Volumul 2 *Ianuarie 2011
* Numărul 1
Socotelile anuale - starea spirituală Interpretarea simbolurilor şi a paralelelor din cortului întalnirii
Din matei 22:30, ce înseamnă că la înviere oamenii nici nu se vor însura, nici nu se vor mărita, ci vor fi ca îngerii?
SOCOTELILE ANUALE - STAREA SPIRITUALĂ
,,Multe, o Doamne Dumnezeul meu, sunt planurile şi lucrările
Tale minunate pe care Le-ai făcut pentru noi: nimeni nu se
poate asemăna cu Tine; Dacă aş vrea să le spun şi să vorbesc
despre ele, sunt mai multe decât s-ar putea de numărat” -
Ps. 40:5.
Oamenii de afaceri cheltuie sume mari pentru a-şi
asigura acurateţea în socotelile lor.
Milioane de dolari sunt cheltuiţi în detaliu în fiecare an
pentru contabilitate, o parte importantă a căreia este de a
da posibilitate proprietarilor să cunoască precis care
elemente ale afacerilor lor sunt profitabile, şi care sunt
în pagubă - cu intenţia ca ramurle profitabile să fie
lărgite, şi cele păgubitoare corectate. Aceasta este
indiscutabil o procedură înţeleaptă.
Dacă astfel este
cazul cu cei care caută bogăţia temporară şi onoarea
acesteia, cu cât mai atentă socoteală ar trebui să fie
încercată în legătură cu lucrurile spirituale! Poporul
Domnului nu caută pur şi simplu bogăţii, care vor rămânea
pentru câţiva ani, şi de care apoi trebuie să se
despărţească - în mormânt, dacă nu mai devreme; - ei caută
bogăţiile care nu se strică, şi pe care hoţii intrând cu
forţa nu
le pot fura. Mai mult ca atât,
pe lângă bogăţiile cereşti ei fără îndoială caută de
asemenea şi onorurile şi gloriile cereşti - chiar
comoştenire cu Împăratul Împăraţilor şi Domnul Domnilor, în
Împărăţia Mlenară, şi în glorioasele ocazii favorabile pe
care aceasta le va aduce în legătură cu promisa
binecuvântare a tuturor familiilor pământului.
Ziua generală pentru darea de seamă în
lume este la sfârşitul anului care trece, şi la începutul
noului an, dar pentru Biserică o ocazie la fel de potrivită,
sau, cu adevărat, cea mai adecvată, vine împreună cu
amintirea anuală a morţii Domnului nostru ca Paştile nostru
- şi a participării noastre cu El în sacrificiul Său; şi la
celebrarea de Paşti a învierii Sale, şi a ridicării noastre
figurative împreună cu El pentru a umbla în înoire de viaţă
- în vederea învierii actuale în care, dacă vom fi
credincioşi, vom fi schimbaţi într-o clipă, într-o clipeală
de ochi, ca să fim ca şi gloriosul nostru Răscumpărător,
să-L vedem aşa cum este, şi să ne împărtăşim de gloria Lui.
Să observăm cum
stă bilanţul nostru spiritual pentru anul trecut - de când
ultima dată am frânt
împreună
simbolurile sacrificiului Răscumpărătorului
nostru şi a participării noastre cu
El. Să vedem dacă experienţele anului ne-au adus sau nu, mai
aproape de Domnul, sau dacă în vreo măsură ne-au separat de
căldura iubirii şi părtăşiei Sale, şi de părtăşia cu membrii
tovarăşi ai corpului Său. Fiecare an trebuie să ne găsească
mai aproape de Domnul, nu numai în intenţiile inimilor
noastre, ci şi în conduita vieţii noastre, - mai aproape de
standartul perfect. Trebuie să facem progres, crescând în
toate harurile spiritului, şi crescând de asemenea şi în
cunoaşterea şi aprecierea Domnului nostru şi a planului Său
minunat.
Credem că
fiecare cititor, pe măsură ce adoptă o vedere mai
conştiincioasă a situaţiei, oricare ar fi bilanţul (favorabil
sau nefavorabil, în comparaţie cu anul trecut), totuşi poate
mulţumi lui Dumnezeu că prin harul Său suntem ceea ce suntem,
şi acolo unde suntem; - încă ai
Lui, cu
inimile stăruitoare pentru
lucrurile spiritului, şi nu pentru lucrurile cărnii. Dacă
cineva
a alunecat într-o oarecare măsură înapoi, aceştia să
mulţumească Domnului că lucrurile nu stau mai rău decât
sunt, că n-au fost cu totul îndepărtaţi din mâna Sa, şi că
nu le-a fost abandonată cu totul părtăşia lor la
făgăduinţele nespus de mari şi scumpe ale Cuvântului Său.
Aceştia să mulţumească lui Dumnezeu că această zi a dării
socotelii şi a revizuirii situaţiei îi găseşte doritori de a
fi de partea Domnului, şi de a avea succese mai bune în
timpul anului care ne stă în faţă. Să privim împreună la
textul nostru, şi să vedem dacă nu ne putem uni şi noi din
inimă cu Profetul la sentimentele exprimate. El desparte
subiectul în două părţi. (1) Mulţumire lui Dumnezeu pentru
minunata lucrare a harului Său deja înfăptuită sau
realizată; şi (2) pentru gândurile, planurile Lui, scopurile
Lui, cu privire la noi, care nu sunt încă realizate, şi pe
care le-am îmbrăţişat cu braţele credinţei prin făgăduinţele
Sale.
