“Puţină Vreme” a lui
Dumnezeu
Din cauza scurtimii vieţii umane, noi înşine acţionăm repede şi ne
aşteptăm de la alţii să acţioneze la fel, şi cu greu putem evita susţinerea
acestui gând când cercetăm Cuvântul lui Dumnezeu.
Citim - “Încă puţină, foarte puţină vreme, şi Cel care trebuie să vină,
va veni”. În timp ce privim înapoi la cele optsprezece veacuri care au trecut de
la prima Sa venire, noi gândim că aceasta nu este o “puţină vreme”. Nu, pentru
noi aceasta este o vreme lungă. Ideile noastre despre perioadele lungi şi scurte
sunt extrase din experienţa noastră. Când aţi fost copil aţi gândit ca un copil;
nerăbdător priveaţi la o oră ca la un timp lung, şi un an părea un veac dacă
acest interval intervenea între voi şi obiectul sau bucuria râvnită. Din moment
ce aţi crescut la maturitate anii sunt scurţi; cât de repede ei zboară.
Planurile şi aranjamentele voastre se extind şi cuprind o mulţime din
ei.
Noi vedem deci că timpul lung şi “puţina vreme” sunt termeni potriviţi,
pentru a fi înţeleşi în armonie cu punctul de vedere al aceluia care le
foloseşte. Când Pavel a folosit aceşti termeni, el a fost purtătorul de cuvânt
al lui Dumnezeu, prin urmare cuvântul este al lui Dumnezeu - şi este din punctul
de vedere al lui Dumnezeu, înaintea Lui fiind “o mie de ani ca ziua de ieri” şi
“ca o strajă din noapte”. Dacă ne aducem aminte că El este din veşnicie în
veşnicie, optsptrezece veacuri sunt pentru El “puţină vreme”. Înaintea Lui
acestea sunt doar “puţină vreme” de când a fost creat
Adam.
Să nu fim atât de nerăbdători; în veşnicie este o mulţime de
timp.
Dacă putem lua acest punct de vedere al timpului - punctul de vedere al
lui Dumnezeu - acesta ne va ajuta să vedem cum “Dumnezeu nu întârzie în
împlinirea făgăduinţelor Lui”. Când Dumnezeu a promis Evei că sămânţa ei va
zdrobi capul şarpelui, ea fără îndoială a presupus că făgăduinţa lui Dumnezeu a
eşuat când unul din fiii săi a fost omorât şi altul a devenit un ucigaş
însemnat; şi când Set a fost născut, după cum indică şi numele lui, ea l-a
crezut pe el ca fiind sămânţa promisă. Ea a murit, şi n-a văzut împlinirea
făgăduinţei lui Dumnezeu. Veacurile treceau, potopuri au venit şi au trecut,
Moise şi Israelul au citit făgăduinţa, dar n-au văzut nici o împlinire. A eşuat
ea oare? Nu, după patru mii de ani a apărut Isus pe pământ; a suferit, a murit,
a înviat, s-a înălţat. A fost împlinită făgăduinţa? Nu, doar în parte. Capul lui
Satan (partea vitală) nu este încă zdrobită; el şi-l înalţă mai sus ca oricând.
Controlul său este mai mare probabil decât oricând în trecut. Înseamnă oare
făgăduinţa lui Dumnezeu mai puţin decât spune? Nu, daţi-I mai mult timp; este
doar “puţină vreme” de când El a promis, şi “la timpul cuvenit” totul va fi
împlinit. Deoarece El a văzut că noi ne vom întreba dacă El “întârzie în
împlinirea făgăduinţei Lui” şi deoarece Isus ne-a socotit ca prieteni ai Săi,
(“Vă numesc prieteni, pentrucă v-am făcut cunoscut tot ce am auzit de la Tatăl
meu” - Ioan 15:15), de aceea El cu plăcere ne-a dat prin Pavel, cheia cum şi
când această făgăduinţă va fi împlinită în Rom. 16:20, unde citim: “Dumnezeul
păcii va zdrobi în curând pe Satana supt picioarele
voastre”.
