1 MAI
... Fiul Omului n-a venit să I se slujească, ci El să
slujească ... — Mat. 20:28
Dacă consacrarea este pentru Domnul, atunci fiecare sacrificiu
al drepturilor şi intereselor noastre în folosul nostru ca noi creaturi, în
folosul soţului sau copiilor, al părinţilor, al vecinilor sau prietenilor, al
fraţilor în Hristos, este socotit de Domnul ca făcut Lui; în timp ce, tocmai
acele servicii, dacă ar fi făcute din orice alt punct de vedere — de către un
neîndreptăţit şi neconsacrat Domnului sau făcute numai indivizilor şi nu ca
sacrificii pentru Domnul —, nu ne-ar fi socotite nouă ca preoţi, ca sacrificii
ale noastre. — Z. '03-407
2 MAI
... Toţi cei care voiesc să trăiască în evlavie în Hristos
Isus vor fi persecutaţi. — 2 Tim. 3:12
Împotrivirea este de aşteptat şi desigur va continua până ne
vom sfârşi cursul în moarte. A ne supune cu răbdare acestei împotriviri înseamnă
a sacrifica preferinţele noastre naturale în ce priveşte prieteniile şi
plăcerile vieţii prezente şi a suporta greutăţi pentru Adevăr, ca buni soldaţi,
oricum ar veni acele greutăţi, în efortul nostru de-a îndeplini voinţa Domnului
şi de-a lucra la înaintarea intereselor Împărăţiei Sale.
A fi cu adevărat în serviciul Domnului înseamnă în primul rând
a studia cu îngrijire şi în continuu planul lui Dumnezeu, în al doilea rând a-i
asimila spiritul, ceea ce, în al treilea rând, duce la un zel entuziast pentru
îndeplinirea lui şi la o activitate în acest serviciu, după măsura capacităţii
noastre, orice preţ sau sacrificiu ne-ar cere. — Z. '03-164,165
3 MAI
Dar hrana tare este pentru oamenii maturi, pentru aceia ale
căror simţuri s-au deprins, prin exerciţiu, să deosebească binele şi răul. —
Evr. 5:14
Acei ce au o credinţă sinceră şi reală în Dumnezeu, sunt gata
să-L primească prin cuvântul Său. La aceştia primele principii ale doctrinei
trebuie să fi fost stabilite demult, pe care mult din suprastructura de aur,
argint şi pietre scumpe trebuie să fie deja înălţată şi lucrul să progreseze
constant. Aceştia, dacă sunt loiali şi sinceri pentru Dumnezeu, pot face
deosebire între adevăr şi eroare. Noi trebuie să ştim ce credem şi pentru ce
credem şi apoi, cu curaj şi fără compromisuri, să vestim ceea ce credem, căci
„dacă trâmbiţa dă un sunet nesigur, cine se va pregăti de luptă?” — Z. '03-167
4 MAI
Iehova nu Se uită la ce se uită omul; omul se uită la ceea
ce izbeşte ochiul, dar Iehova Se uită la inimă. — 1 Sam. 16:7
Dacă pierdem din vedere faptul că Dumnezeu ne priveşte din
punctul de vedere al voinţei, dacă ajungem să gândim despre noi după trup şi că
Dumnezeu ne apreciază după trup, atunci putem fi siguri că în aceeaşi măsură
coborâm în întuneric, în confuzie şi descurajare. Pe de altă parte însă, să nu
uităm că spiritul sau voinţa este socotită vie din cauza îndreptăţirii sale, din
cauză că este în armonie cu Dumnezeu. Să nu fim deci niciodată delăsători în
privinţa voinţei sau în privinţa intenţiei care guvernează conduita vieţii
noastre, ci să ne amintim că orice delăsare în privinţa aceasta duce în aceeaşi
măsură la pierderea vieţii spirituale. A voi în mod drept este posibil
întotdeauna pentru noi şi nimic mai puţin nu poate fi acceptat de Dumnezeu în
Hristos, decât o voinţă absolut loială. — Z '03-171
5 MAI
... Dar dacă, prin Spirit, faceţi să moară faptele trupului,
veţi trăi. — Rom. 8:13
Condiţiile, atât de clar arătate, pe baza cărora putem menţine
legătura noastră cu Domnul şi speranţa noastră de-a avea parte în gloria primei
învieri, includ omorârea faptelor trupului — înfrângerea înclinărilor carnale,
