Volumul 2 *Septembrie 2011 * Numărul 9
DEPĂRTAREA DE ADEVĂR NADAB ŞI ABIHU NIMICIŢI Ce înseamnă că Isus va împăca lucrurile din cer și cele de pe pământ (Coloseni 1:20)?
DEPĂRTAREA DE ADEVĂR
Cum s-a produs depărtarea de adevăr? De ce?
După ce Dumnezeu a creat lumea și Adam a adus moartea în lume prin neascultare,
Dumnezeu a lăsat un manual de instrucțiuni pentru ca cel interesat să cunoască
tot ceea ce este necesar. Manualul de instrucțiuni este Biblia. În această carte
se află tot ceea ce Dumnezeu a plănuit pentru readucerea omenirii în armonie cu
El. Dar Dumnezeu are și un dușman. Satan care a fost un înger ocrotitor, o
ființă spirituală de rang înalt, dar care acum se opune lui Dumnezeu în tot ceea
ce face El.
Astfel Satan a amăgit prima pereche umană Adam și Eva făcîndu-i să-i asculte
sfatul și să-i depărteze de Dumnezeu aducîndu-i sub puterea sa.
Arma cea mai de temut a lui Satan este amestecarea în mod subtil a unei minciuni
împreună cu adevărul. Cînd minciuna este strecurată în acest adevăr, ea nu mai
este recunoscută și este luată împreună cu adevărul aducînd pagubă. Isus le
spune fariseilor în Ioan 8:44
“Voi
aveţi de tată pe diavolul; şi vreţi să împliniţi poftele tatălui vostru. El de
la început a fost ucigaş; şi nu stă în adevăr, pentru că în el nu este adevăr.
Ori de câte ori spune o minciună, vorbeşte din ale lui, căci este mincinos şi
tatăl minciunii.”
Cînd Satan a sugerat Evei că dacă mănîncă din fructul oprit va cunoaște binele
și răul nu mințea. Dar minciuna a constat în faptul că nu vor muri făcînd acest
lucru. Deci adevăr și minciună amestecat.
După ce Dumnezeu a ales poporul evreu ca popor să-i poarte numele și adevărul,
Satan și-a concentrat forțele asupra acestui popor pentru ai induce în eroare și
ai face să greșească.
Metodele sale s-au rafinat și diversificat de-a lungul timpului. Astfel Satan a
indus în eroare prin trezirea în unii oameni a dorinței după cîștig financiar (cazul
lui Balaam, etc), sau a dorinței după putere (cazul lui Core, etc.), a dorinței
după pofte sexuale în afara căsătoriei, (cazul împăratului David, Solomon, etc.)
Orbirea spirituală a continuat astfel încît la nașterea celui ce avea să
plătească prețul greșelii lui Adam, Domnul Isus, întreaga lume era orbită de
Satan. Liderii spirituali ai națiunii lui Israel care trebuiau să vadă și să
întîmpine pe Mesia, îndemnau la omor, interpretau Scriptura spre folosul lor,
s-au ridicat deasupra maselor și se uitau disprețuitor la toți acei care nu erau
de părerea lor.
Domnul Isus le-a mustrat orbirea, și mesajul Său nu i-a atins deoarece ei erau
prea mîndri și încrezuți pentru a-i da ascultare. După înviere, apostolii au
fost aceia care au preluat ștafeta adevărului și atîta timp cît apostolii au
fost în viață, ei stăteau în drumul celui ce vroia să strecoare minciuni în
mesajul original. După moartea apostolilor însă, drumul a fost deschis pentru
Satan să-și arunce sămînța minciunii, iar el n-a întîrziat să-și aplice metodele.
