1
Iunie Aruncă-ţi sarcina
asupra Domnului şi El te va
sprijini! Psalmul 55:22 Oricare sfânt al lui
Dumnezeu poate avea lacrimi în experienţele grele ale călătoriei pe calea
îngustă, dar nici unul nu este scuzabil pentru murmure. Mai degrabă fiecare să
spună cu Învăţătorul: “Nu voi bea paharul pe care Mi l-a dat Tatăl să-l beau?”
Celor care se apropie de izvoarele amărăciunii cu credinţa potrivită în
Dumnezeu, aşa cum a făcut Moise, Domnul le face cunoscute făgăduinţele
preţioase, care “Din vaiul vieţii
scot amarul tot”. Aşa cum israeliţii au
fost conduşi de la apele amare la Elim şi la odihna şi umbra lui, tot aşa
Israelul spiritual al lui Dumnezeu nu este ispitit şi încercat peste ceea ce
este în stare să suporte. W. T. 1913-217 (R 5278:6) (Cântarea 279) V. D. M.
1274:6-7 2
Iunie Iată jertfa mistuită
de foc pe care o veţi aduce Domnului: în fiecare zi, câte doi miei
de un an fără cusur, ca ardere-de-tot necurmată. Să aduci un miel dimineaţa, şi
celălalt miel seara. Numeri 28:3, 4 Oricât de
nesatisfăcător şi de imperfect ar fi sacrificiul nostru, el este considerat
sfânt şi fără pată dacă l-am prezentat Tatălui în şi prin meritul
Răscumpărătorului nostru; şi dacă este “sfânt şi plăcut" prin El (Romani 12:1;1
Petru 2:5), răsplata sacrificiului este a noastră, oricât de mică ar fi jertfa
noastră. Dar trebuie să fie o jertfă de bună voie şi trebuie să fie o
ardere-de-tot, ardere întreagă; nici cea mai mică parte nu poate fi reţinută de
la focul mistuitor de pe altar. Şi nici unul care are Spiritul Învăţătorului nu
va căuta să reţină o parte din puţinul care-l are; dimpotrivă, va simţi de fapt
că este cel mult ca şi cum ar oferi zgură pentru o nestemată, pentru o perlă de
mare valoare. W. T. 1889–August, p. 1 (R 1133:1) (Cântarea
139) 3
Iunie Urmăriţi … sfinţirea,
fără care nimeni nu va vedea pe Domnul. Evrei 12:14 Sfinţenia nu este un
talisman pe care să-l putem pune în buzunar; nu e o îmbrăcăminte care poate fi
purtată ocazional. Sfinţenia se aseamănă mai mult cu prelucrarea unei bucăţi de
metal; ea intră în toată structura, schimbându-i caracteristicile generale; este
transformarea influenţei lui. Este adevărat, există o sfinţenie socotită
pentru poporul Domnului prin haina dreptăţii lui Cristos, care ne este acordată
când prima dată ne întoarcem de la păcat, Îl acceptăm pe Răscumpărătorul şi ne
consacrăm lui Dumnezeu. Dar aceasta nu este suficient. Trebuie să lucrăm în
caracterele noastre ceea ce am hotărât — sau, după cum spune apostolul, trebuie
să-I permitem Domnului să lucreze în noi voinţa sfântă, precum şi purtarea
sfântă care trebuie în mod necesar să întovărăşească voinţa sfântă, după cum vor
permite împrejurările şi condiţiile. W. T. 1915-232 (R 5739:3) (Cântarea 150) V.
D. M. 492:9 4
Iunie Pe care voi Îl iubiţi
fără să-L fi văzut … şi vă bucuraţi cu o bucurie nespusă. 1 Petru
1:8 Destul de mulţi care
poartă numele lui Cristos au speranţă legată de Dumnezeu în ceea ce priveşte
viitorul, dar foarte puţin din bucuriile mântuirii Lui în prezent. Aceştia nu
trăiesc la înălţimea privilegiilor lor. Ei n-au crescut în mod potrivit
în Cristos, Capul lor viu. Ei trebuie să-şi mărească credinţa, adăugând la ea
tăria, cunoştinţa, răbdarea, evlavia, iubirea de fraţi şi iubirea în general. Pe
măsură ce vin în acord cu condiţiile din şcoala lui Cristos, ei vor fi tot mai
mult în stare să spună nu numai că Domnul le-a scos picioarele din oribila
groapă a păcatului şi morţii şi i-a pus pe Stânca Isus Cristos, dar şi să
adauge: ,,Mi-a pus în gură o cântare nouă, bunătatea Dumnezeului nostru". W. T.
1905-31 (R 3496:5) (Cântarea 80) 5
Iunie Poporul meu va locui
în locuinţa păcii, în case sigure şi în adăposturi liniştite. Isaia
32:18 Cu cât trăim mai
aproape de Domnul şi cu cât este mai mare credinţa noastră, cu atât mai mult vom
vedea îndrumarea divină şi cu atât vom folosi mai mult mijloacele pe care ni
le-a pus la dispoziţie pentru întărire şi sprijin. Noi Îl putem chema în timp de
necaz; putem merge la El în rugăciune; şi El niciodată nu părăseşte pe aceia
care-şi pun încrederea în El şi caută să umble cu sârguinţă pe calea stabilită
de El. Acest lucru fiind adevărat, putem merge în călătoria noastră cu deplină
siguranţă şi încredere. După ce am consacrat tot ce-i al nostru Domnului,
trebuie să căutăm îndrumarea Lui, căci prezenţa Sa este cu noi în toate
afacerile vieţii. W. T. 1914-296 (R 5548:3) (Cântarea 404) V. D. M.