Privind înapoi
la lucrurile pe care Dumnezeu deja le-a făcut pentru noi,
vedem că Profetul a definit unele dintre acestea, spunând:
,,M-a scos de asemenea şi din groapa pieirii, şi din fundul
mocirlei, şi mi-a pus picioarele pe stâncă, şi mi-a întărit
paşii” (versetul 2).
Dacă putem aplica acestea din toată inima la noi înşine, ce
pricină de mulţumire cauzează
acest fapt. În timp ce ne uităm
împrejur, şi vedem lumea întreagă zăcând în Cel Rău, fără
Dumnezeu şi fără de o speranţă reală, - având doar nişte
impresii vagi - şi când privim înapoi şi vedem cum Domnul
ne-a eliberat din oribila groapă a condamnării şi păcatului,
cum a avut milă de noi şi ne-a eliberat, şi cum ne-a pus
picioarele credinţei pe stânca de temelie, Christos şi
lucrarea Sa de răscumpărare, pe bună dreptate putem da
mulţumiri, şi putem vorbi despre îndurările Sale peste tot
în jur. Privind înapoi putem vedea acea fericită zi când
ne-am fixat alegerea pe Salvatorul şi Dumnezeul nostru, ca
fiind timpul începând cu care au fost
stabilite
pornirile noastre, - cursul nostru ne
mai fiind şovăielnc. Atunci am dobândit un scop fix, un
balast care ne-a împiedicat să fim răsturnaţi când am fost
agitaţi, ici şi colo, de diferite vânturi ale filosofiei şi
speculaţiei umane. Să-L preamărim pe Dumnezeu pentru ceea ce
El deja a făcut pentru noi! Nu ne mirăm, că precum Profetul
continuă să spună, începem a ne da seama că: ,,El ne-a pus
pe buze o cântare nouă, - chiar lauda Dumnezeului nostru”.
Cântarea nouă nu este o cântare de îndoială sau de frică,
nici nu se referă la
agonia păcătoşilor; ci o
cântare a Dreptăţii, Milei şi Iubirii lui Dumnezeu, -
rezonabilă şi armonioasă în
orice amănunt. Mulţumim lui
Dumnezeu! Ea ne-a adus o nouă viaţă; o nouă plăcere în
viaţă, precum şi noi aspiraţii şi noi speranţe atât pentru
alţii cât şi pentru noi înşine. Niciodată nu putem mulţumi
îndeajuns lui Dumnezeu pentru binecuvântările pe care le-am
primit deja din mâinile Sale - pentru lucrurile pe care deja
Le-a făcut pentru noi.
Şi cu toate
acestea suntem asiguraţi că lucrurile pe care deja le
savurăm din favoarea Domnului, sunt doar pregustări ale
binecuvântărilor încă în rezervă pentru cei ce-L iubesc -
binecuvântări pe care ochiul nu le-a văzut, urechea nu le-a
auzit, şi nici la inima omului nu s-au suit pentru a fi
văzute sau apreciate, dar pe care Dumnezeu le-a declarat cu
iubire, şi de care ne ţinem strâns prin credinţă, văzând
până acum doar prin lunetă într-un mod obscur, gloria,
onoarea şi nemurirea promise celor credincioşi. Ceea ce avem
acum nu sunt realităţi ci promisiuni şi speranţe.
Experienţele prezente fiind doar începutul mângâierii
noastre, suntem de acord cu Profetul, că numărul favorurilor
lui Dumnezeu nu poate fi socotit, numărat. Suntem datornicii
Săi în mod excesiv; niciodată nu putem destitui obligaţiile
noastre. Dar când suntem copiii Lui; este plăcerea Lui ca să
ne dea
aceste lucruri, şi cererea Lui este ca
în răspuns să acţionăm faţă de El în aşa fel încât să
demonstrăm recunoştinţa noastră, şi că suntem cu adevărat
copii Săi, concepuţi de spiritul Său.
Să facem
calculul lucrurilor de preţ, şi bilanţul anului; şi să nu
fim mulţumiţi doar cu generalităţi în această privinţă. Să
examinăm retrospectiv privilegiile şi îndurările de care
ne-am bucurat de-a lungul anului, şi modul cum le-am folosit
şi binecuvântările care le-am căpătat. Să notăm cu grijă
care trăsături ale cursului
nostru zilnic ne-au fost cele mai ajutătoare, şi care din
ele în vreo măsură ne-au încetinit progresul spiritual,
împiedicat
părtăşia noastră cu Domnul,
împiedicat să avem răbdare sau rezultatele cele mai bune în
alergarea pusă înaintea noastră în Evanghelie. Aceste
elemente inevitabil vor varia la fiecare individ - pentrucă
nu există doi la fel în temperament sau împrejurări. Fiecare
în calculul său trebuie să evalueze avantajele spirituale
căpătate din părtăşia şi comuniunea cu Domnul în rugăciune;
şi trebuie să determine dacă acest element al intereselor
sale spirituale ar putea fi sau nu lărgit în mod avantajos
în cursul anului care începe.
Fiecare trebuie
să ia în consideraţie, de asemenea nu doar cât timp a
petrecut el vorbind
Domnului, ci şi cât timp a petrecut
ascultând
vocea Domnului - cercetând Scripturile; căutând de a
cunoaşte intenţia divină, planul divin, în măsura în care
acesta se referă la el însuşi, la Biserică şi la lume. În
acest aspect de ascultare a vocii Domnului, fiecare trebuie
să recunoască şi ajutoarele pentru studiul Bibliei asigurat
de către Domnul prin fraţi, membrii familiei, membrii
unicului corp a lui Christos; - amintindu-şi declaraţia
Apostolului, că Însuşi Dumnezeu a pus diferiţi membri în
corp după cum i-a plăcut; şi că El a pus aceşti membri
tocmai cu scopul binecuvântării reciproce, edificând
Biserica, zidind-o în credinţa preasfântă. Adevărat, trebuie
să luăm în consideraţie că apostolii au fost puşi primii,
cei dintâi, şi de aceea, învăţăturile lor sunt supreme; şi
că toate celelalte învăţături trebuie să fie supuse probei
armoniei cu mărturiile apostolilor şi profeţilor.