A început prin metoda cea mai eficace amestecarea unor minciuni aparent mici, în
vinul curat. Rezultatele nu s-au lăsat așteptate. Din mesajul de Veste Bună adus
de Domnul și de apostoli, mesajul a fost transformat treptat într-un mesaj de
groază și de orori. Cine nu este cu noi va fi chinuit în veci, în tormente de
neimaginat.Biserica care avea Conducătorul în cer, a fost coborîtă pe Pămînt și
conducătorul ei a devenit un om. A fost preluată gîndirea credinciosului și
gîndirea personală a fost înlocuită cu un crez de grup la care fiecare trebuia
să adere, ori îl aștepta moartea.
Dintr-un singur Dumnezeu, acum au apărut trei, din plata păcatului este moartea
a apărut chinul veșnic, din dăruire pentru Dumnezeu a apărut acum o meserie,
meseria de preot, foarte bine plătită, fără risc de a fi dat afară, cu tot felul
de onoruri și retribuții.
Neghina a luat proporții și a sufocat grîul. Aceasta a fost îngăduită pentru a
fi testați cei aleși. În ziua de azi este extrem de dificil în a constata care
este adevărul. Mii și mii de denominații creștine, mii și mii de religii ne-creștine,
fiecare susținînd că are adevărul.
Este necesar un efort foarte mare pentru a putea pătrunde dincolo de
nenumăratele straturi pînă a ajunge la miezul adevărului.
Totuși Dumnezeu nu a lăsat fără speranțe și fără unelte pe cei dornici să
pătrundă și să spargă cojile care înconjoară adevărul. De-a lungul istoriei El a
ridicat oameni destoinici care s-au opus minciunii și corupției și au căutat să
curețe și să separe minciunile de adevăr. Unii din acești titani ai credinței au
fost consemnați de istorici, alții sunt mai puțini știuți. Astfel Arius a apărat
adevărul, Jan Huss, Michael Sattler, Miguel Servetus, Martin Luther. Fiecare din
ei și-au adus aportul la eliminarea falsurilor, la a aduce mai multă lumină. Ei
au fost trîmbițe care au răsunat în creștinătate iar cei care au avut urechi de
auzit au auzit aceste trîmbițe. A șaptea trîmbiță a adus lumina deplină și
completă, planul lui Dumnezeu fiind curățit, explicat logic și biblic iar
minciunile au fost eliminate. Desigur că nu toți au avut urechi de auzit aceste
trîmbițe. Burdufurile vechi umplute cu vin stătut au pleznit fie de invidie, fie
de răutate, fie de prea multă dăruire pentru învățăturile unei denominații anume.
Chiar și după răsunetul celei de-a șaptea trîmbițe diavolul a încercat să
modifice și să distorsioneze mesajul așa încît să nu mai poată aduce roadă. Iar
roada mesajului este întregirea numărului celor ce vor să facă parte din
Christos, Unsul care va scoate omenirea din bezna păcatului și va readuce
omenirea în armonie cu Dumnezeu. Dar cei care cunosc glasul Mirelui lor nu pot
fi înșelați, ei urmează pe Miel oriunde merge El.
Ei știu că mesajul original este un mesaj de pace și bucurie, cu adevărat o
veste bună pentru tot poporul. Ei știu că El nu stăpînește cu groază peste
poporul Său și se depărtează de aceste grupări care deșii proclamă dragostea și
mila lui Dumnezeu totuși acolo domnește frica de iad și chin veșnic, frica de
moarte, frica de mai-marii organizației, frica de om în general.
Deci care este metoda principală de inducere în eroare a lui Satan? Amestecul
minciunii cu adevărul. De ce? Deoarece el încearcă să zădărnicească planul lui
Dumnezeu, care înseamnă sfîrșitul său și a puterii sale peste omenire.
Ferice
de cei ce găsesc mesajul și îl țin într-o inimă curată.
NADAB ŞI ABIHU NIMICIŢI
Lev. 10:1-11
,,Să veghem şi să fim treji”
- 1 Tes. 5:6.
