1
Aprilie
Prietenia Domnului este cu cei care se tem de El,
ca să-i facă să cunoască legământul Său. Psalmul 25:14
Acel minunat
legământ, arătat tuturor celor care caută Cuvântul în cinste şi sinceritate, ne
asigură că aşa cum iubitul nostru Răscumpărător S-a smerit pentru răscumpărarea
noastră şi a lumii, şi a fost mult înălţat, tot aşa noi, dacă suntem la fel de
credincioşi, putem suferi acum cu El şi în curând să fim părtăşi gloriei Sale şi
colaboratori ai Săi în împărăţia care va binecuvânta toate familiile pământului.
O, ce bogăţii de har! Ce bunătate! Ce milă gingaşă! Ce dovezi de înţelepciune,
pricepere, dreptate, iubire şi putere divină! Cum această imagine a Singurului
Conceput al Tatălui ni-L arată ca Răscumpărătorul nostru şi de asemenea ca
Domnul şi Capul nostru, care, în curând, potrivit făgăduinţei, ne va prezenta ca
mireasă a Sa, fără vină şi ireproşabili înaintea Tatălui în iubire. Privită din
acest punct de vedere, recunoaşterea lui Isus, iubitul nostru Răscumpărător,
Trimisul lui Dumnezeu, Mântuitorul lumii, nu este o abatere de la porunca
textului, “Iehova Dumnezeu nostru este singurul Domn", pentru că apostolul ne
asigură că potrivit autorităţii divine toţi trebuie să-L venereze pe Fiul după
cum Îl venerează pe Tatăl — nu să-L venereze ca Tată, ci să-L venereze ca Fiu pe
care Tatăl L-a numit moştenitor al tuturor lucrurilor, şi care, ca asociat al
Tatălui, va binecuvânta toate familiile pământului şi care, după o mie de ani,
va preda împărăţia lui Dumnezeu, Tatălui Însuşi, pentru ca El să fie totul în
toţi. W. T. 1907-263 (R 4052:1) (Cântarea 182)
2
Aprilie
El este preaiubitul
Domnului şi va locui în siguranţă
lângă El. Deuteronomul 33:12.
Numai cei care se
încred în Tatăl cum se încrede un copilaş în părintele lui pământesc, se pot
aştepta să facă progres bun pe calea îngustă şi să aibă curajul şi încrederea pe
care toţi care sunt ai Săi au privilegiul să le aibă, şi fără de care nu putem
avea pacea şi odihna perfectă a inimii, care a fost promisă. “Facă-vi-se după
credinţa voastră” este făgăduinţa. Dorinţa de a ne apropia tot mai mult
de Dumnezeu trebuie să fie în inima noastră, altfel nu vom reuşi să
continuăm şi să obţinem privilegiul nostru în Cristos. Astfel de dorinţă este o
manifestare a foamei şi a setei noastre după dreptate, pe care Domnul aşteaptă
să le vadă înainte de a realiza faţă de noi angajamentul Său că vom fi
săturaţi. W. T. 1914-90 (R 5425:1) (Cântarea 154) V. D. M.
1024:2
3
Aprilie
Binecuvântarea Domnului îmbogăţeşte şi El nu lasă să
fie urmată de vreun necaz. Proverbe 10:22
Când vedem un exemplu
nobil ca acela al Domnului nostru, care a fost bogat în toate şi care le-a dat
pe toate, ne bucurăm de aceasta şi ne dăm seama că deoarece sacrificiul Său a
fost atât de mare, şi răsplata Lui este în aceeaşi măsură mare. Când vedem
nobilul exemplu al apostolului Pavel, care având o bogăţie considerabilă de
capacităţi, talent şi influenţă, şi probabil şi de mijloace financiare,
le-a dat pe toate acestea, o jertfă de bunăvoie, bucuroasă, la picioarele
Domnului, dându-le pe toate cu bucurie în serviciul lui Dumnezeu, în serviciul
adevărului, în serviciul fraţilor, aceasta face ca inimile noastre să se bucure,
şi suntem siguri că unul atât de bogat şi care şi-a cheltuit bogăţiile cu atâta
credincioşie, va fi unul care va străluci foarte puternic în împărăţie când
aceasta va fi stabilită şi manifestată. Şi, fără îndoială, la fel va fi cu toată
preoţimea împărătească — în măsura în care au sacrificat posesiunile lor. Cei
care rabdă cu bucurie pentru Domnul, pentru adevăr, cea mai mare ruşine, cea mai
mare înjosire, cele mai mari încercări, cele mai mari persecuţii în viaţa de
acum şi astfel au experienţe cât mai asemănătoare cu cele ale Învăţătorului şi
Modelului, putem fi siguri că în măsura credincioşiei manifestate în astfel de
sacrificii, vor avea în viitor o mare răsplată — aşa cum a spus apostolul: “O
stea se deosebeşte în strălucire de altă stea". W. T. 1901-55 (R 2762:3)
(Cântarea 225)
4
Aprilie
Cele nechibzuite au
zis celor înţelepte: “Daţi-ne din untdelemnul vostru." Matei
25:8
Nimeni nu poate avea
prea mult din acest Spirit sfânt, nimeni nu-şi poate asigura o rezervă prea mare
pentru folosul propriu aşa încât să poată da şi altora din belşugul său. Mirele
a făcut dinainte pregătiri îmbelşugate prin care toţi cei care sunt invitaţi să
intre cu El la nuntă să fie echipaţi în mod potrivit, nu numai cu haine şi
candele, ci şi cu untdelemn; şi dacă unii sunt neglijenţi în privinţa procurării
untdelemnului, ei arată astfel că nu sunt potriviţi să facă parte din clasa care
va intra cu Mirele înainte ca uşa să se închidă. Aceasta este esenţa învăţăturii
Domnului prin această pildă — că acei care speră să intre în împărăţie şi să
aibă parte cu El de gloriile acesteia, trebuie să se pregătească dinainte. Dacă
aşteaptă până în momentul închiderii uşii, oricât de doritori şi de nerăbdători
ar fi, nu vor fi pregătiţi — pregătirea cere timp, răbdare şi grijă. W. T.