omorârea lor, răstignirea şi consumarea lor în serviciul Domnului şi a cauzei
Sale. Despre astfel de nimicire a faptelor trupului, despre astfel de bătălie
împotriva slăbiciunilor lui vorbeşte apostolul în altă parte ca despre „luptă”,
când zice că trupul se luptă împotriva spiritului şi spiritul se luptă împotriva
trupului, căci cei doi sunt contrari şi aşa vor fi până la capătul vieţii. Dacă
spiritul a fost dornic şi a luptat după cele mai bune capacităţi ale sale
împotriva slăbiciunilor trupului, Domnul va socoti biruinţa completă prin
meritul Mântuitorului. — Z. '03-172
6 MAI
Căci toţi cei care sunt călăuziţi de Spiritul lui Dumnezeu
sunt fii ai lui Dumnezeu. — Rom. 8:14
Acesta este, deci, indicatorul prin care putem cunoaşte poziţia
noastră adevărată, nu numai la începutul alergării, dar până la sfârşitul ei, şi
anume, dacă suntem conduşi de Spiritul lui Dumnezeu — dacă aceasta este direcţia
în care urmăm, dacă aceasta este ceea ce căutăm -- atunci suntem fiii lui
Dumnezeu. Dumnezeu recunoaşte şi acceptă pe toţi acei care vin la El prin
Hristos, care se încred în meritul hainei de nuntă şi care continuă în această
stare de inimă. — Z. '03-173
7 MAI
... Vai de mine, dacă nu vestesc Evanghelia! ... 1 Cor.
9:16
Noi trebuie să fim totdeauna gata pentru a comunica altora cele
mai bune veşti pe care le avem. Simpatia faţă de creaţia gemândă sub diferitele
încercări ale vieţii trebuie să ne conducă spre a arăta făgăduinţele Domnului
privitoare la Împărăţia care vine şi binecuvântările care vor fi pentru toate
familiile pământului. Oricine nu vesteşte astfel, zilnic, în fiecare ocazie
potrivită, dă dovadă fie de lipsă de cunoştinţă, fie de lipsă de credinţă în
descoperirea divină sau de egoism, ceea ce Domnul nu poate aproba, şi care, dacă
rămâne în ele, îl va exclude în cele din urmă de la parte în Împărăţie. — Z.
'03-174
8 MAI
Şi făgăduinţa pe care El ne-a făcut-o este aceasta: viaţa
veşnică. — 1 Ioan 2:25
Toţi trebuie să înţelegem că avem ceva de făcut la înfăptuirea
promisiunilor graţioase făcute nouă de Dumnezeu. În ce priveşte lucrurile vieţii
prezente El ne-a făgăduit că pâinea şi apa ne vor fi sigure, dar asta nu
înseamnă ca noi să neglijăm posibilităţile rezonabile pentru câştigarea lor. El
ne-a făgăduit, de asemenea, o parte în Împărăţie, dar datoria noastră este să ne
facem chemarea şi alegerea sigură. Dumnezeu este deplin în stare şi în mod
deplin vrea să facă partea Sa cu privire la toate lucrurile, dar este în folosul
nostru faptul că El cere să ne dovedim credinţa prin faptele noastre -- lucrând
împreună cu El pe toate căile rezonabile. — Z. '03-175
9 MAI
Deci, după cum aţi primit pe Hristos Isus, Domnul, aşa să şi
umblaţi în El, fiind înrădăcinaţi şi zidindu-vă în El, întăriţi în credinţă,
după cum aţi fost învăţaţi şi sporind în ea cu mulţumiri. — Col. 2:6,7
Sentimentul general printre învăţătorii falselor doctrine, care
cred că nu este nici necesar şi nici de recomandat a fi întărit în credinţă,
este .... că a fi întărit înseamnă a fi bigot. Bigot, însă, este acela care este
atât de nejust în mintea lui încât primeşte şi susţine cu insistenţă ceea ce el
niciodată n-a verificat, nici prin judecata sănătoasă şi nici prin autoritatea
Bibliei. Nu este însă bigot lipsit de raţiune acela care, cu credinţă simplă, pe
baza autorităţii lui Dumnezeu, primeşte Cuvântul Lui. Aceştia şi numai aceştia
sunt întăriţi în Adevăr. Deosebirea între un creştin tare şi neclintit şi un
bigot este aceea că unul este întărit în Adevăr iar celălalt în eroare.
