1 NOIEMBRIE
Pune, Iehova, o strajă înaintea gurii mele şi păzeşte uşa
buzelor mele! — Ps. 141:3
Numărul paznicilor sau a pichetelor care-şi fac datoria stând
de pază asupra faptelor şi cuvintelor noastre se va micşora pe măsură ce se va
întări linia de pază a minţii şi gândurilor noastre. Aici trebuie să fim în
special veghetori, „căci din plinătatea inimii vorbeşte gura”. Acest adevăr
general este în special exemplificat în regeneraţi, care sunt, proporţional, mai
deschişi în purtare şi vorbire decât alţii. Având în inimă sentimente drepte
sunt poate mai puţin atenţi decât înainte la felul lor de exprimare. Dar cu atât
mai mult trebuie să-şi amintească cuvintele apostolului: „dacă nu greşeşte
cineva în vorbire, este un om desăvârşit”. — Iac. 3:2. — Z. '04-23
2 NOIEMBRIE
„Iehova este acesta, să facă ce este bun în ochii Săi.” — 1
Sam. 3:18
Noi nu ştim ce este spre binele nostru cel mai înalt. Uneori
lucrurile după care tânjim şi dorim să le avem, considerân- du-le bune, ar putea
în realitate să fie în dezavantajul nostru. Binecuvântaţi sunt aceia care prin
credinţă sunt în stare să străbată întunecimea tuturor încercărilor, a
greutăţilor şi nedumeririlor şi să-şi dea seama că Domnul „cunoaşte pe cei care
sunt ai Săi” şi că El face ca toate lucrurile să lucreze împreună spre binele
lor. — Z. '01-148
Noi trebuie să aşteptăm cu răbdare pe Domnul şi cu răbdare
trebuie să primim experienţele pe care providenţele Lui le pun de-o parte pentru
noi, nepunând la îndoială înţelepciunea, iubirea şi puterea Celui cu care avem
de-a face. — Z. '01-317
3 NOIEMBRIE
„Vegheaţi şi rugaţi-vă ca să nu intraţi în ispită; spiritul,
în adevăr, este plin de râvnă, dar carnea este neputincioasă.” — Mat.
26:41
Unii fac greşeala că se roagă fără să vegheze, iar alţii că
veghează fără a se ruga. Dar singura metodă sigură şi corectă este aceea pe care
ne-a arătat-o Domnul şi anume să unim rugăciunea cu vegherea. Trebuie să veghem
şi să ne apărăm împotriva influenţelor acaparatoare ale lumii, ale trupului şi
ale diavolului. Trebuie să veghem pentru toate încurajările cuvântului Domnului,
pentru mărturiile împlinirii lor, pentru semnele care indică prezenţa Lui şi
pentru marile schimbări de dispensaţie ce sunt gata să se producă. Trebuie să
veghem pentru tot ce ne întăreşte în credinţă, speranţă, loialitate şi iubire şi
veghind trebuie să ne rugăm fără încetare. Noi trebuie să ne rugăm împreună ca
popor al Domnului; trebuie să ne rugăm în casele noastre ca familie; trebuie să
ne rugăm în secret, individual. — Z. '01-80
4 NOIEMBRIE
... S-a dezbrăcat pe Sine Însuşi şi a luat chip de rob ... —
Filip. 2:7
După cum nimeni nu poate sluji la doi stăpâni, să-i mulţumească
pe amândoi şi să le facă dreptate la amândoi, interesele lor fiind opuse, nici
noi nu putem sluji lui Dumnezeu şi dreptăţii şi totodată să fim plăcuţi şi
acceptaţi de potrivnic şi de cei ce sunt în armonie cu el, care domneşte în
dispensaţia prezentă, „prinţul lumii acesteia”. Toţi din poporul consacrat al
Domnului, care vreau să adune comori în cer şi să fie bogaţi înaintea lui
Dumnezeu, trebuie să fie dispuşi să devină fără onoare între cei ce nu sunt
consacraţi şi care, oricare le-ar fi pretenţiile, în realitate servesc Mamonei,
egoismului, vieţii prezente şi nu sacrifică aceste interese pentru a ajunge în
Împărăţia cerească. — Z. '00-318
5 NOIEMBRIE
... Şi fiindcă avem un Mare Preot peste casa lui Dumnezeu,
să ne apropiem cu o inimă curată, cu o deplină siguranţă a credin-ţei. — Evr.
