CURĂŢIREA FIILOR
LUI LEVI “Cine va putea să sufere însă ziua veniri Lui? Cine va
rămâne în picioare când se va arăta El? Căci El va fi ca focul topitorului şi ca
leşia înălbitorului. El va sta ca topitorul şi ca purificatorul argintului; va
curăţi pe fiii lui Levi, îi va purifica aşa cum se curăţă aurul şi argintul şi
vor aduce DOMNULUI un dar de mâncare în dreptate” — Mal. 3:2, 3. W. T. 1 Octombrie
1906, R3864 … ÎNCERCĂRI DIN
LOCURI NEAŞTEPTATE Dacă am şti dinainte cum va veni fiecare încercare a
credinţei, a iubirii şi a devotamentului faţă de pricipiu şi faţă de loialitatea
pentru Domnul şi pentru fraţi, s-ar putea să fim pregătiţi pentru ea, şi,
corespunzător, ar fi mai puţin severă, iar umilinţa noastră, răbdarea şi
iubirea, ar fi corespunzător mai puţin încercate. Dar Domnul vrea ca să ne
încerce tocmai în această direcţie, şi de aceea încercările noastre vin de
obicei din direcţii neaşteptate. Acest lucru face încercarea mai severă şi
dovedeşte mai bine sentimentele reale ale inimii noastre. Domnul vrea să scoată
afară din noi tot ce este de natura zgurei — voinţă proprie, ambiţie personală,
mândrie: El vrea să cultive în noi loialitate faţă de El şi faţă de principiile
dreptăţii reprezentate în caracterul Său, şi ne îndeamnă prin Cuvântul Său. Privind la creştinătate în general auzim cuvântul
profetului care zice: “O mie vor cădea alături de tine” — alături de corpul lui
Cristos, Biserica. Şi vedem această cădere progresând, cădere de la credinţa în
Cristos ca Răscumpărător, cădere în Evoluţie, Critica Radicală, Ştiinţa Creştină
etc. Dar acum privim mai aproape, acasă la membrii corpului, să vedem care
dintre aceştia vor fi în stare să reziste la încercările din zilele noastre —
“Cine poate să stea în picioare?” (Apoc. 6:17) întreabă apostolul. “Cine va
rămâne în picioare când Se va arăta El?” este întrebarea profetului în textul
nostru. Sugestia evidentă este că inspecţia va fi atât de crucială încât va
încerca pe toţi sfinţii. Deoarece Turnul
de Veghere, prin aranjamentul plin de har al Domnului, are o astfel de vedere
asupra câmpului de secerat, astfel de contact cu toată turma mică din poporul
Domnului, prin scrisori, prin peregrini, prin colportori, noi putem discerne,
probabil mai bine decât alţii, că focul marelui Topitor arde deja şi că aurul şi
argintul sunt în încercare. Şi, o ce mult ne întristează uneori când vedem că
unii nu stau bine în încercarea din ceasul acesta. Noi îi iubim pe toţi cei
dragi ai Domnului care sunt acum în cuptorul încercărilor; suntem siguri că
Însuşi Domnul, Topitorul, îi iubeşte şi mai mult. Dacă aceştia sunt îndureraţi
sau trişti când discern tendinţele slăbiciunilor, neloialitatea faţă de cauză,
ambiţie pentru nume, faimă sau poziţie, dorinţa de a fi cel mai mare, tendinţa
de a domni peste moştenirea lui Dumnezeu — dacă pe noi ne doare aceste lucruri,
suntem întristaţi, dezamăgiţi faţă de unii, credem noi că marele Topitor este
indiferent? Nicidecum! Este scris despre El că iubindu-i pe ai Săi i-a iubit
până la capăt; şi vedem din relatare că El a fost foarte răbdător şi încet în
îndepărtarea lui Iuda cel egoist, ambiţios şi vânzător al Domnului şi al
adevărului. Şi pe măsură ce ajungem să avem tot mai mult din caracterul
Învăţătorului şi din asemănarea cu El, vom avea mai multă simpatie faţă de cei