— Z. '03-199
10 MAI
... Îmi ungi capul cu untdelemn şi paharul meu este plin de
dă pe deasupra. — Ps. 23:5
Plinătatea paharului care dă pe deasupra are o dublă
semnificaţie. Este un pahar al bucuriei şi un pahar al necazului şi este plin
peste măsură în ambele privinţe. Acela care vrea să aibă parte din bucuriile
Domnului trebuie să ia parte şi la paharul suferinţelor Lui; trebuie să suferim
cu El, dacă vrem să împărăţim cu El. Totuşi, noi considerăm pătimirile vieţii
prezente ca nevrednice să fie comparate cu gloriile care vor fi descoperite în
noi; de aceea suntem în stare să ne bucurăm în necaz, căci, după cum necazurile
vor da pe deasupra, tot aşa şi bucuriile vor da pe deasupra şi cu apostolul
putem zice: bucuraţi-vă şi iarăşi zic, bucuraţi-vă! — Z. '03-413
11 MAI
Dar din cauza Ta suntem înjunghiaţi în toate zilele, suntem
priviţi ca nişte oi sortite pentru măcelărie. — Ps. 44:22
Să nu uităm că fiecare avem numai o singură jertfă pe care zi
de zi trebuie s-o oferim Domnului, valorificând fiecare posibilitate de a sluji
Lui şi celor ce sunt ai Lui. Să nu uităm că în timp ce această jertfă constă din
multe sacrificii mici, dintre care unele sunt prea neînsemnate spre a fi
amintite sau chiar luate în seamă, totuşi, vor fi necesare toate acestea spre a
întregi acea unică jertfă pe care am făcut-o la început când am intrat în
familia Sa. Când ne-am dat voinţa, am dat totul; orice reţinere, în oricare din
micile afaceri ale vieţii — orice refuz de a sacrifica ceea ce noi cugetăm că ar
plăcea Domnului —, este o reţinere din ceea ce am devotat Domnului. — Z. '03-408
12 MAI
Deci, fiindcă avem astfel de făgăduinţe, iubiţilor, să ne
curăţim de orice întinăciune a cărnii şi a spiritului, desăvârşind sfinţirea în
frică de Dumnezeu. — 2 Cor. 7:1
Câţi dintre membrii în perspectivă ai preoţimei împărăteşti
află că ei se murdăresc cu răutate, viclenie, făţărnicie, invidie, vorbire de
rău! Este sigur că fiecare are unele dintre aceste slăbiciuni, dacă nu toate, în
carnea sa, cu care trebuie să se răfuiască mai ales la începutul chemării sale
de preot. Cu câtă grijă ar trebui ca toţi să înlăture aceste lucruri! Cum ar
trebui ca fiecare să-şi cerceteze nu numai orice faptă a vieţii, orice cuvânt şi
orice cuget, ci şi orice motiv care determină cugetele, cuvintele şi faptele
sale, pentru ca ei să poată fi din ce în ce mai curăţaţi de întinăciunile
pământeşti şi să fie din ce în ce tot mai plăcuţi Domnului! — Z. '03-408
13 MAI
Iată, ascultarea face mai mult decât jertfele şi luarea
aminte mai mult decât grăsimea berbecilor. — 1 Sam. 15:22
Tatăl nostru Ceresc doreşte ca noi să fim foarte cu luare
aminte la Cuvântul Său şi să nu credem nici un moment că noi putem îmbunătăţi
ceva la el sau că timpurile şi împrejurările vor schimba cuvenita noastră
ascultare faţă de El. Să ascultăm Cuvântul Domnului, să stăm aproape de el şi să
nu ne fie frică de rezultate, ci să avem credinţă că Acela care ne ţine
niciodată nu dormitează, nici nu doarme şi este prea înţelept ca să greşească.