1906-314 (R 3868:5) (Cântarea 359)
5
Aprilie
Ziua, Domnul va porunci îndurarea Sa, iar
noaptea cântarea Lui va fi cu mine. Psalmul 42:8.
Dacă nu suntem gata
să-L lăudăm pe Dumnezeu acolo unde ne aflăm şi în condiţiile şi împrejurările
care sunt, este puţin probabil că L-am lăuda dacă am fi în împrejurări diferite
şi dacă condiţiile noastre ar fi chiar acelea care acum ni se par cele mai de
dorit. Daniel a putut dormi în groapa leilor mai bine decât Darius în palatul
regal; cel care n-ar putea găsi odihnă în groapa leilor, când acela ar fi locul
pentru el, acela n-ar putea găsi odihnă printr-o simplă mutare într-un palat.
Eul omului este cel care trebuie schimbat, nu împrejurările sau posesiunile lui,
pentru a avea o inimă care se revarsă de bucurie şi laudă. W. T. 1902-382 (R
3123:4) (Cântarea 386)
6
Aprilie
Cei care se încred în
Domnul îşi înnoiesc puterea, ei
zboară ca vulturii; aleargă şi nu obosesc, umblă, şi nu sunt extenuaţi. Isaia
40:31
Fiecare membru al
Corpului lui Cristos, adevăratul Israel al lui Dumnezeu, este privilegiat să
aibă îndrumarea continuă a Domnului în fiecare experienţă a călătoriei noastre
prin pustie. Mana cerească ne este asigurată ca întreţinere zilnică. Apa Vieţii
curge pentru noi din Stânca lovită a Veacurilor pentru împrospătarea noastră
zilnică. Nuiaua de corectare a Tatălui nostru ne restrânge când suntem în
pericol sau când ne rătăcim în căi oprite. Cât de iubitor ne aduce El înapoi în
calea cea corectă şi ne vindecă rănile, şi cu îndurare ne iartă poticnelile şi
slăbiciunile! În mod sigur putem avea încredere deplină în Îndrumătorul nostru
Ceresc. Astfel ne putem odihni în El şi putem fi ţinuţi în pace deplină. W. T.
1914-297 (R 5548:4) (Cântarea 137) V. D. M. 814:1
7
Aprilie
Dar Rut a spus: “Nu
mă îndemna să te părăsesc şi să mă întorc de la tine! Încotro vei merge tu, voi
merge şi eu, unde vei locui tu, voi locui şi eu; poporul tău va fi poporul meu,
şi Dumnezeul tău va fi Dumnezeul meu!" Rut 1:16
Un lucru merită remarcat aici, şi anume,
hotărârea cu care Rut a luat decizia. N-a fost o propunere să încerce pentru un
timp să vadă cum ar fi să trăiască în Iudeea. A fost o decizie până la moarte.
În această privinţă toate convertirile adevărate sunt asemănătoare. Creştinul,
de exemplu, nu devine de fapt creştin până când face chiar o astfel de
consacrare de sine clară, hotărâtă, să părăsească lumea, afacerile, iubirile,
speranţele şi ambiţiile ei, şi să cheltuie şi să fie cheltuit chiar până la
moarte în serviciul Domnului. Valoarea deciziei hotărâte în privinţa vieţii nu
poate fi destul apreciată de noi. Mii de vieţi sunt distruse din cauza lipsei de
hotărâre. Hotărârea în favoarea lui Dumnezeu este singura condiţie în care putem
spera să “ne întărim chemarea şi alegerea”. W. T. 1915-24 (R 5614:4) (Cântarea
177) V. D. M. 704:8
8
Aprilie
Frica de Domnul este şcoala înţelepciunii şi
smerenia merge înaintea slavei. Proverbe 15:33
Pilda despre omul cu
o bârnă în ochiul său care încearcă să scoată un pai din ochiul fratelui său a
fost o metodă convingătoare prin care Învăţătorul a învăţat necesitatea
umilinţei din partea celor care vreau să fie învăţaţi de Dumnezeu. Umilinţa
aici, ca şi în alte locuri, este pusă ca o virtute de bază. Cuvântul latinesc
pentru umilinţă este “humus", pământ. Acesta sugerează că ea este solul din care
sunt produse alte virtuţi. Cei care cred că ştiu totul, nu pot învăţa nimic. Cum
a spus Chalmers: “Cu cât omul se examinează mai mult, cu atât îşi descoperă mai
mult neputinţele propriului său caracter". Şi cum a remarcat Wheatley: “Zece mii
din cele mai mari greşeli ale semenilor noştri au mai mică importanţă pentru noi
decât una din cele mai mici ale noastre". Cunoaşterea păcatelor şi
