Volumul 1 *Noiembrie 2010
* Numărul 4
De Ce Dumnezeu Permite Raul?
Frica — O Cauză A Marii Tensiuni Nervoase
Există Păcat Care Nu Se Poate Ierta?
Ce
Înseamnă Că Isus A Propovăduit Duhurilor Din Închisoare,
Din1 Petru 3:18-20?
DE CE DUMNEZEU PERMITE RAUL?
“El va şterge orice lacrimă din ochii lor. Şi moartea nu
va mai fi. Nu va mai fi nici tânguire, nici ţipăt, nici
durere, pentru că lucrurile dintâi au trecut.”
Apocalipsa 21:4
Una din cele mai dificile
întrebari pentru mulţi creştini este aceasta, de ce un Dumnezeu plin de
iubire permite atâta rău în lume, cum El, poate să-şi lase
creaţia lui să sufere aşa mult, şi mai mult cum El poate să
omoare pe alţii? Desigur citind în vechiul Testament vom
vedea cazuri când Dumnezeu trimite naţiunea lui Israel la
război împotriva filistenilor şi spune să omoare pe toţi
oamenii, şi nu numai atât dar chiar şi pe toţi copiii şi
femeile. (1 Samuel 15:3)
Adevăraţii copiii ai lui Dumnezeu, sincer faţă de adevăr
trebuie să ajungă să înţeleagă adevăratul caracter al lui
Dumnezeu care
este bazat pe
iubire, dreptate, putere şi înţelepciune.
Toate aceste detalii duc la o întrebare mult mai
generală, de ce permite Dumnezeu răul în lume?
Ne place să ne gândim că
timpul le vindecă pe toate. Dar se pare că avem nevoie de
mai mult decât doar de timp. Avem nevoie de răspunsuri. De
ce, Doamne? De ce?
În calitate de creştini ne întrebăm: Ce are de zis
Biblia? Faptul că punem această întrebare ar trebui să arate
că avem credinţă că Dumnezeu există.
Iar faptul că întrebăm unde a fost Dumnezeu, nu
înseamnă că încercăm să-L judecăm pe Dumnezeu.
Sperăm însă să împărtăşim cu voi răspunsurile
satisfăcătoare pe care le găsim în Biblie.
În multe tragedii inclusim
moartea, mulţi şi-au pus întrebarea: De ce? De ce a lăsat
Dumnezeu să se întâmple? A ştiut El ce se va întâmpla? A
auzit el strigătele victimelor, sau ale familiilor care
mereu întreabă: “Doamne, de ce n-ai oprit dezastrul? De ce,
Doamne, de ce?”
Unii sugerează că Dumnezeu încearcă să-i împiedice pe mulţi
să ajungă în pericole, tragedii şi moarte, dar n-a reuşit.
Nu credem aceasta. Poate că unii dintre noi am avut rude,
prieteni sau cunoscuţi printre victime, care au fost oameni
nobili. Oricum, nu credem că cei care au murit atât de
tragic au făcut ceva ca să merite acea soartă. Şi nici că
acei care au fost cruţaţi au fost cumva mai buni şi au
meritat mai mult decât ceilalţi să trăiască. I-a păsat lui
Dumnezeu de victimele nevinovate? Îi pasă? Ce ne spune
Biblia despre acesta?
Ştim că cea mai mare parte
din Biblie a fost scrisă iniţial de către evrei şi pentru
evrei. Biblia ne arată ce fel de Dumnezeu avem, prin felul
cum a lucrat cu Israelul, vechiul popor al Cărţii. Iar
Israel este o imagine sau un tip al întregii lumi. În toată
istoria suferinţelor poporului Său Israel, Dumnezeu a fost
cu ei. După cum un părinte iubitor ar sări imediat să apere
pe copilul său în primejdie, tot aşa Dumnezeu a fost cu
poporul Său prin toate necazurile lui. Scripturile ne spun:
“În toate necazurile lor El a fost întristat şi Îngerul care
este înaintea feţei Lui i-a mântuit; El i-a răscumpărat în
dragostea şi în îndurarea Lui, şi necurmat i-a sprijinit şi
i-a purtat, din vechime, în toate zilele.” (Is. 63:9). De
fapt noi ştim că şi Dumnezeu este “întristat” de necazurile
şi suferinţele tuturor oamenilor. El vede mai multe necazuri
decât am putea vedea noi vreodată;
El suferă mai adânc
decât am putea noi suferi vreodată. Fiecare inimă îşi are
întristarea ei şi Dumnezeu vede întristarea fiecăreia.
Astfel Domnul Dumnezeu suferă cu noi aşa cum un părinte
suferă în suferinţele copilului său. Dumnezeu a simţit
durerea unui părinte când Isus a suferit şi a murit. Şi ni
se spune că Isus poate “avea milă de slăbiciunile noastre” —
a fost “om al durerii şi obişnuit cu suferinţa”.
Dar suferinţa lui
Dumnezeu nu este rezultatul neputinţei din partea Lui.
Nouă nu ni se întâmplă tragedii din cauză că Dumnezeu nu
este destul de puternic pentru a preveni catastrofele, --
deorece Dumnezeu este
atotputernic! Nu ni se întâmplă din cauză că El nu este
destul de înţelept pentru a vedea dinainte ce se va
întâmpla,-- fiindcă
El este atotînţelept! Nu ni se întâmplă din cauză că El
nu este destul de corect şi drept cu noi şi cu toţi oamenii,
nu -- El este drept în toate!
