Volumul 2 *Mai 2011 * Numărul 5
PILDA CELOR ZECE FECIOARE
RĂUFĂCĂTORI
ŞI AMESTECĂTORI ÎN TREBURILE ALTORA
Cine a fost primul care s-a suit la cer de pe pământ?
De ce poporul Israel trebuie să fi adunat din toate
colţurile pământului înainte de stabilirea completă a
Împărăţiei? Geneza 22:17, 18; Zaharia 8:23
PILDA CELOR ZECE FECIOARE
Această pildă cuprinde o perioadă istorică începând cu anul
1829 — an arătat indirect în cartea lui Daniel, capitolul 12, versetul 11. Acolo
ni se arată că: “ ... De la vremea când va înceta Jertfa Necurmată şi de când se
va aşeza Urâciunea Pustiitorului vor mai fi 1290 de zile. Acele zile sunt ani, o
zi pentru un an. Urâciunea Pustiitorului — S-A AŞEZAT — în anul 539 d.Cr.
Urâciunea constă în faptul că omul păcatului, “Fiul
Pierzării” — care nu este altul decât sistemul papal, a desfiinţat Jertfa
Necurmată (Preţul de Răscumpărare) şi a introdus Liturghia. În timpul oficierii
Liturghiei este jertfit din nou Cristos. În opinia celor care
oficiază Liturghia nu este suficientă moartea lui
Isus pe Golgota. Aceasta este o insultă, o profanare a jertfei Mântuitorului.
Iată ce zice Scriptura referitor la Jertfa Domnului, “ ...nu are nevoie ca
ceilalţi mari preoţi (ai lui Israel) să aducă jertfe în fiecare zi, căci lucrul
acesta l-a făcut odată pentru TOTDEAUNA când S-a adus jertfă pe sine însuşi.” În
anul 539 după alungarea OSTROGOŢILOR din Roma, la porunca împăratului creştin
Iustinian, episcopul de Roma este ridicat la rang de PAPĂ — adică TATĂ al
întregii biserici.
Taina fărădelegii a început să lucreze din zilele lui
Pavel (vezi 2 Tesaloniceni 2:7)
numai trebuia ca Imperiul păgân al Romei să fie
înlăturat. Imperiul de apus a căzut în anul 476 d.Cr. În locul lui s-a ridicat
ne-SFÂNTUL
IMPERIU ROMAN — condus de Papi până la campania lui Napoleon din Italia în 1799.
Cele Zece Fecioare din pildă reprezintă poporul lui Dumnezeu
la sfârşitul mişcării de reformă religioasă începută în anul 1517 de către
Luther Martin.
Perioada marilor reforme este numită în Scripturi “Curăţirea
Sanctuarului,” a Sfântului locaş.
“Curăţirea Sanctuarului” reprezintă curăţirea
învăţăturilor Bibliei de învăţăturile
murdare care au fost introduse, începând cu
Conciliul de la Niceea în 325 d.Cr.
Profeţia spune, “ ...Mulţi vor fi curăţiţi, albiţi şi
lămuriţi; cei răi vor face răul şi nici unul din cei răi nu va înţelege
(ADEVĂRUL). Daniel 8:13-14; 12:10.
În timpul domniei papale a fost pierdută din vedere mântuirea
prin credinţă în sângele lui Isus şi a fost introdusă aşa-zisa mântuire prin
spovedanie şi cuminecătură în timpul oficierii Liturghiei prin jertfe în cinstea
morţilor, prin închinarea la idoli umani, la cruce şi altele. Acestea erau şi
mai sunt Urâciunea Pustiirii, precum iadul cu foc veşnic, etc., care au produs
pustiire în creştinism şi au distrus credinţa adevărată.
În prima poruncă, din cele zece, scrie, “ ...Să nu-ţi faci
chip cioplit nici vreo ÎNFĂŢIŞARE A LUCRURILOR CARE SUNT ÎN CER sau jos pe
pământ sau în apele mai jos decât pământul.” Exod 20:4.
De la reformaţie încoace avem din nou Biblia unde dacă batem
cu umilinţă la uşă putem găsi Adevărul şi ne putem curăţi de aceste pângăriri
introduse pe vremea când Biblia (cei doi martori) (Apocalipsa 11:3) era
interzisă de către acei care susţineau că învaţă din Cuvântul lui Dumnezeu.