El este competent să facă faţă la orice ar putea veni pe neaşteptate împotriva
noastră ca rezultat al ascultării noastre. — Z. '03-218,219
14 MAI
... Spunând adevărul în dragoste, să creştem în toate până
la Cel care este Capul, Hristos. — Efes. 4:15
Ce înseamnă a creşte în har? Înseamnă a creşte în favoarea
Domnului, printr-o intimă cunoaştere personală şi legătură cu El prin spirit
.... Dar creşterea în har fără de o creştere în cunoştinţă este imposibilă, căci
însuşi scopul acestei comuniuni este să ne edificăm într-o mai desăvârşită
cunoştinţă şi o mai desăvârşită cunoaştere a Domnului — să ne aducă într-o mai
strânsă legătură cu planul divin şi să ne dea privilegiul să „lucrăm împreună”
cu El la executarea acestui plan. Dacă iubim şi ascultăm pe Domnul şi dacă vrem
să creştem în favoarea Lui, atunci Cuvântul Lui scris este obiectul cugetărilor
şi studiilor noastre zilnice şi în acest fel creştem în cunoştinţă. — Z. '03-200
15 MAI
Căci chiar dacă smochinul nu va înflori, viţa nu va da nici
un rod, lucrarea măslinului va lipsi şi câmpiile nu vor da hrană, turmele vor
pieri din staule şi nu vor mai fi cirezi în grajduri, eu tot mă voi bucura în
Iehova, mă voi bucura în Dumnezeul mântuirii mele! — Hab. 3:17,18
Noi vedem că Dumnezeu permite răul pe pământ pentru ca lumea să
primească anumite învăţăminte din experienţele amare ce rezultă natural din
înfăptuirea răului. Dar mai vedem un serviciu al răului în ce-i priveşte pe
sfinţi, prin aceea că îi probează, îi cizelează şi îi purifică, pregătindu-i şi
dovedindu-i vrednici, ca biruitori, să moştenească lucrurile măreţe pe care
Dumnezeu le are păstrate pentru cei credincioşi. — Z. '03-94
16 MAI
... Şi-ţi vor pune un nume nou .... Vei fi o cunună a
frumuseţii în mâna lui Iehova, o diademă împărătească în mâna Dumnezeului tău. —
Isa. 62:2,3
Să nu uităm niciodată că suntem „un popor deosebit”, separat de
corporaţia mare a creştinilor nominali, ca şi de lume, având speranţe, scopuri
şi ambiţii mai înalte şi favorizaţi cu o înţelegere mai clară a lucrurilor
adânci ale lui Dumnezeu, chemaţi fiind din întunericul de mai înainte la lumina
Sa minunată. Şi dacă suntem astfel separaţi de lume şi de creştinii care se
împărtăşesc în mare măsură de spiritul lumii, să nu ne mirăm dacă îi aflăm că nu
sunt în armonie cu noi, că nu ne iau în seamă sau chiar sunt împotriva noastră.
— Z. '03-164
17 MAI
Vă vor da afară din sinagogi, ba încă vine ceasul când
oricine vă va ucide să i se pară că aduce o jertfă lui Dumnezeu. — Ioan
16:2
Persecuţiile de azi sunt mai rafinate decât în oricare altă
perioadă dinainte. Credincioşii de astăzi nu sunt omorâţi cu pietre sau cu
săgeţi literale, nu sunt decapitaţi literal, dar este încă adevărat că cei răi
aruncă asupra celui drept săgeţi, „vorbele lor amare”, şi mulţi pentru
credincioşie sunt mustraţi, defăimaţi şi excluşi din societate, decapitaţi „din
cauza mărturiei lui Isus”. Toţi aceştia să-l imite pe Ştefan, primul martir
creştin. Mărturiile lor să fie făcute cu faţa luminoasă ca a lui. Ochii
credinţei lor să-L vadă pe Isus la dreapta Maiestăţii, în înălţime, ca Avocatul
şi Eliberatorul lor. Cuvintele lor să fie cu moderaţie cum au fost ale lui
Ştefan şi să fie adevărat despre ei ceea ce este scris despre el: „plin de har
şi de putere” şi „plin de Spirit Sfânt”. — Z '97-57
18 MAI
Căci noi, care am crezut, intrăm în „odihnă” .... Evr.