10:21,22
Să ne amintim că Cel care a început lucrarea bună nu se schimbă
niciodată şi că dacă inima noastră este încă în armonie cu El, dacă credinţa
noastră în marea ispăşire este încă clară şi fermă, dacă consacrarea noastră
este încă deplină şi completă, astfel că în afacerile noastre ne străduim să
îndeplinim nu voinţa noastră, ci a Lui, atunci, într-adevăr, putem avea deplina
siguranţă a credinţei, căci, ştiind că Dumnezeu este neschimbător şi că noi
suntem încă în armonie cu făgăduinţele şi aranjamentele Sale, ştim că toate
providenţele Sale îndurătoare sunt puse încă în lucrare pentru noi. Aceasta este
deplina siguranţă a credinţei, deplina încredere în Domnul. — Z. 00-170
6 NOIEMBRIE
Vă îndemn, dar, fraţilor, pentru îndurările lui Dumnezeu, să
aduceţi trupurile voastre ca o jertfă vie, sfântă, plăcută lui Dumnezeu; aceasta
este slujirea voastră înţeleaptă. — Rom. 12:1
A pune tot ce avem în serviciul Domnului nu este numai un lucru
rezonabil, dar este o jertfă mult prea mică, mult mai puţin decât ceea ce ne-ar
place să-I dăm Celui care a arătat atâta îndurare şi har faţă de noi. Aşa ar
trebui să simţim chiar dacă n-ar fi nici o răsplată pentru consacrarea noastră.
Dar, fiindcă Domnul ne-a pus înainte mari răsplăţi şi binecuvântări, trebuie să
simţim că respingerea acestora ar indica nu numai lipsa de apreciere a milei
divine, ci ar indica de asemenea şi slăbiciunea minţii, a judecăţii noastre,
care nu este în stare să cântărească plăcerile neînsemnate şi trecătoare, de
câţiva ani, ale propriei voinţe, faţă de eternitatea de bucurie, binecuvântare
şi glorie în armonie cu Domnul. — Z. '00-170
7 NOIEMBRIE
Şi am văzut sufletele celor ce li se tăiase capul din cauza
mărturiei lui Isus şi din cauza Cuvântului lui Dumnezeu. — Apoc. 20:4
Cu toate că această tăiere a capului este simbolică şi nu
literală, totuşi, ea are o adâncă semnificaţie .... Ea înseamnă nu numai moartea
voinţei proprii, ci şi separarea de orice alţi capi, alte guvernământe şi alţi
legiuitori şi nerecunoaşterea nici unui alt „cap” în afară de Isus, pe care
Dumnezeu L-a desemnat să fie Cap al Bisericii, care este corpul Său .... Ea
înseamnă nu numai separarea de capete instituţionale şi de autorităţi, ci şi
încetarea de-a avea cap şi voinţă proprie şi primirea în loc a conducerii şi
voinţei Domnului Isus. Asupra aceluiaşi gând ne atrage atenţia şi apostolul în
Romani 6:3, unde declară că noi ne-am botezat în corpul lui Hristos ca membre
ale acestui corp, sub un singur Cap, Hristos, prin botezul în moartea Sa — o
deplină consacrare a voinţei noastre şi, în cele din urmă, o depunere completă a
vieţii noastre, cu credincioşie, până la moarte. — Z. '00-285
8 NOIEMBRIE
Să nu iei în deşert Numele lui Iehova Dumnezeul tău. — Exod.
20:7
Deşi această poruncă nu s-a dat Israelului spiritual, este uşor
de observat cât de mult ne priveşte spiritul ei .... Noi ne-am luat ca nume
numele lui Hristos. Noi suntem consideraţi ca membre ale corpului lui Hristos.