813:7 6
Iunie Cântaţi Domnului o cântare nouă, cântaţi laudele
Lui în adunarea celor credincioşi! … Laudele lui Dumnezeu să fie în gura lor.
Psalmul 149:1, 6 Acum sfinţii pot
lăuda pe Dumnezeu în mai mare cunoştinţă de cauză şi mai deplin decât oricând
înainte. Noi putem vedea mai bine caracterul Domnului nostru fiindcă mare parte
din ignoranţă, prejudecată, lucruri tainice şi întuneric au trecut. Cuvântul lui
Dumnezeu străluceşte cu putere mai mare ca oricând. Nu putem vedea că fr. John
Calvin a avut mult din laudele lui Dumnezeu în gura sa; căci, desigur, nu este o
laudă a spune că Dumnezeul nostru ar trimite mii de milioane de oameni într-o
eternitate de tortură. Nici despre oamenii de astăzi care învaţă această
doctrină oribilă nu se poate spune că au laudele lui Dumnezeu în gura
lor. … În asemenea crezuri
şi învăţături nu sunt laude. Dar poporul Domnului care stă aproape de Cuvântul
Său este acum în stare să spună mai departe minunata istorie a Iubirii,
Înţelepciunii, Dreptăţii şi Puterii lui Dumnezeu, ca niciodată înainte. W. T.
1915-349 (R 5804:4) (Cântarea 96) V. D. M. 372:6-7 7
Iunie Dar mă tem ca nu
cumva, după cum şarpele a amăgit pe Eva cu viclenia lui, tot aşa şi gândurile
voastre să nu se strice de la simplitatea şi curăţia faţă de Hristos. 2
Corinteni 11:3 Este bine ca poporul
Domnului să se străduiască să trăiască o viaţă bucuroasă, mulţumind întotdeauna
Tatălui în toate lucrurile şi bucurându-se să fie socotiţi vrednici de a suferi
ruşine etc., pentru cauza lui Cristos. Dar după cum spune apostolul în altă
parte, să ne bucurăm cu teamă; bucuria noastră să nu fie nechibzuită, mulţumită
de sine, care ne-ar putea ademeni şi ne-ar putea prinde în capcană; bucuria
noastră să fie în Cel care ne-a iubit şi ne-a cumpărat şi care este întotdeauna
prezent cu noi, cel mai bun Prieten al nostru şi cel mai sincer Îndrumător. Să
ne bucurăm, nu în sentimentele tăriei, curajului şi înţelepciunii noastre
proprii, ci în faptul că avem un Mântuitor şi încă Unul mare, care poate elibera
în chip desăvârşit pe toţi care vin la Tatăl prin El. Astfel Domnul să fie
tăria, încrederea, scutul şi pavăza noastră. W. T. 1906-346 (R 3886:3) (Cântarea
93) 8
Iunie Nimeni nu are o
iubire mai mare decât acel care îşi dă viaţa pentru prietenii săi. Ioan
15:13 Orice am face pentru
un membru al trupului lui Cristos, pentru un credincios consacrat, Domnul ne
spune că va considera ca şi cum I-am fi făcut Lui. Prin urmare, deoarece ar fi
datoria, privilegiul şi bucuria noastră să ne dăm viaţa în serviciul Domnului,
trebuie să ajungem la o astfel de dragoste de fraţi, fiindcă ei sunt ai Lui, aşa
încât să ne placă să ne dăm viaţa pentru ei ca un mijloc de a-I demonstra
Domnului loialitatea noastră faţă de El şi de cauza Sa. Aceasta nu înseamnă în
mod necesar a ne da puterea, sănătatea şi viaţa fizică în servicii şi slujiri
fizice pentru fraţi, deşi acestea pot fi şi sunt în multe cazuri foarte
folositoare. Urmaşii Domnului sunt fraţi nu potrivit cărnii, ci potrivit
Spiritului, şi de aceea îndemnul de a ne da viaţa pentru fraţi ar însemna
îndeosebi a ne da sănătatea fizică sau puterea, cunoştinţa, talentele şi
mijloacele în serviciul intereselor spirituale ale poporului Domnului. Ca, de
exemplu, în propovăduirea adevărului, dacă sunt sacrificii sau lepădări de sine,
pierderea puterii etc., în legătură cu acest serviciu, este darea acelei măsuri
din viaţă pentru fraţi, pentru membrii confraţi ai trupului lui Cristos. W. T.