care au ieşit de pe cale, şi care, dacă nu sunt recuperaţi, vor fi în mod sigur
tăiaţi de la calitatea de membru în corp, după cum arată Domnul nostru — chiar
dacă, cum declară apostolul, s-ar putea să fie mântuiţi ca prin foc, ca membri
ai “marii mulţimi” — 1 Cor. 3:15. “MUSTRĂ CU ÎNDELUNGĂ RĂBDARE ŞI ÎNGĂDUINŢĂ” Din două motive, este imposibil să le scriem tuturor care
par a fi în pericol: (1) Nu ne-ar ajunge timpul; avem alte obligaţii acum; (2)
Dacă ei nu ascultă de Cuvântul Domnului, dacă ei nu ascultă pe Isus şi pe
apostoli, pe Moise şi pe profeţi, nu trebuie să ne aşteptăm să ne asculte pe
noi. De aceea cel mai potrivit curs al nostru pare să fie ca, ocazional, să
scriem astfel de cuvinte de prevenire ca şi acestea, căci deşi ele pot să aibă
pentru unii o mireasmă de la moarte spre moarte, totuşi sperăm ca ele să aibă
pentru alţii o mireasmă de la viaţă spre viaţă. Poate se pare ciudat — dar în deplin acord cu toate
relatările din trecut — ca aceste încercări de foc, aceste cerneri, în multe
cazuri par să găsească cea mai multă zgură între conducătorii turmei. Poate că
este doar din cauză că ei sunt cei mai observaţi, poate că la fel de mulţi care
nu se află într-o astfel de poziţie proeminentă vor cădea, vor fi consumaţi, vor
“suferi pierdere” şi vor fi “mântuiţi ca prin foc”. Numai Domnul singur poate să
citească inima şi să discearnă gândurile şi intenţiile, şi acum voinţa Lui este
ca fiecare membru al casei lui Levi, al casei credinţei, să fie curăţat,
purificat, topit; iar încercările de foc din zilele noastre sunt propriile Lui
aranjamente, propriile lui aprinderi ale focului, ca să poată împlini lucrarea
în armonie cu aranjamentul divin. Zorile Mileniului
(Studii în Scripturi, n.t.) Vol. VI, credem noi, ca şi celelalte volume din
această serie, a ieşit la timpul potrivit şi fără îndoială că Domnul îl
foloseşte într-o anumită măsură ca un foale pământesc cu care să aprindă focul
curăţitor al acestui timp. În acel volum cât şi în celelalte, noi ne-am străduit
să aratăm nu propriile noastre gânduri ci învăţăturile Cuvântului, şi aceasta în
unele cazuri a părut să ridice un spirit de mânie şi resentiment în inimile
unora dintre conducători, acolo unde ar trebui să fie numai iubire dintr-o inimă
curată şi apreciere pentru libertăţile glorioase ale Bisericii. Noi nu ne-am
făcut decât datoria în a îndrepta atenţia fraţilor asupra faptului că
conducătorii nu sunt stăpâni ai turmei, şi că orice conducător care îşi asumă o
poziţie de stăpân îşi pune în pericol propria lui poziţie în Cristos, şi de
asemenea, împiedică progresul turmei în libertatea cu care Cristos ne-a făcut
liberi. Şi oricine din turma Domnului care cooperează cu astfel de conducători
ambiţioşi, le face rău şi dovedeşte o slugărnicie neautorizată, vătămătoare lui
însuşi şi celorlalţi asociaţi cu el în studierea Cuvântului. “A GREŞI ESTE
OMENESC, A IERTA ESTE DUMNEZEIESC” Este scris, “A greşi este omenesc”, şi ştim că deşi suntem
concepuţi de Spirit, toţi avem comoara noii naturi în vase pământeşti, de aceea
suntem supuşi greşelii. Dându-ne seama de acest lucru noi nu trebuie să acţionăm
dur, fără bunătate faţă de conducătorii care sunt înclinaţi să uzurpe în
favoarea lor conducerea în Biserica lui Dumnezeu, fără hotărârea Bisericii, sau
care sunt înclinaţi, după ce au fost aleşi, să încalce drepturile altora.
