lucrurilor pe care le are — hrană şi îmbrăcăminte —, ci, în înţelesul cel mai
deplin, cel mai larg, cel mai înalt, viaţa se bazează pe subordonarea deplină la
voinţa divină, pe atenţia încordată la fiecare cuvânt ce iese din gura lui
Dumnezeu. Sunt necesare toate prevenirile, toate încurajările, toate
promisiunile pentru dezvoltarea celor pe care Dumnezeu îi cheamă acum la viaţă
eternă ca împreună moştenitori cu Fiul Său în Împărăţie. Prin urmare, ca
ucenici, ca elevi ai Domnului Isus, să le ţinem minte şi să lucrăm după sugestia
cuvintelor din acest text. — Z. '02-246, 248
26 FEBRUARIE
Bucuraţi-vă totdeauna în Domnul! Iarăşi zic: Bucuraţi-vă! —
Filip. 4:4
Nu putem avea prea mulţi creştini care se bucură şi ei nu se
pot bucura prea mult dacă se bucură în Domnul. Această bucurie nu este în mod
necesar zgomotoasă, dar nici cu necesitate contrariul. Totuşi, ea presupune
seninătate, fericire, pace, plăcerea sufletului şi nu înseamnă că demonstraţia
zgomotoasă este esenţială, cum se pare că, în mod greşit, gândesc unii ...
Singurii care se pot bucura totdeauna sunt cei care trăiesc foarte
aproape de Domnul şi care pot simţi totdeauna unitatea lor cu El, că ocrotirea
şi grija Lui sunt asupra lor şi că făgăduinţa Lui este sigură, că toate
lucrurile vor lucra împreună pentru binele lor cel mai înalt, ca Noi Creaturi. —
Z. '03-7
27 FEBRUARIE
Blândeţea voastră să fie cunoscută de toţi oamenii. —Filip.
4:5
Cuvântul grecesc tradus aici prin „blândeţe” pare să conţină
gândul de a fi raţionali şi a nu pretinde prea riguros drepturile noastre. Mila
şi îngăduinţa, desigur, sunt calităţi care se cer de la toţi cei care voiesc să
fie membri în corpul Unsului. Să avem, ca regulă, credincioşie în îndeplinirea —
pe cât este posibil — a tot ce ne cere dreptatea şi îngăduinţă în toate
cerinţele noastre drepte faţă de alţii. Aşa vom fi copii ai Tatălui Ceresc,
pentru că El este blând şi milos cu cei nemulţumitori. — Z. '03-7
28 FEBRUARIE
Nu vă îngrijoraţi de nimic, ci, în orice lucru, aduceţi
cererile voastre la cunoştinţa lui Dumnezeu, prin rugăciuni şi cereri cu
mulţumiri. — Filip. 4:6
Se poate ridica întrebarea: oare de ce nu ne dă Dumnezeu
lucrurile de care avem nevoie fără să ne rugăm pentru ele şi să cerem
promisiunile Lui? Fără îndoială, pentru că mai întâi trebuie să ajungem la o
stare de inimă potrivită, ca să putem primi favorurile Sale şi să avem folos din
ele. Chiar dacă este aşa, putem fi siguri că nici acum nu apreciem suficient
îngrijirea divină acordată nouă până acum şi acum. Ba este posibil ca nici chiar
în atitudinea de rugăciune şi mulţumire noi să nu discernem nici măcar jumătate
din motivele de recunoştinţă, aşa cum le vom vedea în curând, când vom cunoaşte
întocmai cum noi suntem cunoscuţi. — Z. '03-8
29 FEBRUARIE
Dumnezeu este dragoste; şi cine rămâne în dragoste rămâne în
Dumnezeu şi Dumnezeu rămâne în el. — 1 Ioan 4:16
Dreptatea umple măsura, dar iubirea o scutură, o apasă, o
vârfuieşte şi întrece dreptatea. Prin urmare, iubirea este un lucru pe care nu
trebuie să-l pretinzi, de lipsa lui nu trebuie să te plângi, ci trebuie să-l
apreciezi cu recunoştinţă, ca pe o favoare, şi să-l întorci mărinimos. Oricine
doreşte iubirea să o dorească în cel mai înalt sens, în sensul de admiraţie şi
respect. Dar acest fel de iubire este cea mai preţioasă şi singura cale de a o
câştiga este să manifestăm acea nobleţe de caracter care o provoacă la alţii
care sunt cu adevărat nobili. — Z. '02-266 „Mai bine a umbla cu Dumnezeu în întuneric,
Decât a merge
singur în lumină”, Aş vrea să recunosc pe loc
Dorinţe de plăceri, trufie,
Să
sting ce este-n mine foc,
Gândul hoinar să nu-mi mai fie. — Z '99-214