1907-36 (R 3932:6) (Cântarea 247C) 9
Iunie Plini de dragoste
frăţească, miloşi, smeriţi. 1 Petru 3:8 Dragostea de fraţi
este prezentată în Scripturi ca una din dovezile indiscutabile ale ajungerii
noastre ca membri în corpul lui Cristos. Această dragoste poate fi de grade
diferite, dar trebuie să o avem într-un anumit grad dacă suntem ai Domnului,
căci “dacă n-are cineva Duhul lui Hristos, nu este al Lui" (Romani 8:9). Dar
această flacără a iubirii sacre pentru fraţi aprinsă în inimile noastre nu este
suficientă; ea trebuie să strălucească, să ardă şi să producă în noi nu numai o
căldură a iubirii, ci o iubire mistuitoare — iubire care nu numai va trece cu
vederea diferitele slăbiciuni şi imperfecţiuni ale fraţilor şi va observa atent
fiecare calitate, ci iubirea care va fi gata să-şi dea viaţa pentru fraţi pentru
că ei sunt dintre consacraţii Lui, oricâtă nevoie ar putea avea ei să lupte
împotriva păcatului şi a slăbiciunilor. W. T. 1907-34 (R 3932:2) (Cântarea
149) 10
Iunie Dacă voieşte cineva
să facă voia Lui, va cunoaşte despre învăţătura aceasta dacă este de la Dumnezeu
sau dacă Eu vorbesc de la Mine Însumi. Ioan 7:17 Credem că fără
dragoste pentru adevăr nimeni nu va fi favorizat cu lumina adevărului prezent.
Mai mult de atât, susţinem că dacă dragostea sinceră pentru adevăr — onestitatea
în gând şi fapte — ar fi cedate, sacrificate pentru mândrie, ambiţie, slavă
deşartă, sau pentru oricare alt lucru, rezultatul va fi pierderea adevărului
prezent. Să ţinem minte întotdeauna mesajul Domnului nostru prin apostol, că
acum la sfârşitul acestui veac El va trimite o lucrare de rătăcire, pentru ca
toţi care îşi găsesc plăcerea în neadevăr să creadă o minciună — care n-au
primit adevărul în dragoste de el. Să ne păzim conştiinţa, dându-ne seama că
stricarea ei ne va produce daună, înstrăinare de Domnul şi respingere din
serviciul Lui acum şi în viitor. W. T. 1906-276 (R 3847:5) (Cântarea
49) 11
Iunie Voi sunteţi martori
ai acestor lucruri. Luca 24:48 Apostolii în calitate
de martori trebuiau să spună nu numai despre naşterea din fecioară a
Răscumpărătorului, nu numai despre viaţa Lui sfântă, devotată, nu numai despre
învierea Domnului nostru, nu numai despre înălţarea Sa, ci pe lângă toate aceste
fapte ei trebuiau să spună că El a fost un Răscumpărător calificat, că El a
satisfăcut toate condiţiile Legii şi că acum trăieşte veşnic pentru a-i ajuta pe
cei care vin la Tatăl prin El. Cu câtă credincioşie şi-au îndeplinit apostolii
misiunea! Cât este de adevărat, aşa cum a declarat apostolul Pavel, că ei nu
s-au ferit să vestească tot planul! Înţelepciunea lumească ar putea sugera că a
avea un Stăpân şi Învăţător care a fost executat ca un răufăcător ar fi spre
ruşinea lor, şi i-ar împiedica total de la progresul în strângerea de urmaşi ai
Conducătorului lor. Dar aceşti martori credincioşi nu s-au consultat cu carnea
şi cu sângele în legătură cu ceea ce să vestească — ei au spus doar istoria în
toate amănuntele ei, fără să neglijeze nici măcar pe cele despre Petru şi Iuda,
şi despre disputa cu privire la întrebarea care să fie mai mare etc. Adevărul în
simplitatea în care Dumnezeu a intenţionat să fie dat ne-a fost transmis în mod
evident prin relatarea Bibliei. W. T. 1906-396 (R 3911:3) (Cântarea
23) 12
Iunie În Numele lui Isus să
se plece orice genunchi. Filipeni 2:10 În timp ce contemplăm
această mare înălţare a Învăţătorului, să nu uităm că mireasa Lui urmează să fie
împreună moştenitoare cu El în toată gloria, onoarea şi nemurirea, şi că
privilegiul de a deveni membri ai clasei miresei aparţine celor “chemaţi, aleşi,
credincioşi", “chiar cei aleşi" din acest Veac Evanghelic. Dacă doar am putea
avea aceasta în minte continuu, ce fel de oameni ar trebui să fim în toată
purtarea sfântă şi în evlavie — cât de neînsemnate ni s-ar părea toate plăcerile
şi necazurile pământeşti, toată bogăţia şi sărăcia, toată slăbiciunea şi
degradarea; aşa de intensă ar fi dorinţa noastră să ne întărim chemarea şi
alegerea pentru acele făgăduinţe nespus de mari şi scumpe! W. T. 1907-122 (R
3979:4) (Cântarea 25) 13
Iunie Dar acum, odată ce
aţi fost eliberaţi de păcat şi v-aţi făcut robi ai lui Dumnezeu, aveţi ca rod
sfinţirea, iar ca sfârşit viaţa veşnică. Romani 6:22 Acestea sunt
într-adevăr minunate cuvinte ale vieţii! Ele ne inspiră speranţă. Dacă Dumnezeu
acceptă intenţiile perfecte ale inimii în locul perfecţiunii absolute a cărnii,
atunci într-adevăr avem speranţa de a ajunge la standarul pe care El l-a marcat
pentru noi — standardul perfecţiunii. Putem umbla după sau conform Spiritului.
În ceea ce priveşte corpurile noastre muritoare, nu putem umbla la înălţimea
cerinţelor Spiritului, dar minţile noastre pot umbla potrivit Spiritului;
intenţiile noastre pot fi perfecte; şi ceea ce caută Tatăl Ceresc la noi este
perfecţiunea intenţiei şi o stăpânire a cărnii cât mai perfectă posibil. W. T.
