CAPITOLUL II
31. Este important ca noi să avem o idee clară nu numai despre
construcţia Tabernacolului, despre mobilierul lui şi semnificaţia tipică a
acestora, dar şi să ştim ceva despre participanţii în el şi despre semnificaţia
lor ca tipuri. 37. Apostolul Petru arată cine au fost tipificaţi prin preoţii
aaronici, când, adresându-se celor care erau sfinţiţi, el zice:
„Voi ...sunteţi...o preoţie sfântă...să aduceţi jertfe plăcute lui
Dumnezeu prin Isus Hristos”. „Voi sunteţi...o preoţie împărătească” (1
Pet. 2:5,9). Ei sunt toţi slujitori (servitori) ai adevărului, deşi nu
sunt toţi predicatori şi doctori în teologie şi fiecare trebuie să-şi facă
partea sa de sacrificiu de sine înainte de a fi socotit vrednic să fie
moştenitor împreună cu Hristos. Numai acelora care suferă cu El le este promis
să domnească cu El (Rom. 8:17). PREOŢIMEA 40. Este bine să remarcăm că în toate ceremoniile legate de
consacrarea şi lucrarea preoţimii, Marele Preot era primul; tot aşa şi în
preoţimea antitipică, Isus a fost cel dintâi — Conducătorul, Căpitanul,
Înain- te - Mergătorul — învăţând clar că înaintea Lui n-a fost altul.
Observăm din aceasta că nici unul dintre patriarhi sau profeţi nu face parte din
„turma mică”, „preoţia împărătească”, numită şi „Mireasa”, „Soţia Mielului”. Cu
toate că ei vor fi foarte mult binecuvântaţi ca şi servitori ai Domnului,
serviciul lor nu va fi atât de înalt ca al preoţilor, nici onoarea lor aşa de
mare. Cu toate acestea, după cum este reprezentat prin leviţi, lucrarea şi
onoarea lor viitoare vor fi evident mari. UNGEREA 42. Sub Lege ungerea a fost ceremonia prin care preoţii
erau instalaţi în serviciul lor. Ei erau unşi pentru slujba lor cu un ulei
special, numit „uleiul sfânt al ungerii”, întrebuinţat numai de către preoţi şi
nu era permis nimănui altuia să-l aibă sau să-l facă (Exod. 30:25-33,38). Acest
ulei tipifică Spiritul Sfânt al înfierii, prin care noi, adevărata „preoţie
împărătească”, suntem sigilaţi ca fii ai lui Dumnezeu. Numai cei consacraţi,
preoţii, sunt unşi în felul acesta. 45. „Iată veşmintele pe care le vor face: un pieptar, un efod,
o mantie, o tunică lucrată la gherghef, o mitră şi un brâu” (Exod. 28:4).
61. Faptul că acest pieptar era îndoit în două şi că părţile
erau de aceeaşi mărime, a reprezentat litera şi spiritul Legii. Partea
din faţă conţinea giuvaerele şi era atârnată cu lanţul de aur de încheietorile
din aur ale efodului. Partea dedesubt era fixată de efod. Această jumătate
dedesubt, legată de efod (Legământ), pare să reprezinte Legea în literă, aşa cum
a fost prezentată Israelului natural. Partea din faţă pare să ilustreze spiritul
Legii împlinit în noi, „care umblăm nu după carne, ci după spirit” (Rom.
8:4 — King James). Acestea două în realitate sunt una, când sunt văzute
aşa cum trebuie, dar numai partea din faţă poartă preţioasele giuvaere.