imperfecţiunilor noastre ar trebui să facă şi să ţină întreaga omenire umilită;
şi cât de frumos este să ne dăm seama că Isus Cel desăvârşit a fost umilit şi că
toţi sfinţii îngeri sunt aşa! W. T. 1912-164 (R 5029:3 (Cântarea 95)
9
Aprilie
I-a călăuzit pe un
drum drept, ca să ajungă într-o cetate de locuit. Psalmul
107:7
În mod special este
adevărat despre Israelul spiritual că Domnul îi conduce pe calea dreaptă, pe cea
mai bună cale; şi de aceea toţi care sunt într-adevăr poporul Lui trebuie să fie
atenţi să observe conducerile Sale şi să fie grabnici în a le urma. În final vom
vedea cu siguranţă că El ne-a condus pe calea cea dreaptă, oricât de diferită ar
fi aceasta de cea pe care ne-am fi ales-o noi. Pentru mulţi greutatea este că
acea cale pe care o aleg nu este cea pe care Domnul a arătat-o şi prin urmare nu
este calea cea mai bună, chiar dacă Domnul ar putea face ca îndărătnicia lor să
nu le producă o mare pagubă pe care altfel ar fi putut-o avea. Cu cât avem mai
mult din adevărata cunoştinţă a Domnului — mai mult din cunoştinţa care ne
desăvârşeşte iubirea pentru Domnul — cu atât mai mare va fi credinţa noastră, cu
atât mai preţioase vor fi rezultatele din viaţa actuală, precum şi din viaţa
viitoare, în care — aşa cum o stea se deosebeşte de alta în strălucire — cei mai
credincioşi din poporul Domnului, cei mai zeloşi şi mai asemenea lui Cristos,
vor avea cu atât mai mare strălucire, cu atât mai binecuvântată parte şi
experienţă. Cu credinţă deplină în Cel care ne-a condus până acum, să înaintăm
prin zilele care urmează ca biruitori şi biruind, luptând împotriva lumii, a
cărnii şi a Adversarului, tari nu în noi înşine, ci în Cel care ne-a chemat şi
ne-a condus până acum. W. T. 1907-287 (R 4064:5) (Cântarea 221)
10
Aprilie
Să plăcem nu
oamenilor, ci lui Dumnezeu, care ne cercetează inimile. 1 Tesaloniceni
2:4
Inima reprezintă
voinţa, intenţiile; voinţa trebuie păstrată sinceră şi centrată în Dumnezeu, dar
ea este puterea conducătoare a omului în ansamblu. Totuşi, cu toate că voinţa
este puterea care controlează pe om, ea este şi supusă influenţelor. Dacă
gândurile sunt necurate, nedrepte sau nesfinte, puterea voinţei devine tot mai
slabă. De aceea, sfatul apostolului în privinţa gândurilor noastre este
înţelept. La cei care se străduiesc să desăvârşească sfinţenia în frică de
Domnul — să se împodobească cu frumuseţea sfinţeniei — gândurile nu trebuie să
fie neglijate şi să li se permită să se hrănească în toate păşunile, ci trebuie
disciplinate să se hrănească din mâncarea curată şi sănătoasă. W. T. 1911-165 (R
4827:2) (Cântarea 116)
11
Aprilie
Ferice de omul care
nu se duce la sfatul celor răi … El va fi ca un pom sădit lângă nişte pâraie de
apă, care îşi dă rodul la timpul său. Psalmul 1:1, 3
Deşi înălţimile
perfecţiunii nu pot fi atinse atâta timp cât încă mai avem aceste corpuri
imperfecte, în fiecare copil al lui Dumnezeu trebuie să existe o creştere în har
foarte vizibilă şi continuă, şi fiecare pas câştigat trebuie considerat numai ca
piatră de păşire spre realizări mai înalte. Dacă nu există creştere vizibilă în
asemănarea lui Dumnezeu, sau dacă există o tendinţă de a da înapoi, sau o
oprire indiferentă, există motiv de alarmare. Să ţinem constant înaintea ochilor
noştri modelul pe care Domnul Isus l-a pus ca exemplu pentru noi — acel model de
îndeplinire completă a voinţei lui Dumnezeu, în care toată Legea a fost ţinută
ireproşabil. Să urmăm paşii Lui de dreptate şi de sacrificiu de sine, pe cât de
aproape ne va permite măsura completă a zelului iubitor, a credincioşiei şi a
loialităţii faţă de Dumnezeu, şi vom avea un simţământ binecuvântat al aprobării
divine acum, şi răsplata glorioasă a favorii divine la timpul cuvenit. W. T.