Numele sfânt al Capului aparţine tuturor membrelor corpului. Numele onorat al
Mirelui aparţine şi miresei Sale. Câtă grijă trebuie să ne inspire gândul acesta
şi cât de potrivit este să ne spunem nouă înşine: „trebuie să fiu atent să nu fi
luat în deşert numele Domnului — să apreciez onoarea, demnitatea şi
responsabilitatea poziţiei mele ca reprezentantul şi ambasadorul Său în lume.
Voi umbla cu prudenţă, căutând, atât cât este posibil, să nu aduc dezonoare
acestui nume, ci dimpotrivă, să-l onorez în fiecare gând, cuvânt şi faptă”. — Z.
'04-73
9 NOIEMBRIE
Căci corpul pofteşte împotriva Spiritului şi Spiritul
împotriva corpului şi aceştia se împotrivesc unul altuia, încât nu faceţi cele
ce aţi voi. — Gal. 5:17; (Sf. Scr. 1874)
Aceasta este marea şi necontenita luptă, căci, deşi voinţa nouă
se afirmă, subjugă trupul şi îl obligă să se supună minţii noi, totuşi, trupul
muritor, nefiind mort în realitate, vine în continuă atingere cu lumea şi cu
adversarul şi aceştia necontenit îl stimulează, îl întăresc cu griji lumeşti,
ambiţii, metode, lupte, conflicte şi nesupunere faţă de voinţa nouă. Nici un
sfânt nu este fără astfel de experienţe — lupte interne şi externe. Trebuie
luptat până la sfârşit, altfel marea răsplată pentru care luptăm nu va fi
câştigată. Deşi Noua Creatură, prin harul şi puterea Domnului, stăpâneşte adesea
trupul muritor, totuşi, până la moarte nu poate fi vorba de încetarea
conflictului. — Z. '03-424
10 NOIEMBRIE
Dragostea ... nu se bucură de nelegiuire, ci se bucură de
adevăr. — 1 Cor. 13:6
Oare sunt principiile a ceea ce este drept şi nedrept atât de
bine fixate în mintea mea şi sunt eu în deplin acord cu ce este drept şi atât de
în opoziţie cu ce este nedrept, încât să nu încurajez nedreptatea, ci trebuie
s-o condamn chiar dacă mi-ar aduce avantaj? Sunt eu într-un asemenea acord cu
dreptatea, cu adevărul încât să nu pot evita să mă bucur în Adevăr şi în
prosperitatea lui, chiar dacă el răstoarnă unele din părerile mele preconcepute
sau chiar dacă este spre dezavantajul unora dintre interesele mele pământeşti?
Iubirea lui Dumnezeu, pe care apostolul o descrie aici ca spiritul poporului
Domnului, este o iubire mult deasupra egoismului şi este bazată pe principii
fixate, pe care, zi de zi, să le deosebim tot mai clar şi să ne ţinem ferm de
ele, întotdeauna, cu orice preţ. — Z. '03-57
11 NOIEMBRIE
De aceea, daţi-vă şi voi toată silinţa ca să uniţi cu
credinţa voastră virtutea (tăria) ... — 2 Pet. 1:5
O mare dificultate pentru poporul Domnului este aceea că deşi
se hotărăsc pentru calea dreaptă şi astfel se împotrivesc ispitei, nu acţionează
cu destulă hotărâre. Mulţi spun ispititorului: „m-am hotărât să nu cedez de
această dată”. Astfel, în mintea lor ei lasă o uşă deschisă prin care
ispititorul poate să revină. Procedura Domnului a fost cea bună: să alungăm pe
ispititor odată pentru totdeauna. Noi trebuie să ne menţinem poziţia cu atâta
fermitate, încât nici chiar adversarul să nu creadă că merită să revină la noi
cu aceeaşi ispită. „Lasă-mă potrivnicule — mă voi închina şi voi sluji numai
Dumnezeului meu”. — Z.'04-10
12 NOIEMBRIE
„... Nu fi necredincios, ci credincios”. — Ioan
20:27
Este imposibil să ne apropiem de Domnul dacă nu practicăm
credinţă şi încredere în El, în bunătatea Lui, în puterea, înţelepciunea şi
iubirea Lui. Credinţa este un lucru care se cultivă, se dezvoltă. Aceiaşi
apostoli care au strigat de spaimă când a venit furtuna pe marea Galileii, s-au
întărit tot mai mult în credinţă, încât, după cum ne arată relatarea, au putut
crede şi au şi crezut în Domnul în absenţa Lui şi când nu-L puteau discerne. Tot
aşa, o parte a lecţiei noastre zilnice trebuie să fie să cultivăm încrederea în
Domnul şi să cugetăm la experienţele trecutului nostru şi la toate aceste lecţii
din Cuvântul Său, ca astfel credinţa noastră în El să devină înrădăcinată şi
întemeiată. — Z. '04-89)
13 NOIEMBRIE
... Tatăl vostru ştie de ce aveţi nevoie ... — Mat.