În anul 1829 a început să fie înţeleasă profeţia lui Daniel
cu privire la cele 2300 de seri şi dimineţi şi cu privire la cei 1260 de ani
(539 d.Cr. — 1799 d. Cr.).
Este
anul când pilda celor Zece Fecioare începe să-şi
desfăşoare activitatea. Această pildă este în desfăşurare şi la începutul
mileniului trei.
Ea îşi va fi încheiat lucrarea atunci când Fecioarele
Înţelepte (Turma Mică — Biserica) vor intra toate în glorie.
Dacă Curăţirea Sanctuarului reprezintă încercarea de
reformare a învăţăturii catolice arătată în Ieremia 51:9, Mişcarea Fecioarelor
reprezintă o reformă mai radicală în sistemul protestant
al creştinismului. Sistem rezultat din mişcarea
începută de Luther.
Cele Zece Fecioare reprezintă o clasă de creştini care au o
concepţie despre Dumnezeu şi planul Său de mântuire mai curată decât a
catolicilor şi chiar şi a protestanţilor în general. De aceea sunt numite
“Fecioare” (vezi Apocalipsa 14:4). “Ei nu s-au întinat cu femei.” Aici “femeile”
reprezintă diferitele confesiuni religioase, care au doctrine numai parţial
fundamentate în Adevărul lui Dumnezeu.
Aceştia sunt credincioşii adevăraţi ai lui Dumnezeu de la
sfârşitul perioadei evanghelice. Prin perioadă sau Veac Evanghelic se înţelege
în limbajul biblic perioada de timp de la prima prezenţă pe Pământ a Domnului
Isus până la a doua Sa prezenţă.
Această prezenţă de-a doua este ilustrată prin expresia din
pildă “IATĂ MIRELE.”
Pilda spune în versetul 5 că Fecioarele, toate cele zece,
au aşteptat pe
Mire, dar acesta A ÎNTÂRZIAT.
De fapt Domnul nu a întârziat, El a venit tocmai la timp.
Domnul a permis această probă, acest test, pentru
ca să fie îndepărtaţi toţi aceia care s-au alipit de această mişcare din
---făţărnicie-Daniel 11:34-35
În 1829 aceşti neoprotestanţi, datorită zelului rugăciunilor
şi sincerităţii cu care au cercetat profeţia lui Daniel 8:13-14, Domnul le-a
descoperit parţial profeţia cu privire la cele 2300 de seri şi dimineţi. Această
profeţie cuprindea în a doua parte a ei Mişcarea reformată (prima parte fiind
cei 490 de ani sau cele 70 de săptămâni ai lui Israel) şi se sfârşeşte în 1846,
an în care s-a fondat organizaţia religioasă reformată cu numele “Alianţa
Evanghelică.”
“Fecioarele” nu au făcut şi nu fac nici în prezent parte din
această alianţă.
Ei sunt independenţi, nu recunosc în materie de credinţă nici
o autoritate pământească decât autoritatea Cuvântului Sfintelor Scripturi.
Clasa aceasta există şi astăzi la începutul mileniului 3, dar
nu ne aşteptăm ca membrii care au existat în 1829 şi în 1844 să mai trăiască pe
Pământ.
Această mişcare a avut mari bucurii. Ei au simţit din
profeţii că Domnul ar putea fi prezent a doua oară şi se aşteptau cam pe la anul
1844 ca Domnul să vină. Nu au fost departe de adevăr, dar totuşi au fost uşor
dezamăgiţi pentru că L-au aşteptat pe “MIRE” cu 30 de ani mai devreme, de aceea
numai în gândirea lor,
“Mirele a zăbovit.” El, Domnul Isus, nu a zăbovit,
a venit tocmai la timp.
Domnul nu a zăbovit, dar ei sau ele, “Fecioarele”, au
aţipit. Mişcarea a încetat. Membrii s-au împrăştiat, dar după 30 de ani, în
1874, dintre cei care au rămas veghetori unii au observat mai clar profeţiile şi
au înţeles din acestea
cât şi din Cronologia Biblică, precum şi din
aranjamentul jubileelor lui Israel că în 1874 începuse să sune “Trâmbiţa” a
Şaptea, începuse a Şaptea Mie de ani, începuse Jubileul Mare al Pământului,
timpurile de Restatornicire (Fapte 3:21) şi că Domnul trebuie să fie prezent
pentru a începe “Secerişul Evanghelic, iar ca rege de drept să înceapă să
domnească-- Apocalipsa 14:15--16---Apocalipsa 11: 15--17.