1911-181 (R 4835:5) (Cântarea 78)
12
Aprilie
Domnul este îndurător şi
milostiv, încet la mânie şi plin de bunătate. Psalmul
103:8
Textul nostru ne
aminteşte că Domnul este îndurător şi milostiv, încet la mânie şi plin de
bunătate, şi vedem acest lucru bine ilustrat în cazul Israelului trupesc prin
experienţele din pustie, prin istoria poporului Domnului în acest Veac
Evanghelic, a Israelului spiritual nominal, şi de asemenea în cazul celor
credincioşi. Oare nu ne putem da seama cu toţii cât de răbdător şi milostiv a
fost Domnul cu noi în diferitele noastre experienţe ale vieţii? Oare nu putem
noi vedea cum ar fi fost pe deplin îndreptăţit să ne anuleze legământul cu mult
timp în urmă, şi că numai din mila şi dragostea Sa ne-a fost îngăduit să ajungem
până aici pe calea către împărăţia cerească? Desigur, o înţelegere a acestor
lucruri ar trebui să ne facă atât umiliţi cât şi încrezători. Mai mult, Domnul
ne informează că El mai are o cerinţă, şi anume, că dacă noi apreciem măreţia şi
mila Lui prin Cristos în cazul nostru, să exercităm în mod asemănător milă şi
îngăduinţă faţă de alţii care ar putea să ne greşească. Într-adevăr, atât de
serios ne imprimă Domnul în minte această chestiune, încât El declară în mod
hotărât că nici unul dintre noi nu poate menţine legătura cu El decât dacă
dezvoltă acest spirit, acest caracter, în relaţia cu fraţii Săi şi cu confraţii
slujitori. Cât de generoşi, de atenţi, de moderaţi, de iertători, ar trebui
toate acestea să ne conducă să fim în legăturile noastre cu fraţii, în special
cu aceia care ne-au rănit sau vătămat în vreo măsură pe noi sau interesele
noastre. W. T. 1907-270 (R 4056:1) (Cântarea 161)
13
Aprilie
Pentru ca … să găsim
o puternică încurajare noi, a căror scăpare a fost să apucăm nădejdea care ne
era pusă înainte. Evrei 6:18
Sfinţii au
într-adevăr în fiecare necaz şi tristeţe o mângâiere binecuvântată de care lumea
este cu totul în necunoştinţă. Numai copilul lui Dumnezeu o poate cunoaşte. Care
este această mângâiere? … Este şoapta blândă a speranţei, iubirii şi curajului
când inima şi trupul aproape au cedat. Aceasta este mângâierea divină, singura
mângâiere care are în ea vreo virtute de vindecare sau împrospătare. Ea este
rezervată numai pentru acele suflete nobile care duc cu credincioşie povara şi
arşiţa zilei în serviciul Regelui regilor; în timp ce aceia care neîncetat
plutesc cu valul lumii şi cu tendinţele descendente ale naturii carnale nu pot
avea niciodată vreo idee despre dulceaţa ei. W. T. 1915-345 (R 5803:1) (Cântarea
183) V. D. M. 374:3
14
Aprilie
Mare este credinţa
ta; facă-ţi-se după cum voieşti. Matei 15:28
Cu cât studiem mai
mult acest subiect al credinţei, cu atât suntem mai convinşi că în ochii lui
Dumnezeu credinţa este nu numai indispensabilă, ci şi foarte preţioasă. Nu putem
veni la Dumnezeu fără credinţă, nu putem rămâne în iubirea Lui fără credinţă, nu
putem primi zi de zi îndurările, binecuvântările şi conducerile Sale decât prin
credinţă în promisiunile Sale. Noi nu ne putem realiza în calitate de copii ai
Lui, concepuţi de Spiritul sfânt, moştenitori ai lui Dumnezeu şi moştenitori
împreună cu Isus Cristos Domnul nostru, decât dacă exercităm credinţă în
Cuvântul făgăduinţei în acest scop. Nu putem înainta zi de zi urmându-L pe
Domnul decât dacă suntem dispuşi să umblăm prin credinţă şi nu prin vedere,
pentru că aceasta este proba pe care El o pune pentru toţi credincioşii Lui. Nu
putem vedea cum împotrivirile lumii, ale cărnii şi ale diavolului, care nouă ni
se par atât de dăunătoare, sunt binecuvântări deghizate, numai dacă exercităm
credinţă în făgăduinţele lui Dumnezeu că aşa va fi. Prin urmare, nu putem fi
pregătiţi pentru împărăţia cerească în gloriile, binecuvântările şi privilegiile
ei, decât dacă acum avem şi exercităm credinţa care ne va permite să profităm de
diferitele lecţii care ne sunt date în şcoala lui Cristos. W. T. 1906-171 (R
3787:5) (Cântarea 48)
15
Aprilie
Dar acum, Hristos a
înviat dintre cei morţi, pârga celor adormiţi. 1 Corinteni
15:20
Alţii au fost treziţi
din somnul morţii temporar, numai pentru a recădea în el ulterior, dar Domnul
nostru Isus a fost “întâiul-născut dintre cei morţi", “pârga celor adormiţi" —
precum declară apostolul, El a fost primul care trebuia să învieze dintre morţi.
Învierea Sa a fost o înviere la viaţă — la perfecţiune pe planul spiritual. Prin
faptul că El a fost primul rod dintre cei care au adormit, implicaţia este că şi
alţii au adormit în mod asemănător şi vor veni afară la înviere ca fiinţe
spirituale în acelaşi mod. A fi primul rod implică faptul că ceilalţi vor fi de
acelaşi fel, pentru că, deşi Domnul nostru a fost primul rod dintre toţi cei
care au adormit, în sensul că învierea Lui a precedat toate celelalte învieri,
în alt sens El este primul rod al bisericii, care este trupul Său. Într-un sens
încă şi mai larg, Cristosul, Cap şi Corp, este primul rod adus la viaţă din
întreaga lume; aşa cum exprimă apostolul Iacov acest subiect: “Potrivit voii
Sale, El ne-a născut, prin Cuvântul adevărului, să fim ca cele dintâi roade ale
creaturilor Sale". W. T. 1904-172 (R 3377:5) (Cântarea
31)
16
Aprilie
Isus a luat pâine şi
a binecuvântat, a frânt-o, şi a dat-o ucenicilor, zicând: “Luaţi, mâncaţi;
acesta este trupul Meu". Matei 26:26
După cum pâinea
reprezintă şi simbolizează toată mâncarea, tot aşa învăţătura din acest simbol
este că oricine vrea să aibă viaţa pe care Cristos o are de oferit trebuie să o
accepte ca rezultatul jertfei Lui. El a murit pentru ca noi să trăim. Drepturile
şi privilegiile pe care El le-a predat voluntar pot fi mâncate, aplicate,
însuşite de către toţi cei care au credinţă în El şi care-L acceptă pe El şi
învăţăturile Lui — aceştia sunt consideraţi ca fiindu-le atribuită natura umană
perfectă, cu toate drepturile şi privilegiile pierdute de Adam, răscumpărate de
Cristos. Nimeni nu poate avea viaţă veşnică decât dacă mănâncă această Pâine din
cer. Aceasta se aplică nu numai la credincioşii din prezent, ci şi la cei din
veacul viitor. Toate drepturile de viaţă şi privilegiile lor trebuie recunoscute
ca fiind venite prin jertfa Lui. Într-un cuvânt, pâinea care reprezintă trupul
Domnului nostru ne arată îndreptăţirea noastră prin acceptarea jertfei Sale. W.
