Alergând
spre
Ţintă Mana
pe data de 13 Martie, R2753 - Ianuarie 1901, pag. 6 “Fraţilor, eu nu mă socot că am apucat-o: dar un singur lucru fac, uitând
cele ce sunt în urmă, şi aruncându-mă spre cele ce sunt înainte, alerg spre
ţintă pentru premiul chemării înalte a
lui Dumnezeu în Hristos Isus” - Filipeni 3:13,
14.
Puţini în
Biserica nominală văd vreo ţintă anumită sau vreun premiu
anumit; - care ar trebui să fie
căutată sau atinsă. Majoritatea doar fug de la un imaginat chin veşnic, care-i
urmăreşte ca o frică, o groază, un coşmar, o oroare, de la leagăn la mormânt.
Altora din poporul Domnului (în
special de pe “această cale”) li s-au iluminat ochii înţelegerii de către
spiritul sfânt prin Cuvântul divin, şi au primit o licărire a marelui
premiu pe care Dumnezeu L-a pus înaintea Bisericii alese a acestui veac
Evanghelic. Nu e de mirare dacă aceştia sunt entuziasmaţi de gloriosa scenă pe
care ochiul (natural) n-a văzut, nici urechea n-a auzit, nici în inima omului
n-a intrat pentru a o înţelege, dar pe care “Dumnezeu ne-a descoperit-o prin
spiritul Său!”. Nu-i de mirare, nici dacă ei au dat mai mare atenţie premiului
decât ţintei care ar trebui să fie atinsă înainte ca premiul să fie
câştigat. Plini de
entuziasm şi apreciere a iubirii divine, aceştia şi-au pierdut pe deplin frica
de chinul veşnic, şi au învăţat că această doctrină este de la Satan, şi nu de
la Dumnezeu; de la om, şi nu de la spiriul sfânt; din veacurile întunecate, şi
nu reprezintă învăţăturile cuvintelor inspirate ale Scripturii. Ei au învăţat,
de asemenea, că acele scripturi care par a da ceva culoare de susţinere a
acestei blasfemii împotriva caracterului
şi planului lui Dumnezeu, sunt anumite parabole, simboluri şi vorbiri
tainice, interpretările greşite ale cărora au fost mai mult sau mai puţin
tălmăcite şi schimbate în traducerile comune ale
Scripturilor. Este destul de
obişnuit pentru această ultimă clasă
a gândi şi a vorbi despre “alergarea pentru premiu” şi a scăpa din
vedere într-o anumită măsură faptul că noi alergăm nu spre premiu, ci spre
ţintă: că premiul este cu totul dincolo de înţelegerea noastră; - după
cum Apostolul exprimă aceasta mai sus: “alerg spre ţintă”. Oricine va atinge
ţinta caracterului pe care Dumnezeu L-a stabilit pentru cei aleşi va primi
premiul; şi oricine va eşua de a atinge ţinta caratcterului nu va obţine
premiul. De aceea este o foarte serioasă greşeală a alerga pentru premiu şi a
uita sau a ignora sau a disconsidera “ţinta”, care trebuie să fie atinsă mai
întâi. Gândul că un
anumit standart sau ţintă a caracterului este necasară tuturor care vor
primi aprobarea divină ca
“învingători”, şi vor auzi de la Domnul “Bine făcut!”, este un gând uluitor
pentru mulţi. Mulţi au gândit despre alergarea Creştină ca despre o simplă
evitare a păcatului deschis; alţii au inclus şi evitarea greşelilor secrete;
alţii au mers mai departe, şi au inclus o dispoziţie generală de a sacrifica
multe interese ale vieţii prezente; alţii au mers încă mai departe, şi au
înţeles încercarea uceniciei ca fiind deplina supunere Domnului, deplina sacrificare a vieţii pământeşti
şi tututor intereselor sale voinţei
Capului nostru, Domnului; - dar aproape nimeni nu are gândul că toate
sacrificiile şi experienţele noastre şi negările de sine trebuie să ne ducă
către şi în mod eventual să ne aducă la “ţinta” caracterului pe care Dumnezeu a
stabilit-o pentru “cei aleşi” - altfel ei nu vor obţine premiul comoştenirii cu
Christos în Împărăţia Milenară. Nimic, probabil, n-a contribuit atât de mult la
această neglijare a “ţintei” sau a standartului fixat al caracterului, decât