Aceasta este aceeaşi promisiune făcută Evei, şi deşi Hristos a murit,
Pavel ştia bine că Satan n-a fost încă zdrobit.
Dar Dumnezeu nu Şi-a uitat făgăduinţa; El o va împlini, dar când? “În
curând”. Ah, din nou “puţina vreme” a lui Dumnezeu. Dar de ce spune “supt
picioarele voastre”? Ce au Creştinii din Roma cu zdrobirea lui Satan? Nu spune
Cuvântul lui Dumnezeu că sămânţa o va face? Şi n-a fost Hristos sămânţa? Da,
Isus este capul seminţei Sale, dar noi suntem membrele corpului sub acest cap,
după cum citim: “Dumnezeul Domnului nostru Isus ... L-a dat să fie cap peste
toate lucrurile Bisericii, care este trupul Său” - Efes. 1:17-22. El este capul,
pentruca în toate lucrurile să aibă întâietatea - Col.
1:18.
Lui Satan i-a fost permis să-l zdrobească pe Isus, capul. “El a fost
zdrobit pentru păcatele noastre”. “El a fost făcut perfect prin suferinţă”, şi
noi, membrele corpului, trebuie să suferim împreună cu El, dacă vrem să fim
făcuţi perfecţi - trebuie să
“împlinim ce lipseşte suferinţelor lui Hristos”. Capul a suferit mult, dar noi
trebuie să fim părtaşi ai suferinţei, dacă vrem să fim glorificaţi împreună cu
El.
Totuşi “socot ca o bucurie” şi “nu vă miraţi de încercarea de foc, care a
venit peste voi ca să vă încerce, ca de ceva ciudat, care a dat peste voi:
dimpotrivă, bucuraţi-vă, întrucât aveţi parte de suferinţele lui Hristos; ca
(“peste puţină vreme”, “în curând”) să vă bucuraţi şi să vă veseliţi şi la
arătarea slavei Lui” - 1 Petru 4:12, 13. Da, noi trebuie să avem parte în
“gloria care va urma” şi ca parte a acelei glorii va fi să zdrobim şarpele. Acum
el ne zdrobeşte călcâiul (rănile noastre nu sunt mortale, toate vor fi
tămăduite). Noi vom zdrobi capul său (partea esenţială (sau vitală), indicând
completa stingere a răului - când moartea va fi distrusă, şi “cel care are
puterea morţii, adică diavolul”). După cum aceasta a avut nevoie de timp pentru
a fi împlinită, la fel este şi cu aproape toate promisiunile lui Dumnezeu.
Să
luăm
FĂGĂDUINŢA DATĂ LUI
AVRAAM
Dumnezeu I-a promis şi I-a jurat lui Avraam, că sămânţa lui va fi ca
nisipul de pe ţărmul mării - nenumărată - şi Avraam a crezut aceasta; dar pe
timp ce treceau anii el şi Sara credeau acest timp de o durată lungă. Ei au
îmbătrânit, şi încă nu aveau copii. În final pentru a-L ajuta pe Dumnezeu să-Şi
împlinească promisiunea (cât de mulţi creştini vor să FORŢEZE interpretarea
profeţiei, pentru a-L ajuta pe Dumnezeu din impas, şi pentru a-L ajuta să-Şi
împlinească cuvântul său. Aşteptaţi;
“Dumnezeu este Însuşi
interpretorul Său
şi El Îl va face
clar”. Da, ei au vrut să-L ajute pe Dumnezeu să-Şi ţină cuvântul) şi deoarece
Sara era prea bătrână, servitoarea ei ar trebui să-i aducă sămânţa făgăduită.
Aceasta a fost o cale umană de a o împlini, dar Dumnezeu a aşteptat
cincisprezece ani până când ei ambii au fost bătrâni, astfel că ambii Avraam şi
Sara au râs când le-a fost spus că cu toate acestea ei vor avea un fiu Isaac.
“După ce am devenit bătrână voi mai avea eu bucuria, fiind atât de bătrână?”.
Dar răspunsul a fost: “Este ceva prea greu pentru Domnul? La timpul HOTĂRÂT...