T. 1906-334 (R 3879:6) (Cântarea 2)
17
Aprilie
Uitaţi-vă bine la Cel
care a suferit din partea păcătoşilor o împotrivire aşa de mare faţă de Sine, ca
nu cumva să vă pierdeţi inima şi să cădeţi de oboseală în sufletele voastre.
Evrei 12:3
Relatarea ruşinii
dragului nostru Răscumpărător, îndurată pentru noi cu atâta răbdare, este foarte
mişcătoare, şi poate că relatarea şi citirea ei au adus mai multe inimi la
pocăinţă decât orice altceva. Ea nu-şi pierde puterea nici asupra celor care
deja L-au acceptat pe Domnul nostru şi răscumpărarea efectuată de sângele Lui:
ea ne înmoaie inima ori de câte ori ne gândim la Cel care a îndurat o
împotrivire aşa de mare din partea păcătoşilor, când ne amintim că El n-a
meritat-o şi că aceasta a făcut parte din sacrificiul Lui pentru noi. Apostolul
ne indică una dintre cele mai convingătoare lecţii cu acest subiect, îndemnând
ca toţi urmaşii Domnului să se gândească la umilinţa, răbdarea şi suferinţele
lui Cristos, îndurate pe nedrept, ca nu cumva să cădem de oboseală în sufletele
noastre, când îndurăm necazuri relativ uşoare, în timp ce căutăm să mergem în
urmele Lui. W. T. 1898-160 (R 2313:5) (Cântarea 331)
18
Aprilie
Apoi a luat un pahar
şi, mulţumind, li l-a dat, zicând: “Beţi toţi din el". Matei
26:27
Domnul nostru declară
în mod clar că paharul, rodul viţei, reprezintă sângele, prin urmare viaţa; nu
viaţa reţinută, ci viaţa vărsată sau dată, viaţa cedată, sacrificată. El ne
spune că aceasta a fost pentru iertarea păcatelor, şi că toţi cei care vreau să
fie ai Lui trebuie să bea din el — trebuie să accepte jertfa Lui şi să şi-o
însuşească prin credinţă. Toţi cei care vreau să fie îndreptăţiţi prin credinţă
trebuie să accepte viaţa din această unică sursă. Nu este de ajuns a pretinde că
credinţa şi ascultarea de vreun mare învăţător vor însemna acelaşi lucru şi vor
aduce viaţa veşnică. Nu există nici o altă cale de a ajunge la viaţa veşnică
decât prin acceptarea sângelui vărsat o dată ca preţul de răscumpărare pentru
păcatele întregii lumi. Nu există nici un alt nume dat sub ceruri sau printre
oameni prin care trebuie să fim mântuiţi. La fel nu există altă cale ca să putem
ajunge la noua natură decât prin acceptarea invitaţiei Domnului de a bea din
paharul Său şi de a fi frânţi cu El ca membri ai aceleiaşi pâini, şi de a fi
îngropaţi cu El în botezul în moartea Sa, şi astfel să fim cu El în învierea Lui
la glorie, onoare şi nemurire.
Când celebrăm acest
mare memorial, să nu uităm să mulţumim Domnului pentru îndreptăţirea noastră, şi
de asemenea pentru marele privilegiu de care ne bucurăm de a fi confraţi
sacrificatori cu Răscumpărătorul nostru, şi de a împlini ce lipseşte
suferinţelor lui Cristos. Şi deşi cu această ocazie suntem întristaţi şi
gânditori, meditativi, şi ne examinăm mult inima, să facem aşa cum a făcut
Domnul, să triumfăm prin credinţă şi să mergem înainte cântând laudă Celui care
ne-a chemat din întuneric la lumina Sa minunată, şi care ne-a privilegiat astfel
să avem părtăşie în marea tranzacţie acum în desfăşurare. W. T. 1901-76 (R
2772:6; 2773:5) (Cântarea 107)
19
Aprilie
Vă spun că de acum
încolo nu voi mai bea din acest rod al viţei, până în ziua când îl voi bea cu
voi, nou, în împărăţia Tatălui Meu. Matei 26:29
Când va veni
împărăţia, toate suferinţele şi încercările timpului prezent vor fi trecute,
călcarea în teasc, prepararea vinului, toate vor fi trecute, şi în locul lor
vinul va fi acela al bucuriei şi veseliei, reprezentând bucuriile şi
binecuvântările mai presus de imaginaţie sau de exprimare, care vor fi partea
tuturor celor care au într-adevăr părtăşie cu Răscumpărătorul nostru în
suferinţele din acest timp de acum şi de asemenea în gloriile care vor urma.