1911-341 (R 4869:5) (Cântarea 36) 14
Iunie Atunci, în
strâmtorarea lor, au strigat către Domnul şi El i-a scăpat din necazurile
lor. Psalmul 107:13 După cum efectul
strâmtorării Israelului a fost să le întoarcă inimile către Domnul şi să-i facă
să strige după ajutorul Lui promis, tot aşa, toate experienţele noastre grele cu
lumea, carnea, Adversarul şi robia păcatului şi a morţii — toate acestea fac
apel la noile creaturi în Cristos care au promisiunea Tatălui. Toate acestea ne
fac tot mai mult să ne uităm spre Domnul de la care ne vine ajutorul, să-L
aşteptăm pe Fiul Său din ceruri şi să aşteptăm eliberarea creaţiei care suspină,
la a doua venire a Sa. Nu este oare adevărat, atunci, că necazul şi strâmtorarea
actuală lucrează pentru noi mai presus de orice măsură o greutate veşnică de
slavă, dacă suntem pregătiţi în mod potrivit prin ele? Şi dacă, în calitate de
israeliţi adevăraţi avem încredere în promisiunea avraamică, o avem, aşa cum
descrie apostolul, ca o ancoră a sufletului tare şi neclintită, care pătrunde
dincolo de văl, unde Înainte-mergătorul nostru a intrat pentru noi — şi a făcut
ispăşire pentru noi — şi de unde ne dă binecuvântata eliberare pe care sperăm să
o avem în curând la schimbarea învierii, când, într-o clipă, într-o clipeală din
ochi, vom fi făcuţi ca El, Îl vom vedea aşa cum este şi vom împărtăşi gloria
Lui. W. T. 1907-126 (R 3983:6) (Cântarea 56) 15
Iunie Şi toată mulţimea
aceasta va şti că Domnul
mântuieşte nu prin sabie, nici prin suliţă; căci lupta este a Domnului şi El vă dă în mâinile noastre.
1 Samuel 17:47 Ce lecţie poate
scoate “noua creaţie" de acum din această istorie din vechime? David, al cărui
nume înseamnă preaiubit, în multe privinţe a simbolizat pe Cristosul, Cap şi
corp. Experienţa sa cu Goliat ilustrează bine, mai întâi de toate conflictul
Domnului nostru cu Adversarul în timpul ispitirii de patruzeci de zile în
pustie. Biruinţa Domnului nostru asupra lui Satan cu acea ocazie, loialitatea Sa
faţă de Tatăl şi faţă de lucrarea încredinţată Lui, jertfirea de Sine, au
însemnat biruinţa pentru toată omenirea doritoare să fie în armonie cu Dumnezeu
şi cu aranjamentele Sale. Oare nu ne-a declarat El: “Îndrăzniţi, Eu am biruit
lumea"? Biruindu-l pe Satan, prinţul acestei lumi, El a câştigat în acelaşi timp
o biruinţă asupra tuturor oştirilor răului şi servitorilor păcatului. El a rămas
credincios lui Dumnezeu şi relaţiei Sale prin legământ şi responsabilităţii
Sale, şi a aruncat în Adversar cu pietricica adevărului: “Este scris". După cum
Goliat a căzut înaintea lui David, la fel Satan a fost învins de Domnul nostru,
care a declarat: “Am văzut pe Satan căzând ca un fulger din cer", şi a declarat
de asemenea ca rezultat al biruinţei Sale: “Toată autoritatea Mi-a fost dată în
cer şi pe pământ", şi a trimis pe ucenici în numele Său să lupte în mod
asemănător prin puterea Sa şi să iasă biruitori şi în cele din urmă să aibă
parte cu El în împărăţia Sa care va “binecuvânta toate familiile pământului. W.
T. 1908-233 (R 4216:4) (Cântarea 327) 16
Iunie Noi nu dăm nimănui
nici un prilej de poticnire, pentru ca slujba să nu fie defăimată … prin
curăţie, prin cunoştinţă, prin îndelungă răbdare, prin bunătate, prin Duhul
Sfânt, prin dragoste neprefăcută. 2 Corinteni 6:3, 6 Cu cât o persoană
este mai curată, cu atât mai sigur va fi ţinta lor. Observaţi că păsările
pestriţe sunt mai mult decât celelalte o ţintă pentru vânători. Astfel toţi cei
care poartă vasele Casei Domnului sunt ţinte speciale pentru săgeţile arzătoare
ale celui rău. Astfel că trebuie să luptăm împotriva lumii, a cărnii şi a
Adversarului. Cei care au o stare corectă a inimii, cei cu inima curată, copii
serioşi ai Domnului, veghează să-şi păstreze hainele curate. Dacă nu veghează,
cu siguranţă îşi vor murdări hainele. Satan se străduieşte în mod special să-i
atingă; şi ştim că oriunde atinge el, există întinare. Pe oricine atinge cel rău
este prejudiciat într-o măsură. Şi există o oarecare măsură de vină într-o
persoană înainte ca el să fie atins. W. T. 1913-184 (R 5259:5) (Cântarea 167) V.