Sara va avea un fiu”.
O,
de am putea noi învăţa-
“Poate că nu e timpul
meu,
Poate că nu e timpul
tău,
Şi
totuşi la timpul Său,
Domnul va împlini
planul Său”.
Veacurile treceau, sămânţa lui Avraam încă nu şi-a avut făgăduinţa
ÎMPLINITĂ, deşi era o naţiune şi parţial a avut în posesie Canaanul pentru un
timp.
“Eu voi încheia legământul Meu între Mine şi tine, şi sămânţa ta după
tine”. “Şi Eu îţi voi da ţie şi seminţei tale după tine, ţara în care eşti
străin, toată ţara Canaanului pentru posesie veşnică”.
Dar Pavel ne arată că în declaraţiile lui Dumnezeu către sămânţa lui
Avraam, zăcea un înţeles mai adânc decât promisiunea suprafeţei. Nu numai copii
trupeşti ci şi copiii credinţei au părtăşie.
“Acum, făgăduinţele au fost făcute lui Avraam şi seminţiei lui. Nu zice:
“Şi seminţelor” ca şi cum ar fi vorba de mai multe, ci ca şi cum ar fi vorba
numai de una: “Şi seminţiei tale” - care este Hristos”. “Şi dacă sunteţi ai lui
Hristos (dacă aţi fost “botezaţi în Hristos, aşezaţi în Hristos) sânteţi
“SĂMÂNŢA” lui Avraam, MOŞTENITORI prin făgăduinţă” - Gal. 3:16,
29.
Aici din nou ne dăm seama că “puţina vreme” a lui Dumnezeu, pentru om
este multă vreme; dar membrii corpului lui Hristos se dezvoltă în mod sigur şi
util, şi la timpul potrivit ei vor fi asociaţi cu capul lor, şi glorificaţi cu
El - constituind “sămânţa” în sensul complet - şi atunci, va fi adevărat despre
Avraam şi sămânţa lui: “În tine vor fi binecuvântate toate neamurile” - Gal.
3:8, dar până atunci aceasta nu va fi în mod deplin. Atunci “Împăratul va domni
cu dreptate, şi prinţii vor guverna cu judecată” - (Hristos, capul nostru,
Împăratul, şi noi comoştenitori cu El) - şi sub acea domnie şi guvernare de
dreptate “toate familiile pământului vor fi binecuvântate” pentrucă atunci
“Cunoştinţa Domnului va umple întreg pământul”. Dar există
şi
FĂGĂDUINŢE CĂTRE
SĂMÂNŢA NATURALĂ
La fel ca şi către cea spirituală, ei nicioadată n-au posedat şi nici
acum nu posedă Canaanul ca “posesiune veşnică”. Profeţii ne spun că “Domnul va
alege Ierusalimul” - Zah. 1:17. “Eu voi locui în mijlocul Ierusalimului”, va “fi
numit cetatea adevărului”. “Străzile cetăţii vor fi pline de băieţi şi fete care
se vor juca pe uliţe”. “Dacă lucrul acesta va părea de mirare în ochii rămăşiţei
poporului acestuia în zilele acelea, va fi de mirare oare în ochii Mei zice
Domnul oştirilor” - Zah. 8:3-6. “Căci iată că în zilele acelea şi în vremile
acelea, când voi aduce înapoi pe prinşii de război ai lui Iuda şi ai
Ierusalimului”, “Atunci Ierusalimul va fi sfânt” - Ioel
3:1-17.