Deşi nu este declarată în mod direct, există suficientă bază pentru deducţia că
păcatul pentru care Nadab şi Abihu au fost loviţi de Domnul, a fost comis în
timp ce ei se aflau sub influenţa băuturii ameţitoare. Baza pentru această
deducţie este că imediat după descrierea faptei lor rele şi a pedepsei acesteia
vine porunca Domnului - ,,Să nu beţi vin, nici băutură ameţitoare, nici tu, nici
fii tăi împreună cu tine, când veţi intra în cortul întâlnirii, ca nu cumva să
muriţi; ... ca să puteţi deosebi ce este sfânt de ce nu este sfânt, ce este
necurat de ce este curat” - v. 9-10.
Cei doi tineri loviţi în floarea vieţii, erau fiii cei mai vârstnici ai lui
Aaron; au mai rămas şi alţi doi fraţi mai tineri. Cu toţii de abia au fost
consacraţi pentru preoţie, sub tatăl lor Aaron ca Mare Preot, prin îndrumarea
unchiului lor Moise, executând aranjamentul divin. Împreună cu multe avantaje de
orice fel, ei au avut şi responsabilităţi corespunzătoare, la fel ca şi mari
perspective pentru viitor, toate fiind distruse din cauza lipsei reverenţei faţă
de Domnul - neglijenţei lor cu privire la prescripţiile Sale, şi la voturile pe
care tocmai le-au luat asupraşi ca servitorii Săi speciali. Experienţa lor ne
furnizează o excelentă lecţie a abstinenţei. Cât de mulţi alţii în situaţii
înalt favorizate ale vieţii, au ajuns să dezaprecieze aranjamentele Celui
Atotputernic folosind băuturi ameţitoare! - cât de mulţi şi-au ruinat în acelaşi
fel perpectivele vieţii, şi-au grăbit moartea, şi au adus necaz asupra celor
apropiaţi.
,,Chicago
Tribune” a adunat statisticile cu privire la
omorurile din Statele Unite, între anii 1891 şi 1901, şi declară că 53 000 din
acestea au rezultat mai mult sau mai puţin direct din folosirea băuturilor
ameţitoare. Statisticile statului Massachusetts pentru anul 1895 arată că peste
nouăzeci şi şase de procente din cei condamnaţi pentru crimă în acel stat, sunt
cei care întrebuinţează băututri tari. În 1899 ,,New
Voice (Vocea Nouă)” a obţinut mărturia a o mie de
temniceri (a căror durată în funcţie ar suma mai mult de şase mii de ani de
experienţă), şi rapoartele lor au arătat că şaptezeci şi două de procente din
criminalii din închisorile aflate sub supravegherea lor, au fost aduşi acolo
prin băutură. ,,American Grocer”
folosind statisticile guvernamentale din aprilie 1901 calculează cheltuielile
totale ale acestei naţiuni pentru folosirea băuturilor de-a lungul anului la
1.228.674.925$. Şi din această sumă a calculat că băuturile alcoolice costă
1.059.563.787$ - restul reprezentând suma cheltuită pentru ceai, cacao, cafea,
apă gazoasă şi alte băuturi de acest fel. Cineva a calculat că banii cheltuiţi
pentru băuturile alcoolice ar echivala cu un turn de dolari de argint de 1745 de
mile (2792 km) înălţime; şi ,,Christian Observer (Observatorul Creştin)”
declară: ,,Pentru a arunca în aer banii, în aceeaşi cantitate, la fel de repede
precum îi risipim pentru băuturi, va trebui zece oameni în acelaşi timp să
arunce banii cu lopata”.