Totuşi, cu bunătate, gentileţe, fermitate, congregaţia trebuie să ţină controlul
tuturor treburilor ei şi să se asigure că conducătorii recunosc faptul că glasul
congregaţiei este glasul consacraţilor. Acest lucru va fi spre avantajul
tuturor: îl va ajuta pe conducător să se ţină umilit, amintindu-şi că el este
doar un membru al Bisericii, care este corpul lui Cristos, şi că în providenţa
Domnului el serveşte Biserica pentru că ei au dorit acest lucru şi să considere
că aceasta este voia Domnului. Îl va ajuta pe conducător să nu fie ţanţoş,
trufaş, să nu vorbească arogant despre congregaţie ca “poporul meu”, “Biserica
mea”, “adunarea mea”, “lucrarea mea”. Îl va ajuta să recunoască faptul că ea
este “poporul Domnului”, “Biserica Domnului”, “adunarea Domnului”, “lucrarea
Domnului” şi că este o favoare, o onoare, să fii servitorul ei şi nicidecum nu
este dreptul lui să fie stăpânul ei, “şeful” ei. De această
procedură beneficiază şi adunarea, învăţându-i că responsabilitatea lor faţă de
Domnul şi faţă de cauza Lui este în măsura în care ei susţin şi îşi dau
aprobarea pentru cel care, în calitate de conducător sau servitor al adunării,
este reprezentantul lor. Orice lucru greşit care l-ar face conducătorul este
greşeala majorităţii acelei adunări, şi înţelegerea responsabilităţii lor
înseamnă întărirea caracterului lor, lărgirea gândirii şi în general pregătirea
lor pentru serviciul Domnului, acum şi de aici înainte. Ar trebui chiar să ne
zgârâie urechile să-l auzim pe un bătrân într-un discurs că se adresează
adunării la persoana a doua zicând, de exemplu, “Voi nu trebuie să faceţi aşa”.
Toţi bătrânii, toţi învăţătorii recunoscuţi în Biserică, toţi cei care conduc în
vreun sens, trebuie să aibă în vedere să nu vorbească despre adunare ca despre o
clasă diferită de ei înşişi, după cum în Biserica nominală se obişnuieşte să se
recunoască preoţii ca o clasă, iar laicii ca altă clasă. Din contră, forma mai
bună, forma mai umilită, ar fi pentru conducător să se adreseze adunării
incluzându-se şi pe sine în îndemn, ca de exemplu să zică, “Noi nu trebuie să
facem” aceasta şi aceea. “IUBIREA ESTE
ÎMPLINIREA LEGII” Dacă spiritul iubirii ar fi larg dezvoltat în toate inimile
noastre nu s-ar mai cere să se discute despre acest subiect din nici un punct de
vedere, dar noi suntem doar în parte dezvoltaţi în roadele Spiritului; de aici
şi dificultatea noastră, şi de aici şi marea importanţă de a ne ajuta unul pe
celălalt aşa încât legătura noastră împreună ca tovarăşi de slujbă în singurul
Corp să fie cât se poate de folositoare pentru toţi. Iar când se ridică în inima
noastră un simţ de a critica în privinţa cursului unui conducător, ar fi
potrivit, iubitor, să ne zicem nouă înşine: Ei bine, poate că dacă eu aş fi fost
în locul conducătorului s-ar putea să nu fi făcut mai bine decât face el în
privinţa ţinerii în supunere a trupului — în privinţa umblării umilite cu Domnul
şi cu fraţii — în privinţa exemplificării iubirii perfecte, care nu caută ale
sale, nu se lasă uşor provocată, nu se îngâmfă, nu se gândeşte la rău — 1 Cor.