4:3
Odihna noastră în Domnul este atât de completă cât de completă
este credinţa noastră în El. Cine crede deplin are odihnă deplină, cine crede
numai în parte, în parte are şi odihnă. Condiţia ideală a israelitului spiritual
este atingerea odihnei desăvârşite, ţinerea perfectă a Sabatului în experienţa
lui prezentă şi aşteptarea şi lucrul pentru obţinerea unei odihne încă şi mai
complete — odihna reală a condiţiei desăvârşite — odihna care rămâne pentru
poporul lui Dumnezeu. „Să ne grăbim deci să intrăm în odihna aceasta [a
Sabatului], pentru ca nimeni să nu cadă, urmând acelaşi exemplu de neascultare”
[ca Israelul trupesc]. (Evr. 4:9-11) — Z. '99-253
19 MAI
Noi care suntem tari suntem datori să răbdăm slăbiciunile
celor neputincioşi şi să nu ne plăcem nouă înşine. — Rom. 15:1
Principiile nu pot fi abandonate în nici un caz, dar
libertăţile şi drepturile individuale pot fi adesea lăsate la o parte în
interesul altora şi pentru a plăcea lui Dumnezeu. Apostolul Pavel a fost gata să
meargă oricât de departe în apărarea principiilor (Gal. 2:5,11), dar în
jertfirea drepturilor, privilegiilor şi libertăţilor pământeşti pentru cauza lui
Hristos şi a Bisericii, în mod evident, apostolul a fost al doilea după Domnul
Isus şi este un exemplu nobil pentru toată biserica. — Z '97-75
20 MAI
... Un popor deosebit, plin de râvnă pentru lucrări
bune. — Tit 2:14; (Diaglott)
Un „popor deosebit” nu în îmbrăcăminte, nici în comportament,
nici în limbaj, nici în ceremonii şi aversiuni nechibzuite şi iraţionale, ci
deosebit în aceea că este separat de lume şi de spiritul lumii. El are Spiritul
lui Hristos — un spirit de deplină consacrare Domnului şi de separare de lume şi
de scopurile ei egoiste. El este deosebit prin loialitatea sa faţă de Cuvântul
Domnului, ca singura lui lege. El este deosebit în aceea că refuză înţelepciunea
lumească când ea vine în conflict cu descoperirea divină. Este deosebit în aceea
că el este în lume, dar nu face parte din lume. El este deosebit în aceea că are
o credinţă hotărâtă şi lucrează în armonie cu ea şi cu zel. El este deosebit în
aceea că este jertfitor de sine şi nu cunoaşte altă voinţă decât voinţa Regelui
său. El este deosebit în aceea că cunoaşte Adevărul şi este în stare să dea
socoteală de nădejdea sa, pe când alţii doar speculează, se miră şi se îndoiesc.
— Z. '97-95
21 MAI
Toată Scriptura este insuflată de Dumnezeu şi de folos ca să
înveţe, să convingă, să îndrepte, să dea înţelepciune în dreptate, pentru ca
omul lui Dumnezeu să fie desăvârşit şi cu totul pregătit pentru orice lucrare
bună. — 2 Tim. 3:16,17
Este bine ca toţi să ţinem minte că toate darurile Spiritului
şi orice progres în cunoaşterea lucrurilor divine, la care am ajuns deja şi care
ne-au ajutat să ajungem mai aproape de Domnul şi de sfinţenie, ne-au venit prin
Scripturile Vechiului Testament şi prin cuvintele Domnului nostru şi ale
apostolilor Săi inspiraţi; nu va fi niciodată nevoie să mergem la alte canale
pentru înţelepciunea adevărată care să ne pregătească pentru mântuirea promisă.
— Z. '97-170
22 MAI
Căci Dumnezeu nu ne-a dat spiritul temerii, ci al puterii şi
al iubirii şi al minţii sănătoase. — 2 Tim. 1:7; (Sf. Script. 1874)
Spiritul Domnului, împărtăşit poporului Său, nu este un spirit
de frică, ci, dimpotrivă, un spirit de putere, energie, zel stimulat de iubire —
devotare iubitoare lui Dumnezeu şi o dorinţă de a-I plăcea şi a-I sluji Lui;
devotare iubitoare Adevărului, o devotare iubitoare poporului lui Dumnezeu şi o
dorinţă de a-i edifica în lucrurile sfinte şi a face bine tuturor oamenilor,
după cum avem ocazie — spiritul unei „minţi sănătoase” — o minte ce este
fortificată şi întărită prin Cuvântul Domnului în toate lucrurile şi care, prin
urmare, deşi este cu totul fără teamă de om, este înţeleaptă în a judeca
timpurile, anotimpurile şi metodele pentru întrebuinţarea energiei iubirii, care
arde ca un foc în inima consacrată. — Z. '97-170
23 MAI
... Şi voi sunteţi datori să vă spălaţi picioarele unii
altora — Ioan 13:14
Aceasta ar însemna că membrii corpului lui Hristos trebuie să
vegheze reciproc asupra binelui lor; trebuie să se ţină unii pe alţii curaţi,
sfinţi, puri; să se ajute reciproc în biruirea încercărilor, ispitelor şi
asalturilor acestei lumi rele, rezultate din cele trei surse ale ispitelor:
„lumea, trupul şi diavolul”. Numai cultivând diferitele daruri ale spiritului —
smerenia, răbdarea, blândeţea, bunăvoinţa, dragostea frăţească, iubirea -- putem
spera să fim în special de ajutor altora în îmbrăcarea acestor podoabe ale
caracterului şi ale curăţeniei vieţii şi în îndepărtarea întinăciunilor trupului
şi lumii. — Z. '07-243
24 MAI
Dragostea ... nu se aprinde de mânie. — 1 Cor.