SUB-PREOŢII — „CORPUL” 64. Noi vedem Corpul sau membrele Marelui Preot
tipificate din nou individual prin preoţi, fiecare purtând o „mitră” care-i
acoperea capul, pentru a arăta că ei nu erau capul preoţimii, ci numai membre
ale Corpului. Dumnezeu L-a dat pe Isus „să fie Cap peste toate lucrurile
Bisericii, care este Trupul Lui (Efes. 1:22,23 — Cornilescu rev.). Acesta este
motivul pentru care apostolul Pavel insistă ca femeia să-şi acopere capul,
indicând că ea nu este capul; bărbatul şi femeia tipificând pe Isus şi Mireasa
Sa — Biserica întâilor născuţi. UNGEREA PREOTULUI 66. După cum pe capul lui Aaron s-a turnat ulei sfânt, tot aşa
şi Capul nostru, Domnul Isus, a fost uns cu uleiul antitipic — Spiritul Sfânt —
la vârsta de treizeci de ani, în apele Iordanului, la timpul consacrării Sale.
Acolo, El a fost „uns cu un untdelemn de bucurie mai presus decât...însoţitorii”
Săi — ca şi Cap peste toţi comoştenitorii Săi. O măsură de spirit
se dă fiecărui membru care se consacrează astfel, dar Lui, Iehova nu i-a dat
„Duhul cu măsură” (Ioan 3:34). Ioan a văzut şi a mărturisit că Marele nostru
Preot a fost uns în felul acesta şi apostolul Petru îşi adaugă mărturia, zicând:
„cum Dumnezeu a uns cu Duhul Sfânt şi cu putere pe Isus din Nazaret”
(Ioan 1:32; Luc. 4:1; Fapt. 10:38).
ISRAELIŢII, LEVIŢII ŞI PREOŢIMEA Clasele omenirii tipificate prin israeliţi, leviţi şi preoţi —
Ungerea preoţilor — Semnificaţia „veşmintelor de glorie şi frumuseţe” ale
Marelui Preot, considerate în mod tipic — Preumbrirea Legământului Avraamic,
Legământului Legii şi Legământului Nou
32. Israelul este întrebuinţat în multe cazuri
pentru a tipifica biserica creştină. De exemplu, când au părăsit robia egipteană
ei au fost un tip al copiilor lui Dumnezeu care aud chemarea Lui de a ieşi afară
din lume şi se angajează în serviciul Său.
33. Călătoria prin pustiu
reprezintă peregrinajul obositor pe care îl fac mulţi în căutarea odihnei
promise a Canaanului — „Veniţi la Mine şi Eu vă voi da repaus”. Ca şi în tip,
aşa şi în realitate, Canaanul făgăduit al odihnei nu este departe, dacă copiii
lui Dumnezeu au destulă credinţă să înainteze şi să intre imediat în el prin
credinţă. Dumnezeu a făcut pregătiri din abundenţă pentru ei şi totuşi ei
călătoresc prin pustiul păcatului căutând odihnă, dar negăsind-o, pentru că le
lipseşte credinţa în făgăduinţele lui Dumnezeu. Unii rătăcesc astfel un timp
îndelungat iar alţii nu intră niciodată în odihna Canaanului din cauza
necredinţei. Dar, în timp ce Israelul după trup este întrebuinţat în felul
acesta şi în alte feluri pentru a tipifica Israelul spiritual, totuşi, în
legătura lui cu Tabernacolul, pe care o examinăm acum, el este un tip cu totul
diferit. Aici Israelul a tipificat, indiscutabil, întreaga omenire.
Jertfa pentru păcat, sacrificiul, ispăşirea etc., făcute în mod tipic pentru ei
(şi numai pentru ei), erau tipuri pentru ispăşirea şi „jertfele mai bune” făcute
în folosul lumii întregi, pentru că citim: „El este ispăşirea pentru păcatele
noastre; şi nu numai pentru ale noastre, ci şi pentru ale întregii lumi” (1 Ioan
2:2 — Cornilescu rev.; Evr. 9:23).
34. Într-un cuvânt, Israel,
precum şi Tabernacolul, preoţii, leviţii şi sacrificiile, au fost un tip. Şi
ceea ce se făcea acolo în simbol, cu şi pentru Israel, se îndeplineşte de la
prima venire a lui Hristos, pe un plan mai înalt şi pe o scară mai largă,
această îndeplinire fiind realitatea căreia cealaltă i-a fost tipul sau umbra.