6:8
Rugăciunile, cererile, strigătele noastre către Domnul să fie,
deci, pentru sfinţirea inimii, pentru umplerea cu Spiritul Său, pentru hrana
spirituală, împrospătare, putere, iar în ce priveşte lucrurile naturale El
cunoaşte calea noastră şi ce ar fi spre cele mai bune interese ale noastre, ca
Noi Creaturi. Să le lăsăm acestea în grija Lui: El n-ar fi mulţumit să ne vadă
incomodându-L pentru lucruri pe care nu ni le-a dat, căci, făcând aşa, n-ar fi o
dovadă a credinţei în El, ci dimpotrivă, ar fi o dovadă de îndoială, o
manifestare a fricii că El a uitat sau a neglijat promisiunea Sa de a ne da
lucrurile de care avem nevoie. — Z. '04-90
14 NOIEMBRIE
Luaţi seama dar la voi înşivă ... se vor strecura între voi
lupi răpitori, care nu vor cruţa turma, şi se vor scula din mijlocul vostru
oameni care vor învăţa lucruri stricăcioase, ca să tragă pe ucenici după ei. —
Fapt. 20:28-30
Pentru disciplinarea, încercarea şi examinarea finală a
Bisericii lui Dumnezeu, este necesar ca ea să fie supusă acestor influenţe
contrare, căci celui ce biruieşte acestea îi este promisă marea răsplată. Dacă
vrem să domnim împreună cu Hristos trebuie să ne dovedim vrednicia de a domni
prin aceleaşi încercări de loialitate faţă de Dumnezeu, de credinţă în Cuvântul
Său, de zel pentru Adevăr, de îndurare răbdătoare a batjocurilor şi
persecuţiilor, chiar până la moarte, şi de încredere neclintită în puterea şi
scopul lui Dumnezeu de a elibera şi înălţa Biserica Sa la timpul cuvenit. Pentru
astfel de credincioşi sunt mângâierile binecuvântate ale psalmului 91. — Z.
'04-74
15 NOIEMBRIE
Cine zice că rămâne în El, trebuie să umble şi el cum a
umblat Isus. — 1 Ioan 2:6
El trebuie să umble aşa cum a umblat Domnul, în comportarea sa
generală şi în raporturile sale cu tot ce este bine şi, în mod corespunzător, să
evite tot ce este rău. El trebuie să umble în urmele lui Isus, cât se poate de
aproape. Totuşi, aceasta nu înseamnă că în trup imperfect trebuie sau poate
ajunge la toată perfecţiunea Domnului său, care a fost perfect şi în trup.