Şi desigur, nu ni se întâmplă din cauză că El nu este destul
de iubitor ca să-I pese de noi, nu, nu, -- El nu este
indiferent. Dumnezeu este Iubire!
Aşa deci, de ce n-a
protejat Dumnezeu pe poporul Său Israel din vechime, şi pe
noi de asemenea, de toate necazurile? Ei bine, după cum ştim
din Biblie, problemele lui Israel au venit ca rezultat al
nerespectării legământului lui Dumnezeu cu ei. Ei nu şi-au
ţinut angajamentul faţă de El. Ieremia, adeseori numit
profet al condamnării, a zis: “Căci El (Dumnezeu) nu
necăjeşte cu plăcere, nici nu mâhneşte de bunăvoie pe fiii
oamenilor.” (Plângerile 3:33). Totuşi, de ce suferă atâţia
şi atât de mult? Poate că o ilustraţie ne va ajuta să
explicăm. Mai ales la oraş, cu toţii am văzut că locurile
unde se construieşte ceva sunt îngrădite cu garduri înalte.
Din curiozitate poate, ne-am uitat printre scandurile
gardului. Şi ce am văzut? Un întreg haos: moloz, praf,
zgomot infernal. Văzând toate acestea, am zis noi oare,
“Constructorii aceştia nu ştiu ce fac; uite ce dezordine!?”
Desigur că nu.
Tot aşa, dragi prieteni,
noi să nu judecăm pe Dumnezeu după planul Său neterminat!
Mai mult, am putea vedea afişat pe gardul şantierului un
desen frumos sau o machetă care ar arăta cum va fi clădirea
terminată. De fapt, dragi prieteni, noi avem “un desen” al
destinului omului scris în Biblie. Biblia merge înapoi până
la originile suferinţei, păcatul, apoi la consecinţele lui
şi la beneficiile lui eterne pentru omenire. După ce tot
fumul şi praful vor trece, vom vedea ce a plănuit iubitorul
nostru Tată ceresc pentru noi, copiii Săi. Câţi dintre noi
suntem părinţi? Această perspectivă ne poate ajuta să vedem
ce a permis Dumnezeu, Tatăl nostru ceresc. Noi încercăm să-i
învăţăm pe copiii noştri să facă alegeri corecte. Dar uneori
este necesar ca ei să simtă urmările unor alegeri greşite.
Şi totuşi, am vrea să-i protejăm de urmările grave,
ireversibile. Mulţi dintre noi am folosit sau mai folosim
sobe cu lemne şi i-am învăţat pe copiii noştri care este
pericolul când soba este fierbinte, luându-le mânuţa şi
atingând-le rapid degetele de soba înfierbântată. Nu este o
sarcină uşoară să creşti copii ca să devină oameni nobili,
onorabili. Dar, am fi preferat oare un animal împăiat sau un
robot care să facă tot ce vrem noi, fiindcă ar fi mai uşor?
Desigur că nu!! De fapt, de aceea l-a creat Dumnezeu pe om
cu voinţă liberă, capabil să aleagă.
Biblia spune că din cauza
neascultării lui Adam a urmat suferinţa şi răul. Dar mulţi
resping istoria căderii lui Adam din cauza mâncării unui
fruct, socotind-o a fi un mit. Dar Moise, profeţii, Isus şi
apostolii au acceptat-o ca un fapt. Şi noi de asemenea
o acceptăm. Biblia spune că Dumnezeu l-a avertizat pe
Adam spunându-i: “În ziua în care vei mânca din el, vei muri
negreşit.” Dar oare
este corect să condamni un om la moarte numai fiindcă a
mâncat un fruct? Acesta a fost un simplu test de
ascultare pus de Dumnezeu pentru Adam. La urma urmei,
Adam a fost om perfect, în chipul lui Dumnezeu. El n-a avut
slăbiciuni; a ştiut ce face. Adam a învăţat prin experienţă
că alegerea are urmări. El a fost scos afară din grădină.
Apostolul Pavel zice: “Prin neascultarea unui singur om, cei
mulţi au fost făcuţi păcătoşi.” Rom. 5:19 Iarăşi întrebăm:
Este oare corect să
se transmită aşa o moştenire de suferinţă şi moarte,
numai fiindcă suntem copiii lui Adam? De-a lungul istoriei
întortocheate a omului, au suferit oameni aparent nevinovaţi
— copii, taţi, mame. Dar de ce să suferim pentru că Adam a
mâncat din fructul oprit?
Unde este dreptatea
lui Dumnezeu? Unde este iubirea lui Dumnezeu?
Apostolul Pavel are
răspunsul: “După cum toţi mor în Adam, tot aşa în Cristos
toţi vor fi făcuţi vii.” 1 Cor. 15:22 Aici este dreptatea
lui Dumnezeu — aici este iubirea lui Dumnezeu. Apostolul
Pavel zice că Dumnezeu a prevăzut în planul Său această
răscumpărare, aşa “încât să fie drept şi să îndreptăţească
pe cel care are credinţa în Isus.” Rom. 3:26 Da, Dumnezeu
trebuia să fie drept, dar apoi din iubire a dat pe singurul
Său Fiu ca să plătească preţul pentru păcat. “Căci după cum,
prin neascultarea unui singur om, cei mulţi au fost făcuţi
păcătoşi, tot aşa, prin ascultarea Unuia singur, cei mulţi
vor fi făcuţi drepţi.” Rom. 5:19
În timp ce Dumnezeu este
Judecătorul cel drept care a condamnat pe Adam şi pe
urmaşii lui cu sentinţa “negreşit vei muri”, El este
şi Judecătorul care a dat pe fiul Său ca să ridice pedeapsa
lui Adam! Dacă noi am fi fiecare în încercare de viaţă, în
mod individual, atunci fiecare am avea nevoie de
răscumpărătorul nostru individual.