Dacă cineva,
făcând socotelile, va afla că n-a făcut un aşa de bun
progres cum a sperat, sau probabil mai puţin progres pe
calea îngustă, decât ceilalţi în jurul lor, aceştia să se
gândească în ce măsură această nereuşită de a progresa a
fost datorată nereuşitei de
a
folosi
mijloacele stabilite în mod divin pentru creşterea în har şi
cunoştinţă şi iubire; - şi anume Cuvântul şi frăţietatea.
Dacă progresul nu a fost atât de mare cum s-a sperat, să fie
examinat un alt puct: vezi dacă ai fost sau nu atât de activ
cât a fost posibil în serviciul adevărului. Ia în
consideraţie că ţi-ai consacrat întreaga viaţă Domnului, şi
că prin dirijarea Sa trebuie să ţi-o depui, sacrificată,
renunţând la ea în interesul fraţilor, Bisericii.
Examinează, cercetează, socoteşte dacă ai fost sau nu
credincios în acest aspect al depunerii vieţii tale de-a
lungul anului trecut - credincios în servirea Bisericii,
corpului lui Christos, în măsura cea mai bună a capacităţii
tale. Aduceţi-vă aminte că este o parte a prevederii lui
Dumnezeu, faptul că cel care udă va fi udat şi el, că cel
care serveşte adevărul altora poate să se aprovizioneze cu
atât mai abundent de la masa Domnului de har şi adevăr.
EXEMPLE DE O SOCOTEALĂ,
EVALUARE POTRIVITĂ
În socotelile
noastre să luăm câteva sugestii de la apostolii inspiraţi;
să vedem cum au socotit ei problemele şi lucrurile - care
aspect l-au văzut ca profitabil şi care în pierdere. Să
ascultăm cuvintele Apostolului Pavel: ,,Nici nu-mi mai
socotesc viaţa mea (pământească) ca scumpă (preţioasă,
valoroasă)” (Fapte. 20:24). Din nou: ,,Eu socotesc toate
lucrurile (pământeşti) ca o pierdere, faţă de desăvârşirea
cunoaşterii lui Isus Christos Domnul meu” (Fil. 3:8).
Estimarea lui Pavel a fost nu numai că gloriile viitoare
sunt vrednice de unele pierderi din prezent, ci că chiar
cunoştinţa
lui Christos (incluzând cunoştinţa harului lui Dumnezeu faţă
de noi, şi cunoştinţa şi ocaziile favorabile care urmează
alergării cursei pentru marele premiu) - era însuşi premiul;
el a estimat că pierderea tuturor lucrurilor, cu scopul de a
obţine această cunoştinţă
(şi ocaziile sale), ar fi un
mare câştig. Să mulţumim lui Dumnezeu dacă avem această bună
avere - cunoaşterea lui Christos - o cunoaştere a
caracterului Său, şi o adâncă apreciere a acestuia, o
cunoaştere a planului care se centrează în El - neavând
importanţă ce ne-a costat ea din lucrurile pământeşti; dacă
avem această cunoştinţă, dacă ea este preţioasă pentru noi,
atunci astăzi suntem bogaţi, mulţumim lui Dumnezeu! Acelaşi
Apostol continuă să spună că el deja a suferit pierderea
tuturor lucrurilor şi deja le-a ,,socotit
ca gunoaie” pentru ca să poată ,,câştiga pe Christos, şi să
fie găsit în El” - un membru din corpul Său.
O sugestie
suplimentară la faptul cum să socotim se află în cuvintele
Apostolului Iacov: ,,Socotiţi ca o mare bucurie când treceţi
prin tot felul de încercări, ştiind că încercarea credinţei
voastre lucrează răbdare” (Iacov 1:2). Pe măsură ce fiecare
priveşte înapoi la anul trecut,
fără îndoială vedem că au fost
numeroase curse şi încercări pe calea noastră. Fără
îndoială, asupra unora am obţinut victorii, mai uşor; altele
probabil le-am cucerit cu o luptă severă; şi încă altele au
fost probabil victorii parţiale - au fost înfrângeri
parţiale, victorii parţiale pentru duşmanul nostru.
Ce ne dau aceste
încercări? Care a fost semnificaţia lor? O semnificaţie,
precum sugerează Apostolul, este lecţia răbdării. Ele ne-au
dovedit că suntem încă în timpul de instruire, în timpul de
probă;
- pentru a ne demonstra
loialitatea noastră Domnului, şi vrednicia noastră, prin
meritul Său, la o părtăşie în împărăţia Sa. Fără îndoială,
că adesea cu toţii dorim ca încercările să fi trecut, şi să
fim acceptaţi pentru un loc printre învingători; dar
răbdarea şi credinţa şi încrederea trebuie să-şi facă
lucrarea de purificare în inimile noatre, făcându-ne cu o
dispoziţie bună, doritori şi ascultători faţă de Domnul. Să
înainteze, deci, lucrul bun. Să ne bucurăm dacă încercările
noastre ne-au adus lecţii de orice fel, care ne sunt
folositoare, - care au urmărit să ne facă mai puternici în
caracter, mai fermi pentru adevăr şi dreptate, mai
conştienţi de slăbiciunile noastre, şi mai precauţi faţă de
ele. Chiar şi luptele care au rezultat doar în victorii
parţiale este posibil să fi fost în avantajul nostru. Cu
siguranţă că este aşa, în proporţia în care ne-am luptat
cu sârguinţă
contra slăbiciunilor noastre sau contra asalturilor
Adversarului. Chiar şi în punctele în care poate să fi avut
eşecuri absolute, rezultatul poate fi o întărire a
caracterului, o cristalizare a hotărârii din nou pentru un
zel mai mare în această direcţie; şi o umilinţă a inimii
înaintea Domnului în rugăciune, care ne-a cauzat să ne
aducem aminte din nou de tronul harului, şi că acolo ne
putem refugia în orice moment al încercării şi să găsim
sprijinul de care avem nevoie.