13:5. Când înţelegem că ambiţia a fost cauza căderii lui Satan,
ambiţia a fost cauza neascultării mamei Eva, că ambiţia a fost cauza poticnirii
multora dintre cei mai nobili din poporul lui Dumnezeu în trecut, lecţia nu
trebuie uitată în privinţa noastră, oricare ar fi situaţia noastră. Ar trebui să
ne îndemne la simpatie faţă de conducători şi faţă de încercările şi ispitele
mai mari la care sunt expuşi, iar conducătorilor ar trebui să le dea mai multă
vigilenţă, grijă, veghere, să nu fie în vreun fel biruiţi de această greşeală,
care a vătămat pe atât de mulţi în trecut, şi care, evident, este atât de
gravă în ochii Domnului, pentru că Domnul Se împotriveşte celor mândri dar dă
favoarea Lui celor umiliţi — Iacov 4:6. Un alt punct; noi
nu trebuie niciodată să uităm că după cum voinţa conducătorului nu trebuie luată
ca gândul adunării decât dacă aşa s-a hotărât, tot aşa nu trebuie să presupunem
nici o clipă că voinţa sau judecata oricărui alt membru trebuie luată ca
judecata întregii adunări. Deci, dacă orice frate estimează în mod conştiincios
că conducătorul unei adunări nu urmează cursul cel mai înţelept sau cel mai bun
din punctul de vedere al Scripturii, el poate într-adevăr merge la conducător în
mod particular, cu bunătate, iubitor, şi să-i arate opinia sa, dar nu înseamnă
că conducătorul trebuie să urmeze această opinie. El ar putea spune: “Aceasta
este părerea unuia, iar părerea mea este asemenea cu a altuia care nu este mai
puţin demn de încredere”, şi el ar putea destul de potrivit să-şi menţină
părerea sau să şi-o modifice puţin. În orice subiect trebuie căutată vocea
adunării ca întreg, şi ea trebuie să hotărască orice chestiune în Biserică, după
cum înţeleg cei consacraţi a fi voinţa divină auzită din Cuvântul lui Dumnezeu.
UN PERICOL DIN
CEALALTĂ PARTE
Nici nu trebuie ca cineva să tragă prea repede concluzia că
vederea lui asupra lucrurilor este mai sănătoasă sau mai bună decât cea a
conducătorului. Din contră, faptul că conducătorul a fost ales de către adunare
ca cel mai potrivit dintre ei pentru a se îngriji de interesele lor trebuie să
aibă greutate, iar fratele sau sora care crede că are un motiv pentru o vedere
diferită cu privire la anumite lucruri ar trebui să ezite puţin, să reconsidere
chestiunea, s-o cântărească cu grijă, să încerce s-o privească din punctul de
vedere al conducătorului, să vadă dacă el sau ea pot s-o găsească aşa în
Scriptură. Dacă în sfârşit el sau ea sunt siguri, nu este datoria lui sau a ei
şi nici privilegiul lui sau a ei să necăjească întreaga adunare încercând să-şi
impună vederile lui sau ale ei pe neaşteptate, în grabă, vehement. Moderaţia lui
sau a ei trebuie să se manifeste aşa cum spune apostolul: “Blândeţea (moderaţia
în l. engleză, n.t.) voastră să fie cunoscută de toţi oamenii” (Fil. 4:5). El
sau ea trebuie să aprobe ce ar putea fi aprobat de conducător iar când
obiectează la anumite caracteristici ale cursului lui trebuie s-o facă cu toată
bunătatea, moderaţia şi iubirea frăţească, şi desigur cu umilinţă.