“Răscumpărare” —
antilutron în greacă — înseamnă “preţ corespunzător”.
Răscumpărarea lui Adam a fost Isus. Un om perfect pentru un
om perfect. “Căci este un singur Dumnezeu şi un singur
Mijlocitor între Dumnezeu şi oameni: Omul Hristos Isus, care
S-a dat pe Sine Însuşi ca preţ de răscumpărare pentru toţi;
mărturie dată la timpul ei.” 1 Tim. 2:5, 6 Repetăm: “este un
singur Dumnezeu şi un singur Mijlocitor între Dumnezeu şi
oameni: Omul Hristos Isus, care S-a dat pe Sine Însuşi ca
preţ de răscumpărare pentru toţi; mărturie dată la timpul
ei.”
Nu “răscumpărare pentru
mulţi”, aşa cum au auzit propovăduindu-se, nu!
Ci aşa cum spune clar Scriptura, “o răscumpărare
pentru toţi!” Numai un “preţ” echivalent putea răscumpăra pe
Adam şi salva pe toţi urmaşii lui condamnaţi în el.
Dreptatea a cerut un om perfect care să ia locul lui Adam în
moarte, pentru a-l elibera de pedeapsa morţii. “Nici unul nu
poate să răscumpere pe fratele său, sau să dea lui Dumnezeu
preţul răscumpărării pentru el însuşi.” Ps. 49:7
Ce plan incredibil de
eficient şi plin de putere!
Dar Isus a dat preţul de
răscumpărare cu aproape 2000 de ani în urmă. De ce suferă
încă toţi oamenii şi mor? Vi se rupe inima de durere când
vedeţi şi auziţi despre suferinţa din lume? Sau, aţi fost
copleşiţi de o tragedie personală, când aţi strigat ca Iov
din Biblie? De fapt, viaţa lui Iov este ca o miniatură a
istoriei şi suferinţelor umane. Dar, ca pentru Iov, pentru
toţi este un destin final minunat. Să ridicăm cortina şi să
vedem apărând în scenă viaţa lui Iov, descriind o familie
frumoasă, fericită, bogată în pământuri şi vite. Dar curând
a intrat Satan în scenă, cu permisiunea lui Dumnezeu, şi a
început necazul. Mult necaz. Slujitorii devotaţi ai lui Iov
au fost ucişi, cămilele, vitele au fost furate de hoţi. O
tornadă a lovit casa unde erau adunaţi copiii săi, şi toţi
au fost ucişi. Dacă acelea n-au fost destule, el însuşi a
fost lovit de o boală îngrozitoare, asemenea leprei, şi
soţia lui i-a spus să “blesteme pe Dumnezeu şi să moară”.
Apoi au venit trei dintre prietenii lui să-l mângâie. Au
stat cu el tăcuţi şapte zile şi şapte nopţi. Să ne imaginăm
preocuparea lor stând cu el o săptămână întreagă! Când în
final au început să vorbească, tot ce au realizat a fost
să-l facă pe Iov să se simtă mizerabil şi în defensivă. Acum
Iov voia să moară. El a cerut să fie ascuns în şeol! “Ah, de
ai voi să mă ascunzi în şeol, de m-ai acoperi până-Ţi va
trece mânia, şi de mi-ai rândui un timp şi apoi Îţi vei
aduce iarăşi aminte de mine! Iov 14:13 Interesant,
aţi ştiut că acest
cuvânt ebraic, şeol, este tradus “iad” şi “mormânt, groapă”.
Fiindcă înseamnă acelaşi lucru. Desigur, Iov voia de fapt
uşurare — odihnă — odihna din somnul morţii despre care a
vorbit Isus. Vedeţi, traducătorii Bibliei au tradus selectiv
acest cuvânt “şeol”, prin mormânt sau iad, depinzând dacă
persoana era bună sau rea. Suntem bucuroşi că unii
predicatori au stins, ca să zicem aşa, flăcările iadului de
foc. Din păcate alţii nu. Fiţi siguri, Biblia nu învaţă
despre un iad de foc arzând! Nici despre un “iaz de foc”
literal. Adevărul este că “iadul” din Biblie este doar
“mormântul”. Să ne întoarcem la Iov. În final Dumnezeu i-a
vorbit. Deşi Dumnezeu i-a permis de fapt lui Satan să-i
producă necazuri lui Iov, şi întregii omeniri, Dumnezeu nu
i-a explicat zicând, “Acum ascultă, Iov, am să-l las pe
Satan să aducă tot acest necaz peste tine pentru un timp.
Necazul nu este din cauza ta. Nu te îngrijora, va fi bine.”
Nu, în loc de aceasta, Dumnezeu i-a amintit unele dintre
creaţiile Sale fenomenale — de la stelele din univers până
la aripile şi penajul berezi şi la oul de struţ. Iov
39:13-15 Apoi i-a cerut lui Iov numai să se încreadă în El:
Vezi grija Mea pentru detaliile pământului, precum şi
puterea Mea în stăpânirea universului— ai încredere în Mine!