Aceste fulgere de adevăr care au brăzdat cerul creştinesc, au
adus o nouă însufleţire în sânul clasei “Fecioarelor”, chiar dacă membrii primei
mişcări adormiseră.
Pilda arată că vor fi “Fecioare Înţelepte”, adică pline de
zel (cu ulei şi în vase) şi “Fecioare Neânţelepte” (cu zel mai scăzut). “Ni se
sting candelele!”, exclamă acestea. Ele îşi dau seama de
aceasta, dar probabil sunt prea ocupate cu
afacerile vieţii pământeşti.
Dintre “Fecioarele Înţelepte”, după ce vor fi încercate şi
acestea prin examenul hainei de nuntă (vezi Matei 22:11) va fi completată
Biserica lui Cristos. Dintre” Fecioarele Neânţelepte” face
parte Turma Mare, servitoarele Miresei. Psalmii
45:14; Apocalipsa 7:14-15; Ezechiel 44:10-14.
Amândouă aceste clase, cele înţelepte cât şi cele mai puţin
înţelepte vor fi după înviere fiinţe spirituale numai că unele vor conduce, iar
celelalte vor fi conduse de către primele.
Biserica, al cărui cap este Domnul Isus, este “Seminţia
Femeii” care va zdrobi Capul Şarpelui. Genesa 3:15; Galateni 3:16,29; Romani
16:20.
RĂUFĂCĂTORI ŞI AMESTECĂTORI ÎN TREBURILE ALTORA
“Nimeni
dintre voi să nu sufere ... ca răufăcător, sau ca unul care se amestecă în
treburile altuia.”
1 Petru 4:15.
R 5274 W. T. 15 iulie 1913 (pag. 211-212)
În mod sigur că nimeni din poporul Domnului nu ar
putea să facă rău cu voia. Dacă cineva ar face rău cu voia, acesta nu ar avea
Spiritul Domnului, ci al Adversarului. Acesta fiind cazul, cel mai rău lucru
care s-ar putea spune împotriva vreunuia din cei cu adevărat consacraţi, în mod
sigur ar fi acela că el a fost surprins într-o greşeală, sau că are o slăbiciune
a cărnii, sau că prin cursa Adversarului a fost condus să facă ceea ce în inima
sa dezaprobă. Dar de faptele rele, chiar dacă sunt neintenţionate, trebuie să ne
ferim în mod deosebit. “Nimeni dintre voi să nu sufere … ca un răufăcător” —
nimeni — niciodată — în nici o împrejurare.
Iar acum venim la a doua parte a avertizării apostolului —
amestecul în treburile altora.
Sfinţii par la fel de predispuşi ca şi alţii să devină amestecători în treburile
altora şi să sufere din cauza aceasta. Câteodată ni se pare că poporul consacrat
al Domnului este mult mai înclinat decât ceilalţi să devină amestecători în
treburile altora. Ei au standarde mai înalte decât alţii. Iubirea lor pentru
dreptate este mai mare decât înainte, precum şi ura lor pentru nedreptate.
Există deci continuu o ispită de a nu fi mulţumit să-şi vadă
de ale sale, ci să sfătuiască
şi să caute să reglementeze pe oricine şi orice.
Desigur, există o datorie a fiecărui părinte să se intereseze mai mult sau mai
puţin de afacerile copiilor săi, sau ale celor care în vreun fel sunt sub grija
sa directă, pentru care este responsabil. Dar chiar şi în aceasta, el ar trebui
să caute să recunoască drepturile şi intimităţile personale, şi să nu permită
simţului datoriei şi responsabilităţii sale să-l împingă să intre în fiecare
mică problemă. O anumită măsură rezonabilă de responsabilitate ar trebui pusă
asupra copiilor, şi ei ar trebui să aibă o idee generală despre ceea ce se
aşteaptă de la ei. Ar trebui să li se ceară să se ridice la acel standard, dacă
ceva nu indică în mod clar contrariul. Spiritul amestecului în ale altora este
condamnat de apostol şi tot poporul lui Dumnezeu ar trebui să fie în gardă
împotriva lui.