D. M. 1311:10 17
Iunie Atunci Isus a venit
cu ei într-un loc numit Ghetsimani şi a zis ucenicilor: “Staţi aici până Mă voi
duce acolo să Mă rog". Matei 26:36 Nu ne apropiem noi
oare ca popor al Domnului în acest timp de seceriş de ceasul Ghetsimani al
bisericii? Nu suntem noi deja în ceasul încercării într-o măsură considerabilă?
Nu vor urma ultimii membri ai corpului în curând Capul în sacrificiu complet?
Cât de pregătiţi suntem pentru suferinţă? Suntem noi adormiţi, sau dăm atenţie
cuvintelor apostolului: Cei care dorm, dorm noaptea, dar noi cei care suntem ai
zilei trebuie să fim treji, sobri, îmbrăcându-ne cu toată armătura lui Dumnezeu
ca să putem sta în picioare în această zi rea, în timpul de încercare deja
asupra noastră şi în încercările încă mai severe pe care fără îndoială le vom
avea în viitorul apropiat? Suntem noi pregătiţi pentru timpul când probabil va
fi o risipire generală, aşa cum “toţi ucenicii L-au părăsit şi au fugit"?
Cât de curajoşi vom fi în ceasul încercării noastre va depinde probabil mult de
urmarea exemplului Învăţătorului şi de câştigarea înainte de toate a acelei
certitudini ferme că avem aprobarea divină. Să nu evităm deci momentul
Ghetsimani dacă vine prin providenţa Domnului, ci şi noi cu strigăte mari şi cu
lacrimi să ne ridicăm privirile spre Cel care poate să ne salveze din moarte
prin glorioasa înviere dintâi, şi să ne amintim că avem un Avocat, că avem un
ajutor. Domnul este îngerul nostru care ne spune mesajul Tatălui, spunându-ne că
dacă rămânem în iubirea Lui totul va fi bine la sfârşit, şi că El poate şi vrea
să ne scoată învingători, da, mai mult decât învingători prin propriul Său
merit. W. T. 1906-348 (R 3886:6) (Cântarea 412) 18
Iunie Dacă veţi voi şi veţi
asculta, veţi mânca cele mai bune roade ale ţării. Isaia
1:19 Dumnezeu a pregătit
pentru învăţătura noastră anumite lecţii de stăpânire de sine, aducându-ne pe
noi înşine în deplină ascultare de Dumnezeu în mod voluntar, cu scopul ca în
curând să-I fim reprezentanţi şi atunci să impunem lumii ascultare de cerinţele
lui Dumnezeu. Este un principiu general acceptat, că nimeni nu este
calificat să conducă pe alţii dacă n-a învăţat el însuşi ascultare. Domnul
nostru Isus a învăţat ce înseamnă ascultarea cu preţul unor suferinţe mari. El
S-a supus prompt şi pe deplin lui Dumnezeu. Acest Spirit al lui Cristos trebuie
să fie manifestat şi dezvoltat în noi, pentru ca astfel să fim gata pentru
lucrarea viitoare a Cristosului, lucrarea Veacului Milenar. W. T. 1916-132 (R
5890:2) (Cântarea 4) V. D. M. 221:7 19
Iunie Luaţi toată armătura
lui Dumnezeu, ca să vă puteţi împotrivi în ziua cea rea. Efeseni
6:13 Nimeni nu-şi îmbracă
armătura decât dacă se aşteaptă să lupte. Dacă este soldat al crucii, “sabia
Spiritului" este marea armă cu care îşi va dovedi loialitatea şi puterea. Fraţii
ar trebui să se zidească unii pe alţii în credinţa preasfântă, luptând lupta
bună şi arătându-şi loialitatea faţă de Domnul şi faţă de adevăr (Iuda 20; 1
Timotei 6:12). Cei care cedează influenţelor întunericului se dovedesc
nevrednici de noua ordine de lucruri, şi nu se pot aştepta să fie părtaşi cu
Cristos în împărăţia Lui, ci să fie printre cei respinşi de Domnul ca
nevrednici. W. T. 1912-228 (R 5098:2) (Cântarea
367) 20
Iunie Dumnezeu stă
împotriva celor mândri, dar dă har celor smeriţi. Supuneţi-vă deci lui Dumnezeu.
Iacov 4:6, 7 În timp ce privim cu
dor spre starea noastră glorioasă din viitor, când gloria Domnului va umple
Templul, când “vom cunoaşte aşa cum suntem noi cunoscuţi", să nu uităm că dacă
nu ne supunem influenţelor modelatoare şi formatoare ale şcolii lui Cristos, vom
fi puşi deoparte. Numele nostru va fi şters din catalogul acela special şi
coroanele noastre vor fi repartizate altora. Având deplin în vedere
posibilităţile unei pierderi atât de mari a unui premiu atât de mare, apostolul
a scris: “Să ne temem deci ca nu cumva, fiind făcută o făgăduinţă pentru
intrarea în odihna Lui, nici unul dintre voi să nu pară că a rămas în urmă".
Cultivarea mândriei în orice direcţie, dezvoltarea unei ambiţii nesfinte, se
află printre cele mai mari pericole pentru aceste pietre vii acum în pregătire.