Dumnezeu i-a pus lui Iov trei întrebări despre despre
stelele cerului care demonstrează puterea şi înţelepciunea
Lui în univers.: “Poţi tu să înnozi legăturile Pleiadei, sau
să dezlegi frânghiile Orionului...şi tu cârmuieşti Ursa cu
puiii ei?” Iov 38:31, 32 Astronomii de astăzi ne spun că
Pleiadele sunt un cluster sau o aglomerare de stele
strălucitoare care plutesc prin univers într-o simetrie
minunată. Prin contrast, legăturile Orionului sunt
“dezlegate”, fiindcă trei stele principale din centura
Orionului plutesc cu viteze diferite şi în direcţii diferite
— ca trei corăbii pe ocean care se aliniază la un moment
dat, dar care navighează spre trei porturi diferite din
lume. De asemenea Dumnezeu l-a întrebat pe Iov dacă poate
“cârmui” Ursa cu puii ei. Nu-i de mirare! Ursa este o stea
fugară. Este de peste 20 de ori mai mare decât Soarele, şi
zboară atât de repede încât parcă ar fi scăpată de sub
control. Răspunsul evident la întrebarea lui Dumnezeu este:
Nu, Iov nu poate administra stelele, dar Dumnezeu poate
înnoda Pleiadele, dezlega Orionul şi cârmui Ursa cu puii ei.
Dacă Dumnezeu poate conduce acea stea fugară, el poate
stăpâni şi efectul aparent scăpat de sub control al
influenţelor orbitoare ale lui Satan şi continua lor pagubă
devastatoare pentru omenire. Dumnezeu îi spunea de fapt lui
Iov: “Ai încredere în
Mine”. De fapt, aceasta este şi concluzia rabinului
Kuchner în cartea sa “Când oamenilor buni li se întâmplă
lucruri rele” . El zice: “Nu ştiu exact de ce, dar am
încredere în Dumnezeu”. Dar din vremea lui Iov, cei care
studiază Biblia au ajuns să înţeleagă mult mai bine
răspunsul la întrebarea, de ce permite Dumnezeu răul. Destul
de trist însă, nu mulţi înţeleg. În cele din urmă toată
proprietatea lui Iov i-a fost restituită, îndoit. A avut
iarăşi fii şi fiice frumoase.
Am spus că Iov a ilustrat
omenirea. Deci
omenirii i se va reda totul. Şi mai mult decât înainte? Da,
mai mult! Apostolul Petru face un rezumat al planului şi
scopurilor lui Dumnezeu pentru om în expresia “timpurile
(anii) restabilirii”.
Prieteni, în Biblie se află o speranţă adevărată. “Şi să
trimită pe Cel care a fost rânduit mai dinainte pentru voi:
pe Isus Hristos, pe care cerul trebuie să-L primească până
la timpurile restabilirii tuturor lucrurilor, despre care
Dumnezeu a vorbit prin gura tuturor sfinţilor Săi proroci
din vechime.” Fapte 3:20, 21
Restabilire înseamnă
restaurare. Vedem deci, obiectivul întoarcerii lui Cristos
este să restaureze toate lucrurile. Nu distrugere, ci
restaurare. Restaurare la ce? Apostolii L-au întrebat pe
Isus înainte de Se înălţa la cer dacă în acel timp va
restabili împărăţia lui Israel. Să observăm ce n-a spus
Isus. N-a spus: Ei, să restabilesc Israelul!? După toate
prin câte am trecut, când M-au dat la moarte? Şi vă
aşteptaţi să restabilesc Israelul?” El n-a spus asta. Mai
degrabă a explicat că astfel de restabilire va fi la timpul
hotărât de Dumnezeu. Curând după aceea, apostolul Petru a
vorbit de fapt despre “restabilirea tuturor lucrurilor”. Nu
numai restabilirea lui Israel, ci a tuturor lucrurilor. Şi
pe lângă aceasta, apostolul Petru a spus că despre această
restabilire “Dumnezeu a vorbit prin gura tuturor sfinţilor
Săi proroci” din Biblie! Astfel vedem că pământul va fi
restaurat, nu ars! Restabilirea tuturor lucrurilor este o
temă majoră a învăţăturii biblice, despre care, pe cei mai
mulţi dintre noi nu ne-a învăţat nimeni. Ne amintim că Adam
a fost creat perfect. El ar fi putut avea copii perfecţi. În
loc de aceasta, noi am primit o moştenire de suferinţă şi
moarte fiindcă el a păcătuit. Dar din pricina păcatului lui
Adam, a venit Isus Cristos, “Căci Fiul Omului a venit să
mântuiască ce era pierdut”. Mat. 18:11
Ce a fost pierdut? Ei
bine, viaţa, sănătatea, fericirea, părtăşia cu Dumnezeu,
Creatorul. În loc de acestea, omul a moştenit tragedii. Să
ascultăm cuvintele încurajatoare ale lui Isaia: “Atunci se
vor deschide ochii orbilor, se vor deschide urechile
surzilor. Atunci şchiopul va sări ca un cerb şi limba
mutului va cânta: căci în pustie vor ţâşni ape şi în deşert
torenţi. ... Cei răscumpăraţi ai Domnului se vor întoarce şi
vor merge spre Sion cu cântece de biruinţă. O bucurie
veşnică le va încununa capul; vor căpăta veselie şi bucurie,
iar durerea şi gemetele vor fugi.” Isa. 35:5, 6, 10
Dar ce va fi cu cei care au murit “fără Cristos”?