falsa interpretare dată conversaţiei Domnului nostru, cu tâlharul pe moarte, de
la Calvar. Este rezonabil în
mod indiscutabil, faptul că Dumnezeu are un standart sau încercare prin care El
va determina cine este vrednic să primească marile binecuvântări şi onoruri
oferite celor aleşi - cine sunt vrednici să fie membri ai corpului lui Christos
şi a avea parte în Împărăţia Sa Milenară - care trebuie să constituie
credincioşie în cei care “caută slava, cinstea şi nemurirea” şi care sunt “cei
chemaţi şi aleşi şi credincioşi”. Apostolul, în textul nostru, indiscutabil
declară că există o astfel de ţintă, şi că toţi cei care aleargă cu vreo
speranţă de a obţine premiul dorit trebuie să alerge spre acea ţintă, şi trebuie
s-o atingă sau va pierde premiul. Şi noi vedem, de asemenea, că Apostolul se
apreciază pe sine conform acestui standart, şi declară că la timpul când scria,
el încă n-a atins acea ţintă sau standart a dezvoltării caracterului. Astfel de
consideraţii nu pot decât să trezească în inimile tuturor care se află în cursa
de alergare, cele mai serioase dorinţe de a vedea în mod distinct ţinta către
care noi trebuie să alergăm: şi aceasta ar trebui să ne stimuleze pe fiecare din
noi şi pe noi toţi să alergăm mai răbdător şi mai perseverent, şi să veghem zi
de zi la măsura progresului către marea
ţintă pe care Domnul Dumnezeul nostru a stabilit-o înaintea
noastră. Noi observăm că
Apostolul are în minte alergările la curse de alergare, şi noi vedem forţa
ilustraţiei: (1) Precum alergătorii trebuie să intre în cursă într-un mod
legitim, în acelaşi fel trebuie şi noi să intrăm în cursa noastră de alergare
într-un mod legitim, prin unica uşă - credinţa în sângele preţios care ne-a
răscumpărat şi ne-a îndreptăţit înaintea lui Dumnezeu. (2) Cei care intră în
cursă tebuie să fie în mod normal înscrişi sau înregistraţi ca alergători; ei
trebuie să declare hotărât intenţia lor, altfel ei nu vor fi în alergare. La fel
este şi cu noi: fiind “îndreptăţiţi prin credinţă” şi fiind informaţi despre
privilegiile noastre în legătură cu această alergare, şi cu obţinerea premiului,
este obligator pentru noi să declarăm intenţia noastră - să încheiem un legământ
cu Domnul, şi astfel să fim intraţi
în mod normal - numele noastre fiind scrise, nu în vreo listă a unei biserici
pământeşti, ci în cartea vieţii Mielului - “scrişi în ceruri” - Evrei
12:23. Alergătorilor la
curse de alergare la fel li se oferă un premiu, dar nu premiul este acela care
le este pus în faţă; nu premiul este acela către care ei aleargă, ci ţinta. Pe
pista de alergare există marcaj la o pătrime a unei mile (o milă=1,6 km - n. e.), la jumatea unei mile, la trei
pătrimi a unei mile, şi marcajul milei la sfârşitul distanţei; şi fiecare
alergător veghează şi se încurajează pe sine în timp ce trece de unul sau de
cealălalt din aceste marcaje în timpul alergării, până ce în final ajunge la
ultimul, marcajul pentru premiu. Şi această urmărire a marcajelor în timpul
alergării, şi socoteala cât mai este până la standart, constituie un mare
stimulent pentru el - o încurajare în timp ce el aleargă înainte, o amintire
dacă el merge încet. Deci, la fel este şi cu alergătorul Creştin pe calea
îngustă către ţinta marelui premiu pe care Dumnezeu L-a promis - comoştenirea cu
Fiul său, Domnul slavei. Pe calea noatră ne va încuraja să observăm marcajele,
şi să vedem progresul nostru - dacă venim mai aproape şi mai aproape către
“ţinta premiului” - marcajul la care câştigăm premiul. Şi dacă cineva va fi
neatent, indiferent, încet, în alergarea sa, nimic nu poate fi un stimulent mai