Faptele publice ale unui servitor public sunt supuse
examinării şi criticii publicului, şi tot aşa învăţăturile deschise şi purtarea
deschisă a conducătorilor Bisericii sunt deschise criticii fraţilor lor, dar
spiritul iubirii şi simpatiei trebuie să predomine întotdeauna, şi nimic să nu
se facă din ceartă sau slavă deşartă, şi oricine critică un bătrân cu intenţia
evidentă de a-l înlocui trebuie privit el însuşi mai critic, şi toţi trebuie să
recunoască faptul că spiritul egoist, care caută ale sale, este periculos,
vrăjmaş atât al intereselor personale cât şi al intereselor adunării. Fratele
care este într-o stare de inimă corectă pentru a fi un conducător între urmaşii
umiliţi ai Domnului trebuie să manifeste umilinţă în cuvânt şi comportare — în toate. Alţii
nu trebuie priviţi cu încruntare, nici mustraţi public, dar aceştia nu trebuie
încurajaţi — ei nu trebuie puşi în locuri cu influenţă în Biserică pentru că se
vor vătăma atât pe ei înşişi cât şi pe alţii care ar intra sub influenţa lor.
“DAR RĂBDAREA
TREBUIE SĂ-ŞI FACĂ DESĂVÂRŞIT LUCRAREA” Nu fiţi prea iuţi la fapte în legătură cu interesele
Bisericii. Asiguraţivă mai întâi că propriile voastre motive sunt bune,
curate, iubitoare faţă de cei pe care îi criticaţi; asiguraţi-vă că nu aveţi
simpatie faţă de vorbirea de rău; asiguraţi-vă că doriţi doar libertăţile
Bisericii pe care le-a dat Domnul — că vreţi numai bunul mers al Bisericii cu
privire la timpul, locul şi caracterul întrunirilor şi cu privire la
conducători; şi asiguraţi-vă că sunteţi la fel de doritori ca şi alţii să aibă
libertatea de a-şi exprima sentimentele tot aşa cum şi voi vreţi ca libertăţile
voastre de exprimare să nu fie încălcate sau ignorate. Rareori este
avantajos să avem numai un conducător sau bătrân într-o adunare timp de mai
mulţi ani la rând, decât dacă adunarea este foarte mică sau altfel este
inevitabil. Unii care încep destul de umiliţi, cu o dorinţă să fie servitori ai
Bisericii, simţind şi arătând propria lor nevrednicie faţă de acest privilegiu
şi lipsa de competenţă pentru serviciu, dacă continuă să fie an după an în
această funcţie, ajung în încercări şi probe severe, şi sunt în pericol ca în
curând să ajungă să simtă că poziţia aceasta este a lor, şi că alegerea oricărui
altul pentru serviciu ar fi o insultă. Aceasta este, bineînţeles, în întregime
greşit, şi totuşi avem o ilustraţie în Scriptură în această direcţie. Citim,
“Moise era mai smerit (subsol, n.t.) decât orice om de pe faţa pământului”. Fără
îndoială că aceasta a influenţat alegerea lui Moise de către Domnul ca un
conducător pentru poporul său. Timp de patruzeci de ani naţiunea lui Israel s-a
uitat spre el în fiecare situaţie de criză, şi n-ar trebui să ne surprindă deloc
că la încheierea celor patruzeci de ani, cel mai umilit om de pe tot pământul, a
ajuns prea arogant ca să i se permită să intre în ţara Canaanului. Moise a fost
privat de privilegiul de a intra în Canaan pentru că nu a fost destul de umilit
— şi din cauză că şi-a pierdut atât de mult din umilinţa de la început, el a
lovit stânca în pustie zicând: “Ascultaţi răzvrătiţilor! Vom putea noi oare să
vă scoatem apă din stânca aceasta?” O LECŢIE PENTRU
TOŢI CONDUCĂTORII Dacă cel mai smerit om de pe pământ şi unul dintre cei mai
mari oameni din istoria lumii a fost astfel biruit de împrejurările poziţiei
sale în popor, n-ar trebui să ne surprindă dacă găsim că în Israelul Spiritual,