Într-un serviciu religios
după distrugerea celor 2 cladiri din New-York, cel mai
recunoscut predicator din SUA, Billy Graham, a spus: Cităm:
“Mulţi dintre oamenii care au murit săptămâna trecută sunt
acum în cer şi n-ar vrea să vină de acolo.”
“Mulţi?” “Mulţi?” Dar
restul care au murit în această tragedie şi în altele din
toată lumea? Biblia nu exagerează când zice “răscumpărare
pentru toţi”. Îngerul n-a exagerat când a anunţat naşterea
lui Isus zicând: “Iată, vă aduc o veste bună
care va fi o mare
bucurie pentru tot poporul.” Luca 2:10 Dar nu merg cei
mai mulţi oameni în iad, cei care nu-L cunosc pe Cristos, să
sufere, cum învaţă aşa de mulţi? Nu! nu! nu! Biblia zice că
toţi vor avea ocazia să meargă pe “calea sfinţeniei” despre
care vorbeşte Isaia. Dar cei care au dus o viaţa rea? Şi ei
se vor întoarce? Este aceasta o “a doua şansă”? Nimeni nu va
scăpa uşor continuând cu răul în el. Pe calea sfinţeniei
oamenilor răi le va fi greu să repare stricăciunea făcută
caracterului lor. Toţi vor trebui să dea socoteală de răul
făcut. Isaia se referă la Satan printr-o metaforă zicând:
“...pe calea acesta nu va fi nici un leu...”
Şi exact aceasta spune şi
Noul Testament: Isus Cristos va lega pe Satan pentru o mie
de ani aşa încât lumea să poată învăţa dreptatea
— să-L iubească pe Dumnezeu cu adevărat şi să
trăiască veşnic. În Împărăţia de pace, Satan nu va putea
înşela pe cei care au dus o viaţă rea, sau chiar pe oamenii
buni care nu L-au cunoscut pe Isus. În acea Împărăţie vor
avea de fapt prima lor şansă! Cu toţii ne rugăm, “Vie
împărăţia ta, facă-se voia Ta, precum în cer aşa şi pe
pământ.” Aceasta înseamnă că răscumpărarea este pentru toţi!
Da, toată omenirea va avea şansa să se reformeze şi să
câştige viaţa veşnică în Împărăţia de pace a lui Dumnezeu.
Ni-l amintim pe Iov cel drept? El a cerut să fie ascuns în
mormânt, “iadul biblic”, să se odihnească de toate
suferinţele. Isus a comparat moartea cu somnul. El a spus:
“Prietenul nostru, Lazăr, doarme. ...Isus vorbise despre
moartea lui, dar ei credeau că vorbeşte despre odihna venită
prin somn. Atunci Isus le-a spus pe faţă: Lazăr a murit.”
Ioan 11:11, 13, 14 Vedem, moartea este un somn care aşteaptă
învierea. De aceea, fiecare persoană, fiecare suflet care
moare aşteaptă învierea. Ceea ce n-a ştiut Iov este despre
“calea nouă şi vie” — calea creştină deschisă pentru noi
acum două mii de ani.
Ce aşteptăm noi? Apostolul
Pavel spune că lumea aşteaptă ca fiii lui Dumnezeu, Biserica
creştină, să fie completă şi pregătită să-i binecuvânteze.
“Creaţia aşteaptă cu o dorinţă înfocată descoperirea fiilor
lui Dumnezeu.” Rom. 8:19 Iniţial Dumnezeu a ales poporul
Israel ca poporul Său. Când ei L-au respins pe Isus,
Dumnezeu S-a întors către neamuri ca să cheme dintre ele pe
fiii Săi, ca “popor pentru numele Său”. Tot planul lui
Dumnezeu este cuprins în scurt rezumat în cuvintele
apostolului: “Mai întâi Dumnezeu Şi-a aruncat privirile ca
să ia dintre neamuri un popor pentru Numele Său (Biserica
lui Cristos). După aceea Mă voi întoarce şi voi ridica din
nou cortul cel căzut al lui David, îi voi zidi dărâmăturile
şi-l voi înălţa, pentru ca rămăşiţa de oameni să caute pe
Domnul, ca şi toate neamurile peste care este chemat Numele
Meu.” Fapte 15:14-17
Toate neamurile vor fi binecuvântate! Acesta este planul
marelui Arhitect! “Poporul pentru numele Său”, Mireasa lui
Cristos, se alege de fapt de aproape 2000 de ani. Apostolul
Petru vorbeşte despre lumea care a fost atunci ... lumea sau
veacul rău de acum şi lumea viitoare. Acum însă suntem la
sfârşitul veacului creştin şi la începutul Împărăţiei lui
Cristos. De asemenea este timpul când să înceapă cerurile şi
pământul nou, “în care va locui dreptatea”, când Israel şi
lumea vor fi binecuvântaţi. Atunci toţi cei iubiţi ai
noştri, cei pe care i-am pierdut în dezastre, se vor reuni
cu noi. Toate miliardele pământului care, aşa cum spune ap.