35. După cum Israel a tipificat lumea, tot aşa seminţia leviţilor a
tipificat „casa credinţei” sau pe toţi cei ce cred în Isus şi în răscumpărarea
Sa. Preoţimea, un corp sub un şef sau mare preot, a tipificat „turma mică”,
care, cu „Capul” sau Marele ei Preot, este o preoţime împărătească, ai cărei
membri, după timpul prezent de sacrificiu, vor fi regi şi preoţi ai lui
Dumnezeu şi vor domni pe pământ (Apoc. 5:10). Privind astfel, noi îl vedem pe
Isus — Marele Preot, nu un preot după rânduiala lui Aaron, care a fost numai
tipul unei mărturisiri sau rânduieli mai mari şi mai măreţe, ci Capul preoţiei
adevărate, pentru care cealaltă a fost doar o ilustraţie (Evr. 3:1; 4:14).
Preoţia aaronică a tipificat mai cu seamă umilirea şi suferinţele lui Hristos,
mai puţin gloria lui viitoare — Melhisedec fiind tipul Hristosului ca preoţie
împărătească sau regală.
36. Dar, înainte ca sub-preoţii*, membrii
Corpului lui Hristos, preoţia împărătească, să fie uniţi cu Capul lor şi să-şi
înceapă domnia, ei trebuie „să sufere cu El”, împărtăşindu-se de
sacrificiile antitipice, aşa cum vom vedea îndată (2 Tim. 2:12).
* „Sub-preoţi", tradus din „under-priests", cu semnificaţia de „preoţi
subordonaţi"Marelui Preot; n. e.
38. Apostolii menţionează în mod repetat
că preotul şef (principal — n. e.) sau capul acestei preoţii, al acestei „turme
mici”, este Domnul nostru Isus. Redăm doar un citat: „fraţi sfinţi
(„preoţia împărătească”), care aveţi parte de chemarea cerească, aţintiţi-vă
privirile la Apostolul şi Marele Preot al mărturisirii noastre (al
ordinului nostru preoţesc), adică Isus” (Evr. 3:1).
39. Trecând acum la
examinarea inaugurării preoţiei tipice, notăm că seminţia leviţilor
(reprezentând pe toţi credincioşii îndreptăţiţi) a existat înainte ca
preoţia să fie instituită. Tot aşa, în antitip, „preoţia împărătească” a
început cu ungerea lui Isus, Marele Preot (la botez, Luc. 3:22, Fapt. 10:38),
dar credincioşi, îndreptăţiţi prin credinţă în Hristos, au trăit cu mult
înainte de aceasta. De exemplu, Avraam a crezut pe Dumnezeu şi a fost
îndreptăţit prin credinţa lui (Rom. 4:2,3). Cu toate că tipul nu venise încă în
zilele lui, Avraam, ca un credincios îndreptăţit, a fost un membru al „casei
credinţei”, reprezentată prin leviţi. Dar nici unul din „preoţia împărătească”
n-a fost ales înainte ca preotul şef sau Marele Preot al acestui ordin să fi
fost iniţiat şi instalat în funcţie. Şi de atunci încoace iniţierea şi
instalarea sub-preoţilor a fost lucrarea specială a acestei dispensaţii creştine
sau a Vârstei Evanghelice. Astfel preoţii, care se consacrează acum, fiind
instalaţi şi oferindu-se pe ei înşişi ca sacrificii, se pregătesc să fie
instrumente ale lui Dumnezeu, pentru demnitatea regală a Împărăţiei şi pentru
binecuvântarea tuturor familiilor pământului.