Înseamnă numai atât cât spune şi anume că trebuie să umblăm aşa cum a umblat El
-- pe aceeaşi cale, în aceeaşi direcţie, spre aceeaşi ţintă şi acelaşi standard,
pe care El le-a recunoscut şi le-a stabilit. — Z. '03-345
16 NOIEMBRIE
Ea a făcut ce a putut ... — Marc. 14:8
Noi n-avem privilegiul să ajungem în contact personal cu
scumpul nostru Răscumpărător, dar avem privilegiul să ungem pe „fraţii” Domnului
cu parfumul dulce al iubirii, al simpatiei, al bucuriei şi al păcii, şi cu cât
acesta ne va costa mai mult în privinţa negărilor noastre de sine, cu atât va fi
mai preţios în ochii Fratelui nostru mai mare, care a declarat că în măsura a
ceea ce facem sau nu facem fraţilor Săi, Lui îi facem sau nu-i facem .... Vasele
noastre de alabastru sunt inimile noastre, care trebuie să fie pline de
parfumurile cele mai scumpe şi mai dulci ale dorinţelor bune, ale amabilităţii
şi iubirii faţă de toţi, dar mai ales faţă de Hristos — faţă de Cap, Domnul
nostru Isus, şi faţă de toate membrele corpului Său, Biserica, şi în mod special
faţă de membrele picioare, care sunt cu noi acum şi asupra cărora avem acum
privilegiul să vărsăm dulcile miresme ale iubirii şi devotamentului în numele
Domnului, căci noi suntem ai Lui. — Z. '99-78
17 NOIEMBRIE
Căci El va porunci îngerilor [mesagerilor] Săi pentru tine,
să te păzească în toate căile tale. — Ps. 91:11
Aceasta înseamnă că Dumnezeu va ridica păstori şi învăţători
credincioşi, care vor veghea „asupra sufletelor voastre ca unii care au să dea
socoteală”. Este adevărat că se vor ridica şi învăţători falşi, stricând
Cuvântul Domnului şi căutând, cu sofisme viclene, să vă zdruncine sufletele.
Însă, dacă în simplitatea inimii copiii Domnului vor cere pentru fiecare element
al credinţei lor un „aşa zice Domnul” şi vor proba toate cu grijă, prin Cuvânt,
ei vor fi capabili să deosebească cu uşurinţă ce este adevărat de ce este fals.
Dacă am făcut astfel, apostolul Pavel (Evr. 13:17) ne sfătuieşte să avem
încredere. Domnul, Păstorul nostru, se va îngriji de oile adevărate. — Z. '04-75
18 NOIEMBRIE
Îngerul lui Iehova tăbărăşte în jurul celor care se tem de
El şi-i scapă. — Ps. 34:7
Cât de mult creşte încrederea creştinului dacă-şi dă seama că
în timp ce puterile pământeşti pot fi împotriva lui şi că în timp ce el, de la
sine, într-adevăr, poate fi neputincios în faţa duşmanilor şi că pe lângă
vrăjmaşii săi, carnea şi sângele, el luptă şi cu duhurile răutăţii din locurile
cereşti — împotriva lui Satan şi ai săi adepţi ai întunericului —, totuşi, pe de
altă parte, îşi poate da seama că „mai mare este El care este de partea noastră
decât toţi care sunt împotriva noastră” şi că toate oştile cereşti sunt supuse
voinţei divine şi pot fi folosite pentru înaintarea cauzei divine, conform
înţelepciunii divine. — Z. '97-120
19 NOIEMBRIE
... Să veghem şi să fim treji. — 1 Tes. 5:6
Să veghem în sensul de a fi foarte atenţi la toate
instrucţiunile pe care Domnul Dumnezeul nostru ni le-a dat, în ce priveşte
serviciul ce-I este bine plăcut. Să veghem la noi înşine, străduindu-ne să păşim
cât se poate de aproape pe urmele Marelui Preot. Să fim treji în sensul să nu
fim uşuratici; deşi suntem fericiţi, bucuroşi în Domnul, fără grijile
neliniştitoare care sunt asupra multor altora prin înţelegerea greşită a
ca-racterului şi planului Tatălui, noi putem totuşi să fim treji, în sensul
aprecierii serioase a posibilităţilor şi privilegiilor prezente legate de
serviciul Domnului -- să nu fim, în mod nechibzuit, neglijenţi, lăsându-le să ne
alunece printre degete, pentru ca apoi să regretăm. — Z. '02-239
20 NOIEMBRIE
Dacă faceţi lucrul acesta, nu veţi aluneca niciodată. — 2
Pet. 1:10