Pavel, sunt “adormiţi în Isus”, se vor întoarce să înveţe
dreptatea în
Împărăţia lui Dumnezeu. Isaia a spus: “Locuitorii lumii vor
învăţa dreptatea...Cei rătăciţi cu duhul vor căpăta
pricepere.” Cum vor învăţa despre Dumnezeu? Biblia spune că
toate popoarele vor merge la Ierusalim să înveţe despre
Dumnezeu de la oamenii neprihăniţi din vechime, precum: Noe,
Avraam, Iov, Daniel. “Multe popoare se vor duce şi vor zice:
Veniţi să ne suim la muntele Domnului, la casa Dumnezeului
lui Iacov, ca să ne înveţe căile Lui şi să umblăm pe
cărările Lui. Căci din Sion va ieşi legea şi din Ierusalim
Cuvântul Domnului. Isa. 2:2 El va fi judecătorul neamurilor,
El va mustra un număr mare de popoare, aşa încât din săbiile
lor îşi vor făuri fiare de plug
şi din suliţele lor cosoare: nici un popor nu va mai
scoate sabia împotriva altuia şi nu vor mai învăţa
războiul.” Isa. 2:3, 4
Nu va mai fi război, nu va
mai fi jihad, nu va mai fi nevoie de luptă împotriva
terorismului. Cine este “Dumnezeul lui Iacov”?
Este Dumnezeul Israelului înviat. Ceea ce a distrus
Roma, Dumnezeu restaurează. Astăzi puteam vedea cu ochii
noştri că
Dumnezeu restaurează poporul Său în ţara Sa. Credem că
Dumnezeu pregăteşte Israelul — chiar dacă vedem că este încă
în necaz, şi încă va mai fi. Biblia a promis învierea lui
Isarel, un popor risipit şi mort. Biblia promite şi trezirea
tuturor celor care au murit. Da, copiii lui Israel au
suferit mii de ani. Şi lumea de asemenea suferă de mii de
ani. Dar Dumnezeu suferă de mai mult timp, aşa cum suferă
părinţii văzându-şi copiii suferind.
Prieteni, suntem foarte
aproape de timpul când suferinţa şi răul vor fi oprite. În
loc ca Israelul şi Ierusalimul să fie considerate o
“problemă internaţională”, Biblia spune că Dumnezeu va
folosi Israelul ca să binecuvânteze întreaga lume.
“În timpul acela Ierusalimul se va numi scaunul de
domnie al Domnului; toate popoarele se vor strânge la
Ierusalim, pentru Numele Domnului, şi (neamurile) nu vor mai
urma înclinarea încăpăţânată a inimii lor rele.” Ier. 3:17
Nu, Dumnezeu n-a intenţionat atacurile teroriste din Statele
Unite, Spania, Anglia, Israel, şi din alte locuri. Oamenii
le-au intenţionat. N-a intenţionat nici războaiele. Oamenii
le-au intenţionat. N-a intenţionat cruzimea omului faţă de
om, ca de exemplu genocidul de genul Holocaustului. Oamenii
au intenţinonat-o. Cu toate acestea, Dumnezeul nostru, care
este atotputernic, atotiubitor, care poate ţine sub control
stelele pe orbitele lor, poate face ca mânia omului să fie
spre slava Sa şi spre binecuvântarea omului. “Căci mânia
omului Te va lăuda; restul mâniei îl vei restrânge.” Ps.
76:10
După ce au gustat din
urmările păcatului (moştenit şi personal), marea majoritate
a miliardelor de pe pământ va alege căile lui Dumnezeu şi
dreptatea împărăţiei Sale. Cum am putea uita tragediile care
au implicat viaţa multor oameni, sau care au fost şi sunt
mai individuale? Nu putem uita; dar ceea ce vom uita, este
durerea. De ce? În primul rând pentru că cei pierduţi în
moarte se vor întoarce. Să ne amintim cuvintele Lui Isaia:
“Cei răscumpăraţi ai Domnului se vor întoarce...cu cântece
de biruinţă...iar durerea şi gemetele vor fugi.” Apoi
cuvintele din ultima carte a Bibliei: “El va şterge orice
lacrimă din ochii lor. Şi moartea nu va mai exista. Nu va
mai fi nici plâns, nişi ţipăt, nici durere, pentru că
lucrurile dintâi au trecut.” Apoc. 21:4
Da, omenirea trece
printr-un travaliu al răului. Cum a spus ap. Ioan: “Femeia
când este în durerile naşterii se întristează, pentru că i-a
sosit ceasul; dar, după ce a născut pruncul, nu-şi mai aduce
aminte de suferinţă, de bucurie că s-a născut un om pe
lume.” Ioan 16:21
Da, acum ştim unde a fost
Dumnezeu când s-au întâmplat toate acele tragedii: Se ocupa
de completarea marelui Său plan divin. Omul creat cu voinţă
liberă trebuia să înveţe prin experienţă ce consecinţe are
păcatul. Dar ştim că este aproape timpul când Isus Cristos
cu Biserica Sa, mireasa, vor binecuvânta sărmana creaţie
care geme şi aşteaptă, dar care este răscumpărată. Când
planul lui Dumnezeu va fi complet, toată durerea va dispărea
în bucuriile eternităţii. Spre deosebire de cei care nu ştiu
de ce permite Dumnezeu răul, dar se “încred totuşi în
Dumnezeu”, noi ne încredem în Dumnezeu dar ştim şi de ce-l
permite.
În final, în împărăţie pe
pământ, când fiecare îşi va compara experienţele amare din
trecut, cu bucuriile vieţii, oamenii vor alege să înveţe
principiile drepte ale lui Dumnezeu şi să trăiască veşnic.
Toţi oamenii vor şti atunci unde a
fost Dumnezeu. El aştepta să-i binecuvânteze.
Întrebări Pentru Meditaţie
PĂCAT—De neiertat.