Timpul împărăţiei este acum foarte aproape — cu siguranţă mai aproape cu 1800 de
ani şi mai bine, decât era când Domnul nostru a rostit aceste cuvinte — şi
dovezile inaugurării ei constante se înmulţesc pretutindeni. În aceeaşi măsură
inimile noastre trebuie să se bucure în anticipare, şi în aceeaşi măsură trebuie
să fim credincioşi acum în băutul paharului de necaz, suferinţă, ruşine şi
insultă, şi astfel să ne dovedim iubirea şi loialitatea. W. T. 1904-143 (R
3365:1) (Cântarea 399)
20
Aprilie
Căci Hristos, Paştele
nostru, a fost jertfit. De aceea să luăm parte la sărbătoare. 1 Corinteni 5:7,
8
Ce însemnătate se
află în aceste cuvinte când sunt văzute în legătură cu Cina de Amintire ca o
aducere aminte a Paştelui Evreiesc! Cum luminează antitipul lumina tipului! După
cum întâii-născuţi ai Israelului au fost expuşi morţii, tot aşa “Biserica celor
întâi-născuţi, care sunt scrişi în ceruri" sunt acum în încercare de viaţă sau
moarte veşnică. După cum atunci toţi întâii-născuţi tipici erau în siguranţă
atâta vreme cât rămâneau în casă şi mâncau din mielul al cărui sânge era stropit
pe pragul de sus şi pe stâlpii uşii, tot aşa noi care rămânem în casa credinţei
sub “sângele stropirii" mai bun şi care mâncăm din Mielul nostru de Paşti, Isus,
suntem feriţi de moarte — siguri de viaţă veşnică sub providenţa lui Dumnezeu.
Acum noi nu recunoaştem mielul tipic, ci în locul acestuia pe Isus, “Mielul lui
Dumnezeu, care ridică păcatul lumii". Din El ne hrănim; nu mâncând literal
carnea Sa, ci prin credinţă împărtăşindu-ne de meritul sacrificiului Său şi
însuşindu-ni-l. Pe tot parcursul acestei nopţi a Veacului Evanghelic ne ospătăm
din Mielul nostru — până în dimineaţa Mileniului, când vom fi eliberaţi. Cina de
Amintire anuală nu este sărbătoarea noastră, ci este o ilustraţie sau un arhetip
al acesteia — o aducere aminte — foarte frumoasă, foarte solemnă,
folositoare. Să luăm parte la sărbătoarea credinţei şi de asemenea la Cina de
Amintire. W. T. 1908-38 (R 4128:3) (Cântarea 28)
21
Aprilie
Cum v-a iertat
Hristos, aşa iertaţi-vă şi voi. Coloseni 3:13
Dispoziţia de a ierta
ar trebui s-o avem întotdeauna în noi şi s-o manifestăm întotdeauna.
Generozitatea noastră iubitoare, bunătatea şi dorinţa de a nu gândi rău deloc —
sau cât se poate de puţin — ar trebui arătate în toate cuvintele şi acţiunile
vieţii. Acest comportament este asemenea lui Dumnezeu. Dumnezeu a avut un
sentiment blând, binevoitor, generos faţă de noi, chiar atunci când eram încă
păcătoşi; El n-a aşteptat ca păcătoşii să-şi ceară iertare, ci imediat Şi-a
manifestat dorinţa de armonie şi că era gata să ierte. Tot mesajul Evangheliei
este în acest sens: “Împăcaţi-vă cu Dumnezeu". Inimile noastre ar trebui să fie
atât de pline de această dispoziţie spre iertare încât feţele noastre să nu aibă
o înfăţişare aspră, nici cuvintele noastre de reproş o înţepătură amară. Din
contră, ele ar trebui să manifeste iertarea iubitoare pe care ar trebui s-o avem
în inimile noastre tot timpul. W. T. 1912-67 (R 4978:3) (Cântarea
21)
22 Aprilie
De
aceea Îi voi da partea Lui la un loc cu cel mare şi va împărţi prada cu cel
puternic, pentru că S-a dat pe Sine Însuşi la moarte şi a fost pus în numărul
celor fărădelege, pentru că a purtat păcatul multora şi a mijlocit pentru cei
vinovaţi. Isaia 53:12
Tatăl a ştiut bine că
credinţa şi ascultarea Fiului Său vor fi răsplătite din abundenţă. A ştiut bine
că sufletul lui Isus, fiinţa Sa, vor constitui jertfa pentru păcat, pentru Adam
şi pentru rasa lui, şi a ştiut bine că în cele din urmă Fiul va vedea o răsplată
din această muncă a sufletului Său care-L va satisface, care va fi mai mult
decât o compensare a fiecărei încercări, fiecărei lacrimi, fiecărei dureri. Şi
nu este oare minunat că în providenţa lui Dumnezeu cei chemaţi din acest Veac
Evanghelic îşi pot aplica aceleaşi consolări şi asigurări, fiecare pentru inima
sa, şi ştiu că toate lucrurile lucrează împreună pentru binele celor care Îl
iubesc pe Dumnezeu — al celor chemaţi potrivit planului Său? Nu este oare
minunat că şi noi avem asigurarea că dacă suferim cu El vom şi domni cu El, că
dacă sufletul nostru munceşte în mersul pe urmele Răscumpărătorului, vom avea o
mulţumire mai mult decât compensatoare, şi că astfel garantează Cuvântul
Domnului? Pentru toţi cei care acceptă promisiunile Domnului în credinţă,
această chestiune devine o certitudine — “Credinţa se poate încrede neclintit în
El, vie ori şi ce". W. T. 1905-207 (R 3591:4) (Cântarea 104)
23
Aprilie
Domnul nu va părăsi pe
poporul Lui, din cauza Numelui Lui celui mare. 1 Samuel
12:22
Samuel a apelat la
Israelul trupesc să-şi aducă aminte de lucrurile mari pe care Dumnezeu le făcuse
pentru ei ca motiv de recunoştinţă şi credincioşie — eliberarea lor din Egipt,
conducerea prin pustie şi intrarea în ţara lui Israel; dar dacă aplicăm aceste
cuvinte Israelului spiritual, cu cât mai multă forţă ni se potrivesc nouă!