Apostolul Pavel a totalizat bilanţul său,
şi l-a balansat astfel: ,,Socotesc că suferinţele din vremea
de acum nu sunt vrednice să fie comparate cu slava viitoare
care are să fie descoperită în noi” - credincioşii (Rom.
8:18). În socoteala noastră, în bilanţul nostru, să socotim
la fel şi lucrurile pe care le-am suferit, oricât ar fi mult
sau puţin, suferinţe mari sau mici - indiferent pentru ce am
suferit pentru cauza lui Christos, pentru cauza dreptăţii,
pentru cauza adevărului, - să ne bucurăm în această
privinţă, şi să dorim ca în anul viitor să fim cu atât mai
credincioşi în toate aceste privinţe, ca să avem marele
privilegiu de a suferi ceva mai mult pentru cauza lui
Christos, pentru cauza Sa, şi pentru cauza fraţilor.
Pe măsură ce
socotim bilanţul profitului şi pierderii pentru an, să fim
mulţumitori că printre lipsurile de care toţi ne putem
deplânge, nimeni dintre noi
nu şi-a găsit nici una din relele menţionate de Apostol, şi
anume, nimeni din noi
n-a ,,socotit sângele legământului, prin care am fost
sfinţiţi, ca un lucru nesfânt (obişnuit)”. Mulţumim lui
Dumnezeu, că încă mai apreciem sângele preţios al lui
Christos; încă mai apreciem faptul că suntem acceptaţi, nu
în baza unui merit sau vrednicii a noastre proprii, ci în
Cel care ne-a iubit şi care ne-a cumpărat cu sângele Său
preţios. O! cât de mult ar trebui să mulţumim pentru această
unică trăsătură a experienţei noastre, chiar dacă, privind
înapoi, găsim că au fost îndoieli sau greşeli sau alunecări
pe cale! Cât de mult putem mulţumi Domnului, că prin harul
Său mai suntem încă ceea ce suntem, şi mai avem încă ocazia
de persevera şi alerga cu zel reînoit şi răbdare cursa pusă
înaintea noastră - privind la Isus ca exemplul nostru.
CUM NE APRECIAZĂ DOMNUL
În final, în
socotelile noastre, să luăm curaj din declaraţia Domnului
nostru, cum El ne socoteşte, şi să ne socotim şi noi la fel.
Apostolul însuşi zice: ,,Îi
mulţumesc Domnului nostru Isus Christos, care m-a
împuternicit, pentru că m-a
socotit credincios, punându-mă
în serviciu” (1 Tim. 1:12). O, da, ce satisfacţie
binecuvântată este pentru noi de a şti că în timp ce Domnul
cunoaşte orice cuvânt şi faptă a noastră El are plăcerea de
a ne socoti într-un mod diferit chiar şi de cuvintele şi
faptele noastre - un mod mai buni! Cuvintele noastre nu
întotdeauna reprezintă sentimentele depline ale inimilor
noastre; conduita noastră nu se ridică la măsura
standartului: după ce au fost spuse cuvintele şi după ce au
fost realizate faptele - probabil în măsura cea mai bună a
capacităţii noastre - ne dăm seama că ele sunt lipsite de
slava lui Dumnezeu, şi că nu ating scopul idealurilor,
dorinţelor şi eforturilor noastre. Cât de mângâietor este
deci pentru noi, de a şti că lucrul nostru imperfect va fi
apreciat de Dumnezeu prin Christos; că Domnul ne
apreciază
conform intenţiilor noastre, confrom voinţelor noastre.
Lăudat să fie numele Său! Noi n-am avea nici o speranţă de a
ne
ridica
la nici un standart de perfecţiune pe care El l-ar
aproba, dacă n-ar fi aranjamentul Său îndurător prin care
imperfecţiunile noastre sunt acoperite prin perfecţiunea şi
sacrificiul Răscumpărătorului nostru, şi faptele noastre
acceptate conform intenţiilor şi dorinţelor inimilor
noastre.
Apostolul s-a
bucurat că prin estimarea din partea Domnului conform
intenţiilor, şi nu conform faptelor lui, el a fost socotit
vrednic de o parte în slujbă. Să ne bucurăm şi noi la fel,
şi să ne aducem aminte că cuvântul ,,slujbă” înseamnă
serviciu, şi cuvântul ,,slujitor” înseamnă servitor. Să ne
amintim că toţi cei din Preoţimea Împărătească, toţi cei din
adevărata Biserică consacrată a lui Dumnezeu, sunt
slujitori,
servitori ai lui Dumnezeu şi unii altora. Domnul ne-a
pus pe toţi în serviciu; şi este o slujbă, un serviciu de
bunătate şi iubire faţă de Domnul, de a onora numele Său şi
a proclama dreptatea Sa; şi un serviciu faţă de fraţi,
deschizându-le ochii înţelegerii şi făcându-i în stare să
aprecieze lungimile şi lărgimile
şi înălţimile şi adâncimile
caracterului Domnului. O părtăşie în acest serviciu aparţine
fiecărui, şi acesta este un privilegiu mare. Este o slujbă
sau un serviciu care dacă este neglijat cu totul sau în
proporţia în care este neglijat ne aduce o pierdere
corespunzătoare în progresul spiritual şi al caracterului.