Întrebare: Există păcat care nu se poate ierta?
Răspuns—Da, există multe păcate de neiertat. Cuvîntul "neiertat" este folosit în
mai multe sensuri în Biblie. Presupun că cel care întreabă
se referă la păcatul care duce la moarte. Există numai un
singur păcat care duce la moarte, dar sunt multe păcate de
neiertat. De exemplu poţi face ceva după ce ai devenit
creştin care în parte este cu voia, iar în parte prin
nereuşita de a exercita controlul de sine care trebuia să-l
exerciţi. În acea măsură voinţa ta a fost cea care a
păcătuit; în acea măsură acesta a fost un păcat voit; în
acea măsură a fost un păcat de neiertat. Şi ce ar însemna
aceasta? Aceasta ar însemna că ai nevoie de nişte pedepse,
sau lovituri pentru acel păcat. El nu-ţi va fi iertat. Nu
poţi spune, "Doamne te rog înlătură-l". Este foarte potrivit
să mergi la Domnul şi să-I ceri să ierte păcatul. Adică să
îndepărtezi aspectul din acel păcat care ar veni între tine
şi Domnul şi care te-ar opri să te bucuri de favoarea Lui,
dar trebuie să te aştepţi ca chiar dacă te readuce la lumina
aprobării Sale vor fi unele lovituri în măsura în care a
fost un procent de voinţă legat de păcat. În acea măsură,
vedeţi, păcatul este de neiertat, dar este un păcat care
poate fi ispăşit în acea măsură. Cînd vorbim de ispăşirea
păcatului nu vorbim de păcatul originar; cel originar este
total ispăşit, şi nu poţi face nimic să scapi de el, dar
după ce ai scăpat de păcatul originar şi după ce ai devenit
copilul lui Dumnezeu, după ce ai devenit o Nouă Creatură,
atunci eşti în încercare şi atunci în măsura în care ai
păcătuit cu voia, în acea măsură vei primi lovituri; şi aşa
a spus Domnul nostru, că unii vor fi bătuţi cu multe
lovituri, iar alţii cu mai puţine, în proporţie cu
cunoştinţa lor etc.
Dar există un păcat care este spre moarte. Pentru el nu vor fi lovituri.
Nici un număr de lovituri n-ar fi satisfăcătoare. Persoana
care comite acel păcat va muri de a doua moarte. După cum
spune apostolul, "Este un păcat care duce la moarte; nu-i
zic să se roage pentru acela" (1 Ioan 5:16). N-ar fi de nici
un folos să ne rugăm pentru el. Păcatul care duce la moarte
este un păcat voit, păcat deliberat, păcat intenţionat.
Apostolul descrie acest păcat care duce la moarte în cap. 6
şi cap. 10 din Evrei, şi-i descrie pe cei care cad, care
renunţă la Domnul. Sf. Petru spune, vorbind despre unii ca
aceştia, că ei s-au întors ca şi scroafa să se bălăcească în
noroi şi ca un cîine la vărsătura lui. Pentru o astfel de
persoană, care păcătuieşte cu voia împotriva luminii şi a
cunoştinţei, nu mai există jertfă pentru păcatele sale; el
şi-a avut partea din jertfa lui Cristos şi a întrebuinţat-o
greşit, şi n-a mai rămas nimic pentru el. În jertfa lui
Cristos există o parte pentru Adam şi pentru toţi copiii
săi, pentru fiecare din ei, şi toţi trebuie să-şi primească
partea; dar cine îşi primeşte parte şi o întrebuinţează
greşit, nu-i mai rămîne nimic, iar întoarcerea sa voită şi
socotirea sîngelui legămîntului cu care a fost sfinţit ca un
lucru obişnuit, va însemna respingerea lui totală de către
Domnul.
Isus – Duhurile din închisoare
Întrebare: Ce înseamnă că Isus a propovăduit duhurilor din închisoare, din1 Petru
3:18-20?
Răspuns—
Scriptura Spune
ca Domnul Isus a murit şi a înviat a treia zi de Dumnezeu,
Tatăl din ceruri - 1 Corinteni 6:14.
Şi Dumnezeu, care a înviat pe Domnul, ne va învia şi
pe noi cu puterea Sa. De aici vedem că El a fost mort de la
moartea lui până la învierea a treia zi. Asta spune chiar EL
“Am fost mort dar
acum sunt viu” - Apoc 1:18
Versetele din 1
Petru 3:19,20 vorbesc de îngerii din timpul lui Noe care au
venit pe pământ şi s-au căsătorit cu femeile oamenilor. Ştim
că Dumnezeu a trimis potopul ca să nimicească acea rasă
umană, iar acei îngeri care au venit pe pamânt (ei venisera
cu scopul să salveze rasa umana din păcatul Adamic), ei au
fost puşi în lanţuri până în ziua de judecata - Iuda 6.
Domnul Isus, care a fost si el un înger, înainte de a veni
aici pe pamânt, el a fost îngerul cel mai mare, Arhanghelul
Mihail. După ce a fost credincios toata viaţa Lui, şi a
cumpărat rasa umană cu sângele lui scump, a dat o lectie
acelor ingeri care nu au fost ascultatori. Prin moartea lui
El a dat un exemplu de credincioşie şi ascultare şi le-a
arătat ceea ce trebuiau ei sa facă, sa îi ajute pe oameni,
nu să vină aici pe pamânt şi să se căsătorească cu fetele
oamenilor. Deci in felul acesta a propovăduit El îngerilor.