mare pentru el decât cunoaşterea că doar neglijenţa sau moleşeala sa îl pot face
să piardă premiul. Care este această mare “ţintă” a
caracterului pusă înaintea noastră de Dumnezeul
nostru? Noi răspundem, că
aceasta este declarată sub diferite nume; ca de exemplu, Domnul nostru Isus o
menţionează când spune: “Fiţi desăvârşiţi, întocmai cum Tatăl vostru din cer
este desăvârşit” - (Matei 5:48). Aceeaşi ţintă este menţionată de către Apostol
când spune că Dumnezeu a predestinat ca toţi cei care vor fi din cei aleşi
trebuie să fie “asemenea chipului Fiului său” - (Rom. 8:29). Aceste două
declaraţii diferă în formă, dar sunt aceleaşi în substanţă. Aceiaşi ţintă este
menţionată din nou de către Apostol când zice: “Dreptatea Legii este împlinită
în noi care umblăm nu după trup ci după spirit”. Şi din nou ne informează că:
“Dragostea este împlinirea Legii” - (Rom. 8:4; 13:10). Aici, deci, avem o
definiţie în ansamblu a ceea ce constituie “ţinta” caracterului Creştin, în cei
aleşi: este asemănarea cu Dumnezeu, asemănarea cu Christos, Iubirea. Cerinţa,
prin urmare, pare a fi că poporul Domnului, sfinţi şi aleşi, trebuie să ajungă
la acelaşi caracter sau dispoziţie de iubire ce o posedă Dumnezeu şi care a fost
manifestată de către Domnul nostru Isus. Dar cineva ar
zice, Cum putem noi, “care din fire suntem copii ai mâniei, la fel ca şi
ceilalţi” să sperăm să ajungem vreodată la un aşa de înalt standart sau ţintă a
caracterului ca acesta, că noi trebuie să iubim la fel cum Dumnezeu iubeşte, la
fel cum Christos iubeşte? Noi răspundem, că niciodată nu trebuie să sperăm să
ajungem la acest înalt standart în ceea ce priveşte carnea, pentru că atâta timp
cât suntem în aceste corpuri muritoare, şi obligaţi să folosim creierii acestora, inevitabil vom primi mai mult
sau mai puţin rezistenţă din partea egoismului care prin cădere a căpătat o atât
de completă posesie asupra rasei noastre prin dereglările mintale, morale şi
fizice incidentale celor şase mii
de ani de depravare. Ajungerea acestei
ţinte a iubirii perfecte trebuie să fie o ajungere de către inimă, voinţă - a
noii voinţe: “concepute, nu din voia firii pământeşti, nici din voia vreunui om,
ci din Dumnezeu”, prin spiritul sfânt. Noi vom găsi şi nici nu trebuie să ne
aşteptăm ca noua minte să ajungă la acest standart la începutul experienţei
noastre Creştine. Noua minte, deşi inspirată de Dumnezeu prin făgăduinţele
nespus de mari şi scumpe ale cuvântului Său, este totuşi voinţa noastră, şi mai
mult sau mai puţin limitată de către canalele şi instrumentele sale, creierul
uman.Prin urmare Apostolul ne informează că noua minte trebuie în mod constant
să lupte o luptă contra cărnii, şi că victoria sa înseamnă moartea cărnii - că
ea nu poate fi în realitate perfectă până va veni “schimbarea”, prin care
această voinţă nouă concepută îşi va primi corpul său spiritual la întâia
înviere. Dar în timp ce primirea corpului spiritual la întâia înviere va fi
primirea premilului, noi vedem că alergarea spre ţintă şi atingerea acestei
ţinte trebuie să fie făcută de către noua minte în timp ce ea este încă în corpul muritor sau “vasul de lut” -
2 Cor. 5:2-4. Cu un cuvânt,
noua minte trebuie să crească, trebuie să se dezvolte. După cum ne îndeamnă Apostolul, noi ca creaturi noi, trebuie
să creştem în harul şi cunoştinţa şi iubirea lui Dumnezeu - creşterea de aici
corespunzând cu alergarea din ilustraţia în consideraţie. Noi trebuie să alergăm
sau să călcăm tot mai aproape şi mai aproape de ţintă zi de zi, săptămână de
săptămână, an de an, până ce ea va fi atinsă, - dacă dorim să obţinem premiul.