Experienţa noastră este că amestecul în ale altora este o
sursă rodnică a dificultăţii în Biserică — în toate ecclesiile. O cunoştinţă
clară a Adevărului pe care-l avem în prezent pare mai degrabă să crească această
dificultate. După cum în familii există adesea un sentiment greşit, care împinge
pe fiecare membru să dorească să ştie totul despre afacerile celorlalţi membri,
tot aşa şi în Biserică, există o tendinţă de a se amesteca, de a se interesa, de
a interveni în treburile altora — de a fi băgăreţ.
În unele cazuri se pare că există o dispoziţie de a încerca să urmărim orice
este legat de alţii şi să stăm să ne judecăm unii pe alţii.
Dificultatea este o lipsă de iubire. “Dragostea nu face rău aproapelui.” Nu se
bucură să găsească punctele slabe; nu le caută. Nu presupune nici un rău — mai
degrabă presupune binele. Fiecare din poporul Domnului să se judece pe sine în
această chestiune şi să vadă în ce măsură el este un amestecător în treburile
altora. Fiecare să decidă în cazul său că greşeala, în măsura în care o are,
este o lipsă a spiritului iubirii, şi fiecare în acea măsură să meargă la Domnul
în rugăciune, căutând în mod serios să fie zidit în calitatea iubirii.
Ştim bine că acela care nu-l iubeşte pe un frate pe care-l
vede nu are nici o asigurare că Îl iubeşte într-adevăr pe Dumnezeu pe care nu-L
vede. Putem conchide în siguranţă că există o oarecare amărăciune în inimă, dacă
ne găsim plăcerea în a căuta punctele slabe din carnea membrilor Corpului lui
Cristos. Carnea lor, îndreptăţită de Răscumpărătorul şi consacrată, devine
carnea Sa. Oricine,
deci, este un cârcotaş şi un amestecător în treburile fraţilor, face aceasta
împotriva trupului lui Isus.
“Eu sunt Isus pe care-L prigoneşti.” Fapte 9:5; 22:8.
AdemeniŢi de adversar
Încrederea noastră în fraţi este aşa încât nu putem crede că vreunul dintre ei
în mod voit şi intenţionat, sau de preferinţă, urmează calea lipsită de iubire
de a face daună altora. Gândul nostru este că Adversarul este foarte atent să
prindă în cursă pe poporul lui Dumnezeu şi să dezvolte în ei spiritul
amestecului în treburile altora şi al lipsei de iubire, sub masca datoriei,
iubirii de dreptate, justiţiei etc. Ei trec cu vederea faptul că Dumnezeu nici
nu ne-a autorizat să ne judecăm unul pe altul, nici să pretindem dreptate unul
de la altul. El nu Şi-a autorizat poporul nici să se disciplineze unul pe altul,
nici să se pedepsească unul pe altul sub nici o formă. Niciodată nu Şi-a
autorizat poporul să devină inchizitori, investigatori, amestecători în
treburile altora.
Dimpotrivă, El ne-a spus să “nu judecăm nimic înainte de
vreme” şi că El Se va
ocupa de această chestiune. Nu este oare scris: “Domnul va judeca pe poporul
Său”? Ne temem că El este incompetent? Vom încerca să fim mai înţelepţi decât
El? Vom lua în mâinile noastre chestiuni despre care El a zis să le lăsăm în
mâinile Lui? Dacă facem astfel, în mod sigur că vom intra în dificultate şi
poate că îi vom atrage şi pe alţii în dificultate.
Oricine se amestecă în afacerile altuia va suferi. Se poate ca şi victima să
sufere şi ca mulţi să fie mânjiţi, dar putem fi siguri că amestecătorii nu vor
scăpa. Pedeapsa amestecătorului va fi fără îndoială ruperea în parte a relaţiei
sale cu Dumnezeu — pierderea păcii, bucuriei şi părtăşiei Spiritului sfânt.
Aceasta va fi răsplata Lui pentru amestecători.