La fel cum spune Ap. Pavel de Abel în Evrei 11:4: “Prin
credinţă a adus Abel lui Dumnezeu o jertfă mai bună decât
Cain. Prin ea a căpătat el mărturia că este neprihănit, căci
Dumnezeu a primit darurile lui. Şi prin ea vorbeşte el încă,
cu toate că este mort.”Deci vedem ca El chiar fiind mort,
credinţa lui încă vorbea, la fel ca şi Isus, a propovăduit
prin viaţa Lui prin moartea lui de sacrificiu.
FRICA — O CAUZĂ A MARII TENSIUNI NERVOASE
“Domnul este ajutorul meu, nu mă voi teme: ce mi-ar putea face omul?” Evrei 13:6.
Frica este unul
dintre cele mai mari rele din lume, cauzând multă tensiune
nervoasă şi suferinţă. Acesta este rezultatul faptului că
omul nu este în armonie cu Creatorul. Putem fi siguri că
îngerii nu au nici o frică. Dumnezeu îi menţine în condiţie
paşnică pentru că ei sunt în armonie cu El. Putem fi siguri,
de asemenea, că acesta a fost cazul cu primii noştri
părinţi. Când au fost creaţi nu aveau frică. Protecţia
divină era peste ei. Dar când a intrat păcatul, a urmat
blestemul. Fiind timp de şase mii de ani sub domnia
Păcatului şi a Morţii, omul a devenit foarte fricos. El îşi
dă seama că există forţe în afara lui, cărora el nu le poate
face faţă. Şi această cunoştinţă îl lipseşte de multe din
plăcerile vieţii.
Există unii oameni care
şi-au pierdut frica, dar aceştia sunt excepţii. Textul
nostru ne spune despre unii care nu se tem, şi ne arată de
ce aceasta este o condiţie rezonabilă. Lor nu le mai este
frică de ce poate să le facă omul, pentru că
Domnul este ajutorul lor. Frica de om este mai mare
decât frica de animale. După cum a scris poetul,
“Inumanitatea omului faţă
de om
Face nenumărate mii să plângă”.
Din cauza păcatului mulţi
au devenit ucigaşi. Deşi sunt constrânşi de lege de la
împlinirea faptului, ei au un spirit ucigaş, un
spirit egoist. Aceasta conduce la tot felul de crime — la
nedreptate. Cei care nu iau viaţa altora în mod real, pot
comite crimă prin folosirea cuvintelor calomniatoare. Astfel
ei inspiră frică în minţile altora.
Sursa De Ajutor
Psalmistul vorbeşte despre
unii care s-au eliberat de această frică de om — cum au fost
Avraam, Isaac, Iacov şi profeţii. Şi ceea ce a fost adevărat
despre ei ar trebui să fie adevărat şi despre Corpul
consacrat al lui Cristos. Motivul pentru această pace a
minţii este că aceştia au intrat într-o relaţie specială cu
Dumnezeu. Prin Legământul de Sacrificiu făcut posibil pentru
ei de către Mântuitorul, ei au devenit fii ai lui Dumnezeu;
“şi dacă suntem copii, suntem şi moştenitori: moştenitori ai
lui Dumnezeu şi împreună moştenitori cu Hristos”, Domnul
nostru. Dumnezeu fiind astfel Tatăl lor, El are un mare
interes faţă de ei; şi astfel ei învaţă să se încreadă în
Iubirea, înţelepciunea şi Puterea Lui.
Cu această încredere în
Dumnezeu deci, aceştia nu au frică. El i-a asigurat că este
în stare să facă toate lucrurile să lucreze împreună spre
binele lor. Dacă la început ei au găsit că în calitate de
urmaşi ai lui Isus ei au avut mai multe încercări, mai multe
greutăţi din partea lumii, a cărnii şi a Adversarului decât
oricare alţi oameni din lume, această conştientizare poate
că i-a alarmat şi i-a intimidat. Dar deoarece ei au mers la
Tatăl în spiritul rugăciunii şi au ascultat mesajul pe care
El li l-a trimis prin profeţi şi apostoli, ei au învăţat că
El lucrează cu ei ca Noi Creaturi. Treptat au învăţat că “nu
lipseşte de nici un bine pe cei care umblă în neprihănire”.
Tatăl nu va reţine nimic
din ceea ce este necesar pentru dezvoltarea potrivită a
copiilor săi. De asemenea El ne promite că nu vom fi
ispitiţi mai presus decât suntem în stare să îndurăm,
ca nu cumva ceva să ne prejudicieze. Astfel vedem că El are
grijă de toate nevoile noastre, ajutându-ne să ne depunem
vieţile pământeşti. Şi în timp ce învăţăm lecţii potrivite
din experienţele noastre, aflăm că iubirea perfectă
îndepărtează orice frică servilă de Tatăl nostru ceresc;
pentru că îl iubim şi ne încredem în El. Nouă nu ne este
frică de Adversar, pentru că ştim că Domnul nu va permite
Adversarului să ne prejudicieze, dacă ne ţinem aproape de
El. Şi dacă Dumnezeu permite să avem experienţe de încercare
din partea Adversarului şi a semenilor noştri, El face
aceasta cu intenţia ca acestea să lucreze spre binele nostru.
“Dumnezeul meu, Eu am pus
pecetea că tu eşti adevărat,
Din promisiunea Ta minunată
nimic n-a eşuat!”
Înapoi sus