Iacov ne arată că aceste făgăduinţe nu şi-au avut împlinirea. În Fapte
15:16, după ce ne arată scopul Veacului Evanghelic de a lua dintre Neamuri un
popor pentru Numele Său - Biserica - corpul Său, sămânţa. Dupe ce ne spune
amănunţit despre aceasta, Iacov zice: “Şi cu faptul acesta se potrivesc
cuvintele proorocilor (sau aceasta este în armonie cu profeţia) după cum este
scris: “După aceea, (după ce sămânţa este luată dintre neamuri) Mă voi întoarce,
şi voi ridica din nou cortul lui David din prăbuşirea lui, Îi voi zidi
dărâmăturile””. Da, Dumnezeu are lucruri bune în rezervă pentru această naţiune
veche, şi după cum spune Pavel, deşi ei au fost “orbiţi” şi “tăiaţi” de la prima
poziţie de moştenire a acestor promisiuni, totuşi, “Dumnezeu n-a înlăturat
poporul Său pe care L-a prevăzut”. “Fraţilor, pentruca să nu vă socotiţi singuri
înţelepţi, nu vreau să nu ştiţi taina aceasta: o parte din Israel a căzut într-o
împietrire”. Cât de mult va fi, Pavel, până când va intra numărul deplin al
neamurilor? (Adică, până când întreaga Biserică, despre care Iacov spune că
Dumnezeu o alege dintre Neamuri, toată va fi luată, şi adunată în deplina
înfiere, ca sămânţă a făgăduinţei). Şi dacă ei sunt orbiţi doar până la acel
timp, este evident că la acel timp orbirea va fi îndepărtată. Dar Pavel
continuă: “Şi tot Israelul va fi mântuit” (nu salvaţi pe vecie ca indivizi, dar
salvaţi - eliberaţi în mod naţional - aduşi înapoi în putere şi măreţie). Dar
Pavel merge la profeţi ca autoritate a lui “după cum este scris, din Sion va
veni Izbăvitorul (sămânţa, capul şi corpul) şi va îndepărta toate nelegiuirile
de la Iacov (Israelul natural) Acesta va fi legământul Meu cu ei”. Pavel apoi ne
dă motivele de ce el vorbeşte atât de convingător: “Căci lui Dumnezeu nu-i pare
rău de darurile şi de chemarea făcută”. Faptul că Dumnezeu ne dă chemarea
înaltă, şi făgăduinţele ce ţin de cel mai înalt plan, nu amestecă sau nu
împiedică să-Şi ţină făgăduinţa Lui către sămânţa naturală, dar cu atât mai mult
o asigură.
Apoi el explică cum se face că noi, care eram odată neamuri, avem mila
lui Dumnezeu şi adevărul descoperit nouă la momentul şi din cauza orbirii
Israelului natural; astfel noi am căpătat milă prin necredinţa lor; astfel
aceştia care n-au crezut prin mila arătată vouă vor căpăta şi ei milă. Prin a
cui milă? A voastră, a Bisericii, când Biserica este toată luată şi glorificată,
ea este cu Hristos, capul ei, pentru a guverna lumea cu milă şi dreptate, şi
atunci Israel va căpăta mila voastră - Rom. 2:2-25.
O, faptul că noi putem înţelege că orice promisiune a lui Dumnezeu este
sigură, la timpul Său cuvenit; ar trebui să ne imprime o credinţă sinceră şi
încredere pentru orice, şi a nu le accepta pe toate ca sigure este de a-L face
pe Dumnezeu minciunos.
Pavel, în timp ce privi înainte şi a înţeles cum la timpul cuvenit orice
iotă şi orice mărunţiş vor fi împlinite, şi văzu măreţia şi grandoarea planului
lui Dumnezeu, a izbucnit de bucurie şi a exclamat: “O! adâncul bogăţiei, şi
Înţelepciunii şi Ştiinţei lui Dumnezeu! Cât de nepătrunse sunt judecăţile Lui,
şi cât de neânţelese sânt căile Lui! Cine a cunoscut gândul Domnului?” (Cine a
ştiut că planul lui Dumnezeu era atât de cuprinzător şi bogat). Şi inimile
noastre pot spune Amin.
Dumnezeu ştia sfârşitul de la început, şi privind la marele ceas al
veacurilor, ne spune că lucrurile pe care noi atât de mult le dorim, vor fi “în
curând”, “peste puţină vreme”. Fie ca noi să privim la aceste lucruri din
punctul lui de vedere, şi fie ca
“Acest puţin timp
care mai rămâne
Să
fie văzut în strălucirea sa aurie”.
====================