Dacă aceste defecte vor fi dezvoltate, ne vor face nepotriviţi pentru acest
serviciu special. Şi dacă vor dezvolta în noi încăpăţânare şi orgoliu, ele vor
dezvolta probabil şi invidie, răutate, ură, ceartă, vorbire de rău, presupuneri
de rău, care sunt toate contrare Spiritului lui Cristos şi care mai degrabă
ne-ar face să nu fim “ai Lui". W. T. 1908-378 (R 4297:5) (Cântarea
263)
21
Iunie Ştiu, în adevăr, că
nimic bun nu locuieşte în mine, îîn carnea
meaş, adică în firea mea: pentru că în mine este voinţa, dar nu este
puterea de a face binele. Romani 7:18 Această nepotrivire
între voinţa nouă, mintea nouă, şi mintea cărnii şi carnea însăşi, ambele
socotite ca fiind moarte dar în realitate foarte vii, cerând vigilenţă continuă
pentru a le stăpâni şi a le ţine în armonie cu intenţiile noii creaturi,
înseamnă o luptă mare, şi succesul în această luptă înseamnă biruinţă, şi
biruinţa în această luptă este ceea ce Domnul intenţionează să răsplătească cu
onoruri şi binecuvântări speciale acordate în timpul acestui Veac Evanghelic. …
O parte din această murdărie a minţii este egoismul, care adesea este atât de
josnic încât îi este ruşine de el însuşi, caută să se ascundă sub
diferite pretexte de generozitate etc. şi prin paradă exterioară, daruri etc.
Alte trăsături ale murdăriei minţii sunt gelozia, invidia, ambiţia. Toate aceste
diferite forme ale egoismului trebuie recunoscute, după cum declară apostolul,
ca fiind de origine rea, fapte ale cărnii şi ale diavolului. Lascivitatea sau
senzualitatea este încă o parte a acestei murdării — o altă formă a egoismului
sau a iubirii îngăduinţei faţă de sine. Cu toate aceste stări ale minţii, noua
creatură trebuie să fie în opoziţie până acolo încât să le dispreţuiască, să
lupte împotriva lor, să le distrugă. W. T. 1907-135 (R 3986:2) (Cântarea 328)
22
Iunie Şi aceasta este
porunca pe care o avem de la El: cine iubeşte pe Dumnezeu să iubească şi pe
fratele său. 1 Ioan 4:21 După cum dragostea
perfectă izgoneşte frica, tot aşa ea izgoneşte şi falsele impresii de fapte şi
intenţii rele faţă de noi. Inima binevoitoare, plină de iubire pentru alţii, mai
degrabă va prefera să presupună că desconsiderările sunt scăpări din vedere
neintenţionate, sau să dea o altă asemenea interpretare bună comportamentului
prietenilor lor, recunoscând numai ca persecuţie când intenţia acestuia este
neîndoielnică. Chiar şi atunci ar trebui să gândească generos despre persecutor,
să-şi dea seama de partea sa la cădere şi să fie dispus să se roage pentru aceia
care-l dispreţuiesc şi îl persecută. Binecuvântaţi sunt aceia care ţin astfel la
dreptate şi la spiritul iubirii faţă de duşmanii şi persecutorii lor, şi care
pot fi siguri, prin urmare, că sunt persecutaţi pentru fidelitate faţă de adevăr
şi de dreptate şi nu pentru aversiunile şi ciudăţeniile proprii. Ferice de ei,
căci a lor este împărăţia cerului. Domnul îi caută pe aceia care sunt atât de
credincioşi principiilor dreptăţii încât o vor exercita faţă de duşmanii lor
chiar şi când sunt persecutaţi de către aceştia din pricina ei. Dacă
împărăţia cerurilor este pentru aceştia, este cu siguranţă numai o turmă mică.
Să ne străduim cu atât mai mult să fim din acea turmă mică — să ne întărim
chemarea şi alegerea. W. T. 1906-75 (R 3736:2) (Cântarea
175) 23
Iunie Să umblaţi într-un
chip vrednic de chemarea pe care aţi primit-o, cu toată smerenia şi blândeţea,
cu îndelungă răbdare, îngăduindu-vă unii pe alţii în dragoste. Efeseni 4:1,
2 Noi ne arătăm
aprecierea pentru mila lui Dumnezeu faţă de noi prin aceea că ne educăm în
caracterul Său şi devenim tot mai miloşi şi mai generoşi faţă de toată casa
credinţei. Şi dacă suntem miloşi faţă de fraţi, în mod natural vom fi generoşi
şi faţă de toţi oamenii. Cu alte cuvinte, în măsura în care ne amintim şi
evaluăm slăbiciunile şi neajunsurile noastre, aceasta ne va face compătimitori
cu fraţii şi cu întreaga omenire. Şi lui Dumnezeu Îi plac mila, generozitatea,
compătimirea. Aceia care cultivă aceste haruri ale Spiritului vor fi plăcuţi în
ochii Domnului, şi prin aceasta vor fi potriviţi şi pregătiţi să aibă parte cu
Isus de tronul slavei Sale; pentru că acea mare împărăţie mesianică va fi
stabilită chiar cu scopul de a arăta milă faţă de omenire, faţă de aceia care se
vor întoarce la favoarea şi binecuvântarea divină, sub o cunoştinţă mai clară şi
prin ajutorul care va fi oferit atunci. W. T. 1912-359 (R 5135:2) (Cântarea
63) 24
Iunie Vegheaţi dar, pentru
că nu ştiţi în ce ceas vine Domnul vostru. Matei 24:42 Toţi din clasa
fecioarelor înţelepte trebuie să fie în atitudinea recomandată în această pildă.