În prezenţa unui rău atât de mare, care ruinează perspectivele pământeşti a
atâtor de mulţi oameni, lipsindu-i pe atât de mulţi de conforturile rezonabile
şi de necesităţile vieţii, făcându-i incapabili pe atât de mulţi pentru gânduri
şi fapte curate şi bune, şi în locul acestora înfăptuind atât de multă mizerie
şi durere, care Creştin se poate simte interesat în traficul acestuia? Care
Creştin n-ar fi doritor să renunţe la drepturile şi libertăţile personale în
legătură cu acest teribil adversar al rasei şi nu s-ar bucura de orice negări de
sine pe care aceasta i-ar putea cauza, chiar dacă s-ar putea simţi mai puternic
decât majoritatea oamenilor, şi pe deplin în stare de a rezista atacurilor
subtile şi tendinţelor subversive pentru caracter, etc, ale acestuia? Nu este de
datoria noastră în timpul prezent să facem ,,legi de regulare a folosinţei”
pentru lume, nici să încercăm în vreun mod să guvernăm lumea; dar precum suntem
siguri de faptul că atunci când Împărăţia Domnului va fi fost venită pe deplin
ea va restrânge complet acest rău uriaş, ca una din mijloacele cele mai
puternice ale lui Satan, la fel de siguri suntem că toţi cei care cred astfel ar
trebui să arate celorlalţi în învăţătură şi exemplu opoziţia lor faţă de acest
blestem.
Cu toate acestea, experienţa celor doi preoţi luaţi în considerare conţine o
lecţie mai adâncă pentru noi. Deoarece ei au fost membri ai seminţiei lui Levi,
cei pe care ei i-au tipificat vor fi membrii ,,casei credinţei”. Deoarece ei au
mers mai departe decât atât şi s-au consacrat preoţiei şi au fost acceptaţi cu
adevărat şi în mod deplin de Domnul ca preoţi, antitipurile lor ar trebui să fie
persoanele, clasele, care au venit sub termenii ,,preoţimii împărăteşti” în
sensul deplin şi potrivit al cuvântului. Ei nu reprezintă doar Creştinii
nominali - doar pe cei care se imaginează pe ei înşişi ca fiind consacraţi
Domnului printr-o înţelegere greşită, precum este cazul cu mulţi din biserica
nominală de astăzi; ei reprezintă persoanele, clasele din Biserica cu adevărat
consacrată Domnului.
Relatarea Scripturală nu specifică fapta rea a lui Nadab şi Abihu. Expresia
,,foc străin” nu ne indică clar dacă fapta lor rea consta în folosirea unui alt
fel de tămâie decât cel pe care Domnul L-a prescris, sau dacă ei au folosit
tămâia la un timp greşit, sau într-un loc greşit, sau dacă focul care a aprins
tămâia a fost luat dintr-un alt loc decât altarul, precum le-a indicat Domnul,
sau dacă tămâia lor a fost o urâciune pentru Domnul deoarece ofertanţii erau
într-o stare de intoxicare - stăpâniţi de un spirit greşit. Ultimul gând, precum
am sugerat, pare a fi implicat în declaraţia din versetul 10, cu privire la
condiţiile sfinte şi nesfinte, curate şi necurate de a se apropia de Domnul.
Marea lecţie pentru preoţimea împărătească nu este atât de mult cu privire la
băuturile ameţitoare, cât în privinţa spiritului greşit şi a condiţiei necurate
a minţii şi inimii în apropierea de Domnul. Suntem obligaţi să presupunem că cei
care au făcut o consacrare Domnului şi care caută să ,,se curăţe pe sine însuşi
de toate murdăriile cărnii şi a spiritului, desăvârşindu-şi sfinţirea în frica
de Dumnezeu” (2 Cor. 7:1), nu vor fi vinovaţi de intoxicare literală. Cei care
au primit în vreo măsură spiritul adevărului şi au ajuns să aprecieze în vreo
măsură spiritul minţii sănătoase, sigur îşi dau seama că nici una din minţile
noastre în cea mai trează şi mai favorabilă condiţie nu este atât de sănătoasă;
- aceştia îşi dau seama că poporul Domnului continuu are nevoie de harul Său
ajutător să le sprijine cugetările lor imperfecte, şi că ei nu pot cere astfel
de har ca să-i ajute acolo unde nu se folosesc de asemenea şi de eforturile lor
cele mai bune pentru a păstra şi exercita raţiunea pe care o au în mod natural.