Aceasta nu este o chestiune de timp, pentrucă noi cu toţii cunoaştem pe unii
care au fost de mult timp în alergare
şi care au făcut comparatic puţin progres în cultivarea darurilor
spiritului, suma cărora este cuprinsă într-un cuvânt, iubirea perfectă -
ţinta. Şi probabil cu
toţii cunoaştem pe unii care au fost comparativ puţin timp pe calea îngustă dar
care au făcut mare progres, - înaintând din har în har., din cunoştinţă în
cunoştinţă, din glorie în glorie - apropiinde-se repede de ţintă. Şi cunoaştem
pe unii, care atât cât poate discerne judecata omenească, au atins această
ţintă; dar despre aceştia vom vorbi mai târziu. Pentru ca să
putem înţelege în mod mai clar acest subiect, să ne amintim cât de mici au fost
începuturile acestui har al iubirii în inimile noastre; şi fie să sperăm, că
mulţi în timp ce urmăresc subiectul aici, şi comparându-l cu experienţele lor
proprii, vor fi în stare să găsească mari progrese în caracterele lor proprii -
că ei au trecut unul după altul marcajele de pătrimi de milă pe cale, şi că ei
se apropie repede de, dacă n-au atins încă, “ţinta
premiului”. (1) Apostolul
exprimă începutul experienţei noastre ca Creştini, spunând, că nu noi L-am iubit
întâi pe Dumnezeu, ci El “ne-a iubit mai întâi” - ceea ce ne-a atras la El - (1
Ioan 4.19). Simţul dreptăţii ne-a spus că din moment ce Dumnezeu atât de mult
ne-a iubit încât ne-a răscumpărat cu un aşa de mare preţ, şi aceasta pentru a ne
furniza o aşa de mare salvare, cel puţin ce am putea face - ar fi de datoria
noastră să-L iubim şi să-L servim ca răspuns. Acest început al iubirii noi îl
vom numi iubirea din datorie. Acesteia îi lipsea în multe privinţe
calităţile care acum alcătuiesc iubirea noastră pentru Dumnezeu, care aparţine
unui caracter mai înalt, mai avansat, deoarece noi am crescut în har şi în
cunoştinţă şi în iubire. Apostolul pare că vorbeşte din nou de această iubire
din datorie, când zice: “Iubirea lui Hristos ne constrânge (atrage
iubirea noastră ca răspuns); pentrucă astfel socotim că dacă unul a murit pentru
toţi, atunci toţi au fost morţi (sub sentinţa divină, blestemul); şi noi care
trăim (cei care au fost îndreptăţiţi la viaţă prin credinţa în răscumpărarea lui
Isus) trebuie de aici înainte să trăiască nu pentru ei înşişi ci pentru
Cel care a murit pentru noi” - (2 Cor. 5:14, 15). Aici din nou avem
“trebuie” - să iubim sau iubirea din datorie - prima, cea mai crudă, cea
mai simplă dezvoltare a iubirii noastre către Dumnezeu, punctul nostru de
pornire în cursa de alergare către iubirea
perfectă. (2) După ce am
exercitat iubirea din datorie şi am căutat să ascultăm de Dumnezeu, nu numai în
evitarea păcatului, dar de asemenea şi în sacrificarea intereselor şi
drepturilor noastre pământeşti pentru cauza Lui şi a adevărului, în ascultare de
voinţa Sa - în ascultare de iubirea din datorie - am început să găsim în inimile
noastre o apreciere a principiilor dreptăţii; am început să iubim
dreptatea - dreptatea, mila, iubirea: de la început nu cu o fervoare a iubirii,
ci mai curând cu respect pentru glorioasele calităţi ale caracterului, planului
şi legii divine. Aceasta a fost marcajul primei pătrimi de milă, aşa numita -
iubirea principiilor dreptăţii. (3) Cu cât mai
mult am învăţat să iubim aceste elemente ale caracterului divin, principiile
dreptăţii care îşi găsesc perfecta reprezentare în fiinţa divină, şi prin care
fiinţa divină este descoperită ochilor înţelegerii noastre - în acea proporţie
adevărata iubire faţă de Dumnezeu (bazată pe principii mai mult decât de
datorie), vine în inima noastră. Ca să zicem aşa, aici am atins marcajul celei
de a doua pătrimi de milă a cursei noastre de alergare - iubirea faţă de
caracterul lui Dumnezeu; chiar dacă n-am discernut încă lungimea şi lăţimea şi
înălţimea şi adâncimea acelui caracter, am început să-L iubim pe Domnul într-un
mod adevărat - din apreciere nu numai a ceea ce a făcut El pentru noi, dar de