Dacă un frate şi o soră din Biserică par să aibă
dificultate, vedeţi-vă de treburile voastre
şi lăsaţi-i să-şi rezolve chestiunea între ei. Dacă ei sunt înrudiţi ca părinţi
şi copii, lăsaţi să-şi aranjeze chestiunea singuri, şi să înveţe lecţiile pe
care Domnul ca Judecătorul şi Învăţătorul lor li le va da. Dacă sunt soţ şi
soţie, problema este la fel. Lăsaţi-i în pace. Nu vă amestecaţi. Chiar dacă unul
dintre ei ar veni să vă ceară sfatul, nu vă grăbiţi să-l daţi — refuzaţi să
auziţi cazul — urmaţi sfatul Domnului. Îndrumaţi-l pe cel care se plânge că
Domnul a dat instrucţiuni şi că nu este de competenţa voastră să vă amestecaţi —
că Matei 18:15-17 arată calea care trebuie urmată.
Vedeţi să nu aveţi nimic de-a face cu un astfel de caz
decât dacă vine la voi direct pe linia acestui aranjament pe care l-a prevăzut
Domnul. Altfel veţi fi amestecători şi vă veţi face necazuri vouă şi altora.
Dacă sunteţi chemaţi într-un conflict de familie, mai degrabă regretaţi
necesitatea decât să fiţi dornici să vă băgaţi nasul în afacerile lor.
Sfătuiţi-i mai întâi cât de bine ştiţi, să-şi reglementeze problemele între ei,
amintindu-le cuvintele lui Isus: “Ceea ce Dumnezeu a unit omul să nu despartă”,
şi apoi vedeţi să nu faceţi
nimic care să-i despartă sau să ajutaţi la completarea separării în spirit deja
începute.
Amintiţi-vă că în calitate de reprezentanţi ai Domnului nu
aveţi nici o autoritate să fiţi tulburători,
ci sunteţi împuterniciţi numai să fiţi făcători de
pace. Când sunteţi chemaţi într‑un astfel de caz,
încercaţi să fiţi drepţi, corecţi, rezonabili, în deplin acord cu Regula de Aur
în orice cuvânt pe care îl veţi rosti. Cei care pot spera să li se încredinţeze
judecata lumii în viitor (1 Corinteni 6:2) trebuie să se califice acum printr-o
dezvoltare a unui înalt simţ al milei şi iubirii, precum şi al dreptăţii.
Atitudinea de amestecĂtor este o dovadĂ de mândrie
Dar, ar spune cineva, nu face parte din datoria noastră să ajutăm la păstrarea
purităţii Bisericii? Şi pentru a face aceasta, n-ar trebui să fim atenţi? Dacă,
prin urmare, vedem un soţ şi o soţie, sau un frate şi o soră, sau părinţi şi
copii care nu se înţeleg, oare nu suntem obligaţi de datorie să ne amestecăm în
afacerile lor, pentru a vedea dacă nu-i putem îndrepta?
Acesta este exact spiritul de amestecător în ale altora.
Menţionăm aceasta fiindcă mulţi din poporul drag al Domnului care au cea mai
bună intenţie nu ştiu
ce înseamnă a te amesteca în treburile altuia când fac aceasta. Vedeţi-vă de ale
voastre! Dacă sunteţi
prea ocupaţi cu supravegherea altora,
Adversarul va profita de voi.
Atâta vreme cât conduita exterioară a unui frate sau a unei surori este
rezonabilă şi corectă, atât Dreptatea cât şi Iubirea vor spune că nu trebuie să
vă băgaţi între ei, în sensul de a încerca să vă ocupaţi de treburile
lor. Mulţumiţi-vă să le
puneţi în faţă un bun exemplu de blândeţe, credinţă, răbdare, iubire frăţească,
iubire. Atunci, dacă au cândva nevoie de sfat, vor putea veni ei înşişi la voi.
Şi atunci va fi ocazia să vă arătaţi moderaţia şi să le daţi sfat, ca un
purtător de cuvânt al lui Dumnezeu, în armonie cu Matei 18:15-17 — şi
nimic mai mult.
Dar, ar spune altul, nu critică sf. Pavel Biserica din Corint fiindcă avea în
mijlocul lor unul care păcătuise grav? Şi nu a mustrat el Biserica pentru că n-a
judecat şi n-a îndepărtat dintre ei o astfel de persoană? Perfect adevărat. Dar
acesta a fost un caz de păcat deschis, voit, recunoscut, condamnabil pentru
individ şi pentru toţi cu care s-a asociat. Şi aşa ar trebui să fie şi astăzi.