Lecţia pentru cei consacraţi, prin urmare, este în acord cu ceea ce a scris
Apostolul: ,,Să ne temem deci, fiindu-ne lăsată făgăduinţa intrării în odihna
Lui, ca nu cumva, oricare din voi să pară să n-o ajungă” (Evrei 4:1, KJ).
Consacrarea noastră prin credinţa în Domnul ne-a adus sub ungerea spiritului
sfânt, ne-a permis să intrăm în sfânta şi să gustăm privilegiile şi favorurile
acestor ,,lucruri adânci a lui Dumnezeu” pe care nimeni nu le poate vedea sau
aprecia fără ungerea spiritului. Cei din afară - care nu sunt din clasa celor
consacraţi şi acceptaţi, nu sunt din preoţimea împărătească, poporul deosebit,
şi care prin urmare nu au nici un privilegiu de felul oferirii tămâiei Domnului,
nu au astfel de ocazii favorabile cum avem noi, aceştia ofensându-L pe Domnul
oferindu-I sacrificii inacceptabile, - rugăciuni inacceptabile, servicii
inacceptabile. Datorită faptului că nu ştim în ce mod aceşti doi fii a lui Aaron
au păcătuit împotriva aranjamentului divin sau dacă ei ambii au păcătuit în
acelaşi fel, ne putem aplica lecţiile nouă înşine în totalitate, ca preoţime
antitipică.
(1) Când ne apropiem de Domnul nu trebuie să venim la El sub influenţa unui
spirit rău, intoxicat cu spiritul lumii sau a Babilonului, din a cărui vin este
declarat că toate naţiunile s-au îmbătat - (Apoc. 14:8; 18:3).
(2) Când vrem să ne apropiem de Domnul chiar şi într-un spirit corect, trebuie
să ne asigurăm că avem tămâia potrivită pe care El a hotărât că Îi va fi
acceptabilă, a cărei ingridiente reprezintă perfecţiunea Domnului nostru Isus
acordată nouă în mod socotit.
(3) Adăugător trebuie să fim siguri că nu aducem foc pentru tămâia noastră din
alt loc decât de pe altar - focul consacrat sau zelul, sfinţit prin meritul
sacrificiului Domnului nostru.
În ,,Umbrele
Sacrificiilor mai bune ale Tabernacolului” am
oferit sugestia că aceşti doi preoţi posibil reprezintă două clase diferite din
biserică - două clase dintre cei care au făcut o consacrare pentru preoţimea
regală şi care au fost acceptaţi, ambele clase vor cădea din preoţime. Am
sugerat că unul poate reprezenta clasa care va muri de moartea a doua (Evrei
6:4-6; 10:26, 27) şi că celălalt poate reprezenta clasa care îşi pierde
calitatea de membru în preoţime din cauza insuficienţei de zel pentru a-şi face
chemarea şi alegerea sigure; dar care, totuşi, din inimă sunt loiali lui
Dumnezeu şi vor fi ,,salvaţi ca prin foc” prin mare strâmtorare (Apoc. 7:14). Cu
adevărat, în tip nu există nimic care să indice vreo diferenţă între aceştia doi,
nimic care să indice ceva speranţă în viitor pentru nici unul din ei. Noi credem,
totuşi, că nu este iraţional, de a presupune că tipul arată doar că ambii şi-au
pierdut starea în compania preoţească prin faptul aprecierii incorecte a
privelegiilor lor. Suntem asiguraţi că toate aceste lucruri sunt tipice, totuşi
vedem dificil faptul de a presupune că acest tip înseamnă că o jumătate din cei
care s-au consacrat Domnului ca membri ai preoţimii regale, vor suferi moartea a
doua. Cu toate acestea această interpretare din urmă pare a fi unica
interpretare de alternativă, dacă respingem gândul că cei doi reprezitnă doar
cele două clase care-şi pierd calitatea de preot fără indicarea proporţiei
referită la întreg. Doi - ar trebui să aibă o însemnătate - sau ca fiind o
jumătate din numărul lor întreg sau ca fiind două clase. Noi acceptăm ultima
vedere; deoarece Scripturile arată clar două clase care-şi vor pierde calitatea
de preoţi regali, şi deoarece cealaltă presupunere, că ei au reprezentat o
jumătate din cei consacraţi pierduţi în moartea a doua, pentru noi pare a fi cu
totul inconsistentă.