Domnul ne-a eliberat din robia egipteană, robia păcatului şi a morţii. El ne-a
scos afară din întuneric la lumina Sa minunată. Nu numai că ne-a ridicat
picioarele din groapa oribilă, din lutul mocirlos, ci ni le-a şi pus pe Stâncă,
Isus Cristos; ba chiar mai mult, El ne-a pus pe buze o cântare nouă, chiar
bunătatea Dumnezeului nostru. Nu numai că ne-a iertat păcatele, ci ne-a şi
primit în Isus şi ne-a invitat să fim împreună moştenitori cu Cristos. Nu numai
că ne-a dat făgăduinţe nespus de mari şi scumpe să ne înveselească inimile în
călătoria prin pustie, ci are în păstrare pentru noi şi lucruri nespus de mari
şi scumpe, din care ne-a dat o licărire sau o pregustare prin Spiritul Său
sfânt, o arvună a moştenirii noastre. W. T. 1908-204 (R 4201:4) (Cântarea
19)
24
Aprilie
Aceia în care sămânţa
a căzut pe pământ bun sunt cei care aud cuvântul, îl primesc şi fac roadă. Marcu
4:20
Dragi fraţi, să ne
asigurăm nu numai ca inimile noastre să fie pământ de felul cel bun şi că am
primit şi dezvoltăm sămânţa cea bună, Cuvântul Împărăţiei, ci să căutăm şi să
aducem multă roadă. Văzând că unii dintre aceştia ar putea rodi treizeci, alţii
şaizeci şi alţii o sută spre lauda Stăpânului, să hotărâm că prin harul lui
Dumnezeu, care ştim că-l avem şi ne va ajuta, vom fi dintre cei care fac roadă
însutit — după cea mai mare capacitate şi măsură posibilă de serviciu pentru
Regele nostru. Cum ne putem creşte credincioşia? Răspundem: prin creşterea
sincerităţii inimii, care ne pregăteşte pentru o măsură crescută de sămânţă şi
care ne permite să o ducem la perfecţiune. Secerişul este aproape: să ne dăm
silinţa, prin urmare, atât timp cât mai există ocazie, aşa încât Învăţătorul să
ne găsească aducând roade în cea mai mare măsură a posibilităţilor naturii
noastre, a împrejurărilor şi ocaziilor noastre. W. T. 1906-126 (R3765:1)
(Cântarea 260)
25
Aprilie
Mulţumesc lui
Dumnezeu, căruia Îi slujesc … că neîncetat îmi aduc aminte de tine în
rugăciunile mele, noapte şi zi. 2 Timotei 1:3
Cei ale căror inimi
sunt iubitoare faţă de duşmanii lor, iubitoare faţă de casa credinţei şi mai
presus de toate iubitoare faţă de Domnul, aceştia ar fi într-adevăr nespus de
atenţi ca inimile lor să nu ajungă în vreo atitudine în care ei n-ar căuta
binele altora şi nu s-ar ruga pentru ei. În astfel de inimi n-ar fi loc pentru
mânie, amărăciune, conflicte, invidie. Iubirea lui Dumnezeu este turnată în
astfel de inimi aşa cum este reprezentat prin uleiul sfânt al ungerii, ungerea
de la Cel sfânt, care unge toate punctele sensibile, netezind nu numai
înfăţişarea, ci şi limba şi inima; “căci din plinătatea inimii vorbeşte gura",
şi apa amară nu poate ieşi dintr-un izvor curat. W. T. 1908-203 (R 4201:2)
(Cântarea 69)
26
Aprilie
Este ceasul să vă
treziţi din somn, căci acum mântuirea este mai aproape de noi decât atunci când
am crezut. Noaptea este foarte înaintată, se apropie ziua. Romani 13:11,
12
Dacă apostolul le-a
putut spune sfinţilor din timpul său, “Ştiţi în ce timp ne aflăm; este ceasul să
vă treziţi din somn" etc., pentru că ei intraseră atunci în Veacul Evanghelic cu
privilegiile lui de a alerga în alergarea pentru premiul chemării noastre de
sus, cu cât mai mare forţă se aplică aceste cuvinte în aceste zile de sfârşit al
veacului! … Da, “noaptea este foarte înaintată" şi “se apropie ziua îziua
glorioasă milenarăş". Chiar acum apar dungile cenuşii ale zorilor. Este ziua
când Mirele regesc îşi va primi la Sine mireasa pregătită şi în aşteptare, şi
timpul de pregătire pentru adunarea noastră împreună la El este scurt.
Într-adevăr, este ceasul să ne trezim din somn; pentru că acum mântuirea
noastră, eliberarea noastră glorioasă, este foarte aproape. W. T. 1906-246 (R
3830:5) (Cântarea 156)
27
Aprilie
Căci aceasta este
dragostea de Dumnezeu, să păzim poruncile Lui. Şi poruncile Lui nu sunt grele. 1
Ioan 5:3
Cel care are
recunoştinţă faţă de Domnul în inimă pentru aceste binecuvântări, cel care simte
apreciere şi mulţumire, acela caută într- adevăr să-L servească pe Domnul în
adevăr cu toată inima sa! Cel care are această atitudine a minţii, cel care îşi
aminteşte de Cuvântul Domnului, acela caută ajutorul divin în acord cu cerinţele
acestuia, amintindu-şi afirmaţia: “Dacă Mă iubiţi, păziţi poruncile Mele".