asemenea şi în mod special pentru ceea ce El este - din aprecierea caracterului
Său. (4) Iubirea faţă
de Dumnezeu din acest ultim punct de vedere ca reprezentanta tuturor harurilor
şi a oricărei virtuţi, ca reprezentanta dreptăţii, şi oponenta oricărei
nedreptăţi, ne-a condus spre a căuta şi a urmări aceste principii printre
oameni, la fel ca şi în caracterele noastre. Din moment ce am început a iubi
adevărul, curăţenia, nobleţea caracterului, oriunde acestea ar putea fi găsite,
am găsit ceva din acestea într-o condiţie împestriţată şi vărgată chiar şi în
omenire: am aflat că legea originală a lui Dumnezeu, scrisă în inima tatălui
Adam, deşi în mare măsură ştearsă
şi distrusă din inimile şi conştiinţa copiilor săi, totuşi nu este cu totul
dispărută; - că într-o anumită măsură, unele din trăsături ale acestei legi
perfecte pot fi vag discernute printre oameni. în special sub influenţa
Creştinătăţii în ultimele optsprezece veacuri. Dar examinarea
noastră minuţioasă, spriginită de către iubirea în creştere a acestor principii
ale dreptăţii, nu găseşte nimic satisfcător printre oamenii simpli - nici chiar
printre cei care mărturisesc sfinţenie - mărturisind a fi urmaşi în urmele lui
Isus. Găsim pe toţi aceştia, ca şi pe noi înşine, departe de perfecţiune,
departe de gloria lui Dumnezeu. Dar în timp ce adevărata iubire, a principiilor
drepte, ardea în inimile noastre tot mai fierbinte, am învăţat să simpatizăm
cu întreaga “creaţie gemândă”, şi să “iubim pe fraţi”; pentru că în
ultimii am distins o clasă inspirată prin acelaşi spirit prin care noi înşine am
fost concepuţi de Dumnezeu, spiritul adevărului; i-am văzut pe unii din ei
străduindu-se la fel cum şi noi ne-am străduit, având aprecierea doar a iubirii
din datorie; am văzut pe alţii care au atins o mai înaltă concepţie decât
aceasta, care au învăţat să aprecieze principiile dreptăţii şi să le iubească,
şi să urască nedreptatea, şi mai departe, să iubească pe Dumnezeu care este
întruchiparea acestora. Şi conştientizarea că aceşti “fraţi”, ca şi noi, treptat
se apropiau de standartul divin - “alergând spre ţintă” - ne-a umplut de interes
pentru ei şi pentru luptele lor contra păcatului şi a slăbiciunilor lor, şi
împotriva Adversarului şi înşelăciunilor lui. Am devenit tot mai mult interesaţi
în starea lor şi învingerea lor în proporţia în care ne sileam şi făceam progres
pe aceeaşi “cale îngustă”. Această iubire de fraţi n-am avut-o la început; ea
marchează un clar progres în cursa noastră
de alergare spre “ţintă”; am putea-o numi marcajul pătrimii a treia de
milă. Dar cu toate că a fost obţinută o mare realizare când această iubire de
fraţi a atins punctul dorinţei de a ne “da viaţa pentru fraţi” - (1 Ioan 3.16),
totuşi aceasta nu este deplina atingere a “ţintei” pentru care
alergăm. (5) “Ţinta
premiului” este încă o mai înaltă atingere a iubirii; - cea pe care o înţelegem
ca indicată de Scripturi ca fiind cea mai înaltă atingere a iubirii este cea a iubirii de vrăjmaşi - nu numai
suportându-i, abţinându-ne de a le dăuna, etc, în timp ce gândim rău
despre ei; ci cu mult mai mult decât atât, ea înseamnă o deplină lepădare de
toată mânia, invidia, ura, gelozia, vrajba, nu numai din acţiunile noastre ci la
fel şi din cuvintele noastre, şi chiar din gândurile noastre, sentimentele
noastre. Înseamnă un triumf atât de complet a iubitrii în inimile
noastre care nu iubeşte numai pe Dumnezeu în mod suprem şi care îşi găseşte
plăcerea să se sacrifice în serviciul Său din iubire faţă de principiile
reprezentate în caracterul Său, şi iubire pentru fraţi, care ne face atenţi la
simţămintele şi interesele lor, şi gata de a ne da vieţile în folosul lor,
pentru a-i elibera de rău, sau care ne mai face să evităm a pune pietre de
poticnire pe calea lor, dar ea înseamnă adăugător că iubirea faţă de Dumnezeu a
fost atât de absolut revărsată afară din inimile noastre încât noi putem iubi şi