41. „Calea îngustă spre viaţă”
(nemurire) n-a fost deschisă până când a venit Isus. El a fost primul care a
umblat pe ea. El „a adus la lumină, viaţa şi nemurirea” (2 Tim. 1:10). Cu
toate că toţi credincioşii adevăraţi (leviţii) vor ajunge în posesia vieţii
veşnice, şi lumea (reprezentată de „tabăra lui Israel”) de asemenea, dacă o vor
accepta în timpul Vârstei Milenare, totuşi, numai preoţimea care biruie şi-şi
urmează Conducătorul pe calea îngustă spre viaţă — jertfin- du-şi interesele
umane — astfel căutând slava, cinstea şi nemurirea (Rom. 2:7), vor ajunge în
posesia acelui nelimitat grad de viaţă numit nemurire, care la început
aparţinea numai lui Iehova Dumnezeu, şi Domnului nostru Isus Hristos de la
învierea Sa (vezi vol. I, Planul Divin al Vârstelor, cap. 10 şi 11).
43. Aaron, Marele Preot tipic,
reprezenta pe Isus, Capul, şi pe Biserica Sa ca membre ale Corpului — Marele
Preot antitipic. Fiind doar un om păcătos ca şi alţii, Aaron trebuia să fie
spălat ca să poată reprezenta în mod potrivit curăţenia antitipului, Isus, care
n-a cunoscut păcat, şi Biserica Sa, curăţată prin sângele Său preţios şi spălată
cu apă prin Cuvânt (Efes. 5:26).
44. După ce era spălat, Aaron era
îmbrăcat cu veşmintele sfinte de „cinste şi podoabă” — (Exod. 28) şi în cele din
urmă pe capul Lui se turna uleiul ungerii (Exod. 29:7). Fiecare articol al
acestor veşminte glori-oase era un tip al calităţilor şi puterilor Marelui
Eliberator — Cap şi Corp — aşa cum le-a văzut Iehova, privind în viitor la
timpul „descoperirii fiilor lui Dumnezeu” şi la îndeplinirea, în ei, a
făgăduinţelor Sale.
MARELE PREOT ÎN VEŞMINTELE
TIPICE DE „GLORIE ŞI FRUMUSEŢE”*
* „Cinste şi podoabă" -- Cornilescu; n. e.
46. „Tunica” albă, de pânză de in, reprezenta puritatea Marelui Preot,
pe când broderia ei arăta creşterea acelui caracter curat în fapte de har.
47. „Mitra”, o fâşie din pânză fină, albă de in, (reprezentând
dreptatea), legată peste frunte, de care era fixată cu un şnur albastru o placă
de aur sau „coroană”, arăta că coroana era pe drept a lui.
48. Pe
placa de aur erau gravate cuvintele: „Sfinţenie Domnului”, proclamând astfel:
acest Mare Preot este devotat cu totul îndeplinirii scopurilor lui Iehova.
Coroana de aur proclama, de asemenea, regalitatea Sa: Hristos va fi „preot pe
scaunul Lui de domnie” — „preot în veac după rânduiala lui Melhisedec” (Zah.
6:13; Ps. 110:4; Evr. 7:17).
49. „Brâul din pânză de in” indica un
servitor al dreptăţii: pânza de in — dreptate, brâul — servitute.
50.
„Mantia de deasupra”, albastră, reprezenta credincioşia sa. Poalele erau
făcute din clopoţei de aur şi rodii. Rodiile, fiind un fruct ales, arătau că
îndeplinirea cu credincioşie a lucrării de sacrificiu a Răscumpărătorului nostru
a adus rod bogat — răscumpărarea vieţii pierdute a rasei umane. Clopoţeii de aur
semnificau că atunci când Marele nostru Preot se va arăta în glorie şi
frumuseţe, rodul lucrării de sacrificiu va fi adus la cunoştinţa tuturor —
vestit întregii lumi, aşa cum în tip clopoţeii îl vesteau între-gului
Israel. Aceasta se indică prin faptul că erau foarte apropiate: clopoţeii
atrăgeau atenţia asupra fructului.