Dacă cineva trăieşte făţiş în păcat şi îl recunoaşte, şi se laudă cu el, cazul
trebuie prompt luat în seamă de către Biserică pe linia lui Matei 18:15-18. Dacă
cel care greşeşte continuă încă într-o atitudine greşită, în păcat făţiş, pasul
final să fie separarea lui completă de Biserică. El să fie renegat cu totul de
către Biserică, până când va face o reformă completă.
Desigur că astfel de cazuri sunt rare printre poporul Domnului, şi la fel de
rară ar trebui să fie şi procedura pe care apostolul o sugerează într-un astfel
de caz. Apostolul nu sugerează investigarea vieţilor trecute ale acelora care
constituie Biserica lui Cristos. Dimpotrivă, într‑una din epistolele sale
sugerează că el ştia foarte bine că mulţi dintre cei care erau din Biserică au
fost înainte caractere de o reputaţie proastă. El spune: “Şi aşa eraţi unii
dintre voi. Dar aţi fost spălaţi, dar aţi fost sfinţiţi, dar aţi fost
îndreptăţiţi în Numele Domnului Isus Hristos şi prin Duhul Dumnezeului nostru”.
1 Corinteni 6:11.
Este o idee total greşită aceea că vreunul dintre noi ar fi împuternicit să
îndrepte pe alţii. A avea astfel de impresie dovedeşte multă mândrie. Dacă un
frate şi o soră nu se armonizează foarte bine, lăsaţi-i în pace. Dacă ei cred că
cel mai bine este să nu fie foarte apropiaţi, lăsaţi-i în pace. Dacă sunt
căsătoriţi şi cred că cel mai bine pentru ei este să locuiască separat, lăsaţi-i
în pace — vedeţi-vă de treaba voastră. Dacă există vreo greşeală secretă,
lăsaţi‑i în pace. “Dumnezeu va judeca pe poporul Său.” Nu-i treaba voastră să vă
amestecaţi, decât dacă El dă vreo altă împuternicire decât cea pe care o avem în
Scripturi.
Întrebări pentru meditaţie
Ridicarea la cer
Întrebare -
Cine a fost primul care s-a suit la cer de pe pământ?
Sa ascultam cuvintele Domnului nostru catre Nicodim, care
cauta sa afle ceva despre lucrurile ceresti, insa n-a putut din cauza ca nu
intelegea si nu credea inca nici in lucruri pamantesti. Domnul nostru explicandu-I
ceva din lucrurile ceresti, spune:”’Nimeni nu s-a suit in cer , afara de Cel ce
s-a
pogorat din cer,
adica Fiul omului care este din cer. “’Deci primul
care s-a suit la cer de pe pamant a fost Domnul Isus care s-a pogorat din cer
ca sa ne rascumpere din pacat si din moarte.
Titlul”’Cuvantul[Logosul] Domnului[lui Jehova] este foarte potrivit a arata
slujba si lucrarea importanta a Domnului nostru inainte de venirea sa pe pamant.
Logosul era expresia directa a creatiunii Tatalui Ceresc, pe cand expresiile
urmatoare ale intelepciunii puterii si bunatatii divine erau toate facute prin
Logos.
Logosul a fost la inceput cu Dumnezeu
si Logosul a fost un Dumnezeu.
Domnul nostru Isus Cristos este inceputul
creatiunii si
singura cratiune directa a lui Dumnezeu Tatal. Apostolul
Pavel spune:; ca Domnul nostru este nu numai”’Capul trupului Sau care este
Bisericaa”’ si “’cel intai nascut dintre cei morti’’, ci chiar inceputul
oricarei creatiuni, ca sa aiba intaietatea in toate lucrurile.
Iata
cuvintele sale’’El este chipul Dumnezeului
celui
nevazut, cel intai nascut din toata zidirea. Pentru
ca prin El
au fost facute toate
lucrurile care sunt in ceruri si pe pamant cele
vazute si cele nevazute: fie tronuri fie dregatorii, fie domnii,
fie stapaniri. Toate au fost facute prinEl si
pentru El. El este mai inainte de toate lucrurile si toate se tin prin El. . El
este
inceputul[si in ce priveste invierea mortilor], cel intai
nascut dintre cei morti, pentru ca in toate lucrurile sa aiba
intaietatea’’Coloseni 1:15-18. ‘’Iar Eu il voi face intaiul nascut, cel mai
inalt dintre imparatii pamantului[Psalmul 89;27].