Să socotim acest privilegiu ca o valoroasă avere, care s-o
luăm cu noi în noul an, ca să fie folosită cu o grijă mai
mare ca oricând înainte în serviciul Împăratului nostru.
Apostolul
scriind Bisericii din Tesaloniceni
(2 Tes. 1:5), spune: ,,Ca să
fiţi socotiţi
vrednici de împărăţia pentru care suferiţi”. O, da; Aceasta
este doar estimarea Domnului. Noi în realitate nu suntem
vrednici de Împărăţia lui Dumnezeu. Nici o fiinţă umană nu
este vrednică; dar Domnul a intenţionat să
socotească
pe credincioşii Săi ca vrednici. El va face aceasta prin
meritul marelui Său sacrificiu ispăşitor care permite
acceptarea voinţelor, intenţiilor noastre, în locul faptelor
perfecte ale dreptăţii. Mulţumim lui Dumnezeu pentru această
estimare generoasă! Aceasta să ne încurajeze şi să ne
amintim declaraţia Apostolului că cei care astfel vor fi
socotiţi de Domnul potriviţi pentru Împărăţie, vor fi acei
care vor suferi ceva pentru ea. Să ne stăruim deci, să
suferim, într-un mod rezonabil şi raţional, conform
Cuvântului şi planului divin, pentru cauza Împărăţiei.
Nu trebuie să
căutăm să suferim într-un mod nechibzuit, făcând lucruri
nechibzuite. Nu avem nici un exemplu de acest fel nici la
Domnul nostru, nici la apostolii Săi. Nu este necesar să
suferim anume martiraj sau persecuţii fizice. Posibil cercul
suferinţelor noastre poate fi lezarea sentimentelor
noastre, când: ,,Cei care
lucrează nelegiuirea...îşi ascut limba ca o sabie, şi îşi
aruncă vorbele lor amare ca nişte săgeţi, ca să tragă în
ascuns asupra celui nevinovat” (Ps. 64:3). Probabil
suferinţele noastre, vor fi chiar mai puţin decât atât,
precum explică Apostolul în (Ev. 10:33-35): ,,Pe de o parte
eraţi puşi ca privelişte, prin reproşuri şi necazuri, şi pe
de altă parte v-aţi făcut
părtaşi cu aceia care erau astfel trataţi”.
Să ne hotărâm să ducem cu noi această bună avere în noul an,
bucurându-ne că am fost astfel privilegiaţi până acum să
suferim puţin pentru cauza Domnului şi pentru cauza
adevărului, şi în părtăşie cu fraţii; fiind atenţi la
cuvintele Apostolului: ,,Nu vă părăsiţi
încrederea
voastră, pe care o aşteaptă o mare răsplată”. Dumnezeu vrea
ca să ne încredem în El conform promisiunilor Sale, şi El va
răsplăti o astfel de credinţă.
Încheiem acest îndemn la o socotire
spirituală, atrăgându-vă atenţia la cuvintele Apostolului:
,,Ne rugăm întotdeauna pentru voi - ca Dumnezeu să vă
socoată vrednici de această chemare şi să împlinească toată
buna plăcere a bunătăţii Sale, şi lucrarea credinţei cu
putere” (2 Tes. 1:11). Aceasta este rugăciunea noastră
pentru voi, preaiubiţi în Domnul; şi credem că aceasta este
rugăciunea voastră pentru noi. Ce altceva putem cere mai
mult decât ca Domnul să ne socoată vrednici de marea Sa
chemare înaltă a acestui veac Evanghelic - la comoştenire cu
Fiul Său în Împărăţie? Avem asigurarea Lui cu privire la
termenii conform cărora ne va socoti vrednici. Ne dăm seama
că termenii sunt cu adevărat foarte rezonabili, şi că ceea
ce sacrificăm în conformitate cu aceşti termeni în realitate
este o pierdere şi gunoi pentru noi, atâta timp cât rămânem
plini de un zel potrivit pentru Domnul şi pentru cauza Sa.
Şi acum să notăm cuvintele Apostolului, că aceste lucruri
bune la care ne-a chemat Tatăl nostru din cer să le primim -
ca să ne dovedească vrednici de a fi primiţi conform
terminilor Săi îndurători - nu sunt lucrurile pe care ni le
oferă cu gelozie, ci lucrurile pe care El are plăcerea de a
ni le transmite. A fost un timp, probabil la fiecare din
noi, când sub interpretări greşite ale Cuvântului Domnului,
am presupus că Tatăl nostru ceresc în mod rece şi
neândurător, a preferat să nu deie multe binecuvântări, şi
că le va da doar la puţini, şi acestor într-un mod gelos,
deoarece a fost îndemnat la aceasta de către Isus; şi că
pentru marea majoritate El a determinat, dinainte, că ei vor
fi daţi în mâinile demonilor pentru o eternitate de tortură.
Mulţumim lui Dumnezeu pentru o mai clară deschidere a
ochilor înţelegerii, prin care acum Îl putem cunoaşte ca
Tatăl nostru, şi putem aprecia în oarecare măsură planul Său
minunat!