Relaţia nu constă în a face aceste lucruri în mod perfect, şi
fără a ţine seama de dreptatea lui Hristos care ne acoperă încălcările şi
compensează neajunsurile noastre zilnice; ci, dacă, adăugat la credinţa noastră
în dreptatea acordată a lui Hristos, am cultivat toate aceste daruri în măsura
capacităţii noastre, noi nu vom aluneca. Când am făcut tot ce puteam face, tot
robi netrebnici suntem încă, neîndrăznind să ne încredem în propria noastră
dreptate, ci numai în haina largă care este a noastră prin credinţa în Hristos,
în timp ce, cu „râvnă” statornică, cu frică şi cutremur, lucrăm la mântuirea
noastră, ştiind că dreptatea lui Hristos este aplicată numai acelora care doresc
să părăsească păcatul şi urmăresc „sfinţirea, fără care nimeni nu va vedea pe
Domnul”. — Z. '97-148
21 NOIEMBRIE
Fraţii mei, să priviţi ca o mare bucurie când treceţi prin
felurite încercări. — Iac. 1:2
Fără îndoială că adesea cu toţii dorim ca toate încercările să
fi trecut şi să fim acceptaţi printre biruitori. Dar răbdarea, credinţa şi
încrederea trebuie să-şi facă lucrarea de purificare în inimile noastre,
făcându-ne cu o dispoziţie bună, doritori şi ascultători faţă de Domnul. Să
înainteze, deci, lucrul bun. Să ne bucurăm dacă încercările ne-au adus lecţii de
orice fel, care ne sunt folositoare, căci ele au urmărit să ne facă mai
puternici în caracter, mai fermi pentru adevăr şi dreptate, mai conştienţi de
slăbiciunile noastre şi mai precauţi faţă de ele. Chiar şi luptele care au avut
ca rezultat numai victorii parţiale este posibil să fi fost în avantajul nostru.
Chiar şi în punctele în care poate să fi avut eşecuri absolute rezultatul poate
fi o întărire a caracterului, o cristalizare a hotărârii -- din nou -- pentru un
mai mare zel în această direcţie şi o umilinţă a inimii înaintea Domnului, în
rugăciune. — Z. '02-133
22 NOIEMBRIE
Căci râvna casei Tale m-a mistuit. — Ps. 69:9
Oamenii reci, calculaţi pot avea alte însuşiri bune, dar a fi
rece sau chiar căldicel sunt trăsături care nu au loc la creştinii care au
gustat odată că Domnul este bun. Iubirea aprinsă în ei trebuie să-i conducă la
un zel mistuitor. Aşa a fost şi cu Domnul nostru Isus şi acesta a fost unul
dintre motivele pentru care a fost preaiubit de Tatăl. Toţi cei care doresc să
fie plăcuţi înaintea Domnului să devină atât de plini de acelaşi spirit al
zelului pentru dreptate şi adevăr, încât acesta să-i mistuie ca jertfe pe
altarul Domnului. Astfel, ei vor fi cei mai plăcuţi şi mai acceptabili lui
Dumnezeu, prin Isus Domnul nostru. — Z. '98-112
23 NOIEMBRIE
Căci aveţi nevoie de răbdare [îndurare voioasă, constanţă],
ca după ce aţi împlinit voia lui Dumnezeu, să puteţi căpăta ce v-a fost
făgăduit. — Evr. 10:36 (Cornilescu)
Vedem aici că proba este nu numai de a face voia lui Dumnezeu,
ci, după ce am ajuns la acest punct, la această ţintă a caracterului în inima şi
voinţa noastră (şi numai în parte în trup), trebuie ca prin îndurare răbdătoare
să stabilim voinţa dreaptă a lui Dumnezeu ca legea inimilor noastre, ca regula
vieţii în toate împrejurările şi condiţiile. Atunci numai, şi nu mai înainte,
putem fi într-o stare de inimă potrivită pentru Împărăţie. Apostolul Iacov zice:
„încercarea credinţei voastre lucrează răbdare” [îndurare răbdătoare], ceea ce
înseamnă că dacă credinţa noastră rezistă încercării ea va produce această
calitate a îndurării răbdătoare. Desigur, pe de altă parte, dacă nu ajungem la
îndurarea răbdătoare înseamnă că credinţa noastră n-a suportat proba
satisfăcător, că nu suntem potriviţi pentru Împărăţie. — Z. '01-117
24 NOIEMBRIE
De aceea mă deprind să am totdeauna o conştiinţă fără vină
înaintea lui Dumnezeu şi înaintea oamenilor. — Fapt. 24:16.