unii care încep blânzi şi umili devin mai mult sau mai puţin aroganţi, şi
vorbesc despre ce fac ei şi despre ce trebuie să facă, şi presupun că alţii
depind de ei ca să primească apa vieţii. Oricând privim această ilustraţie a lui
Moise, ea ar trebui să ne spună tuturor, în special tuturor conducătorilor:
“Sufletul meu, ai grijă”. Numai privind des la Domnul şi înţelegând acest
pericol, precum şi o luptă continuă împotriva acestui lucru, ne poate ţine
teferi lângă Răscumpărătorul nostru — lângă Cel care a fost blând şi smerit cu
inima — marele Învăţător care a îndurat din partea păcătoşilor o împotrivire aşa
de mare faţă de Sine (Evr. 12:3) şi cu atâta umilinţă — dându-Şi viaţa în
scufundare, în serviciu iubitor — căutând nu propria bunăstare şi onoare, ci
umilindu-Se până la moarte, chiar moarte de cruce. Apostolul, arătând acest
lucru, exclamă: “Smeriţivă deci sub mâna cea tare a lui Dumnezeu, pentru
ca, la timpul potrivit, El să vă înalţe”. Înălţarea, influenţa, poziţia,
puterea, autoritatea în Biserică, aduc acum încercări în plus şi jertfire în
plus, cât şi pericole în plus. Cu cât este cineva mai sus, cu atât trebuie să
fie mai precaut ca să nu păşească greşit şi să cadă. Uneori unei adunări i-ar putea fi încercată sever răbdarea
de către un bătrân care, posedând însuşiri bune persistă în “a domina” Biserica
după propriile lui concepţii şi ignoră dorinţele Bisericii. Dacă obiecţia
împotriva bătrânului, conducătorului, ar fi pe linia imoralităţii, sau pe linia
doctrinei false în ce priveşte lucrurile fundamentale aşa cum sunt arătate în
Cuvântul divin — de exemplu, răscumpărarea — atunci trebuie acţionat prompt,
pentru că o adunare este responsabilă înaintea lui Dumnezeu şi a oamenilor în
aceste puncte. Îngăduinţa în aceste direcţii nu poate fi acceptată; trebuie
acţionat ferm de către adunare în această chestiune. Dar dacă în doctrină, sau
cel puţin în cele fundamentale, conducătorul se dovedeşte loial Domnului şi
Cuvântului Său şi mesajului secerişului, şi dacă este fără reproş în ochii celor
din adunare care îl cunosc cel mai bine, şi dacă diferenţa este numai în
direcţia că el nu vrea să conducă servicii de un anumit caracter, sau la un
anumit timp sau loc pe care le-a cerut majoritatea, s-ar putea, în interesul
păcii, ca cel mai înţelept curs să fie ca un astfel de bătrân să continue în
serviciu până la expirarea termenului pentru care a fost ales. Apoi la acea
alegere, fără a deveni ceva personal sau să se spună cuvinte lipsite de
bunătate, adunarea este datoare faţă de ea însăşi, faţă de Domnul şi faţă de
Adevăr să nu-l mai aleagă într-o astfel de poziţie de control absolut. Aceasta
nu înseamnă ca fratele să fie lăsat total afară din conducere, ci că trebuie să
se înţeleagă clar despre întrunirile pe care a dorit el să le conducă şi
caracterul lor, iar în alegerea lui trebuie luate în considerare aceste lucruri,
astfel încât să nu mai fie neînţelegeri pe viitor, şi ar trebui căutaţi alţii
care posedă ceva calităţi pentru serviciu în adunare şi cu speranţe că Domnul,
care are întreaga situaţie înaintea Sa, probabil are pe alţii în pregătire ca să
umple breşa. “FIŢI PLINI DE
AFECŢIUNE” Dacă această mustrare afectivă şi gentilă a cursului
fratelui îl lasă tot îndărătnic şi arogant şi nedispus să servească adunarea
după ideile ei, ar fi înţelept să fie lăsat afară de la conducere pentru un
timp. Dar să nu se facă nimic cu ceartă sau slavă deşartă — să nu fie spus nici