Şi cu privire la
părtăşia noastră, să stabilim în inimile noastre că aceste
lucruri îndurătoare la care am fost chemaţi sunt ,,toată
buna plăcere a bunăvoinţei Sale”.
Să începem noul an cu bun curaj, amintindu-ne că dacă
Dumnezeu ne-a iubit în timp ce eram încă păcătoşi, străini,
cu atât mai mult El ne iubeşte acum de când am venit în
relaţie cu El prin Isus Christos Domnul nostru; -
de când căutăm a umbla nu după
carne, ci după spirit; de când căutăm să fim copii ai Fiului
Său iubit: de când am fost concepuţi prin spiritul Său
Sfânt. Cu adevărat, credinţa poate exclama cu încredere:
,,Toate lucrurile sunt ale noastre, căci noi suntem ai lui
Christos şi Christos este a lui Dumnezeu!”.
Întrebări Interesante
ÎNVIERE—Oamenii vor fi ca îngerii?
Întrebare
—
Din Matei 22:30, Ce
înseamnă că la înviere oamenii nici nu se vor însura, nici
nu se vor mărita, ci vor fi ca îngerii?
Răspuns—
Mai
întâi de toate trebuie să evidenţiem că Biblia vorbeşte
despre o înviere a tututor care sunt în morminte. Ioan 5:28
„Nu vă miraţi de lucrul acesta; pentru că vine ceasul când
toţi cei din morminte vor auzi glasul Lui, şi vor ieşi afară
din ele.” Ap Pavel spune
1
Corinteni 15:16-22 „Căci, dacă nu înviază morţii, nici
Hristos n-a înviat. Şi dacă n-a înviat Hristos, credinţa
voastră este zădarnică, voi Sunteţi încă în păcatele
voastre, şi prin urmare şi cei ce au adormit în Hristos,
Sunt pierduţi. Dacă numai pentru viaţa aceasta ne-am pus
nădejdea în Hristos, atunci Suntem cei mai nenorociţi dintre
toţi oamenii! Dar acum, Hristos a înviat din morţi, pîrga
celor adormiţi. Căci dacă moartea a venit prin om, tot prin
om a venit şi învierea morţilor. Şi după cum toţi mor în
Adam, tot aşa, toţi vor învia în Hristos.”
Acum
desigur întrebarea apare, care este scopul învierii tuturor
oamenilor?
Isus
vorbeşte de „reînoirea tuturor lucrurilor” Matei 19:28 şi la
fel si Ap. Petru spune despre acelaşi lucru în Fapte 3:21
„pe care cerul trebuie să-L primească, până la vremurile
aşezării din nou a tuturor lucrurilor: despre aceste vremuri
a vorbit Dumnezeu prin gura tuturor sfinţilor Săi prooroci
din vechime.”
Ce
înseamnă „vremurile aşezării din nou a tuturor lucrurilor”
sau „reînoirea tuturor lucrurilor”?
Reînoire înseamnă că cândva a fost şi a fost pierdut sau nu
mai există şi cândva în viitor fa fi stabilit din nou.
Într-adevăr aşa este. Dumnezeu a creat pământul perfect şi
omul ferfect în grădina Eden, dar din pricina neascultării
aceasta a fost pierdut, a fost pierdut paradisul perfect,
viaţa perfectă, legătura cu Dumnezeu. Pentru a restabili
toate aceste lucruri a fost necesar ca Dumnezeu să trimită
pe unicul Lui fiu ca un preţ corespunzător pentru Adam (1
Timotei 2:3-6)
Despre
acest timp al restabiliri ne spune Petru că au vorbit
profeţii din vechime Fapte 3:21. Despre acest timp citim în
Isaia 35, Isaia 11:6-11
Referitor la omenire, ei vor fi înviaţi şi procesul de
înmulţire nu va mai exista fiindcă ştim cu toţii că unul din
scopurile lui Dumnezeu referitor la om a fost să „se
înmulţească şi să umple pământul” Geneza 1:28. Dupa ce
omenirea va învia, procesul din Geneza 1:28 va fi complet.
Deci oamenii nu se vor mai însura ci vor fi ca îngerii în
sensul că îngerii nu se dau însoară nici nu se mărită. Ci
atunci va fi doar o singură familie, exact cum spune Domnul
Isus în Ioan 10:16 „va fi o turmă şi un Păstor.”
INTERPRETAREA SIMBOLURILOR ŞI A
PARALELELOR DIN CORTULUI ÎNTALNIRII
“Aceste
lucruri li s-au întâmplat ca să ne slujească drept pilde, şi
au fost scrise pentru învăţătura noastră, peste care au
venit sfârşiturile veacurilor.” 1 Corinteni 10:11
Dupa ce Dumnezeu a scos pe alesii Sai
din Egipt, El le da un sistem organizat de inchinare, de
comuniune cu ei. Obiectul central al acestei comuniuni si
semn al prezentei Sale este Cortul Intalnirii care mai
tarziu devine o cladire stabila, un Templu de piatra. Tot
astfel in veacul Creştin
Cortul Intalnirii este temporar, Templul prezentei lui
Dumnezeu este in constructie format din pietre vii, ucenicii
care si-au daruit viata si care vor forma acest Templu in
care oamenii ramasi pe Pamant vor avea posibilitatea sa vina
si sa aduca prinosul lor de recunostinta pentru lucrurile
minunate care Dumnezeu le-a pregatit pentru ei.
Deci Cortul Intalnirii il gasim
descris in cartea Exodului
Exodul (Esirea) 25:1. Domnul a vorbit
lui Moise si a zis...