Conştiinţa noastră cere să fie reglată, aşa cum cer toate
celelalte trăsături ale naturii noastre căzute. Dacă trebuie să ne reglăm
conştiinţa, trebuie s-avem un standard după care s-o facem. Conştiinţa este ca
un ceas pe cadranul căruia sunt marcate corect orele, dar a cărui corectitudine,
ca indicator al timpului, depinde de reglarea corectă a resortului, astfel încât
să poată indica adevărat orele. Tot aşa şi conştiinţa noastră este gata să ne
indice binele şi răul, dar numai atunci ne putem baza pe ea că ne arată cu
adevărat ce este bine şi ce este rău dacă a fost reglată în legătură cu noul
resort, noua inimă, voinţa curată, adusă în deplină armonie cu legea iubirii,
aşa cum ne este prezentată în Cuvântul lui Dumnezeu. — Z. '00-360
25 NOIEMBRIE
Nimeni, când este ispitit, să nu zică: „sunt ispitit de
Dumnezeu”, căci Dumnezeu nu poate fi ispitit de rele şi El Însuşi nu ispiteşte
pe nimeni. — Iac. 1:13
Este o diferenţă între ispitele pe care Tatăl le consideră
potrivite şi ispitele care vin de la adversar. Cele dintâi sunt încercări de
credincioşie faţă de Dumnezeu şi faţă de principiile dreptăţii şi sunt
intenţionate să fie o binecuvântare şi un ajutor tuturor celor care rezistă la
ele şi care astfel îşi dovedesc credincioşia faţă de dreptate. Ispitele lui
Satan, dimpotrivă, sunt de felul unor curse şi capcane ale răului şi ale
faptelor rele, ispite de a face ca binele să apară rău şi răul să apară bine,
punând lumină în loc de întuneric şi întuneric în loc de lumină. În acest sens,
al răstălmăcirii şi al prinderii în capcana răului, Dumnezeu nu ispiteşte pe
nimeni. — Z. '04-7
26 NOIEMBRIE
Şi Iehova i-a zis: „Ce ai în mână?” — Exod. 4:2
Dacă cineva vrea să fie mai mult întrebuinţat de Domnul în
serviciul Său binecuvântat, să caute întâi să fie potrivit tot mai mult pentru
acest serviciu. Să-l imite pe acel rob iubit şi onorat, Moise, în blândeţe,
umilinţă, energie, zel neobosit şi în jertfirea de sine în serviciul Domnului.
Dar administratorul înţelept va căuta întotdeauna să cultive capacităţile sale
naturale şi nu va aştepta ca Domnul să facă minuni pentru înaintarea lui şi
astfel să piardă timp valoros căutând să dezvolte ceea ce el nu are prin natură.
— Z '94-143
De aceea, fiecare să căutăm, prin umilinţă, prin zel, prin
iubire faţă de Domnul şi cauza Sa, prin credinţă în puterea Lui, să fim în acea
stare a inimii şi a minţii care ne va face gata de a fi folosiţi şi folositori
în oricare parte a serviciului divin, în care Domnului i-ar plăcea să ne cheme.