51. „Efodul” era făcut dintr-o
ţesătură de fire purpurii, albastre, stacojii, albe şi de aur, întreţesute
frumos şi cu măiestrie. El era făcut din două părţi: una atârna în faţă şi
cealaltă pe spate. Aceste două părţi erau fixate împreună prin două încheietori
de aur aşezate pe umeri. Efodul tipifica cele două mari legăminte —
Legământul Avraamic, reprezentat de partea dinainte, şi Noul Legământ,
reprezentat de partea dinapoi, ambele arătate ca fiind dependente de
Marele nostru Preot. Amândouă aceste legăminte sunt aşezate pe El; dacă El nu
reuşeşte să le sprijine, nu reuşeşte să ducă la îndeplinire termenii şi
condiţiile lor, ele cad la pământ — nu reuşesc. Dar, mulţumită lui Dumnezeu,
aceste legăminte sunt unite şi bine fixate pe umerii Săi cu încheietorile de aur
(puterea divină), precum şi legate bine de El cu „brâul efodului” — un şnur
făcut din acelaşi material ca şi efodul.
52. Acest „brâu” lucrat cu
măiestrie pare să spună: „acesta este un servitor” şi, deoarece el este
cingătoarea efodului, ne spune că acesta este „solul (servitorul) Legământului
pe care-l doriţi” (Mal. 3:1).
53. O parte a efodului care reprezenta
Noul Legământ a fost garantată la Calvar: căci n-a fost oare moartea Domnului
nostru „sângele Legământului Nou” în care se împărtăşesc membrii Săi? (Mat.
26:28; 1 Cor. 10:16).
54. Cealaltă parte este încă incompletă, dar Tatăl
ceresc îi vede îndeplinirea în viitor, deoarece Legământul Avraamic a
făgăduit dezvoltarea Seminţei lui Avraam, prin care Noul Legământ va binecuvânta
toţi oamenii, iar această Sămânţă încă nu este completă. Este adevărat, Domnul
nostru Isus este Sămânţa, însă Dumnezeu a prevăzut şi a prezis o sămânţă mai
mare, spirituală, care va cuprinde Corpul, Biserica împreună cu Capul (Gal.
3:16,29). Iar apostolul arată că şi o sămânţă pământească a lui Avraam va lua
parte, de asemenea, la opera de binecuvântare a lumii, totuşi Israelul spiritual
este sămânţa adevărată, după cum este scris: „fiul celei roabe nu va moşteni
împreună cu fiul femeii libere” (Gal. 4:22-31 — Cornilescu rev.).
55. În
ceea ce priveşte sămânţa naturală a lui Avraam şi ca dovadă că ei nu vor fi
membri ai Preotului care va binecuvânta, apostolul spune: „În ce priveşte
Evanghelia (partea spirituală a Legământului), ei (sămânţa naturală) sunt
vrăjmaşi, şi aceasta spre binele vostru; dar în ce priveşte alegerea sunt (încă)
iubiţi din pricina părinţilor lor. Căci lui Dumnezeu nu-I pare rău de darurile
şi de chemarea făcută”. Pentru că „acesta” este „Legământul...CU EI” —
„Izbăvitorul (Marele Preot, Servitorul Legământului — Isus, Capul, şi „turma
mică”, Corpul Său) va veni din Sion (Biserica spirituală) şi va îndepărta toate
nelegiuirile de la Iacov”. Ei vor fi cei dintâi binecuvântaţi de către
sămânţa spirituală sau adevărată şi vor putea deveni după aceea lucrători
asociaţi (Rom. 11:26-29).
56. Aşadar, după ce Corpul lui Hristos
completează „sămânţa” spirituală, această făgăduinţă suplimentară făcută lui
Avraam cu privire la sămânţa pământească trebuie să se împlinească; sămânţa
trupească trebuie să devină mare „ca nisipul de pe ţărmul mării” — sămânţa
cerească fiind comparată cu „stelele cerului” (Gen. 22:17). Ei trebuie mai întâi
să fie întorşi la dreptate şi adevăr iar după aceea vor deveni un mijloc prin
care sămânţa spirituală va opera pentru îndeplinirea binecuvântării promise
întregii omeniri cu adevăr şi har.