Ei trebuie să aibă cunoştinţa faptului că Mirele vine; ei trebuie să aibă
candele şi o rezervă deplină de untdelemn. Cei care trăiesc în această stare
pregătită nu vor fi nici alarmaţi nici surprinşi de mesaj, atunci când îl vor
auzi aşa cum este vestit acum: “Iată, Mirele este prezent". Noi trăim în
parousia (prezenţa) Fiului Omului — fecioarele înţelepte se aliniază în
procesiune şi intră la căsătorie; numărul deplin va fi găsit curând şi uşa va fi
închisă. Toţi care sunt în această atitudine de veghere a inimii, cu măsura
deplină a Spiritului Domnului în inimile lor, vor fi foarte repede atraşi de
prima aluzie că Mirele este prezent. Aceştia, curăţindu-şi candelele, examinând
Scripturile, vor discerne repede adevărul anunţului şi se vor pregăti degrabă şi
îşi vor ocupa locurile cu fecioarele înţelepte. Anunţul, adevărul asupra acestui
subiect, este într-adevăr o probă, dovedind care dintre fecioarele declarate ale
Domnului au untdelemn în vase, spiritul corect al smereniei, răbdării,
dragostei, dedicării, al interesului pentru lucrurile Mirelui. Aceştia şi numai
aceştia sunt doriţi de Mire sau li se va permite să intre. W. T. 1906-314 (R
3869:4) (Cântarea 181) 25
Iunie Să luptaţi pentru
credinţa care a fost dată sfinţilor odată pentru totdeauna. Iuda
3 Uneori ar putea părea
că este o luptă pentru credinţa dată sfinţilor odată pentru totdeuna când o
persoană se ceartă cu alta asupra unor subiecte scripturale, şi totuşi
adevăratul său motiv că face astfel ar putea fi mândria. Mândria este o parte a
egoismului; de aceea luptând pentru ideile sale ar putea cultiva mândria. Lupta
pe care Dumnezeu o aprobă este acea dorinţă serioasă de a primi orice învaţă
Cuvântul lui Dumnezeu. Nu trebuie să ne luptăm cu limba în mod nepotrivit, nici
să vorbim defăimător. În toate luptele noastre trebuie să manifestăm roadele
Spiritului sfânt — blândeţea, bunătatea frăţească, iubirea. Astfel în lupta
potrivită n-ar avea parte mânia, ura, răutatea sau cearta. W. T. 1912-213 (R
5057:4) (Cântarea 373) 26
Iunie În El am primit şi o
moştenire, fiind rânduiţi mai dinainte, după hotărârea Aceluia care lucrează
toate după sfatul voii Sale. Efeseni 1:11 Întrebarea apare în
mod natural: De ce ar pune Dumnezeu la încercare credinţa mai degrabă decât
faptele? Răspunsul este că toate faptele sunt dependente de abilitatea celui
care le face, şi că întreaga rasă a lui Adam a ajuns să fie neputincioasă în a
face fapte perfecte din cauza căderii primilor ei părinţi. Nimeni nu poate fi în
mod perfect drept, înţelept, iubitor; în starea noastră imperfectă actuală este
imposibil să fim astfel. De aceea, în înţelepciunea şi iubirea Sa, Dumnezeu
evită să ne probeze în privinţa celor în care suntem absolut incompetenţi, şi ne
probează în privinţa credinţei — în înţelepciunea, iubirea şi promisiunile Sale.
A ne îndoi de una dintre acestea ar însemna să ne slăbească temelia speranţei.
Noi ne dăm seama că suntem într-o stare decăzută, că murim ca şi restul rasei.
Am auzit prin Cuvântul lui Dumnezeu că El a pregătit un Mântuitor, dar vedem că
lucrurile continuă în mare parte aşa cum au fost, în pofida a tot ce au făcut
Dumnezeu şi Cristos. Totuşi, credinţa noastră ne asigură că Dumnezeu, care a
ştiut sfârşitul de la început, face toate potrivit sfatului voii Sale şi că la
timpul potrivit El va stabili dreptatea pe pământ. W. T. 1912-321 (R 5115:2)
(Cântarea 143) 27
Iunie Ci, cât sunt de sus
cerurile faţă de pământ, atât sunt de sus căile Mele faţă de căile voastre şi
gândurile Mele faţă de gândurile voastre. Isaia 55:9 Când înţelegem marea
întindere a planului divin, putem vedea scopul final al lui Dumnezeu de a
învinge păcatul şi de a binecuvânta toate familiile pământului cu cunoştinţa
bunătăţii Sale şi cu o ocazie favorabilă pentru reformare — când ajungem să
vedem că alegerile din Veacul Iudeu şi de asemenea din acest Veac Evanghelic nu
sunt decât mijloace spre marele scop de a binecuvânta lumea. Atunci începem să
discernem cât de sus sunt căile lui Dumnezeu faţă de căile omului şi planurile
lui Dumnezeu faţă de planurile omului, şi să discernem înălţimile şi adâncimile,
lungimile şi lăţimile iubirii lui Dumnezeu şi pregătirile pentru binecuvântarea
lumii. Şi în măsura în care privim acest tablou glorios suntem întăriţi de