8 Sa-Mi faca un Locas
Sfant, si Eu voi locui in mijlocul lor. 9.
Sa faceti Cortul si toate vasele lui dupa
chipul pe care ti-l voi arata.
Deci Cortul a fost
construit la porunca Domnului si continea
promisiunea ca El va fi acolo.
Cortul era compus din
3 locuri: 1.Curtea, 2.Sfanta, 3 Sfanta
Sfintelor unde era prezenta lui Dumnezeu.
In Curte se afla un
altar de arama si un lighean de arama.
Ligheanul servea la curatirea preotilor iar
altarul era pentru aducerea de jertfe.
Arama simbolizeaza
natura umana. Paralela care o putem face cu
Noul Testament este ca cei chemati, alesi si
credinciosi auzind chemarea Marelui lor
Preot care a patruns in Sfanta Sfintelor
prin insusi sangele Sau, patrund in aceasta
Curte prin “usa” care este Christos. Ei se
spala la lighean de pacate prin simbolul
botezului in apa. Dupa aceea isi depun
jertfa pe altar (viata lor).
Ei acum au
posibilitatea sa patrunda in Sfanta. Daca
vor intra in Sfanta, totul se va schimba. In
Sfanta se afla un candelabru de aur cu 7
brate (Menorah) singura sursa de lumina.
Candelabru are alimentat cu ulei pur de
masline simbolizand duhul sfant al lui
Dumnezeu. Acesti candidati la preotie nu mai
vad lucrurile in lumina naturala din Curte
ci vad “prin duhul”. Acolo se afla o masa
din aur pe care erau puse 12 paini, in doua
grupuri de cate 6. Hrana lor este acum
aceasta paine din care ei trebuie sa manance.
Painea reprezinta Cuvantul lui Dumnezeu, ea
este hrana spirituala a credinciosului. Masa
si candelabrul fiind din aur reprezinta
natura divina. Candidatii la preotie care
intra aici vor lasa natura lor umana si vor
primi in schimb aceeasi natura primita de
Marele lor Preot adica Christos. Cifra 6
arata insa ca ei sunt inca in starea umana
si trecerea inca nu s-a facut. Hranindu-se
si traind prin Cuvantul de pe masa ei
trebuie sa aduca o jertfa de tamaie pe
altarul tamaierii care se afla chiar inainte
de a intra in Sfanta Sfintelor. Aceasta
tamaie este consumarea vietii sale prin
jertfire de sine, un lucru placut Domnului.
Dupa ce tamaia s-a consumat pe acest altar
de aur, la moartea sa, acest candidat
devenit preot al celui Prea Inalt este
schimbat de la natura umana la cea
spirituala. Apostolul Ioan mentioneaza
aceasta trecere:
Preaiubitilor, acum suntem copii ai lui
Dumnezeu. Si ce vom fi nu s-a aratat inca.
Dar stim ca, atunci cand Se va arata El, vom
fi ca El; pentru ca Il vom vedea asa cum
este. (1Ioan.3:2)
Ceea ce nu putea fi
vazut cu ochii umani, poate fi vazut acum
caci acest ucenic a trecut valul si a primit
corpul spiritual promis.
Caci trebuie ca trupul
acesta, supus putrezirii, sa se imbrace in
neputrezire, si trupul acesta muritor sa se
imbrace in nemurire. (1Cor.15:53)
De acum el/ea a ajuns
la destinatie si cand numarul tovarasilor
lui de slujba este implinit, vor pune in
aplicatie slujba lor preoteasca de a media
pentru popor adica pentru omenirea care este
afara din tabara.
Aceasta se va face in timpul Imparatiei
Milenare cand Christosul complet format va
iesi din acest Cort/Templu pentru a
binecuvanta poporul de afara iar slava
Domnului se va arata tuturor.
Moise si Aaron au intrat in Cortul
intalnirii. Cand au iesit din el, au
binecuvantat poporul. Si slava Domnului s-a
aratat intregului popor. (Lev.9:23)
Acum a sosit ceasul ca Satan sa fie legat si
drumul mantuirii deschis oamenilor ramasi pe
Pamant:
Isaia 35: 8 Acolo se
va croi o cale, un drum, care se va numi
Calea cea sfanta: niciun om necurat nu va
trece pe ea, ci va fi numai pentru cei
sfinti; cei ce vor merge pe ea, chiar si cei
fara minte, nu vor putea sa se rataceasca.
9. Pe calea aceasta nu
va fi niciun leu, si nicio fiara salbatica
nu va apuca pe ea, nici nu va fi intalnita
pe ea, ci cei rascumparati vor umbla pe ea.
Calea aceasta se va deschide in viitor
si Satan – leul este legat. Acum numai calea ingusta este
deschisa, calea spre Sfanta Sfintelor.
Isaia 2: Se va
intampla in scurgerea vremurilor ca muntele Casei Domnului
va fi intemeiat ca cel mai inalt munte; se va inalta
deasupra dealurilor, si toate neamurile se vor ingramadi
spre el. 3.
Popoarele se vor duce cu gramada la el si vor zice: "Veniti
sa ne suim la muntele Domnului, la Casa Dumnezeului lui
Iacov, ca sa ne invete caile Lui, si sa umblam pe cararile
Lui." Caci din Sion va iesi Legea, si din Ierusalim,
cuvantul Domnului. 4. El va fi Judecatorul neamurilor, El va
hotari intre un mare numar de popoare; asa incat din sabiile
lor isi vor fauri fiare de plug, si din sulitele lor cosoare;
niciun popor nu va mai scoate sabia impotriva altuia si nu
vor mai invata razboiul. 5. Veniti, casa a lui Iacov, sa
umblam in lumina Domnului!