57. Stacojiul, albastrul, purpuriul
etc., din care era compus efodul, arată condiţiile celor două legăminte.
Stacojiul arată modul în care Dumnezeu a pregătit eliberarea din
blestemul lui Adam prin sângele răscumpărării. Pânza albă subţire de in
arată restaurarea omului la starea sa de puritate originară. Albastrul îi
garantează ajutorul, abilitatea pentru a-şi menţine cu credincioşie caracterul
său drept. Purpuriul proclamă puterea regală a împărăţiei cooperând.
Toate aceste binecuvântări ţesute împreună sunt făcute sigure prin puterea
divină a Preotului uns, reprezentată prin firul de aur întreţesut.
Astfel, Iehova a pus ambele legăminte, aşa cum ele se raportează la oameni,
asupra unuia care este atât puternic cât şi dispus să înfăptuiască aceste
glorioase binecuvântări făgăduite — „la timpul cuvenit”.
58.
„Pieptarul judecăţii” — era aşezat pe partea dinainte a efodului. El era
atârnat cu un lanţ de aur de încheietorile de pe umeri şi era ataşat de efod
prin- tr-un şnur trecut prin verigile de aur — această legătură era în aşa fel
ascunsă dedesubt încât unui observator întâmplător putea să i se pară că este o
parte din efod (Exod. 28:26-28). Acest pieptar reprezenta admirabil
Legea: ea nu a fost o parte a Legământului Avraamic (efod), ci „a fost
adăugată” (Gal. 3:19). Aşa cum erau privite de israeliţi (neobservând legătura
ascunsă), Legământul cu Avraam şi „Legea venită după 430 de ani” erau tot una.
Dar apostolul Pavel ne arată că Dumnezeu avea în vedere două seminţe, cea
spirituală şi cea naturală, şi că Legământul şi Legea erau distincte, „pentru ca
făgăduinţa să fie sigură pentru toată sămânţa; nu numai pentru aceea de sub
Lege, ci şi pentru aceea care are credinţa lui Avraam”
(Rom. 4:16 — Cornilescu rev.).
59. Această emblemă a Legii (pieptarul)
era printre cele mai frumoase dintre veşmintele Marelui Preot. El era făcut din
aceleaşi materiale ca şi efodul. Avea în el, fixate în aur, douăsprezece pietre
preţioase, pe care erau gravate numele celor douăsprezece seminţii ale lui
Israel. El era legat în dreptul inimii ca să arate prin aceasta că-i era
preţios. Ca şi „o platoşă a dreptăţii” acesta îi acoperea inima. Ceea ce
condamna orice imperfecţiune era plăcerea lui — „Desfătarea mea este să fac
plăcerea Ta, o Dumnezeul meu, şi Legea Ta este înăuntrul inimii mele” (Ps. 40:8
— Cornilescu rev.).
60. Acest pieptar avea două palme* lungime şi o
palmă lăţime, îndoit la mijloc, adică avea o palmă lungime şi o palmă lăţime
când era îndoit. Măsura de o palmă indica faptul că Legea lui Dumnezeu
este măsura deplină a capacităţii omului perfect. Omul Isus Hristos,
fiind perfect, a fost unicul care a ţinut vreodată Legea perfectă a lui
Dumnezeu, pe când celor care compun „turma mică”, Corpul Său, li se atribuie
dreptatea Lui şi de aceea pot spune cu adevărat: „dreptatea Legii se împlineşte
în noi”.
* o palmă = 23 cm. (n. e.)