13:4,5
Cu toate că depravarea naturală, ereditatea şi dereglarea
nervoasă pot să ducă la spiritul de a fi agitat, închis în sine, prea sensibil,
totuşi, fiecare inimă plină de Spiritul Domnului trebuie să se opună acestei
înclinări spre rău a trupului şi să lupte o luptă bună împotriva ei. Nu este
suficient a zice: „acesta este obiceiul meu”, pentru că toate obiceiurile
naturii căzute sunt rele. Este treaba creaturii noi să biruiască pe cea veche,
atât în această privinţă cât şi în alte fapte ale cărnii şi ale diavolului.
Puţini dintre noi arată prietenilor şi familiei mai mult decât atât din puterea
harului iubirii. Acest har, pe măsură ce creşte, trebuie să facă din fiecare
copil al Domnului un temperament blând şi liniştit. — Z. '97-247
25 MAI
Nu te lăsa biruit de rău ... — Rom. 12:21
Niciodată să nu preluăm sau să folosim cuvinte rele, maniere
rele sau metode rele. A face aceasta înseamnă a te întovărăşi vremelnic cu
vrăjmaşul sau a recunoaşte că mijloa-cele şi metodele lui sunt mai bune decât
ale Căpeteniei noastre. A răspunde la mânie cu mânie, la vorbire de rău cu
vorbire de rău, la cuvinte aspre cu cuvinte aspre, la calomnie cu calomnie, la
persecuţie cu persecuţie, la lovitură cu lovitură sau alte asemenea, ar însemna
să ne străduim a învinge răul cu rău. Aceasta, ceea ce este firesc naturii
noastre căzute, ni se porunceşte să evităm ca să putem cultiva natura nouă. A fi
amăgiţi de potrivnic să-i folosim metodele în vreunul din aceste feluri înseamnă
a fi biruit de rău. — Z. '97-267
26 MAI
Dar cunoştinţa îngâmfă, pe când dragostea zideşte. — 1 Cor.
8:1
Toţi cei care caută să înveţe pe alţii planul divin sunt expuşi
la ispite deosebite şi de aceea cinstea de a servi Domnului şi poporului Său
cere, în mod corespunzător, o mai mare măsură din darurile Spiritului Sfânt, ca
şi din cunoştinţă. Prin urmare, oricine vrea să fie învăţătorul altora,
purtătorul Cuvântului Domnului, trebuie să cultive toate diversele daruri ale
Spiritului Sfânt, inclusiv smerenia, astfel încât combinaţia lor (iubirea)
împreună cu cunoştinţa să-l poată zidi pe el şi pe aceia cărora le serveşte. —
Z. '97-277
27 MAI
... În smerenie fiecare să privească pe altul mai presus de
el însuşi. — Filip. 2:3
Pavel îndeamnă ca toţi să cultivăm darul umilinţei şi în toate
lucrurile fiecare să fie atent să nu facă „nimic din duh de ceartă sau din slavă
deşartă”, ca lauda de sine şi luptele pentru întâietate să fie cu totul
îndepărtate, ca fiind cei mai mari duşmani ai Spiritului Domnului şi ai
binecuvântării Bisericii. Dimpotrivă, fiecare trebuie să aibă acea smerenie a
minţii care poate vedea însuşirile bune ale celorlalţi membri şi apreciază cel
puţin unele dintre aceste însuşiri ca fiind mai presus de ale sale. Toate
talentele şi toate capacităţile nu pot fi niciodată aşteptate de la nici o
persoană, din nici o adunare. Însă fiecare, dacă are o minte smerită, poate
observa în alţii unele calităţi alese sau daruri care întrec pe ale sale şi va
fi încântat să le recunoască şi să aprecieze în mod corespunzător pe cel ce le
are. — Z. '97-296
28 MAI
Aşadar, noi totdeauna suntem plini de încredere, ştiind că,
dacă suntem acasă în trup [atât timp cât ne simţim cu totul mulţumiţi cu