puterea Lui în omul dinăuntru, şi suntem ridicaţi din îngustimea şi egoismul
nostru şi tot mai mult formaţi ca imagini ale dragului Fiu al lui Dumnezeu, şi
astfel, imagini şi ale Tatălui Ceresc. O, atunci, de-am putea fiecare, toţi, să
fim din aceia care sunt cunoscuţi de Domnul ca “chiar cei aleşi" — unul din
aceia pe care în prezent îi foloseşte în legătură cu lucrarea Sa actuală de
alegere a turmei mici, şi în curând îi va folosi în marea Sa lucrare de
binecuvântare a tuturor familiilor pământului. Ce încercări şi greutăţi am putea
îndura cu o astfel de perspectivă! W. T. 1907-93 (R 3964:4) (Cântarea 58)
28
Iunie Te sfătuiesc să
cumperi de la Mine aur curăţit prin foc, ca să te îmbogăţeşti. Apocalipsa
3:18 Ori de câte ori îi
este prezentată creştinului o nouă încercare, dacă el şi-ar aduce numai aminte
de acest sfat al Domnului, i-ar stimula curajul, l-ar oţeli pentru îndurare
răbdătoare şi l-ar însufleţi spre jertfire de sine. “Aur curăţit prin foc"! Cum
poate fi acesta probat fără creuzet şi flacără? Cum poate fi eliminată zgura
altfel? Nu există nici o altă modalitate. De aceea, “nu vă miraţi"; lăsaţi focul
să ardă; lăsaţi să fie nimicită zgura; şi preaiubiţilor, căutaţi ca în
fierbinţeala flăcării să nu luaţi de pe altar “jertfa vie". Amintiţi-vă că
ochiul marelui Topitor se uită la voi; şi după cum topitorul aurului urmăreşte
metalul în creuzet ca să-şi vadă chipul reflectat în el, tot aşa Domnul, marele
Topitor, se uită la voi. El urmăreşte să vadă cum reflectă metalul preţios al
caracterului vostru chipul Său. Ori, mai direct spus, în fiecare încercare El
urmăreşte să vadă ce influenţe ne stăpânesc acţiunile, dacă ele sunt influenţe
de avantaj actual sau de metode lumeşti, sau de prietenii personale, sau de
iubiri pământeşti — de soţ sau de soţie, sau de copii, sau de case, sau de
pământuri, sau dacă ele sunt onoarea oamenilor, sau iubirea comodităţii, sau
iubirea păcii cu orice preţ; ori, pe de altă parte, dacă suntem stăpâniţi de
principiile pure ale adevărului şi dreptăţii; şi dacă vom apăra aceste principii
cu zel şi energie, cu orice preţ de trudă sau suferinţă, sau de ambele, şi
astfel vom lupta lupta bună a credinţei până la sfârşitul amar — chiar până la
moarte. W. T. 1896-45 (R 1944:5) (Cântarea 93) 29
Iunie Voi să vă sfinţiţi,
şi să fiţi sfinţi, căci Eu sunt Domnul, Dumnezeul vostru. Să păziţi
rânduielile Mele, şi să le împliniţi. Eu sunt Domnul care vă sfinţesc. Leviticul 20:7,
8 Aceasta înseamnă,
puneţi-vă deoparte pentru Dumnezeu, şi El vă pune deoparte. Noi avem o parte în
această lucrare şi Dumnezeu are o parte. Dacă noi facem o consacrare deplină,
Dumnezeu ne va consacra; El ne va accepta şi ne va pune deoparte pentru Sine. El
ne dă indiciul acestei acceptări prin conceperea de Spiritul Său Sfânt. Unii ca
aceştia încep să-şi dea seama curând că au o minte nouă, o dispoziţie nouă, o
inimă nouă. Despre această clasă vorbeşte apostolul Pavel în textul nostru.
“Aceasta este voia lui Dumnezeu” cu privire la voi, “chiar sfinţirea
voastră“ — voi care v-aţi consacrat faţă de El şi pe care El v-a acceptat şi v-a
consacrat, v-a pus depoarte pentru serviciul Său. W. T. 1916-100 (R 5877:3)
(Cântarea 147) V. D. M. 255:4 30
Iunie Dumnezeul păcii să vă
sfinţească El Însuşi pe deplin. 1 Tesaloniceni
5:23 Există o anumită
diferenţă între cuvintele sfinţire şi consacrare, deşi uneori ele se folosesc
unul în locul celuilalt. Cuvântul consacrare conţine ideea de predare.
Consacrarea este un pas definit, făcut într-un moment anumit. Este predarea
voinţei şi a tot ce posedăm, lui Dumnezeu. Dacă cineva nu şi-a predat
Domnului voinţa, el însuşi, în mod hotărât, n-a făcut o consacrare reală. Noi
credem că pentru poporul declarat al Domnului nu există un pas care să fie mai
necesar de a fi văzut mai clar decât acesta, şi care să fie mai necesar de a fi
explicat altora. Cuvântul sfinţire conţine în sine nu numai ideea acestei
consacrări hotărâte şi complete la început, ci cuprinde şi întregul proces de
transformare a caracterului şi de pregătire pentru Împărăţie. El progresează
de-a lungul întregii căi creştine, până când caracterul este deplin dezvoltat şi
copt, şi el trebuie menţinut apoi până la sfârşitul căii. W. T. 1916-99 (R
5876:6) (Cântarea 142) V. D. M. 254:6