Dovada ca acest lucru se intampla in Mileniu este insusi
faptul ca aceste versete nu s-au implit inca. Nu s-au
implinit in trecut, nu se implinesc in zilele noastre, nu
ramane decat in viitor. Caci noi stim ca orice iota din
Scriptura trebuie sa se implineasca. Mai sunt si alte
versete care isi asteapta implinirea:
Isaia 25: 6. Domnul ostirilor
pregateste tuturor popoarelor, pe muntele acesta, un ospat
de bucate gustoase, un ospat de vinuri vechi, de bucate
miezoase, pline de maduva, de vinuri vechi si limpezite.7.
Si, pe muntele acesta, inlatura marama care acopera toate
popoarele si invelitoarea care infasoara toate neamurile; 8.
nimiceste moartea pe vecie: Domnul Dumnezeu sterge lacrimile
de pe toate fetele si indeparteaza de pe tot pamantul ocara
poporului Sau; da, Domnul a vorbit.9. In ziua aceea vor zice:
"Iata, acesta este Dumnezeul nostru in care aveam incredere
ca ne va mantui. Acesta este Domnul in care ne incredeam;
acum, sa ne inveselim si sa ne bucuram de mantuirea Lui!
Muntele de care vorbeste profetul este
Imparatia pentru care ne rugam sa vina: “Vie Imparatia Ta”
Pe acest munte, in aceasta Imparatie, Marele preot impreuna
cu “membrele” Sale vor institui legea dreptatii, a dragostei,
a neprihanirii:
Voi face din neprihanire o lege, si
din dreptate, o cumpana; si grindina va surpa locul de
scapare al neadevarului, si apele vor ineca adapostul
minciunii. (Isa.28:17)
Nici urmatoarele
versete nu s-au implinit inca si deci trebuie sa se intample
in viitor, in Imparatie:
Isaia 11:9 Nu se va face niciun rau si
nicio paguba pe tot muntele Meu cel sfant; caci pamantul va
fi plin de cunostinta Domnului, ca fundul marii de apele
care-l acopera.
10. In ziua aceea, Vlastarul lui Isai
va fi ca un steag pentru popoare; neamurile se vor intoarce
la El, si slava va fi locuinta Lui."
11. In acelasi
timp, Domnul Isi va intinde mana a doua oara ca sa
rascumpere ramasita poporului Sau risipit in Asiria si in
Egipt, in Patros si in Etiopia, la Elam, la Sinear si la
Hamat, si in ostroavele marii.
In versetul 11 ni se spune ca Domnul
isi va intinde mana a doua oara. Cum se face ca a doua oara?
Pai nu au preotii leviti intaietate?
Nu sunt ei primele roade?
Apostolul Pavel ne spune ca lumea
asteapta si ea dezrobirea din starea aceasta:
Rom. 8:19 De
asemenea, si firea asteapta cu o dorinta infocata
descoperirea fiilor lui Dumnezeu.
20. Caci firea a
fost supusa desertaciunii - nu de voie, ci din pricina celui
ce a supus-o - cu nadejdea insa, 21. ca si ea va fi izbavita
din robia stricaciunii, ca sa aiba parte de slobozenia
slavei copiilor lui Dumnezeu. 22. Dar stim ca, pana in ziua
de azi, toata firea suspina si sufera durerile nasterii.
Cuvantul tradus firea este in
originalul grecesc “ktisis” din a carui radacina noi am
format cuvantul ctitor/ctitorie adica creatie.
Biblia Ortodoxa traduce acest cuvant
prin “faptura”
Acesti fii ai lui Dumnezeu se vor
descoperii cand vor iesi din Templu sa binecuvanteze tot
poporul cum a facut Aaron si cum am descris mai sus.
Pana si Sodoma se
va intoarce din nou la viata pentru a fi supusa judecatii si
corectarii timp de 1000 de ani:
Astfel, surorile tale: Sodoma si fiicele ei se vor intoarce
iarasi la starea lor de mai inainte, si Samaria si fiicele
ei se vor intoarce iarasi la starea lor de mai inainte, si
tu si fiicele tale va veti intoarce iarasi la starea voastra
de mai inainte. (Ezec.16:55)
Lor le va fi mai usor decat celor ce resping adevarul in mod
voit, pentru o slava lumeasca:
Eu va spun ca in ziua judecatii va fi mai usor pentru Sodoma
decat pentru cetatea aceea. (Luc.10:12)
Ziua aceasta de judecata va fi pentru intregul Pamant chiar
si cei mai rai dintre oameni vor fi inviati si vor avea la
dispozitie toata aceasta “zi” spre corectie. Astfel
caracterul plin de mila si indurare al lui Dumnezeu va fi
facut cunoscut in intreg Universul. Daca Sodoma ar fi
inviata doar pentru a fi trimisa intr-un foc vesnic ca
oamenii sa fie chinuiti, atunci cum sa interpretam faptul ca
Domnul nu le-a dat ocazia sa se pocaiasca si sa traiasca
desii a afirmat cu tarie ca daca semnele care le-a facut El
in Capernaum, Bethsaida si Chorazin s-ar fi facut in Sodoma,
Gomora, Tir si Sidon ele s-ar fi pocait. (Mat. 11)
In concluzie aratam ca planul lui
Dumnezeu include primele Sale roade: Crestinii care calca pe
urmele lui Christos pana in Sfanta Sfintelor.
Dupa aceea Domnul
“isi va intinde mana Sa a doua oara”...
Înapoi sus
|