Domnul nostru declara ca El este’’Martorul
credincios si adevarat, inceputul zidirii lui Dumnezeu Apocalpsa 3;14. In
Proverbe 30;4 se spune:Cine s-a suit la ceruri si cine s-a pogorat din ele.
?Cine a strans apele in haina lui//?Cine a hotatat marginile pamantului?Cum se
numeste El si cum cheama pe Fiul Sau///? Stii tu lucrul acesta?Omul dintai este
din pamant, pamantesc; omul al dilea este din cer.
1Corinteni 15; 47. Si acest s-a suit’’ce insemneaza
decat ca inainte Se pogorase in
partile de jos ale pamantului?/Cel ce s-a pogorat
este acelas cu cel ce s-a
suit mai pe sus de toate cerurile, ca sa
umple toate lucrurile. Efeseni 4; 9, 10. _Tot pe
plan spiritual va fi
Biserica lui Cristos care primeste intaia inviere
pe plan divin. _Turma mare va fi pe plan spiritual dar nu cu drept de nemurire.
Samanta lui Avram primeste intaia inviere si este ridicata la nemurire in planul
divin.
Biserica, in calitate de
corp al lui Cristos va impartasi cu Domnul ei
preamarirea, : mai presus de orice domnie de orice stapanire, de orice putere,
de orice dregatorie si de orice nume, “’ va fi posesoarea naturii divine”’. Toti
ceilalti care vor accepta
prevederea impacarii cu Cristos, pe care
Creatorul in iubirea Sa a facut-o pentru ei
,se vor bucura vesnic de viata umana perfecta.
Intreaga omenire va fi in pace cu Dumnezeu prin Cristos Isus in veacurile care
urmeaza.
Poporul lui Israel
Întrebare -
De ce poporul Israel trebuie să fi adunat din toate colţurile pământului înainte
de stabilirea completă a Împărăţiei? Geneza 22:17, 18; Zaharia 8:23
Poporul lui Israel trebuie sa fie adunat din toate colturile pamantului inainte
de stabilirea completa a Imparatiei pentru ca :
1.El a fost poporul ales de Dumnezeu Amos 3;2.si poporul de Legamant
2.Fagaduinta facuta lui Avram in timpul Varstei Patriarhale a fost intarita mai
tarziu printr-un juramant”’Te voi binecuvanta foarte mult si-ti voi
inmulti samanta si anume ca stelele cerului si ca
nisipul de pe tarmul marii si samanta Ta va stapani cetatile vrajmasilor Tai. “’Toate
neamurile pamantului vor fi binecuvantate in samanta Ta pentru ca
ai ascultat de porunca Mea”’Genesa 22:16- 18; Evrei
6:13-18.
Samanta este Hristoa si Biserica ,stelele cerului este tot
biserica si nisipul de pe
tarmul marii este intreaga omenire. Este o
fagaduinta minunata, in care Dumnezeu isi reveleaza scopul de a binecuvanta
toate familiile pamantului”’ Fagaduinta i-a fost
confirmata lui Isaac si lui Iacob si la moartea lui Iacob celor 12 fii ai lui
care au constituit nucleul natiunii lui Izrael.
3. Ei vor fi “’saditi in “’tara lor”’ in tara daruita lor de Dumnezeu, in tara
pe care El a promis-o lui Avraam, zicand:;Ridica-ti ochii si,
din locul in care esti, priveste spre miazanoapte
si spre miazazi spre rasarit si spre apus : caci toata tara pe care o vezi, ti-o
voi da tie si semintei tale pentru totdeauna.
Iti voi face samanta ca pulberea pamantului, asa ca
daca poate numara cineva pulberea pamantului va putea sa fie numarata si samanta
ta. Scoala-te strabate tara in lung si in lat; caci tie ti-o voi da …Tie si
semintei tale dupa tine voi da tara in care locuiesti acum ca strain, toata tara
Cananului in stapanire vesnicaGenesa 13:14 -17:17:8.
Astazi
Israel este un indicator
pe orologiul divin. Multe profetii se implinesc cu
privire la intoarcerea lor in
patria lor natala. Timp de sute de ani
israelitii
n-au avut o tara a lor, au calatorit in intreaga
lume, insa
nu si-au perdut niciodata nadejdea vie de a se intoarce in
patria lor. Adunand Izraelul, Dumnezeu arata
tuturor natiunilor ca isi implineste fagaduintele.