În orice caz lecţia pentru cei care doresc să fie credincioşi privilegiilor lor,
este puternică - făcând consacrarea noastră Domnului, primind din ungerea Sa, să
căutăm cu grijă să ne ,,facem chemarea şi alegerea sigure” pentru
binecuvântările şi privilegiile viitorului - ca distribuitorii darurilor divine
pentru omenire în general, în Împărăţia Milenară, asociaţi fiind cu Domnul
nostru. Să extragem toate lecţiile posibile din această ilustraţie, cu privire
la reverenţa potrivită faţă de Cel cu care avem de a face, şi la cuvenita
apreciere a spiritului potrivit, a tămâiei potrivite şi a zelului potrivit
pentru a fi folosit atunci când ne apropiem de Domnul, ca să putem dăinui în
iubirea şi favoarea Sa.
ÎNŢELEGEREA GREŞITĂ CAUZEAZĂ DIFICULTĂŢI PENTRU MULŢI
Cei care nu văd împreună cu noi marele plan divin al veacurilor, cu ocaziile
sale favorabile ale viitorului pentru binecuvântarea tuturor familiilor
pământului; - care nu văd împreună cu noi că veacul prezent este doar pentru
selectarea preoţimii împărăteşti pentru viitoarea lucrare a gloriei şi
binecuvântării omenirii; - care nu văd împreună cu noi că sistemul Evreiesc cu
preoţimea sa, sacrificiile, tămâia, etc, au fost doar tipuri sau umbre a
lucrurilor mai mari din planul lui Dumnezeu acum fiind în desfăşurare; - aceştia
pot privi afirmaţiile acestei lecţii cu mirare; şi pot simţi că Dumnezeu a
procedat într-un mod destul de arbitrar faţă de aceşti doi preoţi nimicindu-i în
moarte, din cauza nereuşitei din partea acestora de a se apropia de El într-un
mod prescris. Ei nu văd că Domnul instituia tipuri care trebuie să fie împlinite
chiar în orice amănunt, şi care trebuie să ilustreze exactitatea procedurilor
Sale cu ,,preoţimea împărătească”.
Privind problema într-o lumină falsă, ei nu numai că văd doi oameni înlăturaţi
brusc de la viaţă, dar ei cugetă că dacă mânia lui Dumnezeu astfel i-a distrus -
atunci, în momentul următor, conform teoriei lor, aceştia vor apărea înaintea
judecăţii lui Dumnezeu pentru a-şi primi sentinţa veşnică; şi din moment ce ei
nu pot crede cu atât mai mult, că cei doi oameni care n-au fost vrednici să
trăiască printre oameni, ar fi vrednici să trăiască în cer, ei se simt obligaţi
a concluziona conform teoriei lor, că Domnul nu numai că i-a distrus brusc în
ceea ce priveşte viaţa lor pământească, ci adăugător i-a înapoiat în mâinile lui
Satan pentru o eternitate de tortură. Cei care cu adevărat cred în această
interpretare greşită a planului divin trebuie în mod necesar să fie influenţaţi
de ea în procedurile cu copii, vecinii lor, etc, - ideile lor de dreptate şi
iubire, etc, trebuie în mod necesar să fie distorsionate prin astfel de
concepţii greşite despre caracterul şi procedurile divine.