— Z. '01-348
27 NOIEMBRIE
Faceţi în tot timpul, prin Spirit, tot felul de rugăciuni şi
cereri. Vegheaţi la aceasta cu toată stăruinţa ... — Efes. 6:18
Trebuie să avem spiritul rugăciunii în tot ceea ce vorbim şi
facem. Aceasta înseamnă ca inima să ne fie îndreptată în mod continuu spre
Domnul, pentru conducerea Sa în toate afacerile vieţii, ca să putem face cu
puterea noastră tot ce mâinile noastre găsesc de făcut, într-un mod acceptabil
Lui, şi ca să putem fi apăraţi de către El de ispită, care altfel ne-ar depăşi
capacitatea de îndurare, şi în cele din urmă să putem fi eliberaţi de cel rău şi
să avem loc în Împărăţia Domnului nostru. Fraţi şi surori, să ne amintim şi să
punem în practică tot mai mult aceste cuvinte ale Domnului nostru: „Vegheaţi şi
rugaţi-vă, ca să nu intraţi în ispită!” — Z. '01-80
28 NOIEMBRIE
Dacă dă El linişte, cine poate s-o tulbure? — Iov 34:29;
(Sf. Scr. 1874)
Cine altul decât numai „Dumnezeul oricărei mângâieri” poate da
linişte în mijlocul tulburărilor care se ridică în suflet ca furtuni neaşteptate
pe mare? Ca şi marinarii în pericol pe ocean strigăm şi noi către Domnul şi El
ne aduce în portul dorit, în portul binecuvântat al liniştii şi păcii în
Dumnezeu.
Care este strigătul care aduce acest răspuns de pace? Nu este
rugăciunea ca orice ocazie de tulburare să fie îndepărtată de la noi, căci nu
totdeauna este voinţa lui Dumnezeu să aducă pace spiritului omenesc pe această
cale; nu este totdeauna calea cea mai bună. Există însă un strigăt care
totdeauna aduce liniştea pe care nimeni n-o poate tulbura. Este rugăciunea
pentru supunerea dulce, încrezătoare şi iubitoare în voinţa lui Dumnezeu. — Z.
'96-259
29 NOIEMBRIE
Să ţinem fără şovăire la mărturia nădejdii noastre, căci
credincios este Cel care a făcut făgăduinţa. — Evr. 10:23
Promisiunea lui Dumnezeu este temelia pe care este zidit tot ce
sperăm, atât în privinţa caracterului, cât şi a gloriei viitoare. Să apreciem
acest adevăr, astfel încât să nu-l compromitem în nici un sens sau în nici o
măsură. Să păzim nu numai litera, dar şi spiritul Adevărului — din iubire de
Adevăr, pentru că este adevărat şi pentru că este şi frumos şi măreţ. Să ne
amintim întotdeauna importanţa îndurării răbdătoare, pentru ca noi să putem nu
numai să cultivăm şi să practicăm darurile creştineşti, ci, cu bucurie, să putem
primi şi încercările, persecuţiile şi greutăţile pe care Domnul le vede potrivit
să le permită asupra noastră, pentru încercarea noastră şi pentru dezvoltarea
acestui caracter despre care Domnul ne spune că este de cea mai mare importanţă
şi fără de care iubirea perfectă nu poate fi nici atinsă nici menţinută. — Z.
'01-119
30 NOIEMBRIE
„Şi iată, Eu sunt cu voi în toate zilele, până la sfârşitul
veacului.” — Mat. 28:20
Cu siguranţă că Cel ce a avut grijă să supravegheze lucrarea
semănatului nu se interesează mai puţin şi nu dă mai puţină atenţie seceratului.
Să înfigem cu forţă secera Adevărului, cu energie şi curaj, amintindu-ne că
servim Domnului Hristos, amintindu-ne că nu suntem răspunzători de seceriş, ci
numai de energia cu care adunăm „grâul” copt pe care-l putem găsi. Dacă munca
este grea pentru aflarea câtorva boabe de grâu copt, cu atât mai mult trebuie să
ne bucurăm de cei pe care-i găsim şi să învăţăm să iubim şi să apreciem ceea ce
este rar şi de valoare. Întrebuinţând toată înţelepciunea de care suntem
capabili în acest serviciu, să ne amintim, de asemenea, că Domnul, făcându-ne şi
nouă parte în munca Sa, nu are în vedere atât de mult ce putem noi realiza, ci
mai mult binecuvântarea pe care acea muncă o aduce asupra noastră. — Z. '01-155