Profetul Ezechiel 20;41, 44:aminteste:..va voi scoate din mijlocul popoarelor si
va voi strange din tarile in care sunteti risipiti;si voi fi sfintit de voi
inaintea neamurilor. Si veti sti ca eu sunt Domnul, cand Ma voi purta cu voi
avand in vedere Numele Meu si nicidecum dupa
purtarea voastra rea, nici dupa faptele voastre stricate, casa lui Izrael zice
Domnul Dumnezeu”’Dumnezeu n-a uitat niciodata de poporul Sau lucru pe care ni-l
reaminteste profetul Ieremia 29;14:Ma voi
lasa sa fiu gasit de voi –zice Domnul- si voi aduce
inapoi pe prinsii vostri de razboi: va voi strange din toate neamurile si din
toate locurile, in care v-am izgonit-zice Domnul- si va voi aduce inapoi in
locul de unde v-am dus in robie”’. Profetul Isaia spune:Isaia 43;5, 6:
„Nu
te teme de nimic, caci Eu sunt cu tine
Eu voi aduce inapoi neamul tau de la rasarit si te
voi strange de la apus. Voi zice miazanoaptei:”’Da incoace”’ si miazazilei:”’Nu
opri”’, ci adu-Mi fiii din tarile indepartate si ficele de la marginea
pamantului”’
Ezechiel 11:17 spune: “De aceea sa le spui: Asa vorbeste Domnul Dumnezeu: Va voi
strange din mijlocul popoarelor, va voi aduna iarasi din tarile in care sunteti
risipiti si va voi da tara lui Izrael. “’Apostolul Pavel spune in Romani
11;1;”’A lepadat Dumnezeu pe poporul Sau? Nicidecum”’ Si apoi in versurile11 si
12 el adauga;”’Au alunecat ei ca sa cada? Nicidecum. Ci prin caderea lor a venit
mantuirea neamurilor, ca sa faca pe Israel gelos Daca deci caderea lor a fost o
bogatie
pentru lume si imputinarea lor o bogatie pentru neamuri,
ce va fi plinatatea intoarcerii lor?”. In versetele 28 si 29 el ne asigura ca
“in ce priveste alegerea
sunt iubiti din cauza parintilor lor. Caci darurile
de har si
chemarea lui Dumnezeu sunt fara schimbare” In versetul 25
ap. Pavel prezice restaurarea lui Israel, si spune
ca impietrirea in parte [adica pentru un timp] tine pana cand intra deplinatatea
neamurilor.
Prin plinatate intelegem invitatia la chemarea cereasca,
alegerea membrilor trupului lui Hristos, o turma mica separata de
marea masa a crestinatatii nominale si oficiale,
alegere pe care Pavel o numeste”’taina tinuta ascunsa din veacuri si
din generatii, dar aratata acum sfintilor Sai”’.
Coloseni 1:25,26.
In Romani 11;25 – 27 Pavel citeaza pe Isaia si ne
spune despre o mantuire viitoare pentru Izrael, cand intra plinatatea neamurilor
spunand: ‘Si
in felul acesta tot
Izraelul va fi mantuit, dupa cum este scris
Salvatorul va veni din Sion si va indeparta
nelegiuirile de la Iacov. Acesta va fi
legamantul Meu pentru ei , cand le voi sterge
pacatele”’.
Vorbind despre acest legamant viitor cu poporul Izrael,
Pavel citeaza profetia lui Ieremia despre un
legamant nou, care contrar vechiului legamant al
Legii, nu va fi invalidat de poporul evreu, ci acest
Nou Legamant va fi tare si durabil, dupa cum citim:
‘’Ci iata
legamantul pe care-l voi face
cu casa lui Izrael, dupa zilele acelea, zice Domnul:”’
Voi pune
Legea Mea in launtrul lor o voi scrie in inima lor, si Eu
voi fi Dumnezeul lor, iar ei vor fi poporul
Meu”’Ieremia 31:31 -33.
In Imparatia lui Dumnezeu
Israel va fi
poporul de frunte intre celelalte popoare, toate
popoarele vor merge la
el. Acolo va fi capitala lumii.
Din Sion va iesi
Legea si din Ierusalim Cuvantul Domnului Mica 4;1-
4.
Înapoi sus
|