un cuvânt nepoliticos. Mai curând amintiţi-vă serviciul din trecut; el trebuie
apreciat pentru acele servicii. Nu vă fie teamă că toate lucrurile se vor nărui
dacă vreo fiinţă umană nu va avea controlul. În timp ce apreciem foarte mult pe
fiecare frate şi servitor în Domnul în raport cu faptele lor şi cu caracterul
lor, trebuie să ne amintim întotdeauna că Domnul Însuşi este Păstorul nostru,
Supraveghetorul nostru, Pastorul nostru, Conducătorul nostru, şi că noi suntem
oile Lui. Dacă adunarea simte o astfel de dependenţă faţă de o persoană pentru
confortul ei spiritual, pentru împrospătarea şi edificarea ei, ceva nu este
bine, şi într-un astfel de caz cu cât mai repede se ajunge la un moment de
răscruce cu atât mai bine va fi probabil pentru toţi. Cei care au pornit în
Adevăr se pot zidi reciproc în credinţa sfântă, edificându-se unul pe altul, şi
ajutându-se unul pe altul în diferite studii bereene scripturale, şi ei probabil
vor face mai mult progres aşa decât dacă vor lăsa pe conducători să stăpânească
peste moştenirea lui Dumnezeu şi să conducă Biserica contrar dorinţelor
majorităţii. Noi accentuăm cuvântul majoritate pentru că atât de des
minoritatea încearcă să conducă. Gândul nostru este că atenţia iubitoare a
diferiţilor membrii ai corpului unul faţă de altul trebuie să le antreneze
simpatia şi cooperarea iubitoare aşa încât majoritatea să dorească să se
învoiască la ceva recunoaştere a dorinţelor şi preferinţelor minorităţii — chiar
şi individuale. Cu alte cuvinte majoritatea nu trebuie să fie egoistă şi să
decidă că dacă majoritatea are autoritatea atunci ar fi potrivit să se exercite
această putere până acolo încât să ignore pe fraţii lor cu vederi cumva
diferite. Unirea inimilor înseamnă că fiecare în parte şi toţi împreună vor
ignora unele din propriile gusturi şi preferinţe naturale oriunde nu sunt
implicate principiile Cuvântului lui Dumnezeu. Nu-i nevoie să vă spunem, Iubiţilor, că fiecare cuvânt al
acestui articol este scris cu o inimă plină de iubire frăţească şi o dorinţă
pentru edificarea poporului drag al Domnului, şi fără nici un fel de animozitate
personală sau alt impuls sau dorinţă rea. Noi căutăm binele vostru. Suntem în
contact cu întregul câmp şi ştim cernerea şi proba care este în curs, şi dorim
să întindem o mână de ajutor care să nu vatăme pe nimeni şi care să
binecuvânteze pe mulţi. Gândiţi-vă la aceste lucruri şi remarcaţi sugestia
noastră mai departe în aceeaşi direcţie din volumul şase al Zorilor Mileniului.
Revenind la textul nostru, remarcăm că tocmai gândul că
suntem în prezenţa marelui Topitor, gândul că El supraveghează încercările de
foc prin care toată casa lui Levi trebuie să treacă acum, trebuie să ne
vitalizeze, să ne energizeze, să ne pună în gardă. Noi ne aflăm sub inspecţia
Lui. Sugestia este că aceasta este ultima încercare, şi că cei care sunt
purificaţi de experienţele prezente, curăţiţi de mândrie, ambiţie, egoism, şi
având umilinţa inimii, vor fi cu siguranţă primiţi în Împărăţie. Acolo cei
umiliţi vor fi înălţaţi la glorie, onoare şi nemurire. Putem aştepta? Nu merită
să ne umilim? Nu dorim să facem acest lucru? Nu ne vom uni toţi inimile şi
minţile şi rugăciunile şi eforturile cu intenţia ca această lucrare a umilinţei
să progreseze în inimile noastre, şi astfel spiritul umilinţei să poată fi
vărsat larg în toată Biserica, de la cel mai umil până la cel mai proeminent
dintre servitorii ei?