Pentru înţelegerea noastră a învăţăturilor Cuvântului Domnului, din contra, nu
există nici o dificultate de felul acesta. Nadab şi Abihu au fost oameni, membri
ai rasei căzute, din care toţi sunt sub sentinţa morţii. Ei au fost îndreptăţiţi
doar în mod socotit, nu real, deoarece ,,sângele taurilor şi ţapilor niciodată
nu poate şterge păcatul”. Ei, prin urmare, deşi ocupau în mod tipic locul
preoţilor, nu erau în mod real diferiţi de restul lumii - pentrucă ei n-au
primit nici o eliberare din condamnarea Adamică. Dar, din timp ce poziţia lor şi
toate celelalte au fost tipice, în acelaşi mod moartea lor în acele împrejurări
nu poate însemna mai mare pierdere pentru ei decât ar însemna moartea în alte
împrejurări pentru tovarăşii lor - ei au ajuns în mormânt doar puţin mai devreme
decât ar ajunge după o altă desfăşurare a lucrurilor.
Dar cu mult timp după moartea lor şi a tovarăşilor lor, - mai buni şi mai răi, -
la timpul cuvenit a lui Dumnezeu, a apărut marea jertfă de ispăşire antitipică;
şi marele Preot antitipic, a oferit marele sacrificiu pentru păcate desăvârşit
la Calvar, şi întreaga lume a fost adusă înapoi din sentinţa păcatului şi morţii
- incluzându-i şi pe Nadab şi Abihu, Aaron şi Moise, şi tot restul rasei noastre,
- incluzându-ne chiar şi pe noi care n-am fost încă născuţi.
Sacrificiile zilei de ispăşire începute de Domnul şi Răscumpărătorul nostru,
continuă; şi noi, chemaţii Săi din acest veac Evanghelic, suntem privelegiaţi să
participăm în lucrarea de sacrificare împreună cu Marele nostru Preot, în
acelaşi fel cum şi fiii lui Aaron au participat împreună cu tatăl lor. În curând
întreaga lucrare de sacrificare va ajunge la sfârşit; curând Marele Preot va
sfârşi lucrarea de îndeplinire a împăcării, şi atunci, la fel ca şi Marele Preot
din tip, El va ieşi afară la altar şi îşi va ridica mâinile şi va binecuvânta
poporul - lumea moartă şi cea aflată în procesul morţii. Ziua de binecuvântare
va fi lungă, deoarece ,,o zi împreună cu Domnul este ca o mie de ani”. Ea va fi
cu totul suficientă pentru a îndeplini scopurile intenţionate, de ridicare,
ajutorare, întărire, binecuvântare, aducere la deplină restabilire, a tuturor
care vor veni în armonie cu Tatăl. În acea zi Nadab şi Abihu şi alţii din
omenire, care au făcut mai bine şi care au făcut mai rău, vor fi în încercare
înaintea scaunului de judecată a lui Christos - Biserica, preoţimea regală,
fiind asociaţi cu El în judecare (1 Cor. 6:2). În proporţia în care oricare din
aceştia au avut ocazii favorabile şi le-au folosit nefavorabil, în aceeaşi
proporţie ei s-au degradat astfel încât vor experienţa proporţional lovituri şi
dificultăţi pornind pe marea ,,cale înaltă a sfinţeniei” care va fi atunci
deschisă pentru întreaga omenire, - pentru ca ei să se poată întoarce la Domnul
şi la viaţă veşnică; şi numai acei care vor eşua să se întoarcă sub astfel de
ocazii îndurătoare, la deplina armonie cu binevoitorul plan divin, vor fi
distruşi irevocabil în Moartea a Doua.