iubim orice creatură inteligentă, şi ne găsim plăcerea de a face bine tuturor
oamenilor, şi să servim toţi oamenii cât avem ocazii, dar în special casa
credinţei - (Gal. 6.10). Asta nu înseamnă
că iubirea pe care o avem pentru
lume trebuie să fie de acelaşi fel cum o avem pentru Domnul, care este
personificarea dreptăţii, şi pentru “fraţi”, care se stăruie să aibă Iubirea,
dreptatea Legii, împlinită în ei prin Hristos. Ea înseamnă mai cu seamă o iubire
compătimitoare; o bunăvoinţă de felul celeia pe care Dumnezeu însuşi a
exercitat-o faţă de întreaga omenire. Nu înseamnă că trebuie să iubim lumea în
sensul condamnat de către Apostol când el spune: “Nu iubiţi lumea, nici
lucrurile din lume” - (1 Ioan 2:15). Înseamnă atingerea condiţiei indicate în
expresia: “Dumnezeu atât de mult a iubit lumea, încât a dat pe unicul Său Fiu
conceput, pentruca oricine va crede în El, să nu piară ci să aibă viaţă veşnică”
- (Ioan 3:16). Este o iubire faţă de omenire, care nu numai că va fi bucuroasă
să-i vadă ridicaţi din degradare şi păcat către sfinţenie şi puritate şi
dreptate, dar care va fi bucuroasă să coopereze pentru aceste rezultate după cum
permit ocaziile - totuşi nu anticipând iubirea lui Dumnezeu şi dezvoltarea
planului Său al veacurilor; ci, cooperând cu Dumnezeu în acel mare plan care
după cum El a promis va aduce în cele din urmă, în timpul veacului Milenar,
binecuvântare fiecărei creaturi prin clasa aleasă care acum aleargă în cursa sa
de alergare pentru atingerea “ţintei”, pentru a câştiga marele premiu a
comoştenirii cu Fiul Său. Această iubire perfectă, care, incluzând şi alte
progrese, se extinde chiar şi la vrăjmaşi şi la cei care ne insultă şi care
vorbesc rău de noi în mod fals pentru cauza lui Christos şi a dreptăţii, este al
patrulea marcaj în cursa de alergare - “ţinta
premiului”. În timp ce este
bine pentru noi să observăm aceste diferite trepte în progresul în cursa noastră
de alergare spre “ţintă”, trebuie să ne amintim că ilustraţia nu se potriveşte
perfect, ci că chiar dacă există această ordine a progresului ea este mai puţin
distinct marcată în experienţele noastre, în care iubirea din datorie ne duce
deşi treptat la forme mai înalte, ea însăşi rămânând până la sfârşit, dar în mod
inferior. Este o parte a binecuvântatului aranjament a lui Dumnezeu că cei care
aleargă în această cursă de alergare nu sunt apreciaţi conform cărnii, ci ca
“noi creaţii”, conform spiritului, minţii, intenţiei. Putem nici să nu sperăm să
atingem această mare “ţintă” a iubirii perfecte în carnea noastră, în aşa fel ca
fiecare faptă şi fiecare cuvând să dea o deplină dovadă a unui spirit real de
iubire care umple inimile noastre. Unii pot avea slabiciuni şi defecte mai mari
în carne decât alţii, şi prin urmare ar putea fi mai puţin capabili să arate în
mod uniform şi deplin sentimentele reale ale inimilor lor. Dar Dumnezeu se uită
la inimă; inima este aceea pe care o vede El în această cursă de alergare; inima
este aceea care trebuie să atingă această “ţintă” pusă înaintea noastră în
Evanghelie - această ţintă a iubirii perfecte, care include chiar şi pe
vrăjmaşii noştri. “Binecuvântaţi sunt cei curaţi la inimă, căci ei vor vedea pe
Dumnezeu”. Dacă acum vedem
în mod clar că iubirea perfectă este “ţinta premiului”, vedem ceva pentru
ce să ne silim în vieţile noastre de zi cu zi; o condiţie pe care o putem atinge
prin harul lui Dumnezeu, şi care trebuie să fie atinsă dacă dorim să fim
socotiţi vrednici de o parte în Împărăţie. Domnul nu alege membrii Miresei lui
Christos printr-o selecţie arbitrară; nici nu Îi alege pe baza simplei
sentimentalităţi; El Îi alege pe aceştia pe baza caracterului, dezvoltării
inimii; şi aceia care ating această asemănare cu Fiul, această “ţintă” a
premiului, acest standart a ceea ce este plăcut şi acceptabil Tatălui - aceştia,
şi numai aceştia, pot avea o sigură speranţă a comoştenirii cu Domnul noastru.