62. Aurul curat fiind un simbol al lucrurilor divine, dependenţa
acestei părţi a Legii, printr-un lanţ de aur, de încheietorile de aur pare să
înveţe că Legea este divină; şi ştim, de asemenea, că noi prin ajutorul
divin putem să umblăm — nu după carne, ci după spirit. Aceasta este partea Legii
care poartă „giuvaerele”, fixate în aur, care reprezintă Israelul adevărat,
„turma mică” a Domnului. „Ei vor fi ai Mei, zice Domnul oştirilor, în acea zi
când Îmi voi aduna giuvaerele” (Mal. 3:17 — King James). Fiind astfel bine
fixaţi în aur (natura divină) şi susţinuţi de lanţul de aur al făgăduinţelor
divine, nu este de mirare că „dreptatea Legii se împlineşte în noi!” (Rom.
8:1,4).
63. Aşa cum stătea Aaron acolo, îmbrăcat în acele veşminte
frumoase, cu semnificaţii atât de tipice, şi era uns cu uleiul sfânt, capul său
îl reprezenta pe Isus, Capul Preoţimii, iar corpul său reprezenta Biserica,
completă în Hristos. Ce tip impresionant şi plin de semnificaţii al Marelui
Preot al lumii, fără pată, îmbrăcat cu putere şi autoritate pentru a îndeplini
Legămintele lui Iehova!
65. Sub-preoţii erau îmbrăcaţi în
veşminte de in şi erau încinşi cu brâie. Hainele lor reprezentau
dreptatea lui Isus, atribuită lor, iar brâiele arătau că ei sunt
servitori ai dreptăţii. Marele Preot îmbrăca haine de acelaşi fel în
timpul sacrificării (în Ziua Ispăşirii), iar după ce făcea ispăşirea îmbrăca
veşmintele glorioase.
67. Uleiul ungerii era turnat
numai pe cap. Sub-preoţii nu erau unşi individual*. Ei erau
recunoscuţi ca membri ai corpului Marelui Preot şi primeau ungerea numai în El,
ca şi cap al lor. Tot aşa şi preoţii antitipici sunt numai părtaşi ai Spiritului
lui Hristos şi numai cei care sunt în Hristos Isus sunt părtaşi ungerii
care-i sigilează pe toţi care vor fi recunoscuţi ca moştenitori ai făgăduinţelor
lui Dumnezeu şi comoştenitori cu Isus Hristos, Domnul lor (Efes. 1:13,14; 4:30).
* Exodul 30:30 se referă la ungerea lui Aaron şi a fiilor săi. Ideea este că
fiecare fiu al lui Aaron care i-a urmat în slujba de mare preot trebuia să fie
uns la rândul lui, cum Aaron însuşi a fost uns la început.
68. Uleiul „curge pe barbă...se scurge pe marginea veşmintelor lui (Marelui
Preot)” (Ps. 133:2 — Cornilescu rev.), arătând astfel că toţi membrii Corpului
lui Hristos trebuie să fie părtaşi la aceeaşi ungere după Capul lor.
„Ungerea pe care aţi primit-o de la El rămâne în voi” (1 Ioan 2:27). Acest ulei
a început să atingă Corpul în ziua Cincizecimii şi a curs în jos de-a
lungul Vârstei Evanghelice, ungând pe toţi cei care s-au botezat cu adevărat
în Hristos, constituin- du-i, împreună cu Capul lor, regi şi preoţi ai
lui Dumnezeu, pentru a domni o mie de ani (Apoc. 20:6).
69. Vedem astfel
că Aaron, îmbrăcat şi uns, reprezenta Hristosul întreg — întreaga sămânţă a lui
Avraam, prin care Dumnezeu este pe punctul de a binecuvânta toate familiile
pământului. Dar să nu uităm că noi l-am privit pe Marele Eliberator din punctul
de vedere al lui Dumnezeu şi cu El am privit spre timpul manifestării Sale —
zorile Zilei Milenare — când toţi membrii vor fi intraţi în Corp şi când „uleiul
sfânt” va fi curs în jos până „la marginea veşmintelor”, ungând pe fiecare
membru (Lev. 10:7). Atunci va începe El binecuvântarea omenirii. Pentru
glorioasa domnie a acestui Preot regesc ne rugăm neîncetat: „Vie Împărăţia Ta,
facă-se voia Ta...pe pământ”.