,,SĂ VEGHEM ŞI SĂ FIM TREJI”
Îndemnul Apostolului din textul titlului, este pe bună dreptate vrednic de a fi
în mod continuu nutrit în minte de către toţi care îşi vor face chemarea şi
alegerea sigure pentru un loc în preoţimea glorioasă din viitor - “Să veghem şi
să fim teji”. Să veghem în sensul de a fi atenţi cu grijă la toate
instrucţiunile pe care Domnul Dumnezeul nostru ni le-a dat, cu privire la
serviciul care nu i-ar fi acceptabil. Să veghem asupra noastră, stăruindu-ne a
păşi cât mai aproape posibil în urmele Marelui nostru Preot, care a fost, suntem
siguri, drept şi acceptabil Tatălui în orice amănunt. Să fim treji - nu numai ne
fiind intoxicaţi cu spirite aprinse, dar să nu fim intoxicaţi cu ,,spiritul
lumii” sau spiritul Babilonului, a creştinătăţii. Să avem spiritul lui Christos,
spiritul minţii sănătoase, spiritul blândeţii, spiritul bunăvoinţei, spiritul
iubirii pentru Dumnezeu, pentru tovarăşii noştri, şi pentru toţi oamenii,
căutând atât cât avem ocazii, să le facem bine. Să fim treji în sensul să nu fim
uşuratici; ca în timp ce suntem fericiţi, bucuroşi în Domnul, liberi de griji
neliniştitoare care sunt asupra tuturor celorlalţi prin înţelegerea greşită a
caracterului şi planului Tatălui nostru, totuşi, să fim treji în sensul
aprecierii serioase a ocaziilor favorabile prezente şi a privilegiilor în
legătură cu serviciul Domnului; - nu neglijenţi în mod nechibzuit, lăsând
ocaziile favorabile şi privilegiile să ne scape printre degete ca apoi să fie
regretate.
Întrebări pentru meditaţie
Isus – să împace lucrurile din
cer și cele de pe pământ
Întrebare –
Ce înseamnă că Isus va împăca lucrurile din cer și cele de pe pământ (Coloseni
1:20)?
Răspuns
–
Rugăciunea tuturor creștinilor este: “Tatăl nostru care ești în ceruri, Vie
Împărăția Ta, facă-Se voia Ta, PRECUM ÎN CER AȘA ȘI PE PĂMÂNT”. Cu toții voim ca voia lui
Dumnezeu să se facă aici pe pământ după cum se face în ceruri. Dar cum armonizăm
aceasta cu scriptura in Coloseni 1:20 care spune că: “Isus
va împăca lucrurile din cer și cele de pe pământ”
Așa cum omul nu este în arminie cum cu Dumnezeu, deasemenea sunt și în cer
lucruri care nu sunt în armonie cu El. Desprea aceasta ne spune Iuda 1:6 “El a
păstrat pentru judecata zilei celei mari, puşi în lanţuri veşnice, în întuneric,
pe îngerii care nu şi-au păstrat vrednicia, ci şi-au părăsit locuinţa.” Deci acești îngeri
din timpul lui Noe, cărora puterea și activitatea le-a fost limitată trebuie ca
să fie aduși în armonie cu Dumnezeu. Aceasta lucrare a fost încredințată lui
Isus care prin sângele lui vărsat pe Golgota a primit “toată puterea în cer și pe pământ”. În
îndeplinirea acestei mari lucrări de a aduce acești îngeri în armonie și pace cu
Dumnezeu, Isus este ajutat și de Mireasa lui – Biserica. Aceasta ne spune Ap
Pavel în 1 Corinteni 6:3: “Nu ştiţi că noi vom judeca pe îngeri?” Dar
să nu înțelegem că din cauza acestor îngeri care și-au pierdut starea lor de
favoare voia lui Dumnezeu nu se face în ceruri. Ei au fost restrânși în
“lanțuri”,
puterea și influența lor este limitată, dar la timpul cuvenit vor avea o șansă
de a veni din nou în armonie cu Creatorul. După aceasta va urma partea următoare
– de a aduce în armonie cu Dumnezeu lucrurile de pe pământ. Atunci se va
împlini profeția din Isaia 62:2: „Atunci neamurile vor vedea mântuirea ta, şi
toţi împăraţii slava ta; şi-ţi vor pune un nume nou, pe care-l va Hotărâ gura
Domnului.”
Și numai după aceasta rugăciunea va fi pe
deplin împlinită – Voia lui Dumnezeu se va face pe pământ după cum se face și în
ceruri. Și toată omenirea de pe pământ va vedea gloria Lui.
Înapoi sus
|