Cât de important este deci, ca fiecare alergător în această cursă de alergare să
urmeze în deaproape porunca Apostolului de a lăsa la o parte orice povară şi
piedică, şi să alergăm cu răbdare alergarea pusă înaintea noastră în Evanghelie
- “uitându-ne la Isus” autorul credinţei noastre, până ce El va deveni
Desăvârşitorul ei - (Evrei 12:1),
dându-ne har pentru a birui, şi
păstrându-ne prin Cuvânt şi prin providenţele Sale până la sfârşitul
cursei. Fiecare din
această cursă de alergare trebuie să se examineze mai cu seamă pe sine însuşi,
decât pe alţii, cu privire la progresul pe această cale îngustă; pentrucă
fiecare îşi cunoaşte condiţia inimii sale şi slăbiciunile cărnii sale mai bine
decât oricare altcineva ar putea şti, doar cu excepţia Domnului. Fie ca fiecare
din noi să observăm unde se află pe această cursă de alergare, bucurându-se că
el se află în deobşte în cursă; considerând ca un mare privilegiu de a fi astfel
chemat şi privelegiat de a intra în această cursă. Dacă găsim că am trecut de
marcajul primei pătrimi, să ne bucurăm şi să alergăm mai departe. Dacă observăm
că am trecut marcajul celei de a doua, să ne bucurăm cu atât mai mult, dar să nu
slăbim alergarea noastră. Dacă vedem că am trecut marcajul celei de a treia,
putem în mod potrivit să ne bucurăm cu atât mai mult, şi să alergăm cu energie
înainte; şi dacă am atins marcajul celei de a patra pătrimi, al iubirii
perfecte, care include chiar şi pe vrăjmaşi, avem cu adevărat motiv pentru o
mare bucurie. Premiul este al nostru, dar dacă rămânem credincioşi. Dar, după
cum spune apostolul: “Săvârşind toate, să staţi” - îmbrăcaţi cu toată
armătura; stând în diferitele încercări care atunci, la fel ca şi de-a lungul
întegei curse de alergare, vor fi aduse asupra noastră pentru ca să încecre a ne
devia de la această ţintă, înainte ca marele Inspector şi dătător al răsplăţii
să ne spună: “Bine, rob bun şi credincios, intră în bucuria Stăpânului Tău” -
(Efes. 6:13-17).
Este de neapărată trebuinţă pentru cei ce au ajuns la ţinta iubirii
perfecte, să se menţină activi în serviciul Domnului, punându-şi viaţa pentru
fraţi; pentrucă cel ce nu-şi iubeşte fratele pe care-l vede, ce garanţie are că el cu adevărat iubeşte pe
Dumnezeu pe care nu L-a văzut? - (1 Ioan 4:20). Aceştia trebuie să stea, nu
numai ca reprezentanţi ai lui Dumnezeu şi ai principiilor dreptăţii, ci şi ca
reprezentanţi ai acelora care sunt tari în Domnul, în puterea tăriei Lui şi în
credinţa în Cuvântul său - gata şi doritori şi eficienţi în încurajarea altor
alergători aflaţi în cursul alergării, ca şi ei să poată ajunge la “ţintă”. După
cum spune Apostolul: “Atâţi, câţi sunteţi prin urmare perfecţi, trebuie să fiţi
de acest gând; şi dacă în altceva gândiţi diferit, Dumnezeu vă va lumina şi
aceasta; dar la ceea ce am atins, fie ca să umblăm la fel. Fraţilor, urmaţi-mă
pe mine, şi uitaţi-vă bine la cei ce umblă astfel, după cum ne vedeţi pe noi ca
o pildă” - (Fil. 3:15, 17;
Diaglott).