condiţiile prezente — cu noi înşine şi cu ceea ce ne înconjoară] suntem departe
de Domnul ... — 2 Cor. 5:6
Dacă am trăi în apropierea Lui, umblând „cu Dumnezeu”, nu ne-am
simţi pe deplin mulţumiţi cu realizările şi condiţiile prezente, etc., ci ne-am
simţi ca peregrini, ca străini, căutând o odihnă mai bună, o patrie mai bună, pe
care „Dumnezeu ... a făgăduit-o celor care Îl iubesc”. Dar aceasta este adevărat
numai despre aceia despre care apostolul spune în versetul 7 că umblă prin
credinţă şi nu prin vedere: „suntem plini de încredere, [plini de credinţă în
Dumnezeu, ne bucurăm să umblăm prin credinţă] şi ne place mai mult să părăsim
trupul acesta [să fim fără patrie, străini şi călători pe pământ], ca să fim
acasă la Domnul” în spiritul părtăşiei noastre. — Z. '97-305
29 MAI
Vă las pacea, vă dau pacea Mea. Nu v-o dau cum o dă lumea.
Să nu vi se tulbure inima, nici să nu se înspăimânte. — Ioan 14:27
Cu cât mai mult învingem lumea, trupul şi diavolul, cu cât mai
mult ne străduim să facem voia Tatălui nostru care este în ceruri, cu cât mai
mult căutăm părtăşia şi comuniunea Mântuitorului nostru drag, cu cât mai mult
căutăm să facem lucruri plăcute Lui, cu atât mai mult vom avea bucuria şi pacea
pe care nimeni n-o poate lua de la noi şi pe care încercările, greutăţile şi
persecuţiile le pot numai face cu atât mai plăcute şi mai preţioase. — Z.
'97-306
„... Acum sunteţi plini de întristare; dar Eu vă voi vedea
iarăşi, inima vi se va bucura şi nimeni nu va lua de la voi bucuria voastră” —
Ioan 16:22.
30 MAI
Bucuraţi-vă în nădejde, fiţi răbdători în necaz ... — Rom.
12:12
Aceasta este o parte împortantă din marea luptă a vieţii
creştine. Creştinul trebuie să se lupte împotriva tendinţelor naturale ale
naturii vechi şi să prevadă victoria, încrezător în puterea marii Căpetenii a
mântuirii noastre. El nu trebuie să capituleze înaintea influenţelor măgulitoare
şi înşelătoare ale prosperităţii şi nici să cadă sub povara adversităţilor. Nu
trebuie să permită ca încercările vieţii să-i înăcrească şi să-i înăsprească
firea, să-l facă închis, arţăgos, aspru, lipsit de amabilitate. Nu trebuie să
permită ca mândria, ostentaţia, îndreptăţirea de sine să crească şi să se
hrănească din bunurile trecătoare, pe care providenţa Domnului i le-a acordat ca
să-i încerce credincioşia ca administrator. — Z. '95-20
31 MAI
Bine este să nu mănânci carne, să nu bei vin şi să nu faci
ceva care poate să fie pentru fratele tău un prilej de cădere, de păcătuire sau
de slăbire. — Rom. 14:21
O crimă foarte gravă împotriva legii iubirii şi a învăţăturilor
Domnului este a fi pricină de poticnire pentru unul dintre fraţii Lui (Mat.
18:6) şi de asemenea ar fi o crimă în ochii Domnului dacă poticnim pe alţii,
dacă-i împiedicăm să devină fraţi, să facă parte din casa credinţei. Astfel,
este clar că deşi cunoştinţa poate îndepărta toate interdicţiile conştiinţei
noastre şi toate restrângerile libertăţii noastre, totuşi iubirea trebuie să
intervină mai întâi şi să aprobe libertatea înainte de-a ne folosi de ea.
Iubirea ne dă o poruncă tare, zicând: să iubeşti pe Iehova Dumnezeul tău cu
toată inima ta şi pe aproapele tău ca pe tine însuţi. Deci iubirea — şi nu
cunoştinţa şi libertatea — trebuie să hotărască, în cele din urmă, în orice
chestiune. — Z. '03-43