Pentru acela poruncile Domnului se amplifică, se lărgesc zi de zi. El vede
zilnic forţe noi, înţelesuri noi în aceste porunci. Dacă este recunoscător, dacă
apreciază providenţa Domnului faţă de el în trecut, profunzimile sensului
poruncilor lui Dumnezeu nu vor fi grele; ci el se va bucura să înainteze zi de
zi în armonie cu atitudinea Domnului nostru: “Desfătarea mea este să fac
plăcerea Ta, Dumnezeul meu. Şi legea Ta este înăuntrul inimii mele". Tot aşa va
fi şi cu noi. După cum spune apostolul, noi vom împlini poruncile Lui şi ele nu
vor fi grele, şi aceasta va fi pentru noi dovada că-L iubim pe Dumnezeu, că
suntem iubiţi de El şi că suntem în curs de pecetluire, de imprimare tot mai
mult cu Spiritul Său, spiritul adevărului . W. T. 1908-204 (R 4201:5) (Cântarea
375)
28
Aprilie
Dacă iubiţi pe cei
care vă iubesc, ce mulţumire aveţi? Şi păcătoşii iubesc pe cei care-i iubesc pe
ei. Dacă faceţi bine celor ce vă fac bine, ce mulţumire aveţi? Şi păcătoşii fac
aşa. Luca 6:32, 33
Standardul poporului
Domnului este mai înalt decât acela al recunoştinţei, deşi trebuie să-l includă
şi pe acesta. Standardul nostru este bunăvoinţa, iertarea celor care greşesc
împotriva noastră şi a celor care zic tot felul de rele împotriva noastră pe
nedrept. Cei care ating acest grad al asemănării de caracter cu Domnul lor
primesc proporţional o binecuvântare în plus de la El, şi sunt invitaţi să se
bucure şi să salte de veselie, şi să ştie că vor avea o răsplată în ceruri. W.
T. 1908-202 (R 4200:5) (Cântarea 150)
29
Aprilie
Urmăriţi pacea cu
toţi. Evrei 12:14
Ca Noi Creaţii trebuie să fim foarte
vigilenţi, trebuie să continuăm a creşte, trebuie să creştem în puterea de a ne
învinge carnea. Atunci vom fi în siguranţă. Eul trebuie să fie câmpul nostru
special de luptă. Mulţi din poporul Domnului au o măsură mare de combativitate
naturală. Aceasta este o trăsătură bună dacă este controlată şi îndreptată în
direcţia cea bună. Combativitatea este necesară, altfel niciodată n-am putea
învinge. Dar noi trebuie să ne reţinem ca să nu ne luptăm cu fraţii; şi nu
trebuie să intrăm într-o luptă personală cu diavolul. Noi nu suntem pe măsura
lui. Dar noi trebuie să ne împotrivim lui. Curând Domnul va pune mâna pe
el şi-l va lega pentru o mie de ani. El va învinge pe adversar şi-i va strica
toate lucrările. Dar se va cere întreaga mie de ani pentru a realiza pe deplin
această lucrare. Noi nu trebuie să sperăm că vom răsturna pe Satan sau lucrările
lui în timp ce suntem în trup. Aceasta nu este misiunea noastră. Ceea ce ne-a
dat Domnul de făcut este să ne cucerim pe noi, să ne controlăm acest corp
care este din rasa căzută a lui Adam, să ne păstrăm aşa încât cel rău să nu ne
atingă. 1 Ioan 5:18. W. T. 1916-212 (R 5923:5) (Cântarea 269) V. D. M.
144:2
30
Aprilie
Străduieşte-te să te
prezinţi aprobat înaintea lui Dumnezeu, ca un lucrător care n-are de ce să-i fie
ruşine. 2 Timotei 2:15
Dacă pentru
Învăţătorul a fost cursul înţelept şi potrivit să Se retragă la o parte ca să
studieze planul divin înainte de a-Şi începe serviciul public, cu cât mai mult
ar trebui ca urmaşii Lui să simtă că le revine obligaţia, ca fiinţe decăzute, cu
judecăţi imperfecte, să caute sfatul Cuvântului şi Spiritului Domnului pentru a
se convinge ce lucrare ar vrea Domnul să facă ei în via Sa, înainte de a începe
vreo lucrare. Dacă acest curs ar fi mai general urmat, atunci ar fi mult mai
puţină vorbire zgomotoasă în numele Domnului, mai puţini ar simţi că au
privilegiul să se repeadă şi să lucreze pentru Domnul fără a analiza mai întâi
cu grijă voinţa divină sau programul divin în legătură cu acea lucrare — ca nu
cumva să pună piedici planului Domnului pe care ei doresc să-l servească. Să ne
aplicăm tot mai mult, fiecare pentru sine, cuvintele apostolului către Timotei.
Până când nu studiem avem toate motivele să ne îndoim că suntem pregătiţi sau de
folos în serviciul Domnului. Întâi vine consacrarea deplină, fără rezerve; şi
apoi, ca prim pas în îndeplinirea acelui angajament, vine studierea voinţei
divine, a Cuvântulului divin, a planului divin; şi după aceasta urmează munca în
via Domnului. W. T. 1906-40 (R3717:1) (Cântarea
122)